abonnement Unibet Coolblue
pi_146187566
Mwoah
  zaterdag 1 november 2014 @ 17:53:33 #77
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_146190033
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Wel onsportief van Denuwelaere, al had anders Van Aert volgens mij ook gewonnen.
Vooral dom van Denuwelaere, die moet gewoon stoppen en iedereen laten passeren in plaats van wat net niet in de weg te gaan rijden of wat ook de bedoeling mag zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_146192478
quote:
Jan Denuwelaere (Vastgoedservice-Golden Palace) werd gediskwalificeerd door de jury na zijn manoeuvre in de Koppenbergcross, waarbij hij Sven Nys hinderde in de sprint. De renner krijgt ook een boete van 200 Zwitserse Frank.

Denuwelaere werd in de laatste ronde gedubbeld door zijn ploegmaat Wout Van Aert en Sven Nys en ging in de laatste bocht niet uit de weg voor Nys. Normaal wordt een renner uit koers gehaald wanneer hij tachtig procent achterligt op de leider. Dat gebeurt in principe telkens bij het overschrijden van de finish. "In de voorlaatste ronde lag Denuwelaere nog niet zo ver achter", verduidelijkte Guy Dobbelaere van de wedstrijdjury. "Daarom konden we hem niet uit de wedstrijd halen, maar in de laatste ronde moet hij echt bewust heel traag beginnen rijden zijn. Eens duidelijk werd dat hij gedubbeld zou worden, hebben we er alles aan gedaan om hem uit de wedstrijd te zetten. Hij negeerde ons evenwel. We hebben naar hem gefloten, geroepen, gezwaaid, maar hij bleef koersen. Dan wordt het wel moeilijk natuurlijk. We konden hem toch niet van zijn fiets gaan sleuren. En voor hem gaan staan was ook geen optie meer, want dan hinderden we ook Nys en Van Aert."

Uiteindelijk besliste de jury om Denuwelaere te diskwalificeren. Daarnaast krijgt hij twee boetes. "De maximumstraffen", aldus Dobbelaere. "100 Zwitserse Frank wegens het niet opvolgen van de instructies van de jury en 100 euro wegens het verstrekken van hulp aan een ploegmaat die niet in dezelfde ronde rijdt."
pi_146192675
Eigenlijk zouden ze hem een week of twee moeten schorsen. Die diskwalificatie en 100 Frank boete zal 'ie denk ik niet echt wakker van liggen.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:18:39 #80
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146194661
Koekie van eigen deeg. Redelijke compensatie voor wat Nys in het verleden flikte bij Pauwels en Vantornhout. Nu ff afwachten of het morgen in de OOOOzonhovense zandbak wederom de jonkies xijn die een koekie uit kunnen delen.

Maar eerlijk is eerlijk, dit weer was niet Koppenberg waardig. Beetje meer modder en niemand had Nys kunnen volgen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_146198768
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]

quote:
"Ik heb wel nooit een signaal ontvangen dat ik de wedstrijd moest verlaten, ook niet in de slotfase. Ik hoorde aan het gejoel van het publiek wel dat de leiders op komst waren, maar bij het opdraaien van de laatste rechte lijn had ik het gevoel dat ik voldoende ruimte liet."
pi_146199761
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
Koekie van eigen deeg. Redelijke compensatie voor wat Nys in het verleden flikte bij Pauwels en Vantornhout. Nu ff afwachten of het morgen in de OOOOzonhovense zandbak wederom de jonkies xijn die een koekie uit kunnen delen.

Maar eerlijk is eerlijk, dit weer was niet Koppenberg waardig. Beetje meer modder en niemand had Nys kunnen volgen.
ach de laatste beklimming was toch fantastisch om te zien
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_146200753
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:18 schreef wimderon het volgende:

[..]


[..]

Dat laatste is echt klinkklare onzin. Hij had de bocht veel krapper kunnen en moeten nemen. Hij had sowieso eerder door dat ze achter 'm zaten.

Denk niet dat hij ooit nog eentje wint.
  zondag 2 november 2014 @ 07:27:02 #84
66825 Reya
Fier Wallon
pi_146207753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 19:22 schreef Wombcat het volgende:
Eigenlijk zouden ze hem een week of twee moeten schorsen. Die diskwalificatie en 100 Frank boete zal 'ie denk ik niet echt wakker van liggen.
Mee eens, dit is gewoon het verpesten van de koers.
pi_146207884
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 23:17 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat laatste is echt klinkklare onzin. Hij had de bocht veel krapper kunnen en moeten nemen. Hij had sowieso eerder door dat ze achter 'm zaten.

Idd, je zag hem de hele tijd achterom kijken en hij had al een tijdje maar iets van 10 meter voorsprong.

De beelden: http://sporza.be/cm/sporz(...)01_koppenberg_sprint

In het begin van het filmpje kijkt hij om. Op 0:25 nog een keer. Net daarvoor zette hij nog even aan (hij wilde er kennelijk graag voor blijven?). Van Aert draait nog geen 2 seconden na hem de bocht in. Dan heb je een kort recht stukje voor de laatste bocht. Op dat stukje zie je Denieuwelare op een relaxte manier op de pedalen staan, hij zet daar niet vol aan. Dan neemt hij de bocht op zo'n manier dat hij wat in de weg rijdt. Hij laat net voldoende ruimte voor Van Aert om erlangs te gaan en wijkt daarna nog iets naar buiten toe. Je kunt op de beelden overigens niet zien of Nys er dan naast zit of al langs is.

Het heeft de uitslag volgens mij niet beïnvloed, maar Denieuwelare probeerde daar bewust om te hinderen, zodat Nys minder ruimte had om te sprinten.
Als Denieuwelare het echt niet gezien heeft, dan moeten ze zijn licentie afnemen. Het is namelijk levensgevaarlijk om een blinde aan veldrijden mee te laten doen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Wombcat op 02-11-2014 08:37:52 ]
in a crowd you lose humanity
  zondag 2 november 2014 @ 09:20:40 #86
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_146208213
Kijk maar ff naar de analyses op Veldritkrant.be. Daar staan een uitspraak van Nys "mentale kwestie" waar hij dit seizoen nog wel eens vaker mee te maken zal krijgen. Want hoe Nys ook gerespecteerd wordt, als de andere Belgen hem een loer kunnen draaien, zullen ze het niet laten, daarvoor heeft hij in het verleden te weinig weggegeven. Maar wie was nu de regisseur van dit alles? Albert?

Ik moet niet aan de Belgische volksopstand denken wanneer Nys gisteren door 2 niet belgische BKCP ers zo in de tang genomen zou zijn. w/

Die arme Wout van Aert wordt op Twiiter al afgebrand als die nieuwe Mario de Clerq (waar het gros van de belgen een bloedhekel aan had)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_146210156
Van Aert kan hier niets aan doen en was erg sterk gisteren. De Nieuwelaere is een idioot en heeft zijn teamgenoot helemaal geen plezier gedaan want de glans is wel een beetje van de zege af
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 2 november 2014 @ 14:54:10 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146214756
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 08:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd, je zag hem de hele tijd achterom kijken en hij had al een tijdje maar iets van 10 meter voorsprong.

De beelden: http://sporza.be/cm/sporz(...)01_koppenberg_sprint

In het begin van het filmpje kijkt hij om. Op 0:25 nog een keer. Net daarvoor zette hij nog even aan (hij wilde er kennelijk graag voor blijven?). Van Aert draait nog geen 2 seconden na hem de bocht in. Dan heb je een kort recht stukje voor de laatste bocht. Op dat stukje zie je Denieuwelare op een relaxte manier op de pedalen staan, hij zet daar niet vol aan. Dan neemt hij de bocht op zo'n manier dat hij wat in de weg rijdt. Hij laat net voldoende ruimte voor Van Aert om erlangs te gaan en wijkt daarna nog iets naar buiten toe. Je kunt op de beelden overigens niet zien of Nys er dan naast zit of al langs is.

Het heeft de uitslag volgens mij niet beïnvloed, maar Denieuwelare probeerde daar bewust om te hinderen, zodat Nys minder ruimte had om te sprinten.
Als Denieuwelare het echt niet gezien heeft, dan moeten ze zijn licentie afnemen. Het is namelijk levensgevaarlijk om een blinde aan veldrijden mee te laten doen.
Ja vond het een kutstreek.
pi_146214971
Straks Zonhoven op VT4.
De stream is al weer lekker aan het haperen :{
in a crowd you lose humanity
pi_146215220
Ff afkloppen maar tot dusver loopt ie hier lekker.

Dat België is toch wel een beetje een bananenrepubliek. Hoe moeilijk is het om een fatsoenlijke stream op poten te zetten?

Anders moet je ff op procyclinglive kijken.
pi_146215583
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:05 schreef Tommeke het volgende:
Ff afkloppen maar tot dusver loopt ie hier lekker.

Dat België is toch wel een beetje een bananenrepubliek. Hoe moeilijk is het om een fatsoenlijke stream op poten te zetten?

Anders moet je ff op procyclinglive kijken.
Anderzijds ben blij dat de Belgen hun stream voor buitenlanders beschikbaar maken.
pi_146215618
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Anderzijds ben blij dat de Belgen hun stream voor buitenlanders beschikbaar maken.
Daar ben ik het wel mee eens hoor!
pi_146215852
Denieuwelaere houdt nog steeds vol dat 'ie ze niet zag aankomen :')
in a crowd you lose humanity
pi_146216169
Om hoelaat begint het vandaag ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_146216226
Zie het al, beginnen nu dus.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_146216298
Wat een massa volk _O-
pi_146216312
Topstream weer _O_
pi_146216343
Slechte start van VDP.
pi_146216676
Stream is prima hier
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_146216717
Versnelling Nys.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')