abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146403822
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik was overtuigd communist. Heb zelfs een tatoo van Karl Marx op mijn rug staan.
Die had een goede baard, dus dat kan je in deze tijd gelukkig altijd nog uitleggen als 'hipster'.
pi_146403872
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die had een goede baard, dus dat kan je in deze tijd gelukkig altijd nog uitleggen als 'hipster'.
Hipsters zouden de ploeg en sikkel weer eens ter hand moeten nemen en die hand aan zichzelf slaan als het koren van de velden is geoogst.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_146403891
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat iemand die een hoog inkomen en/of een hoog vermogen heeft op de VVD stemt kan ik wel begrijpen, hun belangen worden behartigd door die partij. Ik zal nooit begrijpen waarom ook veel mensen met een modaal inkomen of minder en die niet een groot vermogen hebben op de VVD stemmen. Het kan natuurlijk dat je principieel vindt dat je niet aan inkomensherverdeling moet doen, ook als je zelf een lager inkomen hebt, maar indien die mensen op de VVD stemmen omdat ze niet goed weten waarop ze stemmen is het wel een probleem.
Dat mensen in hun / uit eigen belang stemmen is een grote misvatting hoor. Is doorgaans helemaal niet het geval.
pi_146403925
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat mensen uit eigen belang stemmen is een grote misvatting hoor. Is doorgaans helemaal niet het geval.
Hoe weet je dat? Heb je alle rond de 7 miljoen stemmers daarnaar gevraagd? En zelfs zo sterk dat je het een "misvatting" noemt?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 7 november 2014 @ 15:34:23 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146403969
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat mensen uit eigen belang stemmen is een grote misvatting hoor. Is doorgaans helemaal niet het geval.
Alleen VVD-stemmers stemmen uit eigenbelang natuurlijk, de PvdA, SP, GL en PvdD-stemmers doen het uit landbelang. Of dierenbelang :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_146404023
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Heb je alle rond de 7 miljoen stemmers daarnaar gevraagd? En zelfs zo sterk dat je het een "misvatting" noemt?
Werd beargumenteerd in een boek dat ik las (Don't think of an elephant).
pi_146404052
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Werd beargumenteerd in een boek dat ik las.
Ah ok, nee, dan is het duidelijk een misvatting.

pi_146404085
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah ok, nee, dan is het duidelijk een misvatting.
Ik was het ermee eens en daarmee is het een feit natuurlijk.
pi_146404102
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik was het ermee eens en daarmee is het een feit natuurlijk.
_O-
De robinbond-redenering.

pi_146404131
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-
De robinbond-redenering.
Van libertarier naar communist, de gespiegelde weg bewandeld, daar moet je toch enige sympathie voor op kunnen brengen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:39:51 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146404145
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Van libertarier naar communist, de gespiegelde weg bewandeld, daar moet je toch enige sympathie voor op kunnen brengen.
Arme jongen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 november 2014 @ 15:40:22 #222
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146404159
Tweede Kamerverkiezingen 2012 - Niet gestemd vanwege desillusie.
Tweede Kamerverkiezingen 2010 - VVD
Tweede Kamerverkiezingen 2006 - VVD
Tweede Kamerverkiezingen 2003 - VVD
Tweede Kamerverkiezingen 2002 - VVD
Tweede Kamerverkiezingen 1998 - VVD
pi_146404241
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alleen VVD-stemmers stemmen uit eigenbelang natuurlijk, de PvdA, SP, GL en PvdD-stemmers doen het uit landbelang. Of dierenbelang :').
Zo ver wil ik niet gaan, maar het is voor mij gemakkelijker om me voor te stellen dat je voor het grotere goed ondanks dat het niet in je eigen belang is op een partij stemt die een eerlijkere inkomensverdeling nastreeft dan op een partij die juist de tweedeling wil vergroten. Het kan aan mij liggen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146404291
quote:

[..]

quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-
De robinbond-redenering.
Over Robin gesproken, hij heeft juist de omgekeerde weg bewandeld. Eerst was hij wat rechtser (VVD of D66), de laatste jaren is hij linkser geworden en nu is hij zelfs anarchistisch. Al is de SP dan weer bij uitstek niet anarchistisch dus wat dat betreft begrijp ik niet goed waarom anarchisme met links wordt geassocieerd.
#NoDAPL
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:44:52 #225
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146404295
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo ver wil ik niet gaan, maar het is voor mij gemakkelijker om me voor te stellen dat je voor het grotere goed ondanks dat het niet in je eigen belang is op een partij stemt die een eerlijkere inkomensverdeling nastreeft dan op een partij die juist de tweedeling wil vergroten. Het kan aan mij liggen.
Ik stem VVD omdat de partij is die het meest overeenkomt met hoe ik het land graag bestuurd zie worden. Nog steeds ben ik het met meer oneens dan eens wat hun standpunten betreft, maar goed tenzij ik zelf een partij opricht zal dat altijd het geval zijn.

Dat jij er dan een dogma van 'eerlijkheid' tegenaan moet gooien zegt meer over jouw gebrek aan empathie dan aan dat van mij.
pi_146404573
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik stem VVD omdat de partij is die het meest overeenkomt met hoe ik het land graag bestuurd zie worden. Nog steeds ben ik het met meer oneens dan eens wat hun standpunten betreft, maar goed tenzij ik zelf een partij opricht zal dat altijd het geval zijn.

Dat jij er dan een dogma van 'eerlijkheid' tegenaan moet gooien zegt meer over jouw gebrek aan empathie dan aan dat van mij.
Leg mij eens uit hoe het bewerkstelligen van meer tweedeling het grotere goed kan zijn? Over gebrek aan empathie gesproken. En dan doel ik nog niet eens op het gebrek aan empathie richting de andere kiezers maar het gebrek aan empathie richting de mensen die niet dezelfde kansen hebben gekregen als sommige van ons.
#NoDAPL
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:56:15 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146404613
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe het bewerkstelligen van meer tweedeling het grotere goed kan zijn? Over gebrek aan empathie gesproken.
Dat bedoel ik dus. Jij gaat er vanuit dat dat überhaupt een doel is. Dat gaat toch nergens meer over :{?

Ik kan ook roepen dat de PvdA alleen maar gratis cadeautjes en thee wil uitdelen aan asielzoekers en werkschuw tuig maar daar schieten we ook niets mee op.
pi_146404911
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Jij gaat er vanuit dat dat überhaupt een doel is. Dat gaat toch nergens meer over :{?
Ik stel dat als je niet in je eigen belang stemt dat je dan voor het grotere goed zou moet stellen en dat de VVD niet een groter goed nastreeft. Concreet, hoe het Nederlandse volk in zijn totaliteit beter worden van meer VVD-beleid? Voor links kan ik dat zo invullen: mensen die in een zwakke positie zitten de mogelijkheid geven om hun leven te verbeteren. Hoe doet rechts dat?
#NoDAPL
pi_146404913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Over Robin gesproken, hij heeft juist de omgekeerde weg bewandeld. Eerst was hij wat rechtser (VVD of D66), de laatste jaren is hij linkser geworden en nu is hij zelfs anarchistisch. Al is de SP dan weer bij uitstek niet anarchistisch dus wat dat betreft begrijp ik niet goed waarom anarchisme met links wordt geassocieerd.
Klopt ongeveer. Ik heb zeker sympathie voor het anarchisme, maar uiteindelijk zou ik gewoon GL/PvdA/SP stemmen. :)

En het wordt links genoemd omdat het ook egalitaire principes nastreeft.
pi_146404943
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
nu is hij zelfs anarchistisch.
Whuuut?? :N :N

pi_146404982
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Whuuut?? :N :N
Het was voor mij ook een verrassing. :)
Niet alleen dat. Heb jij al eens op zijn nieuwe gebruikersicoon gelet? ;)
#NoDAPL
pi_146405000
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:07 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Klopt ongeveer. Ik heb zeker sympathie voor het anarchisme, maar uiteindelijk zou ik gewoon GL/PvdA/SP stemmen. :)

En het wordt links genoemd omdat het ook egalitaire principes nastreeft.
Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat de PvdD er bij staat i.p.v. Groenlinks. ;)
#NoDAPL
pi_146405012
quote:

[..]

Ik had sympathie voor zijn geveinste vrijdenkendheid van het begin. Nu is het overheidloving wat de klok slaat.

Ik was trouwens geen communist, hoewel die tatoo op m'n rug natuurlijk niet meehelpt. :+

pi_146405035
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik had sympathie voor zijn geveinste vrijdenkendheid van het begin. Nu is het overheidloving wat de klok slaat.

Ik was trouwens geen communist, hoewel die tatoo op m'n rug natuurlijk niet meehelpt. :+
Die tattoo maakt het inderdaad moeilijk om dat te geloven. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:12:16 #235
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_146405055
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik stel dat als je niet in je eigen belang stemt dat je dan voor het grotere goed zou moet stellen en dat de VVD niet een groter goed nastreeft. Concreet, hoe het Nederlandse volk in zijn totaliteit beter worden van meer VVD-beleid? Voor links kan ik dat zo invullen: mensen die in een zwakke positie zitten de mogelijkheid geven om hun leven te verbeteren. Hoe doet rechts dat?
Mijn hele visie op landsbestuur is een beetje lang en offtopic om hier neer te zetten, maar bedankt dat je het vraagt. Dat is al beter dan klakkeloos aannemen dat ik voor meer 'tweestrijd' ben.
pi_146405090
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat de PvdD er bij staat i.p.v. Groenlinks. ;)
Zou best kunnen. :) :@
pi_146405101
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mijn hele visie op landsbestuur is een beetje lang en offtopic om hier neer te zetten, maar bedankt dat je het vraagt. Dat is al beter dan klakkeloos aannemen dat ik voor meer 'tweestrijd' ben.
Een andere keer misschien.
#NoDAPL
pi_146405152
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Deze week is het weer een beetje dichterbij gekomen. Nog een paar nieuwsberichtjes waarmee wordt bevestigd dat GL het linkse niet heeft hervonden na het aftreden van Halsema - niet partijbreed althans - en het komt wel. :)
Al kan het natuurlijk gebeuren dat onder leiding van de huidige fractievoorzitter wat rechtse mensen die op GL afkwamen met Halsema en toen Halsema de leiding had het veld gaan ruimen maar dat zal afhangen van hoe stevig de linkse groep in GL in haar schoenen staat.
#NoDAPL
pi_146405166
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Of de Partij tegen Mannen.
pi_146405179
Ik ben ook voor een vrouwenquotum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: