1. Ik jank er niet over, ik heb wel een voorkeur.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Wat kan jou het als volwassen kerel in godsnaam schelen als er wat dingen anders zullen gaan in de toekomst en er dan ook zo enorm over janken.
Nee, dat zijn geen witte pieten. In Amsterdam had Sinterklaas minstens tot in de vijftiger jaren een heel entourage aan blanke figuranten om zich heen. Ook nu nog wordt hij bij zijn intocht in Deventer vergezeld door hellebaardiers, en in Groningen rijdt er altijd een groepje Spaanse ruiters mee.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef DarkSkywise het volgende:
Sinterklaasintocht 1935, vastgelegd op Heusche Zwart-Wit Film, toen mannen nog mannen waren, vrouwen nog vrouwen en filmcamera's nog van origineel Hollandsch Eickenhardthoudt:
[..]
Behoudt Onzer Tradities ende Behoudt den Witten Piet!![]()
voor filmpjuh & meer: http://www.krapuul.nl/ove(...)terklaastraditie-af/
Het voorstel van de Stichting Nationaal Sint Nicolaas Comité om iets dergelijks ook voor de landelijke intocht in te voeren is helaas niet erg populair.quote:De brandweer zette het „Zie ginds komt de stoomboot" in, uit duizenden kinderkeien meegezongen, sirenes loeiden tot groote verlegenheid der Spaansche grandes, wier rossinanten dolle sprongen maakten en daar stapte de Sint, omstuwd van wel een dozijn zwarte knechten en een afdeeling vervaarlijk uitziende hellebaardiers, aan wal.
...
Toen besteeg de Sint zijn grauwen schimmel (...) en met al de zadelvastheid van eeuwenlange ervaring, leidde de Sint zijn paard in den reeds geformeerden stoet.
Hierin reden o. m. mede de Consul van Spanje, het bestuur van het I. C. A., herauten, pages, eerewacht en edelen. De harmonie van de Papierindustrie Nestelroy, Trompenburg en het Brandweer-Muziekcorps lieten hun koper vroolijk schallen en temidden van dit uitgebreid en eerwaardig gezelschap reed de Sint, voorafgegaan door Spaansche voetknechten en omstuwd van zijn zwarte en bruine dienaars, die het ontzag bij de jeugd niet weinig vergrootten.
De Tijd, 28-11-1935
quote:Een voorstel van onder andere de Stichting Nationaal Sint Nicolaas Comité is dat er naast
Zwarte Pieten veel meer historische figuren in het gevolg van Sinterklaas mee moeten
lopen, zoals bijvoorbeeld matrozen, lakeien en soldaten. Dat was in het verre verleden ook
het geval. Om niet herkend te worden zouden zij uitgedost moeten worden met pruiken,
snorren en baarden.
Vindt u het een goed of een slecht plan om het gevolg van Sinterklaas uit te
breiden met bijvoorbeeld matrozen, lakeien en soldaten?
Goed plan 13%
Slecht plan 77%
Geen mening 10%
http://www.eenvandaag.nl/(...)%20Zwarte%20Piet.pdf
Omdat het 'leukere' beelden oplevert. /carequote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vast niet, maar dit zijn wel de mensen die voor de camera worden getrokken
Ik twijfelde ook al.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:53 schreef DarkSkywise het volgende:
Sinterklaasintocht 1935, vastgelegd op Heusche Zwart-Wit Film, toen mannen nog mannen waren, vrouwen nog vrouwen en filmcamera's nog van origineel Hollandsch Eickenhardthoudt:
[..]
Behoudt Onzer Tradities ende Behoudt den Witten Piet!![]()
voor filmpjuh & meer: http://www.krapuul.nl/ove(...)terklaastraditie-af/
Ditquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Wat kan jou het als volwassen kerel in godsnaam schelen als er wat dingen anders zullen gaan in de toekomst en er dan ook zo enorm over janken.
Ondertussen zijn de voorstanders al veel harder aan het zeiken, maar ik begrijp dat dat moeilijk is om te zien als je je mee laat slepen in deze komedie.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat het 'leukere' beelden oplevert. /care
Ik heb een profiel wat redelijk sterk afwijkt van de Henks en Ingrids maar ik vind toch ook dat die paar tegenstanders van ZP niet zo moeten zeiken.
Je kunt ze ook wijsmaken dat Kerstmis een werkdag is, de Koran een sprookjesboek, Pasen niet bestaat, sporten levensgevaarlijk is, vet eten gezond is, etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:17 schreef Moppert het volgende:
Oh ik kan het prima beargumenteren waarom ik geen moeite heb met verandering.
En wat een jeukwoord traditie is.
Maar geen enkel kind zal er in de toekomst moeite mee hebben dat een piet wit is of geel of met roetstrepen of whatever er dan ook gekozen zal worden.
Iedereen is het er over eens dat je kind wijsmaken dat zwarte piet echt is leuk en grappig is maar wijsmaken dat ze groen en paars zijn dat kan dan weer niet.
(Toch kom ik hier weer terugquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
Precies, onwelgevallige meningen moeten dood.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:39 schreef Arias1913 het volgende:
Afschaffen die handel..
Daarna die prent op de gouden koets verwijderen en de PVV opheffen!
Een complete traditie? Sinterklaasfeest wordt verboden? Volgens mij gaat het slechts om een kleine verandering in een klein onderdeel van de traditie.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:23 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
(Toch kom ik hier weer terug)
Het gaat hier om principe kwesties. Blijkbaar lukt het een zeer kleine minderheid van gefrustreerde lui om een complete traditie van honderden jaren oud om te gooien en moet de rest van de bevolking dat gewoon accepteren.
Nee hoor, zij zeiken niet. Zij zijn slechst het multiculti-gezeik zat. Het helpt natuurlijk ook niet dat veel mensen regelmatig met de multiculti-parels worden geconfronteerd, ik kwam zelf vandaag nog zo'n kansjongere tegen (Marokkaan).quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ondertussen zijn de voorstanders al veel harder aan het zeiken, maar ik begrijp dat dat moeilijk is om te zien als je je mee laat slepen in deze komedie.
Betrek mij niet bij die headlines, daar heb ik niets mee te maken. Ik kom hier louter voor mijn standpunt uit, ik ben er buiten dit discussietje op Fok niet eens mee bezig.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ditis de enige smiley die van toepassing is op deze hele situatie. Dat al wekenlang 3 van de 5 headlines over fucking zwarte piet gaan.
Waar een klein land heel erg klein in kan zijn.
Nee hoor, ze mogen wel op stevige repliek rekenen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies, onwelgevallige meningen moeten dood.
MENEER KWAM EEN MAROKKAAN TEGENquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, zij zeiken niet. Zij zijn slechst het multiculti-gezeik zat. Het helpt natuurlijk ook niet dat veel mensen regelmatig met de multiculti-parels worden geconfronteerd, ik kwam zelf vandaag nog zo'n kansjongere tegen (Marokkaan).
Niet een Marokkaan, een slecht geïntegreerde Marokkaan die mij met een zwaar accent uitschold omdat ik op een fietsstrook fietste. Het zijn deze jongens die het multicultiprobleem veroorzaken en hiermee de PVV-geluiden en het PVV-succes. De grachtengordelbewoners hebben hier uiteraard geen last van, die zien enkel de brave kleermaker, niet het schorem wat in Nederland een flinke bijdrage levert aan de verloedering van wijken.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
MENEER KWAM EEN MAROKKAAN TEGEN
Het is allemaal wat brammetje
ZO HEEquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor, zij zeiken niet. Zij zijn slechst het multiculti-gezeik zat. Het helpt natuurlijk ook niet dat veel mensen regelmatig met de multiculti-parels worden geconfronteerd, ik kwam zelf vandaag nog zo'n kansjongere tegen (Marokkaan).
WOW!quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..], ik kwam zelf vandaag nog zo'n kansjongere tegen (Marokkaan).
Klinkt als een Nederlanderquote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet een Marokkaan, een slecht geïntegreerde Marokkaan die mij met een zwaar accent uitschold omdat ik op een fietsstrook fietste. Het zijn deze jongens die het multicultiprobleem veroorzaken en hiermee de PVV-geluiden en het PVV-succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |