De burgemeester daar is al langer de weg kwijt.... De overlast aan vuurwerk wil hij wel aanpakken..hij kan beter eens wat aan de (criminele) overlast van straattuig doen.quote:Hilversum verbiedt vuurwerk in het centrum
Hilversum verbiedt het afsteken van vuurwerk tijdens de jaarwisseling in het centrum van de plaats. Hilversum is daarmee voor zover bekend de eerste grotere Nederlandse gemeente met een formeel vuurwerkverbod.
Het stadsbestuur heeft het verbod deze week bekendgemaakt in een aanpassing van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
Burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum pleit al jaren voor een vuurwerkverbod, gezien de grote ongelukken die er elk jaar weer gebeuren en de schade die ontstaat door het afsteken van vuurwerk.
Hij wil eigenlijk heel Hilversum vuurwerkvrij maken.
Maatregelen
In juli dit jaar werd besloten dat de verkoop van vuurwerk voortaan alleen mag op 30 en 31 december, een dag korter dan voorgaande jaren. Het afsteken van vuurwerk is louter nog toegestaan op Oudejaarsavond van 18.00 uur tot 02.00 uur.
Daarnaast hebben gemeenten de mogelijkheid gekregen om bepaalde straten of wijken vuurwerkvrij te verklaren.
Vergunningen
Verdere maatregelen van het Kabinet om vuurwerkoverlast tegen te gaan zijn een vergunningstelsel voor vuurwerkimporteurs, het aanspreken van post- en pakketdiensten op hun verantwoordelijkheden en dwangsommen voor transporteurs die de regels overtreden.
Daarnaast komt er een voorlichtingscampagne voor vuurwerkbrillen.
De strengere regels zijn tot stand gekomen na overleg tussen minister Opstelten van Veiligheid en Justitie en staatssecreatris Mansveld van Infrastructuur en Milieu met burgemeesters van verschillende grote steden na problemen met vuurwerk in de jaarwisseling van 2013/2014.
Die man kan nog meer willen maar hij moet zich verder ook gewoon aan de wet houden, nu mag hij als gemeente deze maatregel invoeren maar verder kan hij niet veel doen. Ik hoop op een rustig oud en nieuw, minder schade en minder leed.... dan kunnen ze dat niet meer als argument gebruiken.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De burgemeester daar is al langer de weg kwijt.... De overlast aan vuurwerk wil hij wel aanpakken..hij kan beter eens wat aan de (criminele) overlast van straattuig doen.
Das dezelfde man die van de week op radio 1 toch beweerde dat Jihadi's die naar Syrie gaan om Isis te steunen hetzelfde doen als de joden die na WO2 naar Israel verhuisden?quote:Op woensdag 12 november 2014 16:50 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Die man kan nog meer willen maar hij moet zich verder ook gewoon aan de wet houden, nu mag hij als gemeente deze maatregel invoeren maar verder kan hij niet veel doen. Ik hoop op een rustig oud en nieuw, minder schade en minder leed.... dan kunnen ze dat niet meer als argument gebruiken.
Die man is inderdaad zeker niet 100% fris in zijn bovenkamer.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Das dezelfde man die van de week op radio 1 toch beweerde dat Jihadi's die naar Syrie gaan om Isis te steunen hetzelfde doen als de joden die na WO2 naar Israel verhuisden?
Die man moet eens een klap van de molen vuurpijl hebben gehad denk ik
Hopelijk woont hij buiten het centrum van Hilversumquote:Op woensdag 12 november 2014 16:54 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Die man is inderdaad zeker niet 100% fris in zijn bovenkamer.
Ja inderdaadquote:Op woensdag 12 november 2014 16:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hopelijk woont hij buiten het centrum van Hilversum
Ja irritant is dat hé? Dat vuurwerkforum?quote:Op donderdag 13 november 2014 17:49 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Hier gaat dit jaar een vuurwerkrecord plaats vinden, zojuist al mijn eerste cakes gekocht![]()
Was in de aanbieding voor 7,50 wilde eigenlijk maar 2 halen maar minimumbedrag was 20
Dagje rondkijken op vuurwerkforum, en het begint weer te kriebelen...
Zenavuurwerk.nlquote:Op donderdag 13 november 2014 17:53 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Ja irritant is dat hé? Dat vuurwerkforum?
Maar mooie cakeje voor weinig geld, waar is deze in de aanbieding als ik vragen mag?
Sodetering, zacht prijsje voor zo'n blok.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:47 schreef smegmanus het volgende:
http://www.onlinevuurwerk(...)h=17&products_id=157
Of dit is een foutje, of dit is geen zuivere koffie of je hebt geluk en een super prijs.
Er waren er meer die het hiermee eens zijn , hij is inmiddels al uitverkochtquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sodetering, zacht prijsje voor zo'n blok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lulz.Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
De winkel die ik voorgaande jaren bezocht gaat pas 1dec open, verder ga ik er van uit dat dat voor de meesten het geval is.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hebben mensen al vuurwerkfoldertjes in de bus gekregen van diverse winkels?
Ik nog niets.
Ik bedoelde niet zozeer dat het vuurwerk duurder is maar dat je hierdoor meer gaat halen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 15:54 schreef smegmanus het volgende:
Nu bestellen is juist wel goed voor de portemonnee, kartonvoordeel, introductieprijzen etc.
Cakes als 'we like it' van Vuurwerkmania bijvoorbeeld, 498gram kruid, mooie effecten en dat voor 15,-
Kartonvoordeel, big19 een karton (12) cakes 119,- (dus minder dan een 10tje per cake).
quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:39 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet zozeer dat het vuurwerk duurder is maar dat je hierdoor meer gaat halen.
Het lijkt minder als je vier keer 50,- betaald over twee weken dan op 31 december in een keer 200,-.
Dit jaar gaat het mijn grootste collectie ooit worden, haalde eerst altijd zo'n pakket van 140,- waarvan de helft gewoon bagger is. Nu lekker bezig met lijstjes maken.
Nog mensen aanraders voor cakes die rond de 60,- kosten voor rond de klok van twaalf ?
Budget dit jaar rond de 300/400
Doe ik ook hoor, gewoon paar potjes halen voor de fun. Zitten soms ook leuke potten bij (weco).quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dit jaar voor het eerst eens naar Duitsland, lijkt me leuk.
Niet slecht de Sixk Six, alleen me nog net iets te on verrassend, misschien dat ik hem wel haal hoor. Ga toch wel over het budget heen als ik mijn lijstje eens bekijk...quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:50 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor, gewoon paar potjes halen voor de fun. Zitten soms ook leuke potten bij (weco).
Als je ze kunt vinden, de Weco black ice is een goede cake voor een goede prijs. Volgens mij dit jaar ook weer verkrijgbaar bij de Aldi.quote:Op zondag 16 november 2014 03:57 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Niet slecht de Sixk Six, alleen me nog net iets te on verrassend, misschien dat ik hem wel haal hoor. Ga toch wel over het budget heen als ik mijn lijstje eens bekijk...
Over Duitsland, daar ga ik ook heen wil er voor 200,- gaan halen gewoon wat cakes, echter vraag ik me af wat je daar vooral hebt ? Zodat ik mijn aankopen die ik hier in Nederland ga doen er wat op aan kan aanpassen.
Hoeveel kost die cruel traction ? Leuk ding!quote:Op zondag 16 november 2014 12:50 schreef smegmanus het volgende:
Toch nog maar de cruel traction en de zena triumph besteld.
Budget enigszins overschreden
Zit rond de 100,-quote:Op zondag 16 november 2014 16:24 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Hoeveel kost die cruel traction ? Leuk ding!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |