Ja dat kan dus niet want de computer is niet meer bruikbaar. alles is gesloten zeg maar en dat kan alleen weer open door te betalen zeggen zequote:
Waarom zou PostNL of Mediamarkt moeten opdraaien voor een e-mail die je ouders in hun mailbox krijgen?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:48 schreef ISeeStars het volgende:
mijn ouders hebben vorige week een nieuwe computer gekocht bij de mediamarkt van acer. Nu bellen ze mij want ze hebben e-mail gehad van Post NL en nu willen ze ruim 500 euro van mijn ouders voor een of ander pakketje die ze moeten betalen in coins (??).
Contact opgenomen met post nl maar die zeggen gewoon nee hoor dat zijn wij niet dus wij kunnen niet helpen. Mediamarkt kan of wil ook niets doen, ook al hebben wij de bon nog waar een prijs op staat van ruim 1199 euro.
Wat kunnen wij nou doen? helaas is het zondag dus we kunnen niet naar een advocaat ofzo. Alvast bedankt voor de hulp en tips
nou ik denk dat mijn ouders dat dus wel hebben gedaan en nu? :Squote:
Dus ze hebben de computer al, hebben zelf iets geinstaleerd dat nu betaling eist?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:55 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
Ja dat kan dus niet want de computer is niet meer bruikbaar. alles is gesloten zeg maar en dat kan alleen weer open door te betalen zeggen ze
Dat klopt, betalen heeft ook geen zin.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:55 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
Ja dat kan dus niet want de computer is niet meer bruikbaar. alles is gesloten zeg maar en dat kan alleen weer open door te betalen zeggen ze
quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oplossing:
- niet betalen
- Windows opnieuw (laten) installeren
- beter opletten waar je op klikt (in dit geval, je ouders)
Schopje DIGquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:56 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
nou ik denk dat mijn ouders dat dus wel hebben gedaan en nu? :S
dus alles fotos endergelijke die er op staan zijn ze kwijt?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat klopt, betalen heeft ook geen zin.
De enige die je kan aanklagen is degene die dat mailtje heeft verzonden en die woont vermoedelijk in Nigeria of een ander land waar je geen grip op hebt.
Oplossing:
- niet betalen (die Bitcoins dus)
- Windows opnieuw (laten) installeren
- beter opletten waar je op klikt (in dit geval, je ouders)
Ja, tenzij er een goede back-up van is.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:58 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
dus alles fotos endergelijke die er op staan zijn ze kwijt?
ok ik zal het doorgeven dank je welquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:58 schreef __Saviour__ het volgende:
De schadelijke software is blijkbaar al geïnstalleerd, dus voorkomen is te laat. Omdat de computer nog maar een week in gebruik is, kunnen ze nooit veel persoonlijke bestanden hebben opgebouwd. Dus de oplossing is simpel: compleet opnieuw installeren.
Ze hebben die computer toch nog maar een week? Hoeveel data kun je hebben gegenereerd in zo'n korte tijd?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:58 schreef ISeeStars het volgende:
[..]
dus alles fotos endergelijke die er op staan zijn ze kwijt?
Overgezet van oude computer? Vandaar dat ik vraag of ze die nog hebben.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben die computer toch nog maar een week? Hoeveel data kun je hebben gegenereerd in zo'n korte tijd?
Bestanden van de vorige computer overgekopieerd?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben die computer toch nog maar een week? Hoeveel data kun je hebben gegenereerd in zo'n korte tijd?
nee die was echt kapot hahaquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, tenzij er een goede back-up van is.
Hebben ze de oude computer nog? Mogelijk staat het daar nog op.
Met een transfer programma alle data van oude naar nieuwe computer sturen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de oude PC al weg is dan is er weinig aan te doen.quote:
Kans is natuurlijk zeer aanwezig dat de harde schijf niet kapot is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |