quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Ga je weer. Ga nou maar even zorgen dat je laat zien dat je slimmer bentquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bek je helemaal niet altijd af, alleen als het nodig is. En dat is vrijwel altijd.
Was een grapje natuurlijk. Ik bek je alleen af als je iets heel doms zegt, net zoals iedereen hier als iemand iets doms zegt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga je weer. Ga nou maar even zorgen dat je laat zien dat je slimmer bent
Huh?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ach, gelukkig mag je het daar herkansen tot je het weet
De UvA staat toch een beetje bekend om haar herkansingsbeleid?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Was een grapje natuurlijk. Ik bek je alleen af als je iets heel doms zegt, net zoals iedereen hier als iemand iets doms zegt.
[..]
Huh?
Maar goed, kom op T. Ik zal eerlijk bekennen dat ik die 6de grandioos fout gedaan heb, maar verder zijn dit allemaal inkoppertjes.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Was een grapje natuurlijk. Ik bek je alleen af als je iets heel doms zegt, net zoals iedereen hier als iemand iets doms zegt.
[..]
Huh?
quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind het een hele nette oplossing.
Erik zou een ban verdienen.
Enige wat ik kan bedenken op dat gebied is dat je voldoendes en cijfers lager dan een 4 kunt herkansen, dat kan niet op elke andere universiteit. Voor de rest valt dat volgens mij wel mee hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
De UvA staat toch een beetje bekend om haar herkansingsbeleid?
En hoger dan 5,5?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enige wat ik kan bedenken op dat gebied is dat je voldoendes en cijfers lager dan een 4 kunt herkansen, dat kan niet op elke andere universiteit. Voor de rest valt dat volgens mij wel mee hoor.
Hij heeft al zoveel notesquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind het een hele nette oplossing.
Erik zou een ban verdienen.
Ik had deze ook fout hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar goed, kom op T. Ik zal eerlijk bekennen dat ik die 6de grandioos fout gedaan heb, maar verder zijn dit allemaal inkoppertjes.
quote:5. Contant geld ¤ 750 dat zij bewaren in een oude koektrommel en op hun chipkaarten hebben zij een gezamenlijk tegoed van ¤ 200.
Moet je maar niet zulke kutopmerkingen maken tegen de lokale hangjeugdquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:55 schreef eriksd het volgende:
Eigenlijk zou ik ziedend moeten zijn nu iemand mijn fiets gemold heeft.
Mja, ervan uitgaande dat je steeds een beetje leert en dus steeds een beetje meer weet, kan je gewoon doorgaan tot je een tien hebtquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan kun je nog steeds herkansen, ja. Waarbij laatste cijfer geldt, ook als die lager is.
En hoevaak per jaar kan dat? Voor hoeveel vakkenquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan kun je nog steeds herkansen, ja. Waarbij laatste cijfer geldt, ook als die lager is.
Je mag uiteraard maar één keer herkansen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja, ervan uitgaande dat je steeds een beetje leert en dus steeds een beetje meer weet, kan je gewoon doorgaan tot je een tien hebt
Je mag elk tentamen één keer herkansen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:56 schreef Ties02 het volgende:
[..]
En hoevaak per jaar kan dat? Voor hoeveel vakken
Ah, dat was mij anders verteldquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je mag uiteraard maar één keer herkansen.
Gewoon, ieder tentamen (op een enkele na) is 2x per jaar. En je mag hem dan dus 2x doen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:56 schreef Ties02 het volgende:
[..]
En hoevaak per jaar kan dat? Voor hoeveel vakken
Misschien verschilt dat per studie (lijkt me sterk) of ging het over de HvA (daar kan ik me dat nog wel voorstellen).quote:
De wind heeft mijn standaard gemoldquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:55 schreef eriksd het volgende:
Eigenlijk zou ik ziedend moeten zijn nu iemand mijn fiets gemold heeft.
Nah, UvA of VU, maar volgens mij UvA. Maar dan klopte dat dus niet helemaalquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien verschilt dat per studie (lijkt me sterk) of ging het over de HvA (daar kan ik me dat nog wel voorstellen).
Ik snap niet waarom je een fiets zou slopen. Jatten kan ik nog inkomen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef eriksd het volgende:
Ik kan daar echt ziedend om worden. Altijd in de garage, naar kantoor in de stalling. 1 nacht buiten en meteen vernaggeld. Terwijl het een reteduur ding is. Of juist daarom. Volgend weekend maar wegbrengen.
We leven hier allemaal met je meequote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef eriksd het volgende:
Ik kan daar echt ziedend om worden. Altijd in de garage, naar kantoor in de stalling. 1 nacht buiten en meteen vernaggeld. Terwijl het een reteduur ding is. Of juist daarom. Volgend weekend maar wegbrengen.
Ik sta niet in voor mijzelf als ik het had zien gebeuren.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je een fiets zou slopen. Jatten kan ik nog inkomen.
2 keer, zelf al tweemaal met succes gedaanquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef Etsu het volgende:
Wij mogen maximaal 3x per jaar een voldoende herkansen waarbij laatste cijfer telt.
Of het was 2x, kan ook.
Maar ga het nooit doen.
Het enige wat ze van mij mogen slopen is de bijleenregeling.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:59 schreef hugecooll het volgende:
Zie ik ook wel eens bij bushokjes en zo
Maar jij bent dan ook domquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
2 keer, al tweemaal met succes gedaan
En dan vooral het terugbetaaldeelquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het enige wat ze van mij mogen slopen is de bijleenregeling.
Huhwat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan vooral het terugbetaaldeel
Alleen als je binnen 5 dagen na de tentamenuitslag aangeeft hem te willen laten wegstrepen toch? Nooit gedaan en zal het ook nooit doen want je zult net zien dat je hoopt op een hoger cijfer en het lager uitvaltquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef Etsu het volgende:
Wij mogen maximaal 3x per jaar een voldoende herkansen waarbij laatste cijfer telt.
Maar ga het nooit doen.
heb je nog vragen dan?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je een fiets zou slopen. Jatten kan ik nog inkomen.
Precies. En ik heb iets van: gehaald is gehaald, nog genoeg andere dingen te doenquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Alleen als je binnen 5 dagen na de tentamenuitslag aangeeft hem te willen laten wegstrepen toch? Nooit gedaan en zal het ook nooit doen want je zult net zien dat je hoopt op een hoger cijfer en het lager uitvalt
Weet ik veel. Ik neem aan dat je geld dat je leent ook ooit moet terugbetalen. Ik hou me niet bezig met fiscale ongeinquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:02 schreef Tchock het volgende:
Er is toch geen terugbetaling in de bijleenregeling? Ik loop nu druk te lezen in 3.119aa maar die is zoals Y eerder al terecht opmerkte totaal onleesbaar.
Toen hij nog mod was hebben we jaren onder zijn dictatoriale bewind moeten levenquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef hugecooll het volgende:
Eerst z'n fiets gemold, toen z'n topic gemod. What's next?
ditquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:02 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Toen hij nog mod was hebben we jaren onder zijn dictatoriale bewind moeten leven
quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:02 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Toen hij nog mod was hebben we jaren onder zijn dictatoriale bewind moeten leven
Aka bolle aka Prof. Dr. Mr. SuikerDiabetesquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:03 schreef Ties02 het volgende:
Hij stond ook wel bekend als de dikke Mussolini
sowieso... een som !?!?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:03 schreef hugecooll het volgende:
En 3.119aa is wel een lekker leesbaar verhaal idd
Gaat zo snelquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:06 schreef Joosie200 het volgende:
Nog 15 dagen en BES2 zit er alweer op
quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:06 schreef Etsu het volgende:
Over 3 weken gaat m'n tentamen ook oa. over 3.119aa
Even kijken hoe het gaat zonder fiscale kennisquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
sowieso... een som !?!?
EEN SOM ?!?!?
IN EEN WET ?!?!?!
Als ik kon rekenen was ik wel wiskunde gaan studeren...
5 criteriapunten toch? Staat vast wel ergens op het internetquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:08 schreef Joosie200 het volgende:
Snap de strekking van Windmill wel, maar ik heb het schema een beetje chaotisch neergepend denk ik. Daardoor is het lastig om de criteria stapsgewijs uit mijn hoofd te leren
...quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:10 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nog altijd geen idee waar windmill over gaat
Max 51,5% vriendquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Yes. Aftrekken tegen 52%, belast bij de BV tegen 20/25%. Heffingslekje dus.
Wat is er gebeurd?quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:58 schreef eriksd het volgende:
In normale taal:quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Even kijken hoe het gaat zonder fiscale kennis
Bij de verkoop van een eigen woning wordt het vervreemdingssaldo eigen woning toegevoegd aan de overwaarde. Onder vervreemdingssaldo eigen woning wordt verstaan de opbrengst van de verkoop van het huis min de verkoopkosten en eigenwoningschuld. blabla nog wat
zoiets in normale taal?
Dat zeg ikquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
In normale taal:
Het vervreemdingssaldo (verkoopbedrag - bedrag dat nog aan hypotheek open staat) wordt toegevoegd aan eigenwoningsreserve. Die eigenwoningsreserve wordt afgetrokken van het bedrag dat je wil lenen om een nieuw huis te bekostigen om de eigenwoningschuld te berekenen.
Voorbeeldje:
Huis 1: verkoopprijs 150.000, nog 100.000 schuld over = EWR is 50.000.
Huis 2: koopprijs 250.000.
Dan heb je nog hypotheekrenteaftrek voor 200.000.
De rest van de bepaling gaat over wat je precies daaraan mag optellen of aftrekken.
Ja. Als je je overwaarde niet investeert in een nieuw huis heb je dus geen HRA voor dat bedrag en dat kost je meer dan het geld wat je daaraan overhoudt aan rente oplevert.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:12 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat zeg ik
geloof ik
Maar dat is om mensen te stimuleren hun spaargeld/overwaarde te investeren in een huis?
Ik lach anderen niet uitquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:14 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Die vraag kan je beter aan jezelf stellen
Aightquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Als je je overwaarde niet investeert in een nieuw huis heb je dus geen HRA voor dat bedrag en dat kost je meer dan het geld wat je daaraan overhoudt aan rente oplevert.
Waarom trakteerde je me niet daarop afgelopen donderdag?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat is zoooo lekker
Helemaal met die Danish Chef saus, die alpenkruiden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
2 voor 2 eckies bij Jumboquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat is zoooo lekker
Helemaal met die Danish Chef saus, die alpenkruiden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb mijn bachelor rechtsgeleerdheid al klaar en nu doe ik een gooi naar een tweede bachelor fiscaal.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Aight
Ik dacht eigenlijk dat jij Rechtsgeleerdheid studeerde ipv Fiscaal Recht btw
Hij stelt het werkende leven een jaartje uitquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Aight
Ik dacht eigenlijk dat jij Rechtsgeleerdheid studeerde ipv Fiscaal Recht btw
Wat voor cijfer verwacht je?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:06 schreef Joosie200 het volgende:
Nog 15 dagen en BES2 zit er alweer op
Waarom doe je dat dan? Dan hoef je alleen de fiscale vakken maar te doen of wat?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb mijn bachelor rechtsgeleerdheid al klaar en nu doe ik een gooi naar een tweede bachelor fiscaal.
Omdat jij zat te zeiken over gezond blablaquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom trakteerde je me niet daarop afgelopen donderdag?
quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Omdat jij zat te zeiken over gezond blabla
Ohja, die dingen zijn los normaal 1,45 ofzoquote:Op maandag 20 oktober 2014 00:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
2 voor 2 eckies bij Jumbo
Geloof ik, ik heb eigenlijk niet echt gekeken naar hoeveel ik minder moest betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |