abonnement Unibet Coolblue
pi_146130557
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:01 schreef Mitsu het volgende:
Wat een kutleven, nu nog aan verslagen werken :r
Eigen schuld of niet?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146131140
"nu nog"
Gisteravond begonnen en niet geslapen? :')

Wat Rezania zei dus.
pi_146131461
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het is nog niet eens middernacht geweest joh. :')
Tis donderdag dus borrelavond, geen project avond :')
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eigen schuld of niet?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:01 schreef Anoonumos het volgende:
"nu nog"
Gisteravond begonnen en niet geslapen? :')

Wat Rezania zei dus.
Neuh niet mijn schuld, we zijn met z'n drieën en een joch heeft dus echt niets gedaan de afgelopen drie weken, maar vertelde dat die werkte op zn computer thuis en het daardoor niet kon laten zien bij meetings. En wij waren nogal goed gelovig en we kwamen er dus vanochtend achter dat die niets gedaan heeft, en natuurlijk mogen wij het nu oplossen want meneer had al iets gepland vanavond en vond dat die voldoende had gedaan. (Lees: hij had een planning gemaakt hoe we alles moesten doen, maar zichzelf er niet in opgenomen omdat alles wat gedaan moest worden al verdeeld was over ons twee door hem ^O^ )

En ik durf het eerlijk gezegd niet aan om hem te dwingen zelf een nachtje door te halen omdat het dan kut kwaliteit wordt, hij gaat namelijk voor een 5.0 en ik totaal niet :{
pi_146131976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:07 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Tis donderdag dus borrelavond, geen project avond :')

[..]

[..]

Neuh niet mijn schuld, we zijn met z'n drieën en een joch heeft dus echt niets gedaan de afgelopen drie weken, maar vertelde dat die werkte op zn computer thuis en het daardoor niet kon laten zien bij meetings. En wij waren nogal goed gelovig en we kwamen er dus vanochtend achter dat die niets gedaan heeft, en natuurlijk mogen wij het nu oplossen want meneer had al iets gepland vanavond en vond dat die voldoende had gedaan. (Lees: hij had een planning gemaakt hoe we alles moesten doen, maar zichzelf er niet in opgenomen omdat alles wat gedaan moest worden al verdeeld was over ons twee door hem ^O^ )

En ik durf het eerlijk gezegd niet aan om hem te dwingen zelf een nachtje door te halen omdat het dan kut kwaliteit wordt, hij gaat namelijk voor een 5.0 en ik totaal niet :{
Is de desbetreffende jongen onze gemeenschappelijke (lange (qua lengte)) vriend?
pi_146132011
Zie hier een van de vele redenen waarom ik een hekel heb aan verplichte projecten bij een opleiding (in ieder geval in Nederland). Anyway, trek er jullie les uit: de volgende keer harde deadlines stellen die ruim voor de tentamens verstrijken. Niet aan de deadline voldoen => uit de groep gekickt worden. Probleem opgelost. ;)
Moet je wel even bereid zijn om een impopulaire maatregel voor te stellen. Zoek naar die ene medestander in de groep die er ook zo over denkt en stel het samen voor. Mensen leven naar deadlines toe, je stelt ze dus beter wat vroeger.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146132684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zie hier een van de vele redenen waarom ik een hekel heb aan verplichte projecten bij een opleiding (in ieder geval in Nederland). Anyway, trek er jullie les uit: de volgende keer harde deadlines stellen die ruim voor de tentamens verstrijken. Niet aan de deadline voldoen => uit de groep gekickt worden. Probleem opgelost. ;)
Moet je wel even bereid zijn om een impopulaire maatregel voor te stellen. Zoek naar die ene medestander in de groep die er ook zo over denkt en stel het samen voor. Mensen leven naar deadlines toe, je stelt ze dus beter wat vroeger.
Ja das dus het beetje een probleem, eigenlijk willen we hem nu nog uit de groep kicken zodat die zn studiepunten niet krijgt (met een deadline morgen :')). Maar ik ben liever chill met iedereen dan dat ik diegene eruit kick, terwijl ik eigenlijk wel zoiets heb van 'hoezo wil ik nog uberhaupt aardig doen?
pi_146132890
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:31 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ja das dus het beetje een probleem, eigenlijk willen we hem nu nog uit de groep kicken zodat die zn studiepunten niet krijgt (met een deadline morgen :')). Maar ik ben liever chill met iedereen dan dat ik diegene eruit kick, terwijl ik eigenlijk wel zoiets heb van 'hoezo wil ik nog uberhaupt aardig doen?
Gewoon de volgende keer harde afspraken maken. Zolang het van te voren duidelijk is afgesproken is het geen probleem Bouw conservatief hooguit een paar dagen speling in zodat die ene sufferd die wel van goede wil is maar niet fatsoenlijk plant nog zijn ding kan doen maar als het er dan nog niet is er uit. ;)
Gewoon van te voren afspreken, de deadline op 1-2 weken voor de inleverdatum leggen, zodat je het werk nog kan bespreken en het kan aanvullen/verbeteren. Als er dan nog iets mis gaat heb je nog de gelegenheid om het recht te trekken zonder al te veel stress te hebben.
Ik ben er zelf allergisch voor om nog wat te moeten doen voor een project als de vrijdag voor de tentamenweek is begonnen, het liefs wil ik er een vrijdag eerder van af zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 30 oktober 2014 @ 23:21:29 #183
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_146135093
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zie hier een van de vele redenen waarom ik een hekel heb aan verplichte projecten bij een opleiding (in ieder geval in Nederland). Anyway, trek er jullie les uit: de volgende keer harde deadlines stellen die ruim voor de tentamens verstrijken. Niet aan de deadline voldoen => uit de groep gekickt worden. Probleem opgelost. ;)
Moet je wel even bereid zijn om een impopulaire maatregel voor te stellen. Zoek naar die ene medestander in de groep die er ook zo over denkt en stel het samen voor. Mensen leven naar deadlines toe, je stelt ze dus beter wat vroeger.
Jij vindt projectwerk niet nuttig?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_146135263
quote:
11s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:21 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Jij vindt projectwerk niet nuttig?
Niet als het verplicht is, wel als het op vrijwillige basis gebeurt. Waarom niet veel meer echt projectwerk regelen (auto's die op zonne-energie rijden, zelf quadchoppers maken en die meuk), daar wat langer mee bezig zijn en ook buiten het academische jaar en dit in plaats van verplichte nepprojectjes voor wie dat wil? Veel nuttiger en wel leuk en interessant. Een groep nerds die op eigen initiatief echt iets maken: leuk. Pro forma een nepproject doen zonder middelen of met weinig middelen terwijl de helft er geen zin in heeft en er met een kater zit en je aan een hoop formaliteiten moet voldoen: niet leuk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 30 oktober 2014 @ 23:56:23 #185
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_146136590
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet als het verplicht is, wel als het op vrijwillige basis gebeurt. Waarom niet veel meer echt projectwerk regelen (auto's die op zonne-energie rijden, zelf quadchoppers maken en die meuk), daar wat langer mee bezig zijn en ook buiten het academische jaar en dit in plaats van verplichte nepprojectjes voor wie dat wil? Veel nuttiger en wel leuk en interessant. Een groep nerds die op eigen initiatief echt iets maken: leuk. Pro forma een nepproject doen zonder middelen of met weinig middelen terwijl de helft er geen zin in heeft en er met een kater zit en je aan een hoop formaliteiten moet voldoen: niet leuk.
Ja ok, nepprojecten zijn onzinnig ja, maar dat lijkt me een andere discussie :P Mijns inziens kan je prima verplichte projecten doen zonder dat ze onzinnig zijn :) Gewoon zo regelen dat het beste project (deels) wordt gerealiseerd of dat je wat kan winnen ofzo, dan maak je het al een stuk aantrekkelijker.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_146136696
quote:
14s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:56 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ja ok, nepprojecten zijn onzinnig ja, maar dat lijkt me een andere discussie :P Mijns inziens kan je prima verplichte projecten doen zonder dat ze onzinnig zijn :) Gewoon zo regelen dat het beste project (deels) wordt gerealiseerd of dat je wat kan winnen ofzo, dan maak je het al een stuk aantrekkelijker.
Het blijft dan nog altijd met rare constraints, kunstmatige zaken, ongemotiveerde groepsgenoten met een kater en dat soort shit. Gewoon niet doen! Laat het de verantwoordelijkheid van de student zelf zijn en zorg er als universiteit voor dat er veel meer echte projecten zijn waar je op vrijwillige basis aan kan deelnemen. Ik garandeer je dat de meeste studenten het zullen doen, er meer van zullen leren en het leuker zullen vinden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:05:50 #187
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_146136983
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het blijft dan nog altijd met rare constraints, kunstmatige zaken, ongemotiveerde groepsgenoten met een kater en dat soort shit. Gewoon niet doen! Laat het de verantwoordelijkheid van de student zelf zijn en zorg er als universiteit voor dat er veel meer echte projecten zijn waar je op vrijwillige basis aan kan deelnemen. Ik garandeer je dat de meeste studenten het zullen doen, er meer van zullen leren en het leuker zullen vinden.
Meh, vind ik geen oplossing. Projecten zijn gewoon heel belangrijk. Dat het niet goed uitgevoerd wordt is een probleem, maar dat mag nooit een reden zijn om dan maar projecten niet te verplichten.
Dan moet je naar oplossingen gaan zoeken, zoals elkaar beoordelen, aangeven wie wat doet etc. zodat je snel de meelifters en rotte appels eruit kunt pikken.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_146138153
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:05 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Meh, vind ik geen oplossing. Projecten zijn gewoon heel belangrijk. Dat het niet goed uitgevoerd wordt is een probleem, maar dat mag nooit een reden zijn om dan maar projecten niet te verplichten.
Dan moet je naar oplossingen gaan zoeken, zoals elkaar beoordelen, aangeven wie wat doet etc. zodat je snel de meelifters en rotte appels eruit kunt pikken.
Dat werkt ook niet. Ik heb het meerdere keren moeten invullen over projectgroepen en als het in de eerste 2 weken ingevuld wordt ben je eerlijk (maar dan zijn er ook nauwelijks issues) en als je het later doet dan is er al bonding en wil je dus niet iemand snitchen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:45:29 #189
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_146138289
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:38 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Dat werkt ook niet. Ik heb het meerdere keren moeten invullen over projectgroepen en als het in de eerste 2 weken ingevuld wordt ben je eerlijk (maar dan zijn er ook nauwelijks issues) en als je het later doet dan is er al bonding en wil je dus niet iemand snitchen.
Oh die bonding heb ik nooit zo'n last van :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_146139709
Volgens mij houdt m'n bovenbuurman niet echt van wietgeur. Hij knalt altijd z'n raam dicht als ik een jointje zit te roken op m'n balkon.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:41:40 #191
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_146144049
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:05 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Meh, vind ik geen oplossing. Projecten zijn gewoon heel belangrijk. Dat het niet goed uitgevoerd wordt is een probleem, maar dat mag nooit een reden zijn om dan maar projecten niet te verplichten.
Dan moet je naar oplossingen gaan zoeken, zoals elkaar beoordelen, aangeven wie wat doet etc. zodat je snel de meelifters en rotte appels eruit kunt pikken.
Of gewoon die gozer uit het groepje trappen, maar daar zal het nu wel te laat voor zijn
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:04:23 #192
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_146146560
Just wondering, als je je ingeschreven hebt voor een tentamen, die je vervolgens niet maakt, krijg je dan een 1 in Osiris of gewoon helemaal niets?
pi_146146589
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:04 schreef MrStalin het volgende:
Just wondering, als je je ingeschreven hebt voor een tentamen, die je vervolgens niet maakt, krijg je dan een 1 in Osiris of gewoon helemaal niets?
Bij ons krijg je dan een NV (Niet Verschenen).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_146150198
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 02:28 schreef OllieWilliams het volgende:
Volgens mij houdt m'n bovenbuurman niet echt van wietgeur. Hij knalt altijd z'n raam dicht als ik een jointje zit te roken op m'n balkon.
Raar hè?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:56:43 #195
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_146150363
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 12:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bij ons krijg je dan een NV (Niet Verschenen).
Ah k.
pi_146150393
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 00:05 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Meh, vind ik geen oplossing. Projecten zijn gewoon heel belangrijk. Dat het niet goed uitgevoerd wordt is een probleem, maar dat mag nooit een reden zijn om dan maar projecten niet te verplichten.
Dan moet je naar oplossingen gaan zoeken, zoals elkaar beoordelen, aangeven wie wat doet etc. zodat je snel de meelifters en rotte appels eruit kunt pikken.
Elkaar beoordelen werkt inderdaad niet, dat moet je aan onafhankelijke docenten overlaten. Het zou bovendien niets oplossen. Het werkt gewoon niet lekker als mensen geen zin hebben, als mensen dan juist (omdat ze worden beoordeeld) komen opdagen terwijl ze een flinke kater hebben, als je 0 middelen hebt omdat dat niet te betalen is, als je op een onrealistische manier moet werken omwille van allerlei kunstmatige constraints die louter zijn gekozen vanwege het beoordelingsaspect, ...
Nee, gewoon realistische projecten op vrijwillige basis. Laat het maar lekker aan de student zelf over. De meeste studenten zullen uit zichzelf meedoen, als iemand er voor kiest om het niet te doen dan is dat ook goed, dat is zijn verantwoordelijkheid. Als je met een groep mensen werkt waarbij iedereen er zin in heeft en iedereen elkaar wil helpen dan werkt dat veel beter en zullen de resultaten ook beter zijn. Je hebt meer flexibiliteit bij waar je je bij aansluit (je zal dus sneller iets vinden wat bij je past).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146151067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet als het verplicht is, wel als het op vrijwillige basis gebeurt. Waarom niet veel meer echt projectwerk regelen (auto's die op zonne-energie rijden, zelf quadchoppers maken en die meuk), daar wat langer mee bezig zijn en ook buiten het academische jaar en dit in plaats van verplichte nepprojectjes voor wie dat wil? Veel nuttiger en wel leuk en interessant. Een groep nerds die op eigen initiatief echt iets maken: leuk. Pro forma een nepproject doen zonder middelen of met weinig middelen terwijl de helft er geen zin in heeft en er met een kater zit en je aan een hoop formaliteiten moet voldoen: niet leuk.
Misschien zou het werken om de studenten die zin hebben om mee te werken aan een echt project vrijstelling te geven voor de projecten die de opleiding verzint in het geval dat dat project van voldoende niveau is, en de rest alsnog dat verplichte project van de opleiding zelf te laten doen.
pi_146151326
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:12 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Misschien zou het werken om de studenten die zin hebben om mee te werken aan een echt project vrijstelling te geven voor de projecten die de opleiding verzint in het geval dat dat project van voldoende niveau is, en de rest alsnog dat verplichte project van de opleiding zelf te laten doen.
Het zou een goed compromis zijn indien de universiteit faciliteert dat er voldoende van zulke projecten zijn.
Een punt wat hier nog onderbelicht is: met 1 project wat een jaar of 2 jaar duurt en wat je met tientallen studenten uitvoert is veel realistischer dan 1 project wat 8 weken duurt en waar je 20*6 studenten aan laat werken.

Ik heb al eens een voorbeeld gegeven van een realistisch project, organiseer als universiteit maar eens dat studenten zelf een raketje maken, zo professioneel als dat kan met het beschikbare budget. Een hoop disciplines komen daar samen. Werktuigkunde (constructie), elektro (controle), chemie (explosief). Prima project. Zelf een quadchopper maken is hartstikke interessant. Het hoeft qua materiaal niet gek veel te kosten. Persoonlijk zou ik het ook wel fijn vinden dat je niet op een formele manier wordt beoordeeld, ik denk dat ook dat de sfeer bevordert.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146151592
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 14:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou een goed compromis zijn indien de universiteit faciliteert dat er voldoende van zulke projecten zijn.
Een punt wat hier nog onderbelicht is: met 1 project wat een jaar of 2 jaar duurt en wat je met tientallen studenten uitvoert is veel realistischer dan 1 project wat 8 weken duurt en waar je 20*6 studenten aan laat werken.

Ik heb al eens een voorbeeld gegeven van een realistisch project, organiseer als universiteit maar eens dat studenten zelf een raketje maken, zo professioneel als dat kan met het beschikbare budget. Een hoop disciplines komen daar samen. Werktuigkunde (constructie), elektro (controle), chemie (explosief). Prima project. Zelf een quadchopper maken is hartstikke interessant. Het hoeft qua materiaal niet gek veel te kosten. Persoonlijk zou ik het ook wel fijn vinden dat je niet op een formele manier wordt beoordeeld, ik denk dat ook dat de sfeer bevordert.
Dat soort projecten zijn realistischer ja, maar voor een onderwijsinstelling niet haalbaar om voor alle studenten in te kunnen voorzien denk ik. Daarom vind ik wel dat er altijd aanbod van projecten moet blijven door een opleiding zelf, ook al betekent dat dat de opzet misschien wat gemaakt aandoet. Ondanks dat leer je toch heel wat dingen die je niet had ontdekt door je alleen in theorie te verdiepen, dus toegevoegde waarde heeft het wat mij betreft wel degelijk.

Beoordeling met een cijfer vind ik wel iets dat eigenlijk niet bij een project zou moeten horen. Het houdt totaal geen rekening met zaken als de groepsdynamiek en is ernstig subjectief.
Een project gewoon als 'voldaan' op het diploma zetten is misschien een beter idee.
pi_146156449
Nieuwe blok, vijf dagen per week om negen uur beginnen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')