Een hoop geld inderdaad. Waarom zou je hier je zuurverdiende centjes aan uitgeven als je het ook kunt omlaagladen? Beeldjes snap ik nog wel een beetje, maar discs?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:09 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Dat sowieso. De kwaliteit van de doos is fantastisch. En zoals je op dat laatste plaatje kan zien is hij een stuk groter dan een standaard blu-ray formaat verpakking. Mooi hardcover artboek er in.
Volgens de achterkant:
[..]
Dat is een hoop.
Een aantal redenen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:38 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Een hoop geld inderdaad. Waarom zou je hier je zuurverdiende centjes aan uitgeven als je het ook kunt omlaagladen? Beeldjes snap ik nog wel een beetje, maar discs?
Atheneum zei dank. En anders is er altijd goegel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:57 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Beetje vergezocht, vond het trouwens wel knap dat ik de definitie van catharsis nog voor de geest kon halen.
Dit is een leugen wat BUMA/STEMRA altijd verteld.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Een aantal redenen.
En uiteindelijk brengt het kopen van BD's / DVD's ook de markt in Europa op gang
Havo, ik dank mijn algemene kennis en trivia database in mijn heaufd.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:01 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Atheneum zei dank. En anders is er altijd goegel.
Normaal zou ik het met je eens zijn. We hebben het hier alleen wel over Japanse bedrijven die de licenties uitdelen. En die zitten nog net zo vast in het fysieke-media tijdperk als B/S. Nou zijn er in Amerika wel streamingdiensten, maar de licensering in Europa lijkt moeilijker. Bedrijven lijken ook skeptischer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:18 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Dit is een leugen wat BUMA/STEMRA altijd verteld.
Dat is absoluut iets waar BUMA/STEMRA gewoon gelijk in heeft. Ik heb een tijd voor een (erg groot) platenlabel gewerkt en daar zag je echt wel de inkomsten dalen, wat niet de kwaliteit van de muziek betrof (ja, daar is serieus onderzoek naar gedaan). Ik geloof best dat dat impact heeft!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:18 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Dit is een leugen wat BUMA/STEMRA altijd verteld.
De releases van MVM zijn vaak iets goedkoper. En vrij summier. Sommige bedrijven houden er hoge prijzen op na omdat het een niche markt is en het blijkbaar toch wel betaald wordt. Wat er ook speelt is dat de Amerikaanse Blu-ray regio en de Japanse dezelfde zijn. Blu-rays zijn in Japan duurder, en om te voorkomen dat Japanners lekker goedkoop hun materiaal in Amerika scoren houden ze die prijs soms kunstmatig hoog omdat de Japanse studio dat eist. Europese releases hebben dat probleem niet als ze geregiolocked zijn in een andere regio.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:21 schreef Xaryna het volgende:
Goed, na deze discussie toch eens gekeken of er nog een serie is die ik op schijf zou willen hebben en ik kwam dus uit bij Shin Sekai Yori. MAAR.
Er zijn twee versies, US en UK. Wat is het verschil, waarom is 1 goedkoper en welke zou ik dan beter kunnen nemen?
http://www.archonia.com/m(...)+collection+blu-ray/
http://www.archonia.com/m(...)+part+01+blu-ray+uk/
Dus beter veilig doen en de goedkopere UK editie nemen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:48 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
De releases van MVM zijn vaak iets goedkoper. En vrij summier. Sommige bedrijven houden er hoge prijzen op na omdat het een niche markt is en het blijkbaar toch wel betaald wordt. Wat er ook speelt is dat de Amerikaanse Blu-ray regio en de Japanse dezelfde zijn. Blu-rays zijn in Japan duurder, en om te voorkomen dat Japanners lekker goedkoop hun materiaal in Amerika scoren houden ze die prijs soms kunstmatig hoog omdat de Japanse studio dat eist. Europese releases hebben dat probleem niet als ze geregiolocked zijn in een andere regio.
Het risico wat je loopt met US versies is dat als de regiolock er daadwerkelijk op staat (dat is niet altijd zo, ook al staat het wel op de doos) je schijfje niet af te spelen is in een Europese speler. Er zijn sites die bijhouden welke US releases eigenlijk regiovrij zijn, maar die info is niet voor iedere release beschikbaar.
Ja, zou ik in dit geval wel doen ja. Het lijkt er ook niet op dat de Amerikaanse release echt een meerwaarde heeft, lijkt gewoon een standaard doosje, geen mooie editie of zo om de hoge prijs te waarborgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:07 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dus beter veilig doen en de goedkopere UK editie nemen?
Neu, maar ik ben altijd wel fan van dingen steunen waar ik van geniet. Heb van mijn favoriete bands ook gewoon CD's die ik nooit luisterquote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:10 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ja, zou ik in dit geval wel doen ja. Het lijkt er ook niet op dat de Amerikaanse release echt een meerwaarde heeft, lijkt gewoon een standaard doosje, geen mooie editie of zo om de hoge prijs te waarborgen.
Laat je overigens niet door mij een schuldgevoel aanpraten over het kopen van series. Iedereen moet doen waar hij zelf zin in heeft.
Weet ik. Zijn twee blurays in totaal die ik moet hebben voor de hele seriequote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:43 schreef DeZwabber het volgende:
Overigens zijn het alleen de eerste 13 afleveringen he. Dat je daar niet per ongeluk overheen leest.
Wat voor serie is dit?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:21 schreef Xaryna het volgende:
Goed, na deze discussie toch eens gekeken of er nog een serie is die ik op schijf zou willen hebben en ik kwam dus uit bij Shin Sekai Yori. MAAR.
Er zijn twee versies, US en UK. Wat is het verschil, waarom is 1 goedkoper en welke zou ik dan beter kunnen nemen?
http://www.archonia.com/m(...)+collection+blu-ray/
http://www.archonia.com/m(...)+part+01+blu-ray+uk/
Dystopische horror. Erg sfeervol. Al het intelligente leven is gelijk, maar sommig leven is gelijker dan ander leven.quote:
Het is allemaal de schuld van Snowball.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:09 schreef Repelsteeltju het volgende:
Al het intelligente leven is gelijk, maar sommig leven is gelijker dan ander leven.
Napoleon deed niets verkeerds.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:14 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van Snowball.
Klopt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Napoleon deed niets verkeerds.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Napoleon deed niets verkeerds.
Die karakter omschrijvingen ookquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:09 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dystopische horror. Erg sfeervol. Al het intelligente leven is gelijk, maar sommig leven is gelijker dan ander leven.
http://myanimelist.net/anime/13125/Shinsekai_yori
Perfectie.quote:
Het zijn de bonobo-genen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:18 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Die karakter omschrijvingen ook
Volgens mij date iedereen elkaar ofzo xD
Okquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:26 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Perfectie.
[..]
Het zijn de bonobo-genen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |