Ik woon in een redelijke stad (Enschede, 165000 inwoners) en ik heb voor 175k 130m2 op steenworp afstand van de binnenstad. Met tuin, schuur, etc.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:59 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen vinden het typerend voor Amsterdam, maar in bv. Londen en Parijs is het 10 keer zo duur en 3 keer zo klein. Het is meer een stedelijk verschijnsel dan typisch Amsterdam. Haarlem, Utrecht, Zwolle, Den Bosch enz enz hebben het ook. Alleen Almere niet misschien. Ik heb nu ook ca. 50 m2 en vind het lekker ruim, zeker als je alleen woont.
Meeste vrienden, ook die werken, moeten het doen met aanzienlijk minder ruimte en bijv. één kamer (bed en woonkamer ineen).
Who wat een prijzen,quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:26 schreef Smash-it het volgende:
Heb net een appartement gekocht bij Hoofddorpplein voor 240k, wel samen gedaan met mijn vriend. We hebben 66m2 op de eerste verdieping, met prachtig dakterras. Onze maandlasten zijn 1150 bruto, vve kost 48 per maand, hoeft dus niet echt duur te zijn. Hebben geen spaargeld ingelegd, kosten koper waren 9000 en die hebben we meegenomen in de hypotheek.
Ik zou gewoon elke dag op Funda kijken in de buurt die je leuk vindt en snel reageren als je iets in jouw prijsklasse ziet. Wij hebben heel veel huizen net voor onze neus zien verdwijnen, omdat de eerste kijkers meteen een bod deden. Het is nu uitstekende tijd om te kopen, pak die lage rente nog even. Heb hiervoor bij Surinameplein en bij Mercatorplein gewoond, ook prima buurten voor een appartementje.
Oh en wat hiervoor iemand zei, goed opletten en bouwkundige keuring opnemen als ontbindende voorwaarde. Soms zie je niet dat het huis niet goed is, omdat ze het optisch hebben opgeknapt!
Locatie he, wat andere mensen ook al zeiden. Zit 1 minuut bij Vondelpark vandaan (waar ik ook bij werk). Ik zie het zo, hierna kan ik naar elke andere stad en daar een huis met tuin kopen voor dezelfde prijs. We zijn eind 20, dus voorlopig nog niet klaar met de stad en nog geen kinderen. We hebben zelfs 1 kamer 'over' haha, daar hang ik de was op. Hier ook gestudeerd, dus zijn eraan gewend. Ik vind het een paleisquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Who wat een prijzen,240k voor 66m2? Damn
Ja idd dat scheelt, kwijt raak je hem toch !quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:35 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Locatie he, wat andere mensen ook al zeiden. Zit 1 minuut bij Vondelpark vandaan (waar ik ook bij werk). Ik zie het zo, hierna kan ik naar elke andere stad en daar een huis met tuin kopen voor dezelfde prijs. We zijn eind 20, dus voorlopig nog niet klaar met de stad en nog geen kinderen. We hebben zelfs 1 kamer 'over' haha, daar hang ik de was op. Hier ook gestudeerd, dus zijn eraan gewend. Ik vind het een paleis!
1 minuut, 1 minuut. Toch wel een minuut of 10.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:35 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Locatie he, wat andere mensen ook al zeiden. Zit 1 minuut bij Vondelpark vandaan (waar ik ook bij werk). Ik zie het zo, hierna kan ik naar elke andere stad en daar een huis met tuin kopen voor dezelfde prijs. We zijn eind 20, dus voorlopig nog niet klaar met de stad en nog geen kinderen. We hebben zelfs 1 kamer 'over' haha, daar hang ik de was op. Hier ook gestudeerd, dus zijn eraan gewend. Ik vind het een paleis!
Nee toch? Volgens Funda krijg je in Zwolle minstens 48m2 voor 160k.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:05 schreef Geerd het volgende:
Tussenwoning in Zwolle voor 160k
Ts ziet zoiets wel zitten denk ik
[ afbeelding ]
Link?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:19 schreef miro86 het volgende:
[..]
Nee toch? Volgens Funda krijg je in Zwolle minstens 48m2 voor 160k.
Ken ik, veel gelopen/gewandeld tijdens de lunch.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:43 schreef Clupea het volgende:
Daar woon ik nuvlak bij het Beukenplein: 90m2 met lift en dakterras voor 320k.
![]()
http://www.funda.nl/koop/zwolle/appartement-48122451-jufferenwal-1-b/quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Link?
Hier heb je toch al iets leuks voor 160?
http://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-48147616-van-maanenware-76/
Ohw nee joh!, maar ts had het over dat die wel genoeg had aan xm2quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:44 schreef miro86 het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/zwolle/appartement-48122451-jufferenwal-1-b/
Ik dacht dat je bedoelde dat je voor 160 iets kreeg zoals op je plaatje. Sorry.
Al heb ik iets gevonden in Zwolle waar je niet blij van word... 150k voor 48m2...quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ohw nee joh!, maar ts had het over dat die wel genoeg had aan xm2
Lolquote:Op maandag 20 oktober 2014 17:47 schreef miro86 het volgende:
[..]
Al heb ik iets gevonden in Zwolle waar je niet blij van word... 150k voor 48m2...
Ik woon nu ook bij het Mercatorplein (Jan Eef, 3 hoog en 2 balkons waarvan één riante op het Zuiden). Zou dit huis zo kopen. Baarsjes / Bos & Lommer is alive & kicking, de jaren '90 zijn voorgoed voorbij wat dat betreft...quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
50m2 voor twee man? En dat voor 150k binnen de ring? Dan zich je toch hoogstens in de diamantbuurt of vlakbij Sloterdijk / Mercatorplein?
Dat samen wonen zou heel eventueel nog kunnen over twee jaar, maar kinderen komen er de komende tien jaar niet... Is met mijn/haar leeftijd nog niet eens zo gek ook, overigens...quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:20 schreef MaGNeT het volgende:
@TS
Stel, je koopt nu een appartement van 50m2, gaat er over 2 jaar met je vriendin wonen en over 4 jaar wordt ze zwanger. Hoe ga je dat dan nog huisvesten?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:26 schreef Smash-it het volgende:
Heb net een appartement gekocht bij Hoofddorpplein voor 240k, wel samen gedaan met mijn vriend. We hebben 66m2 op de eerste verdieping, met prachtig dakterras. Onze maandlasten zijn 1150 bruto, vve kost 48 per maand, hoeft dus niet echt duur te zijn. Hebben geen spaargeld ingelegd, kosten koper waren 9000 en die hebben we meegenomen in de hypotheek.
Ik zou gewoon elke dag op Funda kijken in de buurt die je leuk vindt en snel reageren als je iets in jouw prijsklasse ziet. Wij hebben heel veel huizen net voor onze neus zien verdwijnen, omdat de eerste kijkers meteen een bod deden. Het is nu uitstekende tijd om te kopen, pak die lage rente nog even. Heb hiervoor bij Surinameplein en bij Mercatorplein gewoond, ook prima buurten voor een appartementje.
Oh en wat hiervoor iemand zei, goed opletten en bouwkundige keuring opnemen als ontbindende voorwaarde. Soms zie je niet dat het huis niet goed is, omdat ze het optisch hebben opgeknapt!
quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:51 schreef Johnny90 het volgende:
Ik wil even reageren op dit topic.
Allereerst een duimpje omhoog naar de originele poster. Dit is een heel interessante topic en ik was zelf ook heel nieuwsgierig naar de totale maandelijkse lasten van een koophuis.
Echter heb ik in drie pagina´s met post´s maar van 1 iemand de vaste lasten gelezen en dit waren alleen de bruto vaste lasten zonder gas, belastingen etc.
OP vraagt duidelijk naar de vaste lasten in de eerste topic. En ik zou dit graag nog eens willen benadrukken.
Ik wil niet onbeleefd zijn maar ik vind het zonde dat er geen antwoord wordt gegevens op de oorspronkelijke post terwijl die heel duidelijk, heel interessant en zeer waarschijnlijk heel leerzaam is.
Fair enough:quote:Op maandag 20 oktober 2014 21:51 schreef Johnny90 het volgende:
Ik wil even reageren op dit topic.
OP vraagt duidelijk naar de vaste lasten in de eerste topic. En ik zou dit graag nog eens willen benadrukken.
1300 rente, is dat normaal bij zo'n hypotheek? Ik vind het best veelquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:11 schreef junkiexp het volgende:
Hier ook even een bijdrage:
Rotterdam centrum, op steenworp afstand van de Coolsingel.
100 m2 + dakterras 30m2.
Gekocht voor 227.500, hypotheek van 268.000
Per maand zijn dit de kosten:
Rente: 1300
Aflossing: 300
VVE: 225
Eneco 150.
Iedere maand van de belasting 500 terug dus netto 1475 per maand.
Vergelijkbare huizen gaan nu rond de 250K weg.
Inmiddels ook al meer dan 20K in de hypotheek zitten dus verwacht geen problemen mochten we ooit verhuizen.
Ik was 23 toen ik dit huis kocht dus ik ben nu ook gewend aan de lasten.
Wij hebben een hogere hypotheek, een lager rentebedrag en een hogere aflossing...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:17 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
1300 rente, is dat normaal bij zo'n hypotheek? Ik vind het best veel
Tsja ligt aan het percentage he, wij zitten volgens mij op 5,75%.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 23:17 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
1300 rente, is dat normaal bij zo'n hypotheek? Ik vind het best veel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |