abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145730562
Na enige tijd al naar een studentenkamers gezocht te hebben door regelmatig te reageren op advertenties (zonder reactie), begin ik toch te denken dat de inhoud van mijn reacties/brieven niet goed zijn.

Wat moet er allemaal in zo'n reactie staan? Welke punten?

Of heeft er misschien iemand een reactie als voorbeeld, zodat ik een goede indruk kan krijgen hoe een goede reactie eruit ziet?

Erg bedankt voor de hulp alvast!

Groetjes Lars
pi_145730756
Op Facebook heb je van die groepen. Ik zie vaak genoeg wat voorbij komen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:40:29 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145731672
Hospiteren. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_145732062
Maar dan moet je wel reageren op die berichten. Dat doe ik ook, maar vrijwel nooit krijg ik een reactie terug... Dus weer mijn vraag, hoe kan je het best reageren (op een leuke manier)? Wat moet er allemaal in? En heeft iemand voorbeelden hiervan, met wat voor reacties het jullie wel is gelukt bijvoorbeeld
pi_145740308
Het is vooral belangrijk dat je jezelf laat zien in de brieven, stel jezelf op een originele manier voor ofzo, maar blijf wel bij jezelf. Je gaat er misschien wel mee samenwonen, dus is het belangrijk dat zij weten wie jij bent en ze geen verkeerde indruk krijgen.
Daarbij moet je kunnen vertellen wat je zou kunnen toevoegen aan het huis en dat je bijvoorbeeld goed kan koken en ook niet vies bent van schoonmaken. Op deze manier laat je zien dat je best de handen uit de mouwen wil steken ;)

Een goeie voorbeeldbrief heb ik niet want elke hospiteerbrief is weer anders, elk huis zoekt iemand anders, succes ! :)
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:24:11 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_145740507
Hallo (huis),

Mijn naam is Lars, ik studeer puntje puntje puntje en nu zag ik dat jullie daar en daar een kamer over hebben. Hierbij presenteer ik mij als een goeie huisgenoot die niet vies is van een schoonmaakbeurt/kooksessie/stapavond/gezelligheid/schouder om op te huilen.

Naast het studeren en mijn leven leven interesseer ik mij verder in hobbies/vrijwilligerswerk/series/films/muziek.

Mochten jullie meer willen weten kom ik graag langs om het een en ander mondeling toe te lichten.

Groetjes/xxx/knuffel/ciao,
Lars.

-----------------------------------------------

Had je zelf wellicht een extreem andere inhoud in je hospiteerverzoeken?
pi_145740508
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:18 schreef MAAS174 het volgende:
Het is vooral belangrijk dat je jezelf laat zien in de brieven, stel jezelf op een originele manier voor ofzo, maar blijf wel bij jezelf. Je gaat er misschien wel mee samenwonen, dus is het belangrijk dat zij weten wie jij bent en ze geen verkeerde indruk krijgen.
Daarbij moet je kunnen vertellen wat je zou kunnen toevoegen aan het huis en dat je bijvoorbeeld goed kan koken en ook niet vies bent van schoonmaken. Op deze manier laat je zien dat je best de handen uit de mouwen wil steken ;)

Een goeie voorbeeldbrief heb ik niet want elke hospiteerbrief is weer anders, elk huis zoekt iemand anders, succes ! :)
Dit dus. Al spreek je jezelf ergens ook wel tegen, want met je laatste zin suggereer je een beetje dat je je voor elk huis anders op/voor moet stellen. terwijl ik het wel met je eens ben dat je jezelf niet anders moet 'presenteren' dan je werkelijk bent!

Maar laten we het eens omdraaien, TS: geef eens wat voorbeelden uit jouw reacties, dan kunnen we je aan de hand daarvan tips geven :D
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:42:45 #8
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_145741214
Hospiteerbrieven? Is dat iets van vroeger?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_145742648
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:24 schreef christiman het volgende:

[..]

Dit dus. Al spreek je jezelf ergens ook wel tegen, want met je laatste zin suggereer je een beetje dat je je voor elk huis anders op/voor moet stellen. terwijl ik het wel met je eens ben dat je jezelf niet anders moet 'presenteren' dan je werkelijk bent!

Maar laten we het eens omdraaien, TS: geef eens wat voorbeelden uit jouw reacties, dan kunnen we je aan de hand daarvan tips geven :D
Haha ja daar heb je wel gelijk in.. :@
Ik bedoel gewoon dat TS geen voorbeeld moet nemen aan mijn brieven, omdat deze niet op hem van toepassing zullen zijn :)
pi_145742928
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:23 schreef MAAS174 het volgende:

[..]

Haha ja daar heb je wel gelijk in.. :@
Ik bedoel gewoon dat TS geen voorbeeld moet nemen aan mijn brieven, omdat deze niet op hem van toepassing zullen zijn :)
:+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')