Ik zoek een appartement van ongeveer 50m2 en op zich zijn er voor dat geld leuke onderhouden appartementjes binnen de ring te vinden. Het is ook een beetje waar je van houdt natuurlijk, maar ik woon alleen en vind het niet erg om de buren soms te horen, en nieuwbouw trekt me niet zo (en vind je hier weinig).quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef TheStranger1158 het volgende:
Met alle repect maar voor 150K-185K heb je niks. Ja een afbraakpand of een klein appartement zonder enige privacy met 150 a 200 euro aan servicekosten. En er komen nog kosten koper bij en de kosten om het op te knappen / naar je zin te maken.
Ik zou wachten tot je spaargeld hebt en je inkomen is gestegen en dan meteen iets fatsoenlijks kopen, nieuwbouw bijvoorbeeld.
Dat burengedoe moet je niet te makkelijk overheen stappen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:53 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik zoek een appartement van ongeveer 50m2 en op zich zijn er voor dat geld leuke onderhouden appartementjes binnen de ring te vinden. Het is ook een beetje waar je van houdt natuurlijk, maar ik woon alleen en vind het niet erg om de buren soms te horen, en nieuwbouw trekt me niet zo (en vind je hier weinig).
Qua kosten heb je gelijk, dat is voor mij ook een struikelblok omdat het toch een smak geld is iedere maand.
Ben er ook bekend mee, uiteraard moet je daar wat mazzel mee hebben, maar nogmaals, ik ben er niet al te kritisch op. Ik woon nu in een oud appartement en hoor de buren vrij vaak, maar het stoort me niet zo. Soms staan ze hier voor de deur of de muziek zachter kan, en dan doe ik dat. In mijn studententijd woonde ik in een container en hoorde ik ieder geluid, maar ik ben een vaste slaper en ben gek op een beetje leven in de brouwerij.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:56 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Dat burengedoe moet je niet te makkelijk overheen stappen.
Lijkt allemaal mee te vallen totdat ze met naaldhakken over de laminaat gaan lopen boven je of zich gaan bemoeien met de geluidsoverlast die ze van jou hebben of het feit dat je rommel in de gallerij hebt gemaakt. Ik ken 100-en horror verhalen van mensen in appartementen.
Ik zou het kunnen navragen, maar ben benieuwd naar wat ervaringen, met name als het gaat om additionele kosten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:12 schreef LXIV het volgende:
Als je bij een bank werkt dan weet je toch wel hoeveel hypotheek je kunt krijgen op je bruto-inkomen.
Dat is een optie, maar voorlopig nog niet, ze studeert en woont nog thuis en ik wil dat ze eerst even op kamers woont voordat ze zou komen inwonen om besef te krijgen van kosten/verantwoordelijkheden. Mijn intentie is om iets te kopen en een kleine 10 jaar later te verkopen (of verhuren).quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:17 schreef rhubarbje het volgende:
Zoek je dan iets waarbij je vriendin op termijn bij je intrekt?
Want als je over 2 jaar weer gaat verkopen omdat je vriendin samen ergens anders wil wonen is de kans op verlies natuurlijk aanwezig
na maar wat wil zij?quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik zou het kunnen navragen, maar ben benieuwd naar wat ervaringen, met name als het gaat om additionele kosten.
Verder werk ik in de zakelijke dienstverlening, dus niet de consumentenmarkt.
[..]
ik wil dat ze eerst even op kamers woont voordat ze zou komen inwonen om besef te krijgen van kosten/verantwoordelijkheden. Mijn intentie is om iets te kopen en een kleine 10 jaar later te verkopen (of verhuren).
Als we beiden willen samenwonen (wil ik nu iig nog lang niet en zij volgens mij ook niet) dan zal dat in mijn huis moeten, niet omdat ik haar als dochter zie maar omdat ik qua carrière, financieel etc. gewoon verder ben, ik ben 5 jaar ouder. Maar nog een aantal jaar door-latten lijkt me de allerbeste optie (voor beiden wel de lusten / niet de lasten en lekker zelfstandig). Bovendien moet je liefde en financieel gewoon zo veel mogelijk scheiden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
na maar wat wil zij?
En ze is je vriendin, niet je dochter...
ze kan best zelf bepalen wat en op wat voor manier ze wil leren
je kunt die dingen ook prima leren terwijl je samen woont
wat als zij wel over 3 jaar wil samenwonen? En niet in jouw huis?
Wou net zeggen. Ze mag mijn kelder wel kopen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:31 schreef LasTeR het volgende:
Holy shit, iets willen kopen van 50 m2.Dat is een veredelde studentenkamer.
Amsterdam.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:16 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Mijn zus had zoiets in centrum amsterdam (1 min lopen van leidseplein). Dat was wel ff 1000 euro per maand aftikken daarvoor
Locatie, locatie, locatie.
In Amsterdam is dat 5 studentenkamersquote:Op zondag 19 oktober 2014 17:31 schreef LasTeR het volgende:
Holy shit, iets willen kopen van 50 m2.Dat is een veredelde studentenkamer.
Ik wil deze (interessante) discussie graag via PB voortzetten als je dat wilt, maar wil hier ff ontopic blijven.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:03 schreef LasTeR het volgende:
Daar werk je toch geen 40 uur of meer per week voor, om op een hokje van 50 m2 te wonen. Ik zal het wel niet begrijpen.
En ik begrijp niet waarom meer ruimte nou zo belangrijk is als er geen kinderen in het spel zijn. Elke vierkante meter kost geld. Niet alleen in aanschaf, maar ook daarna nog aan inrichting en onderhoud.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:03 schreef LasTeR het volgende:
Daar werk je toch geen 40 uur of meer per week voor, om op een hokje van 50 m2 te wonen. Ik zal het wel niet begrijpen.
90m2. Logeerkamer en een waskamer en relatief grote badkamer. Beetje ruimte/comfort is heerlijk.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En ik begrijp niet waarom meer ruimte nou zo belangrijk is als er geen kinderen in het spel zijn. Elke vierkante meter kost geld. Niet alleen in aanschaf, maar ook daarna nog aan inrichting en onderhoud.
En echt, als je het slim inricht kan 50m² ruim gaan aanvoelen. Ik woon nu op 35m² (+vliering) en dat is echt meer dan voldoende.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |