Een wet niet nee, maar wel voorschriften. Knelkoppelingen moet je niet eens in de muur willen hebben. Doe je dat wel, ben je gewoon een prutser.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:12 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Er is nergens een wet die knelkoppelingen in de muur verbied. Die dingen kunnen wel nog wat "zweten". Zitten ze in het zicht, dan geef je ze nog een slag na. Zitten ze in de muur/wand dan wordt dat lastig..
Heb jij toevallig een link naar die voorschriften?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:58 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Een wet niet nee, maar wel voorschriften. Knelkoppelingen moet je niet eens in de muur willen hebben. Doe je dat wel, ben je gewoon een prutser.
Slechte mensen vinden is kennelijk geen probleem, dus neem je daar maar genoegen mee?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:39 schreef stapoetiepe het volgende:
[..]
Goede mensen vinden is een ramp!
uit de vewin werkbladen:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:42 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Heb jij toevallig een link naar die voorschriften?
Leidingen in wanden, vloeren en plafonds 3.1 Drink- en huishoudwaterleidingen, met inbegrip van verbindingen en aftakkingen, mogen in wanden, vloeren en plafonds van beton (ingestort) of steenachtig materiaal worden weggewerkt, mits het materiaal van de bouwkundige constructie het materiaal van de leidingen niet aantast.quote:
Beter lezen:quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:21 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Leidingen in wanden, vloeren en plafonds 3.1 Drink- en huishoudwaterleidingen, met inbegrip van verbindingen en aftakkingen, mogen in wanden, vloeren en plafonds van beton (ingestort) of steenachtig materiaal worden weggewerkt, mits het materiaal van de bouwkundige constructie het materiaal van de leidingen niet aantast.
Zegt nog steeds niets over (knel) koppelingen in muren..
Leuk dat je een oude post van Klipper kopieert, maar 3.4.4 zie ik niet meer in die vorm staan... Bovendien wordt in elke nieuwbouw badkamer zowel koud als warm water in de vloer afgetakt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:36 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Beter lezen:
3.4.4. in leidingen die in vloeren, plafonds en muren van beton of steen zijn weggewerkt, mogen aftakkingen of verbindingen zijn gemaakt, indien deze aftakkingen of verbindingen zonder hak- of breekwerk bereikbaar zijn.
In nieuwbouwwoningen wordt gewerkt met pex, dat mag je aftakken in de vloer.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:08 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Leuk dat je een oude post van Klipper kopieert, maar 3.4.4 zie ik niet meer in die vorm staan... Bovendien wordt in elke nieuwbouw badkamer zowel koud als warm water in de vloer afgetakt.
Ik zie in jouw gequote Vewin shizzle geen onderscheid tussen knel, pers of soldeerkoppelingen. Bovendien moeten we allemaal nog zien of de rubberen o-ringen van de meeste pex-koppelingen over 20 jaar ook nog waterdicht zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:34 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
In nieuwbouwwoningen wordt gewerkt met pex, dat mag je aftakken in de vloer.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:13 schreef Saisai het volgende:
Daarnaast is het niet gebruikelijk omdat cv leidingen normaliter van koper zijn.
aan je antwoorden te zien, heb je er niet veel kaas van gegeten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:02 schreef Saisai het volgende:
Flexleiding voor de cv, dat is nieuw voor me.
In mn vorige huis waren alle cv leidingen van koper, ik dacht dat dat zo hoordequote:Op zaterdag 8 november 2014 14:19 schreef sybsyb2 het volgende:
[..]
[..]
aan je antwoorden te zien, heb je er niet veel kaas van gegeten.
Ik schrok ervan dat ik ongelijk had, maar na de roosvicee gaat het wel weer.quote:Op zondag 9 november 2014 09:48 schreef Gieliovd het volgende:
Komt wel goed schatje, hier neem wat Roosvicee
In huize vonk zijn ze ook nog van koperquote:Op zondag 9 november 2014 09:13 schreef Saisai het volgende:
[..]
In mn vorige huis waren alle cv leidingen van koper, ik dacht dat dat zo hoorde
Lijkt wel mooi.quote:Op zondag 9 november 2014 10:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In huize vonk zijn ze ook nog van koper
Hier was de ene helft van koper, de ander helft staal.quote:Op zondag 9 november 2014 10:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In huize vonk zijn ze ook nog van koper
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |