ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
‘Belgisch treinpersoneel moet meer werken voor zijn geld’
Conducteurs en machinisten van het Belgische spoorbedrijf NMBS werken te weinig. Zij hebben met een werkweek van 36 uur ‘heel wat rustdagen’ en recht op ‘op ontelbare premies’. Dat zegt Jo Cornu, de een jaar geleden aangetreden nieuwe topman van het treinbedrijf dinsdag in de krant De Standaard.
Cornu meent dat zijn personeel meer uren moet maken voor het salaris. ,,De gemiddelde werknemer kost ongeveer 60.000 euro per jaar. Dat is niet meer dan in andere bedrijven. Het is niet zo dat de kostprijs per persoon te hoog is, maar voor het loon worden weinig uren gewerkt.”
De nieuwe spoorbaas kondigt ook aan strenger te zullen optreden bij wilde stakingen. Zo’n actie kost de NMBS minstens 1,3 miljoen euro per dag, rekende Cornu in juli nog uit. Vorige week lag het Belgische spoor door een wilde staking nog een dag plat. Stakers kregen een strenge vermaning in hun dossier. Cornu kondigt aan ‘bij herhalingen op een andere manier te reageren’.
Vakbond ACOD Spoor laat zich niet onmiddellijk uit de tent lokken door de uitspraken. Voorzitter Jean Pierre Goossens reageert met de opmerking dat hij niet tegen meer werken is: ,,Maar dan moet de beloning wel navenant aangepast worden.”
De nieuwe Belgische regering gaat stevig bezuinigen bij het spoor. Dit jaar werd er meerdere malen gestaakt door het spoorpersoneel vanwege vermeende hoge werkdruk. Cornu zei onlangs dat de NMBS sinds 2005 ongeveer 200 miljoen euro per jaar aan schuld opbouwt, terwijl zijn voorganger Marc Descheemaecker altijd volhield tot 2007 steeds winst te hebben gemaakt.
Cornu haalt in De Standaard stevig uit naar Descheemaecker, die begin dit jaar het Nederlandse NS in zijn memoires nog fel bekritiseerde vanwege het drama met de Fyra. ,,Er is een verschil tussen een grote mond en een sterk hart”, concludeert Cornu.
,,Mijn voorganger heeft al veel gesuggereerd. De man is hier acht jaar de baas geweest. Sinds hij de job niet meer uitoefent, heeft hij ongelooflijk veel ideeën. Misschien had hij in die acht jaar beter eens diep nagedacht.”
Ik vraag me af in hoeverre Cornu hierin gelijk heeft. Wanneer ik in een Belgische trein zit zie ik de treinbegeleider de hele tijd op en neer hobbelen door dat din (zelfs op een retourtje Noorderkempen, zoals we tijdens het rondje van 2012 zagen ). Dat er een beloning is gekoppeld aan ieder vervoerbewijs die op de trein wordt verkocht zal vast wel meehelpen.
Je ziet trouwens niet vaak dat een topman afgeeft op zijn voorganger.
Ik vraag me af in hoeverre Cornu hierin gelijk heeft. Wanneer ik in een Belgische trein zit zie ik de treinbegeleider de hele tijd op en neer hobbelen door dat din (zelfs op een retourtje Noorderkempen, zoals we tijdens het rondje van 2012 zagen ). Dat er een beloning is gekoppeld aan ieder vervoerbewijs die op de trein wordt verkocht zal vast wel meehelpen.
Je ziet trouwens niet vaak dat een topman afgeeft op zijn voorganger.
Tsja, maar als die treinbegeleider maar vier uur per dag op een trein zit heeft hij wel gelijk. Ik vind het wel goed dat hij gewoon een stelling inneemt. Nu maar hopen dat het goed komt.
Amsterdam Centraal-Schiphol zaterdag 1 en zondag 2 november doorgaande reizigers van Amsterdam Centraal naar Schiphol reizen via Duivendrecht of met Intercity direct; doorgaande reizigers van Schiphol naar Amsterdam Centraal reizen via Duivendrecht
En dat word een tikkie lastig denk ik:
quote:
Amsterdam C-Schiphol-Rotterdam C-Breda Intercity direct zaterdag 1 en zondag 2 november Intercity direct kan niet rijden van Schiphol naar Amsterdam Centraal
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op dinsdag 28 oktober 2014 11:59 schreef b2py het volgende: [ afbeelding ] Ze zijn bezig met testritten te doen met dubbeltractie, daarvoor werd vanochtend een rit Amsterdam - Lelystad Opstel gemaakt.
Dubbeltractie of treinschakeling?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Maar het was een serieuze vraag, want in dubbeltractie rijden is met twee machinisten, in treinschakeling is twee of meer tractievoertuigen die door één machinist bediend wordt.
Pietlut. Maar het zal treinschakeling zijn omdat de ED-remmen van de achteroplopende loc het dan ook doen. Dan is de beremming van zo'n trein iets beter en dat zal allicht ook de reden zijn dat een trein met twee loc's momenteel slechts 140 km/h over de HSL mag.
Op dinsdag 28 oktober 2014 13:35 schreef b2py het volgende: Waarom moet je met een trein die beter remt langzamer rijden dan een trein die minder goed remt?
Omdat hij de rijtuigen eruit remt?
Op dinsdag 28 oktober 2014 13:35 schreef b2py het volgende: Waarom moet je met een trein die beter remt langzamer rijden dan een trein die minder goed remt?
rempercentage wordt lager met een extra loc, 80 ton gewicht erbij maar minder remgewicht
De NS 186 007 is momenteel door Bombardier gehuurd, om samen met een B-Logistics Traxx, de 2830, ETCS-testen in België te gaan doen rondom Bertrix (L166) en Leuven(HSL2)
rempercentage wordt lager met een extra loc, 80 ton gewicht erbij maar minder remgewicht
Tenzij je dus in treinschakeling gaat rijden waardoor je de ED-rem van de achterste lok kan gebruiken. (Dat is tenminste wat ik uit het verhaal van Klaasje begrijp.)
Op dinsdag 28 oktober 2014 15:33 schreef ReisT het volgende: Het hele idee dat je "reizen op saldo" moet activeren is ook alleen maar een stom NS-regeltje.
Staat dat tegenwoordig niet standaard aan?
Alleen maar bij kaarten door NS uitgegeven. Is een apart product. Geen instelling. Een product. Wat dus zorgt dat je weer een product minder kan opladen, want maximaal 12 ofzo.
Op dinsdag 28 oktober 2014 15:31 schreef Dr_Flash het volgende: Today I learned: reizen op saldo kan, zonder "reizen op saldo" te activeren. En zonder saldo
Klopt. Voor reizen op saldo met bus en tram is het minimumsaldo bij inchecken ¤0,00.
CFL 3004 + Venice Simplon Oriënt Express in België (CHART 13468) by Durk Houtsma., on Flickr Vanwege werkzaamheden op het Franse spoorwegnet had men bij de organisatie achter de Venice Simplon Oriënt Express besloten om de trein van- en naar Brussel en Brugge te sturen. Voor ons kwam dit mooi uit, dus werd naar België afgetogen. Na wat zoekwerk werd uiteindelijk voor een fraaie fotostek tussen Hansbeke en Bellem gekozen. De verwachte fotostek was minder fraai geworden door de hoge struiken, maar enkele meters lager kon de trein ook nog fraai gefotografeerd worden.
Met een vertraging van circa 15 minuten passeert deze extreem luxe trein de 2 Nederlandse fotografen, als de trein binnen enkele minuten Brugge heeft bereikt. Aldaar stappen de laatste reizigers uit, en gaat de trein uiteindelijk door naar Oostende Tractiewerkplaats voor opstellen, reinigen en eventueel bevoorraden van deze trein.
Greavy, jij hebt toch ook die test gedaan dat je allemaal figuren moest indelen in een bepaalde groep? Dennis is m nu aan het maken, maar wtf. 20 x 8 opgaven binnen 8 minuten - en dan ook nog de meest vage verbanden. Ik zat even mee te kijken, maar ik zie ze ook niet.
Op dinsdag 28 oktober 2014 16:49 schreef Crientj het volgende: Greavy, jij hebt toch ook die test gedaan dat je allemaal figuren moest indelen in een bepaalde groep? Dennis is m nu aan het maken, maar wtf. 20 x 8 opgaven binnen 8 minuten - en dan ook nog de meest vage verbanden. Ik zat even mee te kijken, maar ik zie ze ook niet.
Boehoe. Nu ben ik niet geschikt als conductrice.
Bij dit soort opgaven krijg je over het algemeen te veel vragen. Het is beter om zo veel mogelijk goed te maken dan er doorheen te jagen en veel fouten te maken.
De Ontsporing meldt op Facebook dat het boek op 3 december verschijnt. Prijs bij Bol.com is maar ¤16,95.:
quote:
Op 3 december verschijnt het boek De Ontsporing. Een reconstructie van het gevecht om de Hoge Snelheidslijn en het daarop volgende Fyra Fiasco. Het boek is nu al te bestellen via bol.com
Dankzij steun van FNV Bondgenoten konden we uitgebreid onafhankelijk onderzoek plegen. Leden van deze bond krijgen daarom straks een speciaal aanbod. Meer nieuws hierover volgt zodra de website van De Ontsporing in de lucht is.
Bij dit soort opgaven krijg je over het algemeen te veel vragen. Het is beter om zo veel mogelijk goed te maken dan er doorheen te jagen en veel fouten te maken.
Dit inderdaad. Het gaat er niet om dat je alles maakt, het gaat er om dat je zoveel mogelijk goed maakt. Laat je vooral niet opjagen
Bij die layout denk ik eerder aan de ontspring van Harmelen, dan het ontsporen van de Fyra... (wat een toeval dat er vorige week er ook echt eentje ontspoorde... "Het is een complot!" [/aluhoedje]
Op dinsdag 28 oktober 2014 11:59 schreef b2py het volgende: [ afbeelding ] Ze zijn bezig met testritten te doen met dubbeltractie, daarvoor werd vanochtend een rit Amsterdam - Lelystad Opstel gemaakt.
True, maar alsnog is het een beetje stom. Och, afwachten wat ze zullen zeggen voor m.
Op dinsdag 28 oktober 2014 16:49 schreef Crientj het volgende: Greavy, jij hebt toch ook die test gedaan dat je allemaal figuren moest indelen in een bepaalde groep? Dennis is m nu aan het maken, maar wtf. 20 x 8 opgaven binnen 8 minuten - en dan ook nog de meest vage verbanden. Ik zat even mee te kijken, maar ik zie ze ook niet.
Boehoe. Nu ben ik niet geschikt als conductrice.
Moet je dit kunnen om conducteur te worden?
Nou ja, dat verklaart in elk geval waarom ze 2 uur over een sudoku doen
Op dinsdag 28 oktober 2014 16:39 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ] CFL 3004 + Venice Simplon Oriënt Express in België (CHART 13468) by Durk Houtsma., on Flickr Vanwege werkzaamheden op het Franse spoorwegnet had men bij de organisatie achter de Venice Simplon Oriënt Express besloten om de trein van- en naar Brussel en Brugge te sturen. Voor ons kwam dit mooi uit, dus werd naar België afgetogen. Na wat zoekwerk werd uiteindelijk voor een fraaie fotostek tussen Hansbeke en Bellem gekozen. De verwachte fotostek was minder fraai geworden door de hoge struiken, maar enkele meters lager kon de trein ook nog fraai gefotografeerd worden.
Met een vertraging van circa 15 minuten passeert deze extreem luxe trein de 2 Nederlandse fotografen, als de trein binnen enkele minuten Brugge heeft bereikt. Aldaar stappen de laatste reizigers uit, en gaat de trein uiteindelijk door naar Oostende Tractiewerkplaats voor opstellen, reinigen en eventueel bevoorraden van deze trein.
Ik heb de Oriënt ooit in Den Bosch langs zien rijden. Volgens mij poetsen ze zelfs de wielen van doe trein. Wat kost een ritje?
'Valleilijn dreigt aan succes ten onder te gaan' ARNHEM - De Valleilijn, de spoorlijn tussen Ede en Amersfoort, gaat aan haar succes ten onder als het Rijk niet meebetaalt aan een kwartiersdienst. Dat stellen de provincie, gemeente Amersfoort, Barneveld, Ede en Nijkerk, Regio FoodValley, ROC A12 en reizigersorganisaties in een brief aan de Tweede Kamer.
Eind september werd duidelijk dat staatssecretaris Mansveld niet van plan is om mee te betalen aan de kwartiersdienst op de Valleilijn. Dagelijks maken zo'n 9000 reizigers gebruik van de spoorlijn. Reizigers blijven achter op perrons 'Nu al blijven er verschillende keren per week in de ochtendspits reizigers achter op de perrons. De vervoerder zet op dit moment het reservematerieel in tijdens de ochtendspits om dit probleem op te lossen', schrijven de overheden.
38 miljoen Elk kwartier een trein kost rond de 38 miljoen euro. Voor dat geld wordt dubbelspoor op een deel van het traject aangelegd, komt er een extra perronspoor op station Ede/Wageningen en moet het op delen van het traject mogelijk worden om de trein sneller te laten rijden.
Begroting De regio heeft 17 miljoen euro gereserveerd als co-financiering. Er blijft dus een bedrag van 21 miljoen euro nodig dat, volgens de provincie, door het Rijk betaald moet worden. Deze week wordt de begroting van het ministerie van Infrastructuur en Milieu behandeld door de Tweede Kamer, en daarbij zal ook de kwartiersdienst op de Valleilijn besproken worden.
Ga maar eens eerst alle treinen met twee stellen rijden zou ik zeggen. Ook voor de kwartier dienst heb je extra stellen nodig namelijk, dus weggegooid geld is het niet.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 28 oktober 2014 20:12 schreef dennistd het volgende: Ga maar eens eerst alle treinen met twee stellen rijden zou ik zeggen. Ook voor de kwartier dienst heb je extra stellen nodig namelijk, dus weggegooid geld is het niet.
Doen ze soms in de ochtendspits, maar gisteren en vandaag niet. Vorige week dinsdag ook niet trouwens.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op dinsdag 28 oktober 2014 20:16 schreef boriq het volgende: Zijn er niet ergens nog twee (of vier) in goede staat verkerende LINTjes over? Of misschien wil iemand ergens al wel af van een GTW
Lintjes wel, maar die zullen de rij tijden wel niet kunnen halen. Daar zal nog wel bij komen dat de instap niet helemaal gelijkvloers is, tenminste dat was in Hengelo altijd zo met die dingen
Ik was daar een paar maanden terug samen met een paar vrienden tijdens de avondspits. Ik was daar op een bankje op een perron gaan zitten (ik was het foto's maken even beu), het is daar dan voortdurend een komen en gaan van treinen. Bijna allemaal 12 bakken en het stikt er van de reizigers op de best wel smalle perrons.
En dat moet dan door een tunnel die niet veel breder is dan de oosttunnel te Amsterdam en over een brug die misschien 2x zo breed is als de passage in Zwolle.
Na ongeveer anderhalf uur werden we weggestuurd door een security-muppet.
Trouwens in Engeland kijken ze heel anders tegen hobbyisten aan, daar worden ze gezien als "the Eyes and Ears of the railway police". Dus DAAR een verhaal over security muppets verbaast me ook wel ja.
Interessant... als ik de reisplanner van de NMBS mag geloven gaat de Beneluxtrein vanaf de komende dienstregeling in Antwerpen in beide richtingen worden afgehandeld op spoor 1 met een voorziene stilstand van 2 minuten. Dat is een bovengronds kopspoor.
Op dinsdag 28 oktober 2014 21:48 schreef James1988 het volgende: Interessant... als ik de reisplanner van de NMBS mag geloven gaat de Beneluxtrein vanaf de komende dienstregeling in Antwerpen in beide richtingen worden afgehandeld op spoor 1 met een voorziene stilstand van 2 minuten. Dat is een bovengronds kopspoor.
Gewoon net als vroeger dus?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De journalisten van De Standaard hebben een interview met Jo Cornu, de huidige topman van NMBS: "‘Bij de NMBS zijn alle truken van de foor gebruikt’". Je moet lid zijn van 'ds Plus', maar het is ook te lezen via Blendle voor 40 cent.
Dikke pret die nieuwe dienstregeling in België. In de avonden en weekends kan ik gezellig 40 minuten in Luik gaan wachten als ik van Maastricht naar Brussel wil
Op dinsdag 28 oktober 2014 23:03 schreef J.B. het volgende: Dikke pret die nieuwe dienstregeling in België. In de avonden en weekends kan ik gezellig 40 minuten in Luik gaan wachten als ik van Maastricht naar Brussel wil
Op dinsdag 28 oktober 2014 23:03 schreef J.B. het volgende: Dikke pret die nieuwe dienstregeling in België. In de avonden en weekends kan ik gezellig 40 minuten in Luik gaan wachten als ik van Maastricht naar Brussel wil
Van maastrich via luik naar brussel... van de regen in de drup via de sloot
Goede stek jongens in januari. Ik sta voor het Empire hotel, rechts van het hotel zit een warme bakker (niet op de foto) en er zit een Delhaize die vanaf 6.30 tot 20.00 open is. (op de foto links tussen het fietspad en de blauwe bus).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Stond ook op RTV Utrecht, ik post ze niet meer, gebeurt best veel de laatste weer (herfst) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En gewoon even voor de EftelingExpres of een of andere kutsprinter in Friesland gaan staan, ho maar. Nee joh, gewoon half Nederland platleggen met je herfstdepressie.
Op dinsdag 28 oktober 2014 23:15 schreef bork het volgende: Goede stek jongens in januari. Ik sta voor het Empire hotel, rechts van het hotel zit een warme bakker (niet op de foto) en er zit een Delhaize die vanaf 6.30 tot 20.00 open is. (op de foto links tussen het fietspad en de blauwe bus).
Op woensdag 29 oktober 2014 00:01 schreef Straatcommando. het volgende: Is het niet ironisch dat een buffel 5 koeien plet? Ja oud nieuws, maar zie net de foto's op liveleak. Sodeju.
Op dinsdag 28 oktober 2014 23:32 schreef Treinkopper het volgende: En gewoon even voor de EftelingExpres of een of andere kutsprinter in Friesland gaan staan, ho maar. Nee joh, gewoon half Nederland platleggen met je herfstdepressie.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Nee, die was niet in het station zelf, maar daarbuiten
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
[ Bericht 4% gewijzigd door bork op 29-10-2014 09:15:58 ]
Het "Vigirail"-programma is opgestart na de ontsporing in Brétigny in juli 2013. BEA-TT, de Franse tegenhanger van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, heeft begin januari een voorlopig lijvig rapport gepubliceerd over dit ongeluk.
Ik haat mijn nieuwsgierigheid.
Ken iemand bij de politie die weleens na een aanrijding 'onderdelen' van een persoon moest gaan rapen. Dat is echt dramatisch vertelde diegene. Enige opdracht is dat er XX gewicht verzameld moet worden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ken iemand bij de politie die weleens na een aanrijding 'onderdelen' van een persoon moest gaan rapen. Dat is echt dramatisch vertelde diegene. Enige opdracht is dat er XX gewicht verzameld moet worden.
Ik neem aan dat je ook geen liefhebber van filet americain bent?
Alstom gaat waterstoftreinen bouwen voor Duitsland Gepubliceerd op 29-10-2014 om 13:17
Alstom gaat naar verwachting veertig regionale waterstoftreinen bouwen voor Duitsland. De treinproducent tekende vorige maand op InnoTrans in Berlijn een intentieverklaring voor de ontwikkeling van het materieel. Dat deed Alstom samen met de deelstaten Nedersaksen, Noord-Rijnland-Westfalen, Baden-Württemberg en de OV-autoriteiten van Hessen.
Directeur Leon Linders van Alstom Transport Nederland verwacht dat de waterstoftreinen ook een geschikt duurzaam alternatief kunnen zijn voor de dieseltreinen op de noordelijke, regionale lijnen in Nederland. “Dit zou je ook in Nederland kunnen toepassen. In 2020 gaan de noordelijke provincies het spoorvervoer aanbesteden. Daar rijden nu nog dieseltreinen. Elektrificatie is daar te duur en waterstoftreinen zouden een uitkomst kunnen bieden om de CO2-uitstoot aanzienlijk te verlagen. Daarmee ben je in een keer van het milieuprobleem af”, stelt Linders. Om waterstoftreinen op het Nederlandse spoor te laten rijden, dient er nog wel een tankinfrastructuur te worden aangelegd.
Prototypes Alstom financieert de helft van de bouw van de treinen die op het Duitse spoor gaan rijden. De andere helft wordt betaald door de deelstaten en de Duitse overheid. De nieuwe trein krijgt een brandstofcel-aandrijving, die de energie van een brandstof via een chemische reactie omzet in elektriciteit. Deze technologie wordt al in de auto-industrie toegepast. De eerste twee prototypes worden in 2018 getest. In 2020 volgt de grootschalige uitrol waarbij veertig waterstoftreinen zullen gaan rijden.
De waterstoftrein wordt gebaseerd op de Alstom Coradia, een trein voor regionaal vervoer. De trein wordt volledig emissievrij en gaat aanzienlijk minder geluid produceren. En door de opslag van energie en een intelligent energiebeheer-systeem verbruikt de nieuwe trein minder energie dan conventionele dieseltreinstellen. Daarnaast is de gebruikte brandstof is voordelig. Volgens Alstom gaat het om de eerste generatie treinen met de brandstofcel-technologie ter wereld die geschikt is voor passagiersvervoer.
Interessant idee, ik ben benieuwd of dit gaat lukken.
Goed plan inderdaad. Helemaal emissievrij zal het wel niet zijn: ik kan me voorstellen dat er fabrieken nodig zijn om waterstof te produceren of te winnen. De makkelijkste manier lijkt mij als leek electrolyse, waar je stroom voor nodig hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Goed plan inderdaad. Helemaal emissievrij zal het wel niet zijn: ik kan me voorstellen dat er fabrieken nodig zijn om waterstof te produceren of te winnen. De makkelijkste manier lijkt mij als leek electrolyse, waar je stroom voor nodig hebt.
Denk dat ze bedoelen dat de trein zelf emissievrij is, dat kan goed met een waterstofcel. Het is natuurlijk wel de afdruk die de trein icm productie produceert waar het om draait. Beetje het gewauwel met bijvoorbeeld volledig electrische auto's. Ja haske mooi geen uitstoot maar de energie die zo'n auto gebruikt is vaak gewoon nog met fossiele brandstoffen opgewekt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Daar moet je toch vier GTW's van kunnen kopen lijkt me. Daarmee komt het totaal op vijf GTW's en vijf Protos'en. Dan kun je 4 van de 5 treinen dubbel rijden (2x Protos, 2x GTW) en voor de vijfde trein heb je de keuze uit een Protos of een GTW (al naar gelang beschikbaarheid).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Volgens mij moet er ook spoor bijkomen dat zal wel het duurste zijn met alle rimram erom heen.
quote:
Ook wordt er al regelmatig geopperd om bij station Ede Centrum dubbelspoor aan te leggen, om een kwartiersdienst over de gehele Valleilijn mogelijk te maken. Concrete plannen hiervoor zijn er echter nog nooit geweest.
En dus is de hele kwestie vooral gebakken lucht.. Als je tussen Almere en Amsterdam de infrastructuur gaat afstemmen op voldoende vervoerscapaciteit als je alleen maar met SLT-4 gaat rijden (10 sprinters per uur) wordt dat ook een ongelovelijk duur grapje. Dat doen we ook niet.
Op woensdag 29 oktober 2014 15:28 schreef Mr_Klaasje het volgende: En dus is de hele kwestie vooral gebakken lucht.. Als je tussen Almere en Amsterdam de infrastructuur gaat afstemmen op voldoende vervoerscapaciteit als je alleen maar met SLT-4 gaat rijden (10 sprinters per uur) wordt dat ook een ongelovelijk duur grapje. Dat doen we ook niet.
Doen jullie maar eens je mond houden en mooi mensen vervoeren.
Met 'we' wordt de maatschappij hier bedoeld. Dombo.
Zo happen naar de baas, snel op je teentjes getrapt zijn en nog gaan schelden ook, modje!
Zo happen naar de baas, snel op je teentjes getrapt zijn en nog gaan schelden ook, modje!
Kan je het niet zelf af? Maargoed, dit soort problemen los je natuurlijk op door het volledige spoor opnieuw aan te leggen en dan overal twee spoorlijnen van viersporen waarbij álles redundant is uitgevoerd. De vraag is of je die meerprijs van ongeveer 100 keer de huidige kosten wil betalen voor die 5 procentpunten extra zekerheid.
Venetië - Praag - Londen kost ¤3250,- en Venetië - Praag - Parijs kost ¤2840,- voor 5 dagen. Als je een Suite wilt, betaal je zo'n ¤1200,- meer. Instanbul - Venetië is voor een schamele prijs van ¤7130 voor een Cabin en ¤13730 voor een Cabin Suite. In de prijzen zit geen 1persoons-toeslag, hotelovernachtingen in begin- of eindpunt of vluchten naar begin- of eindpunt inbegrepen. Bij de reis Venetië - Praag - Londen/Parijs zit een hotelovernachting in Praag niet eens inbegrepen. De overnachting dien je zelf te regelen of via het reisbureau erbij te boeken.
Op dinsdag 28 oktober 2014 23:15 schreef bork het volgende: Goede stek jongens in januari. Ik sta voor het Empire hotel, rechts van het hotel zit een warme bakker (niet op de foto) en er zit een Delhaize die vanaf 6.30 tot 20.00 open is. (op de foto links tussen het fietspad en de blauwe bus).
FRANCE will need to consider reducing the number of stations served by TGV services if the network is to stand any chance of being profitable, according to a report on the finances of TGV, which was published by the French Court of Auditors on October 23.
French National Railways (SNCF) currently operates nearly 5500 TGV services per week serving around 230 stations. Because of the huge range of destinations served, around 40% of travel time is on the conventional network.
THE cost of constructing a high-speed line linking Melbourne, Sydney, and Brisbane could be a little over half the $A 114bn ($US 100bn) price tag estimated in an Australian government study, according to a report issued this week by the Australasian Railway Association (ARA).
The study, titled The Potential Impacts of High Speed Passenger Rail to Eastern Australia, was commissioned by the ARA and carried out by Aurecon. By comparing high-speed infrastructure costs in multiple countries around the world, the report concludes that a high-speed line along Australia's east coast could be built for $A 35m per km or a total cost of $A 63bn.
GERMANY: The Münster procurement tribunal has rejected DB Regio’s objections to the decision to call separate passenger service operating and rolling stock provision contracts for the Rhine-Ruhr Express project.
A group of four transport authorities led by Rhein-Ruhr body VRR is seeking to award three contracts for the operation of RRX regional services from December 2018.
These would use a standardised fleet of at least 71 double-deck electric multiple-units which the authorities plan to procure and finance themselves under a stand-alone train provision contract. This is because VRR was concerned that smaller potential bidders for the operating contracts might find it difficult to finance such a large order worth up to ¤900m.
En ja hoor. Weer zo'n stuk verdriet dar in de spits met een fullsize fiets de trein in duikt. En waar zet je die dan? Tegen de deuren aan de overkant natuurlijk. Hoe de uitstappers op het volgende station het oplossen? Zien we dan wel weer
Op woensdag 29 oktober 2014 17:11 schreef Dr_Flash het volgende: En ja hoor. Weer zo'n stuk verdriet dar in de spits met een fullsize fiets de trein in duikt. En waar zet je die dan? Tegen de deuren aan de overkant natuurlijk. Hoe de uitstappers op het volgende station het oplossen? Zien we dan wel weer
Het is niet voor niets dat fietsen niet mee mogen tijdens de spits. En dat is op het traject waar Fles forenst ook echt best wel een goede regel. De tering.
Het is niet voor niets dat fietsen niet mee mogen tijdens de spits. En dat is op het traject waar Fles forenst ook echt best wel een goede regel. De tering.
Ik forens in de trein naar schiphol. Gangpad en deuren worden regelmatig geblokkeerd door stapels koffers die minstens zo groot zijn. Dat mag wel. Een fiets niet.
Op woensdag 29 oktober 2014 17:11 schreef Dr_Flash het volgende: En ja hoor. Weer zo'n stuk verdriet dar in de spits met een fullsize fiets de trein in duikt. En waar zet je die dan? Tegen de deuren aan de overkant natuurlijk. Hoe de uitstappers op het volgende station het oplossen? Zien we dan wel weer
zit de fiets vast aan de deur? Zo nee, dan bestaat de mogelijkheid dat het vehikel uitstapt voordat de eigenaar dat doet
Die DB Spar&Gruppe komt goed van pas: In Februari gaan we met 9 man naar Frankfurt. Nu ¤74 retour voor de tijden die wij willen. Normaal: ¤138. Spaart dus bijna de helft uit (Traject boeken Arnhem - Frankfurt(Main)Hbf.
Ook wel eens meegemaakt ja. Of de HC die via de omroep meldde of de eigenaar zich wilde melden. Had-ie nog niet gedaan. Toen de omroep dat de fiets op het perron gezet ging worden als de eigenaar zich niet meldde. En dat gebeurde dus ook
Op woensdag 29 oktober 2014 18:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik neem ook wel eens een fullsize (nou ja, race)fiets mee in de trein. Maar hoe je het bedenkt om hem voor een deur te stallen, is mij een raadsel.
Wel buiten de spits, zonder tassen erop en met geldig vervoerbewijs hea. Anders gaat je kop deraf
Op woensdag 29 oktober 2014 18:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Ik neem ook wel eens een fullsize (nou ja, race)fiets mee in de trein. Maar hoe je het bedenkt om hem voor een deur te stallen, is mij een raadsel.
Meeste plek?
PostNL plaatst afhaalkluisjes voor internetaankopen op treinstations
Door Olaf van Miltenburg, woensdag 29 oktober 2014 18:13, reacties: 0
PostNL is deze week begonnen met het plaatsen van afhaalkluisjes op grote Nederlandse treinstations, waarmee internetters hun aankopen de hele week en dag en nacht kunnen afhalen. Klanten van webwinkels krijgen een sms-bericht als het pakketje gereed ligt.
Eind november of begin december moeten alle zogenoemde Pakketautomaten functioneren op de negen grote NS-stations Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal, Utrecht Centraal, Schiphol Plaza, Breda, Eindhoven, Leiden en Almere Centrum. De uitrol volgt op een test op station Almere, die al in 2012 van start ging en die volgens PostNL met succes is afgerond: 89 procent zou uiterst tot heel tevreden zijn over de afhaalmogelijkheid en 95 procent zou het Pakketautomaat wel opnieuw willen gebruiken.
Gebruikers kunnen straks voor aflevering bij de afhaalkluisjes kiezen bij hun bestelling, mits de webwinkel dit ondersteunt. Biedt de internetwinkel deze optie niet, dan kan de gebruiker toch voor aflevering bij de stationskluisjes kiezen via mijnpakket.nl. Na aflevering krijgt de consument dan via sms een openingscode naar zijn mobiele nummer gestuurd waarmee het kluisje is te openen. PostNL stuurt na 24 uur een herinnering als het pakket nog niet is opgehaald en na drie dagen wordt een niet afgehaalde bestelling naar een Postkantoor of Pakketpunt in de buurt van de Pakketautomaat gestuurd. PostNL gaat verzenden via de Pakketautomaten op termijn ook mogelijk maken.
Het gebruik brengt geen extra kosten met zich mee en PostNL maakt vooralsnog alleen melding van Coolblue als webshop die de dienst ondersteunt. Meerdere partijen werken aan vergelijkbare diensten. DHL biedt ook kluisjes aan huis en ook Google en Amazon testen ophaalkluisjes.
PostNL is deze week begonnen met het plaatsen van afhaalkluisjes op grote Nederlandse treinstations, waarmee internetters hun aankopen de hele week en dag en nacht kunnen afhalen. Klanten van webwinkels krijgen een sms-bericht als het pakketje gereed ligt.
Eind november of begin december moeten alle zogenoemde Pakketautomaten functioneren op de negen grote NS-stations Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal, Utrecht Centraal, Schiphol Plaza, Breda, Eindhoven, Leiden en Almere Centrum. De uitrol volgt op een test op station Almere, die al in 2012 van start ging en die volgens PostNL met succes is afgerond: 89 procent zou uiterst tot heel tevreden zijn over de afhaalmogelijkheid en 95 procent zou het Pakketautomaat wel opnieuw willen gebruiken.
Gebruikers kunnen straks voor aflevering bij de afhaalkluisjes kiezen bij hun bestelling, mits de webwinkel dit ondersteunt. Biedt de internetwinkel deze optie niet, dan kan de gebruiker toch voor aflevering bij de stationskluisjes kiezen via mijnpakket.nl. Na aflevering krijgt de consument dan via sms een openingscode naar zijn mobiele nummer gestuurd waarmee het kluisje is te openen. PostNL stuurt na 24 uur een herinnering als het pakket nog niet is opgehaald en na drie dagen wordt een niet afgehaalde bestelling naar een Postkantoor of Pakketpunt in de buurt van de Pakketautomaat gestuurd. PostNL gaat verzenden via de Pakketautomaten op termijn ook mogelijk maken.
Het gebruik brengt geen extra kosten met zich mee en PostNL maakt vooralsnog alleen melding van Coolblue als webshop die de dienst ondersteunt. Meerdere partijen werken aan vergelijkbare diensten. DHL biedt ook kluisjes aan huis en ook Google en Amazon testen ophaalkluisjes.
Dit is een hele goede zaak. Nu alleen hopen dat niet elke webshop zijn eigen netwerk van ophaalkluisjes gaat introduceren, en dat vervoerders van zulke transparantie, klantvriendelijkheid en hokjesloosheid ook nog iets leren. Maar dat tweede verlangen van mij is wel erg naïef natuurlijk
Lol daarnet in Roosendaal gewoon één continue wioewioe omdat iemand dat ding opentrapte en de hele meute er gewoon vrolijk overheen bleef lopen. Niemand die op of om kijkt om dat geluid.
Lol daarnet in Roosendaal gewoon één continue wioewioe omdat iemand dat ding opentrapte en de hele meute er gewoon vrolijk overheen bleef lopen. Niemand die op of om kijkt om dat geluid.
Wat meteen bewijst wat iedereen al roept: poortjes werken niet tegen mensen die toch niet van plan zijn om te betalen.
Oh jee. In de zomer mooie praatjes, reiziger op 1,2 en 3 en zo, maar we schrijven eind oktober, de kantoorwurmen zien het weer donker worden als ze om 16:00 in de Eerste klasse stappen, en ja hoor, het broekeschijten is weer begonnen. Kansloos kutbedrijf dat het ook is
Nee geef die concessie lekker nog 20 jaar Wilma, blonde kut! Kan je weer 20 jaar je kop in je aars douwen en knaken opstrijken. Nothing wastes better than tax payer's money right biatch
Waarschijnlijk zal half november blijken dat vanwege de wisselsaneringen door Prorail, een winterdienst de hele week aangehouden moet worden.
Hoe dat een argument kan zijn vertellen we niet want dat snapt het self-loading cargo toch niet. Snappen we zelf eigenlijk ook niet, maar dat maakt dus niet uit
Station Schiphol krijgt sowieso een grote verbouwing. Het deel van de parkeergarages direct achter het busstation gaat plat, evenals de passage over het busstation heen. Op die plek komt een nieuwe check-in terminal voor de nieuwe A-pier, maar ook voor de bestaande B-pier. Het busstation gaat vervolgens verhoogd op een nieuwe verdieping gebouwd worden en daaronder wordt Schiphol Plaza dan doorgetrokken tot aan de nieuwe terminal. Er komen dan ook uitgangen aan de "dode" kant van de perrons van Schiphol zodat de drukte op de perrons beter verspreidt wordt en de treinen eindelijk in het midden van de perrons kunnen stoppen.
Het is een combinatie van nieuwsberichten. Schiphol heeft al langer op hun website een ontwikkelingsplan voor de A-pier staan en de stadsregio Amsterdam doet onderzoek naar een verhoogd busstation op Schiphol met betere overstapmogelijkheden op de trein.
Heeft iemand ervaring met de groepstickets van NS? Staat altijd één van de tickets op naam van degene die het zooitje aanschaft, of kun je ze allemaal op andere namen zetten?
Op donderdag 30 oktober 2014 01:06 schreef dennistd het volgende: Heeft iemand ervaring met de groepstickets van NS? Staat altijd één van de tickets op naam van degene die het zooitje aanschaft, of kun je ze allemaal op andere namen zetten?
Toen ik ze voor "mijn" groep aanschafte kreeg ik volgens mij zelf ook automatisch een ticket toebedeeld. Echter alle personen na de eerste vier kosten maar 2,50 extra en er vindt geen controle plaats of iedereen ook werkelijk heeft gereisd. In de meeste gevallen is de schade dus beperkt als je ook voor jezelf hebt betaald.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Bovendien snappen conducteurs heel dat product niet, dus je loopt wel een verhoogde kans op een boete. ALS je sowieso een conducteur tegenkomt tenminste
Diverse materieelprojecten bij NS in de volgende fase
quote:
Vanwege de groei van het aantal reizigers, het opvoeren van de frequenties op sommige trajecten en beperkte voorraden reserve-materieel schaft NS de komende jaren nieuwe Sprinters en Intercity’s aan. Ook worden treinen gemoderniseerd. Bewezen technologie, duurzaamheid en comfort voor de reiziger staan hierbij voorop. Inmiddels zijn diverse materieelprojecten in de volgende fase beland.
Aanbesteding Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) nadert afronding NS is wegens de behoefte aan nieuwe Sprinters bezig met de aanbesteding van de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG). Na een uitgebreide aanbesteding met erkende en grote treinenbouwers is duidelijk geworden dat CAF in de laatste fase van de aanbesteding het beste bod heeft neergelegd. Met deze partij wordt dan ook voorlopig eerst verder onderhandeld zoals gebruikelijk in dit soort procedures.
De circa 120 nieuwe Sprinter-treinstellen die NS voornemens is aan te schaffen bij CAF zijn volledig gebaseerd op treinen die nu al rijden in diverse landen en die zich al bewezen hebben in alle situaties. Ze moeten vanaf 2018 in dienst komen en worden -net als de huidige Sprinters- transparant (zodat reizigers eenvoudig kunnen zien waar plek is en voor de sociale veiligheid), energiezuinig, toegankelijk voor rolstoelgebruikers (incl. rolstoeltoegankelijk toilet), kunnen snel optrekken en worden geschikt gemaakt om te rijden onder ERTMS. NS heeft verder de mogelijkheid om in de toekomst aanvullende orders te plaatsen.
Oude dubbeldekkers ingezet in afwachting nieuwe Sprinters In afwachting van de komst van de nieuwe Sprinters neemt NS vanaf december aanstaande verder elf oude dubbeldekkers met de groene bankjes (DD-AR) uit de reservevloot weer tijdelijk in dienst. Na een kleine technische opknapbeurt helpen deze treinstellen de capaciteit op peil te houden tot de komst van de SNG. In totaal komen komend halfjaar 18 treinstellen van dit type tijdelijk weer op het spoor. Ook enkele andere oudere dubbeldekkers keren mogelijk tijdelijk terug op het spoor. Dit wordt nu onderzocht als mogelijke maatregel voor extra capaciteit.
Intercity’s Ook voor de aanschaf van nieuwe Intercity’s loopt een aanbesteding bij NS (Intercity Nieuwe Generatie; ICNG). Deze treinen worden een belangrijke drager van de uitvoering van bijvoorbeeld het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) en de integratie van de HSL met het Hoofdrailnet. Het aanschaffen van treintypes die zich al hebben bewezen staat ook hier voorop net als bij de SNG. De treinen komen naar verwachting -als eerste op de HSL- per 2021 in dienst. De eerste fase van de aanbesteding waarbij enkele geschikte en erkende leveranciers worden geselecteerd loopt nu en moet voor het einde van het jaar zijn afgerond.
Overig Los van de aanschaf van nieuwe Sprinters en Intercity’s worden 81 treinstellen van het dubbeldekertype VIRM (Intercity) de komende jaren volledig gemoderniseerd en duurzamer gemaakt bij NedTrain in Haarlem, zodat ze weer jaren kunnen rijden. Daarnaast worden in totaal 301 ICRm-rijtuigen klaargemaakt voor diensten over de HSL. Hierbij draait het vooral om kleine technische aanpassingen aan bijvoorbeeld het chassis. Verder worden deze rijtuigen opnieuw gespoten zodat met de gloednieuwe TRAXX-locomotieven een uniforme trein ontstaat. Van binnen vinden beperkte aanpassingen plaats, omdat de treinstellen zo snel mogelijk weer nodig zijn voor inzet in actieve dienst vanaf december.
Nog duurzamer met de trein Vanaf 2015 rijden alle elektrische treinen van NS voor 50% op nieuwe groene stroom afkomstig uit nieuwe windparken. Vanaf 2018 is dit zelfs voor 100%.
Aan de CAF-website te zien is dit hun van-de-plank-model voor stoptreinen: Maar voor de Spaanse spoorwegen maken ze ook treinstellen die er net wat anders uitzien, maar wel gebaseerd op hetzelfde 'platform'.
Even terugkomen op de HEMA-route in Rotterdam, die is inderdaad afgesloten. De deuren zitten er nog wel maar zijn dicht, waarschijnlijk zodat ze nog wel als vluchtroute gebruikt kunnen worden.
Een groot deel van de poortjes te Rotterdam is inmiddels dicht.
Op donderdag 30 oktober 2014 09:56 schreef Igen het volgende: Aan de CAF-website te zien is dit hun van-de-plank-model voor stoptreinen: [ afbeelding ] Maar voor de Spaanse spoorwegen maken ze ook treinstellen die er net wat anders uitzien, maar wel gebaseerd op hetzelfde 'platform'.
En Ansaldo heeft tegenwoordig knappe HST's dus dat een bedrijf al eerder iets 'goeds' heeft opgeleverd zegt vrij weinig... Zeker omdat een sprinter nauwelijks te vergelijken is met een HST, andere specs etc..
Als je het echt wilt weten: ga naar Skyscrapercity, zoek de spoorwegentopics op die gerelateerd zijn aan Spanje en vraag hoe ze daar denken over Renfe's Class 465. Dat is weliswaar geen Civity (het model dat NS hoogstwaarschijnlijk gaat kopen), maar wel een CAF-product en nog vrij jong (geleverd vanaf 1999).
Van mij mag dit interieurtje overigens wel in de SNG komen:
Op donderdag 30 oktober 2014 10:15 schreef James1988 het volgende: Als je het echt wilt weten: ga naar Skyscrapercity, zoek de spoorwegentopics op die gerelateerd zijn aan Spanje en vraag hoe ze daar denken over Renfe's Class 465. Dat is weliswaar geen Civity (het model dat NS hoogstwaarschijnlijk gaat kopen), maar wel een CAF-product en nog vrij jong (geleverd vanaf 1999).
Van mij mag dit interieurtje overigens wel in de SNG komen: [ afbeelding ]
Ansaldo wordt niet eens op de website van Bombardier genoemd. Ik had me er teveel bij voorgesteld
Als ik het me goed herinner heeft Bombardier het over 'a strategic partner'? Dat kan wel kloppen, Bombardier is prima in staat om zelf zo'n ding te bouwen en heeft AnsaldoBreda helemaal niet nodig voor techniek.
Ten tijde van de aanbesteding van de F1000 was ook Alstom in de running (zij stelden toen een AGV-variant zonder Jacobsdraaistellen voor). Alstom heeft een fabriek in Savigliano (ex-FIAT), terwijl Bombardier die niet heeft. Door met AB in zee te gaan kreeg Bombardier ineens weer wel de mogelijkheid om 'made in Italy' op de trein te kunnen zetten -- ook al wordt de engineering in Duitsland gedaan.
Als ik het me goed herinner heeft Bombardier het over 'a strategic partner'? Dat kan wel kloppen, Bombardier is prima in staat om zelf zo'n ding te bouwen en heeft AnsaldoBreda helemaal niet nodig voor techniek.
Ten tijde van de aanbesteding van de F1000 was ook Alstom in de running (zij stelden toen een AGV-variant zonder Jacobsdraaistellen voor). Alstom heeft een fabriek in Savigliano (ex-FIAT), terwijl Bombardier die niet heeft. Door met AB in zee te gaan kreeg Bombardier ineens weer wel de mogelijkheid om 'made in Italy' op de trein te kunnen zetten -- ook al wordt de engineering in Duitsland gedaan.
ja ja. Dus als je een trajectkaart hebt van Gouda naar Delft maakt het niet uit of je over Den Haag of over Rotterdam gaat, allebei gratis. Maar als je VAN Den Haag NAAR Rotterdam rijdt, moet je ineens betalen Hoerebedrijf
Op donderdag 30 oktober 2014 10:46 schreef Dr_Flash het volgende: ja ja. Dus als je een trajectkaart hebt van Gouda naar Delft maakt het niet uit of je over Den Haag of over Rotterdam gaat, allebei gratis. Maar als je VAN Den Haag NAAR Rotterdam rijdt, moet je ineens betalen Hoerebedrijf
Dan had je maar even in en uit moeten checken in Delft
Op donderdag 30 oktober 2014 01:06 schreef dennistd het volgende: Heeft iemand ervaring met de groepstickets van NS? Staat altijd één van de tickets op naam van degene die het zooitje aanschaft, of kun je ze allemaal op andere namen zetten?
jij kunt de code waar ze het ticket kunnen vinden naar anderen sturen. Er zit geen controle op, dus je weet niet of iedereen die jou betaald heeft ook daadwerkelijk reist of dat iemand per ongeluk meerdere kaartjes uitgeprint heeft. Het is een eticket, dus bij het verzilveren daarvan gelden de normale regels voor zo'n ticket. Volgens mij is het zo dat jouw naam daar niet tussen hoeft te zitten
Op donderdag 30 oktober 2014 10:15 schreef James1988 het volgende: Als je het echt wilt weten: ga naar Skyscrapercity, zoek de spoorwegentopics op die gerelateerd zijn aan Spanje en vraag hoe ze daar denken over Renfe's Class 465.
Gedaan. Iemand schrijft dat hij het een van de beste producten van CAF vindt, en heeft een plaatje:
Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef ReisT het volgende: Het ligt voor de helft op de route Gouda-Delft en voor de andere helft op de route Delft-Gouda, dus de reis is 100% gedekt door het abonnement...
Met een ouderwetse trajectkaart was dit geen probleem.
Waarschijnlijk omdat je toch nooit tussen Den Haag en Delft en tussen Delft en Rotterdam door dezelfde conducteur gecontroleerd werd.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 11:41:05 ]
Op donderdag 30 oktober 2014 11:34 schreef ReisT het volgende: Het ligt voor de helft op de route Gouda-Delft en voor de andere helft op de route Delft-Gouda, dus de reis is 100% gedekt door het abonnement...
Met een ouderwetse trajectkaart was dit geen probleem.
Precies. Maar met dit halfbakken kutding wel. NS kan niet met zijn eigen product omgaan en de bottom line is dat de reiziger op kosten gejaagd wordt. Chapeau
Dennistd merkte hier terecht op dat het standaard civity-configuratie weinig deuren heeft.
[ Bericht 17% gewijzigd door bork op 30-10-2014 12:03:12 ]
Op donderdag 30 oktober 2014 12:09 schreef Igen het volgende: In die render die op SSC gepost is (waarvan ik de bron trouwens niet kan vinden) zitten er meer deuren per zijkant.
check, ziet er best tof uit trouwens .
Op donderdag 30 oktober 2014 12:09 schreef Igen het volgende: In die render die op SSC gepost is (waarvan ik de bron trouwens niet kan vinden) zitten er meer deuren per zijkant.
Op dinsdag 28 oktober 2014 20:11 schreef Dr_Flash het volgende: Verdubbelen dat ding. Is sowieso 1 van de laatste stukken soor van NL met baanvaksnelheid 80
En die bible belters wippen als konijnen dus er komen alleen maar nog veel meer reizigers bij
Naar Roodeschool is het niet beter Vanaf Sauwerd is het 80km/h tot vlak voor Uithuizen. Daarna is het 70 richting Roodeschool
GRIP 2 afgekondigd, vanwege grote brand in een gedeelte van de nieuwbouw. Naar verluidt begonnen in een bouwlift.
Donderdag 30 Oktober 12:40 Oorzaak Tussen Breda en Etten-Leur/Gilze-Rijen/Lage Zwaluwe/Lombardijen rijden geen treinen door een brandmelding. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 13:10:14 ]
Nee maar okee, als je daar niet langzaam gaat rijden val je van de Aardschijf af
Het is telkens weer een hels dillema, met al die aardbevingen weet je nooit of het al eerder afgelopen is, en of Roodeschool nog bestaat en niet verzwolgen is door een massieve aardbeving.
Op donderdag 30 oktober 2014 08:12 schreef Dr_Flash het volgende: Bovendien snappen conducteurs heel dat product niet, dus je loopt wel een verhoogde kans op een boete.
Hoe vaak is dat nou werkelijk gebeurd? Naast dat ene nieuwsgeval laatst over dat manneke dat te grieperig was om zich te redden.
Om met een groep ergens af te spreken is het echt een prima deal. Met z'n zessen vanuit Breda (2x), Zwolle, Wezep, Eindhoven en Deurne naar Amsterdam én terug voor negen euro de man. Goedkoper lukt je alleen met de fiets of een OV-studentenkaart.
Enkhuizen - hoorn kersenboogerd mag ook wel verdubbeld worden. Nachts geen treinen omdat dat niet kan ivm enkelspoor. NS blijkt ter vervanging van laatste trein een bus te inzetten na klachten wat niet is gepubliceerd
Het is telkens weer een hels dillema, met al die aardbevingen weet je nooit of het al eerder afgelopen is, en of Roodeschool nog bestaat en niet verzwolgen is door een massieve aardbeving.
het is bij ieder station op de Groninger lijnen afwachten of het er na de aardbevingen nog staat. Zelfs de stad is niet meer veilig
Op donderdag 30 oktober 2014 14:26 schreef ReisT het volgende: Is de rechtszaak over de SNG eigenlijk al ingepland? Alstom zal het er natuurlijk niet mee eens zijn dat ze weer een bestelling NS-sprinters mislopen.
De gunning is nog niet definitief. CAF is 'preferred supplier' (en zal dus waarschijnlijk het contract wel krijgen), mocht het onverhoopt toch mislopen dan is Alstom #2.
Hervatting treinverkeer Breda uitgesteld tot 16:00. Er rijden inmiddels wel NS-bussen.
Het stads- en streekvervoer van Veolia schijnt ook volledig op z'n gat te liggen.
De gunning is nog niet definitief. CAF is 'preferred supplier' (en zal dus waarschijnlijk het contract wel krijgen), mocht het onverhoopt toch mislopen dan is Alstom #2.
Samenvatting: Alstom gaat nu procederen als de ziekte.
Samenvatting: Alstom gaat nu procederen als de ziekte.
Ik denk het eigenlijk niet. Alstom zal ook wel interesse hebben in het ICNG-contract, als ze nu een rechtszaak aanspannen tegen NS kunnen ze de ICNG wel vergeten.
Ik denk het eigenlijk niet. Alstom zal ook wel interesse hebben in het ICNG-contract, als ze nu een rechtszaak aanspannen tegen NS kunnen ze de ICNG wel vergeten.
Staat er in de tender dan 'if current litigation=yes then score=void'?
Sowieso, als alles volgens de regeltjes is verlopen heeft Alstom geen poot om op te staan.
Een paar jaar geleden heeft Alstom geprobeerd om de Eurostar-tender te blokkeren toen die aan Siemens werd gegund, maar dat was met een reden. De Siemenstreinen voldeden immers niet aan de destijds geldende veiligheidseisen (locs voor+achter zoals bij de 373's). Als de veiligheidseisen niet zouden zijn aangepast door de kanaaltunnelveiligheidscommissie zou Alstom waarschijnlijk in het gelijk zijn gesteld door een rechter.
Er zijn nauwelijks aanbestedingen geweest waarbij niet geprocedeerd is de afgelopen jaren, waarom zou in het rechtszaak geile Nederland het niet zo zijn?
Op donderdag 30 oktober 2014 14:53 schreef Mr_Klaasje het volgende: Iemand het recht ontzeggen om zijn/haar recht te halen is onrechtmatig.. Dan geef je Alstom wel heel veel kruid om mee te schieten..
Je mag in de voorwaarden toch wel opnemen dat er geen lopende rechtszaken mogen zijn?