abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145810980
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_145811003
Ik zei dus... Prachtig stel Soesa O+ !
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:51:03 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_145811204
Wanneer hebben jullie de klossen onder je bed uit gehaald?
disclaimer
pi_145811237
Nog steeds niet :@
pi_145811292
Nooit klossen gehad :P
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:54:06 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_145811316
Ja, maar jij hebt nog best flinke bekkenproblemen toch Kursor? :*
Ik ben eigenlijk weer helemaal mijn oude zelf, en ben het klimmen al aardig beu :')
disclaimer
pi_145811388
Als je ze beu bent en verder geen problemen verwacht met in- en uitstappen zou ik ze er gewoon onderuit halen. Merk je nou toch dat het niet fijn is, heb je ze er toch zo weer onder?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:56:03 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145811404
Bij Elin na 2 dagen :). Geen hechtingen dus vond het alleen maar irritant. Bij Suze geen klossen gehad, bed was hoog genoeg van zichzelf.

Oh, en thanks O+.

S moet echt steeds spugen vandaag, is al 2x zelf in slaap gevallen maar wordt na een half uur ofzo wakker omdat ze moet spugen ;(
pi_145811909
Arme S -O- ! Komt er veel terug?

Volgens mij ontstaat er hier iets van een ritme :o

Roze is voeding, groen is luier.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2014 12:14:02 ]
pi_145811984
Na 6 weken ofzo?... ik mis ze soms nog... :@

Bedankt Dyre maar blijdorp is idd morgen pas. :D

Vanmorgen n mini-kleding en speelgoed uitzoek-meet gehad met Danic! Zoveel leuks gekocht voor de kleine meid O+
S. 2014
J. 2016
pi_145812154
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar jij hebt nog best flinke bekkenproblemen toch Kursor? :*
Ik ben eigenlijk weer helemaal mijn oude zelf, en ben het klimmen al aardig beu :')
Da's inderdaad de reden ja! Man wil alle bierflessen ondertussen wel opruimen ;). Ik vind het wel prettig met opstaan...doe ik toch geregeld met nachtvoedingen.

Als je ze zat bent: weg ermee :D!
pi_145812334
Wat zijn ze leuk samen Soesa! O+

Razz, 6 dagen niet aanraken, dat lijkt me voor hem zelf ook heel naar :'( En ik herken je app! Heb ik ook maanden gebruikt. Eigenlijk pas na 3/4 maanden heb ik het 'los gelaten' en de app niet meer gebruikt :)

Leuk om te lezen over het vroeg/laat kinderen krijgen :) Ik was 25 toen ik vriend leerde kennen maar ben daarna nog een (deeltijd) studie gaan doen, veel gereisd en tot mn 30e eigenlijk niet zo zeker geweest of ik wel kinderen wilde :D En opeens was het daar; ik weet nog goed dat ik het hem vertelde, hij was dagen in shock :') En nu wel een hele blije papa gelukkig die roept dat hij het iedereen kan aanraden :D O+
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:30:16 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145812441
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Arme S -O- ! Komt er veel terug?

Volgens mij ontstaat er hier iets van een ritme :o

[ afbeelding ]

Roze is voeding, groen is luier.
Nou, veel valt mee... het is vooral vaak. Sowieso niet mijn dag dit geloof ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:39:30 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145812742
Dat klinkt pittig Soesa. Is je doek of drager geen optie? Sorry als dit al besproken is , ik ben een crappy bijlezer wegens ongeveer je spoiler ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:40:47 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145812775
Soesa op die bovenste foto wel duidelijk dat het zusjes zijn O+ En verder sterkte. Het lijkt me ook echt niet makkelijk met twee :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:43:14 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_145812849
Mnoh Soesa, even een hele dikke knuffel voor jou! :*

Ik ben het wel/niet bijhouden van eten en luiers-dilemma toevallig net aan het aanslingeren in het bv-topic. Ik denk dat ik toch maar niet zo'n app moet hebben... ik zou er neurotisch van worden. Dat had ik ook al met die kloterige trapjesteller tijdens de zwangerschap :')
Maar ik ga d'r toch maar even wakker pesten nu.
disclaimer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:54:38 #17
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145813183
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat klinkt pittig Soesa. Is je doek of drager geen optie? Sorry als dit al besproken is , ik ben een crappy bijlezer wegens ongeveer je spoiler ;)
Mja, voor S wel, die slaapt meteen. Maar dan kan ik alsnog niet goed uit de voeten met E. Ik kan haar niet tillen, niet naar bed brengen (want kan haar de commode niet op tillen en klimmen op kasten wil ik even niet aanleren :+) en ze gaat dan boeven. En m'n decolleté stroomt vol spuug :')
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:54:57 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145813192
Ik vind dat voeden op verzoek niet altijd even makkelijk hoor. Soms maak ik haar wakker omdat ik de stuwing niet meer trek en soms leg haar drie keer in twee uur aan omdat ik niet weet of ze nou honger of kramp heeft. En drinken doet ze toch wel. Dat zeiden ze bij Sil ook destijds bij het CB, dat je vanzelf wel merkt of hij wel of niet wilde drinken. Maar die heeft nog nooit de borst geweigerd. Dit verwacht ik van Suus ook :+
Daarom zou zo'n appje waarschijnlijk meer inzicht in mn eigen gedrag geven dan in haar ritme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 22-10-2014 13:04:33 ]
pi_145813328
Soesa :* Het lijkt me ook pittig zo met 2 kleintjes...
pi_145814661
Ik moet toch altijd zo lachen om het post-poep-hoofd van m'n baby O+ Echt die ontspanning op dat gezichtje en die gelukzalige blik :D
pi_145814820
Soesa :*
pi_145814871
Haha, zo'n hoofd hebben we hier ook, Fazzo. Al vind ik het poephoofd zelf ook leuk. Eerst kermen en piepen en dan een soort stilte en dan... pffffrffrrfrft. En dan een lach met 1 mondhoek. Ze is zo leuk :D

Ik heb hier ook die app lang gebruikt om een ritme te zoeken. Maar het heeft me na een paar weken zo'n rust gegeven om het los te laten. Ons ritme is dat er geen ritme is.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:59:57 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145815033
Soesa :* het lijkt me ook zwaar met twee kleintjes. Vast ook heel leuk overigens ;) want kiek ze nou lief samen zitten op die foto in het vorige topic :D O+ :*.

Fazz, herkenbaar :+ wordt jouw baby ook zo knalrood tijdens een 'sessie'? :P.

Mijn baby is zo leuk joh O+. Hij kruipt naar de poes en honden toe om ze te aaien, zegt 'ee-uh' tegen de badeendjes, kan zelf knuffelen en roept daarbij hard 'aaaaaaaaah' (liefst bij een 'group hug' met ons drietjes O+), kan heerlijk in z'n eentje spelen, wil al zijn eten zelf vasthouden, is áltijd aan het lachen of aan het kletsen, gaat dansen als je muziek op zet... O+ O+ O+ had ik al O+ gezegd?
KuikenGuppy
pi_145815228
Die S. O+

Rood hoofd is niet altijd present Burd, maar wel dat tongetje dat zo half uit z'n mond steekt als ie bezig is :+
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:21:41 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145815719
Ze zijn ook geweldig :Y O+.

En, nu ze beide liggen te slapen (hoera, de Suus ligt in d'r wagen!) ziet er al een stuk leuker uit allemaal :'). Ik had geloof ik echt even wat me-time nodig (en toilettijd, een glas drinken en wat te eten) :).

En dan kijk ik Kate+8 en dan denk ik: 'hoe heeft zij zich ooit gered toen ze 6 baby's en 2 peuters had :D :o'

Wat klinken jullie jongetjes leukkkk O+!

[ Bericht 16% gewijzigd door Tante_Soesa op 22-10-2014 14:47:38 ]
pi_145816775
Och Soesa, dikke knuffel voor jou :* . Wat doe je het goed met twee kinderen, en wat lijkt me dat zwaar! (Dit gelt ook voor Spees en de andere tweekindsmama's hoor!!) Fijn dat je intussen naar de WC kon en wat kon eten en drinken. Dan voel je je weer een beetje mens.

Wat leuk al die babyjongens hier in het topic :D Ze klinken zo vrolijk en geheel zichzelf. Ik vind het zo bijzonder dat iedere baby toch weer heel eigen trekjes heeft, net een echt mens :+

En ik heb vandaag hoe dan ook, wat er ook nog gebeurt, een TOPdag :7 Want ik ben voor het eerst met A. in de draagdoek naar de stad geweest. Met de bus gegaan, op de markt een warme stroopwafel gegeten (sorry voor de kruimels in je haar lieve baby :') ) . Voor de gelegenheid meteen de halve HEMA maar leeggekocht :@ en toen weer naar huis. Al was het maar twee uurtjes, het voelt als een wereldreis en ik ben werkelijk ka-pot, maar het was zo lekker om weer even 'alleen' op pad te zijn.

De volgende uitdaging is om wat langer weg te gaan en dan ergens ook te voeden en haar weer in te knopen. Maar dat komt nog wel. Eerst dit maar eens verwerken :P .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2014 14:50:07 ]
pi_145816822
OEH thanks Soesa, ik vergeet bijna Kate+8 en One Born Every Minute.
Mijn dagelijkse portie kwaliteitsTV.
pi_145817032
:* Soesa,
Hier gisteren hetzelfde gevoel. En dan is Js nog geen drie weken!
Wel superlieve foto trouwens O+

En wat de rest ook al zei, wat klinken jullie baby's toch fantastisch!
Stiekem kan ik niet wachten tot Js twee/drie maandjes ouder is :@
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:00:47 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145817246
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:55 schreef Loj het volgende:
:* Soesa,
Hier gisteren hetzelfde gevoel. En dan is Js nog geen drie weken!
Wel superlieve foto trouwens O+

En wat de rest ook al zei, wat klinken jullie baby's toch fantastisch!
Stiekem kan ik niet wachten tot Js twee/drie maandjes ouder is :@
Dat laatste heb ik ook Loj :Y. Daar kijk ik echt naar uit. Dan is alles weer een stuk makkelijker he! Oh, en volgens mij maak ik het me mijzelf ook moeilijker dan nodig. Schuldgevoel naar peuter is groot terwijl zij zich prima vermaakt most of the time. Ik koop maar gewoon wat meer nieuw speelgoed en kleine cadeautjes de komende tijd, dan heeft zij steeds wat afleiding terwijl ik voed/baby troost/baby in slaap probeer te krijgen. Overigens, als E er niet is gaat alles met S ook net ff wat makkelijker merk ik. Dus het komt vooral door mijn gespannen houding. Ik heb nog veel te leren ;)

Fijn meiden, de herkenning en jullie reacties. Doet me goed. Thanks :*. Even klagen helpt goed :@

En idd Razz, top tv :P! Vooral OBEM, al moet ik er nog vaak bij huilen :@. Leuk dat het goed ging :Y. A. lekker liggen slapen?

Oh, en dit weekend gaan we voor de peuter naar Sprookjeswonderland! Hele dag op stap met baby. Ik ben benieuwd :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Tante_Soesa op 22-10-2014 15:23:10 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:02:55 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145817324
Op welke zender komt dat?
KuikenGuppy
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:03:45 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145818048
Klinkt goed Razz, je wereldreis!!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:26:19 #33
52229 Chanty
pi_145818226
Het moment dat je baby (die bijna nooit slaapt overdag) eindelijk lekker in zijn bedje ligt te slapen en dat je buurman dan besluit te moeten boren en timmeren… -O- Ik weet dat het gewoon mag overdag, maar ik baal wel enorm!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:26:59 #34
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145818258
/topicvervuiler van de dag :@, sorry

Ik heb het hier geloof ik al eens eerder gevraagd maar zijn er hier ervaringen met buikslapertjes? In de nacht slaapt ze op haar zij, dat heeft ze nu geaccepteerd :+ maar overdag ligt ze echt het allerliefst op haar buik. Ik moet haar dan constant in het oog houden. Vanaf wanneer durfden jullie dat een beetje los te laten en hebben jullie hulpmiddelen ingezet (sensormatje, aerosleep oid)? Ze is mega sterk in haar nek en draait haar hoofd ook zelf van links maar rechts en terug. Maar toch...

Oh Chanty -O- . Is L er wakker van geworden? Slaapt hij sowieso bijna niet of ook alleen bij jou?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:28:08 #35
52229 Chanty
pi_145818302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:59 schreef Burdie het volgende:
Soesa :* het lijkt me ook zwaar met twee kleintjes. Vast ook heel leuk overigens ;) want kiek ze nou lief samen zitten op die foto in het vorige topic :D O+ :*.

Fazz, herkenbaar :+ wordt jouw baby ook zo knalrood tijdens een 'sessie'? :P.

Mijn baby is zo leuk joh O+. Hij kruipt naar de poes en honden toe om ze te aaien, zegt 'ee-uh' tegen de badeendjes, kan zelf knuffelen en roept daarbij hard 'aaaaaaaaah' (liefst bij een 'group hug' met ons drietjes O+), kan heerlijk in z'n eentje spelen, wil al zijn eten zelf vasthouden, is áltijd aan het lachen of aan het kletsen, gaat dansen als je muziek op zet... O+ O+ O+ had ik al O+ gezegd?
O+ Dat klinkt zo leuk allemaal O+ Ik kijk daar stiekem toch ook wel heel erg naar uit ook al vind ik het aan de andere kant ook leuk zoals het nu is.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:34:36 #36
52229 Chanty
pi_145818550
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
/topicvervuiler van de dag :@, sorry

Ik heb het hier geloof ik al eens eerder gevraagd maar zijn er hier ervaringen met buikslapertjes? In de nacht slaapt ze op haar zij, dat heeft ze nu geaccepteerd :+ maar overdag ligt ze echt het allerliefst op haar buik. Ik moet haar dan constant in het oog houden. Vanaf wanneer durfden jullie dat een beetje los te laten en hebben jullie hulpmiddelen ingezet (sensormatje, aerosleep oid)? Ze is mega sterk in haar nek en draait haar hoofd ook zelf van links maar rechts en terug. Maar toch...

Oh Chanty -O- . Is L er wakker van geworden? Slaapt hij sowieso bijna niet of ook alleen bij jou?
Ja hij begon weer te huilen en dat terwijl ik net de pakketbezorger had ondervangen voordat die zou aanbellen :') Al moet ik zeggen dat hij daar nog nooit wakker van geworden is maar vandaag is het weer zo'n "ik wil echt alleen aan jouw borst slapen mama O+ dag".

Hij slaapt gewoon heel weinig, met een beetje geluk twee keer per dag een kwartiertje in zijn bed. Verder inderdaad wel bij mij in de doek of aan de borst maar dan kan ik toch net wat minder (bv niet zitten en dingen doen achter de pc want dat mag niet).

Gisteren was echt een uitzondering: gewoon 1 keer een uur en twee keer een half uur in bed geslapen *O* Maar vandaag is alles weer zoals altijd :P In het weekend slaapt hij wel overdag in bed als papa er is :') _O-

Maar…. hij is weer stil voor nu dus ik ga gauw pannenkoeken bakken :P Gisteren met Lucas samen gekookt (nou ja de voorbereidingen getroffen voor het eten).

pi_145818788
Buikslaper present, sensormatje eronder sinds week 7 geloof ik.
In de box al vanaf begin zonder matje maar een speeltje op zijn rug dat ik zag op en neer gaan op de ademhaling :')

En Soesa wat een heerlijke hapwangetjes O+

Poephoofdjes :D
Die is hier met roodpaars aanlopen,de benen worden ineens opgetrokken met ontploffing als gevolg en gelukzalige blik erna.
Voor ons is dat nogsteeds rennen om de kleding schoon te houden.
Gisteren op KDV is ze dat niet gelukt en is meneer heel luxe in bad geweest. Hebben ze leuke foto's van gemaakt ook.

Ooh en wat betreft leuke jongetjes, ik heb er ook een O+ (de leukste :+ )
En dat cliché van het wordt steeds leuker is ook zo belachelijk waar!
Maar het is echt zo...
Ik groei ook van trots als ik op het kDV kom en hoor hoe iedereen zo met hem wegloopt en hem zo leuk vind. Zelfs leidsters van andere groepen hebben het me al vermeld en de 'keukendame' vertelde me dat als hij er is ze altijd even bij hem kijken moet.
(Oooh en ik zou niet zo'n moeder worden die haar kind op zou hemelen en erbij zou kwijlen en zoetsappig doen :@ )
pi_145818913
Trouwens, in het vorige topic zei iemand (rijst?) Dat ze de herkenning heeft wat betreft ontwikkeling met de jongens van Nikki, ik heb dat heel erg bij Chanty.
Postte je vorige week nog over gillen, vanmorgen om 5.30 werden wij daarmee wakker gemaakt via de babyfoon. En een lol dat hij had :')
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:52:37 #39
52229 Chanty
pi_145819231
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:43 schreef BlueEyes het volgende:
Trouwens, in het vorige topic zei iemand (rijst?) Dat ze de herkenning heeft wat betreft ontwikkeling met de jongens van Nikki, ik heb dat heel erg bij Chanty.
Postte je vorige week nog over gillen, vanmorgen om 5.30 werden wij daarmee wakker gemaakt via de babyfoon. En een lol dat hij had :')
Haha fascistisch he O+

Razz fijn dat je op pad was en alles zo goed ging. Dat soort dingen laten je weer zoveel meer mens voelen vind ik *O*
pi_145819285
Razz, wat ben je georganiseerd! :o
Ik had me ook voorgenomen dat allemaal bij te houden maar het is nooit gelukt :')
Die eerste keer alleen met de beeb op weg, tof is dat! Heel spannend, alsof iedereen kan zien dat je voor het eerst met de baby buiten bent. Alleen. Op missie 8-)

Soesa :*
Als ik dat zo lees, laat ik het maar bij eentje..
Wel ervaring met een buikslaper, maar pas sinds een maandje ongeveer (ze is morgen acht (! :o ) maanden precies) dus nu vertrouw ik het wel.

Burdie, wat klink je blij O+ . En wat is kuiken snel! N heeft nu net in de gaten dat je door over de grond te schuiven jezelf kan verplaatsen. Maar het liefst rolt ze om en om totdat ze ergens klem onder vast ligt.

Chanty, wat heb jij een tof kind! En wat een lange haartjes heeft hij al!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:02:09 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145819631
Soesa, kuiken slaapt alleen maar op zijn zij of buik. Maar daar is hij pas later mee begonnen, dus niet als hele kleine mini. Ik vond dat ook griezelig hoor...

Chanty, het is ook dubbel. Dat echte kleine is er zo snel af en hoewel dit zo leuk is, mis ik dat kleine ook wel een beetje. Kuiken wilde overigens ook maar heel weinig slapen overdag, en nu zit hij vrij stabiel op twee slaapjes.
Leuke foto trouwens, Swedish Chef O+
KuikenGuppy
pi_145819983
Soesa, hier twee buikslapers. Ik heb nooit het gevoel gehad dat extra controle nodig is, dus niet gedaan. Buikslapen is niet de Russische roulette zoals hij vaak wordt voorgeschoteld ;)
pi_145820195
Leuk is dat hè blue O+ bij ons kdv is iedereen ook gek op F. 'Zo'n heerlijke blije baby' O+ Is ie thuis meestal ook maar daar dus ook :)

Fijn dat je tripje goed ging Razz! Het zal steeds beter gaan :Y

Ik ben met F in bus/trein naar DH gegaan. Nu even voeden in de M&S, hebben ze een mooie verschoonkamer met relaxte stoel O+ Net de Zara al leeg gekocht :s)
Ik zag hier net trouwens een spijker tuinbroekje, was Mabawa daar niet naar op zoek?

pi_145820346
Soesa ik herken je gespannen houding wel :Y .. ik voel me soms ook opgejaagd en gespannen. Ik ga dan eens rustig zitten en zeg gewoon tegen mezelf dat wat lukt goed is. En wat niet lukt ook. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat ik alles perfect wil doen en dat kan soms gewoon niet. Leg de lat niet te hoog voor jezelf en just go with the flow! Had je eeb afspraak om 10 uur maar ben je nu een kwartier te laat omdat een van je kindjes niet mee werkt? Lekker belangrijk.. geniet nog even van dat poemelen met het kleine spul .. voor je het weet rennen ze de hele kamer rond en roepen ze de hele dag mamaaaa! :D
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:49:10 #45
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_145821585
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ja, hier :W . Alle drie mijn kids zijn buikslapers.
Ik heb ze alledrie al vroeg op de buik gelegd.
En nu met L zelfs al toen ze twee dagen oud was. Die eerste nacht in t zkh was alleen maar huilen op haar rug. Tweede nacht op de buik heeft ze heerlijk geslapen.
Ze draait vanaf t begin haar hoofd al zelf. Ik hou t in de gaten (co-sleeper), maar ben er wel relaxt onder. Gebruik verder geen matjes oid. Ik zorg dat ze niet te warm ligt en dat ze niet onder de dekens kan komen.
Verder las ik laatst dat uit onderzoek is gebleken dat 'onervaren' buikslapers, dwz kindjes die voor t allereerst op hun buik slapen, het grootste risico lopen.
Maar ik denk niet dat iemand je kan gerust stellen. Het advies is nou eenmaal rugligging. En je moet jezelf wel goed voelen bij een andere keus.
Persoonlijk vind ik bij rugligging het gevaar van stikken in omhoog komende voeding weer eng...
En op de zij vind ik ook geen fijn idee. Als ze dan per ongeluk doorrollen naar buik, kunnen ze misschien in een houding terecht komen waarin ze niet gemakkelijk zelf het hoofdje kunnen draaien.
Ik bedenk me altijd dat t advies tot rugslapen tegelijk met een aantal andere adviezen is gegeven. Zoals geen dekbedje. Ruimte goed ventileren, niet roken (!) bij de baby. M.i. hebben al die adviezen bijdragen aan veiliger slapen. Maar dat zeg ik: je moet zelf het vertrouwen hebben :) .
Het enige dat ik weet is hoe heerlijk mijn baby slaapt. Heel ontspannen, niet schrikachtig. En veel minder last van omhoog komende melk. Soms gebeurt dat wel, maar dan loopt het gemakkelijk haar mondje uit en slaapt ze zo verder ipv er overstuur van te raken.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:00:50 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145822052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:10 schreef L-E het volgende:
Soesa, hier twee buikslapers. Ik heb nooit het gevoel gehad dat extra controle nodig is, dus niet gedaan. Buikslapen is niet de Russische roulette zoals hij vaak wordt voorgeschoteld ;)
+1
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145822492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:18 schreef Twinkle20 het volgende:
ik voel me soms ook opgejaagd en gespannen. Ik ga dan eens rustig zitten en zeg gewoon tegen mezelf dat wat lukt goed is. En wat niet lukt ook. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat ik alles perfect wil doen en dat kan soms gewoon niet. Leg de lat niet te hoog voor jezelf en just go with the flow!
Knap hoor dat je dat kunt. Mij lukt dat echt echt niet op juist de momenten dat ik me zo voel. -O- En het zou zo helpen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:50:40 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145825613
Heel fijn om jullie reacties te lezen over buikslapen. Fee, je hebt helemaal gelijk dat ik zelf het vertrouwen moet hebben. En jullie reacties en verhalen helpen daarbij. S heeft na mijn klaagzang 3 uur geslapen op haar buik, toen heeft ze gedronken (16:45), gepoept en heb ik haar weer half slapend op haar buik weggelegd. Ze slaapt nog :). Sterkt mijn vertrouwen dat dit echt haar ding is. Later reageer ik nog meer, nu douchen met de meisjes O+
pi_145826087
Twinkle, hoe is het met jou? Al een beetje bijgekomen van alles? Weet niet of je het er hier over wil t hebben hoor, maar was zo benieuwd.

Ik voel me ook vaak opgejaagd trouwens. Alsof ik heel veel moet ofzo. Dus vandaag even een ronde met mezelf gedaan: wat moet ik? Kind voeden en verschonen, en zelf eten en drinken. rest is feitelijk optioneel ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:14:03 #50
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_145826501
Goedzo Soesa :* .

Ben ook benieuwd naar Twinkle.

Room, helemaal waar! En opgejaagd gevoel ook wel herkenbaar. Nu ik weer iets meer op de been ben, heb ik vaak t gevoel dat ik 'iets' moet. Slaat nergens op.

Ik ga morgen genieten van mijn laatste dagje met superkraam! Ze heeft zelfs elke dag voor ons gekookt!
pi_145827048
Ehm babymama's, moet een voetenzak, zoals de Wallaboo OP de baby insert in de maxi cosi of moet de baby insert IN de voetenzak.

Ik voel me nu heeeeeel dom! :7
Kwak
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:28:55 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_145827104
De insert moet er in :D heus, ik heb die units verkocht :P
disclaimer
pi_145827191
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:27 schreef kwakz0r het volgende:
Ehm babymama's, moet een voetenzak, zoals de Wallaboo OP de baby insert in de maxi cosi of moet de baby insert IN de voetenzak.

Ik voel me nu heeeeeel dom! :7
Ik heb een maxicosi voetenzak en de baby-insert zit daar in. De hoofdsteun zit anders heel raar.

Fijn dat je zo'n goede kraam hebt Fee!
pi_145827210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:28 schreef Stormqueen het volgende:
De insert moet er in :D heus, ik heb die units verkocht :P
Ja je had net nog niet gereageerd dus ik dacht dat je aan t voeden was ofzo :P

Was je babydump verleden vergeten :@
Kwak
pi_145827574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Twinkle, hoe is het met jou? Al een beetje bijgekomen van alles? Weet niet of je het er hier over wil t hebben hoor, maar was zo benieuwd.

Ik voel me ook vaak opgejaagd trouwens. Alsof ik heel veel moet ofzo. Dus vandaag even een ronde met mezelf gedaan: wat moet ik? Kind voeden en verschonen, en zelf eten en drinken. rest is feitelijk optioneel ;)
En zo is dat! Alles wat lukt is mooi. En alles wat niet lukt ===>> Morgen is er weer een dag. Lekker belangrijk :)

En als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt: dat is 'gelukkig' met een sisser afgelopen. Gelukkig heb ik even tussen aanhalingstekens gezet omdat ik ermee bedoel: als het wel zo was dan was het ook prima :) . Het bleek echt een vals positieve test te zijn. Vraag me niet hoe het kan met die KV dingen maar het kan dus :Y (hoewel in het verleden ik er goede ervaringen mee had want met diezelfde tests kwam ik er achter dat ik zwanger was van D en B). Inmiddels ook een menstruatie gehad. Voor de zekerheid er toch ook weer een testje tegenaan gegooid want ja, zo'n menstruatie kan natuurlijk ook een innesteling of weet ik veel wat zijn. Maar deze keer bleef hij echt wit :)

Dus! Nu genieten van mijn gezinnetje zoals ie nu is. En over een paar jaar zien we wel weer verder ;) ..

Beter voor mijn lijf ook. Ik had nog flink veel last van de ischias en dacht dat dit na de bevalling wel vanzelf over zou gaan. Wat het dus niet deed .. En ik baalde want ik wilde zo onderhand ook wel weer aan het werk. Heb een simpel bijbaantje gevonden voor naast mijn studie om toch wat centjes binnen te harken voor de extraatjes. Alleen dat betreft veel sjouwen met soms zware dozen. En dat ging dus echt niet in combi met die ischias -O- . Nu 2 keer behandeld door onze wonder osteopaat (echt, die vent heeft me al zo vaak uit de brand geholpen!). En ik heb vrijdag gewerkt, had ik nog wat pijn. Maar afgelopen maandag ook gewerkt en toen pijnvrij! *O* .. Dus ik heb goede hoop dat ook dat wel weer goed komt *O*

Ik ga maar eens een begin maken met foto's uitzoeken voor het foto album van 2 kinderen (man, fotograaf, heeeeeeeeeeeeeeel veel foto's, keuzes keuzes .. you get the picture ;) )
pi_145828399
Jeetje, wat een achtbaan zeg! Het klinkt alsof je heel tevreden ben met hoe je leven nu is. En wat je zegt, later wel verder zien :)

En veel foto's: check! Man, ik klik een eind weg. maar wat moet die kleine straks met 1000+ foto's? Per maand, zeg maar? Pff..
pi_145828918
Ik heb ook veeeeeel te veel foto's van saar! Maar ze is ook zo leuk! O+ we hebben n supertof speelkleed sinds vandaag en dan valt extra op hoe hard ze groeit.... Grijpen naar de beestjes en lachen..

Morgen naar Blijdorp met mn gezinnetje O+
S. 2014
J. 2016
pi_145829636
Twinkle, goed om te lezen. En ongelooflijk dat zo'n test het echt verkeerd kan hebben.

Soesa, wat een prachtkinderen heb je!
Razz, wat een goed gevoel kan zo'n uitje geven he?! Het is nog maar het begin!

Ik herken me altijd erg in de verhalen van Burdie over kuiken. Onze kindjes gaan ook redelijk gelijk op, al is I een stukje ouder, maar kuiken is een hele snelle inderdaad.

Het was vandaag 'papadag', maar vanwege herfstvakantie was het nu 'mamaenpapadag'. *; .
I heeft weer geprobeerd zich op te trekken aan de mand met lp's en dat lukte niet helemaal. Hier een vertoning van haar kunsten. Let vooral op de enigszins gefrustreerde expressie. :D .

GM, leuk naar Blijdorp!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145831363
I O+ Wat wordt ze groot Franny!

Mag ik even zeuren? -O- S doet de hele dag niets anders dan 'klagen'. Zodra hij me ziet moet ik hem oppakken, doe ik dat niet dan gaat hij krijsen. Ik heb hem vandaag zelfs even in zijn bed gelegd zodat ik T even rustig kon voeden. :@ Helemaal niet leuk om te doen, maar het draait helaas niet alleen om S. De andere kinderen hebben ook hun behoeftes en die kunnen niet continue wijken omdat S alle aandacht opeist.

Op het kdv gedraagt hij zich trouwens hetzelfde. Zodra er een juf in zijn gezichtsveld komt begint hij te huilen omdat hij dan opgepakt wil worden. Ik weet eerlijkgezegd niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik kan moeilijk de hele dag met S op mijn arm gaan lopen. :{ Ik heb ook geen idee hoe het komt dat hij zo doet. Ik hoop wel dat het snel beter wordt, want ik word een beetje ongelukkig van deze situatie. /einde klaagpost
pi_145832239
Soesa wat een lieve foto's O+ !
En :*, moeder van meerdere kindjes zijn moet ook even zwaar vallen.

Ik vind het fijn om te lezen dat al de nieuwe mini's het in grote lijnen zo goed doen O+ !

Chanty! Met Lucas in de doek koken! Doen wij ook altijd, we grappen wel eens dat hij maar kok moet worden :+

Burd wat klinkt kuiken gezellig :D!

Wat betreft app's en voeden en luiers, volg je gevoel dat werkt uiteindelijk vaak het beste, kijk naar je mini! Die app's maken je vaak onnodig bezorgd..

Franny! Wat heeft ze lekkere billen :9 ! En wat wordt ze groot!

Nikki, is hij niet gewoon niet zo lekker? Hier helpt het vaak om even een goede reden te bedenken waarom hij zo doet, dan kan ik me er beter bij neerleggen. Of komt er een sprong aan? Hoe dan ook, dat soort dagen zijn flut! Hopelijk kan je nu even tot rust komen!

En veel foto's check!

Oh dames! Mijn baby is morgen al 8 maanden! 8! De tijd gaat zo snel -O- .. Soms denk ik echt stop de tijd! Laat me genieten van me baby.. maaaar als ik hem dan zo heel het huis door zie gaan, de poezen een beetje plaagt, zich optrekt aan alles wat maar 'hoog' is en naar me toe komt vanuit de Co-sleeper om in mijn armen te kruipen om te gaan slapen O+, zucht! Dan vind ik het toch zo tof dat hij is zoals hij nu is! O+ O+ !

Van de week hadden we Yoghurt :) O+
♥ J & S
pi_145832266
Nikki, het klinkt alsof hij gewoon even de behoefte heeft om dicht bij iemand te zijn. Een draagdoek of draagzak een optie? Kun jij dingen doen terwijl hij vlakbij je is :)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:47:41 #62
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145833500
Lastig Nikki... Maar dacht hetzelfde als L-E. Hoe ingewikkeld ik het ook vind, het helpt hier vaak het best om even toe te geven aan de behoeften, dan gaat het het snel voorbij en dan is er het snelst weer meer tijd en ruimte voor het andere kind...
Oude (on)bekende.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 21:49:01 #63
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145833570
En ik maar denken dat ik niet emotioneler ben sinds ik kinderen heb... Ik moest vandaag janken bij een cd van Woezel en Pip :'( :X O+
Oude (on)bekende.
pi_145841193
Woah, pittig nachtje.. Na voedingen om 21.45 en 0.15 nu maar weer even aan de borst, uk is zo onrustig.. Krijgt ondanks netjes drinken volgens mij wat teveel lucht mee naar binnen en krijgt dat er maar lastig weer uit (laten boeren gaat moeizaam, het meeste komt er via z'n luier weer uit). Tot nu toe leverde dat weinig echte problemen op, maar vannacht klinkt het als krampjes, dus we slapen nog weinig..
pi_145841203
:W

Alle kindjes nog lekker in slaap?
S. 2014
J. 2016
pi_145841232
Oh kramp is evil! Alle trucs ken je ws wel, succes vannacht.
S. 2014
J. 2016
pi_145841267
Helleu :W

Hier ook kramp van 21-23. Echt krijsen, arm ding ;( . Draagdoek hielp. Daarna troost aan borst en toen viel ze als een blok in slaap tot net. Nu weer rustig aan het drinken O+
pi_145841299
Van slaapgebrek word ik wel onaardig.. Man ging naar bed, legt arm om me heen. Ik geloof dat wat ik mompelde neerkwam op 'ga weg met die arm ik wil slapen' :@ :')
pi_145841363
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 02:01 schreef Razztwizzle het volgende:
Van slaapgebrek word ik wel onaardig.. Man ging naar bed, legt arm om me heen. Ik geloof dat wat ik mompelde neerkwam op 'ga weg met die arm ik wil slapen' :@ :')
Oh dat heb ik hier ook hoor.... :P

Maaruh fles zit er weer in dus zij die gaan slapen groeten u! :*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 23 oktober 2014 @ 03:51:33 #70
52229 Chanty
pi_145841819
Razz :D

Nikki dat lijkt me zo moeilijk met twee baby's. Idd wat anderen zeggen: draagdoek een optie?

Jm sterkte met de krampjes ;( Lucas was hier ook niet goed met boeren maar dat gaat tegenwoordig beter (schreef ze terwijl Lucas in haar oor boerde) :D

Franny O+ onvoorstelbaar hoe snel alles gaat

Klap wat klinkt dat heerlijk met j. Hoe gaat het nu met de reflux?
  donderdag 23 oktober 2014 @ 04:35:50 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145841985
Nachtploeg :W
KuikenGuppy
pi_145842002
Etenstijd!
Ah :* voor de baby's met krampjes...
Hier was t ook raak... Tussen 10 en 12 was hij niet blij :'(
Uiteindelijk om 12 uur ging t beter en moest hij eten ;)

Sterkte Nikki, en ik begrijp t wel hoor... Soms moet er hier ook een wachten.. Het kan gewoon niet anders!

Leuke foto's/filmpje O+

Veel plezier in Blijdorp GM! Als ik wat zelfverzekerder ben met de bv gaan wij ook weer :D
pi_145842027
Blijdorp O+ veel plezier met je gezinnetje GM!
pi_145842149
Het nog even aanleggen was wel de truuk, we zijn net pas weer wakker voor de volgende ronde :) En Chanty, fijn om te lezen dat Lucassen nog beter gaan boeren O+
pi_145842175
S zit in z'n 6 maanden sprong.. iedere nacht om 4 uur wakker. Slapen is een drama even :P
pi_145842280
Ik heb wel een draagdoek, maar dat is een rekbare dus dan kan ik S niet op mijn rug doen. En met S op mijn buik kan ik T weer niet goed vasthouden om hem te voeden. -O-
Ik zou hem ook graag de aandacht willen geven die hij op dit moment nodig heeft, maar dat lukt met twee andere kindjes erbij echt niet. :{ Vandaag gaat hij naar het kdv, dus ik ga vanavond of morgen als mijn man gewoon thuis is eens kijken of hij de draagdoek wat vind.

:* voor alle mini's met krampjes.

GM veel plezier in Blijdorp.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 06:42:24 #77
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145842288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 05:42 schreef Trebo het volgende:
S zit in z'n 6 maanden sprong.. iedere nacht om 4 uur wakker. Slapen is een drama even :P
Dat klinkt heel dramatisch ja, vergeleken met de verhalen boven je :P :')

Rotkrampjes toch voor die kleintjes ;(.

Hier een standaard nacht, 2 en 5. Na de voeding van 5 uur is ze vaak onrustiger en wil ze graag bij een van ons slapen O+.
pi_145842340
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 06:42 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat klinkt heel dramatisch ja, vergeleken met de verhalen boven je :P :')

Als ie al 4 maanden doorslaapt en nu opeens niet meer is dat vrij dramatisch ja.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 06:58:22 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_145842353
Nachtploegdames :*
Ik had wéér geluk met mijn 23:30-03:30-06:30 geloof ik.
Mijn baby heeft overigens tot nu toe nauwelijks last van krampen. Is dat iets wat zich meestal pas later openbaart?
disclaimer
pi_145842368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 06:58 schreef Stormqueen het volgende:
Nachtploegdames :*
Ik had wéér geluk met mijn 23:30-03:30-06:30 geloof ik.
Mijn baby heeft overigens tot nu toe nauwelijks last van krampen. Is dat iets wat zich meestal pas later openbaart?
Onze baby heeft dat ook amper gehad en is nu 6 maanden.. ik denk niet dat dan nog komt. Is per baby verschillend denk ik.
pi_145842399
Ik vind 23:00-2:00-4:00-7:00 helemaal niet erg.. Als ze weer zou gaan slapen tussendoor. In plaats van klaarwakker zijn en bij terug in bed leggen gaan krijsen. ;(
pi_145842430
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind 23:00-2:00-4:00-7:00 helemaal niet erg.. Als ze weer zou gaan slapen tussendoor. In plaats van klaarwakker zijn en bij terug in bed leggen gaan krijsen. ;(
Dat zeggen ze er niet bij heh! De kleine lettertjes hadden wij ook niet gelezen..
  donderdag 23 oktober 2014 @ 07:15:35 #83
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145842431
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 06:53 schreef Trebo het volgende:

[..]

Als ie al 4 maanden doorslaapt en nu opeens niet meer is dat vrij dramatisch ja.
Dan is onze definitie van dramatisch nogal verschillend geloof ik.

Krampjes kwamen hier pas met 4 weken opzetten SQ. Hoop voor je dat ze wegblijven!

Razz, dat is ook pittig ja!
pi_145842449
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:15 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dan is onze definitie van dramatisch nogal verschillend geloof ik.

Ik weet, ik weet.. ik mag niet klagen :)
pi_145842955
SQ, het hoeft niet hoor, F heeft voor zover ik weet nooit last gehad van krampjes :)

Het was weer druk hier vannacht! :D Ik had even kunnen aanhaken om 4:00 maar ik ben weer heel snel in slaap gedommeld. Aanleggen en slapen :+

Nikki, heb je vandaag niet je dag alleen met L? Veel plezier! En balen van de situatie met S. -O- Hopelijk helpt er 1 van de gegeven tips.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:34:02 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145842992
S heeft ook maar een keer krampjes gehad, SQ :) misschien is M ook wel zo'n geluksvogel ;).

Wat doen jullie op de dag na een (al dan niet :+) dramatische nacht om weer een beetje bij te komen? Hier was dat koffie, veel koffie :'). En luieren. TV kijken . Het is dat ik eigen baas ben :+.
KuikenGuppy
pi_145843007
Als ik had geweten dat het hier vannacht zo gezellig was... :')

Suus heeft twee uurtjes geslapen, daarbuiten continu in ademnood door verstopte neus, het was zo zielig ;( . Heel klaaglijk kermen, piepen en soms ineens een schreeuw als het ademen echt even moeizaam ging. Zoutoplossing, bedje omhoog, ui naast bed al gedaan vannacht. Straks eens wat moedermelk in dr neus druppelen, ze slaapt nu eindelijk in de doek. We gaan haar maar veel rechtop houden in de doek en hopen dat mijn antistoffen in de melk haar snel helpen.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 08:36:50 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145843021
Aww wat sneu Spees. Hopelijk helpt je melkinfuus ;).
KuikenGuppy
pi_145843179
Ja ik heb vandaag mijn dag alleen met L Fazz. :) De baby's heb ik vanmorgen om 7:30 naar het kdv gebracht en daarna heb ik met L lekkere dingen voor het ontbijt gehaald. Nu even ontbijten en daarna gaan we samen naar de indoorspeeltuin (we gaan zodra hij open is want we zullen vast niet de enige zijn :') ) dan ergens lunchen en vanmiddag naar Klaas Vaak de musical. O+

Het is heel maf, ik doe nu de hele tijd dingen vlug, vlug, vlug omdat in mijn hoofd zit dat de baby's zo wakker worden. :') Maf hoe dat in je systeem zit. Ik moet echt even wennen aan het feit dat alles vandaag op standje relaxt kan.

Spees wat balen dat S zo verkouden is. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Burd doe jij tegenwoordig ook weer regelmatig mee met de nachtploeg?
pi_145843336
Ik mag echt niet klagen! B ligt met zijn bijna 12 weken 's nachts nog in het wiegje naast mij. Ben zo blij dat ik dat ding gekocht heb! Bij D had ik hem nog niet. Om 3.45 was ie wakker .. speentje erin en om 6.30 pas echt wakker want hongerrr. En na de voeding weer lekker naast mamsie in slaap vallen tot nu O+ . Heerlijk zo'n snurkend babietje naast je.

Ook wij gaan vandaag naar een indoorspeeltuin, vooral voor D. Samen met haar nichtje en neefje. Dat wordt 1 dolle bende. Heb er wel zin in om er even uit te gaan met dit weertje ..
pi_145844064
Veel plezier vandaag, Nikki!

Lijkt me ook lastig om om te gaan met S als hij zoveel aandacht nodig heeft. Ik herken het gedrag trouwens wel van I. Zij heeft dat ook wel. Kan heel goed een tijd alleen spelen, maar als je dan langsloopt, is het ineens jengelen geblazen. Ze heeft dat dan wel vooral bij mij (niet altijd hoor, van die fases, en het was vooral erg vlak voordat ze ging tijgeren. Toen was ze volgens mij ook gefrustreerd dat ze nog niet vooruit kwam).

Dus zorg ik soms expres dat ze me niet ziet, omdat ik wil dat ze dan lekker doorspeelt. :o . En als het echt erg is, doe ik haar inderdaad in de draagdoek en gaan we wandelen. Dat vindt ze dan helemaal te gek. Maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet altijd gaat.

I is trouwens weer snipverkouden. Maar ik ben allang blij dat ze niet echt ziek is. Is ze gewoon nog 0 keer geweest. (Afkloppen!)

Nog eventjes een foto van gisteren van ons samen. Als ze zo kijkt, lijkt ze echt op mijn oude babyfoto's! Dat is echt ineens, dat ik die vergelijking zie! O+ .

SPOILER
Klap, acht maanden! Gefeliciteerd. Wat gaat Jibs ook hard zeg. En wat heeft hij toch mooie blauwe ogen (zag ik in het fototopic). Jullie hebben zoveel lol met elkaar he? *; .

En verder c_/ voor de nachtploeg. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 oktober 2014 @ 09:58:02 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_145844198
Aww, wat zielig spees ;( Hopelijk heeft de melk effect! :*

Nikki en Twinkle, veel plezier vandaag!

Franny, wat een plaatje zo samen O+
disclaimer
pi_145844973
Ach wat sneu Spees. Beterschap!
Mini was laatst ook zo'n poos verkouden enzo, echt al een paar weken. Ben toen Nysikind Forte van VSM gaan gebruiken (homeopatische druppels, kuurtje voor 7 dagen) en misschien is het toeval, maar de verkoudheid was na een paar dagen al weg! Al de andere dingen hielpen hier niet :{

Franny wat een leuke foto!

Bah heb een gevoel van een naderende menstruatie. Ik verwacht 'm eigenlijk wel want 2 weken terug ging ik kapot van de pijn in m'n (denk ik) eierstok, alsof er iets op ploffen stond. Maarja liever blijft m'n menstruatie nog een poos uit!
Tralalalaaa
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:40:06 #94
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145845223
Ah nee Spees ;(, wat sneu. Beterschap!

Zo. Even tijd want peuter is bij oma en baby ligt te slapen, op haar buik :+. Het scheelt echt heel veel als ik haar op haar buikje laat slapen, ze valt zelf in slaap en blijft ook langer slapen. Ik durf het. 'S nachts alleen echt niet dus ik ben wel blij dat ze 's nachts in het zijligkussen wil slapen.

Goed om te lezen Fee, BE, Moppert en L-E, dat jullie ervaring hebben met buikslapertjes en dat jullie je niet hebben laten afschrikken door de rugligmaffia. Ik namelijk wel. Op internet kan ik ook nergens iets positief vinden over buikslapen bij baby's en lees ik alleen maar dat je het moet afwennen omdat het de grootste oorzaak van wiegendood zou zijn. Nu laat ik me niet zo gauw bang maken maar wiegendood is voor mij wel een angst. L-E, jij zegt dat het niet de Russische Roulette is die men doet voorkomen, kun je daar iets meer over vertellen? Ik heb besloten m'n gevoel te volgen en S overdag gewoon op haar buikje te laten slapen bij mij in de buurt. We hebben een babyfoon met camera en die heb ik op haar snufferd staan, zodat ik kan zien wat ze doet en hoe ze zich gedraagt. Dat is dus nog lang geen 100% vertrouwen maar ik kom er wel :+

Nikki veel plezier vandaag ! Net zoals GM, die ging naar Blijdorp toch?

Franny, wat een leuke foto's! Ik weet niet of ik het al eens verteld heb maar mijn kraam noemde mij af en toe. I.solde, terwijl ik helemaal niet zo heet :D
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:41:51 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145845266
Nikki, soms wordt kuiken in de nacht wakker om te spelen. Hij valt dan zelf niet meer terug in slaap, dus dan help ik hem een handje met een lekkere slok melk ;).

Ik lach me suf trouwens, het UWV belde net om te vertellen dat ik te weinig geld heb ontvangen tijdens mijn zwangerschapsverlof. Gaat om een flink bedrag, dus ik ben blij :D.

Oh en we hebben een nieuw hondje O+.

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Burdie op 23-10-2014 13:47:33 ]
KuikenGuppy
pi_145845750
Wat een mooi stel zijn jullie Franny. O+

Burd dat is wel een heel leuk hondje. :D

Oh en Franny misschien is het nog niet kunnen tijgeren/kruipen wel reden van zijn frustratie. Hij wil wel maar kan het nog niet. That having said, met L hebben we ook zo'n periode gehad vlak voor de ging lopen. Dat duurde een week of 6 en het was over toen ze liep.
pi_145846043
Een wolkenhondje O+

En mooie I met mama

Spees klinkt niet fijn met je meisje, hoop dat het vandaaf beter gaat.

Nikki veel plezier met je meisje!

Soesa hier 'helpt' voor mijn (ons) vertrouwen wat buikslapen betreft een Angelcare matje.

GM veel plezier

:* voor de mama's met krampjesbaby's

En verder lukt niet meer want kind wakker en honger :')
pi_145849729
Klinkt als een leuke dag Nikki!

Beterschap voor S Spees! Hopelijk is t snel over!

Je foto Burdie O+ en super... Geld :D

Ik heb geen ervaring met buikslapers Soesa, maar ik denk wel dat goede slaap ook heel belangrijk is, dus als S dat op haar buik doet, zie ik overdag geen probleem!

Hier is net de wijkverpleegkundige langs geweest. Ze vond Js er goed uitzien, dat is altijd fijn om te horen. Verder was het niet echt bijzonder, dinsdag heb ik de eerste cb afspraak al :o
ik ben benieuwd hoeveel hij weegt!
En off-topic, maar ze was onder de indruk van dreumes! Vooral hoe goed hij al aan het praten was... Stiekem ook wel leuk om te horen! O+
pi_145849925
Beterschap Spees :*

Burdie wat een schattig hondje heb je daar O+

Nou da's zeker leuk om te horen Loj. Mag je trots op zijn!

Van krampjes naar volgens mij het begin van de regeldagen. Tot nu toe heb ik net genoeg tijd gehad om heel vluchtig te douchen (en tijdens het uitwassen van shampoo begon het gehuil alweer), schaaltje cornflakes te eten en voor de rest ligt ze alleen maar aan de borst. Slaap is zo overrated :O
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:34:08 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_145849955
Kuikenpuppy O+

Hier naar t weeguurtje geweest, half pond er bij in 1 week. Niet slecht!
disclaimer
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:58:08 #101
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_145850817
Hondje S. O+

En wat fijn dat je een dag alleen met je kleuter hebt Nikki! Ik moet ook weer eens een dag een op een met onze peuter plannen. Die heeft het momenteel best te stellen met z'n babybroertje die zich opeens voortbeweegt, over z'n treinbaan walst, z'n duplo weggraait en z'n boeken dreigt op te eten :')
Oude (on)bekende.
pi_145851419
Ik weet niet meer wie het zich af vroeg, maar O heeft ook maar zelfden last van krampjes. Ze heeft 3 keer een avond gegild met vervolgens een stevige kledder. Verder is ze wat onrustig voordat ze poept of een wind laat 8vaak wel van bouwvakkersgrootte), maar dat mag geen naam hebben.

Ze slaapt nu al vanaf 10 uur ofzo, met een korte eetpauze. Dacht datz e wakker werd, maar ze bleef maar sabbelen. En nu dus nog geen piep.

Saai zo :P

Oh en ik kán best het huishouden gaan doen. Kan he. Of iets anders...
pi_145851517
Wheeh!
Fokwet.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:35:26 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_145851898
:D

Ik ben dus net naar het consultatiebureau gelopen en weer terug, drie kilometer totaal, en nu voelt het raar down under. Het bloedt verder niet ofzo, maar nu ben ik toch bang dat ik iets vernaggeld heb :')
Naja, mooie littekens zijn overrated.
disclaimer
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:38:35 #105
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145851984
Oei, 3 km lijkt me wel een fikse workout voor je bekkenbodem zo snel :+ nu maar ff rustig aan! We blijven maar dingen synchroon doen, wij hebben zo het weeguurtje. Ben benieuwd! M was goed aangekomen las ik, fijn!
pi_145852050
3 km :o kan me voorstellen dat t wat gezwollen is. Even koelen ofzo?
Kwak
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:42:21 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_145852102
Ja, ik sta wel een beetje bekend om mijn overmoed :') maar ik heb zó lang niet kunnen wandelen :@
Straks maar even een tukkie op de bank ;)
Ik ben benieuwd wat jouw baby aantikt! Volgens de mevrouw van het cb was mijn kind gewoon een "efficiënte drinker" en trekt ze in die vijf minuten waarschijnlijk een complete voeding uit mij. :D
disclaimer
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:45:40 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145852185
Die kun je maar beter hebben! Hou je nog eens tijd over voor andere dingen!

Suus drinkt trouwens ook maar max 10 min, en één kant per keer. Ook efficiënt denk ik.
pi_145852456
Oeh, 3km is wel veel zo ineens! Maar wel heel begrijpelijk :Y wees ook vast gewaarschuwd voor ineens weer meer vloeien daardoor ;). Lekker groeiende M zeg.

Skittles, sterkte met krampjes/regelen. Hier zelden last gehad van krampjes gelukkig. Bij beiden trouwens.

Nikki, fijn even zo'n dag alleen met L. Mijn man heeft deze week vakantie met kleuter; kwam net thuis van m'n werk zit ze nog in pyjama(?) met een megaduplobouwwerk. :D sterkte met S en aandacht verdelen.

En toen wist ik 't niet meer, sorry. Vind meelezen wel heul tof! Zou graag meepraten O er leeftijd en er klaar voor zijn discussie van gister, maar weet niet wat ik te zeggen heb :')...net het echte leven ;).
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:00:20 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_145852597
Niet zo onzeker Kursor :* jij hebt genoeg te zeggen!

Ik voelde me trouwens wel heel erg Nederlands tijdens dat weeguurtje :') :@
disclaimer
pi_145852653
Egopost-rant. Lees later bij. Na een klotenacht nu weer een baby die niet wil slapen. Totaal gesloopt. Ik dikke hoofd- en nekpijn dus doek geen optie. Dan maar totale overgave: Ik nestel me op bed met A. en de afstandsbediening. Kan ik toch wat dommelen. Telefoon uit want als er nu iemand belt hoe het gaat ga ik huilen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 15:02:41 ]
pi_145852700
Joh Kursor, don't worry! Ik voeg ook alleen maar klaagzangen toe nu. Mag toch? Gewoon posten wat je wil :*
pi_145852804
Even een praktische vraag: ik had vanochtend een afspraak bij de tandarts. Maar wat doen jullie dan met je baby? Ik had de vroegst mogelijke afspraak (8:35), maar dan ben je toch al gauw een uur verder voordat je weer thuis bent. (9:07 de tandarts gezien, 9:14 stond ik bij de balie een nieuwe afspraak te maken, 'ziet er mooi uit allemaal, tot over een half jaar he!')

Voor een uurtje een oppas nemen?
Baby meenemen? Heb ik bij de huisarts wel gedaan, maar dan kan je af en toe even de wandelwagen wiegen en speentje geven. Bij de tandarts met je mond open in de stoel gaat dat lastiger :P
Of de afspraak plannen op een dag dat de baby op de opvang zit, en dan een uur verlof opnemen op het werk?

We hebben het nu zo opgelost dat vriendje thuis is gebleven tot ik er weer was, en hij is een uurtje later naar het werk vertrokken, maar er moet toch een handigere oplossing zijn.

Spees, wat sneu....hoe is het nu met haar?

_NIKKI_, hoe bevalt je L-dag? O+

Burdies nieuwe hondje :D O+

Skittles, vervelend zulke dagen. Hier hebben we nog steeds heel af en toe een dag dat L alleen maar vastgehouden wil worden en dan is alles wat ik doe zonder haar (douchen, plassen) altijd met gehuil op de achtergrond. Het wordt beter ;) Nee echt :P

Kursor :* & Razz :*

Overdag slapen is voor kleine babies en L is een grote meid }:| Neehoor, slapen hoeft echt niet :( Je hoeft het echt niet te proberen mamma, want ik ga toch alleen maar huilen :'(

Mijn lieve schat O+ Die draagdoek is echt mijn beste aankoop ooit!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:07:39 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_145852820
Razz :* :* ik hoop zo voor jou dat het snel beter wordt!!
disclaimer
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:12:08 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145852994
Dyre, ik ga vanavond toevallig, als mijn man thuis is ;). Volgende keer neem ik kuiken denk ik mee, dan is hij een jaar. Of misschien gaan we dan met z'n drieën. Kan kuiken ook meteen even in de stoel ;).
KuikenGuppy
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:12:32 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145853011
Razz :*.
KuikenGuppy
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:13:38 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_145853040
Oh ja Dyre, ik loop langs jouw huis als ik naar het consultatiebureau ga, zullen we een keertje samen gaan wegen? Of heb je daar geen behoefte aan?
disclaimer
pi_145853255
Razz :* Slim zo op bed nestelen. Deed ik ook vaak. Dekens oprollen om mini heen en toegeven. Hopelijk volgende nacht een betere nacht!

Dyre, ik zou de baby gewoon meenemen. Tot nu toe is O overal mee naatroe geweest. Volgende week ook naar pianoles. Had 3 lessen cadeau gekregen die ik voor het eind vh jaar vol moet maken. Nou ja, moet dan maar. Hopen dat ze tukt. Of van lulluke muziek houdt!

En kursor, gewoon meebabbelen hoor! Ik heb 9 vd 10 keer ook heus niets nuttigs te zeggen, ben ik spuit 11 en misschien leest de helft hier het niet eens. Boeiend! Ik vind het altijd leuk om van je te lezen ;)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:22:42 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145853299
Sterkte razz, en ik kan niet genoeg benadrukken dat het écht beter wordt! Ze zit nu ook wel echt (in theorie) tegen een sprong, een regeldag èn het hoogtepunt van de krampperiode aan dus logisch dat het ff pittig is! Ik vond dat ook een erg lastige periode bij S1. Ik hoop dat het voor jou ook snel overgaat!
pi_145853387
Probeer het ook af en toe wel :Y

Razz, sterkte. Oplossing die je nu hebt van complete overgave klinkt goed :*

Dyre, baby mee naar de tandarts kan best (als je een rustige baby hebt) Het is inderdaad maar eventjes. Met fysio-afspraken ging het bij mij ook altijd goed. Da's een half uur. Fysio iedere keer weer in de stress omdat m'n kind 'kapot' was. Zij had twee huilbabies en werd dus gestrest van een kind dat geen geluid maakte, dan was er iets echt niet goed. Bij wat groter kind inderdaad maar vroeg plannen op een opvangdag en iets vrij nemen.

Goed, leeftijd. Hier de eerste op m'n 28e. Toen 10 jaar samen en allebei studie afgerond en een tijd aan het werk. Voelde heel natuurlijk eigenlijk. Wel spannend. Helaas ging het daarna helemaal niet goed met mij. Na ruim 1,5 jaar toch besloten echt voor een tweede te gaan. Maar ontzettend bang voor hoe dat zou gaan allemaal, maar van wachten werd het niet beter eerder erger. En de wens was groot. Uiteindelijk nu ruim vier jaar ertussen doordat twee zwangerschappen niet goed liepen (waaronder mola en lange follow-up tijd). Ook al heb ik nu m'n tweede en zou ik alleen maar blij moeten zijn, toch vind ik het jammer dat het verschil zo groot is. :@ Maar mogelijk voor mij wel beter te doen dan met twee echte kleintjes.
pi_145853468
Razz :* het komt goed!

Dyre, ik had F mee genomen maar dat ging niet zonder slag of stoot. Hem bij me leggen met een pinkie hielp wel :P
Nu was dit wel bij de mondhygiëniste, daar lig je toch wel even langer dan in de tandartsstoel :)

Spees, helpt het spritzen al? Beterschap voor kleine S.

Burd, leuke puppy :D
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:30:06 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145853517
Het spritzen heeft geholpen ja!! *O* ze heeft een hele tijd bij mij in de doek geslapen en ligt nu lekker in de Wallaboo (met een gevouwen hydrofiel onder haar hoofdje zodat ze iets hoger ligt). Op haar rug dus, en zonder ademnood!
pi_145854301
^O^ Met een pipetje/spuitje of met hele goede richt-skills?

ik heb het wel eens geprobeerd maar de melk kwam overal behalve in z'n neus :+
  donderdag 23 oktober 2014 @ 16:00:35 #124
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145854450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:55 schreef Fazzoletti het volgende:
^O^ Met een pipetje/spuitje of met hele goede richt-skills?

ik heb het wel eens geprobeerd maar de melk kwam overal behalve in z'n neus :+
Met een theelepeltje bij gebrek aan pipet :D ging wel OK, druppeltje ernaast ofzo!
pi_145854452
Soesa, zoals iemand anders ook al aangaf stamt het advies rondom buikslapen uit een tijd waarin een aantal nieuwe adviezen tegelijkertijd werd geintroduceerd waarna een flinke afname van de gevallen wiegedood. Kindjes niet meer op de buik leggen was een advies, niet meer roken bij het kindje ook, alsmede geen dekbed meer gebruiken. Ik vermoed dat de andere adviezen meer te maken hebben gehad met de afname van wiegedood. Ik begrijp het advies wel, maar ik vind het onterecht dat er door adviserende instanties wordt gedaan alsof buikslapen gelijk staat aan een enorm groot risico nemen. Zelfs in de couveuse liggen kindjes op hun buik. Buikslapen lijkt een algemeen stokpaardje te zijn geworden, en dat is jammer want het maakt zo veel ouders enorm angstig en onzeker. Terwijl enorm veel kindjes gewoon beter en langer slapen op hun buik. Dat is voor zowel moeder als kind toch fijner.

Gebruik je boerenverstand, altijd. En als dat NEE schreeuwt, gewoon niet doen. Mijn boerenverstand zei me dat de houding die mijn kindjes van nature opzoeken en waar ze zich het veiligst bij voelen vast niet zo extreem gevaarlijk zou zijn als men me wilde doen geloven :)
pi_145854901
Razz, wat balen. Je kunt ook niet anders dan maar proberen mee te veren he. Maar logisch dat het soms zo zwaar is en je daar ook emotioneel van wordt. :* .

Soesa, I slaapt ook vanaf dat ze ongeveer drie maanden is vrijwel altijd op haar buikje. Daarvoor wilde ik dat niet en bakerde ik haar vaak ook in. Vanaf drie maanden sliep ze op haar eigen kamertje en draaide ze consequent op haar buikje zodra ze in haar ledikantje lag. Omdat ze toen al behoorlijk sterk was in haar nek heb ik het vanaf toen maar zo gelaten en erop vertrouwd dat ze het zelf wel kan regelen. Achteraf vind ik dat ik het best al eerder had kunnen doen, maar ik schrok ook zo van wat ik er allemaal over las!

En wat grappig dat je kraam je zo noemde! Het is toch een niet veelvoorkomende naam. Hoe kwam ze daar dan op? Vond ze je een 'echte Isolde'? :D .

Ik heb van een vriend als kraamcadeau een oud boekje uit de jaren '50 gekregen van Tristan en Isolde. Daar staan hele mooie afbeeldingen bij. Ik heb er nu twee gekopieerd en ingelijst voor op haar kamertje.

SPOILER
SPOILER
Stoer SQ, die wandeling. Maar, inderdaad, rustig aan he, :D .
pi_145854950
Burdie, leuk om een foto te zien van kuiken, in een wolkenpakje!
pi_145855670
Ooh dames ik ben echt kapot en mn bekken is stuk maar ik heb zo'n toffe dag gehad met mn gezin O+ in Blijdorp!

Saar was helemaal weg van de vissen/oceanium.
En heeft van dr vader een nemoknuffel gekregen.
En we hebben n normale leuke gezinselfie.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_145855778
Heel leuk, gm!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:06:45 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_145856339
Spees, wat goed dat het gewoon werkt! :D en wat woog ze nou?

Franny, wat een prachtig boek zeg O+

GM, fijn dat het zo leuk was! En toffe foto! Ik hou van Blijdorp O+

Mijn baby heeft melkcoma :')

disclaimer
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:21:02 #131
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145856782
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]
Die foto! O+
Ze weegt 3880 nu! 100 gram meer dan een week geleden, prima!
De rest volgt later want spitsuur >:O
pi_145857033
quote:

[ afbeelding ]
Aww! Dat neusje <3
Pakje staat haar mooi, herfstkind.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:31:39 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_145857160
Ja, super pakje he? Heb ik van elamanilo overgenomen O+
disclaimer
pi_145857525
SQ O+ superlief
pi_145857547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, super pakje he? Heb ik van elamanilo overgenomen O+
Das waar, je was me toen net voor. Dus kocht ik 'n nieuwe :P
pi_145857708
O+ .
pi_145858278
SQ, wat lief O+ O+

leuke foto GM! Klinkt als een leuke dag :Y

Hier een mijlpaal vandaag, *O* F.elix kan rollen !! *O*
  donderdag 23 oktober 2014 @ 18:14:24 #138
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145858458
Even snel:

SQ en Spees ^O^, wat fijn van de goede groei!

Razz :* je doet het goed!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 20:32:35 #139
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145863713
Razz hoe gaat het nu? Kun/wil je ook een keer een flesje kolven en een paar uurtjes de deur uit?

GM, leuk uitstapje, ze is al veel veranderd!
pi_145865215
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Leuk is dat hè blue O+ bij ons kdv is iedereen ook gek op F. 'Zo'n heerlijke blije baby' O+ Is ie thuis meestal ook maar daar dus ook :)

Fijn dat je tripje goed ging Razz! Het zal steeds beter gaan :Y

Ik ben met F in bus/trein naar DH gegaan. Nu even voeden in de M&S, hebben ze een mooie verschoonkamer met relaxte stoel O+ Net de Zara al leeg gekocht :s)
Ik zag hier net trouwens een spijker tuinbroekje, was Mabawa daar niet naar op zoek?

[ afbeelding ]
O+ Lief dat je aan me denkt! Ik ben slechts een ietsiepietsie beetje kieskeurig :P Het moet echt helemaal en alleen spijker zijn ;) Maarrr heb er eentje op mp gevonden en die komt hopelijk morgen binnen. Ben benieuwd.
pi_145866094
SQ wat een wandeling. :o Ik had toen ik dat deed na mijn bevalling met L ook een raar gevoel down under. Een soort van druk, alsof je hele foef volstroomde met bloed ofzo. Eem beetje het gevoel dat je in je hoofd krijgt als je lang op zijn kop staat, maar dan dus in je foef. Volg je hem nog? Anyway, ik heb het als ik ongesteld ben nog steeds af en toe.

GM wat een toffe foto! Fijn dat jullie zo'n leuke dag gehad hebben.

Fazz *O* een rollert!

Razz het wordt echt beter ooit, maar daar heb je nu gewoon even niks aan. :* Kun je het misschien soms even uit handen geven aan je man bijvoorbeeld? Zodat jij even kunt bijslapen/in bad kunt ontspannen/whatever?

T en S hebben vandaag bijna de hele dag gehuild op het kdv. Een beetje hetzelfde als thuis dus. -O- Ik voel me gelukkig weer wat beter dan gisteren. Een dagje bijkomen zonder baby's heeft me goedgedaan.

Mijn L dag was heel leuk en een beetje vermoeiend tegelijk. Ik zit nu lekker met mijn voetjes omhoog op de bank.
En voor de mama's met kleuters, de Klaas Vaak musical was echt heel leuk. L heeft dik een uur ademloos zitten kijken. O+ Mocht je kans zien om erheen te gaan, doen!
pi_145866859
Ik wilde heel hard bijlezen vanavond, maar N heeft enorm last van bruine bonen die ze heeft gehad. Ze heeft het afgelopen uur afwisselend heel hard gehuild en als een bouwvakker geknetterd.
Nu ligt ze op mijn buik en valt bijna in slaap, eens in de zoveel tijd maakt ze nog een zielig geluidje. Ik laat haar nog maar even lekker liggen O+ .
It will set you free
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:33:28 #143
52229 Chanty
pi_145866952
Wat een schattige hondje Burdie O+ En wat een geniaal pakje!

SQ jij bent ook helemaal gestoord he! 3km lopen :')

Fazz een roller *O* Hier heeft meneer besloten dat het leuk was voor 1 dagje :')

GM echt een hele leuke familiefoto O+

Nikki balen dat het even niet zo lekker loopt met de heren maar wel fijn dat je dagje met L. leuk was :Y

Franny leuk om eens een foto van jou te zien ook :D Ik moet zeggen dat ik haar op deze foto sowieso op jou vind lijken, maar ik ken je man natuurlijk niet :)

Ik heb besloten dat ik morgen GEWOON ga babyzwemmen. Ik GA gewoon. Ik DOE het. GEEN STRESS! OMG als dat maar goed gaat met omkleden en hopelijk hebben ze aankleedkussens daar en werkt die zwemluier ook echt en waar the fuck moet ik die maxicosi laten????!!! :')
pi_145867120
RFR wat sneu. ;(

Chanty, die cosi laat je gewoon in het aankleedhok/bovenop de lockers/je neemt hem mee het zwembad (nee niet het zwemwater :D ) in. Babyzwemmen is echt zo tof! O+
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:43:09 #145
52229 Chanty
pi_145867483
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
RFR wat sneu. ;(

Chanty, die cosi laat je gewoon in het aankleedhok/bovenop de lockers/je neemt hem mee het zwembad (nee niet het zwemwater :D ) in. Babyzwemmen is echt zo tof! O+
Bovenop de lockers hmmmm daar kom ik vast niet bij. Vraag morgen ook ff aan de balie :') ik hoop dat ie gewoon mee het zwembad in mag ja :Y
pi_145867662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:33 schreef Chanty het volgende:
Wat een schattige hondje Burdie O+ En wat een geniaal pakje!

SQ jij bent ook helemaal gestoord he! 3km lopen :')

Fazz een roller *O* Hier heeft meneer besloten dat het leuk was voor 1 dagje :')

GM echt een hele leuke familiefoto O+

Nikki balen dat het even niet zo lekker loopt met de heren maar wel fijn dat je dagje met L. leuk was :Y

Franny leuk om eens een foto van jou te zien ook :D Ik moet zeggen dat ik haar op deze foto sowieso op jou vind lijken, maar ik ken je man natuurlijk niet :)

Ik heb besloten dat ik morgen GEWOON ga babyzwemmen. Ik GA gewoon. Ik DOE het. GEEN STRESS! OMG als dat maar goed gaat met omkleden en hopelijk hebben ze aankleedkussens daar en werkt die zwemluier ook echt en waar the fuck moet ik die maxicosi laten????!!! :')
Hier in t zwembad:

Jij kleed je om, en laat L. Aangekleed in de maxi cosi, dan ga je met maxi.cosi naar binnen, en zijn er aan de rand vh bad allemaal aankleedkussens, daar kun je ook de maxi cosi laten staan..
En je kunt het ook altijd nog.vragen...

Maar t komt vast goed en t is leuk!!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 23 oktober 2014 @ 21:50:56 #147
52229 Chanty
pi_145867958
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hier in t zwembad:

Jij kleed je om, en laat L. Aangekleed in de maxi cosi, dan ga je met maxi.cosi naar binnen, en zijn er aan de rand vh bad allemaal aankleedkussens, daar kun je ook de maxi cosi laten staan..
En je kunt het ook altijd nog.vragen...

Maar t komt vast goed en t is leuk!!
Klinkt perfect! Het gaat ook gewoon goed komen maar de controlfreak in mij he :+
pi_145868097
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Klinkt perfect! Het gaat ook gewoon goed komen maar de controlfreak in mij he :+
Dan moet je eerst het zwembad gaan verkennen. ;)
pi_145869603
Chanty je lijkt op mij :D maar het komt goed, echt!

Yay voor de goed groeiende M van SQ en S van Spees *O*

En ik zag nog meer maar ben te moe om te herinneren wat. Sorry -O-

Wel mega thanks voor de lieve berichten allemaal :* Normaal kan ik haar echt wel aan mn lief geven maar die mag haar tot het eind van z'n antibiotickuur niet aanraken ivm infectie. Nog 4 dagen. Dus big fat bummer voor mij.

Maar.. Mijn 'ik geef me over' idee van vanmiddag werkte, we hebben lekker de hele middag samen gesoezeld op bed. Ze heeft veel gedronken, had dat vast nodig. En ik begon haar weer als mijn baby te zien ipv huilend slaapgebrekopwekkend wezen. (Dat klinkt erg hè :@ ) Ze heeft zelfs even 'gespeeld' met een labeltjesdoekje en op haar buik geoefend en viel toen als een blok in slaap O+

Vanavond ging ze in bad, en nu ligt ze... Jawel.. Te slapen op haar eigen kamer met een speentje dat ze ineens snapt. OMG :o Oftewel: ik ga ook slapen.

Maar dus nog even: Wat moet ik zonder jullie. Ik hou van dit topic, omdat ik eerlijk alle onzekerheden en jubelmomenten kan neerplempen. Merci :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 22:22:35 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 22:23:54 #150
52229 Chanty
pi_145869702
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:53 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dan moet je eerst het zwembad gaan verkennen. ;)
Ja wilde ook een keer met mijn man gaan eerst maar in het weekend kun je blijkbaar niet vrij zwemmen :? En bellen heb ik de schurft aan en dan kom ik ook zo raar over :') en wat is nou het ergste dat kan gebeuren als ik er gewoon heen ga? :X
pi_145869854
:* voor jou Razz, en +1 op blij met het forum! Ik schrijf ff niet zoveel, maar lees dankbaar mee. (Alles goed hier, maar L is wat onrustiger dan de eerste dagen, vooral 's nachts...)
pi_145873522
Chanty, heel herkenbaar, maar laat het losssssss *zen* :P Het wordt hartstikke leuk morgen :Y

Razz, wat fijn!

Gm, wat een leuke foto zo, jullie gezinnetje!

SQ, wat een lekker ding! Eerlijk gezegd ga ik nooit meer naar het weeguurtje. Dat heb ik de eerste weken wel gedaan hoor, maar ze krijgt nu iedere 4 weken controle (afwisselend cb en nazorgbureau), en ze zit zo mooi op de lijn dat ik het wel prima vind zolang ze goed blijft drinken.
Maar het lijkt me natuurlijk wél heel gezellig om even baby's te showen en wangen te knijpen :D, dus goed plan! Laat maar weten wanneer je weer gaat, dan wandel ik gezellig mee! En dan kunnen we halverwege even koffie doen om uit te hijgen, 3km is niet niks hoor zo vlak na de bevalling.
pi_145874893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:00 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

O+ Lief dat je aan me denkt! Ik ben slechts een ietsiepietsie beetje kieskeurig :P Het moet echt helemaal en alleen spijker zijn ;) Maarrr heb er eentje op mp gevonden en die komt hopelijk morgen binnen. Ben benieuwd.
Had je die op Next anders nog bekeken? Daar zitten alleen spijker bij :Y
pi_145875252
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:22 schreef Razztwizzle het volgende:

Maar dus nog even: Wat moet ik zonder jullie. Ik hou van dit topic, omdat ik eerlijk alle onzekerheden en jubelmomenten kan neerplempen. Merci :*
Dit is echt zo waar _O_
Echt hoor .. zonder dit topic weet ik niet wat er van Djenna terecht was gekomen met zon floddermoeder als ik :')

Chanty relax! Echt dit kun je! Laat het op je af komen en als je niet weet hoe je het het beste aan kunt pakken .. vraag daar advies en hulp!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 02:39:23 #155
52229 Chanty
pi_145876744
Rustig hier :P
pi_145876806
*zwaai* hier niet zo rustig ;) Nachtvoeding nr 2, na onrustige uurtjes. Rommelend buikje bij uk, morgen andere fles proberen om te kijken of Luc dan minder lucht hapt. Na 'live' bv lijkt het beter dan na fles. Voed-ze en slaap zacht dames :*
pi_145876943
Hello :W ! Jammer JM, maar hopelijk helpt een andere fles. Fijn dat de bv zo goed gaat O+

Hier een heel rustige nacht. Om 22:45 gevoed, en nu net pas weer. Slaap *O* . En ze doet het goed in haar eigen bed! (Wel met twee deuren open en de babyfoon onder m'n kussen :') ) . Ga ook eens proberen de nachtluier over te slaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2014 03:11:23 ]
pi_145877076
♥ J & S
pi_145878054
:W hallo nachtploeg, hoop dat jullie nog lekker hebben kunnen slapen!

Ik was zo moe gisteren dat ik na het voeden van F in slaap ben gevallen (8 uur :@ ), om 12 uur even wakker voor de laatste voeding en daarna geslapen tot 6:30 :o Blijkbaar had ik het nodig :+
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:11:35 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_145878133
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:39 schreef Dyre het volgende:
Chanty, heel herkenbaar, maar laat het losssssss *zen* :P Het wordt hartstikke leuk morgen :Y

Razz, wat fijn!

Gm, wat een leuke foto zo, jullie gezinnetje!

SQ, wat een lekker ding! Eerlijk gezegd ga ik nooit meer naar het weeguurtje. Dat heb ik de eerste weken wel gedaan hoor, maar ze krijgt nu iedere 4 weken controle (afwisselend cb en nazorgbureau), en ze zit zo mooi op de lijn dat ik het wel prima vind zolang ze goed blijft drinken.
Maar het lijkt me natuurlijk wél heel gezellig om even baby's te showen en wangen te knijpen :D, dus goed plan! Laat maar weten wanneer je weer gaat, dan wandel ik gezellig mee! En dan kunnen we halverwege even koffie doen om uit te hijgen, 3km is niet niks hoor zo vlak na de bevalling.
ja, gezellig! Ik pm je wel :Y

En wat een hoop goede nachten! Hier was het 00:30-04:15-07:45. Trots O+
disclaimer
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:22:59 #161
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145878222
Hier een minder fijne nacht :P. Half 11, 1 uur, 3 uur, 5 uur, half 8. En ik ging al moe naar bed :P.

Maar we hadden gister ook een drukke dag dus ik denk dat ze daarvan het een en ander moest verwerken. Ik heb gister Suusje geshowd op mn werk O+ en we zijn 2x op visite geweest. Ze deed het overal fantastisch maar het was wat veel. Vandaag rustiger aan, wel een oude schoolvriendin op kraambezoek maar verder niks. /liefdagboek
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:35:03 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_145878367
Druk dagje dan soesa! Gelukkig vandaag wat rustiger aan :)
disclaimer
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:46:56 #163
52229 Chanty
pi_145878508
Ik ben er klaar voor!
pi_145878775
Chanty you go girl! *O*

Mijn kind is stuk }:|
De volumeknop staat vast op standje max en hij klinkt als een meisje
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:30:15 #165
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145879255
Veel plezier Chanty!
pi_145879738
Zwem.ze Chanty! L vindt het vast leuk :)

Yay voor goede nachten en slaap!!
Hier al twee nachten op rij een volle nacht geslapen! Beetje jammer dat je dan zelf met knallende koppijn wakker wordt }:|

Fijn dat het zo goed ging met al die bezoekjes, Soesa! En wat is het dan ook fijn om een dag te kunnen niksen. Dat is precies wat wij vandaag ook gaan doen. Buiten echt herfstweer, het regent al onafgebroken sinds maandagavond. Dus lekker met theetje, haakwerk en baby binnen keuvelen <3
pi_145879766
Succes, Chanty!

En fijn van de goede nachten. Goed slapen is zo lekker!

I is echt erg verkouden. Ze heeft wel gewoon goed geslapen (ik vind haar zo'n bikkel he, slaapt gewoon door, ook al ligt ze tussendoor een beetje te hoesten en te proesten). Ze spuugde bij het ontbijt een stukje brood uit omdat ze niet wist hoe ze met een verstopte neus moest kauwen en slikken. ;( . Gelukkig hielp zoutoplossing wel en aan de borst daarna ging het ook. En toen ging ze weer vrolijk als altijd naar het kdv. *O* .

En ik heb mijn laatste dag vakantie alweer, en moet toetsen nakijken. }:| .
pi_145879859
Veel plezier Chanty!

Mweh hoofdpijn is inderdaad niet fijn Roomsnoes.

Aw die arme vrolijke bikkel Franny :*

+1 op goede nachten.
Hier 22:30 - 02:00 - 05:00 - 08:45. Ik werd tussendoor steeds wakker omdat m'n tieten het niet trokken. Heb maar op bed gezeten met flesjes onder de tieten en er kwam zo 90 mL uitgestroomd. :') Tijdens het voeden is het per borst ong. 40 - 50 mL wat ik opvang zonder kolven bij de borst waar ze niet aanligt.
En ik werd enorm onrustig van het feit dat ze goed sliep. Geen ademhaling te horen en ze bleef zo stil liggen dat ik héél per ongeluk O-) tegen d'r bedje aanliep, maar zelfs daar gaf ze geen kick op. M'n hart zat in m'n keel..
pi_145879905
Succes Chanty en veel plezier!

Nikki, mooi dat de voorstelling zo leuk was en dat L zo genoten heeft :) Lijkt me ook echt iets wat ik later wil gaan doen met F :)

Klinkt als een drukke maar wel leuk dag gisteren Soesa :)

Room hoop dat de hoofdpijn snel afzwakt :*

Laatste dag alweer Franny, jammer he dat het er dan weer op zit...

Ik belde net naar huis, liggen vriend & F gewoon nog te slapen :o hopelijk is het huis wel een beetje opgeruimd als ik thuis kom, 't was een bende vanochtend }:| Baal er echt van dat ik dat huishouden nou nooit eens los kan laten :{
pi_145880341
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:59 schreef Skittles het volgende:
Veel plezier Chanty!

Mweh hoofdpijn is inderdaad niet fijn Roomsnoes.

Aw die arme vrolijke bikkel Franny :*

+1 op goede nachten.
Hier 22:30 - 02:00 - 05:00 - 08:45. Ik werd tussendoor steeds wakker omdat m'n tieten het niet trokken. Heb maar op bed gezeten met flesjes onder de tieten en er kwam zo 90 mL uitgestroomd. :') Tijdens het voeden is het per borst ong. 40 - 50 mL wat ik opvang zonder kolven bij de borst waar ze niet aanligt.
En ik werd enorm onrustig van het feit dat ze goed sliep. Geen ademhaling te horen en ze bleef zo stil liggen dat ik héél per ongeluk O-) tegen d'r bedje aanliep, maar zelfs daar gaf ze geen kick op. M'n hart zat in m'n keel..
Over dr wang strijken... Daar zit n reflex ;) en ander zachtjes aanraken... K heb saar ook aardig geprikt de eerste weken :')
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:44:14 #171
52229 Chanty
pi_145882332
I did it *O*

Was best leuk alleen dat liedjes zingen :')
Lucas was erg onder de indruk van alles. Kon geen lach ontdekken maar dat komt vast nog.

Ze hadden idd zes aankleedkussens in het zwembad liggen. Vond het wel vrij aso dat mensen die dan gewoon meenemem en inpikken ipv kind omkleden en vrij laten voor een volgende
pi_145882610
Ah Soesa, balen van de nacht. Gelukkig vandaag rustig aan, kunnen jullie even bijkomen. Leuk van alle bezoekjes! Met A. naar het werk moet ik ook nog doen, ik denk dat ik dat volgende week maar eens ga doen. Kreeg al een mailtje van mijn ex-mentorklas van vorig jaar dat ze haar nu wel eens willen bewonderen O+. Lieve grote pubers van 5HAVO!

Go Chanty *O* wat goed dat je het hebt gedaan! En aso mensen heb je inderdaad overal, helaas. Welke liedjes gingen jullie zingen :D en was het een beetje om aan te horen of lekker vals galmen door het zwembad :')

Blue, wat moet ik me voorstellen bij klinken als een meisje :D Die van mij kan zulke rare geluiden produceren dat ik daar nog geen jongens- of meisjesgeluid in kan herkennen.

Room ook aan het haken, wat maak je? Ik denk dat ik ook weer eens verder ga met mijn Crochet Along 2014 deken waar ik ergens bij week 10 was gebleven. Eens kijken of ik daar de rust voor kan vinden. Sterkte met de hoofdpijn ook :*

Arme verkouden I. ! Wel nog steeds een vrolijk meisje hè O+ dat is wel heel fijn. En sterkte met het nakijkwerk Franny. Ik moet nog even helemaal niet aan school denken, al komt het wel weer dichterbij, hmpf.

Skittles, een beetje de slaap van je kind saboteren :D Maar heel herkenbaar hoor, ik hang ook wel eens met m'n hoofd hééél dicht boven haar hoofdje om te horen of er nog adem uitkomt :@ .

Fazz, ik vind dat ook moeilijk! Ik word zelf heel onrustig van een rommelig huis :{. Ik kan best tegen een beetje stof, maar er moet niet overal zooi liggen. Ik hoop dat ik dat ook nog eens kwijtraak vóór A. wat groter is, want met een klein kind een opgeruimd huis houden lijkt me schier onmogelijk. Maar misschien werkt het om af te spreken met je vriend welk stukje huis je in elk geval graag netjes wil? Ik wil bijvoorbeeld in elk geval de tafels in de kamer leeg en het aanrecht opgeruimd. De rest kan me niet zoveel schelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2014 11:53:31 ]
pi_145882788
Morgen draagconsult, maar nu vast een poging 1 :) Uk vindt het wel fijn zo te merken (en doek zou nog wat strakker en netter mogen, i know)

pi_145883192
quote:

[ afbeelding ]
Ohhh O+

Dit was het allereerste pakje dat ik ooit kocht toen ik voor de eerste keer zwanger was ;( O+
pi_145883239
Ziet er hartstikke netjes uit al JufMariska O+
Netter en strakker wordt het vanzelf :)
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:14:43 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_145883296
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:11 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ohhh O+

Dit was het allereerste pakje dat ik ooit kocht toen ik voor de eerste keer zwanger was ;( O+
O+! Hij wordt dankbaar gebruikt :*
disclaimer
pi_145883634
Dat ziet er heerlijk knus uit JM O+

Goed bezig Chanty! *O* Liedjes zingen ja? :D

Razz, ik had m'n hand al bij d'r gezicht gehouden maar ze ligt steeds met haar hand voor d'r mond en ik voelde niks. Maar ze doet 't nog!

Oh en ik snap opeens waarom moeders hun haren kortwieken. Niks handig en snels aan, maar niet constant de haren voor je ogen hebben als het kind drinkt is toch wel fijn. En ze "trekt" er nu al soms aan ;(
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:28:41 #178
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_145883722
Pssst, jongensmama's met ukjes in maat 74/80. Ik heb J's kast opgeruimd, en een hele hoop in V&A gezet :D

Klik hier ;): Kleertjes van J in V&A

[ Bericht 5% gewijzigd door mousemicky op 24-10-2014 12:33:54 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:57:46 #179
52229 Chanty
pi_145884757
Even denken: weet niet alle titels, maar kende de meeste wel (soort van): in de maaaaneschijn, alle eendjes zwemmen in het water, op een rode paddestoel, olifantje in het bos (enige die ik echt niet kende), een liedje waarvan ik niet weet hoe het heet maar je telt dan tot zeeeeeheeeeeven, van voor naar achter van links naar recht, verder weet ik het niet meer :')

Gelukkig hadden ze in het bad ernaast muziek opstaan (aquajogging geloof ik) dus dat overstemde het gezang aardig :+ Heb Lucas niet onder water gedaan, hij vond het al eng genoeg en als ik naar de reacties keek van de andere baby's die overrompeld en proesten weer boven kwamen, had ik niet het idee dat ze het leuk vinden of zo :')

Volgende week maar weer gaan.

JM ziet er netjes geknoopt uit hoor :Y

Grappig skittles dat je over die haren kortknippen begint. Ik had net een andere theorie bedacht :D. Heeft niks te maken met aan de haren trekken of dat het makkelijk en snel is maar heeft te maken met die enorme haaruitval na je bevalling :') Echt ik ben nog erger dan een boom in de herfst. Als al dat haar weer lang moet groeien dat nu uitvalt, dan heb ik straks dus vanzelf kort haar }:| Dit gaat dus jaren duren voor dit weer goed is en tegen die tijd komt er natuurlijk een tweede :')
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:06:58 #180
52229 Chanty
pi_145885102
Ik moet vanavond overigens nog gaan stappen en weer naar huis rijden vannacht en ik ben nu al doodmoe :') Denk dat ik maar vieze smerige redbull ga drinken.
pi_145885697
Je 'moet' stappen?

Dat stappen kan ik sowieso al heel lang niet meer, vooral omdat ik het helemaal niet leuk vind. In een cafeetje hangen, uit eten of naar de film, allemaal geweldig. Maar stappen associeer ik met 'naar de disco gaan' en tot half vijf dansen en tequila drinken. Maar dat zal aan mij liggen. :D .

Hee, maar ^O^ voor het zwemmen. Hoe ging het met uitkleden en aankleden?

Haaruitval was hier ook ruim twee maanden heftig. Steeds een vol doucheputje, overal haren de hele tijd. Ik vond het echt niet leuk. Ik had ook nog behoorlijk last van roos ineens. }:| .Door de hormonen ook waarschijnlijk? Gelukkig is het nu allemaal voorbij. Hou vol! ;) .

JM, wat heerlijk zo tegen je aan he. Voel je je ook zo trots?

Razz, zo lang mogelijk niet aan werk denken hoor!
Ik vind het heel erg leuk om weer voor de klas te staan, maar als ik klaar ben op school, dan stort ik me weer op I. De prioriteiten zijn echt anders nu.
pi_145885881
Nou dat ging toch best goed Chanty ;) 1 liedje maar dat je niet kende! hahaha, echt dat liedjes zingen is ook mijn enige afschuw van het babyzwemmen. Ik doe vooral een beetje playbacken want de meeste teksten ken ik echt niet :') (echt, op een klein stationnetje???, op een grote paddestoel met 2e couplet??)

Razz, ik wordt daar dus ook onrustig van, van al die losse rotzooi. Maar ik moet wel bekennen dat ik er veel minder last van heb als ik die rotzooi zelf gemaakt heb O-)

Vanochtend is de kinderstoel binnen gekomen :o Wat lijkt hij dan al weer groot :o
pi_145885953
Ja, dat is wel echt zo'n moment he, Fazz? Welke kinderstoel hebben jullie?
pi_145886428
Nou die haaruitval lijkt wel erger dan de eerste keer :') ik word er echt helemaal gek van!!
Tralalalaaa
pi_145886462
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:31 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat is wel echt zo'n moment he, Fazz? Welke kinderstoel hebben jullie?
Deze en dan de 'blueberry'. Vond hem op marktplaats, demo model. :) Ben heel benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet! nog 4 uur ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fazz op 24-10-2014 17:01:49 (Typo...) ]
pi_145886580
Leuk, Fazz. Die kende ik niet!
pi_145886751
Ik ook niet ;) We vonden de meeste stoelen echt te lelijk en deze ging nog wel :@
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:34:58 #188
52229 Chanty
pi_145888352
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:24 schreef Franny_G het volgende:
Je 'moet' stappen?

Dat stappen kan ik sowieso al heel lang niet meer, vooral omdat ik het helemaal niet leuk vind. In een cafeetje hangen, uit eten of naar de film, allemaal geweldig. Maar stappen associeer ik met 'naar de disco gaan' en tot half vijf dansen en tequila drinken. Maar dat zal aan mij liggen. :D .

Hee, maar ^O^ voor het zwemmen. Hoe ging het met uitkleden en aankleden?

Haaruitval was hier ook ruim twee maanden heftig. Steeds een vol doucheputje, overal haren de hele tijd. Ik vond het echt niet leuk. Ik had ook nog behoorlijk last van roos ineens. }:| .Door de hormonen ook waarschijnlijk? Gelukkig is het nu allemaal voorbij. Hou vol! ;) .

JM, wat heerlijk zo tegen je aan he. Voel je je ook zo trots?

Razz, zo lang mogelijk niet aan werk denken hoor!
Ik vind het heel erg leuk om weer voor de klas te staan, maar als ik klaar ben op school, dan stort ik me weer op I. De prioriteiten zijn echt anders nu.
Moeten als in: dit is twee maanden geleden al afgesproken, heb al een kaartje gekocht en ik wil ook heel graag gaan :Y, ik zie alleen op tegen het midden in de nacht naar huis rijden, vooral omdat ik nu al zo moe ben. Maar blijven slapen vond ik toch niet fijn omdat ik Lucas dan te lang moet missen. Ben sowieso niet gewend om tot diep in de nacht op te blijven (al gok ik dat ik om twee uur in de auto naar huis zit).

En je hebt wel een ander idee van stappen dan :P Ik gok dat ik misschien 1 wijntje drink :') (en had ik niet hoeven rijden dan waarschijnlijk twee). Het is vooral heel gezellig. Burlesque avond in Tivoli. Met optredens en leuke muziek, leuke sfeer en met leuke mensen O+

Aankleden en uitkleden ging prima, we zijn in zwemkleding het bad ingegaan en zijn er gekleed weer uitkomen :+ De maxicosi mocht gewoon mee naar binnen, er waren wat aankleedkussen en iig twee die niet geclaimed werden, en heb dus eerst Lucas aangekleed en daarna mezelf in het kleedhokje. Vervolgens nadat Lucas had geslapen thuis nog even met hem gedouched, ging ook prima :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 24-10-2014 14:57:22 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:35:31 #189
52229 Chanty
pi_145888386
Fancy stoel fazz! :D Hier halen we denk ik gewoon Ikea
pi_145889664
Dat stappen gaat je lukken Chanty!
Mij laatst ook gelukt bij om 5u wakker dankzij F, erna volle dag werken en een nacht doorhalen.
Lag er 6u volgende ochtend weer in :')
Dag erna was wat brakker maar ook dat was te doen.
pi_145889861
Burlesque in Tivoli klinkt leuk, Chanty!

Wij gaan volgende week een avond naar Morrissey, dan komen twee vriendinnen oppassen. Zij vinden het volgens mij net zo spannend als ik. Maar dan zijn we bijtijds weer thuis.

Blue, dat is echt knap. _O_ .
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:19:44 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_145890106
Chanty, wat goed dat je bent gegaan en dat het leuk was!
Fazz, wat een toffe stoel! Die sla ik even op!
Mariska, wat knus zo in de draagdoek O+
disclaimer
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:30:17 #193
52229 Chanty
pi_145890447
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 15:08 schreef BlueEyes het volgende:
Dat stappen gaat je lukken Chanty!
Mij laatst ook gelukt bij om 5u wakker dankzij F, erna volle dag werken en een nacht doorhalen.
Lag er 6u volgende ochtend weer in :')
Dag erna was wat brakker maar ook dat was te doen.
Ja jij bent echt een held! 5 uur dat trek ik niet eens zonder baby :') ik ga gewoon naar huis zodra ik merk dat de vermoeidheid toeneemt. Wil wel heel thuiskomen
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:22:02 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145892265
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 15:13 schreef Franny_G het volgende:
Burlesque in Tivoli klinkt leuk, Chanty!

Wij gaan volgende week een avond naar Morrissey, dan komen twee vriendinnen oppassen. Zij vinden het volgens mij net zo spannend als ik. Maar dan zijn we bijtijds weer thuis.

Blue, dat is echt knap. _O_ .
Tof, dan zie ik je daar misschien wel, ik ga ook naar mijn grote held *O* O+
KuikenGuppy
pi_145893594
Wow Chanty, kan me je spanning zo goed voorstellen, top dat je bent gegaan!!

Haha de lekkage van skittles herken ik. Ik heb borst schelpen, geen geklooi met bakjes meer.

Mariska met draagdoek! Ik heb vanmiddag de rekbare geprobeerd. Zijn nekje hangt er alleen uit, wat ik ook probeer.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:06:59 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145893655
Spuugdoekje in de nek rollen al geprobeerd Hilmo?
KuikenGuppy
pi_145893904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:04 schreef Hilmo het volgende:
Wow Chanty, kan me je spanning zo goed voorstellen, top dat je bent gegaan!!

Haha de lekkage van skittles herken ik. Ik heb borst schelpen, geen geklooi met bakjes meer.

Mariska met draagdoek! Ik heb vanmiddag de rekbare geprobeerd. Zijn nekje hangt er alleen uit, wat ik ook probeer.
Waar haal je die? :D Zijn daar verschillende maten in en nog belangrijker heb ik dan weer 1 hand vrij?
Ik lek een hele handdoek vol en dan voel ik het nog langs de zijkant lopen + kind zit elke voeding helemaal onder als ik niet oplet. Minstens 2 handen kom ik nog tekort tijdens het voeden :')
pi_145895758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 00:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Had je die op Next anders nog bekeken? Daar zitten alleen spijker bij :Y
Ja die had ik gezien. Maar er was een 'maar'... :') Weet niet meer wat.
Maar ondertussen is die van mp binnen. Kan niet wachten om het aan te zien, volgens mij staat het geweldig!

JM O+ Wat een lief klein popje zo. Mooi geknoopt al!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:27:37 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145896107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:15 schreef Skittles het volgende:

[..]

Waar haal je die? :D Zijn daar verschillende maten in en nog belangrijker heb ik dan weer 1 hand vrij?
Ik lek een hele handdoek vol en dan voel ik het nog langs de zijkant lopen + kind zit elke voeding helemaal onder als ik niet oplet. Minstens 2 handen kom ik nog tekort tijdens het voeden :')
Wow, zoveel :o das wel de moeite om op te vangen en te bewaren idd!

S uze is nog steeds sneu met ademen, al gaat het wel beter dan gisteravond. Toen was het echt heel zielig ;(. Verder gaat het goed met haar, haar broer is een grotere uitdaging op dit moment :+

Chanty leuk dat je nog gegaan bent! Ik vond zwemmen ook wel een onderneming maar wel de moeite waard!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:41:39 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_145896425
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:15 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Ja die had ik gezien. Maar er was een 'maar'... :') Weet niet meer wat.
Maar ondertussen is die van mp binnen. Kan niet wachten om het aan te zien, volgens mij staat het geweldig!

JM O+ Wat een lief klein popje zo. Mooi geknoopt al!
ik zag er 1 bij de Hema hangen vandaag, alleen spijker, niet truttig :)
( Ja, ik ben weer op pad geweest, ik kan niet zo goed thuis zitten :@)
En Skittles ook al zo'n productie :o
disclaimer
pi_145896432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:52 schreef Razztwizzle het volgende:

Room ook aan het haken, wat maak je? Ik denk dat ik ook weer eens verder ga met mijn Crochet Along 2014 deken waar ik ergens bij week 10 was gebleven. Eens kijken of ik daar de rust voor kan vinden. Sterkte met de hoofdpijn ook :*

Een Vasarely-deken met mooie herfstkleuren! Steeds een wybertje haken, dus is te overzien met mini ;)

Chanty, fijn dat het leuk was! Zo was ik laatst naar babyzingen hier. Wordt helaas alleen door de kerk georganiseerd, dus was bang voor alleen maar van die christelijke liedjes. Dat viel mee (2/10). Maar geen idee waarom, maar het voelde ineens zo suf, in zo'n clubje moeders met veelal kort haar die zo zachtjes mogelijk liedjes zaten te hummen. Ben er nog niet over uit of ik over 2 weken weer ga :P

Babyzwemmen wil ik ook welgaan doen binnenkort. Maar we hebben een badkuip waar we vaak samen in gaan, dus vraag me af of het iets toevoegd totdat ze interesse krijgt in andere kindjes...

JM, ziet er al goed uit, doe doek! Vind je het zelf ook fijn? En ik vind het best al strak voor een eerste poging hoor! Lief schildpadje zo <3
pi_145897331
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:15 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik heb ze van Medela, alleen online te bestellen, euro of 12, heb je 2 schelpen. Stop je in BH, zit vacuüm en er kan ongeveer 30 a 40 ml in. Ik zweer erbij, heb telkens 30 ml lekkage. Leeggieten erna en klaar. Het is 1 maat maar past denk ik bij iedereen, grote tepelopening.En ja, een hand heb je dan vrij. :)
pi_145897407
Avent heeft ze ook geloof ik! Ik vond ze heel fijn toen de boel bijna ontstoken en dus vreselijk pijnlijk was. Geen geschuur tegen de tepels :)
pi_145899834
Jeeej *O*
Mijn 2e mamablunder is een feit!
Een donkerblauw nieuw shirtje over het hoofd zien in de was.
Mijn hagelwitte hydrofielen zijn nu met lelijke blauwe waas :')
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:43:59 #205
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145901458
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:57 schreef Chanty het volgende:
Even denken: weet niet alle titels, maar kende de meeste wel (soort van): in de maaaaneschijn, alle eendjes zwemmen in het water, op een rode paddestoel, olifantje in het bos (enige die ik echt niet kende), een liedje waarvan ik niet weet hoe het heet maar je telt dan tot zeeeeeheeeeeven, van voor naar achter van links naar recht, verder weet ik het niet meer :')

Gelukkig hadden ze in het bad ernaast muziek opstaan (aquajogging geloof ik) dus dat overstemde het gezang aardig :+ Heb Lucas niet onder water gedaan, hij vond het al eng genoeg en als ik naar de reacties keek van de andere baby's die overrompeld en proesten weer boven kwamen, had ik niet het idee dat ze het leuk vinden of zo :')

Volgende week maar weer gaan.

JM ziet er netjes geknoopt uit hoor :Y

Grappig skittles dat je over die haren kortknippen begint. Ik had net een andere theorie bedacht :D. Heeft niks te maken met aan de haren trekken of dat het makkelijk en snel is maar heeft te maken met die enorme haaruitval na je bevalling :') Echt ik ben nog erger dan een boom in de herfst. Als al dat haar weer lang moet groeien dat nu uitvalt, dan heb ik straks dus vanzelf kort haar }:| Dit gaat dus jaren duren voor dit weer goed is en tegen die tijd komt er natuurlijk een tweede :')
Olifantje in het bos
Laat je mama toch niet los
Anders raak je de weg nog kwijt
En dan krijg je reuze/later spijt
Olifantje in het bos
Laat je mama toch niet los

Heb je wel gehoord van de 7, de 7
Heb je wel gehoord van de zevensprong
Ze zeggen dat ik niet dansen kan,
Maar ik kan dansen als een edelman
En dat is 1
En dat is 2
...
En dat is zeeeeheeeeveeeeh!

;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:49:21 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145901792
Misschien leuk om een topic te openen over kinderliedjes?

@Room, babyzwemmen is echt een heel andere ervaring dan in bad, echt leuk voor die kleintjes ook!
KuikenGuppy
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:06:35 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_145902845
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:16 schreef BlueEyes het volgende:
Jeeej *O*
Mijn 2e mamablunder is een feit!
Een donkerblauw nieuw shirtje over het hoofd zien in de was.
Mijn hagelwitte hydrofielen zijn nu met lelijke blauwe waas :')
wat was je eerste? :D
disclaimer
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:08:18 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_145902943
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:49 schreef Burdie het volgende:
Misschien leuk om een topic te openen over kinderliedjes?
goed idee! Ik ben zo veel kwijt van vroeger!
disclaimer
pi_145903085
Misschien contact met andere ouders room? Als je daar behoefte aan hebt.

En ik weet niet wie t doet maat STOP met mijn kind pokon voeren..
Vorige week had ik n nieuwe pyama gekocht en daar is ze nu al uit... :X
T wordt steeds meer mt 62...
S. 2014
J. 2016
pi_145903685
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wat was je eerste? :D
De drooggekookte speen :@

vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:25:51 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_145903929
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:22 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

De drooggekookte speen :@

[ afbeelding ]
oh ja O+!
disclaimer
pi_145904413
Delen die mamablunders! *O*

Ik heb in het begin eens een witte slaapzak bij de roze was gedaan. Een hele dure van Burberry :o

(Bijna) papablunder: vanavond viel N bijna van de bank omdat ik in de keuken stond op te ruimen en papa dacht dat hij wel een sigaret kon roken buiten. Het was dat ik haar tamboerijntje hoorde vallen en haar toen enthousiast hoorde krijsen.
It will set you free
pi_145904499
Fazz wat een toffe stoel!

SQ jij kan het ook gewoon niet laten om erop uit te gaan hè. :D Wel heel nice dat het allemaal al zo goed gaat zo kort na de bevalling.

BE balen van je blunder. -O- Maar kun je die hydrofielen niet gewoon weer wit krijgen met een of ander wasongelukken middeltje ofzo?
En die speen _O-

GM wen er maar aan. Voor je het weet loopt ze. ;)

Ik kom hier vaker zeuren over klagende kindjes, ze stoppen er dan instant mee. Vandaag ging het echt heel goed met S (en T). Zelf gespeeld, bij mij gezeten en gespeeld, gezellig boekjes gelezen, goed geslapen, alleen rond 5 uur was S wat ongelukkig, maar niet de hele dag door en dat is een hele vooruitgang. :) En misschien, heel misschien was het ook een beetje mijn eigen schuld. Ik was afgelopen week best een beetje gestresst/gefrustreerd omdat het op mijn werk niet liep zoals ik wilde. Korte versie van het verhaal: Al mijn harde werk van afgelopen maanden is een soort van voor niets geweest. -O- Het zou zomaar kunnen dat mijn frustratie daarover ook zijn weerslag op de jongens heeft gehad. Nu ik even een paar dagen weg ben van mijn werk voel ik me stukken relaxter. Normaal ben ik echt niet het type dat werk mee naar huis neemt, maar ditkeer helaas even wel. Nu hopen dat dit onderdeel van het probleem was en dat beide jongens vanaf nu ook weer wat meer in standje relax komen.

En kijk nou dan, ze hebben vandaag voor het eerst in een winkelwagentje gezeten. :D
SPOILER
pi_145904540
In een groen groen groen knollen knollenland daar zaten 2 haasjes heel parmant. En de 1 die blies de fluitefluitefluit en de ander sloeg de trommel.

Op een grote paddenstoel rood met witte stippen zat kabouter spillebeen heen en weer te wippen tralalatralala... Tumptidump enzo.

Tot zover mijn nuttige bijdrage aan dit topic :')
pi_145904873
BE kan je trouwens geen vanish ofzo gebruiken?

Nikki, jouw jongens! O+
zitten ze nou in hetzelfde zitje, elk door één beensgat? Wanneer mogen kindjes daar eigenlijk in?

Wij zingen overigens heel vaak voetballiedjes voor N :')
It will set you free
pi_145904934
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Misschien contact met andere ouders room? Als je daar behoefte aan hebt.

En ik weet niet wie t doet maat STOP met mijn kind pokon voeren..
Vorige week had ik n nieuwe pyama gekocht en daar is ze nu al uit... :X
T wordt steeds meer mt 62...
Hé, heel goed punt! * Roomsnoes op zoek gaat

De mijnes neigt al naar 68 :o :? -O- :X :N :'(
Gelukkig buigt de curve netjes af. Was even bang dat ze volgend jaar al in de pubertijd zou komen ofzo :P

En kinderliedjes! Ik wil zo graag een cd met fijne kinderliedjes. Type niet te jaren 80 jongetjeskoor met hoge stemmen, maar ook niet dat irritant verhipte gedoe met van die mislukte r&b-colloraturen. Tips, anyone?

Oh, en ze begint naar haar voetjes te grijpen <3 Ze is zo leuheuk!
pi_145905037
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
In een groen groen groen knollen knollenland daar zaten 2 haasjes heel parmant. En de 1 die blies de fluitefluitefluit en de ander sloeg de trommel.
toen kwam er eens een jager jager man en die heeft er 1 geschoooooten,
En dat heeft naar dat men denken denken kan, de ander zeer verdroten

( ouwe spelling)

Op een grote paddenstoel rood met witte stippen zat kabouter spillebeen heen en weer te wippen
[b] krak zei toen de paddestoel en met een diepe zucht, vlogen beide beentjes hoepla in de lucht [\b]

Tot zover mijn nuttige bijdrage aan dit topic :')
:)
S. 2014
J. 2016
pi_145905145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:40 schreef RunForrestRun het volgende:
Nikki, jouw jongens! O+
zitten ze nou in hetzelfde zitje, elk door één beensgat? Wanneer mogen kindjes daar eigenlijk in?
Ja ze zitten met beentjes in één gat. :D Het zag het niet heel comfi uit, dus mijn man heeft er later eentje getild.
T en S zitten met een beetje ondersteuning prima in het wagentje. Ze zijn nu 7.5 maand. L ging ook rond 7 maanden voor het eerst in het winkelwagentje.
pi_145905154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:41 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Hé, heel goed punt! * Roomsnoes op zoek gaat

De mijnes neigt al naar 68 :o :? -O- :X :N :'(
Gelukkig buigt de curve netjes af. Was even bang dat ze volgend jaar al in de pubertijd zou komen ofzo :P

En kinderliedjes! Ik wil zo graag een cd met fijne kinderliedjes. Type niet te jaren 80 jongetjeskoor met hoge stemmen, maar ook niet dat irritant verhipte gedoe met van die mislukte r&b-colloraturen. Tips, anyone?

Oh, en ze begint naar haar voetjes te grijpen <3 Ze is zo leuheuk!
Liedjes met een hoepeltje erom.
S. 2014
J. 2016
pi_145905222
Chanty zwemmen! Stoer! (Ik heb het met Ow nooit gedurfd.. Nu zal het er ook wel niet van komen, want twee kinderen :') )

Oh en liedjes ken ik genoeg. Maar maak er wel vaak een eigen versie van ;)

JM, ziet er lief uit :D

Ik ga trouwens wel echt voor de tripp Trapp kinderstoel, ze zijn duur maar zo dijn. Voor Js staat er ook al een nieuwe klaar. Trouwens ook nog een ikea stoel hier staan, handig voor als we bij vrienden gaan eten of als er babyvisite komt :)

Ik ben vandaag met Js in de draagzak dreumes op het kdv gaan ophalen. Best trots op mezelf :D
pi_145905384
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja ze zitten met beentjes in één gat. :D Het zag het niet heel comfi uit, dus mijn man heeft er later eentje getild.
T en S zitten met een beetje ondersteuning prima in het wagentje. Ze zijn nu 7.5 maand. L ging ook rond 7 maanden voor het eerst in het winkelwagentje.
Ik zat me laatst te bedenken of N er al in mag, maar ik durfde het nog niet te proberen. Hoewel ze al best goed kan zitten. Misschien morgen maar eens een poging wagen.
It will set you free
pi_145905750
Dank je GM, herinner me idd dat mijn moeder het daar wel eens over had voor in haar klas. Kon ik haar maar om dit soort dingen vragen :'( Ze weet niet eens dat ik nu via een omweg hetzelfde beroep heb. En dat ik een kindje heb, een heus kindje, ik! En dat ik voor haar ben, wat mijn moeder ooit voor mij was. Pff...

Ander verhaal. Zijn er hier mensen die bij het introduceren van voedsel met pap zijn begonnen? Waarom wel/niet? Men geeft hier bijna zonder uitzondering pap, en het staat me tegen, zonder dat ik er een reden voor kan bedenken. Nu zijn we zo ver nog niet, maar wel iets voor man en mij om over te praten, om te kijkenw at we willen.
pi_145906096
Room ik ben met groenten begonnen en pap krijgen ze nog steeds niet. 1. Omdat ze niet kunnen omgaan met de papfles, want ze stikken er continue in. 2. Omdat ze ook voldoende hebben aan al het voedsel wat ze nu krijgen zoals brood, fruit en groente.
pi_145912180
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Dank je GM, herinner me idd dat mijn moeder het daar wel eens over had voor in haar klas. Kon ik haar maar om dit soort dingen vragen :'( Ze weet niet eens dat ik nu via een omweg hetzelfde beroep heb. En dat ik een kindje heb, een heus kindje, ik! En dat ik voor haar ben, wat mijn moeder ooit voor mij was. Pff...

Ander verhaal. Zijn er hier mensen die bij het introduceren van voedsel met pap zijn begonnen? Waarom wel/niet? Men geeft hier bijna zonder uitzondering pap, en het staat me tegen, zonder dat ik er een reden voor kan bedenken. Nu zijn we zo ver nog niet, maar wel iets voor man en mij om over te praten, om te kijkenw at we willen.
Dat is ook verdrietig Room ;( :* Als je zelf moeder wordt lijkt me dat het gemis van je eigen moeder nog groter wordt :'(

We zijn afgelopen week begonnen met vast eten. Tot nu toe heeft F wortel, bietjes, mango en avocado gekregen. Het ging er allemaal goed in :9 Pap lijkt mij juist weer lastig, wanneer geef je dat nou :? Als ik dan lees dat het 'het beste' is om je kind in de ochtend hapjes te geven dan vraag ik me echt af uit welke tijd dat stamt, 's ochtends zijn we toch echt aan het werk :{ Dus we doen de hapjes rond een uur of 6.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 03:11:25 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145915904
Wat bedoel je dan met 'hapjes' Fazz? Een kind moet in de ochtend natuurlijk ook gewoon eten he :P.
Meestal wordt aangeraden om in de ochtend te beginnen met vast voedsel zodat je kind bij een evt verkeerd vallende maaltijd niet meteen de halve nacht wakker ligt. Je zou dan in het weekend kunnen beginnen als je anders zelf niet thuis bent. Avondeten hebben wij pas als laatste ingevoerd. Of nee, ontbijt. Dat krijgt hij nog steeds niet. (Ja, melk).
KuikenGuppy
pi_145916043
Ik ben pap met een kleine 8 maanden gaan geven als laatste fles. Daar ben ik toen snel mee gestopt, want krampjes en dreumes ging er niet van doorslapen.
Toen ben ik pap gaan geven als ontbijt, totdat iemand vroeg waarom ik pap als ontbijt gaf. Brood gaat er hier ook goed in, dus pap was/is niet nodig..,

Wanneer wordt dat kreunen van baby's ook al weer minder? Js maakt ons er wakker mee en slaapt zelf lekker verder :P
pi_145916211
Hey waar is de drukke nachtploeg gebleven?

Ik ben al een half uur wakker, maar mijn baby's liggen nog te slapen.

Ik ga straks met manlief de rommel achter de schotten op zolder uitzoeken. Geen leuke klus maar het moet wel even gebeuren. De baby's gaan een paar uurtjes naar mijn vader zodat wij even flink op kunnen schieten.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 06:25:11 #228
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145916223
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 06:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hey waar is de drukke nachtploeg gebleven?

Ik ben al een half uur wakker, maar mijn baby's liggen nog te slapen.

Ik ga straks met manlief de rommel achter de schotten op zolder uitzoeken. Geen leuke klus maar het moet wel even gebeuren. De baby's gaan een paar uurtjes naar mijn vader zodat wij even flink op kunnen schieten.
Maar baby heeft weer de halve nacht in ademnood gezeten dus een fokupdate is erbij ingeschoten. Succes met je klus!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 06:30:34 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_145916226
Is het nog steeds zo erg spees? Arme s. ;(
Roomsnoes :*
Nikki, jouw duo in de winkelwagen :D O+ succes met opruimen!

Ik schrok net van de tijd... Madam kwam om 5:50 en de vorige was om 00:50 :o bijna vier uur aan 1 stuk kunnen slapen :D
disclaimer
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 06:43:54 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145916246
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 06:30 schreef Stormqueen het volgende:
Is het nog steeds zo erg spees? Arme s. ;(
Roomsnoes :*
Nikki, jouw duo in de winkelwagen :D O+ succes met opruimen!

Ik schrok net van de tijd... Madam kwam om 5:50 en de vorige was om 00:50 :o bijna vier uur aan 1 stuk kunnen slapen :D
Ja, het is zo zielig ;(. Tijdens het drinken snakt ze naar adem en buiten de voedingen om gaat het soms even goed en dan loopt ze ineens weer vol en wordt ze weer stikbenauwd. Maar volgens mij doen we alles al wat er aan tips bestaat -O-

Wow, jij hebt er gewoon een goeie lange slaap op zitten! Wat kun je je dan anders voelen he?
pi_145916299
Beterschap voor S. Spees... Ik zou geloof ik helemaal in de stress zijn :')

Lekker slaapje SQ!

En de jongens van Nikki in de winkelwagen, ook zo cute!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 07:09:49 #232
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145916313
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 07:01 schreef Loj het volgende:
Beterschap voor S. Spees... Ik zou geloof ik helemaal in de stress zijn :')

Lekker slaapje SQ!

En de jongens van Nikki in de winkelwagen, ook zo cute!
Stress valt wel mee, ik hoor dat het alleen in haar neus zit, rechtop ademt ze na een paar minuten normaal en je hoort niets in haar longen. De CB verpleegkundige heeft gisteren naar haar ademhaling geluisterd en gekeken naar haar borst en maakte zich nog geen zorgen. Het is nu vooral heel erg zielig voor haar, en slaapontnemend voor ons ;).
pi_145916454
En wij hebben om de voedingen (22.30 - 2.15 - 5.30) heen een stuk beter geslapen! Gister gestart met een andere fles, daarmee drinkt uk een stuk rustiger en het lijkt er op dat hij veel minder lucht hapt nu *O* Alleen net nog een korte kreun-mopper-scheet-sessie, verder rustig geslapen.

En gisteravond een voeding eerder al op onze slaapkamer gelegd; minder prikkels? Ik denk dat we 'm vanaf nu ook een slaapsessie overdag in z'n bed leggen ipv box, als hij daar beter van slaapt worden we daar allemaal blij van :)
pi_145916635
Och Spees je meisje, vervelend dat je er gewoon niets aan kunt doen behalve de dingen die je al doet. ;(

SQ goeie nacht! *O*

En JM ook een rustige nacht! Fijn dat de andere fles lijkt te werken tegen de krampjes.

Mijn baby's zijn net opgehaald door opa. En ik ga nu lekker de zolder op met manlief. *O* Ik hou van opgeruimde dingen dus aan het eind van de dag ben ik vast helemaal blij. :)
pi_145916685
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 07:09 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Stress valt wel mee, ik hoor dat het alleen in haar neus zit, rechtop ademt ze na een paar minuten normaal en je hoort niets in haar longen. De CB verpleegkundige heeft gisteren naar haar ademhaling geluisterd en gekeken naar haar borst en maakte zich nog geen zorgen. Het is nu vooral heel erg zielig voor haar, en slaapontnemend voor ons ;).
Wat rot spees, hier ook zon verkouden baby en wat hier nog het beste helpt zijn die monodose zoutoplossing spoelingen van otrivin. Geen idee of je dat al geprobeerd hebt maar anders mss de moeite waard!

Succes met opruimen Nikki!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:13:07 #236
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145916825
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 08:55 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Wat rot spees, hier ook zon verkouden baby en wat hier nog het beste helpt zijn die monodose zoutoplossing spoelingen van otrivin. Geen idee of je dat al geprobeerd hebt maar anders mss de moeite waard!

Succes met opruimen Nikki!
We hebben nu de zoutoplossing van Otrivin in sprayvorm, die bedoel jij niet? (Overigens lijkt die sray vrij weinig te doen voor haar, zo niet het zelfs erger te maken)
pi_145916934
Spees ik voel met je mee.
Hier sinds vannacht ook weer ademsnakken namelijk vanwege volgelopen neus.
Aankomende nacht maar weer een ui naast het bed en hoofdeinde omhoog.
(maar vind het zieliger voor jouw kleintje dan voor mijn 'grote' knul)

Nikki die foto, wat een jongetjes zijn het al aan het worden. Ze vallen nog onder baby's weet ik, maar vind het al zulke binkjes.
En succes met puinruimen!

En *O* voor een redelijke nacht van de nieuwbakken mama's!
pi_145916981
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

We hebben nu de zoutoplossing van Otrivin in sprayvorm, die bedoel jij niet? (Overigens lijkt die sray vrij weinig te doen voor haar, zo niet het zelfs erger te maken)
Nee het is een doosje met daarin 18 pipetjes met zoutoplossing. Daarmee spoel je als het ware de neus, werkt echt veel beter dan al het andere wat ik heb geprobeerd. Gewoon bij de drogist te halen!

Edit: ff linkje opgezocht: http://zelfzorg.nl/product/otrivin-baby-monodose/

[ Bericht 9% gewijzigd door klavertje-4 op 25-10-2014 09:42:14 ]
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:09:25 #239
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145917457
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:32 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Nee het is een doosje met daarin 18 pipetjes met zoutoplossing. Daarmee spoel je als het ware de neus, werkt echt veel beter dan al het andere wat ik heb geprobeerd. Gewoon bij de drogist te halen!

Bedankt voor de tip!!
En BlueEyes, beterschap ook voor jouw zoon!
pi_145917632
He wat sneu voor de baby's met verkoudheid :{

Hier ook best aardige nacht gehad. Om 23.00 - 5.00 - 8.30 maar wel enorm lange voedingen (auw, mijn tepels doen pijn :X ), een enorme verkleedpartij want hij ging met open luier nog extra poepen en dat schoot alle kanten op en daarna bleek hij ook geplast te hebben (omhoog) en dus romper ook nat, dus alles weer uit en schoon aan 8)7
Na een lange voeding lag hij nog slikkend en smakken in bed en daar kon ik weer niet van slapen, dus op mijn borst gelegd en daar viel hij als een blok in slaap. Ook weer ontdekt dat dat soms werkt en toen slapend weg kunnen leggen.
En vandaag alweer twee weken oud, neee, stop de tijd! :o
pi_145918346
Hilmo leuk he jongetjes die recht omhoog zichzelf onderplassen.
Of tegen je buik aan dat je ineens denkt goh het wordt warm :')

Of dat je net een paar billen schoon hebt geveegd, net de nieuwe luier er onder en dan prfffft, van die fijne dunne bvpoep o-ver-al!
Ik was in het begin blij dat ik zoveel waskussenhoezen had.
pi_145918444
Hihi ja hier gaan de waskussenhoezen er ook doorheen, op het laatst maar even een hamamdoek erover heen gelegd die ik toevallig in de buurt had, of een flanellen luier hihi. Wonderbaarlijk lijkt de poep uit de hydrofielluier te zijn gegaan met ossengalzeep. Daarna in de biotex geweest en nu in de 60 graden was. Hopelijk hoeft het niet opnieuw met 90 graden :7
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:15:47 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_145918530
Ik was blij dat ze een geel pakje aan had toen ze in dr broekspijp scheet :') de rompers en hydrofielen worden iig niet wit in de was :D

Beterschap, baby blue eyes :*
disclaimer
pi_145919227
Nikki, die foto van je jongens O+ Heel lief!
Succes met ruimen vandaag! ;)

Spees wat zielig voor S. Hoop dat de zoutoplossing wel helpt :*

JM fijn van de nacht! En lieve foto was dat met L in de doek O+

Hilmo, leuk hè van die verschoon sessies :D

Hoe was je avondje uit Chanty? Nog een beetje kunnen volhouden?!

Burd, ik bedoelde met hapjes gewoon het introduceren van vast voedsel. Vooralsnog doe ik gewoon maar wat en dat gaat volgens mij wel goed :+
pi_145919733
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:15 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was blij dat ze een geel pakje aan had toen ze in dr broekspijp scheet :') de rompers en hydrofielen worden iig niet wit in de was :D

Beterschap, baby blue eyes :*
Oh echt niet? Hier betekent bijna elke luier kind volledig verschonen, en ik heb nog geen blijvende vlekken. Ik gooi wel alles meteen in de was. En was met Omo colour of Omo white, poeder.
SPOILER
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:16:01 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_145919793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:13 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Oh echt niet? Hier betekent bijna elke luier kind volledig verschonen, en ik heb nog geen blijvende vlekken. Ik gooi wel alles meteen in de was. En was met Omo colour of Omo white, poeder.
SPOILER
gebruik je wel de goede maat? :o
Ik gebruik ook Omo, of robijn, icm biotex. Misschien is het iets in het water :')
disclaimer
pi_145919862
Nou, we zitten al weken in 3, en maat 4 is pas vanaf 7 kg. Ze spaart alles op, en we dachten dat het dus daar aan lag. Maar toen we in NL waren en AH en Kruidvatluiers gebruikten, was het lekken zo goed als voorbij! Dus misschien toch de pasvorm die niet helemaal goed is. Volgend pak kopen we dus pampers ipv libero om even te testen.
pi_145919867
Of eerst laten weken in de vanish en daarna nog wassen :)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:20:14 #249
52229 Chanty
pi_145919882
Zooo ik ben ook weer wakker (soort van) :O

Was tot half drie gebleven (toen ging de helft ook naar huis want die moesten met de nachttrein) en was om half vier thuis. 1 (iniminie superduur) wijntje aan het begin van de avond en twee cola en had echt totaaaal geen problemen met wakker blijven :D _O- Naar huis rijden ging dus ook prima. En met Lucas was ook alles goed gegaan. Die had net een uur zijn flesje op en kwam om half acht gelukkig weer want toen stonden mijn boobs op exploderen :+ Om elf uur heeft ie het tweede flesje gehad van mijn man en ik ga zo een voeding afkolven die kan mooi weer de vriezer in.

Was weer erg gezellig en gewoon heel fijn om weer eens een avondje erop uit te zijn. Even geen mama zijn :P Vriendin vroeg of dat nu anders voelde, gaan stappen, of ik me nu echt mama voel. Maar ik voel me nog steeds hetzelfde als voordat ik Lucas kreeg. Sowieso voel ik me disconnected met mijn eigen leeftijd want ik vind mensen van 30 maar oud terwijl ik zelf 30 ben :') Ik ben echt gevoelsmatig blijven steken ergens op 25. Waarschijnlijk verwonder ik mezelf er daarom soms over dat ik mijn eigen baby heb.

En nu ga ik even bijlezen tijdens het kolven en dan nog eens reageren :P
pi_145920104
Meteen uitspoelen, weken in de groene biotex en dan wassen met blauwe biotex toegevoegd aan het wasmiddel gaat hier vooralsnog goed.
De enige niet 'schone' romper is degene die niet eerst is uitgespoeld en niet meteen de week in is gegaan
(Aandachtspuntje van papa :D )

Chanty goed volgehouden!!
pi_145920845
Witte rompers worden dus echt weer wit als je ze even in het zonnetje legt.
Maarja, winter is coming dus dat wordt blauwe biotex kopen :')
Tralalalaaa
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:21:57 #252
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145921407
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Nou, we zitten al weken in 3, en maat 4 is pas vanaf 7 kg. Ze spaart alles op, en we dachten dat het dus daar aan lag. Maar toen we in NL waren en AH en Kruidvatluiers gebruikten, was het lekken zo goed als voorbij! Dus misschien toch de pasvorm die niet helemaal goed is. Volgend pak kopen we dus pampers ipv libero om even te testen.
Die kiloaanduiding klopt niet helemaal hoor! Ik zou gewoon eens een grotere maat proberen :)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:18:03 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_145924400
Libero, dat is nostalgie! :D
disclaimer
pi_145924738
:W Wij zijn terug van een weekje Frankrijk. Ik heb net met een slapende Stip op me even terug gelezen en ik herinner me interessante nachten, verse babies met handleidingen, een supergezellige verjaardag en twee leukerds in een AH wagentje :)

Vakantie met een baby was erg leuk, maar onze vaste stek is niet babyproof :N lekker even wandelen zat er niet in, want zodra je het terrein af was zat je op een best steile bergweg, dus dat kon mijn conditie niet aan :') Hij heeft het wel heel goed gedaan, is lekker verwend met nieuwe outfits en een Sophie de giraffe :D
pi_145924864
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:18 schreef Stormqueen het volgende:
Libero, dat is nostalgie! :D
Up&go, met libero! Dacht dat die in NL ook nog verkocht werden. Niet dus :D

Soesa, mijn hormonen zojn nog iet klaar voor mt 4 voor mijn "mini"van 3 mnd denk ik :P
pi_145925259
Pfff, ondanks de betere nacht was vandaag tot nu toe een beetje teveel voor uk (onrustig) en mij (daardoor ook onrustig -> unhappy -> in tránen) met draagconsult, 2 wassen en schoonouders all over de baby (blijf áf, mijn kind, zo blijft-ie zeker wakker, en neeee, geen foto's met flits maken als hij bijna slaapt... :-/ ) Man heeft baby nu meegenomen voor een wandelingetje + boodschap en heeft mij naar bed gestuurd, waar ik nu tussen de poezels lig bij te komen van m'n huilbui :@
pi_145926271
Juf :* Wat mij erg hielp was regelmatig een lekker stukje taart (of iets anders wat je lekker vindt) voor mezelf kopen en dan smiddags (of smorgens, wanneer je eventjes tijd hebt) heerlijk opeten. Even heerlijk tot rust komen en even genieten. Hoeft niet lang te duren, maar de batterij is wel weer eventjes opgeladen. Althans zo ervaarde ik dat.

Ik heb trouwens van mijn maatschappelijk werkster een boek geleend dat heet 'mama ontzwangert'. Heel fijn boek met feiten over het eerste jaar als moeder en ook met verhalen van moeders. Er zijn zat boeken die gaan over baby's eerste jaar, maar dit is er dus eentje die gaat over de verse moeders. Zo lees je bijvoorbeeld dat je echt niet alleen staat als je bepaalde gevoelens hebt :) Misschien een tip voor iemand hier ;)
pi_145926391
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:52 schreef JufMariska het volgende:
Pfff, ondanks de betere nacht was vandaag tot nu toe een beetje teveel voor uk (onrustig) en mij (daardoor ook onrustig -> unhappy -> in tránen) met draagconsult, 2 wassen en schoonouders all over de baby (blijf áf, mijn kind, zo blijft-ie zeker wakker, en neeee, geen foto's met flits maken als hij bijna slaapt... :-/ ) Man heeft baby nu meegenomen voor een wandelingetje + boodschap en heeft mij naar bed gestuurd, waar ik nu tussen de poezels lig bij te komen van m'n huilbui :@
heel herkenbaar, en t is ook niet niks wat je meemaakt! neem ff lekker je rust :*

Ik heb net maat 62 bij saar in de kast gelegd... :X
gelukkig zitten daar weer heel veel leuke dingen bij :)

saartje is een beetje frusty... ze wil graag zitten tegen ons aan en is bezig zich op te trekken tot zit maar t lukt nog niet zo.. (nee duh je bent ook pas 12 weken). maar ze is zoooo leuk! O+
morgen voor t eerst naar t bos met haar.
S. 2014
J. 2016
pi_145926501
GM, zo herkenbaar van dat zitten! Als Noor in de box ligt tilt ze vaak haar hoofdje en beentjes op. En dan steunen en kreunen want het lukt allemaal niet zoals ze wilt :+

Onze meisjes worden al groot! O+
pi_145926773
JM, het valt ook niet mee! Fijn dat je man er even met de baby op uit is, gebruik die tijd om tot jezelf te komen. Ik vind het nu beebje al ruim 3 maanden is nog steeds stiekem wel heel erg fijn als man even met haar de deur uit gaat :@

Ook hier herkenbaar, dat beebje al dingen wil doen die ze nog niet kan. Met als gevolg een boos kind :+ Vanmiddag trof ik haar voor de eerste keer helemaal andersom in bed aan. En tevreden dat ze keek joh, alsof ze dacht; 'missie geslaagd'. ^O^

Vraagje, merken sommige van jullie ook dat je weerstand veranderd is na de zwangerschap/bevalling? Ik was eerst echt nooit ziek maar sinds de bevalling ben ik al 2x flink ziek geweest, heb nu weer de griep :(
pi_145927785
Hé JM, zeg anders alles af voor volgende week en ga dan lekker met baby in bed liggen. Het klinkt alsof je jezelf volledig voorbij geschoten bent en daar heeft niemand wat aan. :*
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:40:54 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_145930725
Inderdaad Mariska, neem lekker je rust! Is heel belangrijk!

Ik ben net wéér ondergepist. Het begint een soort dagelijkse moeder-dochter traditie te worden *;
disclaimer
pi_145931368
Als je het zo zeht Sq dan lijkt het net of het vice versa ook gebeurd :D
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:00:28 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_145931399
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:59 schreef BlueEyes het volgende:
Als je het zo zeht Sq dan lijkt het net of het vice versa ook gebeurd :D
dat is weer es wat anders dan over de kat :Y)
disclaimer
pi_145931485
En JM, ik +1 even op Limone, ga eens zitten/liggen en stilstaan bij alles wat is gebeurd.
Rustig, voor jezelf.
Hrt is niet niks wat je gebeurd, dat vond ik met een 'normale' bevalling al niet, laat staan hoe jullie de eerste weken geleefd zijn en nog wel worden.
Gewoon een dagje jij, je man en jullie zoontje (hey, klinkt goed he, je ZOON!)
:*
pi_145931572
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat is weer es wat anders dan over de kat :Y)
Je piest nu niet om te kijken of je zwanger bent, maar nu om te kijken of je mama bent over je kind...

Hmmmhmmmm.... hmmmmokay :s)
pi_145933353
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:04 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Je piest nu niet om te kijken of je zwanger bent, maar nu om te kijken of je mama bent over je kind...

Hmmmhmmmm.... hmmmmokay :s)
Als het je eigen kind is verschijnt er een plusje :+
pi_145934406
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:53 schreef Dot. het volgende:

[..]

_O-

S wilde net niet naar bed. Hij had 60ml van zijn fles laten staan maar dat gebeurt vaker dus ik legde hem gewoon op bed waar hij even liet zien dat zijn volumeknop prima werkt. Haalde ik hem uit bed en zat hij bij me was hij vrolijk en aan het geiten, maar legde ik hem in bed was het huilen. Uiteindelijk heb ik manlief toch nog maar een flesje laten maken na een uur aanpielen. Drinkt hij gewoon 150/5 op. :o Het arme ding had dus gewoon nog honger. Die had ik echt even niet zien aankomen. :@ En nu ligt hij wel tevreden in bed. :)
pi_145935589
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:53 schreef Dot. het volgende:

[..]

:D
pi_145935757
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:02 schreef BlueEyes het volgende:
En JM, ik +1 even op Limone, ga eens zitten/liggen en stilstaan bij alles wat is gebeurd.
Rustig, voor jezelf.
Hrt is niet niks wat je gebeurd, dat vond ik met een 'normale' bevalling al niet, laat staan hoe jullie de eerste weken geleefd zijn en nog wel worden.
Gewoon een dagje jij, je man en jullie zoontje (hey, klinkt goed he, je ZOON!)
:*
Ja maar... Als ik begin met stilstaan bij wat er is gebeurd, dan voel ik het ook en dat is eng... Maar jullie hebben gelijk en zijn lief! Morgen geen bezoek, dus dagje met man en zoon aanrommelen it is. En bevallingsverhaal afmaken enzo, misschien ga ik dan langzamerhand 's geloven dat ik bevallen ben. En een kind heb, omgwtfbbq :@
pi_145935763
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:52 schreef JufMariska het volgende:
Hebben jullie vanuit het ziekenhuis tips & tricks mee gekregen over de hoeveelheid prikkels en wat wel en niet handig is, e.d.? :)
pi_145936037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:57 schreef L-E het volgende:

[..]

Hebben jullie vanuit het ziekenhuis tips & tricks mee gekregen over de hoeveelheid prikkels en wat wel en niet handig is, e.d.? :)
Nope.. Ik weet dat het bij prematuren nog wat gevoeliger ligt dan bij aterm baby's, maar daar hebben we geen info over gekregen. Vooral over voeding en vervolgtraject, verder weinig..
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:03:44 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145936096
Is zo'n strikmutsje/koordmutsje misschien iets voor L? Dat schijnt prikkels te reduceren.
KuikenGuppy
pi_145936155
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:02 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Nope.. Ik weet dat het bij prematuren nog wat gevoeliger ligt dan bij aterm baby's, maar daar hebben we geen info over gekregen. Vooral over voeding en vervolgtraject, verder weinig..
Oh, dat is wel jammer want wel heel belangrijk. Ik heb de neiging om nu dan van alles met je te delen, maar misschien heb je daar geen behoefte aan ;) Is er wel nog een afspraak op de nazorgpoli oid?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:05:55 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145936208
Mensen mochten van mij überhaupt geen foto's met flits maken van mijn kleine baby'tje :N

En JM, volgende keer stop je L lekker in draagdoek als opa's en oma's langskomen ;) heerlijk veilig en rustig tegen jou aan O+
pi_145936905
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, dat is wel jammer want wel heel belangrijk. Ik heb de neiging om nu dan van alles met je te delen, maar misschien heb je daar geen behoefte aan ;) Is er wel nog een afspraak op de nazorgpoli oid?
Tips zijn welkom wat mij betreft :) Woensdag afspraak @ zuigelingenpoli, dan maar een vragenlijstje klaarmaken in elk geval.

En LB: draagdoek check, dat gaat goed
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:26:33 #277
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_145937354
JM, slaapt Lucas in zijn eigen bedje? :)
Zo ja, leg hem daar gewoon te slapen als er visite op bezoek komt.. :)

Wij hebben onze dochter ook gewoon te slapen gelegd in haar eigen bedje en als men wilde kijken dan kon dat ook prima door eventjes door een blik in haar bedje te werpen! Nu hebben wij de eerste week bewust bezoek afgehouden, (behalve onze ouders op momenten die wij aangaven), deden we om de dag bezoek en 1 bezoekje per dag voor maximaal een uurtje. (Behalve als men van wat verder kwam), wij hebben namelijk vrienden in Alkmaar wonen, die ik niet na een uurtje al wilde wegsturen, dus die bleven iets langer en dat ging ook goed, want het zijn fijne en rustige mensen :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_145937890
idd babyloeren gaat ook prima als baby in bed ligt....

en wat vooral heeeeeeel belangrijk is, is wat jij wil en voelt! jij bent zn moeder en tegen dat oerinstinct kan geen boek op.
S. 2014
J. 2016
pi_145937943
JM, het loont wel om kritisch te zijn op alles wat je wil doen, of dat nu een boodschapje is, een draagconsult, of visite krijgen. In mijn ervaring is eigenlijk alles te veel voor zo'n kindje, maar omdat je zelf ook niet graag in een glazen stolp wil wonen ga je toch af en toe de deur uit en contact maken met mensen, begrijpelijk wel ;) Die draagdoek is daarin echt heel fijn: daarin kan hij zich goed afsluiten terwijl hij zich heel geborgen voelt. Nooit de deur uit gaan zonder, is alvast mijn advies :P Echt, heb m bij je ook als je met de kinderwagen weg gaat. Het geeft zo veel rust!

En een draagconsult en visite op dezelfde dag is geen succes, dat weet je nu ook ;) Wij hanteerden de niet-meer-dan-1-activiteit-per-dag-regel. En dan was een boodschap doen al een activiteit, want prikkels. En als we dat verkeerd hadden ingeschat en de fout maakten op zaterdag die boodschap te doen terwijl het loeidruk was, dan bouwden we daarna een paar dagen complete rust in. Zodat hij bij kon komen. Hij had het nodig.

Heel wat mensen vonden ons overdreven bezig daarin, mogelijk ga je dat ook horen. Negeer die mensen ;) En misschien is jouw prematuur wat minder gevoelig voor prikkels dan de mijne, dan is het mooi. Ik hoop het heel erg voor je. Maar als hij net als mijnes compleet hysterisch wordt van iemand die niest, of meer dan twee mensen die praten, als je een jaar lang alle verjaardagen halverwege moet afbreken omdat je kind compleet overstuur is van al het prikkelgeweld, dan doe je er goed aan hem te volgen daarin. De wereld is al zo overweldigend, zo moeilijk, en die prikkels kosten zo veel energie.. die energie heeft hij heel hard nodig voor andere dingen. En denk aan de simpele prikkels waar je niet snel bij stil staat: heb je altijd de radio of tv aan? En kan dat minder? :)

Uiteindelijk trekt het bij, zeg maar. Wij hebben nu een jongetje van anderhalf dat het groot feest vindt op een verjaardag, die het helemaal leuk vindt om op zaterdag boodschappen te doen op de drukke markt, het komt echt wel goed maar nu is het gewoon even heel heftig voor hem. Dat eerder genoemde strikmutsje is ook een aanrader trouwens! :)
pi_145938355
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:40 schreef L-E het volgende:

...
Dit klinkt inderdaad als iets om goed over na te denken en op te letten, dank! Ik had me echt niet gerealiseerd dat het zodanig heftig kon zijn (of moet ik zeggen: niemand heeft me uitgelegd dat..?) Ik heb vooralsnog het idee dat het met ons schildpadje niet zó precies komt, maar wellicht gaat dat nog veranderen. Hem goed in de gaten houden gaan we sowieso doen.

Btw: hij heeft de halve avond weer prinsheerlijk liggen slapen, we leggen 'm nu inderdaad vaker in de wieg (in de slaapkamer) ipv in de box in de woonkamer, voor meer rust. En as we speak ligt hij weer aan de borst, heel zen. We komen er wel :)
pi_145939697
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:51 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Dit klinkt inderdaad als iets om goed over na te denken en op te letten, dank! Ik had me echt niet gerealiseerd dat het zodanig heftig kon zijn (of moet ik zeggen: niemand heeft me uitgelegd dat..?) Ik heb vooralsnog het idee dat het met ons schildpadje niet zó precies komt, maar wellicht gaat dat nog veranderen. Hem goed in de gaten houden gaan we sowieso doen.

Btw: hij heeft de halve avond weer prinsheerlijk liggen slapen, we leggen 'm nu inderdaad vaker in de wieg (in de slaapkamer) ipv in de box in de woonkamer, voor meer rust. En as we speak ligt hij weer aan de borst, heel zen. We komen er wel :)
Jammer dat jullie daar niets over is verteld inderdaad. Lekker je schildpadje volgen, komt goed :)
pi_145939914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Jammer dat jullie daar niets over is verteld inderdaad. Lekker je schildpadje volgen, komt goed :)
Dank :* Hoe prematuur was jullie zoon?
pi_145939949
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:23 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Dank :* Hoe prematuur was jullie zoon?
Hij is geboren bij 33+5 :)
pi_145940036
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:51 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Volg je kind inderdaad. En trek je niet teveel aan van wat anderen mensen vinden/zeggen/denken.

En ook even een positieve noot. Niet alle prematuren reageren zo heftig op prikkels hoor. Maar zeker in het begin is het wel goed om het een beetje te doseren.
pi_145940108
Nee, ik geloof dat die van ons wel extreem was daarin, vergeleken met anderen. Maarja, je zal er maar net zo een treffen he :+
pi_145940146
Ja en het is ook goed om te weten. Maar wilde ook even laten weten dat het niet zo hoeft te zijn. :)

JM, jouw kleintje besloot zelf dat het tijd was om te komen toch?
pi_145940489
33+5 scheelt 2 dagen met L. En we weten niet waarom hij zo vroeg kwam Kyara, maar de bevalling is wel spontaan op gang gekomen in elk geval. En er is geen ontsteking gevonden bij bloedtesten van ons beide
pi_145940665
Er lijkt soms ook een verschil te zitten in prematuurgedrag van kindjes die spontaan worden geboren, of kindjes die worden gehaald (zoals in mijn geval). Maar dat is vast geen exacte wetenschap :)
pi_145940739
JM. draagdoek kan ik je ook echt aanbevelen! En verder wordt er al veel goeds gezegd tegen je. Rustig aan, voor jouw gezinnetje, :* .

Hier merk ik dat het me best veel doet dat I bijna negen maanden is. Bijna net zo lang aan het groeien buiten als in de buik. En het gaat ook ineens zo hard, ze wordt zo groot.

Op 27 januari:

SPOILER
... en vandaag

SPOILER
pi_145941044
Wat een mooie grote kijkers heeft ze Franny!
pi_145941312
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 22:41 schreef L-E het volgende:
Er lijkt soms ook een verschil te zitten in prematuurgedrag van kindjes die spontaan worden geboren, of kindjes die worden gehaald (zoals in mijn geval). Maar dat is vast geen exacte wetenschap :)
Die indruk had ik inderdaad ook.

Hier 33+4 trouwens.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:07:03 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_145941603
Franny, mooie plaatjes zeg, allebei O+
disclaimer
pi_145942796
Franny wat een mooie foto's van jou en I. O+

JM fijn dat het slapen in de wieg goed werkt voor jullie mini.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:48:23 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_145943315
Mwehehe, ik blijf lachen als ik mijn baby zie kreunen en hijgen en dan zo'n poephoofd zie trekken om vervolgens zo'n gigantische sopscheet er uit te persen :') _O-
disclaimer
  zondag 26 oktober 2014 @ 00:12:38 #295
52229 Chanty
pi_145944327
Je kunt net zo goed gaan babyzwemmen Room want daar zingen ze ook :+ Heb je twee vliegen in een klap. Hier trouwens ook een groot bad, maar vind het toch leuk dat hij ook andere kindjes ziet en voor mezelf vind ik het een gelegenheid om contact te krijgen met andere moeders in de buurt :) Al mijn vriendinnen wonen namelijk in Limburg/ Brabant.

Ik vind dat kinderliedjestopic wel een goed idee ^O^ Beste nog met eventueel een youtubefilmpje erbij zodat we goed beslagen ten ijs komen :+

En wat groeien jullie kinderen hard. Lucas draagt nog steeds zijn 50-56 rompers, af en toe een 62 maar die zitten echt nog ruim. Qua broekjes is 56 nu wel echt te kort en draagt hij nu 62 maar heb het idee dat hij daar ook echt nog een tijd in zit en qua truitjes passen veel 56 truitjes nog wel net, 62 zit wel nu iets mooier omdat die langer zijn.

Nikki die foto van je boys :D Die twee trekken volgens mij ook enorm veel aandacht zo O+

Spees hopelijk gaat het deze nacht beter allemaal

Poepvlekken. Ik zweer bij de ossengalzeep en biotex groen combi! Dat werkte zelfs met een gele vlek die er na een wasbeurt nog inzat omdat mijn man de romper gewoon in de wasmand had gegooid :') Alsnog met ossengalzeep ingesmeerd en vervolgens in de week gezet met biotex en weer gewassen en toen was hij weer wit _O_

JM alles is al wel gezegd dus ik geef je alleen even een dikke :* Spreek je vooral uit als je je naar voelt, dat heeft mij heel erg geholpen toen.

Franny wat een mooie foto's O+ Ik word er een beetje emo van als ik zie hoe snel het gaat in die 9 maanden. Op de een of andere manier merk je dat minder als je er elke dag met je neus bovenop zit.
pi_145947851
Poeh....
Dreumes over de rooie, vriendje boos en gefrustreerd en Js met dorst..
En ik ben nog redelijk relax vind ik zelf :)
Alleen verwacht ik elk moment boze buren aan de deur ;) :')
  zondag 26 oktober 2014 @ 02:56:29 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145948260
Dat klinkt gezellig xo midden in de nacht Loj :o

Hier de eerste voeding sinds 22:00! Lekker, bijna 5 uur geslapen :), doet een mens goed! Ik voel me nu al uitgeslapen :')

Edit: ohja, wintertijd! Ik dacht even dat ik gek geworden was :D :') (het was toch 3 uur?!)

[ Bericht 23% gewijzigd door Tante_Soesa op 26-10-2014 02:04:37 ]
pi_145948427
Hier ook!
Alleen jammer van de wintertijd :')
  zondag 26 oktober 2014 @ 02:08:19 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145948472
Fijn Razz! Ik ga de dame maar al weer in bed leggen, ze lijkt al mijlenver weg te zijn O+
  zondag 26 oktober 2014 @ 02:14:33 #300
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145948544
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:32 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

S werd weer wakker in ademnood net, zo zielig. Hebben de spoeling gegeven en ze ademt nu vrij goed. Weliswaar nog aan de borst, maar heb goede hoop voor als ik haar zo weg leg!
  zondag 26 oktober 2014 @ 02:51:54 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_145948797
Oh ja, wintertijd. Ik vond al dat mijn baby zo vroeg kwam, maar voor haar is het 03:50 natuurlijk :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')