Moet ik eerst een wachtwoord ingeven voordat deze kan gaan zoekenquote:Op zondag 26 oktober 2014 20:02 schreef remi1986 het volgende:
[..]
maar stel nou dat die ransomware je wachtwoord weet te achterhalen?
neem aan dat je ook shares kan aanmaken? Zijn die zonder ww te benaderen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:04 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het is niet 10% dichtgetimmerd maar de kans is wel zeer klein dat zoiets zal overkomen.
Alleen als je dat zo instelt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:06 schreef remi1986 het volgende:
[..]
neem aan dat je ook shares kan aanmaken? Zijn die zonder ww te benaderen?
kan je alsnog aan de beurt zijn als iemand anders in het netwerk die locker krijgt. Wederom, kans is klein...maar ja dat is winnen van de Lotto ook.quote:
En hoe zou hij/zij deze moeten krijgen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:07 schreef remi1986 het volgende:
[..]
kan je alsnog aan de beurt zijn als iemand anders in het netwerk die locker krijgt.
Die PostNL link?quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
En hoe zou hij/zij deze moeten krijgen?
Ja en? Daarop reageren is net zo dom als je wachtwoorden op je voordeur te plakken.quote:
maar ja als die shares benaderbaar zijn, heeft die malware geen toestemming nodig. Die Cryptolocker is ook al ontdekt in TOR netwerken en zal niet lang meer duren, voordat het ook via Torrents binnenkomt. En jij hebt misschien een wachtwoord, maar is een wachtwoord verplicht? Het feit dat er een Mac variant is, zegt mij al genoeg.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja en? Daarop reageren is net zo dom als je wachtwoorden op je voordeur te plakken.
Tegen domme users helpt geen enkele beveiliging. Daarbij is het niet toegestaan voor gedownloade zooi om zonder expliciete toestemming actief te zijn.
Ik heb al meerdere malen gesteld dat dit wachtwoord hier verplicht is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 20:17 schreef remi1986 het volgende:
[..]
maar ja als die shares benaderbaar zijn, heeft die malware geen toestemming nodig. Die Cryptolocker is ook al ontdekt in TOR netwerken en zal niet lang meer duren, voordat het ook via Torrents binnenkomt. En jij hebt misschien een wachtwoord, maar is een wachtwoord verplicht? Het feit dat er een Mac variant is, zegt mij al genoeg.
nee, dit is een nieuwe variant. Kijk dat Tweakers forum topic.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:01 schreef oheng het volgende:
Vieze, smerige software in ieder geval.
Maareu, helpt dit fantastische initiatief niet in het geval van TS?
https://www.fox-it.com/nl(...)offers-cryptolocker/
Net ff uitgetest: W8.1 Pro (32 bit) met:quote:Op zondag 26 oktober 2014 17:12 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Windows 8 is rond de 20GB na installatie geloof ik
Verdorie. Ik zag hem ergens voorbij flitsen, en dacht aan dit topic. Balen dat er dus nog niks tegen deze versie te doen valtquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:06 schreef remi1986 het volgende:
[..]
nee, dit is een nieuwe variant. Kijk dat Tweakers forum topic.
32 bit ja.. 64 is al snel richting 20.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Net ff uitgetest: W8.1 Pro (32 bit) met:
- alle updates
- Firefox, + alle cruciale programma's zoals Flash, Paint.net, codec pack, Unchecky, Adblock, etc.
- 4,4GB Pagefile
- 2,4GB Hiberfil.sys
- Helemaal opgeschoond inclusief WinSXS folder
totale schijfruimte in gebruik: 14,6GB![]()
Ik wist niet dat dat zo weinig was hehe. Een echt kale Windows installatie is dus 7,5GB!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1608720/lastquote:Op zondag 26 oktober 2014 22:13 schreef oheng het volgende:
[..]
Verdorie. Ik zag hem ergens voorbij flitsen, en dacht aan dit topic. Balen dat er dus nog niks tegen deze versie te doen valt
Ja, ik zie het nu. Ik wist niet van het bestaan van nog een andere versie in augustus af. De laatste versie die ik ken is alweer een jaar oud.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:16 schreef remi1986 het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1608720/last
op een SSD zet je geen pagefile. Scheelt alweer.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, ik zie het nu. Ik wist niet van het bestaan van nog een andere versie in augustus af. De laatste versie die ik ken is alweer een jaar oud.
Ik ga van de week wel even een 64 bit versie testen. Ben nu eigenlijk wel benieuwd eigenlijk, met name vanwege SSD's.
Ja, en hibernation schakel je ook uit. (Alleen al vanwege datacorruptie in het verleden bij bepaalde SSD modellen) Maar goed, ik meende ook dat het 20+GB was, maar het is dus enorm veel minder.quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:22 schreef remi1986 het volgende:
[..]
op een SSD zet je geen pagefile. Scheelt alweer.
Tering zeg.quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:09 schreef ISeeStars het volgende:
even een update
ouders hebben met hulp van een computerwinkel in de buurt die bit coins gekocht en het bedrag voldaan want mijn ouders hebben voor hun praktijk veel op de nieuwe computer laten zetten. patienten software ofzo, en ze kregen inderdaad netjes hulp van die mensen en alles werkt weer.
Ze waren wel vriendelijk verder
hoezo ik dan??quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:36 schreef Mord_Sith het volgende:
Misschien kunnen TS EN haar ouders van dat geld beter een computercursus nemen, en een cursus ' veilig omgaan met internet' .
quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:09 schreef ISeeStars het volgende:
even een update
ouders hebben met hulp van een computerwinkel in de buurt die bit coins gekocht en het bedrag voldaan want mijn ouders hebben voor hun praktijk veel op de nieuwe computer laten zetten. patienten software ofzo, en ze kregen inderdaad netjes hulp van die mensen en alles werkt weer.
juist wel.. die paar extra writes maakt ook geen zak meer uit tegenwoordig..quote:Op zondag 26 oktober 2014 22:22 schreef remi1986 het volgende:
[..]
op een SSD zet je geen pagefile. Scheelt alweer.
Godverdomme man ze zouden je ouders direct het vak uit moeten gooien. Op een niet beveiligde computer even prive-informatie pleuren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:09 schreef ISeeStars het volgende:
even een update
hoe weet jij dan dat het niet beveiligd was?? Ongelukjes gebeuren.quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Godverdomme man ze zouden je ouders direct het vak uit moeten gooien. Op een niet beveiligde computer even prive-informatie pleuren.
1) Je ouders zijn stompzinnig als ze klikken op dergelijke scam.quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:24 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
hoe weet jij dan dat het niet beveiligd was?? Ongelukjes gebeuren.
Dit wel ja.quote:Op maandag 27 oktober 2014 00:18 schreef Catch22- het volgende:
Toch stuitend dat er zo met patienteninformatie wordt omgegaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |