Ik hoop dat je je nu beter voelt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hahaha ehm ik kan me een discussie herinneren gisteren, waar over je nu hier weer exact opnieuw begint!
Maar dit keer weer volledig het roer om gooit.
[..]
[..]
IS bestaat pas sinds 2003 voor de rest waren er zat aanslagen uit naam van Islam en een aantal hele grote!
Ga het allemaal even lopen verdraaien!,
[..]
[..]
Eerst maak je er Terrorisme van
Dan maak je er Moslim Terrorisme van
En nu maak je er terrorisme van uit naam van de IS.
[..]
Aangezien jij hier nog maar naar eigen zeggen 2 maanden rond zwerft en ik wel iets langer, Zal ik je even duidelijker vertellen.
punt 1, De TS van dit topic ben Was ik!
punt 2, youtube cnn of andere bronnen haal je zelf ook geregeld aan ... mitst het uit komt.
punt 3 Voor iemand die hier pas net om de hoek komt kijken zoals je zelf al aangeeft en pas net in verdiept, zoals je jezelf omschreef in de eerste paar postst vanj ezelf, flap je er nu behoorlijk anders tegen dingen aan dan in het begin! Ipv open en inhoudelijk naar onduidelijk wazig en niks meer nakijken wat een ander post!
punt 4, Om de haverklap van standpunt wisselen en daarna melden dat het allemaal hetzelfde is, zo werkt dat niet.
punt 5, als je aan het discussieren bent en de ander heeft een goed punt, wees niet bang om dat gewoon te zeggen , en reageer niet met doei, deze discussie is niet interessant meer!
Dat is gewoon sneu!
punt 6, Ik heb niet altijd gelijk, Ik word ook zovaak op mijn fouten gewezen daar leer ik van!
punt 7, helemaal flippen om een beetje humor? jeez Stell oe niet aan wie is er hier nu kinderachtig, sommige onderwerpen liggen nogal zwaar, beetje humor tussendoor kan abosuluut geen kwaad.
En over de IS, heb ik gisteren een heel mooi stuk gepost maar ik betwijfel het dat je het hebt gelezen, maar is zeker relevant hier dus ik post het nogmnaals, niet voor jou maar ook voor anderen.
Terrorisme en de IS aanpakken!
Klinkt makkelijk maar dat is het absoluut niet.
Hiervoor gaan we eventjes terug in de tijd, De Vietnam oorlog is een mooi voorbeeld hiervan, Deze oorlog was namelijk compleet anders dan de oorlogen die de VS hiervoor gevoerd had, leger tegen leger, in plaats daarvan vocht de Vietcong op een compleet andere manier, ze verdwenen erg makkelijk tussen de burgers, ze kenden het terein goed, ze waren er immers op gegroeid, en zorgden dat ze dus zo makkelijk konden aanpassen, Het grootste voordeel was de steun van de burger bevolking.
Want de VS wist niet goed tegen wie men vocht iedereen kon de vija zijn, een vietcong soldaat gooide zijn wapen maar even aan de kant en kon gewoon verder gaan als burger.
Dit niet alleen kinderen werden als soldaten gebruikt en ook veel vrouwen.
De VS wist niet hoe ze dit precies konden aanpakken en bombardementen deed niet veel op het uitroeien van de Vietcong, de burger bevoling werd natuurlijk zwaar tegen de VS aangezien er gigantisch veel burger slachtoffers vielen aangezien iedereen Vietcong kon zijn.
Dit zelfde geld voor het aanpakken van Terrorisme, de mensen kennen het terein krijgen veel steun van de bevolking en de Terrorist houd zich makkelijk schuil onder de bevolking, dit zelfde geld natuurlijk voor de IS, ze hebben natuurlijk geen name tags of leger uniform wat ze onderscheiden van een gewone burger.
Wapens,
Door de zelfde tacktiek te gebruiken als de Vietcong en voorgaande terroistische organisaties hebben ze een inmens gebied veroverd veel soldaten ook nog eens een koppie kleiner gemaakt en erg veel wapens buitgemaakt, dit niet alleen ze bezetten een groot aantal Olie velden waarbij ze dus erg makkelijk illegaal de olie kunnen verkopen, daarbij is het natuurlijk een conflict zone, waar erg veel wapenhandelaars actief zijn, Corrupte overheids mensen en soldaten laten met gemak dus allerlij ladingen met wapens door, met geld kom je een heel eind!
Bombarderen
Tja wat moet je bombarderen?
Grote wapens die in het gebied van de IS staan kan je bombarderen Tanks leger trucks kannonen vliegtuigen, maar dat heeft de IS niet zo veel aangezien het vooralsnog vrijwel alleen bestaat uit buitgemaakt materiaal!
De coalitie moet maar via Intel proberen de IS onschadelijk te maken, met het risico dat ze veel burgers bombarderen, waardoor de IS natuurlijk weer veel support krijgt.
Dit niet alleen de Burgers worden behoorlijk onderdrukt en het zal me niks verbazen dat ze gewone burgers als menselijk schild gebruiken.
Ik maakte alleen maar de vergelijking van een amateurteam vs de beste profs om aan te geven dat een enigszins professioneel leger de vloer aanveegt met de IS. Het is een stel bijelkaar geveegde onopgeleide piraten met low-tech en hoge herkenbaarheid. Kan een dorpje of een stadje terroriseren als er geen wetten meer zijn maar een klein beetje Wo2 techniek en het wordt van de kaart geveegd, men laat 't allemaal zn gang maar gaan omdat het vooral in de niet gecontroleerde gebieden opereert als een schimmel. Ze kiezen de weg van de minste weerstand of geen weerstand. Het niveau ligt op dat van de koerdische amateurs. Daar kunnen ze zich een beetje mee meten maar dat 't een geheim wapen zou zijn, is een behoorlijke grap. Zelfs voor een zichzelf respecterend complot-denkerquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:35 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Als je eens een keer het hele verhaal leest zou je misschien niet zo'n onzin uitkramen.
Dhr. Beathoven begon met de situatie te vergelijken met de Champions League niet ik.
CIA de NAVO, Zionistisch Israël is allemaal 1 pot nat.
Als je verder niets beters te doen hebt ga mij dan ook niet lopen beschuldigen
van feiten waar je totaal geen weet van hebt.
Met je Youtube CNN en BBC nieuws onzin.
Ik lees genoeg nieuwsbronnen die verschillende standpunten belichten
Jij overduidelijk niet want je hebt maar een beperkte en eenzijdige kennis van zaken.
Vertrouw je rtl news?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik geloof ddat het nog steeds erg onduidelijk is wie er uberhaupt gifgas had gebrukt, en of het ubarhaupt gifgas was..
VN-onderzoekers hebben aan secretaris-generaal Ban Ki-moon gerapporteerd dat zij 'bewijs van waarschijnlijk gebruik' van chemische wapens hebben gevonden. Dat bewijs is gevonden in vijf van de zeven onderzochte gevallen.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/bewijs-gifgas-syrie
Oud bericht maar goed, daarna kwamen allerlei andere dingen in het nieuws wat dit weer op de achtergrond dwong.
Ik begrijp de vergelijking die je maakte met een amateurteam prima hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik maakte alleen maar de vergelijking van een amateurteam vs de beste profs om aan te geven dat een enigszins professioneel leger de vloer aanveegt met de IS. Het is een stel bijelkaar geveegde onopgeleide piraten met low-tech en hoge herkenbaarjeid. Kan een dorpje of een stadje terroriseren als er geen wetten meer zijn maar een klein beetje Wo2 techniek en het wordt van de kaart geveegd, men laat 't allemaal zn gang maar gaan omdat het vooral in de niet gecontroleerde gebieden opereert als een schimmel. Ze kiezen de weg van de minste weerstand of geen weerstand. Het niveau ligt op dat van de koerdische amateurs. Daar kunnen ze zich een beetje mee meten maar dat 't een geheim wapen zou zijn, is een behoorlijke grap. Zelfs voor een zichzelf respecterend complot-denker
Als sniper van een leger mik je gewoon op de eerste de beste baard met een bomgordel en 't logo op de pet of 't t-shirt. 100% Isis..
Stond niet alleen op rtl nieuws ook andere media berichten hier over, zowel mainstream als non mainstream!quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:16 schreef Tingo het volgende:
[..]
Vertrouw je rtl news?
Je hoeft niet je tijd te verspillen om 'n antworrd te geven hoor.
1. niet anders dan andersquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:05 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
1.Ik hoop dat je je nu beter voelt.
2.Verder ga ik er niet op in, geen zin en geen tijd.
Nog wel een tip voor je.
3.Als je wil dat ik serieus antwoord geef, ga dan geen berichten sturen met kreten als:
Je bent te lui om iets op te zoeken,
4.en roepen dat ik geen enkel nieuwsbericht lees en alles maar uit mijn duim zuig.
Pff, ik kijk al mijn hele leven iedere dag naar het nieuws, ook 1 vandaag.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Stond niet alleen op rtl nieuws ook andere media berichten hier over, zowel mainstream als non mainstream!
Aangezien het feit dat er zoveel onduidelijkheid er over was, terwijl 2 supermachten er over met elkaar overhoop lagen!
[..]
1. niet anders dan anders
2. zie Punt 5 in mijn verhaaltje..
3. zie punt 5i n mijn verhaaltje..
4. Je keek geen nieuws ( je keek geen tv of nauwelijks )je leest alleen vandaar dat ik je tips gaf voor youtube nieuws sites! waarom de drama? was gewoon maar een TIP!
Zegt wie?quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hahaha ehm ik kan me een discussie herinneren gisteren, waar over je nu hier weer exact opnieuw begint!
Maar dit keer weer volledig het roer om gooit.
[..]
[..]
IS bestaat pas sinds 2003 voor de rest waren er zat aanslagen uit naam van Islam en een aantal hele grote!
Twas inderdaad quite a rant.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:05 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je je nu beter voelt.
Verder ga ik er niet op in, geen zin en geen tijd.
Nog wel een tip voor je.
Als je wil dat ik serieus antwoord geef, ga dan geen berichten sturen met kreten als:
Je bent te lui om iets op te zoeken,
en roepen dat ik geen enkel nieuwsbericht lees en alles maar uit mijn duim zuig.
quote:
Nee - de strijd in 't Midden Oost is niet zo erg.imo.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
[..]
Bijna zo erg als de strijd in het midden-oosten.
Waarmee ik wil zeggen: on topic !
Almost as painful as having your head chopped off ( Hollywood style)quote:
Ze houden ook van Red Bull(shit) gekapte sex slavinnen(ooh cheeky) en chocolate....quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Toch ook raar dat zo'n IS-ert op van die Amerikaanse boots loopt als ze alles toch zo despisen wat Amerikaans is?
[
Zucht.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Toch ook raar dat zo'n IS-ert op van die Amerikaanse boots loopt als ze alles toch zo despisen wat Amerikaans is?
[ afbeelding ]
Ja dat zal het zijn ik ben verdraaid en jij bent goed op de hoogte want je bent met regelmaat te vinden aan het frontquote:Op dinsdag 23 december 2014 21:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Zucht.
Ze despisen niet "alles" dat amerikaans is. IS had Amerikaanse wapens gevonden die de Iraakse regering had gekregen. Denk je dat ze die massaal in de sloot gooien omdat Amerika "stom" is? Denk je dat als ze een mooie zonnebril vinden op een gedode Amerikaanse soldaat dat ze die dan ritueel verbranden?
Ik denk dat jouw beeld van soldaten een beetje verdraaid is door de media.
Is niet zo vreemd, de grootste financier van IS is Qatar, een goede bondgenoot van de VS.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:27 schreef controlaltdelete het volgende:
-weg-
Jij toch ook niet?quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn ik ben verdraaid en jij bent goed op de hoogte want je bent met regelmaat te vinden aan het front
Uhuh, die schoenen zullen gejat zijn van een Amerikaanse soldaat surenog even en je ziet ze op Allstars
Nee gelukkig niet. Om het af te wimpelen als gejatte schoenen van een Amerikaanse soldaat? Dat vind jij aannemelijk?quote:
Geen idee.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet. Om het af te wimpelen als gejatte schoenen van een Amerikaanse soldaat? Dat vind jij aannemelijk?
Je ziet geen enkele logica in mijn statement? Jij denkt dat IS allemaal schuimbekkende wilden zijn die alles wat Amerikaans is per direct moeten vernietigen? Jij denkt dat soldaten, omdat ze elkaar haten, weigeren eventuele bewapening, voedsel, medicatie of wat voor plunder dan van elkaar over te nemen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:44 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn ik ben verdraaid en jij bent goed op de hoogte want je bent met regelmaat te vinden aan het front
Misschien wel misschien niet. Misschien heeft iemand ze meegenomen uit een buurland. Misschien vond hij ze mooi en heeft hij de hossel gezet om dergelijke schoenen te bemachtigen. De man was Engels toch? Voor zover mijn zeer beperkte schoenenkennis reikt ben ik er vrij zeker van dat daar met enige regelmaat Timbo's over de toonbank gaan.quote:Uhuh, die schoenen zullen gejat zijn van een Amerikaanse soldaat surenog even en je ziet ze op Allstars
quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet. Om het af te wimpelen als gejatte schoenen van een Amerikaanse soldaat? Dat vind jij aannemelijk?
Weet je wat politiek moeilijk maakt? Mensen die er veel te simpel over denken. Mensen als Herman Heinsbroek die denken dat het land of de wereld een bedrijf is en dat je makkelijk ff je oplossing erin kunt batsen. Maar in politiek wil iedereen zn eigen oplossing erin batsen en op wereldpolitieke schaal is dat alleen maar een grotere chaos dus ben ik al blij dat er landen samen gaan klonteren. Binnen een bedrijf werk je de mensen die niet in 't team passen eruit en dat kan niet in een maatschappij.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:24 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik begrijp de vergelijking die je maakte met een amateurteam prima hoor.
Ik zei dat alleen omdat ik ervan beschuldigt werd dat ik die "belachelijke" vergelijking
gemaakt zou hebben.
Ook ben ik het met je eens dat ze IS makkelijk zouden kunnen terugdringen als ze dat
echt zouden willen.
Sorry.. Je mag best je mening hebben maar ik vind 't nog steeds een grap. Het is puur fictie. Je neemt aan dat de wereld niet op de hoogte is van bepaalde verschuivingen qua Turkse politiek naar de Eu toe, en dat is men wel. Daar mag je de president hier in Turkije met zn wensen zelf voor bedanken. De mainstream media en academici die er papers over geschreven hebben horen ook daarbij.quote:Ik respecteer je mening dat je mijn verhaal een grap vindt, maar ik hoop dat
je ook respecteert dat ik er anders over denk.
Je totale verhaal is één van de weinige samenraapsels die beide het mainstream media verhaal en de complot theorieen weinig eer aan doen.quote:Overigens ben ik het er niet mee eens dat je dit een complot verhaal vindt.
Niet alle andere versies van een verhaal hoeven meteen in de complot categorie
geplaatst te worden naar mijn mening.
Ik denk er totaal iets anders van.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Je ziet geen enkele logica in mijn statement? Jij denkt dat IS allemaal schuimbekkende wilden zijn die alles wat Amerikaans is per direct moeten vernietigen? Jij denkt dat soldaten, omdat ze elkaar haten, weigeren eventuele bewapening, voedsel, medicatie of wat voor plunder dan van elkaar over te nemen?
Doe eens even niet zo stoer en geef eerlijk antwoord.
[..]
Misschien wel misschien niet. Misschien heeft iemand ze meegenomen uit een buurland. Misschien vond hij ze mooi en heeft hij de hossel gezet om dergelijke schoenen te bemachtigen. De man was Engels toch? Voor zover mijn zeer beperkte schoenenkennis reikt ben ik er vrij zeker van dat daar met enige regelmaat Timbo's over de toonbank gaan.
Verder lopen Amerikaanse soldaten al zo'n jaar of 60 niet meer op converse.
[..]![]()
Nog steeds contact mee?quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:54 schreef Beathoven het volgende:
Ik ken een vrij goed opgeleide ex-IS sympathisant al wat langer. Sprak m 6 jaar geleden toen hij vooral een conservatief moslim was wonend in Frankrijk. Vertelde me wat over de Islam en hoe hij de wereld zag. Amerika had hij niks mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |