Bij een inbraakpoging in de Utrechtse Geuzenwijk is een 13-jarige Jack Russell-terriër zo zwaar mishandeld door inbrekers, dat een dierenarts het beestje moest laten inslapen. De dieven hebben het hondje, genaamd Toto, in een achtertuin toegetakeld met een stok vol spijkers.
![media_xll_2562903.jpg]()
De dieven sloegen vrijdagavond tussen 18.30 en 19.30 uur hun slag, net op het moment dat het baasje Henk Zandbergen even verderop een familiebezoek aflegde. 'Toen ik thuiskwam zag ik aanvankelijk niets vreemds. Ik wist toen ook nog niet dat er een inbraakpoging bij mijn huis was gedaan. Maar de volgende ochtend schrok ik me dood. Toto had dikke poten, een hele bolle buik en gekke bulten. Het ging me door merg en been toen ik zag dat hij niet meer kon lopen van alle zwellingen en hij z'n wondjes aan het likken was.'
Volgens Zandbergen blafte Toto altijd als er (vreemde) mensen in zijn buurt kwamen. 'Dat zal hij ook gedaan hebben toen ik er niet was en hij de dieven zag. In de tuin zag ik een stok met spijkers liggen, waarmee ze Toto hebben geslagen. Het is onvoorstelbaar te bedenken dat mensen dit een dier kunnen aandoen. Zoiets heb ik echt nog nooit gehoord. Wat een laffe daad.'
De politie neemt de zaak hoog op. Woordvoerder Leonie Bosselaar. 'We zijn een buurtonderzoek gestart en zoeken getuigen.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-spijkerstok.dhtml
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !