ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Dus zet NS in elk geval tot 17 november een busje in dat deze mensen van de noord- naar zuidkant brengt en vice versa. Midden november gaat de tunnel naar spoor 2 weer open.
Onzin. Spoor 2 is nooit per tunnel bereikbaar geweest en zal dat voor zover ik weet ook niet worden. Waarschijnlijk bedoelen ze dat bij het ingaan van de volgende bouwronde spoor 5 weer volledig operationeel is (en wel bereikbaar via de nieuwe tunnel), waardoor spoor 2 niet meer nodig is.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Onzin. Spoor 2 is nooit per tunnel bereikbaar geweest en zal dat voor zover ik weet ook niet worden. Waarschijnlijk bedoelen ze dat bij het ingaan van de volgende bouwronde spoor 5 weer volledig operationeel is (en wel bereikbaar via de nieuwe tunnel), waardoor spoor 2 niet meer nodig is.
Dat inderdaad, spoor 2 gaat juist buiten dienst vanwege de bouw van de centrumkant.
In sommige sprinters van de NS doet het lichtsignaal het niet waarmee de machinist ziet of alle deuren zijn gesloten. De groene lampen springen soms ook aan wanneer de deur waar de conducteur staat nog open is.
De NS doet daarom "diepgravend onderzoek" naar de problemen bij zes treintoestellen. Het gaat om sprinters van het type SGM, de voorloper van de nieuwe NS-Sprinters.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vroeger, toen je bij de conducteur nog aan boord kon springen terwijl de trein al wegreed. Dat waren nog eens tijden
Ja, en toen je in ICK, ICR en ICM de deuren bij lage snelheid al kon opengooien.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 17 oktober 2014 12:00 schreef ReisT het volgende: Zie het vorige topic Probleem speelt al een hele tijd. Gelukkig heeft de NOS er geen onzinlijstje met trajecten bij gedaan.
oeps gemist, artikel was van 11.28 dacht dat het "nieuws" was/is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 17 oktober 2014 10:16 schreef Dr_Flash het volgende: en ik zag dat het volgende week weer railpubquiz of zoiets is bij de Nederlandse Vereniging van Beurtvaarders en Smakkelaars
Klopt, 25 oktober in Amersfoort Het is de Nederlandsche Vereeniging voor Belangstellen in het Spoor- en Tramwegweezen trouwens
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je hebt in Enschede tenminste nog keuze of je de IC van kwart over (ICM) of kwart voor (VIRM) pakt. Heerhugowaard heeft niks anders dan VIRM in de IC's...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 17 oktober 2014 12:41 schreef dennistd het volgende: Je hebt in Enschede tenminste nog keuze of je de IC van kwart over (ICM) of kwart voor (VIRM) pakt. Heerhugowaard heeft niks anders dan VIRM in de IC's...
Ja dat denk ik ook telkens van en naar Groningen, maar dat draait vrijwel altijd uit op VIRM..
Op vrijdag 17 oktober 2014 12:42 schreef James1988 het volgende: Ik heb al een tijdje geen VIRM meer gezien in Breda eigenlijk, ik zie vooral ICR, ICM en DDZ.
VIRM rijdt in het weekend op Roosendaal-Zwolle.
Zowel de toeslagen als de klassewissel gelden voor de hele dag. Wil je met een klassewissel na 1 rit weer 2e klas reizen dan moet je langs de automaat.
Zowel de toeslagen als de klassewissel gelden voor de hele dag. Wil je met een klassewissel na 1 rit weer 2e klas reizen dan moet je langs de automaat.
Mooi, bedankt. Hoef ik niet naar een plekje te zoeken tussen de studenten.
[ Bericht 4% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 17-10-2014 14:17:02 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ohja, vergeten hier te vertellen, NS heeft mijn verzoek tot terugbetaling van gekochte kaartjes gehonoreerd nadat ik deze gekocht had omdat ik mijn abonnement vergeten was. Ik krijg de kosten + eenmalige ov-chipkaart toeslag teruggestort op mijn rekening.
Dit was overigens na tussenkomst van Driek, de regeling is officieel afgeschaft voor nieuwe abonnementen, nu is er betaald op basis van coulance.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op vrijdag 17 oktober 2014 14:11 schreef _serial_ het volgende: Ohja, vergeten hier te vertellen, NS heeft mijn verzoek tot terugbetaling van gekochte kaartjes gehonoreerd nadat ik deze gekocht had omdat ik mijn abonnement vergeten was. Ik krijg de kosten + eenmalige ov-chipkaart toeslag teruggestort op mijn rekening.
Dit was overigens na tussenkomst van Driek, de regeling is officieel afgeschaft voor nieuwe abonnementen, nu is er betaald op basis van coulance.
Mooi dat het opgelost is, jammer dat het normale beleid zoveel verslechterd wordt.
Scheelt dat geld dan? In de papieren-kaartjes tijd was een overgang 2e->1e klas ook een dagkaart geloof ik.
Scheelt dat geld dan? In de papieren-kaartjes tijd was een overgang 2e->1e klas ook een dagkaart geloof ik.
Als je vrij reizen hebt is het automatisch een dagkaart, anders betaal je gewoon het 1e klas-tarief ipv 2e klas. Ik heb een klassewissel gedaan toen ik op vrijdagochtend met mijn weekend vrij 1e klas moest reizen. Omdat ik dan alleen recht heb op korting heb ik een klassewissel naar 2e klas erop gezet, zodat ik een stuk minder kwijt was voor die reis. Op de bestemming heb ik hem eraf gehaald, om zo 's avonds weer 1e klas te kunnen reizen (toen was mijn weekend vrij wel geldig).
Nope, die kon je ook per rit kopen. Tegenwoordig kan dat niet meer, als je bijvoorbeeld Dal Vrij hebt kun je allleen maar een overgang kopen voor de daluren (¤ 15, ¤ 10 in het weekend) of de hele dag (¤ 25). Voor een ritje van 20 minuten is dat een beetje onevenredig duur.
quote:
VVD: camera’s in plaats van OV-chipkaart Partij wil filmen waar reiziger in- en uitstapt
Door Rudolf Julius en Alexander Brandenburg • vrijdag 17 oktober 2014
Als het aan de VVD ligt, wordt de OV-chipkaart op korte termijn vervangen door camera’s op het station. De partij wil filmen waar de reiziger in- en uitstapt en op basis van die informatie achteraf een rekening sturen.
VVD-Kamerlid Betty de Boer denkt dat het plan alleen maar voordelen voor de reiziger heeft: “Met een camerasysteem hoef je nooit meer na te denken of je wel genoeg geld hebt om te reizen. Eigenlijk hoef je als reiziger helemaal niets meer, behalve duidelijk herkenbaar in beeld komen.”
De Boer stelt dat de huidige OV-chipkaart in veel opzichten niet aan de wensen van de burger voldoet: “Als je het aan de mensen zelf overlaat, gaat er helaas altijd wel wat mis. Kun je ervan op aan dat iemand die uitcheckt in Almelo daar ook echt is geweest? Met een camera wel, die liegt niet.”
De VVD wil camera’s plaatsen bij de ingang, op de perrons en in de trein zelf. De Boer: “Door de reiziger tijdens de hele reis te filmen, kun je zwartrijden bestrijden zonder onnodig veel personeel in te zetten. Bijkomend voordeel is dat je in de gaten kunt houden of er andere onoorbare zaken plaatsvinden, zoals praten in de stiltecoupé.”
Als je er dagelijks mee rijdt kom je er snel genoeg achter dat er nogal wat achterstallig onderhoud is en dat sommige bakken langs mogen voor een inspectie bij de draaistellen
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 17 oktober 2014 15:38 schreef dennistd het volgende: ICRm heeft wel airco volgens mij hoor. Het enige airco-loze materieel is Plan V, SGM en DM'90.
En bij SLT lijkt de temperatuur te worden ingesteld door een random-knop die de machinist aan het begin van de rit indrukt, en een waarde tussen 15 en 30 uitspuugt. Vanochtend kwam er nog een als een rijdende bakoven uit Eindhoven binnengereden, bij vertrek werd het even stil en daarna sprong de airco aan op standje "koel m'n bier".
Ah: Een goede test voor een HHPI PowerHaul. De 29008 is naar België getransporteerd, en zal vannacht met een 3200 ton zware kolentrein tussen Luik en Gouvy testen gaan doen.
Als je er dagelijks mee rijdt kom je er snel genoeg achter dat er nogal wat achterstallig onderhoud is en dat sommige bakken langs mogen voor een inspectie bij de draaistellen
Ik reis sowieso elke week Zwolle-Arnhem en zeg zeker elke 3 weken Arnhem-Zwolle en bijna altijd met ICRm, vind het erg comfortabel reizen. Stukken comfortabeler dan een VIRM, waar je niet eens je bagage kwijt kunt. Om over de smalle stoeltjes en de stoelen aan het raam waar je je benen niet kwijt kunt maar te zwijgen.
Ik reis sowieso elke week Zwolle-Arnhem en zeg zeker elke 3 weken Arnhem-Zwolle en bijna altijd met ICRm, vind het erg comfortabel reizen. Stukken comfortabeler dan een VIRM, waar je niet eens je bagage kwijt kunt. Om over de smalle stoeltjes en de stoelen aan het raam waar je je benen niet kwijt kunt maar te zwijgen.
Regelmatig juist. De stoelen zijn de fijnste en er is ruim genoeg bagage- en werkruimte. Geen WiFi in de trein, maar daar mis je natuurlijk niets aan. Verder ben ik vrij lang en hoef ik in ICRm nergens te bukken of iets dergelijks.
De enige Britse treinen die ik van binnen heb gezien zijn de Eurostar, wat voorstadsspul rond Londen (Networkers en Electrostars), een best wel comfortabel rijtuig in een stoomtrein en een oude DMU.
Regelmatig juist. De stoelen zijn de fijnste en er is ruim genoeg bagage- en werkruimte. Geen WiFi in de trein, maar daar mis je natuurlijk niets aan. Verder ben ik vrij lang en hoef ik in ICRm nergens te bukken of iets dergelijks.
Mja, ik vind de stoelen dus niet bijzonder comfortabel. Geef mij maar ICM of DDZ.
vandaag driemaal Plan V oftewel Mat 64 stellen van Heerlen naar Schiphol als intercitytrein 3566. Daarna ging het drietal terug naar Utrecht als Intercitytrein 3575, waar het van de radar verdween.
[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 18-10-2014 11:32:10 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 17 oktober 2014 23:52 schreef spectrumanalyser het volgende: vandaag driemaal Plan V oftewel Mat 64 stellen van Heerlen naar Schiphol als intercitytrein 3655. Daarna ging het drietal terug naar Utrecht als Intercitytrein 3575, waar het van de radar verdween.
Als ik dan naar Heerlen zou moeten waas ik wel half uur langer op Schiphol gebleven
De Belgen staken overal om, dus een bezuiniging die lager uitvalt is ook reden voor een extra dag staking
Ik vraag me wel eens af hoe de gemiddelde Belg nou eigenlijk denkt over het aantal stakingen... Zelf zou ik er echt knettergek van worden dat om elk wissewasje het halve land plat ligt, maar ik ben dan ook gewoon helemaal tegen staken. Als je dan toch het bedrijf wilt pakken in de ov-sector rij dan gewoon door zonder kaartjes te verkopen, dan dupeer je de reiziger in elk geval niet.
Op zaterdag 18 oktober 2014 07:45 schreef dennistd het volgende: Als je dan toch het bedrijf wilt pakken in de ov-sector rij dan gewoon door zonder kaartjes te verkopen, dan dupeer je de reiziger in elk geval niet.
Dat mag niet van de wet. Staken wel, dat is een recht.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die Belgen staken zo'm 300 dagen per jaar. Is er niet een Bond voor Stakers of zo? Ze maken overuren! Misschien moet er eens een keer een staak-staking komen!
Dat mag niet van de wet. Staken wel, dat is een recht.
Zal er iemand ingrijpen dan als ze gewoon een aantal dagen niet controleren op vervoersbewijs? Op die manier gaan misschien extra mensen met de trein wat op termijn misschien extra klanten oplevert
Op zaterdag 18 oktober 2014 12:37 schreef b2py het volgende: Ben je onder de 26? Hebben ze speciale Roosendaal naar elk Belgisch station retourtjes voor
Note: wel creditcard vereist.
Top! Via de nmbs website? Naampje van die kaart toevallig?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Als ik het goed begrijp moet de HSL in de periode 2015 - 2024 dus het volgende op gaan brengen, ongeacht de exploitant:
quote:
¤ 62,2 miljoen in het kalenderjaar 2015; ¤ 63,8 miljoen in het kalenderjaar 2016; ¤ 72,6 miljoen in het kalenderjaar 2017; ¤ 80,3 miljoen in het kalenderjaar 2018; ¤ 86,1 miljoen in het kalenderjaar 2019; ¤ 91,7 miljoen in het kalenderjaar 2020; ¤ 97,2 miljoen in het kalenderjaar 2021; ¤ 100,8 miljoen in het kalenderjaar 2022; ¤ 104,4 miljoen in het kalenderjaar 2023; ¤ 123,7 miljoen per kalenderjaar vanaf 2024.
Dus als in 2020 een private vervoerder treinpaden aanvraagt over de HSL, gaan de kosten voor NS omlaag?
Op zich geen onredelijke constructie, al vind ik het wel opvallend dat de kosten oplopen i.p.v. ieder jaar gelijk zijn.
*aluhoedje opzet* Mocht die private vervoerder erg succesvol zijn, dan zou NS kunnen besluiten om de Beneluxtrein niet meer te laten rijden. Die private vervoerder krijgt dan ineens te maken met (fors?) hogere rijpadprijzen, waarvoor mogelijk de inkomsten ontbreken. Private vervoerder weg, Beneluxtrein weer terug, NS weer monopolist? *aluhoedje afzet*
Op zaterdag 18 oktober 2014 17:02 schreef James1988 het volgende: *aluhoedje opzet* Mocht die private vervoerder erg succesvol zijn, dan zou NS kunnen besluiten om de Beneluxtrein niet meer te laten rijden. Die private vervoerder krijgt dan ineens te maken met (fors?) hogere rijpadprijzen, waarvoor mogelijk de inkomsten ontbreken. Private vervoerder weg, Beneluxtrein weer terug, NS weer monopolist? *aluhoedje afzet*
Op station Tilburg heeft een instorting plaatsgevonden bij het inschuiven van een nieuwe tunnel.
Gaat om een deel van de betonnen constructie waar de fietsenstalling naast spoor 1 op staat.
Op zaterdag 18 oktober 2014 18:55 schreef JDude het volgende: Op station Tilburg heeft een instorting plaatsgevonden bij het inschuiven van een nieuwe tunnel.
Iets over de leverancier van de nieuwe snelste stoptrein ter wereld. Ja dat dat München - Nuremberg is weet ik nog, maar wie dat materieel gaat leveren
Op zaterdag 18 oktober 2014 19:23 schreef b2py het volgende: Iets over de leverancier van de nieuwe snelste stoptrein ter wereld. Ja dat dat München - Nuremberg is weet ik nog, maar wie dat materieel gaat leveren
Ik weet er geen snars van Maar daar gaat het ook niet om, het gaat om de discussie achteraf. Lekker oorlog maken over of een antwoord nou net wel of net niet goed is
Op zaterdag 18 oktober 2014 19:23 schreef b2py het volgende: Iets over de leverancier van de nieuwe snelste stoptrein ter wereld. Ja dat dat München - Nuremberg is weet ik nog, maar wie dat materieel gaat leveren
Ik weet er geen snars van Maar daar gaat het ook niet om, het gaat om de discussie achteraf. Lekker oorlog maken over of een antwoord nou net wel of net niet goed is
Er gaat maandag iets ruiken naar "uitgelopen werkzaamheden" daar..
Lag sowieso al t/m donderdag plat.
Op zaterdag 18 oktober 2014 20:11 schreef Dr_Flash het volgende: Die "minder overstaps dus deze reisroute mag" daar kun je wel idiote dingen mee uithalen trouwens.
Rotterdam Alexander - Etten-Leur via Deventer is een toegestane reisroute.
Tot aan Den Bosch met de bus dan, als je voorgevoel klopt.
Teletekst meldt dat op station Tilburg een deel van een perron is ingestort. FYI: het gaat her om het voormalige postperron, dus net om een reizigers perron. Nog even los van het feit dat er geen treinen van/naar Tllburg rijden.
Welke klapjostie van die tokkie-organisatie achter de Spoorparade heeft eigenlijk bedacht dat er weinig plekken op de tribunes moet zijn? Voor die Treinparade had men uiteindelijk 2 tribunes gebouwd (gepland was er maar één!), maar voor die Treinparade van 13:00 kon men rond 12:40 al niet meer naar binnen "want de tribunes zitten al vol" en "kom over 2 uur maar terug, maar wees op tijd, want anders heb je pech en moet je weer wachten"....
Op zaterdag 18 oktober 2014 22:08 schreef greavy het volgende: Welke klapjostie van die tokkie-organisatie achter de Spoorparade heeft eigenlijk bedacht dat er weinig plekken op de tribunes moet zijn? Voor die Treinparade had men uiteindelijk 2 tribunes gebouwd (gepland was er maar één!), maar voor die Treinparade van 13:00 kon men rond 12:40 al niet meer naar binnen "want de tribunes zitten al vol" en "kom over 2 uur maar terug, maar wees op tijd, want anders heb je pech en moet je weer wachten"....
En nee, ik was er niet als fotograaf heen gegaan. Gewoon om even rond te neuzen. Waren toch een paar uur met de SSN-trein in het Amersfoortse. Morgen weer, maar dan zoek ik wel iets anders om de tijd te vullen.
Wow, om een of andere reden zijn er vanavond "snelbussen" Breda-Arnhem ingepland. Zeven stops en reistijd volgens de planner maar liefst 3:05.
Die snelbussen hebben te maken met de (beroerde) overstappen op Den Bosch op dat tijdstip. Daardoor heeft NS de bussen laten doorrijden naar Arnhem. Nette service. Ter voorbeeld:
Breda 22:46 Tilburg 23:16 x 23:24 Den Bosch 23:59 x 0:00 Oss 0:28 Nijmegen 01:04 Lent 01:13 Elst 01:23 Arnhem Zuid 01:37 Arnhem 01:51
Op zaterdag 18 oktober 2014 22:08 schreef greavy het volgende: Welke klapjostie van die tokkie-organisatie achter de Spoorparade heeft eigenlijk bedacht dat er weinig plekken op de tribunes moet zijn? Voor die Treinparade had men uiteindelijk 2 tribunes gebouwd (gepland was er maar één!), maar voor die Treinparade van 13:00 kon men rond 12:40 al niet meer naar binnen "want de tribunes zitten al vol" en "kom over 2 uur maar terug, maar wees op tijd, want anders heb je pech en moet je weer wachten"....
Tsja, reizigersoverschot. GEEN idee.
"U telt voor ons, wij tellen u!"
OV-Chipkaart zou je ook KUNNEN gebruiken om je materieelplanning op af te stemmen. In plaats van op kafkaeske manier elke afzonderlijke reiziger te gaan monitoren. Ziek ziek ziek sterfbedrijf.
Op zaterdag 18 oktober 2014 22:26 schreef greavy het volgende: Die snelbussen hebben te maken met de (beroerde) overstappen op Den Bosch op dat tijdstip. Daardoor heeft NS de bussen laten doorrijden naar Arnhem. Nette service. Ter voorbeeld:
Breda 22:46 Tilburg 23:16 x 23:24 Den Bosch 23:59 x 0:00 Oss 0:28 Nijmegen 01:04 Lent 01:13 Elst 01:23 Arnhem Zuid 01:37 Arnhem 01:51
Ah zo. Maar zelfs met een beroerde overstap moet je toch nog wel binnen de twee uur in Arnhem kunnen zijn uit Den Bosch? Of is de laatste trein om middernacht al weg?
Vanuit Den Bosch gaat er om 0:53 nog een trein (om 23:53 is er net 1 vertrokken, wederom met overstap in Utrecht en dan 01:29 in Arnhem via Utrecht) met overstap in Utrecht. Dan ben je 02:29 in Arnhem. Opmerkelijk dat het reisadvies met de bus niet in de Reisplanner staat als je Den Bosch - Arnhem intoetst.
De laatste rechtstreekse trein op dit traject rijdt deze avond al om 23:41 uit Den Bosch weg. Voor reizigers naar Nijmegen gaat de laatste sprinter eventueel om 23:56 nog, zonder verdere aansluitingen aldaar richting Arnhem
Eind van de avond ook nog wat bussen Breda-Venlo zie ik. Prima weekje voor de touringcarbedrijven.
Reistijd van circa 2u15 Breda - Venlo. Opmerkelijk: Beide Snelbussen van 23:56 slaan Tilburg over, maar stoppen beide wel in Eindhoven. Na Eindhoven rijdt men via de IC-stations verder, maar elke van de 2 bussen bedienen andere stations.
Edit: Ik zie dat er sowieso geen bussen tussen Tilburg en Eindhoven rijden. Reizigers voor Tilburg-Eindhoven dienen via Oisterwijk of Den Bosch te reizen.
Top dan kan iedereen weer helemaal vooraan gaan instappen om in Breda gelijk bij de trap uit te komen om nog een beetje fatsoenlijk die bus te kunnen halen en kunnen de conducteurs weer gaan zeiken dat reizigers een stel idioten zijn die zich niet fatsoenlijk over de trein verspreiden. Zin in .
Waar stoppen die bussen eigenlijk? Recht voor het station is daar helemaal geen plek voor vanwege taxi en P+R-gedoe. Ik zag vrijdag wel wat borden met "NS-bussen" erop, maar ik zag niet waar ze heen verwezen.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 18-10-2014 23:53:49 ]
Ik had begrepen dat het bij de winkels in het nieuwe station van Breda een stuk minder druk is dan vroeger. Da's niet zo gek, want ze liggen totaal niet meer in de looproute van de reizigers.
Ik had begrepen dat het bij de winkels in het nieuwe station van Breda een stuk minder druk is dan vroeger. Da's niet zo gek, want ze liggen totaal niet meer in de looproute van de reizigers.
Daarom "mogen" reizigers dus ook niet in bijvoorbeeld Utrecht of Eindhoven vanaf de nieuwe voetgangersbrug het perron kunnen bereiken. "Want dan komen ze niet meer langs de winkeltjes". Nee, laat NS maar bepalen wat goed is voor de mensen, dan komen we er wel. Bom erop.
Dat de winkeliers er niet blij mee zijn snap ik wel, ze hadden vroeger een mooie plek met duizenden ogen per dag. Nu hebben ze misschien een tiende daarvan.
Zal wel tijdelijk zijn he Dat heb je met verbouwingen. Van reizigers kun je kennelijk alles maar vergen. Tien keer zo ver omlopen, hoge trappen op en af... Zou niet weten waarom je met die winkeliers dan wel medelijden moet hebben.
Op zondag 19 oktober 2014 00:17 schreef James1988 het volgende: Dat de winkeliers er niet blij mee zijn snap ik wel, ze hadden vroeger een mooie plek met duizenden ogen per dag. Nu hebben ze misschien een tiende daarvan.
Zijn het stervex-winkels? Dan heb ik 0,0 medelijden...
Misschien dat er nog wat (gedwongen) passanten gaan komen als het parkeerdek open gaat, maar dat zal afhangen van waar de trappen en liften komen.
Van de gewone reizigers hoef je het niet meer te verwachten: vanaf het busperron kom je meteen in de tunnel uit die naar de perrons leidt, de ingangen van het station liggen aan de uiteinden van die tunnel.
Vrijwel alle winkels zitten aan een zijkant, waar je als reiziger eigenlijk nooit hoeft te zijn. De enige uitzonderingen zijn de AH To Go, de Kiosk, een (nog te openen) vestiging van Jamin en de informatiebalies.
Overigens is het natuurlijk wel zo dat die winkeliers aan alle kanten gebonden zijn door stervex, en koste wat het kost een X bedrag aan NS moeten afdragen. Dan is het wel fijn voor ze als daar ook wat inkomsten tegenover staan. NS gaat ze echt niet compenseren van "huu er komen zoveel minder reizigers bij jullie langs, weet je wat, betaal ons maar minder." Die zijn gewoon de lul. Maar ja eigenlijk is elke gek die met stervex in zee gaat een lul. Je vraagt er gewoon zelf om dan
Misschien dat er nog wat (gedwongen) passanten gaan komen als het parkeerdek open gaat, maar dat zal afhangen van waar de trappen en liften komen.
Van de gewone reizigers hoef je het niet meer te verwachten: vanaf het busperron kom je meteen in de tunnel uit die naar de perrons leidt, de ingangen van het station liggen aan de uiteinden van die tunnel.
Vrijwel alle winkels zitten aan een zijkant, waar je als reiziger eigenlijk nooit hoeft te zijn. De enige uitzonderingen zijn de AH To Go, de Kiosk, een (nog te openen) vestiging van Jamin en de informatiebalies.
1+1 = 2 : Die winkeltjes zullen wel verplaatst worden zodanig dat ze in de reizigersstroom komen te liggen. En die bovendien het liefst zo veel mogelijk hinderen. "JAAA We weten ook wel dat jullie in de spits allemaal zo snel mogelijk het station uit willen naar jullie bus of auto. MAAR dat gaat zo maar niet want daar verdienen we niks aan. EERST allemaal door de Hunkemöller hippe beehaatjes kopen "
Op zondag 19 oktober 2014 00:43 schreef Dr_Flash het volgende: Die winkeltjes zullen wel verplaatst worden zodanig dat ze in de reizigersstroom komen te liggen.
Daar is dus echt geen plaats voor.
Had men een Rotterdam-achtige tunnel willen bouwen, dan hadden ze een veel bredere tunnel moeten bouwen. Of er niet voor moeten kiezen om de tunnel in tweeën te splitsen, maar NS moest en zou zo nodig van die klotepoortjes plaatsen.
Had men een Rotterdam-achtige tunnel willen bouwen, dan hadden ze een veel bredere tunnel moeten bouwen. Of er niet voor moeten kiezen om de tunnel in tweeën te splitsen, maar NS moest en zou zo nodig van die klotepoortjes plaatsen.
eerst winkeltjes, en als er dan nog een meter voor de mensen overblijft, mooi. Hoeven we minder poortjes te plaatsen. Dat het dan een uur duurt voordat iedereen uitgecheckt is is niet ons probleem
eerst winkeltjes, en als er dan nog een meter voor de mensen overblijft, mooi. Hoeven we minder poortjes te plaatsen. Dat het dan een uur duurt voordat iedereen uitgecheckt is is niet ons probleem
1+1 = 2 : Die winkeltjes zullen wel verplaatst worden zodanig dat ze in de reizigersstroom komen te liggen. En die bovendien het liefst zo veel mogelijk hinderen. "JAAA We weten ook wel dat jullie in de spits allemaal zo snel mogelijk het station uit willen naar jullie bus of auto. MAAR dat gaat zo maar niet want daar verdienen we niks aan. EERST allemaal door de Hunkemöller hippe beehaatjes kopen "
Gewoon het Efteling idee: om het station uit te komen moet je eerst door een winkel heen
Ede-Wageningen op het middenperron dacht ik, in Barneveld Centrum zit er ook zoiets, en op Barneveld Noord heeft men in de spits een kleine kiosk open. En misschien ergens (ver) buiten de randstad nog wat verdwaalde winkeltjes.
Ook al zoiets ja. En de fietsenstalling werkt ook al niet prettig met twee deuren die alleen als uitgang fungeren. Als je terugkomt om je fiets op te halen moet je helemaal omlopen langs de ingang waar je 's morgens ook binnenkwam. Of de doorgang naast de (rol)trap van spoor 8 die is dichtgemaakt waardoor ook al zo'n onlogische looproute ontstaat.
In het begin was ik overdonderd door de omvang en de afwerking, maar langzaamaan beginnen al die minpunten te veel de overhand te krijgen.
Op zondag 19 oktober 2014 08:09 schreef dennistd het volgende: Op kleine stations zijn wel vaker niet-stervex zaken. Zoals Almelo de Riet, Wierden, Enschede Drienerlo (is die nog open eigenlijk?)
Op Amersfoort heb je perron 4/5, dat is ook geen servex. En ergens op de MLL zit ook een eettent geloof ik. In Oldenzaal zitten een restaurant en kiosk gerund door een leerwerkbedrijf. En ga zo maar door. Wel zijn het bijna altijd kleinere stations, waar NS zelf blijkbaar te weinig potentieel in ziet.
heeft leiden een starbucks? gezien de grote hoeveelheid vrouwelijke studenten daar zou het de introductie van pumpkin spice kunnen zijn
De Starbucks zit aan de centrumkant en op de foto lopen ze allemaal naar het LUMC
Trouwens, is het echt zo belangrijk dat winkeltjes langs de looproutes liggen? Men gaat toch naar een winkel omdat ze van tevoren van plan zijn iets te halen, of zijn er daadwerkelijk die denken "Oh een Etos, laat ik eens spontaan scheermesjes gaan kopen"? De Starbucks, Smullers en Dönner Company zijn in Breda volgens mij druk zat, dat er niemand naar de Bruna gaat, tja..
Ede-Wageningen op het middenperron dacht ik, in Barneveld Centrum zit er ook zoiets, en op Barneveld Noord heeft men in de spits een kleine kiosk open. En misschien ergens (ver) buiten de randstad nog wat verdwaalde winkeltjes.
Ede-w zit een Turkse, Barneveld Centrum een Jood. Barneveld Noord wordt uitgebaat daar een toko die aan sociale werkvoorziening doet.
Soest heeft trouwens ook een Turk
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Marienberg en Ommen zien cafés in de oude stationrestauraties. Geen idee of die onderdeel zijn van het station, maar goed de afstand is korter dan als je in Zwolle op spoor 10 aankomt en een kleffe puntzak patat wilt scoren bij de Smullers
Sowieso raar. In de AVR-NS staat ongetwijfeld dat je geen overlast in de trein mag veroorzaken door dingen zoals lawaai of geur. En dan zetten ze wel zelf overal een Smullers op het station.
[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 12:22:19 ]
Ach ja, je mag ook geen alcohol op straat (of op perrons trouwens) drinken in de meeste steden maar ze verkopen wel overal alcohol. Soms zijn regels niet helemaal logisch.
Nou, je kunt zeggen wat je wilt, maar in Amersfoort hebben ze in elk geval goed hun best gedaan om suf kutmat precies zo op te stellen, dat gewone reizigers zo weinig mogelijk van de interessante treinen zien Ze steken zowat nog meer moeite in het dwarsliggen van niet-betalers dan in het plezieren van betalende bezoekers
Op zondag 19 oktober 2014 12:22 schreef Igen het volgende: Sowieso raar. In de AVR-NS staat ongetwijfeld dat je geen overlast in de trein mag veroorzaken door dingen zoals lawaai of geur. En dan zetten ze wel zelf overal een Smullers op het station.
Ik wist niet van die regel. Conducteur van Vechtdallijnen heeft mee keer geweigerd dus toen mocht ik n half uur wachten
Ik was vandaag een stuk fietsen. Een hoop saaie kuttreinen, tot je verder fietst, dan kom ineens een leuke diesel voorbij en besluit je camera scherp te stellen op... een hek.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nou, even in flink tempo door The Art of the Brick heen gebanjerd. Toch nog anderhalf uur mee zoet geweest. Nu op naar de Hanzelijn omdat dat de snelste manier is blijkbaar. Als ik in Zwolle die overstap haal tenminste
Op zondag 19 oktober 2014 15:16 schreef Dr_Flash het volgende: Nou, even in flink tempo door The Art of the Brick heen gebanjerd. Toch nog anderhalf uur mee zoet geweest. Nu op naar de Hanzelijn omdat dat de snelste manier is blijkbaar. Als ik in Zwolle die overstap haal tenminste
ok, handig om te weten, staat woensdag op het programma geloof ik .
We staan stil in Zwolle. Had om 16:19 moeten vertrekken maar er is nog geen machinist. "Als het goed is, is die onderweg." We zijn weer eens aan de goden overgeleverd
Op zondag 19 oktober 2014 16:28 schreef Dr_Flash het volgende: We staan stil in Zwolle. Had om 16:19 moeten vertrekken maar er is nog geen machinist. "Als het goed is, is die onderweg." We zijn weer eens aan de goden overgeleverd
Waar stoppen die bussen eigenlijk? Recht voor het station is daar helemaal geen plek voor vanwege taxi en P+R-gedoe. Ik zag vrijdag wel wat borden met "NS-bussen" erop, maar ik zag niet waar ze heen verwezen.
Ik denk dat P+R tijdelijk de tyfus kan krijgen. Daar staan de NS-bussen. De uitstaphalte is een stukje verder richting de CSM. Alles rijdt van west naar oost door de Stationslaan zodat er niet gekeerd hoeft te worden.
De NS-servicemedewerker nam direct contact op met het Spoorwegmuseum, aangezien zij een wedstrijden hadden uitgeschreven en 500 euro hadden klaarliggen voor het laatste treinkaartje. Het Spoorwegmuseum liet weten dat de actie inmiddels voorbij is, dat betekent dat Paul het geld waarschijnlijk niet krijgt.
Ah ja
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 19:06:21 ]
De Starbucks zit aan de centrumkant en op de foto lopen ze allemaal naar het LUMC
Trouwens, is het echt zo belangrijk dat winkeltjes langs de looproutes liggen? Men gaat toch naar een winkel omdat ze van tevoren van plan zijn iets te halen, of zijn er daadwerkelijk die denken "Oh een Etos, laat ik eens spontaan scheermesjes gaan kopen"?
Jij hebt nooit treinreizen waarbij spontaan de gedachte "laat ik eens scheermesjes gaan kopen" opkomt?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
En in de categorie "Het boeit ons even helemaal niks" kon ik vanochtend op de middensporen (viersporigheid ter plekke) uitstappen, waarschijnlijk werkzaamheden of een storing waardoor we niet op de buitenste sporen kwamen. Maakt het iemand uit? Uiteraard niet, beter dan dat de trein niet rijdt. Kan dit in Nederland? Ik vermoed van niet Pluspunten voor wie de locatie raadt.
Op zondag 19 oktober 2014 20:56 schreef b2py het volgende: Wie houdt de overstap van de trein uit Amsterdam op de trein Groningen vast in Amersfoort over 10 minuten voor mij?
Niemand (NS)
Aan iemand anders de eer voor een nieuw topic. Die functie is op mobiel kennelijk naar de vaantjes.
[ Bericht 12% gewijzigd door JDude op 20-10-2014 12:37:42 ]