Wetboek geprobeerd??quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:46 schreef soeplepel12 het volgende:
Ik heb ook goed gezocht, maar heb het helaas niet gevonden op een site die ik betrouwbaar vond. Dus ik dacht ik probeer het zo. Was blijkbaar niet zo'n goed idee. :p
Logisch...quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:55 schreef soeplepel12 het volgende:
Jazeker, maar daar kon ik die regel over die nieuwe huurder dus niet vinden...
Omdat die er niet is?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:55 schreef soeplepel12 het volgende:
Ik ga geen persoonlijke info geven. Zit in het eerste jaar. Ik heb ook nooit gezegd dat ik jurist ben oid, zoals sommigen laten denken. Ik heb alleen gezegd dat ik zelf ook wel snap dat ik een ingebrekestelling nodig had, aangezien ik rechten studeer.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Logisch...
Waar studeer je rechten en sinds wanneer?
http://www.mkbservicedesk(...)jn-huurcontract.htm#quote:
Die regel bestaat meestal ook niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:55 schreef soeplepel12 het volgende:
je vond je info niet op een betrouwbare site dus ga je de info halen op een internetforum waar jan en allemaal post....quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:46 schreef soeplepel12 het volgende:
[..]
Ik heb ook goed gezocht, maar heb het helaas niet gevonden op een site die ik betrouwbaar vond. Dus ik dacht ik probeer het zo. Was blijkbaar niet zo'n goed idee. :p
Over wat voor soort ruimtes gaat dat?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 18:59 schreef soeplepel12 het volgende:
[..]
http://www.mkbservicedesk(...)jn-huurcontract.htm#
Staat er niet bij. Het is heel vaag. Daarom zocht ik dus naar andere bronnen die konden bevestigen of het kan.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:03 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Over wat voor soort ruimtes gaat dat?
Hint1.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:05 schreef soeplepel12 het volgende:
[..]
Staat er niet bij. Het is heel vaag. Daarom zocht ik dus naar andere bronnen die konden bevestigen of het kan.
Wat snap je nou niet aan zwaarwegende redenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:05 schreef soeplepel12 het volgende:
[..]
Staat er niet bij. Het is heel vaag. Daarom zocht ik dus naar andere bronnen die konden bevestigen of het kan.
Ja, ik snap dat de site voor ondernemers ed is. Ik had deze 'regel' al op dit forum gevonden. Toen ik er naar ging zoeken kwam ik op deze link uit. Aangezien ik er op dit forum al dingen over gevonden had, hoopte ik dat er hier mensen waren die konden helpen. I was wrong.quote:
Wat snap je nou niet aan dat ik het deel over een nieuwe huurder vinden bedoelde?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat snap je nou niet aan zwaarwegende reden
Misschien overwegen een andere studie te kiezen?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:12 schreef soeplepel12 het volgende:
Wat snap je nou niet aan dat ik het deel over een nieuwe huurder vinden bedoelde?
1 feb '15quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:17 schreef Etsu het volgende:
Anders heb je pech en moet je betalen tot weetikveelwanneer.
Mwoah, dit is civielrechtelijk, dan is een fatale termijn van drie weken oid al genoeg.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:18 schreef Queller het volgende:
[..]
1 feb '15
Tegen de tijd dat de termijn van die IGB passé is, is het tijd de huur op te zeggen per 1 feb '15. Dus dan is ook alles opgelost
Fijn he, dat het leven soms zo eenvoudig is. Ik studeer ook Rechten
De vraag was juist of het genoeg was om een nieuwe huurder aan te bieden. Wij hebben nu een nieuwe huurder gevonden, omdat wij er graag in december uit willen ipv in februari. Die nieuwe huurder kan er per 1 december in en verder was er eigenlijk geen probleem. Nu wil de verhuurder niet dat wij er eerder uit gaan en zij er in, maar hij heeft er geen goede reden voor. Alleen dan het december is en dat hij het druk is. Al snap ik niet helemaal wat het verband is tussen dat hij het druk heeft en dat er een nieuwe huurder in komt. Aangezien wij bijna alles al hebben geregeld.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:17 schreef Etsu het volgende:
Lieve TS, je kan niet zomaar je huurcontract ontbinden, tenzij je inderdaad een IGS stuurt met een fatale termijn, en dan kijk je weer verder.
Wat je ook kan doen - wellicht heb je dit al voorgesteld maar dat kan ik niet nachecken omdat je zo'n kneus bent die z'n posts leeghaalt als je je zin niet krijgt - is je verhuurder een voorstel doen dat je een nieuwe huurder zoekt en dat die jouw huurcontract tot weetikveelwanneer overneemt. Dit is niet verplicht.
Anders heb je pech en moet je betalen tot weetikveelwanneer.
Mwah, maandje gewonnen misschien. Maar ik denk niet dat een niet werkende i-netverbinding voldoende grond is om de huurovereenkomst te mogen ontbinden. De rest van de vreeschelijke dingen ben ik vergeten....quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mwoah, dit is civielrechtelijk, dan is een fatale termijn van drie weken oid al genoeg.Al ligt het natuurlijk aan welke klachten het zijn. Maar dat kan ik niet ontdekken omdat TS een kneus is die ... Laat maar.
Het ging ook helemaal niet om die dignen. Dat noemde ik alleen erbij als reden dat wij hier weg willen. Het ging erom of het genoeg was om een nieuwe huurder aan te bieden, als deze gewoon aan de voorwaarden voldoet.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Mwah, maandje gewonnen misschien. Maar ik denk niet dat een niet werkende i-netverbinding voldoende grond is om de huurovereenkomst te mogen ontbinden. De rest van de vreeschelijke dingen ben ik vergeten....
Het antwoord is vrij simpel: nee, dat is niet genoeg. En de verhuurder hoeft geen reden te hebben, behalve het huurcontract.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:30 schreef soeplepel12 het volgende:
De vraag was juist of het genoeg was om een nieuwe huurder aan te bieden.
Nee, zoals ik al zei, het is niet verplicht. De verhuurder kan zo'n zak zijn die wil dat jij tot februari blijft betalen, ookal heb jij een nieuwe huurder. Jammer dus.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:30 schreef soeplepel12 het volgende:
[..]
De vraag was juist of het genoeg was om een nieuwe huurder aan te bieden. Wij hebben nu een nieuwe huurder gevonden, omdat wij er graag in december uit willen ipv in februari. Die nieuwe huurder kan er per 1 december in en verder was er eigenlijk geen probleem. Nu wil de verhuurder niet dat wij er eerder uit gaan en zij er in, maar hij heeft er geen goede reden voor. Alleen dan het december is en dat hij het druk is. Al snap ik niet helemaal wat het verband is tussen dat hij het druk heeft en dat er een nieuwe huurder in komt. Aangezien wij bijna alles al hebben geregeld.
Daarbij heb ik een aantal eerdere berichten verwijderd omdat ik niet wil dat bv. de verhuurder dit vindt en ik er iets te veel info in had gezet. Niet omdat ik m'n zin niet kreeg.
Het had ook niets te maken met het nieuwe appartement. Dubbele huur is op zich geen probleem. Het ging erom dat ik hier gewoon graag weg wil. Maar ik weet nu iig genoeg.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al zei, het is niet verplicht. De verhuurder kan zo'n zak zijn die wil dat jij tot februari blijft betalen, ookal heb jij een nieuwe huurder. Jammer dus.
Had je veeeel eerder kunnen uitzoeken/bedenken voordat je een ander appartement ging huren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |