Nys is al buitenspel voor de Wereldbeker dus die telt sowieso niet meer.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Wuyts vergeet het seizoen en zet alle hoop al op het WK.
De Knegt en Groenendaal, een tijd geleden in (ik geloof) Sint Michielsgestel. Daarna kan ik me niet echt meer iets herinneren.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat je naar de tijden van Richard Groenendaal moet. Die fietste samen met v/d Poel en de Vos. Daarvan zullen er toch wel ooit twee tegelijk op het podium hebben gestaan?
Al en Boom hebben nog podium gereden, maar nooit samen. Moet dus haast wel een wedstrijd zijn waar Groenendaal podium reed.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De Knegt en Groenendaal, een tijd geleden in (ik geloof) Sint Michielsgestel. Daarna kan ik me niet echt meer iets herinneren.
Uiteraard, alsders was het zeer recent in Gieten........ remember. Maar Pijnacker 2005 klopt helemaal. Zo vaak gebeurde het ook niet, de keer daarvoor was in 1999 in Luxemburg.quote:
Wat een internationale kalender was er toen nog.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Uiteraard, alsders was het zeer recent in Gieten........ remember. Maar Pijnacker 2005 klopt helemaal. Zo vaak gebeurde het ook niet, de keer daarvoor was in 1999 in Luxemburg.
1 wedstrijd per land was ooit het idee, maar dan zou je nu een te beperkt aantal wedstrijden hebben.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat een internationale kalender was er toen nog.
Wel verbaast dat het aantal wedstrijden toen ongeveer hetzelfde was. Ik dacht er toen meer (circa 8) wedstrijden waren per seizoen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141022_01335214quote:Mario De Clercq legt bom onder veldritwereld: ‘Schaf startgelden af’
Dit snap ik nietquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:29 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141022_01335214
Ergens heeft hij wel gelijk, maar aan de andere kant moet je ook simpelweg onderkennen dat het hele veldritcircus qua concept (niet qua type wedstrijd, uiteraard) eerder in het verlengde ligt van kermiskoersen.
Als Vontornout had gewild had hij toch kunnen starten zonder startgeld? Of mag je niet starten als je geen startgeld krijgt?quote:Het feit dat Klaas Vantornout vorige week zijn titel niet kon verdedigen in Ardooie zit blijkbaar diep bij Sunweb-Napoleon Games. De voormalige Belgische kampioen kon toen niet starten omdat het startgeld volgens de organisatie op was.
Hij zal wel bang zijn dat als hij daarmee begint, niemand meer startgeld wil betalen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit snap ik niet
[..]
Als Vontornout had gewild had hij toch kunnen starten zonder startgeld? Of mag je niet starten als je geen startgeld krijgt?
Dat snap ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Hij zal wel bang zijn dat als hij daarmee begint, niemand meer startgeld wil betalen.
Dat sowieso; je vraagt je überhaupt af hoeveel mensen naar de koers komen om Klaas Vantornout te zien.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 18:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar als de organisatie niet wil betalen, dan vraagt hij kennelijk teveel.
quote:1 Wout Van Aert Vastgoedservice - Golden Palace Cycling Team 01:02:59
2 Sven Nys Crelan - AA Drink Team +00:15
3 Klaas Vantornout Sunweb - Napoleon Games Cycling Team +00:38
4 Jim Aernouts Sunweb - Napoleon Games Cycling Team +01:50
5 Sven Vanthourenhout Crelan - AA Drink Team +01:57
6 Bart Wellens Telenet Fidea Cycling Team +02:26
7 Kevin Pauwels Sunweb - Napoleon Games Cycling Team +02:49
8 Toon Aerts Telenet Fidea Cycling Team +03:05
9 Bart Aernouts Corendon - KwadrO Cycling Team +03:32
10 Jan Denuwelaere Vastgoedservice - Golden Palace Cycling Team +05:20
Losstaande A-cross, net als morgen. UCI had een vrij weekeinde in de schema's ingebouwd, dus zijn er weer twee nieuwe Belgische crossen ontstaan. Organisatoren van vandaag geven in De Standaard aan dat ze een budget van 200.000 euro hebben, waarvan een kwart opgaat aan startgelden. Kortom 50.000 euro. Nys vroeg om deel te nemen (en krijgt dus) 15.000 euro.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Lekker divers. Of was het een nationale cross?
Wel mooi resultaat voor van Aert iig.
Bron: NIEUWSBLAD.BEquote:Het Leuvense parket wil dokter Chris Mertens uit Rotselaar voor de rechter. Na 2,5 jaar is het klaar met het onderzoek naar dopingpraktijken in het kabinet van de sportarts. Hij wordt ervan verdacht bloedtransfusies met ozon te hebben uitgevoerd en sporters actief aangezet te hebben tot doping.
In zijn zog komen ook heel wat topsporters in opspraak. Maar liefst 19 sporters – het merendeel bekende en semi-bekende wielrenners en veldrijders – riskeren een schorsing. Hoewel de therapie in een schemerzone zit, is het gerecht duidelijk: manipulatie met ozon is verboden. ‘Wij menen dat ze zich schuldig hebben gemaakt aan dopinginbreuken’, klinkt het bij het Leuvense parket. De dossiers worden nu doorgegeven aan de bevoegde dopinginstanties, die moeten beslissen of de sporters geschorst worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |