abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 februari 2015 @ 11:58:12 #126
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149466813
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 20:58 schreef Iemand91 het volgende:
En dat opnemen inderdaad; ik kan nu heerlijk opnemen met de Humax en de opnames via FTP op de NAS opslaan.
Dat zal z'n langste tijd dus ook wel hebben gehad ...
1 ''voordeel'' is dat bij UPC de basiszenders ongecodeerd zijn. Wellicht kan je die (met externe hardware) dan alsnog opnemen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 8 februari 2015 @ 12:01:16 #127
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_149466864
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 14:40 schreef FredvZ het volgende:
Ik kwam van de week ook weer wat XP systeempjes tegen. volgens mij komen we er nooit vanaf.
op de zaak zijn we nog niet over :). Komt door de drukte, nieuwe klanten, projecten etc, maar hopen dit jaar de overstap te gaan maken naar Windows 7 of liever 8.1.
Lastige is dat we met veel bijzondere applicaties werken (reisbranche) die we eerst (goed) moeten testen (installatie, gebruik etc) voordat we een go kunnen geven.
Servers (ons AD) draait ook nog op 2k3; merendeel van de productieservers (stand-alone) draait op 2k8r2, sommige dev machines al reeds op 2k12 (vw IIS 8 bv)
pi_149476290
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:58 schreef RobertNL het volgende:
1 ''voordeel'' is dat bij UPC de basiszenders ongecodeerd zijn. Wellicht kan je die (met externe hardware) dan alsnog opnemen.
Ja, maar dan alleen de basiszenders en alleen NPO1-3 in HD. Rest in SD.
Wij hebben een uitgebreid TV-pakket en moeten dus wel aan de smartcard.

Ik gebruik de Humax voor interessante programma's die ik wil bewaren en die komen veelal voor op bijvoorbeeld BBC.
Zal niet meer lang duren dus voordat dat niet meer mogelijk is.

Voor het eerst dat Ziggo iets lijkt te doen waar ik nu écht niet blij mee ben. :{

In een tijd waar mensen steeds meer overstappen op streamen, downloaden en dergelijke zouden providers 'normaal' TV kijken zo eenvoudig en goedkoop mogelijk moeten maken om klanten niet te verliezen.
Maar wat doen ze; ze maken het moeilijker en veel duurder. :N

EDIT: ze lijken wel de kant van de VS op te gaan waar abonnementen schreeuwend duur zijn.
Zo kwam ik gisteren dit tegen; Time Warner Cable waar de gemiddelde klant $43.92 betaald voor een pakket wat TWC maar $1.32 kost. :X
Maar goed; niet raar omdat Liberty Global een Amerikaans bedrijf is...

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 08-02-2015 17:09:12 ]
pi_149476716
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ja, maar dan alleen de basiszenders en alleen NPO1-3 in HD. Rest in SD.
Wij hebben een uitgebreid TV-pakket en moeten dus wel aan de smartcard.

Ik gebruik de Humax voor interessante programma's die ik wil bewaren en die komen veelal voor op bijvoorbeeld BBC.
Zal niet meer lang duren dus voordat dat niet meer mogelijk is.

Voor het eerst dat Ziggo iets lijkt te doen waar ik nu écht niet blij mee ben. :{

In een tijd waar mensen steeds meer overstappen op streamen, downloaden en dergelijke zouden providers 'normaal' TV kijken zo eenvoudig en goedkoop mogelijk moeten maken om klanten niet te verliezen.
Maar wat doen ze; ze maken het moeilijker en veel duurder. :N
mja, ze maken het makkelijker (je hoeft niet meer verschillende decoders te vergelijken)
maar idd wel duurder, al denken mensen "ach , is maar 4 euro in de maand"
  maandag 9 februari 2015 @ 19:24:03 #130
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149517130
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ja, maar dan alleen de basiszenders en alleen NPO1-3 in HD. Rest in SD.
Wij hebben een uitgebreid TV-pakket en moeten dus wel aan de smartcard.
Oh, ja is ook zo :').
Dacht ook wat gelezen te hebben over die HD zenders. Binnen de bestaande decoders komen de HD zenders automatisch in de 100+ te staan (waar nu nog standaard op lage zenders bij HD decoder).
Tenzij, jawel, je een Horizon neemt :r
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149519586
Waar is de tijd gebleven dat je gewoon gewoon een stukje coax in elke willekeurige tv kon stoppen en je had tv? ;(
pi_149522525
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:29 schreef Iemand91 het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je gewoon gewoon een stukje coax in elke willekeurige tv kon stoppen en je had tv? ;(
Dat kan nog steeds
pi_149620658
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 20:29 schreef Iemand91 het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je gewoon gewoon een stukje coax in elke willekeurige tv kon stoppen en je had tv? ;(
Die is er nog eigenlijk. :+
pi_149622923
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 21:28 schreef AlwaysConnected het volgende:
Dat kan nog steeds
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Die is er nog eigenlijk. :+
Nu gaat bij Ziggo dus basiszenders ongecodeerd (dus geen smartcard e.d. meer) maar wel in SD; alleen NPO1-3 in HD.
Dus daar schiet je niets mee op.

Laten ze gewoon alle zenders van het basispakket ongecodeerd uitzenden (ook in HD) en alleen voor extra TV-pakketten coderen (en dus smartcard).
Daarnaast klanten keuze geven of ze willen kopen of huren; iedereen blij.

Ook Ziggo want meeste klanten zullen waarschijnlijk €4 p/maand goedkoper vinden (klinken) dan €100+ voor een decoder/recorder. Kijk maar naar telefoonabonnementen i.c.m. smartphones...
pi_149624909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 00:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Nu gaat bij Ziggo dus basiszenders ongecodeerd (dus geen smartcard e.d. meer) maar wel in SD; alleen NPO1-3 in HD.
Dus daar schiet je niets mee op.

Laten ze gewoon alle zenders van het basispakket ongecodeerd uitzenden (ook in HD) en alleen voor extra TV-pakketten coderen (en dus smartcard).
Daarnaast klanten keuze geven of ze willen kopen of huren; iedereen blij.


Ook Ziggo want meeste klanten zullen waarschijnlijk €4 p/maand goedkoper vinden (klinken) dan €100+ voor een decoder/recorder. Kijk maar naar telefoonabonnementen i.c.m. smartphones...
Zou ik meteen doen. :9
pi_149626560
Sja waarom zenden ze niet gewoon alle zenders ongecodeerd uit naar iedereen en dat wij plechtig beloven alleen te gebruiken waar we voor betalen.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 09:27:57 #137
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149626679
Omdat Ziggo en andere providers ook te maken hebben met "rechten".
pi_149626810
Sowieso is ongecodeerde content een ramp voor providers. De enige manier om te controleren wie daar wel of geen toegang toe heeft is door een monteur de straat in te sturen die wat stekkers lostrekt in een schakelkast.
Op zich ben ik er niet voor, maar ik snap wel dat providers het liefst gewoon alles versleutelen.
pi_149627260
kunnen ze de techniek niet 'gewoon' veranderen dat het ontsleutelen niet bij de klant ligt, maar de klant dus alleen de kanalen krijgt waar deze voor betaald,uiteraard onversleuteld?

nu is alles qua ontgrendeling afhankelijk van een kaartje bij de klant, ik neem aan dat je dat process ook centraal moet kunnen regelen?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:13:35 #140
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149627554
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 19:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Oh, ja is ook zo :').
Dacht ook wat gelezen te hebben over die HD zenders. Binnen de bestaande decoders komen de HD zenders automatisch in de 100+ te staan (waar nu nog standaard op lage zenders bij HD decoder).
Tenzij, jawel, je een Horizon neemt :r
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 16:45 schreef Iemand91 het volgende:

Ik gebruik de Humax voor interessante programma's die ik wil bewaren en die komen veelal voor op bijvoorbeeld BBC.
Zal niet meer lang duren dus voordat dat niet meer mogelijk is.
WTF, wil Ziggo van zijn klanten af of zo? :').

Enige reden dat ik niet alles naar glasvezel doe is omdat er dan voor een paar honderd euro aan Humaxen overbodig wordt. Maar als Ziggo het zelf de nek om wil draaien, prima hoor. Doei dan.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_149627735
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:57 schreef mschol het volgende:
kunnen ze de techniek niet 'gewoon' veranderen dat het ontsleutelen niet bij de klant ligt, maar de klant dus alleen de kanalen krijgt waar deze voor betaald,uiteraard onversleuteld?

nu is alles qua ontgrendeling afhankelijk van een kaartje bij de klant, ik neem aan dat je dat process ook centraal moet kunnen regelen?
Met het kabelnetwerk is dat lastig, aangezien iedereen in principe het zelfde kanaal aangeboden krijgt. Wellicht zouden ze die schakelkasten in de straat kunnen voorzien van actieve componenten die zoiets mogelijk maken, maar dan is het waarschijnlijk makkelijker de decoder bij de mensen thuis te zetten. Zou je nog kunnen overwegen een decoder in te zetten die gewoon onversleutelde dvb-c out heeft, zodat je zelf kunt weten wat je verder met het signaal doet.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:41:13 #142
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149628138
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 09:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Sja waarom zenden ze niet gewoon alle zenders ongecodeerd uit naar iedereen en dat wij plechtig beloven alleen te gebruiken waar we voor betalen.
Snap het helemaal voor de betaalzenders. Maar voor het basispakket niet.
Het UPC systeem laat ook nog maar eens maximaal 2 smartcards toe (weet niet of ziggo dat overneemt).

Daarnaast straks verplichte huur van (extra) decoders (tot max 2 dus). Dan is het wel beknepen dat je HD zenders die in het basispakket zitten (en iedereen dus heeft met een abo) gedoceerd de deur uit gooit.

Daarnaast slaat de censuurdrift van Ziggo ook wat door op het moment :'). Zo is op Tweakers een topic gesloten (wellicht terecht hoor) en daarnaast zijn op verzoek van Ziggo diverse posts verwijderd over de harmonisatie van het netwerk (dat laatste is mijn inziens wel vrij kwalijk, ook dat Tweakers er aan meewerkt).

Ach, ik hoop dat de gemeente het verglazingsplan hier door gaat zetten. ADSL is hier geen keuze helaas.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149630119
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:13 schreef JDude het volgende:
WTF, wil Ziggo van zijn klanten af of zo? :').
Lukt ze aardig: UPC en Ziggo zien 26.000 klanten vertrekken na overname

Ik snap overigens ook niet waarom basiszenders gecodeerd moeten zijn. Paar jaar geleden kon iedereen met abonnement de zenders analoog ontvangen door simpelweg coax achterin je TV te proppen. En nu moet dat ineens niet meer kunnen?

Overigens; nu hebben we ook ineens weer last van slechte zenders (vooral rond de RTL-zenders).
Zijn we ook niet de enige in gezien de reacties op het Tweakers-forum.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 10:41 schreef RobertNL het volgende:
Snap het helemaal voor de betaalzenders. Maar voor het basispakket niet.
Dit dus.
quote:
Het UPC systeem laat ook nog maar eens maximaal 2 smartcards toe (weet niet of ziggo dat overneemt).
Je kon bij Ziggo altijd door de klantenservice te bellen een 4e en 5e smartcard activeren (kaart #1 t/m 3 kon je gewoon via internet doen).
Heb berichten gelezen dat Ziggo dat activeren van kaart #4 en #5 al is gestopt. (anderen spreken het weer tegen though).
quote:
Daarnaast straks verplichte huur van (extra) decoders (tot max 2 dus). Dan is het wel beknepen dat je HD zenders die in het basispakket zitten (en iedereen dus heeft met een abo) gedoceerd de deur uit gooit.
Ziggo en UPC fuseren om kosten te besparen en ze zetten honderden werknemers op straat en toch moeten we straks meer betalen p/maand (moet je de prijsverhogingen maar eens bij elkaar leggen van de afgelopen jaren) én moeten we extra gaan betalen p/maand voor elke tv.
quote:
Ach, ik hoop dat de gemeente het verglazingsplan hier door gaat zetten. ADSL is hier geen keuze helaas.
Voor TV moeten we wel bij Ziggo blijven of anders schotel.
ADSL snelheid is dermate laag dat met 1 of 2 TV's (waar mogelijk nog een 3e bijkomt) er letterlijk niets van de internetsnelheid overblijft.
Daarnaast moet je daar ook de decoders huren.

Schotel is qua aanbod/service ook niet alles plus moet hier de bekabeling dan op het schop.

Glasvezel kunnen wij wel vergeten. De gemeente heeft het een aantal keer genoemd maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord. Tevens heb je iets van 30% (o.i.d.) nodig die het wil hebben en onze buurt kennende komen we daar nooit aan.
't is dat wij nog kabel hebben maar familie heeft alleen koper liggen; die moeten wel traag ADSL of schotel. :X

Net wat ik eerder zei; in een tijd waar Netflix/downloaden etc. steeds populairder wordt (Netflix heeft 940.000 abonnees in Nederland / 5.6% van de NL-bevolking) en mensen TV sowieso steeds minder nodig vinden (met dank aan het 'rijke aanbod van kwaliteitstv" zouden providers TV kijken zo makkelijk en goedkoop mogelijk moeten maken om klanten niet te verliezen (wat ze nu dus doen; zie link hierboven).

Maar nee, ze maken het constant duurder en omslachtiger. Zou het de laatste stuiptrekkingen zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 13-02-2015 12:10:57 ]
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:17:13 #144
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149630587
Glas hangt hier al kant en klaar in de meterkast. Alleen hebben we voor TV een Humax HDR5200c beneden en twee van die Fox C'tjes voor de andere TV's. Overstappen naar glasvezel (ook voor TV) zou betekenen dat die allemaal moeten worden vervangen door iets anders. Ook heb ik wel coax naar boven liggen maar geen (bedraad) internet.

Wat is nou precies het plan met al die decoders met een smartcard? Houdt dat op termijn op met werken en moet ik dan zij UPZiggo iets anders gaan huren? Want dan is de overstap naar de glasvezelverbinding natuurlijk snel gemaakt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_149630629
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:17 schreef JDude het volgende:
Glas hangt hier al kant en klaar in de meterkast. Alleen hebben we voor TV een Humax HDR5200c beneden en twee van die Fox C'tjes voor de andere TV's. Overstappen naar glasvezel (ook voor TV) zou betekenen dat die allemaal moeten worden vervangen door iets anders. Ook heb ik wel coax naar boven liggen maar geen (bedraad) internet.

Wat is nou precies het plan met al die decoders met een smartcard? Houdt dat op termijn op met werken en moet ik dan zij UPZiggo iets anders gaan huren? Want dan is de overstap naar de glasvezelverbinding natuurlijk snel gemaakt.
Nee, al je spul blijft gewoon werken. Niets aan de hand. Voor Ziggoklanten verandert er voor zover we nu weten niets behalve het signaal.
Powered by Janetje®
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:19:50 #146
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149630648
Ah, mooi.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_149630736
We zijn hier vorige week omgezet, het signaal van UPC is iets zwakker dan dat van Ziggo. Wij hebben verder geen problemen, maar ik hoor een hoop mensen klagen vanwege blokjes in beeld. Daar krijgen ze dan weer zo'n standaard helpdeskantwoord op terwijl het voorheen prima werkte.

Waar ik wel een probleem mee heb is een CI+ module in onze tweede TV, die geeft bijna bij elke zenderwisseling een CI+ error sinds de omzetting. Het schijnt een probleem te zijn in combinatie met onze TV, de module is verder prima en het werkte ook vlekkeloos voorheen. Dus als iemand een CI+ module wil ruilen tegen een decoderkastje met HDMI dan moet je maar even PM'en. :P
Powered by Janetje®
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:26:24 #148
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_149630803
Ik heb nog geen verschillen gemerkt eigenlijk. Dat kan betekenen dat ik nog niet ben omgezet of dat alles goed is gegaan :P.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:31:18 #149
327191 RobertNL
For your gear.
pi_149630919
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:17 schreef JDude het volgende:
Glas hangt hier al kant en klaar in de meterkast. Alleen hebben we voor TV een Humax HDR5200c beneden en twee van die Fox C'tjes voor de andere TV's. Overstappen naar glasvezel (ook voor TV) zou betekenen dat die allemaal moeten worden vervangen door iets anders. Ook heb ik wel coax naar boven liggen maar geen (bedraad) internet.

Wat is nou precies het plan met al die decoders met een smartcard? Houdt dat op termijn op met werken en moet ik dan zij UPZiggo iets anders gaan huren? Want dan is de overstap naar de glasvezelverbinding natuurlijk snel gemaakt.
Nee eerst nog niet (of weinig) behalve het activeren van extra smartcards.

Waar ze eerst aangaven dat alles bij het oude bleef na de overname veranderen ze steeds kleine dingen (vooral negatief voor Ziggo klanten). Zo komen HD zenders op een ander kanaal (of is dat alweer van de baan?. En zijn Alleen SD zenders te kijken buiten 2 TV's als je voor 1 april niet meerdere kaartjes hebt straks.

quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:26 schreef JDude het volgende:
Ik heb nog geen verschillen gemerkt eigenlijk. Dat kan betekenen dat ik nog niet ben omgezet of dat alles goed is gegaan :P.
Krijg je een brief van (met datum), dus als je die nog niet hebt gehad is dat niet het geval :P.

Lijstje met data stond op Tweakers maar die is dus op vraag van Ziggo verwijderd :'). Leverde wellicht te veel vragen en negatieve publiciteit op (als ze de data niet aanhielden).
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:23 schreef Dubbeldrank het volgende:
Dus als iemand een CI+ module wil ruilen tegen een decoderkastje met HDMI dan moet je maar even PM'en. :P
Heb nog wel een cisco 8455 liggen dacht ik. Zie DM ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_149631063
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:31 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee eerst nog niet (of weinig) behalve het activeren van extra smartcards.

Waar ze eerst aangaven dat alles bij het oude bleef na de overname veranderen ze steeds kleine dingen (vooral negatief voor Ziggo klanten). Zo komen HD zenders op een ander kanaal (of is dat alweer van de baan?. En zijn Alleen SD zenders te kijken buiten 2 TV's als je voor 1 april niet meerdere kaartjes hebt straks.

[..]

Krijg je een brief van (met datum), dus als je die nog niet hebt gehad is dat niet het geval :P.

Lijstje met data stond op Tweakers maar die is dus op vraag van Ziggo verwijderd :'). Leverde wellicht te veel vragen en negatieve publiciteit op (als ze de data niet aanhielden).

[..]

Heb nog wel een cisco 8455 liggen dacht ik. Zie DM ;)
Bij Ziggo kan je nog steeds 3 smartcards via de site registreren. En de HD-zenders zijn in principe gelijk gebleven, gewoon vooraan dus. :)
Powered by Janetje®
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')