SERIOUS SAM!quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:15 schreef Hojdhopper het volgende:
Geen idee waarom, maar beamen kan ik het wel. Komt denk ik omdat hakken wat elegants en vrouwelijk uitstralen? En door het dragen van hakken accentueren vrouwen hun figuur.
...staat in schril contrast met de elegenatie van vrouwen op hakken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:19 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
SERIOUS SAM!(Erg offtopic dat wel)
quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:12 schreef TheMechanic het volgende:
Zit er een psychologisch aspect achter denken jullie?
De dikgedrukte passages verklaren wel een beetje waarom veel mannen het aantrekkelijk vinden en dat het psychologische aspect vooral komt doordat het een positieve uitwerking heeft op het zelfbeeld en uitstraling van de vrouw die hakken draagt. Veel mannen vinden dat blijkbaar aantrekkelijk.quote:Je zou denken dat op hakken lopen absoluut geen lolletje is voor vrouwen. Voeten die met moeite in pumps zijn gepropt, enkels die het elk moment lijken te begeven. Toch is de moeite niet voor niets: op hoge palen lopen blijkt hun zelfbeeld te sterken.
Het tijdschrift Glamour en de Vrije Universiteit Amsterdam deden onderzoek onder 80 vrouwen. Zij keken naar het effect van hoge hakken op het zelfbeeld. Ook onderzochten zij het gedrag van hakkendraagsters in sociale situaties.
De wetenschappers ontdekten dat dames die op puntige palen balanceren, op dat moment aanzienlijk meer tevreden zijn met hun zelfbeeld dan platte-schoenendraagsters. Daarnaast geven vrouwen op stiletto’s de voorkeur aan een geëmancipeerd beeld van de vrouw. Ook gedragen hoge-hakkendraagsters zich verleidelijker, dominanter en extraverter in sociale situaties. Zo wordt hun schoenenverslaving al iets beter te begrijpen.
bron
Totaal niet herkenbaar maar dat komt omdat ik absoluut niet op hakken kan lopenquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
De dikgedrukte passages verklaren wel een beetje waarom veel mannen het aantrekkelijk vinden en dat het psychologische aspect vooral komt doordat het een positieve uitwerking heeft op het zelfbeeld en uitstraling van de vrouw die hakken draagt. Veel mannen vinden dat blijkbaar aantrekkelijk.
En knikkende enkels als ze er niet op kunnen lopen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:21 schreef datismijnmening het volgende:
Hakken![]()
Hoge![]()
Waardoor vrouwen lange benen, ronde bips en swingende heupen krijgen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja maar goed, daar hebben we het niet overquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:25 schreef Nober het volgende:
[..]
En knikkende enkels als ze er niet op kunnen lopen.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden Karina, dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen totdat er geen bloed meer naar je tenen stroomt. Als je het kunstje beheerst, dan ga je je een stuk zelfverzekerder gedragen en straal je dat ook uit en liggen de mannen met bosjes aan je voeten.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:25 schreef Karina het volgende:
Totaal niet herkenbaar maar dat komt omdat ik absoluut niet op hakken kan lopenPlus ik vind mezelf te lang met hoge hakken aan.
Dan maar niet mooi het loopt gewoon niet lekker.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden Karina, dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen totdat er geen bloed meer naar je tenen stroomt. Als je het kunstje beheerst, dan ga je je een stuk zelfverzekerder gedragen en straal je dat ook uit en liggen de mannen met bosjes aan je voeten.![]()
Hoelang ben je btw?
Je hebt uiteraard groot gelijk. Gewoon doen waar je je het prettigste bijvoelt, maar er speelt dus wel een psychologische factor mee waarom mannen het vaak als aantrekkelijk ervaren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:44 schreef Karina het volgende:
Dan maar niet mooi het loopt gewoon niet lekker.
1.76 dus met hakken al snel 1.85.
Dat. Het verbetert de houding en doet de vrouwelijke vormen beter uitkomen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:21 schreef datismijnmening het volgende:
Hakken![]()
Hoge![]()
Waardoor vrouwen lange benen, ronde bips en swingende heupen krijgen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach sowieso ben ik een beetje te oud voor rokjes en naaldhakken natuurlijkquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt uiteraard groot gelijk. Gewoon doen waar je je het prettigste bijvoelt, maar er speelt dus wel een psychologische factor mee waarom mannen het vaak als aantrekkelijk ervaren.
Overigens heb ik een ex gehad die 1.80 was en geregeld hakken aanhad en dan min of meer even groot als ik was (1.88). Nooit echt vervelend of storend gevonden. Integendeel.
Lelijke lompe hakken zit ik anders niet op te wachten hoor, het oog wil ook watquote:Op maandag 27 oktober 2014 16:49 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat. Het verbetert de houding en doet de vrouwelijke vormen beter uitkomen.
De schoen zelf vind ik ook niet zo boeiend. Maar dat geldt ook voor al het andere soort schoeisel. Schoenen kunnen wel lelijk zijn, dat weer wel.
Dat zeg ik, schoenen kunnen wel lelijk zijn. Maar ik denk nooit, goh, die schoenen maken dat die vrouw er leuker uitziet (los van dan wat schoenen met het postuur doen).quote:Op maandag 27 oktober 2014 16:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Lelijke lompe hakken zit ik anders niet op te wachten hoor, het oog wil ook wat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |