Gaat het om de dikte van het boek dan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:43 schreef DustPuppy het volgende:
De vraag moet eigenlijk zijn: Evolutie of Eru en de Valar?
Toch? Net zoveel bewijs voor en het boek is zelfs dikker!
Precies...quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Gaat het om de dikte van het boek dan?
Denk eerder om de btrouwbaarheid van de inhoud
Waarom zijn er dan zoveel mensen die de Bijbel daarvoor gebruiken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Gaat het om de dikte van het boek dan?
Denk eerder om de btrouwbaarheid van de inhoud
En zoals altijd wordt de vraag naar wetenschappelijke bronnen volledig genegeerd door de klimaatsceptici .quote:Op maandag 3 november 2014 17:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Verwijs me maar naar peer-reviewed papers die antropogene klimaatverandering serieus ter discussie stellen. Als wat jij zegt klopt zouden die te vinden moeten zijn.
Tenzij je wilt stellen dat de volledige wetenschap corrupt is op dit punt, maar als je dat nodig hebt om een wetenschappelijke consensus te bestrijden wordt het meer niveau TRU/BNW.
En, om het on topic te houden, datzelfde geldt voor evolutiecritici.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:53 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En zoals altijd wordt de vraag naar wetenschappelijke bronnen volledig genegeerd door de klimaatsceptici .
Helemaal niet, klimaatcritici maken gebruik van de wetenschappelijke methode.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
En, om het on topic te houden, datzelfde geldt voor evolutiecritici.Wat dat betreft zijn die twee zeer vergelijkbaar.
Creationisten ook. Ze interpreteren alleen anders en hebben andere opvattingen over wat betrouwbare kennis is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:16 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Helemaal niet, klimaatcritici maken gebruik van de wetenschappelijke methode.
Sterker nog, ze hanteren een radicaal andere definitie van 'wetenschap'.quote:Op woensdag 5 november 2014 14:44 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Creationisten ook. Ze interpreteren alleen anders en hebben andere opvattingen over wat betrouwbare kennis is.
Wat is die nieuwe definitie dan? Kan ik die ergens vinden?quote:Op woensdag 5 november 2014 14:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sterker nog, ze hanteren een radicaal andere definitie van 'wetenschap'.
Zo getuigde Michael Behe onder ede dat onder deze nieuwe definitie van wetenschap astrologie gezien moet worden als een wetenschap. (Wat tot veel hilariteit in de rechtszaal leidde.)
Het komt onder meer ter sprake in de lezing van Kenneth Miller over het Dover proces.quote:Op woensdag 5 november 2014 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is die nieuwe definitie dan? Kan ik die ergens vinden?
Als je gaat voor evolutietheorie, hoe is alles dan ontstaan? Dat is waarlijk de kern van de vraag. Hoe is alles ontstaan. Wat na onstaan evolueert trek ik mij niets van aan, maar hoe is alles dan in werkelijkheid gekomen? Bij scheppingstheorie is God de oorzaak. Wat is de oorzaak bij evolutietheorie? Bij mij lijkt bij evolutietheorie er een oorzaak te ontbreken. Daarom grijp ik rationeel maar naar een scheppingstheorie. Die lijkt me dan logischer.quote:Op maandag 27 oktober 2014 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat is jullie FOK!ers mening, Evolutietheorie of Scheppingtheorie?
Natuurwetenschap of God?
Waarom dan een Abrahamse schepping"theorie" en niet een van de duizenden andere scheppings"theorien" die er in de tienduizenden geloven zijn geweest?quote:Op woensdag 5 november 2014 18:54 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Als je gaat voor evolutietheorie, hoe is alles dan ontstaan? Dat is waarlijk de kern van de vraag. Hoe is alles ontstaan. Wat na onstaan evolueert trek ik mij niets van aan, maar hoe is alles dan in werkelijkheid gekomen? Bij scheppingstheorie is God de oorzaak. Wat is de oorzaak bij evolutietheorie? Bij mij lijkt bij evolutietheorie er een oorzaak te ontbreken. Daarom grijp ik rationeel maar naar een scheppingstheorie. Die lijkt me dan logischer.
Evolutietheorie gaat enkel over de ontwikkeling van het leven niet het ontstaan (eventueel gestuurd door bijvoorbeeld een god als je theïstische evolutie neemt)quote:Op woensdag 5 november 2014 18:54 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Als je gaat voor evolutietheorie, hoe is alles dan ontstaan? Dat is waarlijk de kern van de vraag. Hoe is alles ontstaan. Wat na onstaan evolueert trek ik mij niets van aan, maar hoe is alles dan in werkelijkheid gekomen? Bij scheppingstheorie is God de oorzaak. Wat is de oorzaak bij evolutietheorie? Bij mij lijkt bij evolutietheorie er een oorzaak te ontbreken. Daarom grijp ik rationeel maar naar een scheppingstheorie. Die lijkt me dan logischer.
Ik noem het zelfs geen Abrahamse scheppingstheorie. Hebben die andere scheppingstheoriën dan een andere oorzaak voor de schepping dan God? Als je bedoelt dat ik geloof stel in een scheppingstheorie door God, en dat dat dan Abrahamse scheppingstheorie noem, wel reken me dan daar maar bij.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Waarom dan een Abrahamse schepping"theorie" en niet een van de duizenden andere scheppings"theorien" die er in de tienduizenden geloven zijn geweest?
Die vraag kun je aan elke theorie vastplakken. "Wat was de oorzaak van zwaartekracht?", "Wat was de oorzaak van thermodynamica?", etc, etc.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:54 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Hoezo is dat rationeel? Er is toch geen enkele aanwijzing voor dat God het leven heeft geschapen. Dan kun je nog 1000 andere oorzaken bedenken die net zo logisch/onlogisch zijn als God.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:54 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Niet echtquote:
O, nu is dat plots zo. Tja, ik hecht geen belang aan een evolutietheorie en heb geen zin om mezelf te bekijken als een gevolueerde aap.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:01 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Evolutietheorie gaat enkel over de ontwikkeling van het leven niet het ontstaan (eventueel gestuurd door bijvoorbeeld een god als je theïstische evolutie neemt)
Ik heb er m'n redenen voor, maar als jij er gene hebt dan kan ik je die moeilijk aanpraten. Die overtuiging komt eenmaal uit ervaringen.quote:
een dier dat nog niet bestaatquote:Op woensdag 5 november 2014 19:07 schreef likdoorn het volgende:
[..]
O, nu is dat plots zo. Tja, ik hecht geen belang aan een evolutietheorie en heb geen zin om mezelf te bekijken als een gevolueerde aap.
Een vraag: Waarin denk je dat de mensheid dan aan het evolueren is. De theorie stelt toch dat de mens al geevolueerd is uit apen? Dat maakt mensen uiteindelijk dieren en,.. in welk dier denk je dat we aan het evolueren zijn, of kunnen we daar geen idee van hebben?
Die vraag lijkt me niet te beantwoorden. We weten immers niet hoe ons milieu er de komende miljoenen jaren uit zal zien en welke selectiedruk daar bij komt kijken.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:07 schreef likdoorn het volgende:
[..]
O, nu is dat plots zo. Tja, ik hecht geen belang aan een evolutietheorie en heb geen zin om mezelf te bekijken als een gevolueerde aap.
Een vraag: Waarin denk je dat de mensheid dan aan het evolueren is. De theorie stelt toch dat de mens al geevolueerd is uit apen? Dat maakt mensen uiteindelijk dieren en,.. in welk dier denk je dat we aan het evolueren zijn, of kunnen we daar geen idee van hebben?
Waar jij wel of niet zin in hebt lijkt me niet bijster interessant voor dit topic.quote:Op woensdag 5 november 2014 19:07 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Er staat nog een vraag van mij (19:02) open, beantwoord je die ook nog even?quote:Op woensdag 5 november 2014 19:07 schreef likdoorn het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |