abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:43:08 #226
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146294305
De vraag moet eigenlijk zijn: Evolutie of Eru en de Valar?

Toch? Net zoveel bewijs voor en het boek is zelfs dikker!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146296038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:43 schreef DustPuppy het volgende:
De vraag moet eigenlijk zijn: Evolutie of Eru en de Valar?

Toch? Net zoveel bewijs voor en het boek is zelfs dikker!
Gaat het om de dikte van het boek dan?
Denk eerder om de btrouwbaarheid van de inhoud ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_146298218
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Precies...
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  dinsdag 4 november 2014 @ 18:02:41 #229
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146299003
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:39 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan zoveel mensen die de Bijbel daarvoor gebruiken?
Als er iets onbetrouwbaar is...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146300913
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Verwijs me maar naar peer-reviewed papers die antropogene klimaatverandering serieus ter discussie stellen. Als wat jij zegt klopt zouden die te vinden moeten zijn. ;)

Tenzij je wilt stellen dat de volledige wetenschap corrupt is op dit punt, maar als je dat nodig hebt om een wetenschappelijke consensus te bestrijden wordt het meer niveau TRU/BNW.
En zoals altijd wordt de vraag naar wetenschappelijke bronnen volledig genegeerd door de klimaatsceptici .
Цой жив
pi_146301312
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 november 2014 18:53 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

En zoals altijd wordt de vraag naar wetenschappelijke bronnen volledig genegeerd door de klimaatsceptici .
En, om het on topic te houden, datzelfde geldt voor evolutiecritici. :) Wat dat betreft zijn die twee zeer vergelijkbaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146302056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

En, om het on topic te houden, datzelfde geldt voor evolutiecritici. :) Wat dat betreft zijn die twee zeer vergelijkbaar.
Helemaal niet, klimaatcritici maken gebruik van de wetenschappelijke methode.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_146330987
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:16 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Helemaal niet, klimaatcritici maken gebruik van de wetenschappelijke methode.
Creationisten ook. Ze interpreteren alleen anders en hebben andere opvattingen over wat betrouwbare kennis is.
pi_146331490
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Creationisten ook. Ze interpreteren alleen anders en hebben andere opvattingen over wat betrouwbare kennis is.
Sterker nog, ze hanteren een radicaal andere definitie van 'wetenschap'.

Zo getuigde Michael Behe onder ede dat onder deze nieuwe definitie van wetenschap astrologie gezien moet worden als een wetenschap. (Wat tot veel hilariteit in de rechtszaal leidde.)
  woensdag 5 november 2014 @ 15:08:51 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146331844
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 14:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sterker nog, ze hanteren een radicaal andere definitie van 'wetenschap'.

Zo getuigde Michael Behe onder ede dat onder deze nieuwe definitie van wetenschap astrologie gezien moet worden als een wetenschap. (Wat tot veel hilariteit in de rechtszaal leidde.)
Wat is die nieuwe definitie dan? Kan ik die ergens vinden?
pi_146332026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 15:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is die nieuwe definitie dan? Kan ik die ergens vinden?
Het komt onder meer ter sprake in de lezing van Kenneth Miller over het Dover proces.

De oude definitie was deze:

"Science n. - The human activity of seeking natural explanations for what we observe in the world around us."

De nieuwe definitie werd dit:

"Science n. - A systematic method of continuing investigation that uses observation, hypothesis testing, measurement, experimentation, logical argument and theory building to lead to more adequate explanations of natural phenomena."

Het lijkt relatief onschuldig, maar hierin is bewust "natural explanations" vervangen door "more adequate explanations" om ruimte te laten voor "supernatural explanations".
  woensdag 5 november 2014 @ 18:54:03 #237
434349 likdoorn
om te likken
pi_146340050
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wat is jullie FOK!ers mening, Evolutietheorie of Scheppingtheorie?
Natuurwetenschap of God?
Als je gaat voor evolutietheorie, hoe is alles dan ontstaan? Dat is waarlijk de kern van de vraag. Hoe is alles ontstaan. Wat na onstaan evolueert trek ik mij niets van aan, maar hoe is alles dan in werkelijkheid gekomen? Bij scheppingstheorie is God de oorzaak. Wat is de oorzaak bij evolutietheorie? Bij mij lijkt bij evolutietheorie er een oorzaak te ontbreken. Daarom grijp ik rationeel maar naar een scheppingstheorie. Die lijkt me dan logischer.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 18:59:56 #238
230491 Zith
pls tip
pi_146340284
quote:
16s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:54 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Als je gaat voor evolutietheorie, hoe is alles dan ontstaan? Dat is waarlijk de kern van de vraag. Hoe is alles ontstaan. Wat na onstaan evolueert trek ik mij niets van aan, maar hoe is alles dan in werkelijkheid gekomen? Bij scheppingstheorie is God de oorzaak. Wat is de oorzaak bij evolutietheorie? Bij mij lijkt bij evolutietheorie er een oorzaak te ontbreken. Daarom grijp ik rationeel maar naar een scheppingstheorie. Die lijkt me dan logischer.

Waarom dan een Abrahamse schepping"theorie" en niet een van de duizenden andere scheppings"theorien" die er in de tienduizenden geloven zijn geweest?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146340356
quote:

[..]

Evolutietheorie gaat enkel over de ontwikkeling van het leven niet het ontstaan (eventueel gestuurd door bijvoorbeeld een god als je theïstische evolutie neemt)
Bij (jonge aarde) creationisme gaat het over de creatie van soorten zoals ze nu grofweg zijn (een jaar of 6000 geleden)
  woensdag 5 november 2014 @ 19:02:33 #240
434349 likdoorn
om te likken
pi_146340394
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:59 schreef Zith het volgende:

[..]

Waarom dan een Abrahamse schepping"theorie" en niet een van de duizenden andere scheppings"theorien" die er in de tienduizenden geloven zijn geweest?
Ik noem het zelfs geen Abrahamse scheppingstheorie. Hebben die andere scheppingstheoriën dan een andere oorzaak voor de schepping dan God? Als je bedoelt dat ik geloof stel in een scheppingstheorie door God, en dat dat dan Abrahamse scheppingstheorie noem, wel reken me dan daar maar bij.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_146340406
quote:

[..]

Die vraag kun je aan elke theorie vastplakken. "Wat was de oorzaak van zwaartekracht?", "Wat was de oorzaak van thermodynamica?", etc, etc.

Theorieën hebben allemaal een beperkt toepassingsgebied, ook de evolutietheorie. En somehow wordt die 'wat was de oorzaak van' vraag eigenlijk alleen gesteld bij de evolutietheorie. Waarom is dat? Wat maakt de evolutietheorie zo speciaal dat het ook buiten het toepassingsgebied zaken moet verklaren?
pi_146340425
quote:

[..]

Hoezo is dat rationeel? Er is toch geen enkele aanwijzing voor dat God het leven heeft geschapen. Dan kun je nog 1000 andere oorzaken bedenken die net zo logisch/onlogisch zijn als God.
Цой жив
  woensdag 5 november 2014 @ 19:04:29 #243
434349 likdoorn
om te likken
pi_146340478
quote:
0s.gif Er is toch geen enkele aanwijzing voor dat God het leven heeft geschapen.
Nee?
pi_146340516
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:04 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Nee?
Nee, of weet jij ze wel?
Цой жив
pi_146340591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:04 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Nee?
Niet echt
en daarnaast is het wel of niet bestaan van een god niet interessant als het gaat om evolutie, je hoeft natuurlijke selectie enkel te vervangen met goddelijke selectie als het door een god wordt aangestuurd.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:07:45 #246
434349 likdoorn
om te likken
pi_146340640
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:01 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Evolutietheorie gaat enkel over de ontwikkeling van het leven niet het ontstaan (eventueel gestuurd door bijvoorbeeld een god als je theïstische evolutie neemt)

O, nu is dat plots zo. Tja, ik hecht geen belang aan een evolutietheorie en heb geen zin om mezelf te bekijken als een gevolueerde aap.

Een vraag: Waarin denk je dat de mensheid dan aan het evolueren is. De theorie stelt toch dat de mens al geevolueerd is uit apen? Dat maakt mensen uiteindelijk dieren en,.. in welk dier denk je dat we aan het evolueren zijn, of kunnen we daar geen idee van hebben?
  woensdag 5 november 2014 @ 19:08:20 #247
434349 likdoorn
om te likken
pi_146340672
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Nee, of weet jij ze wel?
Ik heb er m'n redenen voor, maar als jij er gene hebt dan kan ik je die moeilijk aanpraten. Die overtuiging komt eenmaal uit ervaringen.
pi_146340749
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:07 schreef likdoorn het volgende:

[..]

O, nu is dat plots zo. Tja, ik hecht geen belang aan een evolutietheorie en heb geen zin om mezelf te bekijken als een gevolueerde aap.

Een vraag: Waarin denk je dat de mensheid dan aan het evolueren is. De theorie stelt toch dat de mens al geevolueerd is uit apen? Dat maakt mensen uiteindelijk dieren en,.. in welk dier denk je dat we aan het evolueren zijn, of kunnen we daar geen idee van hebben?
een dier dat nog niet bestaat
en een aap is, we zijn immers ook nog steeds zoogdieren
al zijn wij homo sapiens sapiens de wijze wijze mens, hetgeen waar we in evolueren zal dan nog steeds geclassificeerd worden als "homo"
pi_146340753
quote:

[..]

Die vraag lijkt me niet te beantwoorden. We weten immers niet hoe ons milieu er de komende miljoenen jaren uit zal zien en welke selectiedruk daar bij komt kijken.
Цой жив
pi_146340856
quote:

[..]

Waar jij wel of niet zin in hebt lijkt me niet bijster interessant voor dit topic.

quote:

Er staat nog een vraag van mij (19:02) open, beantwoord je die ook nog even?

;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')