Excuus, ja ik bedoelde als er een zekering eruit springt. Je hebt gelijk dat dan niet de stroom terugkomt. Maar als het gebeurt als ik net naar huis ben voor 2/3 weken, kan ik even teruggaan om de zekering er weer in te doen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat is precies het nut? Na de storing gaat de koelkast weer aan. Een koelkast kan gerust 12 uur zonder stroom.
Mocht de zekering eruit springen dan helpt het nog niet, aangezien de stroom dan niet terugkomt om je te waarschuwen.
En hoe voorzie je dat apparaat van stroom dan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:37 schreef Groxy het volgende:
[..]
Excuus, ja ik bedoelde als er een zekering eruit springt. Je hebt gelijk dat dan niet de stroom terugkomt. Maar als het gebeurt als ik net naar huis ben voor 2/3 weken, kan ik even teruggaan om de zekering er weer in te doen.
Interne batterij?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En hoe voorzie je dat apparaat van stroom dan?
Dat noemen we een UPS. Daar moet je dan een PC aan hangen of minstens een internet verbinding.quote:
Hé! Ja dat bedoelde ik! (However this model of gsm switch - iSocket GSM 707 Light - can send power off notification in the event of a power failure.)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:41 schreef Libris het volgende:
Zoiets? http://www.isocket.eu/gsm-power-socket-707L-EU/
En dat is goedkoper dan bij terugkomst in de caravan nieuwe etenswaren te kopen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:37 schreef Groxy het volgende:
Excuus, ja ik bedoelde als er een zekering eruit springt. Je hebt gelijk dat dan niet de stroom terugkomt. Maar als het gebeurt als ik net naar huis ben voor 2/3 weken, kan ik even teruggaan om de zekering er weer in te doen.
Inderdaad. Toen ik de prijs zag van het apparaat, dacht ik daar ook gelijk aan. Ik hou het er maar op om gewoon nieuwe etenswaren te kopen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En dat is goedkoper dan bij terugkomst in de caravan nieuwe etenswaren te kopen?
Kost toch aan aardig wat brandstof en tijd lijkt me voor alleen het vervangen een stop.
En als je morele bezwaren hebt ivm het verspillen van voedsel, koop dan een koelbox en neem je etenswaren mee naar huis.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het trouwens wel een handig ding voor mijn wietplantage. Zou zonde zijn als mijn oogst verloren ging door een kapotte zekering.
Hehe, abort mission.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:00 schreef Groxy het volgende:
Bedankt voor de informatie. Ik ben genoeg geholpen. Laten we het hier maar bij houden.
Sinds wanneer noemen we een interne accu een UPS? Post dan beter niets.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat noemen we een UPS. Daar moet je dan een PC aan hangen of minstens een internet verbinding.
Wacht ff... ik zou planten en jij zou opletten dat de lampen blijven brandenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 16:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het trouwens wel een handig ding voor mijn wietplantage. Zou zonde zijn als mijn oogst verloren ging door een kapotte zekering.
Ik ben onze afzetmarkt aan het vergroten!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:06 schreef Queller het volgende:
[..]
Wacht ff... ik zou planten en jij zou opletten dat de lampen blijven branden
Ga je nu weer de makkelijke manier zoeken
Volgende keer mag jij de zaadje planten hoor
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:16 schreef hottentot het volgende:
Een hoop antwoorden hierboven zijn verbazingwekkend...
Rond de 200,- heb je een inbraakalarm op GSM, pre-paid kaartje erin, en jij krijgt een melding bij inbraak, brand, rook, stroomuitval. Noodvoeding intern dmv accu of batterijen.
[..]
Sinds wanneer noemen we een interne accu een UPS? Post dan beter niets.
Bron: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Noodstroomvoedingquote:De uninterruptible power supply bestaat bij kleine vermogens gewoonlijk uit een accu en een wisselrichter. Dit soort batterij gedreven systemen wordt ook wel statische UPS genoemd. Bij grotere vermogens (>1MVA) wordt er vaak voor kinetische opslag van energie gekozen, een zogenaamd dynamisch UPS-systeem, bijvoorbeeld in de vorm van een vliegwiel.
Ik kan met de beste wil ter wereld een batterij in een inbraakalarm niet als UPS beschouwen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Bron: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Noodstroomvoeding
Een interne accu die ervoor zorgt dat er geen stroomonderbreking plaatsvindt. Hoe zou jij het noemen?
Gelukkig doet dat er niet toe.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 19:20 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik kan met de beste wil ter wereld een batterij in een inbraakalarm niet als UPS beschouwen.
Ga een ander plagen.
Het gaat om het verschil tussen specifiek ingebouwde apparaat voedingen, en algemene netwerkvoedingen, een UPS is een netwerkvoeding, een accu in een brandmeldcentrale is dit niet.quote:
Wilde ik net zeggen, met een arduino moet dit ook een redelijk eitje zijn, desnoods in combinatie met een oude GSM.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:45 schreef xaban06 het volgende:
Het kan veel goedkoper, vereiste is wel dat er internet is.
Je modem/router heeft een ping, zodra je stroom wegvalt valt je modem ook uit.
Dagelijks gewoon pingen, pingt hij niet weet je genoeg.
Wil je het automatiseren? Koop webhosting voor een euro per maand en doe het daarmee.
Heb je geen modem/router? Koop een raspberry + 3G module.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |