Mijn stem gaat naar Bomhoff omdat:
-Cum Laude afgestudeert op priemgetallen in de wiskunde(Dit terwijl hij tijdens zijn studententijd alk voorzitter was van de landelijke studentenbond).
-Cum Laude gepromoveerd in de economie
-Hoogleraar geweest in Rotterdam dam, nu Neyenrode en gasthoogleraar oa in Japan en Duitsland
-Directereur Nyfer
-wordt door collega's op de universiteit als briljant omschreven
(dit allemaal uit een artikel uit de volkskrant)
Nu jullie?
quote:Hij had een IQ van 138 volgens die test. Niet bijzonder hoog dus.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:41 schreef Substitute het volgende:
Volgens mij heeft Rob Oudkerk de nationale IQ-test gewonnen. Toch?
quote:Marijnissen verliet voortijdig het gymnasium om worsten te gaan draaien in een fabriek. Erg slim.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:42 schreef Shaman het volgende:
Jan Marijnissen, nooit een universiteit van binnen gezien, geen enkel diploma cum laude en lult op veel punten Bomhoff en de hele kamer er met zijn ijzersterke logica/redenatie uit...
quote:Omdat hij voor z'n moeder en broer moest zorgen geloof ik.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:44 schreef Substitute het volgende:[..]
Marijnissen verliet voortijdig het gymnasium om worsten te gaan draaien in een fabriek. Erg slim.
quote:Ah, jij hebt een hoger iq?
Hij had een IQ van 138 volgens die test. Niet bijzonder hoog dus.
quote:Wat ik bedoelde aan te geven is dat of je een universiteit doorlopen hebt of cum laude afgestudeerd bent geen zak te maken heeft met je IQ, meer met je leervermogen.. IQ is logica, en ja, daar doet Marijnissen niet voor de rest onder....
Marijnissen verliet voortijdig het gymnasium om worsten te gaan draaien in een fabriek. Erg slim.
quote:Om vervolgens naar de tweedde kamer te gaan en daar een mooi salaris zou kunnen binnehalen als hij niet zo slim was geweest dit steeds in de partijkas te storten (wel symphatiek, maar slim...ik weet het niet)
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:44 schreef Substitute het volgende:[..]
quote:Volgens die test had ik hetzelfde IQ.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:46 schreef wonko het volgende:[..]
Ah, jij hebt een hoger iq?
onder politici is "cum laude" afstuderen trouwens redelijk normaal geloof ik (LPF uitgezonderd natuurlijk (waarbinnen Bomhoff weer uitgezonderd natuurlijk ) )
quote:Veel hoger iq...wat moet ik me daarbij voorstellen? Iets van 200 ofzo? Of nog meer? velen te vinden...in de politiek of bij de burgerij zelve?
Volgens die test had ik hetzelfde IQ.
Maar daar gaat het niet om. De meest intelligente politicus heeft een veel hoger IQ, want er zijn velen te vinden met een IQ van om en nabij de 138.
quote:niet alle mensen met een hoog iq hebben hoge opleidingen. een vriend van mijn moeder heeft een iq van 150+ maar heeft havo gedaan omdat hij zich te plkeuris verveelde op t vwo en niet gemotiveerd was. het is juist vaak zo dat iemand met een extreem hoog iq niet de beste opleidingen doet.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:38 schreef cic het volgende:
Onder het motto van "ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom" vroeg ik mij af wie de politicus is met het hoogste IQ (niet EQ)Mijn stem gaat naar Bomhoff omdat:
-Cum Laude afgestudeert op priemgetallen in de wiskunde(Dit terwijl hij tijdens zijn studententijd alk voorzitter was van de landelijke studentenbond).
-Cum Laude gepromoveerd in de economie
-Hoogleraar geweest in Rotterdam dam, nu Neyenrode en gasthoogleraar oa in Japan en Duitsland
-Directereur Nyfer
-wordt door collega's op de universiteit als briljant omschreven
(dit allemaal uit een artikel uit de volkskrant)Nu jullie?
quote:een iq van 200????? volgens mij houd t wel zo'n beetje op bij de 170.....
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:53 schreef wonko het volgende:[..]
Veel hoger iq...wat moet ik me daarbij voorstellen? Iets van 200 ofzo? Of nog meer? velen te vinden...in de politiek of bij de burgerij zelve?
quote:Nou is een recht geen plicht, heeft ie helemaal gelijk in. Voorts sociaal gevoel valt onder EQ. En logica, misschien heb je gelijk, laten we het erop houden dat hij meer logica heeft dan de hele LPF, hij zit er tenslotte nog NA de verkiezingen....
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:52 schreef e.wuister het volgende:
Iemand die gelijke rechten schrijft en gelijk geld en ongelijke plichten bedoeld heeft in mijn ogen niet erg veel logica of sociaal gevoel. De man had in een worstfabriek moeten blijven werken.
quote:Nou ik vind hem niet echt slim meer! hij loopt voortaan overal tegen aan te schoppen en wil niet luisteren en doet net of ie het niet begrijpt en dat ie het makkelijker wil maken voor de gewonen bevolking maar eigenlijk is ie gewoon aan het mierenneuken.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:46 schreef Thelonious het volgende:[..]
Omdat hij voor z'n moeder en broer moest zorgen geloof ik.
Verstandig dus.
Waar maak ik dat uit op... Volg de Politiek eens!
quote:Ik geloof dat aan Einstein een IQ van 180 is toegeschreven, maar idd dan houdt het volgens mij wel zo'n beetje op....
een iq van 200????? volgens mij houd t wel zo'n beetje op bij de 170.....
quote:Jeetje, je hebt wel even het rijtje domme klootzakken opgesomt zeg !
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:50 schreef Graveworm het volgende:
-bomhoff
-balkenende
-fortuyn
-bonke
Daarbij IQ wordt vrijwel altijd getest door middel van testjes op ruimtelijk inzicht en andere abstracte logica, en zegt vrij weinig over je capaciteiten als politicus.
Marijnissen, de man !
quote:Ben het hier in zoverre mee eens dat IQ voor een politicus niet het belangrijkste is, eerder inzicht in maatschappelijke processen, bevlogenheid, gevoel voor verhoudingen en debaters-vaardigheden. Op deze punten scoort Jan M. inderdaad beter dan het aangehaalde lijstje
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:01 schreef Toeterdetoet het volgende:[..]
Jeetje, je hebt wel even het rijtje domme klootzakken opgesomt zeg !
Daarbij IQ wordt vrijwel altijd getest door middel van testjes op ruimtelijk inzicht en andere abstracte logica, en zegt vrij weinig over je capaciteiten als politicus.
Marijnissen, de man !
quote:Ook al ben je de grootste streber die er bestaat voor bepaalde zaken heb je nu eenmaal ook de capaciteit nodig. Tuurlijk zijn er ook slimme mensen die vijf maal in 3 mavo zijn blijven zitten, maar dat zegt zo weinig. Ik vind de prestaties van Bomhoff wel een indicatie voor een hoog IQ. Las in reactie van de Ploeg, is volgens mij ook zeker niet dom
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:55 schreef DoctorB het volgende:
DoctorB bleef zitten op de middelbare school, maakte verschillende studies niet af......
....uitslag laatste IQ test..... na een avond stappen en een heel zwaar ontbijt..... 150.
Dus dat wat Boem!hof gedaan heeft wil niet zeggen dat ie een hoog IQ heeft, het betekent dat ie een streber is. Da's iets heel anders.
Natuurlijk is er geen 1-op-1 verband tussen presaties en IQ, maar geloof me, als je hoogleraar wilt worden kom je er heus niet alleen met doorzettingsvermogen en inzet. Of als je onderzoeksbureau Nyfer opgezet hebt, heb je daar heus niet alleen managmentkwaliteiten voor nodig.
Nee, dan ben je echt SLIM / heb je een hoog IQ.
En dat zegt wat mij betreft 1000 keer meer over iemand's IQ, dan de internet-iq-testjes waar een chimpansee al 120 op scoort
quote:Dus je sluit niet uit dat je wel een domme klootzak kan zijn en door inzettingsvermogen er wel kan komen.
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:06 schreef Chao.Khao het volgende:
Natuurlijk is er geen 1-op-1 verband tussen presaties en IQ, maar geloof me, als je hoogleraar wilt worden kom je er heus niet alleen met doorzettingsvermogen en inzet. Of als je onderzoeksbureau Nyfer opgezet hebt, heb je daar heus niet alleen managmentkwaliteiten voor nodig.
En daarbij slim/hoog iq klopt natuurlijk ook geen reet van. IQ test vrijwel alleen maar je gevoel voor abstracte logiva. Een autistische wiskundige heeft vaak een ongeloofwaardig hoof IQ, maar van de wereld begrijpt hij geen reet. Moeten we die dan maar in de kamer zetten ?
quote:Tweemaal eens, maar vooruit ik kijk nog even aan of het wat wordt met dit topic.
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:05 schreef k_man het volgende:
Ik dacht ook aan Rick van der Ploeg.zinloos topic trouwens.
quote:Er zijn veel mensen met een hoog IQ die op bepaalde punten kenmerken van waanzin vertonen.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:58 schreef Shaman het volgende:[..]
Ik geloof dat aan Einstein een IQ van 180 is toegeschreven, maar idd dan houdt het volgens mij wel zo'n beetje op....
En wat 'carrieremaken aan de unief' betreft: ik ken ook mensen met een doctoraat op zak, maar als je iets wil weten moet je het niet aan hun vragen. Want ik vraag me echt af wat ze weten. (over het geslijm dat bij zulke aangelegenheden komt kiojken maar te zwijgen )
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:10 schreef Toeterdetoet het volgende:[..]
Dus je sluit niet uit dat je wel een domme klootzak kan zijn en door inzettingsvermogen er wel kan komen.
quote:Nee, dat zegt hoegenaamd NIETS over iemands IQ. Een IQ test zegt iets over iemands IQ (en nee, niet een internet iq test, hoewel ik betwijfel of iemand die zich koeiesmaksel noemt zelfs DAAR meer dan 90 zou scoren...)
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:06 schreef Chao.Khao het volgende:
ik proef hier veel afgunst, met alle opmerkingen als "IQ heeft niets te maken dat je het zover schopt in de politiek, ik ben een loser maar heb toch IQ van 150+, ...."Natuurlijk is er geen 1-op-1 verband tussen presaties en IQ, maar geloof me, als je hoogleraar wilt worden kom je er heus niet alleen met doorzettingsvermogen en inzet. Of als je onderzoeksbureau Nyfer opgezet hebt, heb je daar heus niet alleen managmentkwaliteiten voor nodig.
Nee, dan ben je echt SLIM / heb je een hoog IQ.En dat zegt wat mij betreft 1000 keer meer over iemand's IQ, dan de internet-iq-testjes waar een chimpansee al 120 op scoort
quote:Durf ik toch te betwijfelen. Hij zal wel eigenwijs zijn enzo, maar ik denk dat het meer met de stijl van Heisbroek te maken heeft.
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:15 schreef DoctorB het volgende:
Bomhoff staat vooral bekend als ontzettende LUL die met NIEMAND op kan schieten.
Ik had Bomhof graag die zorg zien aanpakken.
quote:Wat was jou IQ ook alweer?
Hij IS een grote lul
Ik HEB een grote lul.
quote:HONDERDVIJFTIG!
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:19 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Durf ik toch te betwijfelen. Hij zal wel eigenwijs zijn enzo, maar ik denk dat het meer met de stijl van Heisbroek te maken heeft.
Ik had Bomhof graag die zorg zien aanpakken.
[..]Wat was jou IQ ook alweer?
quote:Als jij dat zegt met jouw IQ van 150 dan zal dat wel zo zijn.
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:21 schreef DoctorB het volgende:
HONDERDVIJFTIG!
Zo zie je maar dat je MET een hoog IQ toch een lompe boer kunt zijn!
De I staat dan ook voor Intelligentie en niet voor Iruditie.
Einstein had een IQ van 172 wordt algemeen aangenomen, maar bij een hoog IQ kunnen de metingen erg uiteenlopen, moet daarbij worden opgemerkt. IQ meten is erg moeilijk, vooral de hoge IQ's. Wie moet immers de opgaven bedenken?
1 ding: zie een hoog IQ niet per definitie als een mooi iets, het betekent voor veel van de bezitters (zoals ondergetekende, 150+) veel problemen in jeugd en vaak ook daarna.
Nog 1 ding: IQ is eigenlijk (zoals ook al in andere posts wordt gesteld) maar een heel specifieke meting, het zegt (gelukkig) maar heel weinig over een persoon.
DoctorB zal wel een laag EQ hebben gezien zijn post.
Maar ik denk trouwens ook dat zijn post meer provocerend dan serieus bedoeld was
quote:Ziezo, ben jij ook je ei kwijt
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:32 schreef M.ALTA het volgende:
1. Ad Melkert, verliest 22 kamerzetels en wordt toch beloond met
een mooi baantje in Washington bij de wereldbank.
2. Mat Herben. De Machiavelli binnen de LPF
3. Frans Weisglass: weet redelijk orde te houden in de zwijnenstal
4. Bas van der Vlies (SGP): is tegen vloeken op zondag.
quote:Wist je dat dan niet?
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:46 schreef wonko het volgende:[..]
Ah, jij hebt een hoger iq?
Ikzelf hecht totaal GEEN waarde aan die flauwekul testen aangezien ik wel eens testen tegenkom waar ik 170 haal terwijl dit dus absolute bullshit is.
Wat voor een IQ ik echt heb weet ik niet, boeit me trouwens ook niet.
quote:Het gaat hier om een hoog IQ.
Marijnissen, de man !
quote:Volgens mij was hij uitsmijter.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:51 schreef DaBoss het volgende:
Staat het hoogste wereldrecord IQ niet op een vent die straatveger is?
IQ zegt niets over je ambitie en motivatie.
quote:Mee eens. Hoewel ikzelf nooit 170 haal, te dom wrs....
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:41 schreef Refragmental het volgende:[..]
Wist je dat dan niet?
Iedereen hier op Fok meent een IQ van 150 of hoger te hebben, dat is altijd al zo geweest.Ikzelf hecht totaal GEEN waarde aan die flauwekul testen aangezien ik wel eens testen tegenkom waar ik 170 haal terwijl dit dus absolute bullshit is.
Wat voor een IQ ik echt heb weet ik niet, boeit me trouwens ook niet.
quote:tssk, alfa-studies
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:12 schreef ghettoman het volgende:
Wouter Bos, heeft Economie en politicologie allebei cum laude en
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:15 schreef julekes het volgende:[..]
tssk, alfa-studies
quote:Das helemaal niet natuurlijk. De LPF had de meeste academici op de lijst staan van alle partijen die mee deden aan de afgelopen verkiezingen. Dus als je niet weet waarover je praat, en zomaar wat roept, zeg dan maar niets.
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:52 schreef Chao.Khao het volgende:
(LPF uitgezonderd natuurlijk
quote:ze hadden natuurlijk ook een van de langste lijsten, zoniet de langste lijst. en wat voor studie je hebt gedaan zegt verbazingwekkend weinig over je IQ, imho
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:21 schreef Napalm het volgende:[..]
Das helemaal niet natuurlijk. De LPF had de meeste academici op de lijst staan van alle partijen die mee deden aan de afgelopen verkiezingen. Dus als je niet weet waarover je praat, en zomaar wat roept, zeg dan maar niets.
quote:overigens lijkt mij niet dat de LPF de langste lijst had. Heb je enig bewijs voor die bewering? Volgens mij was het trouwens procentueel. K zal wel ff kijken of ik het artikel kan vinden.
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:22 schreef julekes het volgende:
ze hadden natuurlijk ook een van de langste lijsten,
quote:Er zal vast een correlatie zijn tussen universiteit en en hoog IQ. Staat me bij dat het meeredeel van de academici tussen de 120 en 130 zitten.
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:22 schreef julekes het volgende:
en wat voor studie je hebt gedaan zegt verbazingwekkend weinig over je IQ, imho
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:32 schreef Napalm het volgende:
overigens lijkt mij niet dat de LPF de langste lijst had. Heb je enig bewijs voor die bewering? Volgens mij was het trouwens procentueel. K zal wel ff kijken of ik het artikel kan vinden.
quote:het feit dat ze bij die apenkermis op de lijst staan spreek niet in hun voordeel
Er zal vast een correlatie zijn tussen universiteit en en hoog IQ. Staat me bij dat het meeredeel van de academici tussen de 120 en 130 zitten.
quote:Ben ik het helemaal mee eens.
Jan Marijnissen, nooit een universiteit van binnen gezien, geen enkel diploma cum laude en lult op veel punten Bomhoff en de hele kamer er met zijn ijzersterke logica/redenatie uit...
quote:"Dit theorema is tegenstrijdig"
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:15 schreef julekes het volgende:[..]
tssk, alfa-studies
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 29-10-2002 20:04]
quote:ja dus? het ging in dit topic om mensen met een hoog iq, aangezien alle 4 hoogleraar en/of professor zijn hebben ze wel een aardig iq
wat ze aan dat iq hebben is weer een ander verhaal, daar ging het in dit topic niet om
quote:ow ik dacht even dat je serieus was
Marijnissen, de man !
En er zijn zat afgestudeerde mensen (vooral vroeger kon dat makkelijker) die eigenlijk helemaal niet zo slim zijn...
Hoge punten kun je ook halen door leren en de stof erin te stampen
quote:Dus ik hoef m'n droom om ooit minister-president te worden niet op te geven vanwege mijn IQ van 60 ?
Op dinsdag 29 oktober 2002 20:59 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Woei, redelijk nutteloze topic. Je kunt een gigantisch hoog IQ hebben... en dan alleen maar extreem goed in wiskunde zijn en helemaal niet in staat zijn om sociaal-maatschappelijke of -economische problemen op te lossen...En er zijn zat afgestudeerde mensen (vooral vroeger kon dat makkelijker) die eigenlijk helemaal niet zo slim zijn...
Hoge punten kun je ook halen door leren en de stof erin te stampen
quote:de SP heeft nog wel plek voor je
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:22 schreef Shaman het volgende:[..]
Dus ik hoef m'n droom om ooit minister-president te worden niet op te geven vanwege mijn IQ van 60 ?
Dus aan een hoog IQ heb je dus ook niks.
Daar redt je het ook niet mee.
quote:ik had het over politici die "cum laude" afgestudeerd zijn, ik denk dat daarop de LPF nog wel eens een stuk lager zou scoren...
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:21 schreef Napalm het volgende:[..]
Das helemaal niet natuurlijk. De LPF had de meeste academici op de lijst staan van alle partijen die mee deden aan de afgelopen verkiezingen. Dus als je niet weet waarover je praat, en zomaar wat roept, zeg dan maar niets.
quote:Jammer he? Dat als iemand briljant uitblinkt in wiskunde, hij niet meteen een goed politicus hoeft te zijn?
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:44 schreef Nawijnschenk het volgende:[..]
de SP heeft nog wel plek voor je
daar lopen nog meer van dat soort lui
quote:Er is natuurlijk een grens waar beneden je helemaal niet fatsoenlijk na kunt denken over bepaalde zaken. Maar iedereen met een IQ van 110 of hoger zou volgens mij, als hij zich goed voorbereidt, een premier kunnen worden hoor...
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:22 schreef Shaman het volgende:[..]
Dus ik hoef m'n droom om ooit minister-president te worden niet op te geven vanwege mijn IQ van 60 ?
Zie Bush als president
quote:Logischerwijs is het zo(bij gebrek aan overige info) dat als je de meeste academici hebt, je ook de grootste kans hebt op cum laude afgestudeerde academici.
Op woensdag 30 oktober 2002 00:20 schreef Chao.Khao het volgende:
ik had het over politici die "cum laude" afgestudeerd zijn, ik denk dat daarop de LPF nog wel eens een stuk lager zou scoren...
Ik wacht trouwens op de eerste sum laude politicus.
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 00:55 schreef Sorcerer8472 het volgende:[..]
Er is natuurlijk een grens waar beneden je helemaal niet fatsoenlijk na kunt denken over bepaalde zaken. Maar iedereen met een IQ van 110 of hoger zou volgens mij, als hij zich goed voorbereidt, een premier kunnen worden hoor...
Zie Bush als president
Maak jij je ook zo druk om de Amerikaanse dominantie op de Europese oorlogsbegraafplaatsen?
Een politicus moet wel een redelijk IQ hebben, maar echt super hoog moet het niet zien. Is zelfs ook beter van niet, want mensen met een extreem hoog IQ heb je ook niet veel aan in de politiek.
Dat sommige Fortuyn om noemen als de slimste politicus, ik vond hem absoluut niet slim. Zijn boeken sloegen nergens op. Ze leken erg op mijn sociologie boeken, erg vernieuwend
Ook al ben ik absoluut niet met hem eens ik denk dat Zalm een van de slimste is.
quote:Nu ben je dus je eigen studie de grond in aan het boren. Ook niet zo super slim opzich
Op donderdag 31 oktober 2002 20:12 schreef S_ het volgende:
Wist je dat Marijnissen, het wel eens was met het beleid van Bomhoff, dat stond tenminste in Vrij Nederland.Dat sommige Fortuyn om noemen als de slimste politicus, ik vond hem absoluut niet slim. Zijn boeken sloegen nergens op. Ze leken erg op mijn sociologie boeken, erg vernieuwend
Ook al ben ik absoluut niet met hem eens ik denk dat Zalm een van de slimste is.
Voor de rest weet ik alleen 1 ding zeker en dat is dat melkert is van de domste politici tot nu toe is.
quote:Die wilde ik ook noemen!
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:12 schreef ghettoman het volgende:
Wouter Bos, heeft Economie en politicologie allebei cum laude en heeft al een heleboel hoge functies gehad binnen shell over de hele wereld. En dat op zijn jonge leeftijd.
Zo zie je maar dat bij de PVDA het meeste IQ zit (Bomhof ex-pvda)
quote:Beter nog: Bomhof en Jan hebben contact met elkaar. Volgens Jan is Eduard welkom!
Op donderdag 31 oktober 2002 20:12 schreef S_ het volgende:
Wist je dat Marijnissen, het wel eens was met het beleid van Bomhoff, dat stond tenminste in Vrij Nederland.Dat sommige Fortuyn om noemen als de slimste politicus, ik vond hem absoluut niet slim. Zijn boeken sloegen nergens op. Ze leken erg op mijn sociologie boeken, erg vernieuwend
Over de boeken van dhr Fortuyn. Slecht geschreven (voor een schrijver dan, niet voor een populist).
ik bedoel hier mee te zeggen dat je IQ niets zegt over het al dan niet goed zijn van je politieke standpunten.. Mensen worden namelijk ook geleid door hun emoties.. ( haat tegen Joden in dit voorbeeld). Je IQ zegt dus niks over de juistheid van politieke standpunten...
quote:Als we dan het IQ en het EQ van een politicus bij elkaar optellen?
Op vrijdag 1 november 2002 13:52 schreef 0 het volgende:
Hitler was ook intelligent....ik bedoel hier mee te zeggen dat je IQ niets zegt over het al dan niet goed zijn van je politieke standpunten.. Mensen worden namelijk ook geleid door hun emoties.. ( haat tegen Joden in dit voorbeeld). Je IQ zegt dus niks over de juistheid van politieke standpunten...
quote:Marrijnissen kan goed lullen, maar je moet er wel rekening mee houden dat oppositie voeren makkelijker is dan beleid voeren. Ik wil hem wel eens als minister aan het werk zien, misschien wordt ie er dan zelf wel uitgeluld.
quote:Hitler was niet zo heel intelligent hoor. Hij was een begenadigd spreker, meer niet. Qua intelligentie gewoon modaal.
Op vrijdag 1 november 2002 13:52 schreef 0 het volgende:
Hitler was ook intelligent....
quote:Ben ik ook weleens benieuwd naar, maar we zullen het nooit weten. Want de SP zal niet in de regering komen, of ze moeten 76 zetels halen, maar dat is een nachtmerrie die gelukkig nooit waarheid zal worden.
Op vrijdag 1 november 2002 16:45 schreef japking het volgende:[..]
Marrijnissen kan goed lullen, maar je moet er wel rekening mee houden dat oppositie voeren makkelijker is dan beleid voeren. Ik wil hem wel eens als minister aan het werk zien, misschien wordt ie er dan zelf wel uitgeluld.
(heeft niks meer toe te voegen)
quote:iemand die zijn standpunten baseert op de bijbel of welk geloof dan ook denkt niet zelf maar laat een 2000 jaar oud boek voor hem denken..
Op vrijdag 1 november 2002 17:45 schreef janssen15 het volgende:
ongetwijfeld de heer J.P. Balkenende..(heeft niks meer toe te voegen)
Jan Peter Balkenende
Eduard Bomhoff
Gerrit Zalm
Jan Marijnissen
ik verwacht binnenkort Bram Peper weer op het politieke toneel en die hoort ook zeker in deze rij thuis.
quote:Schrijf dan Eruditie even goed
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:24 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Als jij dat zegt met jouw IQ van 150 dan zal dat wel zo zijn.
De I staat dan ook voor Intelligentie en niet voor Iruditie.
quote:Dan kan dat boek behoorlijk goed denken.
Op vrijdag 1 november 2002 18:03 schreef Elroyb het volgende:[..]
iemand die zijn standpunten baseert op de bijbel of welk geloof dan ook denkt niet zelf maar laat een 2000 jaar oud boek voor hem denken..
quote:Heeft van der Ploeg echt zo'n hoog IQ?
Op zaterdag 2 november 2002 16:00 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat een reacties weer, alsof je niet kunt inschatten dat bepaalde politici een hoog IQ hebben, en dat dat ook wel iets zegt. Bomhoff, Van der Ploeg en Donner zijn daar prima voorbeelden van.
quote:Dat is wel zeker. Nu hoeft Jan zich enkel op een paar issues te concentreren. Waarin Jan niet scoort laat hij zich niet horen zoals het een goed oppositioneel politicus betaamt. Pim Fortuyn was hierin ook een meester. En beiden hebben voor mij op sommige doch zeker niet op alle punten gelijk.
Op vrijdag 1 november 2002 16:45 schreef japking het volgende:[..]
Marrijnissen kan goed lullen, maar je moet er wel rekening mee houden dat oppositie voeren makkelijker is dan beleid voeren. Ik wil hem wel eens als minister aan het werk zien, misschien wordt ie er dan zelf wel uitgeluld.
quote:Vonhoff, Terpstra, Winnie de Jong en dat soort karikaturen trouwens ook
Op zaterdag 2 november 2002 16:00 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat een reacties weer, alsof je niet kunt inschatten dat bepaalde politici een hoog IQ hebben, en dat dat ook wel iets zegt. Bomhoff, Van der Ploeg en Donner zijn daar prima voorbeelden van.
quote:Psies, Melkert en Jeltje zijn ook zo iq gemiddelde verhogen of niet
Op vrijdag 1 november 2002 02:39 schreef Nyrem het volgende:[..]
Die wilde ik ook noemen!
Zo zie je maar dat bij de PVDA het meeste IQ zit
(Bomhof ex-pvda)
quote:Oh wat is er dan zo slecht aan? Klopt zijn taal gebruik dan niet? Gebruikt hij een foute indeling? Of wil je nu alleen zeggen dat je het niet met hem eens bent en daarom maar zegt dat hij niet kan schrijven?
Op vrijdag 1 november 2002 02:42 schreef Nyrem het volgende:[..]
Beter nog: Bomhof en Jan hebben contact met elkaar. Volgens Jan is Eduard welkom!
Over de boeken van dhr Fortuyn. Slecht geschreven (voor een schrijver dan, niet voor een populist).
- Wouter Bos
- Jan Marijnissen (!)
- Gerrit Zalm
- Eduard Bomhoff
- Jan-Peter Balkenende
- Rick van der Ploeg
- Ayaan Hirsi Ali
deze mensen maken iig een bepaalde indruk op mij (ook al hebben ze niet allemaal in de tweede kamer gezeten)
quote:Als Marijnissen geen antwoord zou kunnen geven op dergelijke monologen van Bomhoff moet hij maar een eind opdonderen of een specialist voor hem laten praten.
Op zaterdag 2 november 2002 15:16 schreef thetruth het volgende:
Wat heb je aan die autisten met hun veel te hoge IQ in de politiek? Ik zie het al voor me, Bomhoff die in debat gaat met Jan Marijnisse: Inkomensnivellering zal leiden tot armoede, omdat de hoger opgeleide mensen dan in België en Duitsland zullen gaan werken en dan 5! faculteit 3 keer zoveel zullen gaan verdienen, omdat de melkert arbeiders en uitkeringtrekkers 3 miljard ² zullen innen van onze belastingcenten dankzij uw beleid, meneer Marijnisse.
Wat heb je aan mensen met een hoog IQ? Die weten tenminste waar ze over praten.
quote:Marijnissen is een populist die zegt wat men op dit moment wil horen.
quote:De man is eerlijk en integer. En dat is het enige wat ik met hem op heb. Slim is hij volgens mij niet.
Op maandag 11 november 2002 19:24 schreef blikgroente het volgende:[..]
Marijnissen is een populist die zegt wat men op dit moment wil horen.
quote:Maar hoe hoog was haar IQ eigenlijk?
Op woensdag 15 januari 2003 23:34 schreef qyn het volgende:
Het is in ieder geval NIET Winnie de Jong (zie IQ test op Ned. 2 eerder deze avond)
quote:94.
Op woensdag 15 januari 2003 23:41 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Maar hoe hoog was haar IQ eigenlijk?
quote:Oei, nog net niet zwakbegaafd dus.
Op woensdag 15 januari 2003 23:42 schreef tong80 het volgende:94.
quote:Dat heb je zelf vastgesteld??
Op woensdag 15 januari 2003 23:43 schreef tong80 het volgende:
Terwijl het dit jaar echt makkelijker was dan andere jaren.
quote:Tuurlijk.
Op woensdag 15 januari 2003 23:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat heb je zelf vastgesteld??
quote:
Wie het hoogste IQ heeft durf ik niet te schatten, Balkenende komt, iig wel vrij hoog denk ik.
quote:Sjonge wordt je IQ tegenwoordig gemeten naar het aantal spitsvondigheden, one-liners en aforismen dat je ter versimpeling van de werkelijkheid weet te gebruiken?
Dan maakt Jan M inderdaad een goede kans.
quote:Ik denk inderdaad dat Agnes Kant vrij hoog scoort. Andere kandidaten:
Op woensdag 15 januari 2003 23:56 schreef Vork het volgende:
Marijnissen wordt vaak genoemd, maar ik denk niet dat hij een uitzonderlijk hoog IQ heeft, wel hoog, maar niet bijzonder hoog, de man heeft voornamelijk ook een hoog EQ en de combinatie van beiden die niet echt laag uitgevallen zullen zijn maakt 'm zo scherp. Ik gok dat de nummer twee van de lijst van de SP, Agnes Kant een hoger IQ heeft dan Jan.Wie het hoogste IQ heeft durf ik niet te schatten, Balkenende komt, iig wel vrij hoog denk ik.
Een goed politicus hoeft geen hoog IQ te hebben en een ontzettend intelligent mens kan ontzettend mistasten in de politieke wereld.
Van dat laatste is Bomhoff natuurlijk een goed voorbeeld.
Gek genoeg is Heinsbroek misschien een voorbeeld van een handig politicus met een niet al te hoog IQ. Volgens mij heeft die gozer heel veel invloed gehad op de uitslag van het eerste verkiezingsdebat bij RTL 4. Hij zag Bos als winnaar en Zalm als verliezer. Dat beeld bleef een week hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |