quote:Bij een oorlogsmonument in de Canadese hoofdstad Ottawa, vlak naast het parlement, is een militair beschoten. Dat melden Canadese media. De man is gewond geraakt en zou worden gereanimeerd.
De beveiliging bij het parlement is opgeschroefd. De schutter zou naar het parlement zijn gevlucht. In de hal van het parlementsgebouw zouden ook schoten zijn gelost, berichten lokale media.
Een parlementslid twittert dat hij zo'n dertig schoten heeft gehoord.
Premier Stephen Harper is in veiligheid gebracht, meldt zijn kantoor.
Maandag werd een geradicaliseerde moslim door de Canadese politie doodgeschoten nadat hij met zijn auto doelbewust was ingereden op twee Canadese militairen. Een van de militairen overleefde het niet.
Canada besloot na dat incident om het terreurdreigingsniveau te verhogen van laag naar gemiddeld. Of er een verband is tussen beide incidenten is niet duidelijk.
Canada is een van de landen die betrokken is bij de internationale coalitie die vecht tegen de islamitische terreurgroep IS.
http://nos.nl/artikel/712823-schoten-bij-parlement-canada.html
Er zou een soldaat gewond zijn geraakt...De schutter loopt nog rond.twitter:BreakingNews twitterde op woensdag 22-10-2014 om 16:07:16Ottawa police confirm a shooting at Canada's National War Memorial - @CBCOttawa http://t.co/JbjNKv3eGa reageer retweet
quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Met deze info sieten we weinig op.
Op basis van welgeteld een regel tekst concludeer je dat een of andere haatbaard verantwoordelijk is?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:13 schreef Perrin het volgende:
Soldier shot at National War Memorial in Ottawa
Ohjee, dat zal wel weer niks met de Islam te maken hebben
2 dagen geleden is er ook een soldaat gedood door een moslim. Er kan natuurlijk een verband zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op basis van welgeteld een regel tekst concludeer je dat een of andere haatbaard verantwoordelijk is?
En ja, die suggestie probeerde je te wekken met je post.
Niet zo verwonderlijk een paar dagen na dit incident?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op basis van welgeteld een regel tekst concludeer je dat een of andere haatbaard verantwoordelijk is?
En ja, die suggestie probeerde je te wekken met je post.
Ik ben op de hoogte.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet zo verwonderlijk een paar dagen na dit incident?
Canadian police say man who ran down, killed soldier was 'radicalized'
Fixed.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte.
Maar een reactie in de richting van: 'Hm, misschien is de dader wel weer zo'n geradicaliseerde malloot', lijkt mij dan meer op z'n plaats.
woensdag gehaktdag.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Over een paar uur nog de onthoofding van Peter Kassig, gezellige woensdag weer jongens.
Peter Kassig?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Over een paar uur nog de onthoofding van Peter Kassig, gezellige woensdag weer jongens.
Waarom niet? Misschien woonde het gekkie daar? Canada doet ook mee in de strijd tegen de IS, dus verder in hun ogen waarschijnlijk een valide doelwit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:38 schreef Infection het volgende:
Als het inderdaad om zo'n islamgekkie gaat, waarom dan Canada?
Canada was eerlijk gezegd het laatste land waar ik het verwacht had. Maar inderdaad, voor hun blijft het wel een valide doelwit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Waarom niet? Misschien woonde het gekkie daar? Canada doet ook mee in de strijd tegen de IS, dus verder in hun ogen waarschijnlijk een valide doelwit.
twitter:btrottier twitterde op woensdag 22-10-2014 om 16:30:38Gunman at Parliament's Centre Block has been shot and killed reageer retweet
(beide twitteraars zijn parlementsleden)twitter:ElizabethMay twitterde op woensdag 22-10-2014 om 16:35:49Reports that shooter has been shot inside Centre Block. Multiple shots inside Centre Block. #shocking reageer retweet
http://nos.nl/artikel/712823-schoten-bij-parlement-canada.htmlquote:Terreurdreiging
Maandag werd een geradicaliseerde moslim door de Canadese politie doodgeschoten nadat hij met zijn auto doelbewust was ingereden op twee Canadese militairen. Een van de militairen overleefde het niet.
Canada besloot na dat incident om het terreurdreigingsniveau te verhogen van laag naar gemiddeld. Of er een verband is tussen beide incidenten is niet duidelijk.
Canada is een van de landen die betrokken is bij de internationale coalitie die vecht tegen de islamitische terreurgroep IS.
twitter:josh_wingrove twitterde op woensdag 22-10-2014 om 16:10:59I heard dozens of gunshots and the smell of gunpowder is heavy in the hallways right now reageer retweet
twitter:russian_market twitterde op woensdag 22-10-2014 om 16:40:07#BREAKING THE SHOOTER IS KILLED - 2 LAWMAKERS SAY ON TWITTER #Canada reageer retweet
Ik ben echt jaloers op dat soort voortvarendheid. Hoe veel gezeik hadden we ons in dit land niet bespaard als we - bijvoorbeeld - zo'n Volkert van der G. op 6 mei 2002 ook gewoon meedogenloos hadden afgeknald... Nee, hier moet altijd het "recht" zegevieren; of datgene wat daarvoor moet doorgaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:51 schreef Perrin het volgende:
twitter:btrottier twitterde op woensdag 22-10-2014 om 16:30:38Gunman at Parliament's Centre Block has been shot and killed reageer retweet
(beide twitteraars zijn parlementsleden)twitter:ElizabethMay twitterde op woensdag 22-10-2014 om 16:35:49Reports that shooter has been shot inside Centre Block. Multiple shots inside Centre Block. #shocking reageer retweet
Gewoon posten wat je vindt, en niet zo uit je anus zeuren.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verder zal ik m'n mond maar houden over het eigenlijke onderwerp van dit topic, want dan ben ik weer de racist die ongepaste vergelijkingen maakt met Nederland, enzovoort.
Eergister idd.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:00 schreef Halcon het volgende:
Gisteren was er in Canada toch ook al een aanslag door een geradicaliseerd figuur?
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eergister idd.
http://www.nu.nl/buitenla(...)moslimextremist.html
Het is ook geen verassing, hij is neergeschoten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:57 schreef DUTCHKO het volgende:
Canada heeft besloten om gevechtsvliegtuigen naar Syrie te zenden.
Voor mij geen verassing. Gisteren 2 andere soldaten aangevallen en 1 gedood.
We hebben heel veel idioten hier en nu komt er een ander groepje bij.
Wapens genoeg hier dus dat versneld de zaak.
Onduidelijk nog.. Sommigen hebben 't over 1, anderen over 3.quote:
Ah oké, lijkt georganiseerd dan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Onduidelijk nog.. Sommigen hebben 't over 1, anderen over 3.
Ligt er aan hoeveel schutters er zijn/waren he?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is er minimaal 1 te weinig, maar het is een begin.
Al Qaida probeert een staatsgreep te plegen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weet iemand überhaupt wat er gaande is binnen in dat parlementsgebouw? Buiten de lockdown om?
Ze kammen het gebouw uit, waarschijnlijk op zoek naar een eventuele tweede (of zelfs derde?) dader.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weet iemand überhaupt wat er gaande is binnen in dat parlementsgebouw? Buiten de lockdown om?
Canada gaat luchtaanvallen uitvoeren op ISquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:38 schreef Infection het volgende:
Als het inderdaad om zo'n islamgekkie gaat, waarom dan Canada?
Kwestie van tijd voor het hier ook gaat gebeuren.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Canada gaat luchtaanvallen uitvoeren op IS
Nou, nou, we weten nog niet eens wat er aan de hand is/was..quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:22 schreef Disorder het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor het hier ook gaat gebeuren.
Onze AIVD houdt dit allemaal erg goed in de gaten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:22 schreef Disorder het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voor het hier ook gaat gebeuren.
Als dit niet het werk is van moslims neem ik een jaar lang een Maiwand Al-Afghani UI.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, nou, we weten nog niet eens wat er aan de hand is/was..
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als dit niet het werk is van moslims neem ik een jaar lang een Maiwand Al-Afghani UI.
Prem UI lijkt me een betere straf.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Als dit niet het werk is van moslims neem ik een jaar lang een Maiwand Al-Afghani UI.
Prima. Ik vind het allemaal nogal voorbarig.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
twitter:josh_wingrove twitterde op woensdag 22-10-2014 om 17:25:23Police source has told a Globe colleague of mine that a second shooter has been shot reageer retweet
Ja, dat wisten we al (was al bevestigd).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:28 schreef Perrin het volgende:
twitter:josh_wingrove twitterde op woensdag 22-10-2014 om 17:25:23Police source has told a Globe colleague of mine that a second shooter has been shot reageer retweet
Oh? Dit gaat over een 2e aanvaller, hè.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat wisten we al (was al bevestigd).
quote:Volgens ooggetuigen is er minstens één schutter, die naar het parlementsgebouw gevlucht. Hij is daar doodgeschoten door de politie.
Stond al op de CBC-stream (die hier eerder geplaatst is).quote:
Hoorde het ook 2 of 3 zegt men nuquote:
Moeten ze eerst gevonden worden..quote:
Volgens mij heb je 10% kans op overleving bij hart massage. Dus die kans is vrij klein vrees ik...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:36 schreef MouzurX het volgende:
Die militair die op wacht stond is dood neem ik aan.
Hartmassage was nodig, hoe vaak overleef je dat?
Goeie grap.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Volgens mij heb je 10% kans op overleving bij hart massage. Dus die kans is vrij klein vrees ik...
Dan hoeven die teringapen dat nog niet mee te nemen naar onze wereld.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:39 schreef Twiitch het volgende:
Triest. Maar het is nou eenmaal oorlog.
Zouden we andersom ook kunnen stellen natuurlijkquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan hoeven die teringapen dat nog niet mee te nemen naar onze wereld.
Ga dan daar meevechten.
twitter:josh_wingrove twitterde op woensdag 22-10-2014 om 17:41:48Police saying 3 separate shootings - one in parliament, one at war memorial, one at Rideau Centre mall, via CTV. (still in lockdown) reageer retweet
mja, als je als 'onze wereld' je gaat bemoeien met een oorlog is het naief om te denken dat je als land volledig buiten schot blijft.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ga dan daar meevechten.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:50 schreef sonnyspek het volgende:
Ik ben bang dat er gewoon nog ergens een 4de man opduikt. In een winkelcentrum ofzo.
http://www.nu.nl/buitenla(...)adees-parlement.htmlquote:Ook bij een nabijgelegen hotel zou een schietpartij zijn geweest.
twitter:josh_wingrove twitterde op woensdag 22-10-2014 om 17:41:48Police saying 3 separate shootings - one in parliament, one at war memorial, one at Rideau Centre mall, via CTV. (still in lockdown) reageer retweet
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:50 schreef sonnyspek het volgende:
Ik ben bang dat er gewoon nog ergens een 4de man opduikt. In een winkelcentrum ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lijkt me niet alleen een pistool wat je hoort.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:51 schreef Revanches het volgende:
Goeiedag daar wordt flink geschoten
Ik denk dat het slimmer zou zijn om vooralsnog alleen militairen aan te vallen. Anders krijg je wel heel snel het volk tegen je. Zo deed de maffia in de VS dat ook, totdat ze ineens ook burgerslachtoffers gingen maken, en toen was het snel klaar.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:50 schreef sonnyspek het volgende:
CBC denkt dat één van de schutters op dat moment gedood wordt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:52 schreef Proximo het volgende:
[..]
Lijkt me niet alleen een pistool wat je hoort.
Dit zal wel de hall of honour zijn waar dus iemand met een rifle was
twitter:Charles_Lister twitterde op woensdag 22-10-2014 om 17:50:35#Canada parliament official on @BBCNews says he saw gunman: "he looked Arabian, long hair & small beard" #Ottawa reageer retweet
Shockgranaat?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:52 schreef Proximo het volgende:
[..]
Lijkt me niet alleen een pistool wat je hoort.
Dit zal wel de hall of honour zijn waar dus iemand met een rifle was
Ja oke, maar het klinkt niet alsof daar veel doden zijn gevallen gelukkig. Volgens mij is dat voorkomen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)adees-parlement.html
En die tweet:twitter:josh_wingrove twitterde op woensdag 22-10-2014 om 17:41:48Police saying 3 separate shootings - one in parliament, one at war memorial, one at Rideau Centre mall, via CTV. (still in lockdown) reageer retweet
Galmt ook sterk natuurlijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:51 schreef Revanches het volgende:
Goeiedag daar wordt flink geschoten
Ehm.. gezien de ontwikkelingen lijkt 'hoog' mij toch een betere kwalificatie..quote:Canada heeft het dreigingsniveau voor een terreuraanslag door dat incident dinsdag verhoogd van laag naar gemiddeld.
Ja, maar er werd ook herhaaldelijk geschoten dacht ik..quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Galmt ook sterk natuurlijk.
Met 10 politiemannen die schieten krijg je wel lawaai ja
En de titel is weer bewerkt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Volgens nu.nl is de militair dood
http://www.nu.nl/buitenla(...)adees-parlement.html
Niet echt, als je het eens bent met IS en de methodes die ze gebruiken en je gaat dan dit doen;quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:42 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zouden we andersom ook kunnen stellen natuurlijk
De video van in het gebouw leek mij op een vrij standaard "drop your weapon -> doet dat niet -> bam bam bam bam".quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:54 schreef Revanches het volgende:
[..]
Ehm.. gezien de ontwikkelingen lijkt 'hoog' mij toch een betere kwalificatie..
[..]
Ja, maar er werd ook herhaaldelijk geschoten dacht ik..
Er gebeurt daar nooit wat idd.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:54 schreef sonnyspek het volgende:
Canada dat wordt aangevallen. Dan is toch wel het einde zoek...
Er was een reporter met een kleine camera aanwezig toen het gebeurde, vandaar..quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Best ziekelijk dat dit live gefilmd wordt
En wtf zijn ze in godsnaam aan het doen??
"In meerdere niet islam gerelateerde incidenten, en dan nu het weer"quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:00 schreef sonnyspek het volgende:
NOS...Zullen wel een item van 20 seconden erover hebben
Gewoon Merel op RTL.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:00 schreef sonnyspek het volgende:
2e locatie? CTV rept van 3 in en rond parliament hillquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
CBC: bevestigt dat er een 2e schietpartij was in een shopping centre (Rideau Centre mall)
Ja maar die militair die dood is geschoten (oke nog niet bevestigd) en die schietpartij in het gebouw zijn met dezelfde schutter geweest.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:02 schreef Proximo het volgende:
[..]
2e locatie? CTV rept van 3 in en rond parliament hill
CBC ook, maar dat was onbevestigd (aan hun iig)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:02 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wat lul je nou man.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:00 schreef sonnyspek het volgende:
Wat ik zeg. Ze zullen er wel een item van 20 seconden erover hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat lul je nou man.
De NOS opent vrijwel elke dag met IS nieuws.
Slim antwoord.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:05 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat ik zeg. Ze zullen er wel een item van 20 seconden erover hebben.
Is dat slecht?
Nee, juist heel goed. Een schietpartij met één dode in Canada zonder verdere informatie is niet boeiend.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:05 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat ik zeg. Ze zullen er wel een item van 20 seconden erover hebben.
Is dat slecht?
Ik wil het doorzeefde lijk van de schutter zien inderdaad.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik vind die beelden een beetje saai.... Ik kijk naar een postkantoor
Daarom ook minimaal 1 te weinig.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ligt er aan hoeveel schutters er zijn/waren he?
en dit is nog niet duidelijkquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:02 schreef Proximo het volgende:
[..]
quote:De Universiteit van Ottawa is ontruimd en afgesloten door de politie. Het is nog onduidelijk wat daar is gebeurd.
Is nog onbekend.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:07 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Zijn het nou wel of geen radicale moslims?
Niet zeker. Maar een ooggetuige sprak over een kleine man met Arabisch uiterlijk en korte baard.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:07 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Waarschijnlijk wel toch.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:07 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Het zal mij niks verbazen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
Niet zeker. Maar een ooggetuige sprak over een kleine man met Arabisch uiterlijk en korte baard.
Als eerste zijn het zieke geesten.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:07 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Lijkt meer op een ISIS-gerelateerde actie.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:07 schreef Martin-Ssempa het volgende:
Getuigen zagen een man met lang donker haar wegrennen. Volgens een ooggetuige gaat het om een ´native american´quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
Niet zeker. Maar een ooggetuige sprak over een kleine man met Arabisch uiterlijk en korte baard.
"Indiaan" dus?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:11 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Getuigen zagen een man met lang donker haar wegrennen. Volgens een ooggetuige gaat het om een ´native american´
http://www.telegraaf.nl/b(...)neergeschoten__.html
quote:ISIS urges jihadists to attack Canadians: ‘You will not feel secure in your bedrooms’
http://news.nationalpost.(...)re-in-your-bedrooms/quote:Stewart Bell | September 21, 2014 9:47 PM ET
In a 42-minute audio speech, Abu Muhammad Al-Adnani urged ISIS supporters to kill Canadians, Americans, Australians, French and other Europeans, regardless of whether they were civilians or members of the military.
“Rely upon Allah, and kill him in any manner or way however it may be. Do not ask for anyone’s advice and do not seek anyone’s verdict. Kill the disbeliever whether he is civilian or military, for they have the same ruling,” he said.
“Both of them are disbelievers. Both of them are considered to be waging war. Both of their blood and wealth is legal for you to destroy, for blood does not become illegal or legal to spill by the clothes being worn.”
Een indiaan? Die zijn over het algemeen niet moslim.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:11 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Getuigen zagen een man met lang donker haar wegrennen. Volgens een ooggetuige gaat het om een ´native american´
http://www.telegraaf.nl/b(...)neergeschoten__.html
Wie stuurt er ook alweer wapens en soldaten naar het Midden-Oosten?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ga dan daar meevechten.
Maar wel licht getint en donkerharigquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een indiaan? Die zijn over het algemeen niet moslim.
Canada niet. Ze voeren wel bombardementen uit, maar dat is wat anders. Bovendien. Wat stel je voor? Niks doen aan de barbaarse wreedheden van IS?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie stuurt er ook alweer wapens en soldaten naar het Midden-Oosten?
We doen ook niks aan de barbaarse wreedheden van Zuid-Soedan, of Saudi-Arabie, of Noord-Korea.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Canada niet. Ze voeren wel bombardementen uit, maar dat is wat anders. Bovendien. Wat stel je voor? Niks doen aan de barbaarse wreedheden van IS?
Nou. Waar gaat het dan wel om?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
We doen ook niks aan de barbaarse wreedheden van Zuid-Soedan, of Saudi-Arabie, of Noord-Korea.
Denken dat het om die wreedheden gaat.
Eergisterenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:17 schreef UpsideDown het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er een link is met de aanslag van gisteren.
Strategie, belangen, etc.quote:
Goh naief. Dat woord was nog niet gevallen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:17 schreef clavier het volgende:
EenVandaag durft wel te zeggen dat het waarschijnlijk moslimextremisten zijn. Die zijn minder naïef.
Halve en misleidende informatie weer. Wat is het probleem van moslimextremisten in het algemeen met Canada? Is het niet waarschijnlijker dat het ISIS gerelateerd is?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:17 schreef clavier het volgende:
EenVandaag durft wel te zeggen dat het waarschijnlijk moslimextremisten zijn. Die zijn minder naïef.
Is Ottawa in oorlog?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie stuurt er ook alweer wapens en soldaten naar het Midden-Oosten?
Die nieuwe groep, Khorasan!1!1!11quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:16 schreef De_Guidance het volgende:
Het lijkt mij zo goed als zeker dat dit gelinkt is aan IS/Al Qeida.
Wat een bullshit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:16 schreef Jellereppe het volgende:
Totaal geen medelijden mee. Dit is een plaagstoot als men het afzet tegen cijfers in het Midden-Oosten. Westerse overheden vernietigen graag levens in een bepaald regio op deze wereld. Als ze een terrorist naar het hiernamaals kunnen knallen en daarbij vallen 10 onschuldige doden, dan drukken ze op die knop. Als het eigen landen betreft, dan komen de krantenkoppen met koppen als 'terrorisme' aanzetten. De werkelijke, weliswaar gelegaliseerde terrorisme, komt van Westerse mogendheden die een bepaald niet te nader noemen regio in een wurggreep houden omdat het rijk is aan aardolie. Hoeveel doden zijn gevallen door de inval in Irak. Allemaal gebaseerd op politieke leugens van Bush Jr en Blair. Canada is ook niet heel schoon.
Volgens mij ben je een beetje aan het hengelen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Halve en misleidende informatie weer. Wat is het probleem van moslimextremisten in het algemeen met Canada? Is het niet waarschijnlijker dat het ISIS gerelateerd is?
Dat is zeker hypocriet. Maar ze plegen geen genocide. Welke verdere strategie, belangen en geopolitieke redenen heb je verder?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Strategie, belangen, etc.
Geopolitiek.
Saudi-Arabie heeft laatst nog iemand onthoofd voor hekserij. Is gewoon IS in landsvorm. Dat zijn onze vrienden en partners. Beetje hypocriet niet?
Lopen nogal op de feien vooruit dus.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:17 schreef clavier het volgende:
Weet je wel wat ISIS is?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Halve en misleidende informatie weer. Wat is het probleem van moslimextremisten in het algemeen met Canada? Is het niet waarschijnlijker dat het ISIS gerelateerd is?
Don't feed the troll.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
Als een geradicaliseerde Moslim jouw hoofd er af snijdt heb ik ook totaal geen medelijden met jou. Jij bent immers ook maar een Westerling en daarom schuldig.
IS heeft natuurlijk niks met de islam te maken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:19 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ah, genocide, het toverwoord.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:19 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat is zeker hypocriet. Maar ze plegen geen genocide. Welke verdere strategie, belangen en geopolitieke redenen heb je verder?
Ik moest ook lachen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
IS heeft natuurlijk niks met de islam te maken.
Nee, ISIS is een zelfverklaarde staat met eigen belangen. Dat is veel specifieker dan hun toevallige religie. Wat heeft de islam met Canada te maken? Is Ottawa genoemd in de Koran?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
IS heeft natuurlijk niks met de islam te maken.
Ja, zeer zeker. Daarmee echter nog niet per definitie verkeerd dat IS wordt aangepakt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Strategie, belangen, etc.
Geopolitiek.
Saudi-Arabie heeft laatst nog iemand onthoofd voor hekserij. Is gewoon IS in landsvorm. Dat zijn onze vrienden en partners. Beetje hypocriet niet?
Oh van mij mag IS kapot. Zo snel mogelijk ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zeer zeker. Daarmee echter nog niet per definitie verkeerd dat IS wordt aangepakt.
Misschien moet je meer lezen en minder posten. Posten blijkt geen garantie voor kennis.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik post 3 jaar in het Syrië en Irak-topic, dus ja ik weet wat ISIS is.
Als de VS niet had ingegrepen bij die Yezidi's stond jij vooraan om te roepen: "Zie je wel! Niet genoeg olie zeker!"quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ah, genocide, het toverwoord.
IS doet enkel wat de koran hen opdraagd.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, ISIS is een zelfverklaarde staat met eigen belangen. Dat is veel specifieker dan hun toevallige religie. Wat heeft de islam met Canada te maken? Is Ottawa genoemd in de Koran?
Media van jouw gekleurde bronnen zeker, nee bedankt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Misschien moet je meer lezen en minder posten. Posten blijkt geen garantie voor kennis.
Niet echt, meestal interesseer ik mij niet echt in die discussie.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:22 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als de VS niet had ingegrepen bij die Yezidi's stond jij vooraan om te roepen: "Zie je wel! Niet genoeg olie zeker!"
Jij ziet IS dus als Islam zoals Islam bedoeld is?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
IS doet enkel wat de koran hen opdraagt.
ISIS doet wat in hun eigen belang is en de koran is daarbij een middel om hun doel te bereiken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
IS doet enkel wat de koran hen opdraagt.
Jouw. Met w.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Media van jou gekleurde bronnen zeker, nee bedankt.
Natuurlijk ziet hij dat.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:23 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jij ziet IS dus als Islam zoals Islam bedoeld is?
En Hitler was geen nazi.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
ISIS doet wat in hun eigen belang is en de koran is daarbij een middel om hun doel te bereiken.
Kunnen we on topic blijven een plaats van er een islam-topic van te maken?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
IS doet enkel wat de koran hen opdraagd.
Nee het is te laat, Cerebut heeft zijn hengeltje uitgegooid en iedereen begint gelijk te happen. We gaan nu in rondjes met elkaar debatteren over wat wel en niet islamitisch is. GO!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kunnen we on topic blijven een plaats van er een islam-topic van te maken?
Alsjeblieft? Iedereen?
Uiteraard even wachten tot de achtergrond van de daders bekend is. Excuses.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alsjeblieft? Iedereen?
Ja, ook dat leer je niet in het Syrië-topic.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Goed argument, van die kant had ik het nog niet bekeken.
Ik was niet diegene die over moslims of de islam begon. Je moet het toch elders zoeken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee het is te laat, Cerebut heeft zijn hengeltje uitgegooid en iedereen begint gelijk te happen. We gaan nu in rondjes met elkaar debatteren over wat wel en niet islamitisch is. GO!
Krijgen we dan ook weer van die ellenlange, niet boeiende bronnen in dit topic. Want daar gooien ze elkaar ook dood mee.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Nee het is te laat, Cerebut heeft zijn hengeltje uitgegooid en iedereen begint gelijk te happen. We gaan nu in rondjes met elkaar debatteren over wat wel en niet islamitisch is. GO!
Mja, laten we maar even wachten tot we de achtergronden van de dader kennen. Ik denk ook wel dat het IS-gerelateerd is, maar zeker weten doen we dat niet. Straks blijkt het een boze indiaan te zijn die uit zijn wigwam is gezet en dan is deze discussie een beetje raar.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alsjeblieft? Iedereen?
Dan is het interessant om terug te lezen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, laten we maar even wachten tot we de achtergronden van de dader kennen. Ik denk ook wel dat het IS-gerelateerd is, maar zeker weten doen we dat niet. Straks blijkt het een boze indiaan te zijn die uit zijn wigwam is gezet en dan is deze discussie een beetje raar.
Dat was idd het eerste dat in me opkwam. Het lijkt me dat meerdere gewapende personen heel wat meer slachtoffers zouden kunnen maken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:25 schreef Sylv3se het volgende:
Als er meerdere schutters zijn en maar één dode is het wel een amateuristische aanslag.
Dan zorg je ervoor dat er zoveel mogelijk slachtoffers vallen.
Geradicaliseerde indiaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, laten we maar even wachten tot we de achtergronden van de dader kennen. Ik denk ook wel dat het IS-gerelateerd is, maar zeker weten doen we dat niet. Straks blijkt het een boze indiaan te zijn die uit zijn wigwam is gezet en dan is deze discussie een beetje raar.
Dat is ook het hypocriete. Aan de ene kant Amerika en de westerse landen veroordelen voor hun beleid in Irak, Libië, enz., maar van de andere kant ook weer veroordelen als ze zich afzijdig houden of niet genoeg ingrijpen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:22 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als de VS niet had ingegrepen bij die Yezidi's stond jij vooraan om te roepen: "Zie je wel! Niet genoeg olie zeker!"
Ja, of iemand die Maja de Bij vaker op TV wil.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
...
Als manier om de massa te onderdrukken. Zoals elke religie bedoeld is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:23 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jij ziet IS dus als Islam zoals Islam bedoeld is?
Feit is dat Canada in de coalitie zit en jihadisten bombardeert, die wraak willen nemen op westerse doelen. De aanslag van maandag was een moslimextremist en de kans dat deze aanslag dat ook is uitgevoerd door moslimextremisten, is redelijk groot.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:25 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, ook dat leer je niet in het Syrië-topic.
Juist.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:29 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als manier om de massa te onderdrukken. Zoals elke religie bedoeld is.
Daar was ik niet bij, maar kan me er iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dan is het interessant om terug te lezen.
Net als met Breivik toen.
Hoezo is dat wat anders?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Canada niet. Ze voeren wel bombardementen uit, maar dat is wat anders.
Nu doe je het weer. Niet zomaar "moslimextremisten", maar aanhangers van ISIS.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Feit is dat Canada in de coalitie zit en jihadisten bombardeert, die wraak willen nemen op westerse doelen. De aanslag van maandag was een moslimextremist en de kans dat deze aanslag dat ook is uitgevoerd door moslimextremisten is redelijk groot.
Nee je eerste 3 posts beginnen over ISIS en daarbij elke post vermeld je dat dat trouwens geen moslims zijn (uit het niets). Geeft aan dat je zin had om daar een debatje over te beginnen. Maar veel plezier verder met je kaap.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:26 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik was niet diegene die over moslims of de islam begon. Je moet het toch elders zoeken.
Of mohammmed b, merah, etcetera.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:29 schreef Reya het volgende:
Het zal wel een moslim zijn, net als Timothy McVeigh en David Koresh.
Waarom noem je alleen ISIS, als ook andere salafistische groepen worden gebombardeerd door de coalitie?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nu doe je het weer. Niet zomaar "moslimextremisten", maar aanhangers van ISIS.
Op dit moment nog niet. Jij wel?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ja, of iemand die Maja de Bij vaker op TV wil.
Je weet het niet, hè
Waarom heb jij het over "moslimextremisten" als je weet dat het hoogstwaarschijnljik om ISIS of een daaraan grenzende groepering gaat?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waarom noem je alleen ISIS, als ook andere salafistische groepen worden gebombardeerd door de coalitie?
TOPSHOWquote:Een ooggetuige omschreef één van de vuurwapengevaarlijke gekken als een man met een lange baard en een sjaal om zijn nek.
Geen 'boots on the ground'. Ze vliegen het land binnen, droppen een bom en vliegen weer terug. Piloten zijn geen soldaten.quote:
Omdat de partijen die aangepakt worden grotendeels bestaan uit moslimextremisten misschien?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom heb jij het over "moslimextremisten" als je weet dat het hoogstwaarschijnljik om ISIS of een daaraan grenzende groepering gaat?
quote:Canada sluit legerbases uit voorzorg
Toegevoegd: woensdag 22 okt 2014, 18:26
Het Canadese leger heeft alle legerbases in het land tijdelijk gesloten. De maatregel volgt op het neerschieten van een militair bij een oorlogsmonument in de hoofdstad Ottawa.
De dader vluchtte na de schietpartij het nabijgelegen parlementsgebouw in. In de hal van het parlement zijn daarna schoten gelost en daarbij zou de schutter zijn omgekomen. Het gebouw en de omgeving zijn door de politie afgegrendeld.
Geradicaliseerde moslim
Maandag werd een geradicaliseerde moslim door de Canadese politie doodgeschoten nadat hij met zijn auto doelbewust was ingereden op twee militairen. Een van hen overleefde het niet. Na dit incident werd het terreurdreigingsniveau in Canada verhoogd. Of er een verband is tussen beide incidenten is niet duidelijk.
Canada is betrokken bij bij de internationale coalitie die vecht tegen de islamitische terreurgroep IS.
Gewoon moslims dus. De extremisten zijn eigenlijk degene die ondanks alles toch lief zijnquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nu doe je het weer. Niet zomaar "moslimextremisten", maar aanhangers van ISIS.
Zo kun je het nog algemener stellen. De partijen die aangepakt worden bestaan grotendeels uit mensen. Uit verzamelingen DNA.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat de partijen die aangepakt worden grotendeels bestaan uit moslimextremisten misschien?
Dus omdat we duurdere wapens hebben geeft ons dat het recht om te slaan zonder teruggeslagen te worden?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:35 schreef Disorder het volgende:
[..]
Geen 'boots on the ground'. Ze vliegen het land binnen, droppen een bom en vliegen weer terug. Piloten zijn geen soldaten.
1 Dode militair als gevolg.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:40 schreef superniger het volgende:
Moslims pleegde een paar dagen geleden ook al een aanslag in Canada.
Er zijn daar mensen actief die duizenden vrouwen verkrachten, ongewapende groepen onthoofden, kruisigen. Het is exact DIE groep die doelwit is van airstrikes. Had je liever gehad dat de wereld toekeek en niks deed? Dit heeft niks met de prijs van ons wapentuig te maken en ik heb echt geen flauw idee waarom je dat er bijsleept.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus omdat we duurdere wapens hebben geeft ons dat het recht om te slaan zonder teruggeslagen te worden?
Hellend vlak. Dat begrijp je zelf toch ook wel?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus omdat we duurdere wapens hebben geeft ons dat het recht om te slaan zonder teruggeslagen te worden?
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:34 schreef superniger het volgende:
Een ooggetuige omschreef één van de vuurwapengevaarlijke gekken als een man met een lange baard en een sjaal om zijn nek.
TOPSHOW
Kennelijk komt met militaire superioriteit het idee dat je als land vanuit je luie veilige stoel een beetje oorlog kan voeren en dat de tegenstander keurig op het slagveld blijft dat het Westen daarvoor heeft uitgezocht, lekker ver van huis. Zo werkt het dus niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:43 schreef Disorder het volgende:
[..]
Er zijn daar mensen actief die duizenden vrouwen verkrachten, ongewapende groepen onthoofden, kruisigen. Het is exact DIE groep die doelwit is van airstrikes. Had je liever gehad dat de wereld toekeek en niks deed? Dit heeft niks met de prijs van ons wapentuig te maken en ik heb echt geen flauw idee waarom je dat er bijsleept.
Ja. Terwijl het wel zo simpel had kunnen zijn, ware het niet dat er - mits dit een Moslim is - erg veel mensen zijn die zich blijkbaar liever identificeren met extremistisch tuig dan met de rest van een over het algemeen welwillende samenleving.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kennelijk komt met militaire superioriteit het idee dat je als land vanuit je luie veilige stoel een beetje oorlog kan voeren en dat de tegenstander keurig op het slagveld blijft dat het Westen daarvoor heeft uitgezocht, lekker ver van huis. Zo werkt het dus niet.
En jij bent daar wel content mee hèquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kennelijk komt met militaire superioriteit het idee dat je als land vanuit je luie veilige stoel een beetje oorlog kan voeren en dat de tegenstander keurig op het slagveld blijft dat het Westen daarvoor heeft uitgezocht, lekker ver van huis. Zo werkt het dus niet.
Ik zie hem nergens betogen dat we niet hadden moeten ingrijpen. Hij zegt dat hij geen verschil ziet tussen "boots on ground" en "airstrikes" als het gaat om de reactie van de tegenpartij.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:43 schreef Disorder het volgende:
[..]
Er zijn daar mensen actief die duizenden vrouwen verkrachten, ongewapende groepen onthoofden, kruisigen. Het is exact DIE groep die doelwit is van airstrikes. Had je liever gehad dat de wereld toekeek en niks deed? Dit heeft niks met de prijs van ons wapentuig te maken en ik heb echt geen flauw idee waarom je dat er bijsleept.
Dat lees ik nergens. Wil jij dat hij er content mee is?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:48 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En jij bent daar wel content mee hè
twitter:josh_wingrove twitterde op woensdag 22-10-2014 om 18:49:19One Parliamentary guard was shot in the leg and is OK in hospital, House of Commons security officer tells us. Another was shot in pantleg. reageer retweet
Dat klopt. Maar de tegenpartij bevindt zich tegenwoordig in ons midden. Merkwaardig, gezien het verschil in kansen en mogelijkheden hier. Blijkbaar identificeren veel mensen zich liever met verkrachtende en massa-moordende mensen dan met een samenleving als deze. Nogmaals. Mits het om een Moslim gaat.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zie hem nergens betogen dat we niet hadden moeten ingrijpen. Hij zegt dat hij geen verschil ziet tussen "boots on ground" en "airstrikes" als het gaat om de reactie van de tegenpartij.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We weten nog niet wie de daders zijn en wat hun motief is.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:51 schreef kawotski het volgende:
Tijd om eens wat minder moslims toe te laten in het 'Westen'. Waar is de tijd dat je nog gewoon een land als vijand had.
Dat hoeft ook niet, ik kan direct refereren naar een paar dagen geleden en het feit dat je hier als militair ook niet meer in uniform over straat kan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We weten nog niet wie de daders zijn en wat hun motief is.
Mocht het wel een Moslim zijn dan ben ik het wel met hem eens. Je haalt echt een Trojaans paard binnen. Dat hebben we al gezien in Madrid, London, Woolwich, Boston, Brussel, Amsterdam en eerder deze week in Canada. Al was die laatste geloof ik een bekeerling.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We weten nog niet wie de daders zijn en wat hun motief is.
AL die incidenten bleken NIET waar:quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, ik kan direct refereren naar een paar dagen geleden en het feit dat je hier als militair ook niet meer in uniform over straat kan.
RIP in peace...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:55 schreef sonnyspek het volgende:
Soldaat is overleden.
Rust in vrede.
Las het ook net. Arme vent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:55 schreef sonnyspek het volgende:
Soldaat is overleden.
Rust in vrede.
Bekeerlingen zijn de grootste gekken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:54 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mocht het wel een Moslim zijn dan ben ik het wel met hem eens. Je haalt echt een Trojaans paard binnen. Dat hebben we al gezien in Madrid, London, Woolwich, Boston, Brussel, Amsterdam en eerder deze week in Canada. Al was die laatste geloof ik een bekeerling.
Alle 3 de berichten zeker de wereld ingekomen via de Telegraaf?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
AL die incidenten bleken NIET waar:
- geen militair (in opleiding) aangevallen op een station
- geen militairen (in opleiding) expres bijna aangereden
- geen ronselpraktijken op een luchtmachtbasis
Dat was idd een bekeerlingquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:54 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mocht het wel een Moslim zijn dan ben ik het wel met hem eens. Je haalt echt een Trojaans paard binnen. Dat hebben we al gezien in Madrid, London, Woolwich, Boston, Brussel, Amsterdam en eerder deze week in Canada. Al was die laatste geloof ik een bekeerling.
Vandaar dat de overheid zo snel on air moest met ons angst aan te praten..quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
AL die incidenten bleken NIET waar:
- geen militair (in opleiding) aangevallen op een station
- geen militairen (in opleiding) expres bijna aangereden
- geen ronselpraktijken op een luchtmachtbasis
Bron?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:55 schreef sonnyspek het volgende:
Soldaat is overleden.
Rust in vrede.
Google zelf maar, bleken later allemaal niet waar.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:56 schreef JanCees het volgende:
[..]
Alle 3 de berichten zeker de wereld ingekomen via de Telegraaf?
http://www.thestar.com/quote:
Een welwillende samenleving die er alweer jaren flink op los bombardeert, vanuit de luie stoel, zonder zelf risico te lopen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:48 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja. Terwijl het wel zo simpel had kunnen zijn, ware het niet dat er - mits dit een Moslim is - erg veel mensen zijn die zich blijkbaar liever identificeren met extremistisch tuig dan met de rest van een over het algemeen welwillende samenleving.
Het is wel arrogant, ook moreel, er zit ergens een veronderstelling dat wanneer de vijand terugslaat dit niet het gevolg is van het oorlogvoeren zelf, maar van de huiveringwekkende schurkachtigheid van die vijand.quote:Bovendien zijn onze politici en militaire strijdmachten daar heus wel van op de hoogte. Het is geen arrogante houding. Er zijn gewoon een hoop malloten met wapens.
Ik ga niet over hun motief. Maar er was idd een intern mailtje waarin werd gezegd dat die incidenten daarvoor konden worden aangegrepen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:57 schreef kawotski het volgende:
[..]
Vandaar dat de overheid zo snel on air moest met ons angst aan te praten..
Dus de militairen kunnen gewoon weer in uniform over straat?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Google zelf maar, bleken later allemaal niet waar.
Dat konden ze sowieso al, want alle incidenten zijn niet waar. En dat is allemaal gewoon in het nieuws geweest.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:59 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dus de militairen kunnen gewoon weer in uniform over straat?
Dat het niet waar is doet er niets aan af dat de overheid afraadt een uniform te dragen. Dat jij een ander advies hebt...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat konden ze sowieso al, want alle incidenten zijn niet waar.
Wow. Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Wat probeer je nou te zeggen? Dat IS best okay is? Ga je niet toegeven natuurlijk, maar zo komt het wel over.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een welwillende samenleving die er alweer jaren flink op los bombardeert, vanuit de luie stoel, zonder zelf risico te lopen.
[..]
Het is wel arrogant, ook moreel, er zit ergens een veronderstelling dat wanneer de vijand terugslaat dit niet het gevolg is van het oorlogvoeren zelf, maar van de huiveringwekkende schurkachtigheid van die vijand.
Dat advies was gebaseerd op op die incidenten. Of die werden er iig voor aangegrepen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:02 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat het niet waar is doet er niets aan af dat de overheid afraadt een uniform te dragen. Dat jij een ander advies hebt...
Dit denk ik:quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wow. Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Wat probeer je nou te zeggen? Dat IS best okay is? Ga je niet toegeven natuurlijk, maar zo komt het wel over.
En? Is dat advies door de overheid ingetrokken? Ik heb dat nergens kunnen vinden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat advies was gebaseerd op op die incidenten. Of die werden er iig voor aangegrepen.
Nee. Heb ik dat beweerd dan?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:05 schreef kawotski het volgende:
[..]
En? Is dat advies door de overheid ingetrokken? Ik heb dat nergens kunnen vinden.
Eens.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit denk ik:
Er zal geen IS-strijder/fanaat denken van "niks aan de hand, het zijn maar airstrikes". Het is goed om te beseffen dat je mengen in een conflict het risico vergroot dat lieden in eigen land menen daar actie op te moeten ondernemen.
Betekent echter niet dat je je per definitie nooit moet mengen in conflicten en dat je het zich voordoen van het risico op dit soort acties moet accepteren.
Ja, praat er nou maar omheen. Het advies staat nog steeds dus de dreiging is er volgens de overheid gewoon.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Heb ik dat beweerd dan?
Ik praat helemaal nergens omheen. Ik heb beweerd dat de drie incidenten achteraf niet waar waren. Meer niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ja, praat er nou maar omheen. Het advies staat nog steeds dus de dreiging is er volgens de overheid gewoon.
https://www.google.nl/web(...)n+militairen&tbm=nws
Tsja, ik heb het niet over de incidenten gehad, die heb jij aangehaald.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik praat helemaal nergens omheen. Ik heb beweerd dat de drie incidenten achteraf niet waar waren. Meer niet.
De ongelovigen dienen uiteraard gestraft te worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:12 schreef Elan het volgende:
[..]
De geschiedenisboeken bewijzen je ongelijk.
God/Allah heeft meer liefde voor misdadigers, moordenaars en terroristen dan onschuldige mensen..quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:13 schreef kawotski het volgende:
[..]
God/Allah heeft meer liefde voor misdadigers, moordenaars en terroristen dan onschuldige mensen..
quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
De ongelovigen dienen uiteraard gestraft te worden.
Nee hoor, dat is jouw simplisme. Ik zeg dat als je begint met oorlog voeren dat je dan niet moet gaan miepen dat je eigen mensen ook slachtoffer worden, op eigen grond. Als je daar niet tegen kunt, en blijkbaar kunnen we dat niet wat met een fractie van de slachtoffers van die van de vijand is het al meteen drama, dan moet je maar wat beter nadenken voor je een oorlog begint. Nee, de oorlog begon niet met IS.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wow. Jij bent echt niet goed bij je hoofd. Wat probeer je nou te zeggen? Dat IS best okay is? Ga je niet toegeven natuurlijk, maar zo komt het wel over.
Tot nu toe is nooit bewezen dat God de instructies geeft. Tot die tijd is hij nog even niet verantwoordelijk voor de daden van zijn zelfbenoemde volgers.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:13 schreef kawotski het volgende:
[..]
God/Allah heeft meer liefde voor misdadigers, moordenaars en terroristen dan onschuldige mensen..
Dat klopt, maar het gebeurt in naam van God/Allah dus in zekere zin. Gelukkig gebruiken ze mijn naam niet anders had ik heel wat uit te leggen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tot nu toe is nooit bewezen dat God de instructies geeft. Tot die tijd is hij nog even niet verantwoordelijk voor de daden van zijn zelfbenoemde volgers.
Lol gaaf verhaal.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is jouw simplisme. Ik zeg dat als je begint met oorlog voeren dat je dan niet moet gaan miepen dat je eigen mensen ook slachtoffer worden, op eigen grond. Als je daar niet tegen kunt, en blijkbaar kunnen we dat niet wat met een fractie van de slachtoffers van die van de vijand is het al meteen drama, dan moet je maar wat beter nadenken voor je een oorlog begint. Nee, de oorlog begon niet met IS.
In die zin wil ik die zogenaamde vijand op eigen bodem dan wel kunnen verslaan of me er tegen kunnen beschermen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is jouw simplisme. Ik zeg dat als je begint met oorlog voeren dat je dan niet moet gaan miepen dat je eigen mensen ook slachtoffer worden, op eigen grond. Als je daar niet tegen kunt, en blijkbaar kunnen we dat niet wat met een fractie van de slachtoffers van die van de vijand is het al meteen drama, dan moet je maar wat beter nadenken voor je een oorlog begint. Nee, de oorlog begon niet met IS.
De hypocrisiequote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
De ongelovigen dienen uiteraard gestraft te worden.
ISIS en JAN zijn islamitische terreurorganisaties.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zo kun je het nog algemener stellen. De partijen die aangepakt worden bestaan grotendeels uit mensen. Uit verzamelingen DNA.
Je kunt het ook specifiek benoemen. Als deze aanslag in Canada is uitgevoerd door iemand met een islamitische achtergrond, dan zal het niet vanuit islamitische motieven zijn gebeurd, maar vanwege een verwantschap met de ISIS/Nusra/whatever.
Dat laatste zeer zeker.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:15 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het gebeurt in naam van God/Allah dus in zekere zin. Gelukkig gebruiken ze mijn naam niet anders had ik heel wat uit te leggen.
Wat bedoel je precies met "niet miepen" ?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wow, jij bent echt slecht in lezen. Of goed in ongefundeerde verdachtmakingen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Goed gesproken van Weltschmerz, een echte Fok! kwaliteitsuser!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus omdat mensen die jij verafschuwd geen compassie hebben hoef jij het ook niet meer te hebben? Succes met je leven zielig mannetje.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:26 schreef Jellereppe het volgende:
Het risico van oorlog. Eerst het toejuichen dat een pro-Westerse regering zitting neemt in Kiev, en vervolgens raar opkijken als Rusland in actie komt en nu 'moord en brand' schreeuwen om de dood van deze militair. Dat is het risico, hoe klein ook, van de dubieuze Westerse politiek. Eerst MH117 en nu deze Canadees. Moet toch aan het denken zetten. We vernietigen met plezier miljoenen levens, maar kom niet aan onze mensen, want die zijn 10x zoveel waard. Ook met die uitvaart na MH117. Hele ceremonie. Ik kon er geen seconde mee zitten. Iets met blaren. Als ik zie hoe honden in dit land reageren bij de dood van mensen duizenden km verder, geen enkele compassie, en dan nu opeens tranen en tuiten? Rot toch een eind op.
Wat is het volgende? Noord-Korea aanvallen en dan moord en brand schreeuwen als ze Seoel met de grond gelijk maken. Of raar opkijken dat ze bezig zijn met kernproeven.
Als je IS gaat bagatelliseren om je anti-westerse punt te maken ben je gewoon niet goed bij je eikel.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wow, jij bent echt slecht in lezen. Of goed in ongefundeerde verdachtmakingen.
Take your pick.
Miljoenen nog wel ?:')quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:26 schreef Jellereppe het volgende:
Het risico van oorlog. Eerst het toejuichen dat een pro-Westerse regering zitting neemt in Kiev, en vervolgens raar opkijken als Rusland in actie komt en nu 'moord en brand' schreeuwen om de dood van deze militair. Dat is het risico, hoe klein ook, van de dubieuze Westerse politiek. Eerst MH117 en nu deze Canadees. Moet toch aan het denken zetten. We vernietigen met plezier miljoenen levens, maar kom niet aan onze mensen, want die zijn 10x zoveel waard. Ook met die uitvaart na MH117. Hele ceremonie. Ik kon er geen seconde mee zitten. Iets met blaren. Als ik zie hoe honden in dit land reageren bij de dood van mensen duizenden km verder, geen enkele compassie, en dan nu opeens tranen en tuiten? Rot toch een eind op.
Wat is het volgende? Noord-Korea aanvallen en dan moord en brand schreeuwen als ze Seoel met de grond gelijk maken. Of raar opkijken dat ze bezig zijn met kernproeven.
Iemand neerzetten als IS-aanhanger is de discussie vervuilen. Wanneer je dat doet en anderen gaan daarin mee, dan hoef je niet meer naar iemand zijn argumenten te kijken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als je IS gaat bagatelliseren om je anti-westerse punt te maken ben je gewoon niet goed bij je eikel.
Gebruik dan een ander voorbeeld.
Hij ontkent het ook niet. En ik proef wel een bepaalde toon in zijn posts waarbij hij er genoegen uit lijkt te halen. Laatste wat ik er over zeg. Nog nieuws over Canada heren?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iemand neerzetten als IS-aanhanger is de discussie vervuilen. Wanneer je dat doet en anderen gaan daarin mee, dan hoef je niet meer naar iemand zijn argumenten te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |