Hoezo niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:59 schreef Propellerheads het volgende:
Calorieën zijn sowieso geen goede meting of iets een dikmaker is of niet.
Je bedoelt kilocalorieën.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
In zo'n blik(330) cola zit 140 calorieën volgens de opschrift. Dat betekent dat er in 1 liter ongeveer 420 calorieën zit. Dit vind ik best meevallen. Het is bijvoorbeeld veel minder dan een big Mac. Cola zou dus volgens deze gegevens niet een echte dikmakers zijn, terwijl dat wel een beeld is wat geschetst wordt.
Cola bevat wel veel suiker en je lever zet al het suiker om in vet. Zijn dat dan calorieën die niet genoemd worden op het blikje?
Dus calorieën veroorzaakt 1 liter cola?
Omdat calorie"en daar gewoon geen goede meting voor is. Je kan beter kijken waaruit het product bestaat. Pinda's bevatten bijvoorbeeld aardig wat kcal, maar dat is absoluut geen dikmaker.quote:
Ik heb in de OP gewoon kcal staan. Beetje kansloos om in je quote dat aan te passen om en semi intelligente opmerking te maken.quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:03 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik heb in de OP gewoon kcal staan. Beetje kansloos om in je quote dat aan te passen om en semi intelligente opmerking te maken.
Ja maar dat kun je van alles zeggen. Feit blijft dat cola niet zoveel calorieën bevat als gedacht wordt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:03 schreef zarGon het volgende:
Het gaat erom wat je totale inname is. Als je twee liter cola per dag drinkt, maar verder weinig eet, maakt dat niet dik.
De energiebehoefte van een vrouw per dag is 2000 kcal (gemiddeld genomen, kan natuurlijk enorm verschillen). Een liter cola komt dan dus overeen met 21% van de dagelijkse behoefte, en dan heb je nog niets gegeten.
Het lijkt mij echter zo dat iemand die een liter (regular) cola naar binnentikt, op andere gebieden ook niet al te veel zal opletten.
Jammer voor je dat je geen mod bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jammer voor je dat de mods de originele OP terug kunnen zetten.
Ligt er maar net aan waar je het mee vergelijkt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ja maar dat kun je van alles zeggen. Feit blijft dat cola niet zoveel calorieën bevat als gedacht wordt.
Jammer voor je dat je zo kansloos bent dat je je eigen topic gaat vervuilen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Jammer voor je dat je geen mod bent.
Reageer er nou niet op...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Jammer voor je dat je geen mod bent.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:01 schreef jatochneetoch het volgende:
E=mc2
Dus de energie van 1 liter cola = 1kg * 300 000 000 m/s ^2 = 90 000 000 000 000 000 J
Staat gelijk aan 21 500 000 000 000 kCalorie
Stel ik drink drie blikjes cola per dag, dan wordt ik daar echt niet dik van dat is maat 420 kcal. Een zak chips heeft veel meer calorieën. Zelfs een bord pasta heeft meer calorieën. Het beeld dat geschetst wordt is juist dat cola een van de ergste dikmakers is, terwijl als je puur naar de hoeveelheid calorieën kijkt dan valt het reuze mee.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je het mee vergelijkt.
Gok eens hoeveel kcal er in water zit...
Je moet dus ook niet puur naar de calorien kijken. Een bord pasta biedt naast de calorien ook heel veel voedingswaarde en dat doet cola niet. je moet dus kijken naar de hoeveelheid voedingswaarde die je kunt binnenkrijgen zonder over je calorien heen te gaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:10 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Stel ik drink drie blikjes cola per dag, dan wordt ik daar echt niet dik van dat is maat 420 kcal. Een zak chips heeft veel meer calorieën. Zelfs een bord pasta heeft meer calorieën. Het beeld dat geschetst wordt is juist dat cola een van de ergste dikmakers is, terwijl als je puur naar de hoeveelheid calorieën kijkt dan valt het reuze mee.
Kijk naar het totaalplaatje. Som eens op wat je op een dag eet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:10 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Stel ik drink drie blikjes cola per dag, dan wordt ik daar echt niet dik van dat is maat 420 kcal. Een zak chips heeft veel meer calorieën. Zelfs een bord pasta heeft meer calorieën. Het beeld dat geschetst wordt is juist dat cola een van de ergste dikmakers is, terwijl als je puur naar de hoeveelheid calorieën kijkt dan valt het reuze mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |