Het is bekend dat shagrokers veel gemakkelijker overstappen op dampen dan sigarettenrokers; de liquids benaderen de shagsmaak heel nauwkeurig, terwijl sigarettensmaken (Marlboro, bijvoorbeeld) niet in de buurt komen van de originele smaak en veel zoeter zijn. Dan is het dus veel moeilijker om de switch te maken, omdat je echt aan een totaal andere rookervaring/rooksmaak moet wennen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:53 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Tsja, alleen als je echt wilt lukt het. Zelf wil ik het blijkbaar ook niet graag genoeg, want na een week of wat zit ik weer iets te vaak sigaretten te roken. Toch niet helemaal 'echt', die e-sigaret.
Ik bouw alleen maar met watten. Maar dat komt dan ook omdat ik alleen maar micro_coil bouw en geen idee heb hoe ik daar nog een streng silica doorheen moet krijgen. Dat is met wateen dan weer gemakkelijkerquote:Op zondag 2 november 2014 12:44 schreef CocaColaLight het volgende:
Mijn ervaring met watten is dat het lastig is om de juiste hoeveelheid te gebruiken. Ik krijg het ook niet in een keer voor elkaar, bij silica is het makkelijker aangezien je een streng gebruikt die heeft normaal gesproken een vaste dikte.
Als mijn bestellingen uit China er zijn dan bouw ik wel een keer wat met silica in elkaar. Tot nu toe alleen met watten aan het spelen geweest.
Je kunt ook gewoon op voltage dampenquote:Op maandag 3 november 2014 13:41 schreef Kreator het volgende:
Denk het ook wel. Vriendin is er niet blij mee, want die vindt het er niet uitzien (net als ik...), maar ja. Fuck it..
Moet ik alleen nog gaan uitzoeken hoe dat werkt met Wattage en Voltage/weerstand.
Ik damp nu met een 1.6ohm coil op 3.3v. Geen idee hoeveel Watt dat is. Die iStick heeft volgens mij een wattagemeter oid.
We gaan het meemaken. Is toch alleen het eerste uur even nieuw en wennen.quote:Op maandag 3 november 2014 13:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon op voltage dampen.
Die iStick pulseert anders dan veel andere devices, dus je kan die instelling niet 1:1 overnemen. Daarbij heeft die stick iets meer power, dus kan het zijn dat je wat lager kan dampenquote:Op maandag 3 november 2014 13:41 schreef Kreator het volgende:
Denk het ook wel. Vriendin is er niet blij mee, want die vindt het er niet uitzien (net als ik...), maar ja. Fuck it..
Moet ik alleen nog gaan uitzoeken hoe dat werkt met Wattage en Voltage/weerstand.
Ik damp nu met een 1.6ohm coil op 3.3v. Geen idee hoeveel Watt dat is. Die iStick heeft volgens mij een wattagemeter oid.
Ik begin gewoon op 3.0V (minimale stand) en dan zie ik het wel. Hoe lager hoe beter, want dan gaat de batterij langer mee.quote:Op maandag 3 november 2014 13:54 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Die iStick pulseert anders dan veel andere devices, dus je kan die instelling niet 1:1 overnemen. Daarbij heeft die stick iets meer power, dus kan het zijn dat je wat lager kan dampen
Het vervelende voor jou is dat de iStick geen stepdown heeft. Dus hij zal niet snel die 3.0 volt voeren, tenzij je batterij wat leeg is.quote:Op maandag 3 november 2014 14:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik begin gewoon op 3.0V (minimale stand) en dan zie ik het wel. Hoe lager hoe beter, want dan gaat de batterij langer mee..
Ik kan hem toch gewoon op 3v zetten?quote:Op maandag 3 november 2014 14:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Het vervelende voor jou is dat de iStick geen stepdown heeft. Dus hij zal niet snel die 3.0 volt voeren, tenzij je batterij wat leeg is.
Dat kan, maar dat spuugt de iStick er niet uit. Als je batterij vol is en deze heeft een (gemiddeld) voltage van 3.7 (staat op de batterij, maar dat kun je niet zien bij de iStick), kun je hem dus op 3 volt zetten, maar gooit hij er daadwerkelijk zo'n 4.2 volt uit.quote:Op maandag 3 november 2014 14:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik kan hem toch gewoon op 3v zetten?
Heb al betaald.quote:Op maandag 3 november 2014 14:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat spuugt de iStick er niet uit. Als je batterij vol is en deze heeft een (gemiddeld) voltage van 3.7 (staat op de batterij, maar dat kun je niet zien bij de iStick), kun je hem dus op 3 volt zetten, maar gooit hij er daadwerkelijk zo'n 4.2 volt uit.
Tabelletje om het te verduidelijken:
[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien gaat ie niet lager dan 4.2 volt (tenzij je batterij dus wat leger is).
Geen stepdown dus. Je kunt je bestelling vast nog annuleren bij Rokerswinkel
.
Pffuuh. Hoe het voltage in een Spinner II batterij wordt geknepen (en of het überhaupt geknepen moet worden) tot 3.3 volt weet ik eigenlijk niet.quote:Op maandag 3 november 2014 15:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb al betaald.. Knap kut dat ik daar nu pas achter kom...
Ik snap trouwens niets van dat verhaaltje, maar terzijde.
-edit- is mijn Vision Spinner dan zo anders dan die iStick? Daar zit gewoon een voltage-draaiknop op.
Stepdown is een eigenschap van een chip, die sommige devices wel en sommige niet hebben (mijn rDNA á 180 euro heeft het niet eens).quote:Op maandag 3 november 2014 15:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb al betaald.. Knap kut dat ik daar nu pas achter kom...
Ik snap trouwens niets van dat verhaaltje, maar terzijde.
-edit- is mijn Vision Spinner dan zo anders dan die iStick? Daar zit gewoon een voltage-draaiknop op.
Da's aardig, maar hoeft van mij niet hoor. Ik probeer het ding gewoon uit. Als dan blijkt dat ik met die 1.6ohm niet lekker kan dampen, koop ik 2.0ohm of verkoop ik dat ding weer. Aangezien ik nu niet weet hoe het dampt, wat het verschil nou is en waarom ik niet op 3V kan dampen terwijl het wel reguleerbaar is volgens de website, kan ik er niets zinnigs over zeggen.quote:Op maandag 3 november 2014 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
Kan de spinner vanavond wel effe op de voltmeter schroeven als daar interesse voor is?
Oh ok. Maar ik damp nu niet op 'wattage'. Dat is nieuw voor mij. Ik damp zo, dat het voor mij niet verbrand smaakt en dat de coil zo lang mogelijk mee gaat. Misschien is dat sowieso wel een verkeerde gedachtengang, ik weet het niet.quote:Op maandag 3 november 2014 15:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Stepdown is een eigenschap van een chip, die sommige devices wel en sommige niet hebben (mijn rDNA á 180 euro heeft het niet eens).
Maar ik vermoed dat ze het gewoon niet geimplementeerd hebben omdat ze er niet van uit gaan dat mensen op hele lage wattages gaan dampen. Ofzo.
Voltage en wattage zijn natuurlijk lineair verbonden. Maar ik gok dat het wel goed gaat hoor. 3.8volt zou hij prima aan moeten kunnen.quote:Op maandag 3 november 2014 15:19 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oh ok. Maar ik damp nu niet op 'wattage'. Dat is nieuw voor mij. Ik damp zo, dat het voor mij niet verbrand smaakt en dat de coil zo lang mogelijk mee gaat. Misschien is dat sowieso wel een verkeerde gedachtengang, ik weet het niet.
Ik merkte dat ik met de spinner op 3.0V en een coil van de Nautilus mini op 1.6ohm goed kan dampen en dat het niet te sterk is. Als ik deze boven de 3.8V zet, dan is het 'te krachtig' ? (zeg ik dat goed?)
Die kan gewoon lagerquote:Op maandag 3 november 2014 15:13 schreef Sounddragon het volgende:
Kan de spinner vanavond wel effe op de voltmeter schroeven als daar interesse voor is?
http://www.intaste.de/vapor-giant-mod-edelstahl.htmlquote:Op maandag 3 november 2014 15:26 schreef Kreator het volgende:
Even terzijde, ik heb al wel een nieuwe batterij gekocht:
[ afbeelding ]
Ben nog op zoek naar een mod, om het passend te maken.
*zoemer*quote:Op maandag 3 november 2014 15:26 schreef Kreator het volgende:
Even terzijde, ik heb al wel een nieuwe batterij gekocht:
[ afbeelding ]
Ben nog op zoek naar een mod, om het passend te maken.
1x hijsen was voldoende.quote:Op maandag 3 november 2014 19:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
*zoemer*
Da's een Condensator, die doet het maar heel effe
Ik heb even voor je gekeken op mijn istick en die geeft dus de maximale volt en watt aan wat je coil volgens de istick kan hebben.quote:Op maandag 3 november 2014 14:01 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik begin gewoon op 3.0V (minimale stand) en dan zie ik het wel. Hoe lager hoe beter, want dan gaat de batterij langer mee..
de istick vuurt mean (pulserend) ipv vlak. Daarom moet je hem anders instellen dan andere devices die dat niet doenquote:Op maandag 3 november 2014 21:43 schreef Anne het volgende:
Dat klopt ook niet. 4.5 volt met je iStick is gewoon 4.5 volt en geen 5.5 volt.
Je was vergeten dat ik zei "in de lage regionen"quote:Op maandag 3 november 2014 21:40 schreef Sorella het volgende:
Oja dat klopt je moest er ongeveer 1 bij tellen is mij verteld, even vergeten.
Altijd leuk idd. Ik raak alleen van de leg als ik niet alles begrijp qua terminologie. Maar soms moet je het ook gewoon proberen.quote:Op maandag 3 november 2014 23:54 schreef Sorella het volgende:
Leuk he zo,n nieuw speeldingetje.
In ieder geval bevalt het mij prima en ik hoop kreator ook
gewoon googlen, youtuben en anders hier vragen. Als je t normaal vraagt krijg je wel antwoordquote:Op dinsdag 4 november 2014 08:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Altijd leuk idd. Ik raak alleen van de leg als ik niet alles begrijp qua terminologie. Maar soms moet je het ook gewoon proberen..
Vandaag komt ie binnen! Is maar goed ook, want de batterij van mijn Spinner is zo slecht dat ie om 5 uur smiddags leeg is.
echt zieke shit dat. Ik ben allang blij als ik een dualcoil draai waarbij de coils evenwichtig gloeien...quote:
Gaat wel stapsgewijs mee omhoog ja. Als ik 6W damp, issie 3.3V en op 10W issie 4.3V.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:49 schreef Catch22- het volgende:
Coils koeken aan en dan gaat de weerstand omhoog.
Je kan trouwens het wattage stapsgewijs omhoog doen en kijken of er wat veranderd om te testen of hij echt 3v geeft of het alleen weergeeft
ja maar veranderd de smaak ook tussen 3 en 3.8 volt? Want dan doet hij wel stepdownquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gaat wel stapsgewijs mee omhoog ja. Als ik 6W damp, issie 3.3V en op 10W issie 4.3V.
Maar dan gaat hij wel verbrand smaken.
Op zijn / haar facebook staan meer kunstwerken: https://www.facebook.com/deedupdexquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |