Dat is dan ook voor een groot deel te danken aan de mensen die wél opletten en de fouten opvangen (wat dus eigenlijk totaal niet nodig zou moeten zijn).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:32 schreef DrMabuse het volgende:
Telefoons , zo ook in het verkeer.
Het is echt opmerkelijk dat er niet veel meer doden / gewonden vallen.
Precies.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:36 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat is dan ook voor een groot deel te danken aan de mensen die wél opletten en de fouten opvangen (wat dus eigenlijk totaal niet nodig zou moeten zijn).
Het is idd zijn schuld. Maar dat wil niet zeggen dat een zware straf iets toevoegt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:20 schreef totalvamp het volgende:
Dus daarom geven we maar lage straffen?
Echt wat een BS, het is gewoon zijn schuld.
Iedereen van de weg? Tsjonge!quote:En dat gedoe over iedereen let weleens niet op de in auto... Laat die mensen dan van de weg verdwijnen, rijd een stuk prettiger als mensen in het verkeer om me heen wel opletten.
Dat moet idd, maar iedereen is wel eens even niet aan het opletten in het verkeer. Dat is een feit van algemene bekendheid overigens.quote:Je MOET gewoon je aandacht bij het verkeer houden, je telefoon, radio, tomtom, weetikhet kan echt wel wachten tot je ergens stil kan staan.
Dus jij ziet liever mensen zoals jij die denken dat ze perfect rijden?quote:Jij bent dus een type die ik liever nooit in een auto zie, of sowieso deelnemen aan het verkeer, maarja dat is tegenwoordig sowieso 50% van de mensen wel.
Helemaal mee eens. Dat selectief vermelden van feiten, of daar over liegen, wat elfje de volksmenner hier doet is schandalig!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:28 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Wat een kutland is dit toch![]()
Hier kan ik echt niet tegen...
Een lage straf ook niet, nog minder zelfs want dan zorg je er ook nog eens voor dat de nabestaanden zich genaaid voelen door het "rechtsysteem". En blijkbaar is het nodig om dit soort personen van de weg te houden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is idd zijn schuld. Maar dat wil niet zeggen dat een zware straf iets toevoegt.
[..]
Iedereen van de weg? Tsjonge!
[..]
Dat moet idd, maar iedereen is wel eens even niet aan het opletten in het verkeer. Dat is een feit van algemene bekendheid overigens.
[..]
Dus jij ziet liever mensen zoals jij die denken dat ze perfect rijden?
Overmoed lijdt niet zelden tot zware ongevallen...
Dit is een troll toch?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
Het zieke van de situatie is de vanzelfsprekendheid waarmee de automobilisten in hun auto [mogen] stappen. Deze jongeman van 21 mankeerde waarschijnlijk niks aan zn benen, evenmin als de dame van 60, die wél gewoon de fiets nam. Waarom zit hij in een auto? Mag zijn haar niet nat worden? Is hij bang dat men denkt dat hij geen auto kan betalen? Denkt hij zelf niet na, wil hij gewoon normaal zijn?
Ik heb van zoveel dingen wel eens last, ben meestal gewoon blij dat ze bestaan als ik van a naar b moet. Niet alles is op de fiets te doen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
was t maar waar...
Heb jij nooit last van auto's?
en wat als je alleen een auto hebt en geen fietsquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:12 schreef eigendeegcookie het volgende:
was t maar waar...
Heb jij nooit last van auto's?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
Het zieke van de situatie is de vanzelfsprekendheid waarmee de automobilisten in hun auto [mogen] stappen. Deze jongeman van 21 mankeerde waarschijnlijk niks aan zn benen, evenmin als de dame van 60, die wél gewoon de fiets nam. Waarom zit hij in een auto? Mag zijn haar niet nat worden? Is hij bang dat men denkt dat hij geen auto kan betalen? Denkt hij zelf niet na, wil hij gewoon normaal zijn?
Nou, het is een stuk beter te doen als je frisse lucht kunt inademen in plaats van uitlaatgassen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:15 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ik heb van zoveel dingen wel eens last, ben meestal gewoon blij dat ze bestaan als ik van a naar b moet. Niet alles is op de fiets te doen.
Begrijp ik je nu goed, wil je de mate van gebruik van een auto (of ander motorvoertuig) wettelijk gaan vastleggen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:28 schreef eigendeegcookie het volgende:
Men is hier verontwaardigd dat de rechter een taakstrafje oplegt,
men begrijpt dat een foutje kan gebeuren, de rechters moeten dweilen met de kraan open.
maar ik ben van mening dat de verantwoordelijkheid voor deze onveilige verkeerssituatie in eerste plaats ligt bij de ministers van verkeersveiligheid en volksgezondheid. Zij weten donders goed dat de kans dat deze sportieve dame platgereden wordt veel kleiner wordt naarmate er restricties worden opgelegd voor het gebruik van een auto.
Sommige afstanden zijn gewoon niet praktisch op de fiets.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:30 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Nou, het is een stuk beter te doen als je frisse lucht kunt inademen in plaats van uitlaatgassen.
dat is zo, maar als je geen tijd en geld hoeft uit te geven aan sporten is dat weer wel praktisch.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:33 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Sommige afstanden zijn gewoon niet praktisch op de fiets.
Ik ben het met je eens dat mensen te vaak de auto nemen terwijl het prima met de fiets kan (dagelijkse boodschappen bijvoorbeeld, of zoals je zelf zegt, kinderen naar school brengen). Maar om dat nou wettelijk vast te gaan leggen...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:35 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ja precies. Omdat er veel te veel rondrijden. Het is zelfs zo gek dat sommige kinderen niet naar school mogen fietsen omdat dat te gevaarlijk is. Ze worden dan met de auto gebracht.
Als mensen zelf niet kunnen nadenken moet het maar voor hun gedaan worden.
Jep, maar dat wil de politiek/overheid niet, want dan hebben zij geen rechtvaardiging meer voor hun bestaanquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 00:01 schreef hottentot het volgende:
Mensen zouden in Nederland op zoveel meer vlakken meer verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun eigen gedragingen.
Ja maar je bent wel dubbel zoveel tijd kwijt aan ergens naartoe fietsen, die tijd moet je ook ergens vandaan halen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:38 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
dat is zo, maar als je geen tijd en geld hoeft uit te geven aan sporten is dat weer wel praktisch.
Dat is al gedaan. De Vogelvrije Fietser heet het.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:38 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat mensen te vaak de auto nemen terwijl het prima met de fiets kan (dagelijkse boodschappen bijvoorbeeld, of zoals je zelf zegt, kinderen naar school brengen). Maar om dat nou wettelijk vast te gaan leggen...
Beter start je een campagne om fietsgebruik (of OV, maar dan moet eerst het OV beter geregeld worden) te promoten.
is waar. het scheelt veel tijd als je geen geld hoeft te verdienen om je auto te betalen, te onderhouden, te parkeren enzquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:48 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Ja maar je bent wel dubbel zoveel tijd kwijt aan ergens naartoe fietsen, die tijd moet je ook ergens vandaan halen.
Dat is toch je eigen keuze? Veel mensen vinden de voordelen van een auto belangrijker dan de kosten. Een fiets is gewoon geen vervanging voor een auto.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:50 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
is waar. het scheelt veel tijd als je geen geld hoeft te verdienen om je auto te betalen, te onderhouden, te parkeren enz
Pardon?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
Dan ben je de enige. De rest van de weggebruikers (of dat nou voetgangers, fietsers of automobilisten zijn) herkent de ervaring van 'opeens thuis zijn.' Een bekend stuk rijden, in gedachten verzonken raken en opeens ben je waar je moet zijn zonder dat je eigenlijk weet hoe je daar gekomen bent.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:00 schreef totalvamp het volgende:
Ik let ALTIJD op in het verkeer, omdat ik geen mensen wil doodrijden of een aanrijding veroorzaken. Als ik wil bellen ofzo ga ik wel langs de kant staan.
Ik rij niet perfect, maar ik heb tenminste wel 100% van mijn aandacht erbij.
Jij denkt werkelijk dat alle nabestaanden zitten te wachten op een hoge straf voor de veroorzaker?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:00 schreef totalvamp het volgende:
Een lage straf ook niet, nog minder zelfs want dan zorg je er ook nog eens voor dat de nabestaanden zich genaaid voelen door het "rechtsysteem".
Dat kan ook met een rij-ontzegging.quote:En blijkbaar is het nodig om dit soort personen van de weg te houden.
Dan lijkt het mij dat je nu die helft op dit moment al voor dat gedrag gaat bestraffen zodat het niet meer voorkomt. Voorkomen is beter dan genezen en dan laat je de straf ook niet afhangen van een toevalligheid.quote:Iedereen die zijn telefoon en alles behalve autorijden belangrijker vindt wel ja en dat is zeker de helft van de bestuurders op de weg tegenwoordig.
Niemand heeft altijd 100% van zijn aandacht erbij. Maar het is goed dat jij in ieder geval bewust dat probeert en je dus ook in de auto niets anders doet dan rijden. Niet bellen in de auto, geen radio, niets. Prima.quote:Ik let ALTIJD op in het verkeer, omdat ik geen mensen wil doodrijden of een aanrijding veroorzaken. Als ik wil bellen ofzo ga ik wel langs de kant staan.
Ik rij niet perfect, maar ik heb tenminste wel 100% van mijn aandacht erbij.
Sorry hoor maar als je dat vaker hebt zou ik van auto's wegblijven. Klinkt eerder als iemand die dronken zijn weg naar huis weet te vinden met geluk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Dan ben je de enige. De rest van de weggebruikers (of dat nou voetgangers, fietsers of automobilisten zijn) herkent de ervaring van 'opeens thuis zijn.' Een bekend stuk rijden, in gedachten verzonken raken en opeens ben je waar je moet zijn zonder dat je eigenlijk weet hoe je daar gekomen bent.
Niet alle misschien maar een hoop wel ja, zeker door een reden als dit. Als het een ongeluk was waar niemand aan wat kon doen, begrijp ik het wel.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat alle nabestaanden zitten te wachten op een hoge straf voor de veroorzaker?
[..]
Dat kan ook met een rij-ontzegging.
[..]
Dan lijkt het mij dat je nu die helft op dit moment al voor dat gedrag gaat bestraffen zodat het niet meer voorkomt. Voorkomen is beter dan genezen en dan laat je de straf ook niet afhangen van een toevalligheid.
[..]
Niemand heeft altijd 100% van zijn aandacht erbij. Maar het is goed dat jij in ieder geval bewust dat probeert en je dus ook in de auto niets anders doet dan rijden. Niet bellen in de auto, geen radio, niets. Prima.
Uit onderzoek is gebleken dat eigenlijk iedere automobilist het wel kent. Misschien heb je net je rijbewijs, dan is autorijden nog heel erg spannend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:35 schreef totalvamp het volgende:
Sorry hoor maar als je dat vaker hebt zou ik van auto's wegblijven. Klinkt eerder als iemand die dronken zijn weg naar huis weet te vinden met geluk.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Ik kan ook niet in gedachten verzonken raken, want ik denk constant aan de medeweggebruikers.
Hoeveel procent en waar blijkt dat uit?quote:Niet alle misschien maar een hoop wel ja, zeker door een reden als dit.
Als niemand er wat aan kan doen is er geen veroorzaker...quote:Als het een ongeluk was waar niemand aan wat kon doen, begrijp ik het wel.
Bestaat die dan?quote:Ik dacht eerder aan verplichte cursus verantwoordelijk rijden.
Waar Operc op doelt is puur automatisme, en komt bij vrijwel iedereen voor (ook bij jou waarschijnlijk). In het geval van autorijden (of fietsen of wat dan ook) is het in principe ongevaarlijk. Ga maar na, toen je vanochtend naar werk/school/whatever fietste, kun je je elke auto, fietser, voorbijganger en verkeerssituatie herinneren? Denk het niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:35 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als je dat vaker hebt zou ik van auto's wegblijven. Klinkt eerder als iemand die dronken zijn weg naar huis weet te vinden met geluk.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Ik kan ook niet in gedachten verzonken raken, want ik denk constant aan de medeweggebruikers.
Ik rij al bijna 10 jaar nu, autorijden is niet spannend. Alhoewel met sommige stunts die mensen uithalen wordt het ineens wel spannend.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uit onderzoek is gebleken dat eigenlijk iedere automobilist het wel kent. Misschien heb je net je rijbewijs, dan is autorijden nog heel erg spannend.
Overigens wil het niet zeggen dat je in die situatie niet goed oplet (aldus het onderzoek).
Ander onderzoek: handfree bellen, zeker als het een gesprek is met inhoud, staat gelijk aan met alcohol op rijden vwb de rijvaardigheid. Het is maar even een feitje.
[..]
Hoeveel procent en waar blijkt dat uit?
[..]
Als niemand er wat aan kan doen is er geen veroorzaker...
[..]
Bestaat die dan?
Ik loop naar me werk, en ik ben in die 5 minuten 4 auto's tegengekomen en 6 fietsers. Ow en de tram kwam ook nog voorbij zetten. Voordat ik bij me werk was moest ik 2 auto's voorrang verlenen die allebei naar rechts moesten. De andere 2 reden gewoon op de straat waarlangs ik op de stoep liep.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:42 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Waar Operc op doelt is puur automatisme, en komt bij vrijwel iedereen voor (ook bij jou waarschijnlijk). In het geval van autorijden (of fietsen of wat dan ook) is het in principe ongevaarlijk. Ga maar na, toen je vanochtend naar werk/school/whatever fietste, kun je je elke auto, fietser, voorbijganger en verkeerssituatie herinneren? Denk het niet.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:46 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik loop naar me werk, en ik ben in die 5 minuten 4 auto's tegengekomen en 6 fietsers. Ow en de tram kwam ook nog voorbij zetten. Voordat ik bij me werk was moest ik 2 auto's voorrang verlenen die allebei naar rechts moesten. De andere 2 reden gewoon op de straat waarlangs ik op de stoep liep.
Ik herinner me meestal elk detail van de reis. Vaak zelfs de merken, kleuren en type auto's
Dan ben je echt de uitzondering, want voor heel veel mensen is dit niet het geval. Het dagelijkse ritje op en neer naar werk is altijd hetzelfde, dus op gegeven moment neemt je onderbewustzijn het over (want waarom energie verspillen aan bewustzijn?). Tot het moment dat er iets abnormaals gebeurt (iemand rijdt door rood, wegwerkzaamheden, etc.), dan neemt je bewustzijn het meteen weer over.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:46 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik loop naar me werk, en ik ben in die 5 minuten 4 auto's tegengekomen en 6 fietsers. Ow en de tram kwam ook nog voorbij zetten. Voordat ik bij me werk was moest ik 2 auto's voorrang verlenen die allebei naar rechts moesten. De andere 2 reden gewoon op de straat waarlangs ik op de stoep liep.
Ik herinner me meestal elk detail van de reis. Vaak zelfs de merken, kleuren en type auto's
Je bent duidelijk een uitzonderingsgeval. Ik ben dat al doordat ik direct een parkeerplaats op zoek als ik meer moet doen dan even aanhoren en vragen of ik terug kan bellen, oid.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:43 schreef totalvamp het volgende:
Tja ik bel gewoon helemaal niet, dan heb je ook geen issues.
Brr dat lijkt me behoorlijk eng, ik heb mezelf geleerd overal op te anticiperen, daardoor inspecteer ik automatisch alles wat beweegt. Opzich wel handig, want heb al 4 of 5x geholpen met politie onderzoek op deze manierquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:52 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
[..]
Dan ben je echt de uitzondering, want voor heel veel mensen is dit niet het geval. Het dagelijkse ritje op en neer naar werk is altijd hetzelfde, dus op gegeven moment neemt je onderbewustzijn het over (want waarom energie verspillen aan bewustzijn?). Tot het moment dat er iets abnormaals gebeurt (iemand rijdt door rood, wegwerkzaamheden, etc.), dan neemt je bewustzijn het meteen weer over.
Kwestie van goede gewoontes denk ik maar danquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent duidelijk een uitzonderingsgeval. Ik ben dat al doordat ik direct een parkeerplaats op zoek als ik meer moet doen dan even aanhoren en vragen of ik terug kan bellen, oid.
Dat heb ik alleen op de rit woon-werk-woon maar dat is omdat ik die al een paar duizend keer heb gereden. Je let nog wel op het verkeer zelf, maar de omgeving boeit echt totaal geen flikker meer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:21 schreef Operc het volgende:
[..]
Dan ben je de enige. De rest van de weggebruikers (of dat nou voetgangers, fietsers of automobilisten zijn) herkent de ervaring van 'opeens thuis zijn.' Een bekend stuk rijden, in gedachten verzonken raken en opeens ben je waar je moet zijn zonder dat je eigenlijk weet hoe je daar gekomen bent.
Hulde, serieus.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:56 schreef totalvamp het volgende:
Kwestie van goede gewoontes denk ik maar dan
Misschien een keertje laten checken op paranoia?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:56 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Brr dat lijkt me behoorlijk eng, ik heb mezelf geleerd overal op te anticiperen, daardoor inspecteer ik automatisch alles wat beweegt. Opzich wel handig, want heb al 4 of 5x geholpen met politie onderzoek op deze manierAls ik mensen zie lopen op straat die ook maar enigszins verdacht zijn, onthoud ik meteen kledingkleuren, haarkleur, lichaamsbouw. Zelfde met auto's die zich verdacht gedragen, dan onthoud ik het kentekennummer.
haha beetje wel ja, ik kom niet graag voor verassingen te staan, daarom wantrouw ik alles ^^quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:02 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Misschien een keertje laten checken op paranoia?
Nee geintje. Maar zoals ik zei, in principe is er niks aan de hand (immers, zó veel ongelukken gebeuren er ook weer niet), zolang je maar wel blijft kijken (je onderbewustzijn heeft die info natuurlijk ook gewoon nodig). Zodra je ergens anders gaat kijken, zoals je telefoon, of iets dat echt aandacht vereist gaat doen, zoals bellen, dan gaat het mis.
Inderdaad, de politie mag hier wat mij betreft veel vaker op controleren en de boetes daarvoor kunnen me werkelijk niet hoog genoeg zijn. Moet je eens kijken wat er allemaal aan ongelukken gebeurd. Dagelijks 2 doden en alleen al de afgelopen maand 3000 (!) ongelukken. Ik durf te wedden dat niet opletten op het verkeer de nummer 1 veroorzaker is daarvan. Met op nummer 2 onvoldoende afstand houden en op nummer 3 egoistisch rijgedrag (ik ben belangrijker dan de rest van het verkeer dus ik douw en rag en hark mijn wagen wel ergens tussen, rij harder dan toegstaan en de rest wijkt maar voor me, dat gedrag. )quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:32 schreef DrMabuse het volgende:
Telefoons , zo ook in het verkeer.
Elke dag zie ik weer mensen bezig die denken dat ze onmisbaar zijn en alles denken te moeten volgen en horen wat er aan digitale diareeh ze via hun speeltje aangereikt wordt.
In de auto met het hoofdje omlaag gericht , heen en weer zwalkend , te langzaam rijdend , voor groen licht blijven staan.
En ook heel veel mensen op de fiets , totaal niet oplettend , zich niet bezig houdend met de soms gevaarlijke situatie om hen hen.
Het is echt opmerkelijk dat er niet veel meer doden / gewonden vallen.
Dan ben je een nepnederlanderquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:16 schreef totalvamp het volgende:
[..]
en wat als je alleen een auto hebt en geen fiets
Je snapt zijn opmerking niet geloof ik. Hij bedoeld dat je minimaal een dag in de week werkt om je auto te kunnen betalen. Daar weegt een half uurtje per dag langer onderweg zijn niet tegenop.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:56 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Dat is toch je eigen keuze? Veel mensen vinden de voordelen van een auto belangrijker dan de kosten. Een fiets is gewoon geen vervanging voor een auto.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |