abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145810980
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_145811003
Ik zei dus... Prachtig stel Soesa O+ !
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:51:03 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_145811204
Wanneer hebben jullie de klossen onder je bed uit gehaald?
disclaimer
pi_145811237
Nog steeds niet :@
pi_145811292
Nooit klossen gehad :P
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:54:06 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_145811316
Ja, maar jij hebt nog best flinke bekkenproblemen toch Kursor? :*
Ik ben eigenlijk weer helemaal mijn oude zelf, en ben het klimmen al aardig beu :')
disclaimer
pi_145811388
Als je ze beu bent en verder geen problemen verwacht met in- en uitstappen zou ik ze er gewoon onderuit halen. Merk je nou toch dat het niet fijn is, heb je ze er toch zo weer onder?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:56:03 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145811404
Bij Elin na 2 dagen :). Geen hechtingen dus vond het alleen maar irritant. Bij Suze geen klossen gehad, bed was hoog genoeg van zichzelf.

Oh, en thanks O+.

S moet echt steeds spugen vandaag, is al 2x zelf in slaap gevallen maar wordt na een half uur ofzo wakker omdat ze moet spugen ;(
pi_145811909
Arme S -O- ! Komt er veel terug?

Volgens mij ontstaat er hier iets van een ritme :o

Roze is voeding, groen is luier.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2014 12:14:02 ]
pi_145811984
Na 6 weken ofzo?... ik mis ze soms nog... :@

Bedankt Dyre maar blijdorp is idd morgen pas. :D

Vanmorgen n mini-kleding en speelgoed uitzoek-meet gehad met Danic! Zoveel leuks gekocht voor de kleine meid O+
S. 2014
J. 2016
pi_145812154
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, maar jij hebt nog best flinke bekkenproblemen toch Kursor? :*
Ik ben eigenlijk weer helemaal mijn oude zelf, en ben het klimmen al aardig beu :')
Da's inderdaad de reden ja! Man wil alle bierflessen ondertussen wel opruimen ;). Ik vind het wel prettig met opstaan...doe ik toch geregeld met nachtvoedingen.

Als je ze zat bent: weg ermee :D!
pi_145812334
Wat zijn ze leuk samen Soesa! O+

Razz, 6 dagen niet aanraken, dat lijkt me voor hem zelf ook heel naar :'( En ik herken je app! Heb ik ook maanden gebruikt. Eigenlijk pas na 3/4 maanden heb ik het 'los gelaten' en de app niet meer gebruikt :)

Leuk om te lezen over het vroeg/laat kinderen krijgen :) Ik was 25 toen ik vriend leerde kennen maar ben daarna nog een (deeltijd) studie gaan doen, veel gereisd en tot mn 30e eigenlijk niet zo zeker geweest of ik wel kinderen wilde :D En opeens was het daar; ik weet nog goed dat ik het hem vertelde, hij was dagen in shock :') En nu wel een hele blije papa gelukkig die roept dat hij het iedereen kan aanraden :D O+
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:30:16 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145812441
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Arme S -O- ! Komt er veel terug?

Volgens mij ontstaat er hier iets van een ritme :o

[ afbeelding ]

Roze is voeding, groen is luier.
Nou, veel valt mee... het is vooral vaak. Sowieso niet mijn dag dit geloof ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:39:30 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145812742
Dat klinkt pittig Soesa. Is je doek of drager geen optie? Sorry als dit al besproken is , ik ben een crappy bijlezer wegens ongeveer je spoiler ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:40:47 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145812775
Soesa op die bovenste foto wel duidelijk dat het zusjes zijn O+ En verder sterkte. Het lijkt me ook echt niet makkelijk met twee :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:43:14 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_145812849
Mnoh Soesa, even een hele dikke knuffel voor jou! :*

Ik ben het wel/niet bijhouden van eten en luiers-dilemma toevallig net aan het aanslingeren in het bv-topic. Ik denk dat ik toch maar niet zo'n app moet hebben... ik zou er neurotisch van worden. Dat had ik ook al met die kloterige trapjesteller tijdens de zwangerschap :')
Maar ik ga d'r toch maar even wakker pesten nu.
disclaimer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:54:38 #17
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145813183
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat klinkt pittig Soesa. Is je doek of drager geen optie? Sorry als dit al besproken is , ik ben een crappy bijlezer wegens ongeveer je spoiler ;)
Mja, voor S wel, die slaapt meteen. Maar dan kan ik alsnog niet goed uit de voeten met E. Ik kan haar niet tillen, niet naar bed brengen (want kan haar de commode niet op tillen en klimmen op kasten wil ik even niet aanleren :+) en ze gaat dan boeven. En m'n decolleté stroomt vol spuug :')
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:54:57 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145813192
Ik vind dat voeden op verzoek niet altijd even makkelijk hoor. Soms maak ik haar wakker omdat ik de stuwing niet meer trek en soms leg haar drie keer in twee uur aan omdat ik niet weet of ze nou honger of kramp heeft. En drinken doet ze toch wel. Dat zeiden ze bij Sil ook destijds bij het CB, dat je vanzelf wel merkt of hij wel of niet wilde drinken. Maar die heeft nog nooit de borst geweigerd. Dit verwacht ik van Suus ook :+
Daarom zou zo'n appje waarschijnlijk meer inzicht in mn eigen gedrag geven dan in haar ritme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 22-10-2014 13:04:33 ]
pi_145813328
Soesa :* Het lijkt me ook pittig zo met 2 kleintjes...
pi_145814661
Ik moet toch altijd zo lachen om het post-poep-hoofd van m'n baby O+ Echt die ontspanning op dat gezichtje en die gelukzalige blik :D
pi_145814820
Soesa :*
pi_145814871
Haha, zo'n hoofd hebben we hier ook, Fazzo. Al vind ik het poephoofd zelf ook leuk. Eerst kermen en piepen en dan een soort stilte en dan... pffffrffrrfrft. En dan een lach met 1 mondhoek. Ze is zo leuk :D

Ik heb hier ook die app lang gebruikt om een ritme te zoeken. Maar het heeft me na een paar weken zo'n rust gegeven om het los te laten. Ons ritme is dat er geen ritme is.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:59:57 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145815033
Soesa :* het lijkt me ook zwaar met twee kleintjes. Vast ook heel leuk overigens ;) want kiek ze nou lief samen zitten op die foto in het vorige topic :D O+ :*.

Fazz, herkenbaar :+ wordt jouw baby ook zo knalrood tijdens een 'sessie'? :P.

Mijn baby is zo leuk joh O+. Hij kruipt naar de poes en honden toe om ze te aaien, zegt 'ee-uh' tegen de badeendjes, kan zelf knuffelen en roept daarbij hard 'aaaaaaaaah' (liefst bij een 'group hug' met ons drietjes O+), kan heerlijk in z'n eentje spelen, wil al zijn eten zelf vasthouden, is áltijd aan het lachen of aan het kletsen, gaat dansen als je muziek op zet... O+ O+ O+ had ik al O+ gezegd?
KuikenGuppy
pi_145815228
Die S. O+

Rood hoofd is niet altijd present Burd, maar wel dat tongetje dat zo half uit z'n mond steekt als ie bezig is :+
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:21:41 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145815719
Ze zijn ook geweldig :Y O+.

En, nu ze beide liggen te slapen (hoera, de Suus ligt in d'r wagen!) ziet er al een stuk leuker uit allemaal :'). Ik had geloof ik echt even wat me-time nodig (en toilettijd, een glas drinken en wat te eten) :).

En dan kijk ik Kate+8 en dan denk ik: 'hoe heeft zij zich ooit gered toen ze 6 baby's en 2 peuters had :D :o'

Wat klinken jullie jongetjes leukkkk O+!

[ Bericht 16% gewijzigd door Tante_Soesa op 22-10-2014 14:47:38 ]
pi_145816775
Och Soesa, dikke knuffel voor jou :* . Wat doe je het goed met twee kinderen, en wat lijkt me dat zwaar! (Dit gelt ook voor Spees en de andere tweekindsmama's hoor!!) Fijn dat je intussen naar de WC kon en wat kon eten en drinken. Dan voel je je weer een beetje mens.

Wat leuk al die babyjongens hier in het topic :D Ze klinken zo vrolijk en geheel zichzelf. Ik vind het zo bijzonder dat iedere baby toch weer heel eigen trekjes heeft, net een echt mens :+

En ik heb vandaag hoe dan ook, wat er ook nog gebeurt, een TOPdag :7 Want ik ben voor het eerst met A. in de draagdoek naar de stad geweest. Met de bus gegaan, op de markt een warme stroopwafel gegeten (sorry voor de kruimels in je haar lieve baby :') ) . Voor de gelegenheid meteen de halve HEMA maar leeggekocht :@ en toen weer naar huis. Al was het maar twee uurtjes, het voelt als een wereldreis en ik ben werkelijk ka-pot, maar het was zo lekker om weer even 'alleen' op pad te zijn.

De volgende uitdaging is om wat langer weg te gaan en dan ergens ook te voeden en haar weer in te knopen. Maar dat komt nog wel. Eerst dit maar eens verwerken :P .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2014 14:50:07 ]
pi_145816822
OEH thanks Soesa, ik vergeet bijna Kate+8 en One Born Every Minute.
Mijn dagelijkse portie kwaliteitsTV.
pi_145817032
:* Soesa,
Hier gisteren hetzelfde gevoel. En dan is Js nog geen drie weken!
Wel superlieve foto trouwens O+

En wat de rest ook al zei, wat klinken jullie baby's toch fantastisch!
Stiekem kan ik niet wachten tot Js twee/drie maandjes ouder is :@
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:00:47 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145817246
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:55 schreef Loj het volgende:
:* Soesa,
Hier gisteren hetzelfde gevoel. En dan is Js nog geen drie weken!
Wel superlieve foto trouwens O+

En wat de rest ook al zei, wat klinken jullie baby's toch fantastisch!
Stiekem kan ik niet wachten tot Js twee/drie maandjes ouder is :@
Dat laatste heb ik ook Loj :Y. Daar kijk ik echt naar uit. Dan is alles weer een stuk makkelijker he! Oh, en volgens mij maak ik het me mijzelf ook moeilijker dan nodig. Schuldgevoel naar peuter is groot terwijl zij zich prima vermaakt most of the time. Ik koop maar gewoon wat meer nieuw speelgoed en kleine cadeautjes de komende tijd, dan heeft zij steeds wat afleiding terwijl ik voed/baby troost/baby in slaap probeer te krijgen. Overigens, als E er niet is gaat alles met S ook net ff wat makkelijker merk ik. Dus het komt vooral door mijn gespannen houding. Ik heb nog veel te leren ;)

Fijn meiden, de herkenning en jullie reacties. Doet me goed. Thanks :*. Even klagen helpt goed :@

En idd Razz, top tv :P! Vooral OBEM, al moet ik er nog vaak bij huilen :@. Leuk dat het goed ging :Y. A. lekker liggen slapen?

Oh, en dit weekend gaan we voor de peuter naar Sprookjeswonderland! Hele dag op stap met baby. Ik ben benieuwd :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Tante_Soesa op 22-10-2014 15:23:10 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:02:55 #30
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145817324
Op welke zender komt dat?
KuikenGuppy
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:03:45 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145818048
Klinkt goed Razz, je wereldreis!!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:26:19 #33
52229 Chanty
pi_145818226
Het moment dat je baby (die bijna nooit slaapt overdag) eindelijk lekker in zijn bedje ligt te slapen en dat je buurman dan besluit te moeten boren en timmeren… -O- Ik weet dat het gewoon mag overdag, maar ik baal wel enorm!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:26:59 #34
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145818258
/topicvervuiler van de dag :@, sorry

Ik heb het hier geloof ik al eens eerder gevraagd maar zijn er hier ervaringen met buikslapertjes? In de nacht slaapt ze op haar zij, dat heeft ze nu geaccepteerd :+ maar overdag ligt ze echt het allerliefst op haar buik. Ik moet haar dan constant in het oog houden. Vanaf wanneer durfden jullie dat een beetje los te laten en hebben jullie hulpmiddelen ingezet (sensormatje, aerosleep oid)? Ze is mega sterk in haar nek en draait haar hoofd ook zelf van links maar rechts en terug. Maar toch...

Oh Chanty -O- . Is L er wakker van geworden? Slaapt hij sowieso bijna niet of ook alleen bij jou?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:28:08 #35
52229 Chanty
pi_145818302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:59 schreef Burdie het volgende:
Soesa :* het lijkt me ook zwaar met twee kleintjes. Vast ook heel leuk overigens ;) want kiek ze nou lief samen zitten op die foto in het vorige topic :D O+ :*.

Fazz, herkenbaar :+ wordt jouw baby ook zo knalrood tijdens een 'sessie'? :P.

Mijn baby is zo leuk joh O+. Hij kruipt naar de poes en honden toe om ze te aaien, zegt 'ee-uh' tegen de badeendjes, kan zelf knuffelen en roept daarbij hard 'aaaaaaaaah' (liefst bij een 'group hug' met ons drietjes O+), kan heerlijk in z'n eentje spelen, wil al zijn eten zelf vasthouden, is áltijd aan het lachen of aan het kletsen, gaat dansen als je muziek op zet... O+ O+ O+ had ik al O+ gezegd?
O+ Dat klinkt zo leuk allemaal O+ Ik kijk daar stiekem toch ook wel heel erg naar uit ook al vind ik het aan de andere kant ook leuk zoals het nu is.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:34:36 #36
52229 Chanty
pi_145818550
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:26 schreef Tante_Soesa het volgende:
/topicvervuiler van de dag :@, sorry

Ik heb het hier geloof ik al eens eerder gevraagd maar zijn er hier ervaringen met buikslapertjes? In de nacht slaapt ze op haar zij, dat heeft ze nu geaccepteerd :+ maar overdag ligt ze echt het allerliefst op haar buik. Ik moet haar dan constant in het oog houden. Vanaf wanneer durfden jullie dat een beetje los te laten en hebben jullie hulpmiddelen ingezet (sensormatje, aerosleep oid)? Ze is mega sterk in haar nek en draait haar hoofd ook zelf van links maar rechts en terug. Maar toch...

Oh Chanty -O- . Is L er wakker van geworden? Slaapt hij sowieso bijna niet of ook alleen bij jou?
Ja hij begon weer te huilen en dat terwijl ik net de pakketbezorger had ondervangen voordat die zou aanbellen :') Al moet ik zeggen dat hij daar nog nooit wakker van geworden is maar vandaag is het weer zo'n "ik wil echt alleen aan jouw borst slapen mama O+ dag".

Hij slaapt gewoon heel weinig, met een beetje geluk twee keer per dag een kwartiertje in zijn bed. Verder inderdaad wel bij mij in de doek of aan de borst maar dan kan ik toch net wat minder (bv niet zitten en dingen doen achter de pc want dat mag niet).

Gisteren was echt een uitzondering: gewoon 1 keer een uur en twee keer een half uur in bed geslapen *O* Maar vandaag is alles weer zoals altijd :P In het weekend slaapt hij wel overdag in bed als papa er is :') _O-

Maar…. hij is weer stil voor nu dus ik ga gauw pannenkoeken bakken :P Gisteren met Lucas samen gekookt (nou ja de voorbereidingen getroffen voor het eten).

pi_145818788
Buikslaper present, sensormatje eronder sinds week 7 geloof ik.
In de box al vanaf begin zonder matje maar een speeltje op zijn rug dat ik zag op en neer gaan op de ademhaling :')

En Soesa wat een heerlijke hapwangetjes O+

Poephoofdjes :D
Die is hier met roodpaars aanlopen,de benen worden ineens opgetrokken met ontploffing als gevolg en gelukzalige blik erna.
Voor ons is dat nogsteeds rennen om de kleding schoon te houden.
Gisteren op KDV is ze dat niet gelukt en is meneer heel luxe in bad geweest. Hebben ze leuke foto's van gemaakt ook.

Ooh en wat betreft leuke jongetjes, ik heb er ook een O+ (de leukste :+ )
En dat cliché van het wordt steeds leuker is ook zo belachelijk waar!
Maar het is echt zo...
Ik groei ook van trots als ik op het kDV kom en hoor hoe iedereen zo met hem wegloopt en hem zo leuk vind. Zelfs leidsters van andere groepen hebben het me al vermeld en de 'keukendame' vertelde me dat als hij er is ze altijd even bij hem kijken moet.
(Oooh en ik zou niet zo'n moeder worden die haar kind op zou hemelen en erbij zou kwijlen en zoetsappig doen :@ )
pi_145818913
Trouwens, in het vorige topic zei iemand (rijst?) Dat ze de herkenning heeft wat betreft ontwikkeling met de jongens van Nikki, ik heb dat heel erg bij Chanty.
Postte je vorige week nog over gillen, vanmorgen om 5.30 werden wij daarmee wakker gemaakt via de babyfoon. En een lol dat hij had :')
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:52:37 #39
52229 Chanty
pi_145819231
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:43 schreef BlueEyes het volgende:
Trouwens, in het vorige topic zei iemand (rijst?) Dat ze de herkenning heeft wat betreft ontwikkeling met de jongens van Nikki, ik heb dat heel erg bij Chanty.
Postte je vorige week nog over gillen, vanmorgen om 5.30 werden wij daarmee wakker gemaakt via de babyfoon. En een lol dat hij had :')
Haha fascistisch he O+

Razz fijn dat je op pad was en alles zo goed ging. Dat soort dingen laten je weer zoveel meer mens voelen vind ik *O*
pi_145819285
Razz, wat ben je georganiseerd! :o
Ik had me ook voorgenomen dat allemaal bij te houden maar het is nooit gelukt :')
Die eerste keer alleen met de beeb op weg, tof is dat! Heel spannend, alsof iedereen kan zien dat je voor het eerst met de baby buiten bent. Alleen. Op missie 8-)

Soesa :*
Als ik dat zo lees, laat ik het maar bij eentje..
Wel ervaring met een buikslaper, maar pas sinds een maandje ongeveer (ze is morgen acht (! :o ) maanden precies) dus nu vertrouw ik het wel.

Burdie, wat klink je blij O+ . En wat is kuiken snel! N heeft nu net in de gaten dat je door over de grond te schuiven jezelf kan verplaatsen. Maar het liefst rolt ze om en om totdat ze ergens klem onder vast ligt.

Chanty, wat heb jij een tof kind! En wat een lange haartjes heeft hij al!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:02:09 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145819631
Soesa, kuiken slaapt alleen maar op zijn zij of buik. Maar daar is hij pas later mee begonnen, dus niet als hele kleine mini. Ik vond dat ook griezelig hoor...

Chanty, het is ook dubbel. Dat echte kleine is er zo snel af en hoewel dit zo leuk is, mis ik dat kleine ook wel een beetje. Kuiken wilde overigens ook maar heel weinig slapen overdag, en nu zit hij vrij stabiel op twee slaapjes.
Leuke foto trouwens, Swedish Chef O+
KuikenGuppy
pi_145819983
Soesa, hier twee buikslapers. Ik heb nooit het gevoel gehad dat extra controle nodig is, dus niet gedaan. Buikslapen is niet de Russische roulette zoals hij vaak wordt voorgeschoteld ;)
pi_145820195
Leuk is dat hè blue O+ bij ons kdv is iedereen ook gek op F. 'Zo'n heerlijke blije baby' O+ Is ie thuis meestal ook maar daar dus ook :)

Fijn dat je tripje goed ging Razz! Het zal steeds beter gaan :Y

Ik ben met F in bus/trein naar DH gegaan. Nu even voeden in de M&S, hebben ze een mooie verschoonkamer met relaxte stoel O+ Net de Zara al leeg gekocht :s)
Ik zag hier net trouwens een spijker tuinbroekje, was Mabawa daar niet naar op zoek?

pi_145820346
Soesa ik herken je gespannen houding wel :Y .. ik voel me soms ook opgejaagd en gespannen. Ik ga dan eens rustig zitten en zeg gewoon tegen mezelf dat wat lukt goed is. En wat niet lukt ook. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat ik alles perfect wil doen en dat kan soms gewoon niet. Leg de lat niet te hoog voor jezelf en just go with the flow! Had je eeb afspraak om 10 uur maar ben je nu een kwartier te laat omdat een van je kindjes niet mee werkt? Lekker belangrijk.. geniet nog even van dat poemelen met het kleine spul .. voor je het weet rennen ze de hele kamer rond en roepen ze de hele dag mamaaaa! :D
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:49:10 #45
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_145821585
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

Ja, hier :W . Alle drie mijn kids zijn buikslapers.
Ik heb ze alledrie al vroeg op de buik gelegd.
En nu met L zelfs al toen ze twee dagen oud was. Die eerste nacht in t zkh was alleen maar huilen op haar rug. Tweede nacht op de buik heeft ze heerlijk geslapen.
Ze draait vanaf t begin haar hoofd al zelf. Ik hou t in de gaten (co-sleeper), maar ben er wel relaxt onder. Gebruik verder geen matjes oid. Ik zorg dat ze niet te warm ligt en dat ze niet onder de dekens kan komen.
Verder las ik laatst dat uit onderzoek is gebleken dat 'onervaren' buikslapers, dwz kindjes die voor t allereerst op hun buik slapen, het grootste risico lopen.
Maar ik denk niet dat iemand je kan gerust stellen. Het advies is nou eenmaal rugligging. En je moet jezelf wel goed voelen bij een andere keus.
Persoonlijk vind ik bij rugligging het gevaar van stikken in omhoog komende voeding weer eng...
En op de zij vind ik ook geen fijn idee. Als ze dan per ongeluk doorrollen naar buik, kunnen ze misschien in een houding terecht komen waarin ze niet gemakkelijk zelf het hoofdje kunnen draaien.
Ik bedenk me altijd dat t advies tot rugslapen tegelijk met een aantal andere adviezen is gegeven. Zoals geen dekbedje. Ruimte goed ventileren, niet roken (!) bij de baby. M.i. hebben al die adviezen bijdragen aan veiliger slapen. Maar dat zeg ik: je moet zelf het vertrouwen hebben :) .
Het enige dat ik weet is hoe heerlijk mijn baby slaapt. Heel ontspannen, niet schrikachtig. En veel minder last van omhoog komende melk. Soms gebeurt dat wel, maar dan loopt het gemakkelijk haar mondje uit en slaapt ze zo verder ipv er overstuur van te raken.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:00:50 #46
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145822052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:10 schreef L-E het volgende:
Soesa, hier twee buikslapers. Ik heb nooit het gevoel gehad dat extra controle nodig is, dus niet gedaan. Buikslapen is niet de Russische roulette zoals hij vaak wordt voorgeschoteld ;)
+1
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145822492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:18 schreef Twinkle20 het volgende:
ik voel me soms ook opgejaagd en gespannen. Ik ga dan eens rustig zitten en zeg gewoon tegen mezelf dat wat lukt goed is. En wat niet lukt ook. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat ik alles perfect wil doen en dat kan soms gewoon niet. Leg de lat niet te hoog voor jezelf en just go with the flow!
Knap hoor dat je dat kunt. Mij lukt dat echt echt niet op juist de momenten dat ik me zo voel. -O- En het zou zo helpen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 18:50:40 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145825613
Heel fijn om jullie reacties te lezen over buikslapen. Fee, je hebt helemaal gelijk dat ik zelf het vertrouwen moet hebben. En jullie reacties en verhalen helpen daarbij. S heeft na mijn klaagzang 3 uur geslapen op haar buik, toen heeft ze gedronken (16:45), gepoept en heb ik haar weer half slapend op haar buik weggelegd. Ze slaapt nog :). Sterkt mijn vertrouwen dat dit echt haar ding is. Later reageer ik nog meer, nu douchen met de meisjes O+
pi_145826087
Twinkle, hoe is het met jou? Al een beetje bijgekomen van alles? Weet niet of je het er hier over wil t hebben hoor, maar was zo benieuwd.

Ik voel me ook vaak opgejaagd trouwens. Alsof ik heel veel moet ofzo. Dus vandaag even een ronde met mezelf gedaan: wat moet ik? Kind voeden en verschonen, en zelf eten en drinken. rest is feitelijk optioneel ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:14:03 #50
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_145826501
Goedzo Soesa :* .

Ben ook benieuwd naar Twinkle.

Room, helemaal waar! En opgejaagd gevoel ook wel herkenbaar. Nu ik weer iets meer op de been ben, heb ik vaak t gevoel dat ik 'iets' moet. Slaat nergens op.

Ik ga morgen genieten van mijn laatste dagje met superkraam! Ze heeft zelfs elke dag voor ons gekookt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')