Ik zit nu op vakantie under the dome te kijken, geen internet dus vanaf sd. In android verlies ik 10-20% per aflevering (+- 40 min.)quote:Op vrijdag 1 mei 2015 09:21 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb mijne (pipo w6) meegenomen op vakantie en na ~2 uur video kijken had ik 70% of zelfs 80% nog over
ik behandel hem alsof het een pc is en kies dus voor shutdown..quote:Op vrijdag 1 mei 2015 10:07 schreef RobertNL het volgende:
Ja, alleen in standby loopt hij bijna even snel leeg. Nu schijn je hibernate te kunnen inschakelen (na 30 min automatisch in slaapstand oid). Wellicht moet ik dan maar eens gaan doen
Ja, eerst wel. Nu overigens niet, heb het even getest vannacht.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 11:32 schreef shiznuts het volgende:
Echt? Soms vergeet ik 'em uit te zetten en kom ik er een dag, of soms twee, later eens achter. Staat 'ie gewoon nog aan. Nu maak ik er ook een gewoonte van dat als ik 'em niet gebruik, ik 'em in vluchtmodus met wifi uit zet en schermhelderheid vrij laag.
Zou mij eerder zorgen gaan maken over kromme tenenquote:Op zaterdag 2 mei 2015 14:17 schreef l0lownkill het volgende:
[..]
Ik zit nu op vakantie under the dome te kijken, geen internet dus vanaf sd. In android verlies ik 10-20% per aflevering (+- 40 min.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe ik nu ook. Opstarten is toch in een paar seconden gedaanquote:Op zaterdag 2 mei 2015 15:57 schreef mschol het volgende:
ik behandel hem alsof het een pc is en kies dus voor shutdown.. ding is zo snel er weer bij dat die paar seconden mij niet echt uit maken..
Vergat het eerder wel eens en soms was hij dan de volgende dag gewoon leeg. Dan gaat/ging hij niet in hybernate. Maar vannacht blijkbaar wel, mooi als het zich zelf gefixt heeft natuurlijk.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Ja, je kan gewoon upgraden. Is/wordt ook al veelvuldig gedaan door mensen op diverse fora.quote:Op zondag 3 mei 2015 10:39 schreef mime_negert het volgende:
Zelf heb ik ook hoge verwachtingen van Windows 10, zal deze versie ook gratis te downloaden zijn voor de Chinese tablets?
Ik heb net de Pipo w3f inclusief cover besteld bij Banggood. Niet de goedkoopste shop, maar hier kon ik wel met Paypal bealen.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:13 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, je kan gewoon upgraden. Is/wordt ook al veelvuldig gedaan door mensen op diverse fora.
Qua drivers is er gewoon een driverpack beschikbaar, deze werkt ook op de preview van W10 dus denk niet dat het een probleem gaat worden.
Durf niet te zeggen of je de USB 3.0 snelheden gaat benutten, zou zelf zeggen dat je dat bij veel data wel voordeel van zou hebben.
waarom android verwijderen? Zo heb je toch best of both worlds?quote:Op zaterdag 16 mei 2015 08:12 schreef mime_negert het volgende:
Mijn tablet is binnen. Nu nog even uitzoeken hoe ik het Android boot verwijder.
Met de product key welke ik uit het register haal kan ik mijn Windows niet activeren. Wat hebben die Chinezen daar gedaan?
Volgens mij moet je de Windows 8.1 with bing img hebben. Bij google even zoeken op:quote:Op zaterdag 16 mei 2015 09:32 schreef mime_negert het volgende:
Dank je!
De product key heb ik de BIOS gevonden, dat zou moeten werken bij een nieuwe installatie.
Maar omdat ik deze versie van Windows niet kan activeren kan ik Office ook niet installeren.
Heb je hier ook een oplossing voor?
Rechtsonder heb ik ook een build versie staan, lijkt mij ook niet normaal.
En wat is het?quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:38 schreef Iemand91 het volgende:
Komt oorspronkelijk ook uit China dus mag ik hier ook wel plaatsen:
[ afbeelding ]
Ja, de folie zit er nog op. Mag 'm in theorie binnen 30 dagen retourneren dus ik kijk het even aan of het wat voor mij is...
Medion P2214T.quote:
En bedankt voor de heads-up!quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:46 schreef RobertNL het volgende:
Ik gok zo'n ding uit de folder van de aldi
dat lijkt niet heel gek..quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:08 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Medion P2214T.
Intel N2940, 4GB werkgeheugen, 64GB flash en in de keyboard ook nog eens 500GB HDD met extra accu.
Scherm is Full HD IPS en wifi gaat tot 802.11ac.
Kan nergens iets dergelijks vinden voor zo'n lage prijs en het schijnt dat je bij Aldi binnen 30 dagen mag retourneren zonder opgaaf van reden. Dus ik dacht; laat ik het eens uitproberen.
Ik ben niet eerder toegehapt op iets dergelijks want een W8-tablet zonder toetsenbord en minder dan 4GB werkgeheugen hoef ik niet.
Was overigens ook leuk bij de kassa; artikel staat niet in het systeem en kassa's gaan tot maximaal ¤99. Caissière snapte niet helemaal hoe dat moest en uiteindelijk hield ik beide caissières bezig en ontstonden er rijen bij beide kassa's.
Sorry mensen bij de lokale Aldi.
[..]
En bedankt voor de heads-up!![]()
Je hebt me weer geld gekost...
Ik heb dezelfde, prima ding voor wat het is,quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:53 schreef Iemand91 het volgende:
Even kort de eerste ervaringen met bovenstaand model.
Het gaat dus om de MEDION® AKOYA® P2214T (MD 99430).
Oorspronkelijk in september 2014 in de markt gezet voor ¤399.
Af en toe kijk ik wel eens in dit topic of er wat leuks langskomt, maar tot nu toe heb ik het eenvoudig kunnen weerstaan. Een Windows apparaat moet in mijn geval minstens 4GB werkgeheugen hebben en een toetsenbord, liefst met vaste koppeling aan het scherm (zodat het als laptop rechtop blijft staan). En niet te duur, want het is voor erbij, naast de stevige (lees: zware) laptop.
Deze apparaten van Medion was ik al eerder langsgekomen en ze lijken mij veel waar voor het geld te bieden. Toch vond ik - afhankelijk van configuratie - zo'n ¤399 of meer toch vrij stevig.
Voor een paar honderd euro meer heb je een erg fijne, krachtige laptop.
Totdat een zeker persoon van dit forum mij deze tipte. De Aldi hield opruiming van Medion apparatuur en daar stond dit apparaat bij voor ¤299.
Een dergelijke combinatie van zoveel werkgeheugen, zo'n scherm, SSD~ish opslaggeheugen is er niet goedkoper te vinden momenteel.
Bovenstaande in combinatie met het feit dat je bij Aldi een product binnen 30 dagen zonder opgave van reden met retourneren wou ik eens kijken of het wat was.
Puntsgewijs:
- In de doos zit uiteraard de tablet met keyboard, oplader (die vreemd genoeg een aan/uit-knop op de transformator heeft zitten) en wat papieren en CD's.
- Hardware; Intel N2940, 4GB werkgeheugen, 64GB SSD (emmc), 500GB HDD in de keyboard en accu's in beide delen. Keyboard beschikt over 2 USB 2.0 aansluitingen en DC-in.
Tablet over volumetoesten, aan/uit-schakelaar, aan/uit voor automatisch draaien van beeldscherm, microUSB 3.0, MicroSD-slot, Mini-HDMI en Audio-combo.
Geen ethernet dus en in als je tablet zonder keyboard gebruikt zul je verloopkabels moeten kopen, want die zitten er niet bij.
Naar wat ik gelezen heb verloopt de verbinding tussen scherm en keyboard via USB 2.0, dus schrijf- en leessnelheden van/naar de HDD zullen niet hoog zijn.
Ook zit er in de keyboard een stylus, hoewel dit zo'n simpel en goedkoop dingetje is, is het toch wel handig soms. Want aan een touchpad kan ik maar niet wennen. Daarom gebruik ik 'm ook in combinatie met een draadloze muis.
- Het scherm: 11.6" 1080p IPS scherm. Prima kijkhoeken dus en erg scherp.
Mijn reguliere 17" laptop heeft een 1600*900 resolutie en een andere PC heeft een 21" 1080p scherm en beiden zien er nu gewoon vaag met zo'n resolutie in vergelijking met de Medion.
Iemand91 is vanaf nu verpest...
- Toetsenbord: Heel erg wennen als je van een 17" laptop komt met keypad, zeker de plaatsing van alle 10 vingers maar na een tijdje went het wel. Verder typt het heel aardig; deze post heb ik op de Medion getikt. (dus als er spellings- en/of grammaticale fouten inzitten; blame it on Medion)
- De verbindingsconstructie tussen tablet en keyboard is op z'n zachts gezegd vrij lomp uitgevoerd.
Als je kijkt naar de P2212T (2 generaties terug) leek dat er toch wat mooier uit te zien.
Verder gaat het scherm wel wat moeilijk af. Heel erg is het niet want ik gebruik het vooral in combinatie met toetsenbord (ik moet niets hebben van Metro UI) en dan is de constructie prima.
Zeker omdat het scherm rechtop blijft staan en helemaal kunt ronddraaien.
- Software; uiteraard staat er de gebruikelijk meuk op. Ik kon natuurlijk Windows vers installeren (staat Windows 8.1 op) maar daar had ik geen zin in. Dus de meeste software-rommel direct verwijderd.
Overigens is de Office 365 maar een 30 dagen proeftijd.
Ik opende het, aanschouwde het en gooide het meteen van het apparaat; niets voor mij.
- In gebruik werkt het ook heel aardig. Ik was een beetje huiverig over de prestaties. Met m'n laptop (i7 CPU, 6GB RAM en SSD) zit ik vaak ruim over de 3GB werkgeheugen heen. Chrome is wat dat betreft een b*tch geloof ik.
Doch werkt de Medion met mijn gebruik prima. Momenteel tik ik bijna 15 IE-tabbladen aan en heb ook Chrome openstaan en ik zit op 2.7GB gebruik. Prima.
De eerste keer starten was wel raar; ik dacht dat ik het apparaat direct ken retourneren want de aan/uit-knop heeft nauwelijks travel en geen duidelijke klik. Dacht dat die knop kapot was.
Maar werkt wel.
M'n laptop heeft meerdere issues en warmteontwikkeling is daar ook een van. Die wordt dus én warm en de ventilator blaas vrij vaak en vrij hard.
Dan is de Medion toch wel erg prettig, geen bewegende onderdelen (op de HDD na, maar daar kom ik op terug) en waar de CPU zit in de tablet wordt tot nu toe hooguit een beetje lauw.
In combinatie met het lage gewicht heerlijk voor op de bank, of zoals nu bij oppassen.
- Accu. Aldi/Medion zegt dat met beide accu's je zo'n 10 uur zou kunnen gebruiken. Of dat waar is weet ik nog niet, want zo lang aaneen gebruiken heb ik niet gedaan.
Wat wel raar is het opladen. Apparaat is zo ingesteld dat hij eerst de accu van de keyboard gebruikt en dán pas die van de tablet. Bij het opladen wordt eerst de tabletaccu geladen, daarna die van de keyboard.
Dit zodat je zo lang mogelijk kunt gebruiken en je bijv. niet met een volle keyboard accu zit en een lege tabletaccu juist wanneer je het alleen als tablet wilt gebruiken.
De tablet heeft overigens ook een eigen DC-in, voor als je deze los wilt opladen.
Het rare is alleen dat momenteel de accu van de keyboard niet wordt opgeladen. De tabletaccu wordt volledig opgeladen, die van de keyboard blijft op 0%. (het systeem geeft beide accu's apart aan en geeft ook aan dat beide accu's aan netstroom zitten).
Als ik tablet loskoppel leek die de keyboard wel op te laden. Beetje vreemd nog...
To the point:
Al met al een heel aardig apparaat voor wat browsen, tv kijken (Horizon.tv), filmpjes kijken en wat office; al moet je met dat laatste uiteraard wel wennen aan het toetsenbord.
Ik weet niet of ik 'm houd, aangezien ik ook al een laptop heb vind ik een tweede misschien toch wat overdreven. Maar zoals gezegd heeft die laptop ook z'n problemen. Wordt nog moeilijk.
Maar dat wordt mij misschien makkelijker gemaakt
Ik zei eerder dat de Medion geen bewegende onderdelen had en dus stil was. Maar d'r zit toch een HDD in? Juist.![]()
Vanmorgen uit de slaapstand gehaald en toen begon de harde schijf ineens te tikken en is niet meer zichtbaar in Windows Verkenner.
Apparaat beheer geeft aan dat het apparaat (de HDD dus) niet wil starten. Apparaat verwijderen, opnieuw toevoegen en tablet opnieuw opstarten heeft ook geen effect.
Na een tijdje houdt de HDD op met 'draaien' en is de Medion dus 100% stil.
Dat wordt dus terug naar de Aldi en kijken wat die kunnen doen. Aangezien dit een ouder product was waar duidelijk de voorraden van op moesten (gezien de prijs) en men sowieso vaak maar bijzonder weinig van dit soort apparaten in voorraad heeft weet ik niet wat hier uit komt rollen.
Of het reparatie wordt (en vermoedelijk het apparaat láng kwijt zijn), ruilen voor een ander exemplaar (hoogst onwaarschijnlijk) of simpelweg geld terug. Geen idee.
Maar dat zien we na het weekend dan maar.
Wel jammer, want op die rare aan/uit-knop en het (nog?) vreemde laden van de accu's na is het voor de rest eigenlijk een heel leuk apparaat wel...
EDIT: oh, als er verder iets is dat men zou willen weten of getest willen zien; laat het maar weten.
Los topic maken iets te veel van het goedequote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:32 schreef Dromer het volgende:
Waarom een recensie van een Medion in het Chinese Windows tablet topic? Is het een rebrand van een Chinees? Alleen laten maken in China 'telt' imo niet, want dan kun je veel meer tablets hier gaan reviewen.
Gemaakt door Lenovo (of i.i.g. in eigendom van Lenovo) en dus Chinees.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:32 schreef Dromer het volgende:
Waarom een recensie van een Medion in het Chinese Windows tablet topic? Is het een rebrand van een Chinees? Alleen laten maken in China 'telt' imo niet, want dan kun je veel meer tablets hier gaan reviewen.
Laad die van jou wel gewoon beide accu's op als je aan de lading hebt liggen (en de DC-in van de keyboard dus gebruikt)?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:30 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik heb dezelfde, prima ding voor wat het is,
Accu doet met gemak 8 uur, 10 uur weet ik niet zo direct maar 8 moet je zeker halen.
Bij mij is nu de wifi en bleutooth chip overleden. Ik modder momenteel wat aan met een usb wifi maar die van mij moet ook terug ben ik bang.
Voor de rest is het idd een prima ding voor de prijs.
Volgens mij wel, ik heb iig diverse malen de accu van de tablet leeg laten lopen en laad hem ook alleen maar op met dat dock eraan.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Gemaakt door Lenovo (of i.i.g. in eigendom van Lenovo) en dus Chinees.
Sowieso is het raar da dit het "Chinese' tablet topic is geworden en niet gewoon een algemeen Windows tablet-topic.
Meerdere topics naast elkaar houden is niet handig voor de duidelijkheid.
Oh, en iemand vroeg er om.
[..]
Laat die van jou wel gewoon beide accu's op als je aan de lading hebt liggen (en de DC-in van de keyboard dus gebruikt)?
Hmm, nu toevallig aan de lading liggen (in laptop-modus) en nu laadt de accu van de keyboard wel op. Beetje raar..quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:25 schreef BurnaBoy het volgende:
Volgens mij wel, ik heb iig diverse malen de accu van de tablet leeg laten lopen en laad hem ook alleen maar op met dat dock eraan.
Ik heb wel de 32GB versie, miss dat dat wat verschil maakt
Daar ook geen commentaar op.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:13 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Los topic maken iets te veel van het goede. Maar prima reiew want ik keek er ook naar
De store? Niet minder dan in 8.1 naar mijn idee?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:37 schreef l0lownkill het volgende:
De store schijnt wel een ongelofelijke pain in the ass te zijn, en ik gebruik windows toch bijna nooit dus het kan wel even wachten.
Ik heb trouwens alle updates gedaan, maar nog geen melding op de startbalk om te updaten
Ja, zover ik weet wel. Je krijgt een upgrade naar 10 homequote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:23 schreef tharonny het volgende:
Kan ik de 8.1 with bing op de zelfde manier updaten als de normale windows? Dus gewoon even de tool van de MS site afhalen?
Mooi, dan gaan we dat is even proberen. Ben benieuwd wat er gebeurd met de dual boot, maar mocht die weg zijn kan ik er ook niet wakker van liggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:33 schreef RobertNL het volgende:
[..]
De store? Niet minder dan in 8.1 naar mijn idee?
Gewoon even die tool pakken van MS, werkt prima.
[..]
Ja, zover ik weet wel. Je krijgt een upgrade naar 10 home
Die blijft (als het goed is)quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:10 schreef tharonny het volgende:
[..]
Mooi, dan gaan we dat is even proberen. Ben benieuwd wat er gebeurd met de dual boot, maar mocht die weg zijn kan ik er ook niet wakker van liggen.
Ai, drivers (opnieuw) installeren?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:03 schreef mime_negert het volgende:
Ik kwam er net achter dat de w3f niet uit standby komt in Windows 10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |