abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6523905
Onder het motto van "ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom" vroeg ik mij af wie de politicus is met het hoogste IQ (niet EQ)

Mijn stem gaat naar Bomhoff omdat:
-Cum Laude afgestudeert op priemgetallen in de wiskunde(Dit terwijl hij tijdens zijn studententijd alk voorzitter was van de landelijke studentenbond).
-Cum Laude gepromoveerd in de economie
-Hoogleraar geweest in Rotterdam dam, nu Neyenrode en gasthoogleraar oa in Japan en Duitsland
-Directereur Nyfer
-wordt door collega's op de universiteit als briljant omschreven
(dit allemaal uit een artikel uit de volkskrant)

Nu jullie?

dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:39:18 #2
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_6523938
misschien is hij wel een goeie kontenkussen
pi_6523948
Bomhof zou het wel eens kunnen zijn.

Balkenende was toch ook prof of hoogleraar of zoiets?

pi_6523978
Volgens mij heeft Rob Oudkerk de nationale IQ-test gewonnen. Toch?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:42:08 #5
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6523998
Jan Marijnissen, nooit een universiteit van binnen gezien, geen enkel diploma cum laude en lult op veel punten Bomhoff en de hele kamer er met zijn ijzersterke logica/redenatie uit...
pi_6524019
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:41 schreef Substitute het volgende:
Volgens mij heeft Rob Oudkerk de nationale IQ-test gewonnen. Toch?
Hij had een IQ van 138 volgens die test. Niet bijzonder hoog dus.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_6524051
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:42 schreef Shaman het volgende:
Jan Marijnissen, nooit een universiteit van binnen gezien, geen enkel diploma cum laude en lult op veel punten Bomhoff en de hele kamer er met zijn ijzersterke logica/redenatie uit...
Marijnissen verliet voortijdig het gymnasium om worsten te gaan draaien in een fabriek. Erg slim.
pi_6524087
hij zit nu anders wel in het kabinet en lult zoals gezegd de rest van het kabinet er ongeveer uit.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_6524102
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:44 schreef Substitute het volgende:

[..]

Marijnissen verliet voortijdig het gymnasium om worsten te gaan draaien in een fabriek. Erg slim.

Omdat hij voor z'n moeder en broer moest zorgen geloof ik.
Verstandig dus.
pi_6524118
quote:
Hij had een IQ van 138 volgens die test. Niet bijzonder hoog dus.
Ah, jij hebt een hoger iq?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:47:16 #11
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6524143
quote:
Wat ik bedoelde aan te geven is dat of je een universiteit doorlopen hebt of cum laude afgestudeerd bent geen zak te maken heeft met je IQ, meer met je leervermogen.. IQ is logica, en ja, daar doet Marijnissen niet voor de rest onder....
pi_6524155
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:44 schreef Substitute het volgende:

[..]

Om vervolgens naar de tweedde kamer te gaan en daar een mooi salaris zou kunnen binnehalen als hij niet zo slim was geweest dit steeds in de partijkas te storten (wel symphatiek, maar slim...ik weet het niet)
pi_6524195
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:46 schreef wonko het volgende:

[..]

Volgens die test had ik hetzelfde IQ.
Maar daar gaat het niet om. De meest intelligente politicus heeft een veel hoger IQ, want er zijn velen te vinden met een IQ van om en nabij de 138.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:50:23 #14
29890 Graveworm
All is Silent
pi_6524221
-bomhoff
-balkenende
-fortuyn
-bonke
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
pi_6524264
Staat het hoogste wereldrecord IQ niet op een vent die straatveger is?
IQ zegt niets over je ambitie en motivatie.
pi_6524271
Rick van de Ploeg, was volgens mij ook al heel vroeger hoogleraar enzo...

onder politici is "cum laude" afstuderen trouwens redelijk normaal geloof ik (LPF uitgezonderd natuurlijk (waarbinnen Bomhoff weer uitgezonderd natuurlijk ) )

pi_6524287
Iemand die gelijke rechten schrijft en gelijk geld en ongelijke plichten bedoeld heeft in mijn ogen niet erg veel logica of sociaal gevoel. De man had in een worstfabriek moeten blijven werken.
TRUE
pi_6524294
quote:
Volgens die test had ik hetzelfde IQ.
Maar daar gaat het niet om. De meest intelligente politicus heeft een veel hoger IQ, want er zijn velen te vinden met een IQ van om en nabij de 138.
Veel hoger iq...wat moet ik me daarbij voorstellen? Iets van 200 ofzo? Of nog meer? velen te vinden...in de politiek of bij de burgerij zelve?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_6524299
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:38 schreef cic het volgende:
Onder het motto van "ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom" vroeg ik mij af wie de politicus is met het hoogste IQ (niet EQ)

Mijn stem gaat naar Bomhoff omdat:
-Cum Laude afgestudeert op priemgetallen in de wiskunde(Dit terwijl hij tijdens zijn studententijd alk voorzitter was van de landelijke studentenbond).
-Cum Laude gepromoveerd in de economie
-Hoogleraar geweest in Rotterdam dam, nu Neyenrode en gasthoogleraar oa in Japan en Duitsland
-Directereur Nyfer
-wordt door collega's op de universiteit als briljant omschreven
(dit allemaal uit een artikel uit de volkskrant)

Nu jullie?

niet alle mensen met een hoog iq hebben hoge opleidingen. een vriend van mijn moeder heeft een iq van 150+ maar heeft havo gedaan omdat hij zich te plkeuris verveelde op t vwo en niet gemotiveerd was. het is juist vaak zo dat iemand met een extreem hoog iq niet de beste opleidingen doet.
eten!!!
pi_6524332
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:53 schreef wonko het volgende:

[..]

Veel hoger iq...wat moet ik me daarbij voorstellen? Iets van 200 ofzo? Of nog meer? velen te vinden...in de politiek of bij de burgerij zelve?

een iq van 200????? volgens mij houd t wel zo'n beetje op bij de 170.....
eten!!!
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:55:00 #21
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_6524335
DoctorB bleef zitten op de middelbare school, maakte verschillende studies niet af......
....uitslag laatste IQ test..... na een avond stappen en een heel zwaar ontbijt..... 150.
Dus dat wat Boem!hof gedaan heeft wil niet zeggen dat ie een hoog IQ heeft, het betekent dat ie een streber is. Da's iets heel anders.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:57:18 #22
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6524379
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:52 schreef e.wuister het volgende:
Iemand die gelijke rechten schrijft en gelijk geld en ongelijke plichten bedoeld heeft in mijn ogen niet erg veel logica of sociaal gevoel. De man had in een worstfabriek moeten blijven werken.
Nou is een recht geen plicht, heeft ie helemaal gelijk in. Voorts sociaal gevoel valt onder EQ. En logica, misschien heb je gelijk, laten we het erop houden dat hij meer logica heeft dan de hele LPF, hij zit er tenslotte nog NA de verkiezingen....
pi_6524383
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:46 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Omdat hij voor z'n moeder en broer moest zorgen geloof ik.
Verstandig dus.

Nou ik vind hem niet echt slim meer! hij loopt voortaan overal tegen aan te schoppen en wil niet luisteren en doet net of ie het niet begrijpt en dat ie het makkelijker wil maken voor de gewonen bevolking maar eigenlijk is ie gewoon aan het mierenneuken.

Waar maak ik dat uit op... Volg de Politiek eens!

dinsdag 29 oktober 2002 @ 16:58:47 #24
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6524405
quote:
een iq van 200????? volgens mij houd t wel zo'n beetje op bij de 170.....
Ik geloof dat aan Einstein een IQ van 180 is toegeschreven, maar idd dan houdt het volgens mij wel zo'n beetje op....
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:01:17 #25
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_6524447
EQ is bedacht door domme mensen die zich ook wel eens op de borst wilden kloppen. Net zoals lelijke mensen altijd roepen: "Het gaat niet om je uiterlijk, het gaat om je innerlijk"
EQ is quatsch!
IQ is rock 'n Roll!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:01:21 #26
38887 Toeterdetoet
Wanneer wordt ik gebanned ?
pi_6524449
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:50 schreef Graveworm het volgende:
-bomhoff
-balkenende
-fortuyn
-bonke
Jeetje, je hebt wel even het rijtje domme klootzakken opgesomt zeg !

Daarbij IQ wordt vrijwel altijd getest door middel van testjes op ruimtelijk inzicht en andere abstracte logica, en zegt vrij weinig over je capaciteiten als politicus.

Marijnissen, de man !

Ik ben een kloon van MaoTseTung. Vandaar die ondertitel.
pi_6524522
Ik dacht ook aan Rick van der Ploeg.

zinloos topic trouwens.

pi_6524557
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:01 schreef Toeterdetoet het volgende:

[..]

Daarbij IQ wordt vrijwel altijd getest door middel van testjes op ruimtelijk inzicht en andere abstracte logica, en zegt vrij weinig over je capaciteiten als politicus.

Marijnissen, de man !

Ben het hier in zoverre mee eens dat IQ voor een politicus niet het belangrijkste is, eerder inzicht in maatschappelijke processen, bevlogenheid, gevoel voor verhoudingen en debaters-vaardigheden. Op deze punten scoort Jan M. inderdaad beter dan het aangehaalde lijstje
Slaapt winter
en zomer
pi_6524569
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:55 schreef DoctorB het volgende:
DoctorB bleef zitten op de middelbare school, maakte verschillende studies niet af......
....uitslag laatste IQ test..... na een avond stappen en een heel zwaar ontbijt..... 150.
Dus dat wat Boem!hof gedaan heeft wil niet zeggen dat ie een hoog IQ heeft, het betekent dat ie een streber is. Da's iets heel anders.
Ook al ben je de grootste streber die er bestaat voor bepaalde zaken heb je nu eenmaal ook de capaciteit nodig. Tuurlijk zijn er ook slimme mensen die vijf maal in 3 mavo zijn blijven zitten, maar dat zegt zo weinig. Ik vind de prestaties van Bomhoff wel een indicatie voor een hoog IQ. Las in reactie van de Ploeg, is volgens mij ook zeker niet dom
pi_6524570
ik proef hier veel afgunst, met alle opmerkingen als "IQ heeft niets te maken dat je het zover schopt in de politiek, ik ben een loser maar heb toch IQ van 150+, ...."

Natuurlijk is er geen 1-op-1 verband tussen presaties en IQ, maar geloof me, als je hoogleraar wilt worden kom je er heus niet alleen met doorzettingsvermogen en inzet. Of als je onderzoeksbureau Nyfer opgezet hebt, heb je daar heus niet alleen managmentkwaliteiten voor nodig.
Nee, dan ben je echt SLIM / heb je een hoog IQ.

En dat zegt wat mij betreft 1000 keer meer over iemand's IQ, dan de internet-iq-testjes waar een chimpansee al 120 op scoort

dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:10:58 #31
38887 Toeterdetoet
Wanneer wordt ik gebanned ?
pi_6524644
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:06 schreef Chao.Khao het volgende:
Natuurlijk is er geen 1-op-1 verband tussen presaties en IQ, maar geloof me, als je hoogleraar wilt worden kom je er heus niet alleen met doorzettingsvermogen en inzet. Of als je onderzoeksbureau Nyfer opgezet hebt, heb je daar heus niet alleen managmentkwaliteiten voor nodig.
Dus je sluit niet uit dat je wel een domme klootzak kan zijn en door inzettingsvermogen er wel kan komen.

En daarbij slim/hoog iq klopt natuurlijk ook geen reet van. IQ test vrijwel alleen maar je gevoel voor abstracte logiva. Een autistische wiskundige heeft vaak een ongeloofwaardig hoof IQ, maar van de wereld begrijpt hij geen reet. Moeten we die dan maar in de kamer zetten ?

Ik ben een kloon van MaoTseTung. Vandaar die ondertitel.
pi_6524691
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:05 schreef k_man het volgende:
Ik dacht ook aan Rick van der Ploeg.

zinloos topic trouwens.

Tweemaal eens, maar vooruit ik kijk nog even aan of het wat wordt met dit topic.
pi_6524697
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:58 schreef Shaman het volgende:

[..]

Ik geloof dat aan Einstein een IQ van 180 is toegeschreven, maar idd dan houdt het volgens mij wel zo'n beetje op....

Er zijn veel mensen met een hoog IQ die op bepaalde punten kenmerken van waanzin vertonen.
Er zijn ook veel mensen met een hoof IQ die gewoon garagehouder zijn ofzo.

En wat 'carrieremaken aan de unief' betreft: ik ken ook mensen met een doctoraat op zak, maar als je iets wil weten moet je het niet aan hun vragen. Want ik vraag me echt af wat ze weten. (over het geslijm dat bij zulke aangelegenheden komt kiojken maar te zwijgen )

pi_6524720
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:10 schreef Toeterdetoet het volgende:

[..]

Dus je sluit niet uit dat je wel een domme klootzak kan zijn en door inzettingsvermogen er wel kan komen.

mmm dat sluit ik dus wel uit... misschien beetje omslachtig geformuleerd
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:15:25 #35
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_6524729
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:06 schreef Chao.Khao het volgende:
ik proef hier veel afgunst, met alle opmerkingen als "IQ heeft niets te maken dat je het zover schopt in de politiek, ik ben een loser maar heb toch IQ van 150+, ...."

Nee, dan ben je echt SLIM / heb je een hoog IQ.

En dat zegt wat mij betreft 1000 keer meer over iemand's IQ, dan de internet-iq-testjes waar een chimpansee al 120 op scoort

Nee, dat zegt hoegenaamd NIETS over iemands IQ. Een IQ test zegt iets over iemands IQ (en nee, niet een internet iq test, hoewel ik betwijfel of iemand die zich koeiesmaksel noemt zelfs DAAR meer dan 90 zou scoren...)
Bomhoff staat vooral bekend als ontzettende LUL die met NIEMAND op kan schieten. Zegt ook niets over zijn IQ maar duidt wel op een bepaald verband tussen BOEM!Hof en mij.
Hij IS een grote lul
Ik HEB een grote lul.
pi_6524807
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:15 schreef DoctorB het volgende:
Bomhoff staat vooral bekend als ontzettende LUL die met NIEMAND op kan schieten.
Durf ik toch te betwijfelen. Hij zal wel eigenwijs zijn enzo, maar ik denk dat het meer met de stijl van Heisbroek te maken heeft.

Ik had Bomhof graag die zorg zien aanpakken.

quote:
Hij IS een grote lul
Ik HEB een grote lul.
Wat was jou IQ ook alweer?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:21:55 #37
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_6524841
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:19 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Durf ik toch te betwijfelen. Hij zal wel eigenwijs zijn enzo, maar ik denk dat het meer met de stijl van Heisbroek te maken heeft.

Ik had Bomhof graag die zorg zien aanpakken.
[..]

Wat was jou IQ ook alweer?

HONDERDVIJFTIG!
Zo zie je maar dat je MET een hoog IQ toch een lompe boer kunt zijn!
pi_6524895
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:21 schreef DoctorB het volgende:
HONDERDVIJFTIG!
Zo zie je maar dat je MET een hoog IQ toch een lompe boer kunt zijn!
Als jij dat zegt met jouw IQ van 150 dan zal dat wel zo zijn.

De I staat dan ook voor Intelligentie en niet voor Iruditie.

† In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:31:31 #39
21636 Feestkabouter
pi_6525017
Grappig dat een aantal van jullie posters (bijv. topicstarter en e.wuister) uitspraken doen over IQ, terwijl zij zelf niet eens in staat zijn de grammatica van de Nederlandse taal juist toe te passen (afgestudeerD, bedoelT, opgesomD),
Met een IQ vanaf 140 ben je hoogbegaafd, dat is ongeveer 1% van de NLse bevolking.

Einstein had een IQ van 172 wordt algemeen aangenomen, maar bij een hoog IQ kunnen de metingen erg uiteenlopen, moet daarbij worden opgemerkt. IQ meten is erg moeilijk, vooral de hoge IQ's. Wie moet immers de opgaven bedenken?
1 ding: zie een hoog IQ niet per definitie als een mooi iets, het betekent voor veel van de bezitters (zoals ondergetekende, 150+) veel problemen in jeugd en vaak ook daarna.
Nog 1 ding: IQ is eigenlijk (zoals ook al in andere posts wordt gesteld) maar een heel specifieke meting, het zegt (gelukkig) maar heel weinig over een persoon.

DoctorB zal wel een laag EQ hebben gezien zijn post.
Maar ik denk trouwens ook dat zijn post meer provocerend dan serieus bedoeld was

dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:32:08 #40
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6525029
1. Ad Melkert, verliest 22 kamerzetels en wordt toch beloond met
een mooi baantje in Washington bij de wereldbank.
2. Mat Herben. De Machiavelli binnen de LPF
3. Frans Weisglass: weet redelijk orde te houden in de zwijnenstal
4. Bas van der Vlies (SGP): is tegen vloeken op zondag.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6525086
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:32 schreef M.ALTA het volgende:
1. Ad Melkert, verliest 22 kamerzetels en wordt toch beloond met
een mooi baantje in Washington bij de wereldbank.
2. Mat Herben. De Machiavelli binnen de LPF
3. Frans Weisglass: weet redelijk orde te houden in de zwijnenstal
4. Bas van der Vlies (SGP): is tegen vloeken op zondag.
Ziezo, ben jij ook je ei kwijt
pi_6525212
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:46 schreef wonko het volgende:

[..]

Wist je dat dan niet?
Iedereen hier op Fok meent een IQ van 150 of hoger te hebben, dat is altijd al zo geweest.

Ikzelf hecht totaal GEEN waarde aan die flauwekul testen aangezien ik wel eens testen tegenkom waar ik 170 haal terwijl dit dus absolute bullshit is.
Wat voor een IQ ik echt heb weet ik niet, boeit me trouwens ook niet.

dinsdag 29 oktober 2002 @ 18:12:29 #43
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6525761
Wouter Bos, heeft Economie en politicologie allebei cum laude en heeft al een heleboel hoge functies gehad binnen shell over de hele wereld. En dat op zijn jonge leeftijd.
Tsja .....
pi_6525784
quote:

[..]

Marijnissen, de man !

Het gaat hier om een hoog IQ.
Wat overigens niks wil zeggen, want een hele hoop mensen met een hoog IQ zijn tegen het achterlijke aan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 18:14:37 #45
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6525794
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:51 schreef DaBoss het volgende:
Staat het hoogste wereldrecord IQ niet op een vent die straatveger is?
IQ zegt niets over je ambitie en motivatie.
Volgens mij was hij uitsmijter.
Tsja .....
pi_6525797
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:41 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wist je dat dan niet?
Iedereen hier op Fok meent een IQ van 150 of hoger te hebben, dat is altijd al zo geweest.

Ikzelf hecht totaal GEEN waarde aan die flauwekul testen aangezien ik wel eens testen tegenkom waar ik 170 haal terwijl dit dus absolute bullshit is.
Wat voor een IQ ik echt heb weet ik niet, boeit me trouwens ook niet.

Mee eens. Hoewel ikzelf nooit 170 haal, te dom wrs....
I´m back.
pi_6525810
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:12 schreef ghettoman het volgende:
Wouter Bos, heeft Economie en politicologie allebei cum laude en
tssk, alfa-studies
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_6525859
Thom 'orakel' de Graaf!
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 18:21:05 #49
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6525910
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:15 schreef julekes het volgende:

[..]

tssk, alfa-studies

Tsja .....
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 18:21:24 #50
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_6525913
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 16:52 schreef Chao.Khao het volgende:
(LPF uitgezonderd natuurlijk
Das helemaal niet natuurlijk. De LPF had de meeste academici op de lijst staan van alle partijen die mee deden aan de afgelopen verkiezingen. Dus als je niet weet waarover je praat, en zomaar wat roept, zeg dan maar niets.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_6525944
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

Das helemaal niet natuurlijk. De LPF had de meeste academici op de lijst staan van alle partijen die mee deden aan de afgelopen verkiezingen. Dus als je niet weet waarover je praat, en zomaar wat roept, zeg dan maar niets.

ze hadden natuurlijk ook een van de langste lijsten, zoniet de langste lijst. en wat voor studie je hebt gedaan zegt verbazingwekkend weinig over je IQ, imho
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 18:32:40 #52
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_6526127
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:22 schreef julekes het volgende:
ze hadden natuurlijk ook een van de langste lijsten,
overigens lijkt mij niet dat de LPF de langste lijst had. Heb je enig bewijs voor die bewering? Volgens mij was het trouwens procentueel. K zal wel ff kijken of ik het artikel kan vinden.
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:22 schreef julekes het volgende:
en wat voor studie je hebt gedaan zegt verbazingwekkend weinig over je IQ, imho
Er zal vast een correlatie zijn tussen universiteit en en hoog IQ. Staat me bij dat het meeredeel van de academici tussen de 120 en 130 zitten.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_6526176
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:32 schreef Napalm het volgende:
overigens lijkt mij niet dat de LPF de langste lijst had. Heb je enig bewijs voor die bewering? Volgens mij was het trouwens procentueel. K zal wel ff kijken of ik het artikel kan vinden.

heb ik net gezocht, maar kon ik zo vlug niet vinden, maar er staat me iets bij van de stembiljetten dat de lpf twee rijtjes met namen had.
quote:
Er zal vast een correlatie zijn tussen universiteit en en hoog IQ. Staat me bij dat het meeredeel van de academici tussen de 120 en 130 zitten.
het feit dat ze bij die apenkermis op de lijst staan spreek niet in hun voordeel
pi_6526202
Donner
pi_6526308
quote:
Ben ik het helemaal mee eens.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_6526469
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:15 schreef julekes het volgende:

[..]

tssk, alfa-studies

"Dit theorema is tegenstrijdig"

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 29-10-2002 20:04]

dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:07:40 #57
29890 Graveworm
All is Silent
pi_6526781
quote:

[..]

ja dus? het ging in dit topic om mensen met een hoog iq, aangezien alle 4 hoogleraar en/of professor zijn hebben ze wel een aardig iq

wat ze aan dat iq hebben is weer een ander verhaal, daar ging het in dit topic niet om

quote:
Marijnissen, de man !
ow ik dacht even dat je serieus was
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:33:30 #58
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6527356
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:37 schreef Nuoro het volgende:
Donner
En waarom?
Tsja .....
pi_6528075
Wouter Bos, Politicologie en economie gestudeerd en volgens mij allebei cum laude afgestudeerd (om maar even on-topic te blijven)
A mind with a heart of it's own
pi_6529799
Woei, redelijk nutteloze topic. Je kunt een gigantisch hoog IQ hebben... en dan alleen maar extreem goed in wiskunde zijn en helemaal niet in staat zijn om sociaal-maatschappelijke of -economische problemen op te lossen...

En er zijn zat afgestudeerde mensen (vooral vroeger kon dat makkelijker) die eigenlijk helemaal niet zo slim zijn...
Hoge punten kun je ook halen door leren en de stof erin te stampen

Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:22:02 #61
36038 Shaman
retro-progressief
pi_6530437
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 20:59 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Woei, redelijk nutteloze topic. Je kunt een gigantisch hoog IQ hebben... en dan alleen maar extreem goed in wiskunde zijn en helemaal niet in staat zijn om sociaal-maatschappelijke of -economische problemen op te lossen...

En er zijn zat afgestudeerde mensen (vooral vroeger kon dat makkelijker) die eigenlijk helemaal niet zo slim zijn...
Hoge punten kun je ook halen door leren en de stof erin te stampen

Dus ik hoef m'n droom om ooit minister-president te worden niet op te geven vanwege mijn IQ van 60 ?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:44:16 #62
35363 Nawijnschenk
Rechts heeft voorrang!
pi_6531075
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:22 schreef Shaman het volgende:

[..]

Dus ik hoef m'n droom om ooit minister-president te worden niet op te geven vanwege mijn IQ van 60 ?

de SP heeft nog wel plek voor je daar lopen nog meer van dat soort lui
[url=http://web.planet.nl/news/achterhetnet/ondertussen/flash/300802_ondertussen.swf]Nawijn komt zonneschijn![/url][br][br]Never get in a discussion with Farzin, he will bring you down to his level, and beat you with experience
pi_6531448
Geen mens is slim genoeg om zijn domheid te kunnen begrijpen.

Dus aan een hoog IQ heb je dus ook niks.
Daar redt je het ook niet mee.

pi_6535123
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

ik had het over politici die "cum laude" afgestudeerd zijn, ik denk dat daarop de LPF nog wel eens een stuk lager zou scoren...
pi_6535579
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:44 schreef Nawijnschenk het volgende:

[..]

de SP heeft nog wel plek voor je daar lopen nog meer van dat soort lui

Jammer he? Dat als iemand briljant uitblinkt in wiskunde, hij niet meteen een goed politicus hoeft te zijn?
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_6535632
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:22 schreef Shaman het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een grens waar beneden je helemaal niet fatsoenlijk na kunt denken over bepaalde zaken. Maar iedereen met een IQ van 110 of hoger zou volgens mij, als hij zich goed voorbereidt, een premier kunnen worden hoor...

Zie Bush als president

woensdag 30 oktober 2002 @ 00:58:04 #67
22259 Fogerty
slapende account
pi_6535669
Het enige leuke aan dit topic is toezien hoe veel posters zich zo schitterend door hun politieke voorkeur laten leiden bij het beoordelen van de intelligentie van de heren politici
Hieperdepiep hoera!
pi_6535760
Ik denk aan 2 mensen:

Femke Halsema
Wouter Bos

You only live once
  woensdag 30 oktober 2002 @ 09:40:29 #69
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_6538041
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 00:20 schreef Chao.Khao het volgende:
ik had het over politici die "cum laude" afgestudeerd zijn, ik denk dat daarop de LPF nog wel eens een stuk lager zou scoren...
Logischerwijs is het zo(bij gebrek aan overige info) dat als je de meeste academici hebt, je ook de grootste kans hebt op cum laude afgestudeerde academici.

Ik wacht trouwens op de eerste sum laude politicus.

pi_6538406
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 00:55 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een grens waar beneden je helemaal niet fatsoenlijk na kunt denken over bepaalde zaken. Maar iedereen met een IQ van 110 of hoger zou volgens mij, als hij zich goed voorbereidt, een premier kunnen worden hoor...

Zie Bush als president

Maak jij je ook zo druk om de Amerikaanse dominantie op de Europese oorlogsbegraafplaatsen?

Een politicus moet wel een redelijk IQ hebben, maar echt super hoog moet het niet zien. Is zelfs ook beter van niet, want mensen met een extreem hoog IQ heb je ook niet veel aan in de politiek.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 31 oktober 2002 @ 20:12:14 #71
39128 S_
Shame on you
pi_6560303
Wist je dat Marijnissen, het wel eens was met het beleid van Bomhoff, dat stond tenminste in Vrij Nederland.

Dat sommige Fortuyn om noemen als de slimste politicus, ik vond hem absoluut niet slim. Zijn boeken sloegen nergens op. Ze leken erg op mijn sociologie boeken, erg vernieuwend

Ook al ben ik absoluut niet met hem eens ik denk dat Zalm een van de slimste is.

pi_6560773
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 20:12 schreef S_ het volgende:
Wist je dat Marijnissen, het wel eens was met het beleid van Bomhoff, dat stond tenminste in Vrij Nederland.

Dat sommige Fortuyn om noemen als de slimste politicus, ik vond hem absoluut niet slim. Zijn boeken sloegen nergens op. Ze leken erg op mijn sociologie boeken, erg vernieuwend

Ook al ben ik absoluut niet met hem eens ik denk dat Zalm een van de slimste is.

Nu ben je dus je eigen studie de grond in aan het boren. Ook niet zo super slim opzich

Voor de rest weet ik alleen 1 ding zeker en dat is dat melkert is van de domste politici tot nu toe is.

[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_6561024
Bomhoff is volgens mij idd de slimste, op de voet gevolgd door Prof. mr. drs. Balkenende. Job Cohen was voor zijn politieke carriere Rector Magnificus (aan de Uni van Limburg?). Sorgdrager was volgens mij ook de beste van de klas en werd door collega's alom geprezen alleen heeft die er niet veel van gebakken in de politiek.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 1 november 2002 @ 02:39:38 #74
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6566107
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 18:12 schreef ghettoman het volgende:
Wouter Bos, heeft Economie en politicologie allebei cum laude en heeft al een heleboel hoge functies gehad binnen shell over de hele wereld. En dat op zijn jonge leeftijd.
Die wilde ik ook noemen!

Zo zie je maar dat bij de PVDA het meeste IQ zit (Bomhof ex-pvda)

vrijdag 1 november 2002 @ 02:42:28 #75
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6566116
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 20:12 schreef S_ het volgende:

Beter nog: Bomhof en Jan hebben contact met elkaar. Volgens Jan is Eduard welkom!

Over de boeken van dhr Fortuyn. Slecht geschreven (voor een schrijver dan, niet voor een populist).

pi_6569978
Hitler was ook intelligent....

ik bedoel hier mee te zeggen dat je IQ niets zegt over het al dan niet goed zijn van je politieke standpunten.. Mensen worden namelijk ook geleid door hun emoties.. ( haat tegen Joden in dit voorbeeld). Je IQ zegt dus niks over de juistheid van politieke standpunten...

nuff said.
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:19:07 #77
15717 Festen
or is just me?
pi_6570426
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 13:52 schreef 0 het volgende:

ik bedoel hier mee te zeggen dat je IQ niets zegt over het al dan niet goed zijn van je politieke standpunten.. Mensen worden namelijk ook geleid door hun emoties.. ( haat tegen Joden in dit voorbeeld). Je IQ zegt dus niks over de juistheid van politieke standpunten...

Als we dan het IQ en het EQ van een politicus bij elkaar optellen?
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:27:32 #78
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6570585
Rick van der Ploeg, geeft ook gastcolleges aan LSE
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  vrijdag 1 november 2002 @ 14:31:03 #79
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6570651
Dat moet wel Vlemminx zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_6573192
quote:
Marrijnissen kan goed lullen, maar je moet er wel rekening mee houden dat oppositie voeren makkelijker is dan beleid voeren. Ik wil hem wel eens als minister aan het werk zien, misschien wordt ie er dan zelf wel uitgeluld.
  vrijdag 1 november 2002 @ 16:52:43 #81
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6573304
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 13:52 schreef 0 het volgende:
Hitler was niet zo heel intelligent hoor. Hij was een begenadigd spreker, meer niet. Qua intelligentie gewoon modaal.
pi_6573346
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 16:45 schreef japking het volgende:

[..]

Marrijnissen kan goed lullen, maar je moet er wel rekening mee houden dat oppositie voeren makkelijker is dan beleid voeren. Ik wil hem wel eens als minister aan het werk zien, misschien wordt ie er dan zelf wel uitgeluld.

Ben ik ook weleens benieuwd naar, maar we zullen het nooit weten. Want de SP zal niet in de regering komen, of ze moeten 76 zetels halen, maar dat is een nachtmerrie die gelukkig nooit waarheid zal worden.
  vrijdag 1 november 2002 @ 17:45:24 #83
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_6574156
ongetwijfeld de heer J.P. Balkenende..

(heeft niks meer toe te voegen)

"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
pi_6574349
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 17:45 schreef janssen15 het volgende:
ongetwijfeld de heer J.P. Balkenende..

(heeft niks meer toe te voegen)

iemand die zijn standpunten baseert op de bijbel of welk geloof dan ook denkt niet zelf maar laat een 2000 jaar oud boek voor hem denken..
pi_6585733
van de huidige generatie Nederlandse politici

Jan Peter Balkenende
Eduard Bomhoff
Gerrit Zalm
Jan Marijnissen

ik verwacht binnenkort Bram Peper weer op het politieke toneel en die hoort ook zeker in deze rij thuis.

salva cum reverentia
pi_6585752
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:24 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Als jij dat zegt met jouw IQ van 150 dan zal dat wel zo zijn.

De I staat dan ook voor Intelligentie en niet voor Iruditie.

Schrijf dan Eruditie even goed
salva cum reverentia
  zaterdag 2 november 2002 @ 15:16:17 #87
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_6586524
Wat heb je aan die autisten met hun veel te hoge IQ in de politiek? Ik zie het al voor me, Bomhoff die in debat gaat met Jan Marijnisse: Inkomensnivellering zal leiden tot armoede, omdat de hoger opgeleide mensen dan in België en Duitsland zullen gaan werken en dan 5! faculteit 3 keer zoveel zullen gaan verdienen, omdat de melkert arbeiders en uitkeringtrekkers 3 miljard ² zullen innen van onze belastingcenten dankzij uw beleid, meneer Marijnisse.
pi_6586764
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:03 schreef Elroyb het volgende:

[..]

iemand die zijn standpunten baseert op de bijbel of welk geloof dan ook denkt niet zelf maar laat een 2000 jaar oud boek voor hem denken..

Dan kan dat boek behoorlijk goed denken.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6586965
Wat een reacties weer, alsof je niet kunt inschatten dat bepaalde politici een hoog IQ hebben, en dat dat ook wel iets zegt. Bomhoff, Van der Ploeg en Donner zijn daar prima voorbeelden van.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6600075
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 16:00 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat een reacties weer, alsof je niet kunt inschatten dat bepaalde politici een hoog IQ hebben, en dat dat ook wel iets zegt. Bomhoff, Van der Ploeg en Donner zijn daar prima voorbeelden van.
Heeft van der Ploeg echt zo'n hoog IQ?
Dan moet dit welhaast ten koste van zijn EQ zijn gegaan....
salva cum reverentia
pi_6600104
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 16:45 schreef japking het volgende:

[..]

Dat is wel zeker. Nu hoeft Jan zich enkel op een paar issues te concentreren. Waarin Jan niet scoort laat hij zich niet horen zoals het een goed oppositioneel politicus betaamt. Pim Fortuyn was hierin ook een meester. En beiden hebben voor mij op sommige doch zeker niet op alle punten gelijk.
salva cum reverentia
  zondag 3 november 2002 @ 15:35:32 #92
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6600124
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 16:00 schreef Meneer_Aart het volgende:
Vonhoff, Terpstra, Winnie de Jong en dat soort karikaturen trouwens ook
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_6600169
Belangrijker in de politiek: Politicus met het hoogste EQ
pi_6612494
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 02:39 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Die wilde ik ook noemen!

Zo zie je maar dat bij de PVDA het meeste IQ zit (Bomhof ex-pvda)

Psies, Melkert en Jeltje zijn ook zo iq gemiddelde verhogen of niet
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_6612511
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 02:42 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Beter nog: Bomhof en Jan hebben contact met elkaar. Volgens Jan is Eduard welkom!

Over de boeken van dhr Fortuyn. Slecht geschreven (voor een schrijver dan, niet voor een populist).

Oh wat is er dan zo slecht aan? Klopt zijn taal gebruik dan niet? Gebruikt hij een foute indeling? Of wil je nu alleen zeggen dat je het niet met hem eens bent en daarom maar zegt dat hij niet kan schrijven?
  dinsdag 5 november 2002 @ 00:36:37 #96
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_6629419
dnek niet dat er een slimste politicus is ik denk dat het aan je uitstraling ligt..en uiteraard hoe je de politiek beoefend..goede politici in mijn ogen zijn

- Wouter Bos
- Jan Marijnissen (!)
- Gerrit Zalm
- Eduard Bomhoff
- Jan-Peter Balkenende
- Rick van der Ploeg
- Ayaan Hirsi Ali

deze mensen maken iig een bepaalde indruk op mij (ook al hebben ze niet allemaal in de tweede kamer gezeten)

Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
pi_6634196
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 15:16 schreef thetruth het volgende:
Wat heb je aan die autisten met hun veel te hoge IQ in de politiek? Ik zie het al voor me, Bomhoff die in debat gaat met Jan Marijnisse: Inkomensnivellering zal leiden tot armoede, omdat de hoger opgeleide mensen dan in België en Duitsland zullen gaan werken en dan 5! faculteit 3 keer zoveel zullen gaan verdienen, omdat de melkert arbeiders en uitkeringtrekkers 3 miljard ² zullen innen van onze belastingcenten dankzij uw beleid, meneer Marijnisse.
Als Marijnissen geen antwoord zou kunnen geven op dergelijke monologen van Bomhoff moet hij maar een eind opdonderen of een specialist voor hem laten praten.

Wat heb je aan mensen met een hoog IQ? Die weten tenminste waar ze over praten.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6744577
quote:
Marijnissen is een populist die zegt wat men op dit moment wil horen.
pi_6744622
quote:
Op maandag 11 november 2002 19:24 schreef blikgroente het volgende:

[..]

Marijnissen is een populist die zegt wat men op dit moment wil horen.

De man is eerlijk en integer. En dat is het enige wat ik met hem op heb. Slim is hij volgens mij niet.
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_7921487
Het is in ieder geval NIET Winnie de Jong (zie IQ test op Ned. 2 eerder deze avond )
'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_7921630
Ja idd, ik weet in ieder geval wel bij wie het niet hoger is dan bij mij
pi_7921644
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 23:34 schreef qyn het volgende:
Het is in ieder geval NIET Winnie de Jong (zie IQ test op Ned. 2 eerder deze avond )
Maar hoe hoog was haar IQ eigenlijk?
  Trouwste user 2022 woensdag 15 januari 2003 @ 23:42:59 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_7921672
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 23:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Maar hoe hoog was haar IQ eigenlijk?

94.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 15 januari 2003 @ 23:43:53 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_7921680
Terwijl het dit jaar echt makkelijker was dan andere jaren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 januari 2003 @ 23:44:27 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_7921690
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 23:42 schreef tong80 het volgende:

94.

Oei, nog net niet zwakbegaafd dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_7921696
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 23:43 schreef tong80 het volgende:
Terwijl het dit jaar echt makkelijker was dan andere jaren.

Dat heb je zelf vastgesteld??
  Trouwste user 2022 woensdag 15 januari 2003 @ 23:49:54 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_7921812
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 23:44 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat heb je zelf vastgesteld??

Tuurlijk.

pi_7921893
En Haitske had 125 hoor ik..
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7921923
quote:
  woensdag 15 januari 2003 @ 23:56:00 #110
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7921929
Marijnissen wordt vaak genoemd, maar ik denk niet dat hij een uitzonderlijk hoog IQ heeft, wel hoog, maar niet bijzonder hoog, de man heeft voornamelijk ook een hoog EQ en de combinatie van beiden die niet echt laag uitgevallen zullen zijn maakt 'm zo scherp. Ik gok dat de nummer twee van de lijst van de SP, Agnes Kant een hoger IQ heeft dan Jan.

Wie het hoogste IQ heeft durf ik niet te schatten, Balkenende komt, iig wel vrij hoog denk ik.

pi_7924098
quote:
Sjonge wordt je IQ tegenwoordig gemeten naar het aantal spitsvondigheden, one-liners en aforismen dat je ter versimpeling van de werkelijkheid weet te gebruiken?

Dan maakt Jan M inderdaad een goede kans.

salva cum reverentia
pi_7924103
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 23:56 schreef Vork het volgende:
Marijnissen wordt vaak genoemd, maar ik denk niet dat hij een uitzonderlijk hoog IQ heeft, wel hoog, maar niet bijzonder hoog, de man heeft voornamelijk ook een hoog EQ en de combinatie van beiden die niet echt laag uitgevallen zullen zijn maakt 'm zo scherp. Ik gok dat de nummer twee van de lijst van de SP, Agnes Kant een hoger IQ heeft dan Jan.

Wie het hoogste IQ heeft durf ik niet te schatten, Balkenende komt, iig wel vrij hoog denk ik.

Ik denk inderdaad dat Agnes Kant vrij hoog scoort. Andere kandidaten:
Eduard Bomhoff, Jan Peter Balkenende, Job Cohen, Frank de Grave.
salva cum reverentia
pi_7953086
Ik vraag me af of de relatie tussen het hebben van een hoog IQ en het zijn van een goed politicus wel altijd opgaat.

Een goed politicus hoeft geen hoog IQ te hebben en een ontzettend intelligent mens kan ontzettend mistasten in de politieke wereld.
Van dat laatste is Bomhoff natuurlijk een goed voorbeeld.

Gek genoeg is Heinsbroek misschien een voorbeeld van een handig politicus met een niet al te hoog IQ. Volgens mij heeft die gozer heel veel invloed gehad op de uitslag van het eerste verkiezingsdebat bij RTL 4. Hij zag Bos als winnaar en Zalm als verliezer. Dat beeld bleef een week hangen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')