Dan hebben wij het over twee verschillende soorten techno.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mja, ik vind het traag. Maar dat komt voornamelijk omdat er geen opbouw, geen knal in zit. Dan duurt een avond lang.
Denk dat we alleen verschillende manieren van kijken er naar hebben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan hebben wij het over twee verschillende soorten techno.
Ik luister ernaar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Denk dat we alleen verschillende manieren van kijken er naar hebben.
"gewone" muziek? Daar zijn ook een hoop definities van hoor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik luister ernaar.
Maar ook niet supervaak meer, meer naar"gewone" muziek tegenwoordig.
Weet je wat pas raar is, ik die al jaren loop te trollen op precies dezelfde manier en vaste users die er nog steeds fel op reageren, dat is pas raarquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:14 schreef Cue_ het volgende:
Sowieso is het raar om iets "geen muziek" te noemen
Oh ja joh?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:09 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
"gewone" muziek? Daar zijn ook een hoop definities van hoor.
Ik denk dat wij meer raakvlakken met muziek hebben dan jij denkt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weet je wat pas raar is, ik die al jaren loop te trollen op precies dezelfde manier en vaste users die er nog steeds fel op reageren, dat is pas raar.
Nee, jij niet nu, maar stbabs was alweer aan het schuimbekkenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik denk dat wij meer raakvlakken met muziek hebben dan jij denkt.
Maar ik voer toch geen felle discussie?
Niets raars aan toch? Jij trolt hetzelfde, wij reageren hetzelfde. Zo hoort het cirkeltje rond te gaanquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:17 schreef HeatWave het volgende:
Weet je wat pas raar is, ik die al jaren loop te trollen op precies dezelfde manier en vaste users die er nog steeds fel op reageren, dat is pas raar.
Celine Dion?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:17 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oh ja joh?
Maar jullie snappen dan wat ik bedoel.
Oh ik vind een hele hoop leuk. Behalve wat nu in de hitlijsten staat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Celine Dion?
Of Muse?
Of Pharell?
Gewoon niets commercieels toch?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oh ik vind een hele hoop leuk. Behalve wat nu in de hitlijsten staat.
Overdrijven is een vakquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, jij niet nu, maar stbabs was alweer aan het schuimbekken.
Alsof alles wat in een hitlijst terecht komt meteen commercieel is.quote:
Oh ik zit na hun laatste cd nu ff opnieuw in de Arctic Monkeys fase, dat is aardig commercieel hoor.quote:
Och ze is weer bezig hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh heeeeel soms zit er n leuk nummer tussen. Maar ik krijg de helft niet mee en t is veel vh zelfde.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alsof alles wat in een hitlijst terecht komt meteen commercieel is.
Een indie nummer kan ook ineens opgepuikt worden door de media/het publiek en een hit worden.![]()
Zeggen dat je van niets houdt wat in de top40 staat vind ik altijd zo halsstarrig en bekormpenMaar ik heb een deja-vu, want twee weken geleden hebben w ehier nog de top40 door zitten bladeren met z'n allen om te zien of we dan toch wel IETS leuk vonden eruit
Ik volg m ook helemaal niet meer namelijk.
I know.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Alsof alles wat in een hitlijst terecht komt meteen commercieel is.
Een indie nummer kan ook ineens opgepuikt worden door de media/het publiek en een hit worden.![]()
Zeggen dat je van niets houdt wat in de top40 staat vind ik altijd zo halsstarrig en bekormpenMaar ik heb een deja-vu, want twee weken geleden hebben w ehier nog de top40 door zitten bladeren met z'n allen om te zien of we dan toch wel IETS leuk vonden eruit
Ik volg m ook helemaal niet meer namelijk.
Ik vind techno ook heel vaak heel traag met weinig shifts en ups en downs anders hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:58 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan hebben wij het over twee verschillende soorten techno.
Dan zou Jay Brannan niet meer commercieel zijn, alleen omdat de nieuwste alleen nog maar via iTunes te kopen isquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:25 schreef stbabylon het volgende:
Alle muziek op een CD is commercieel.
Je snapt wat ik bedoel. Alle artiesten die hun muziek uitbrengen en daar geld voor vragen, zijn commercieel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan zou Jay Brannan niet meer commercieel zijn, alleen omdat de nieuwste alleen nog maar via iTunes te kopen is
Oh ik heb t dan vooral over commerciële dance.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
I know.
Hoor van Kluts vooral als het over muziek gaat dat ze niet van commercieel houdt (meestal) enzo. Dus vandaar de opmerking.
En hoe vaak hoor je wel niet dat men een nr / band niet meer leuk vindt nadat het 'bekend' is geworden en in die top lijsten staan.
De stelling: Alle muziek op CD is commercieel, betekent niet gelijk dat muziek nie top CD niet commercieel is hequote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:27 schreef Ang3l het volgende:
Dan zou Jay Brannan niet meer commercieel zijn, alleen omdat de nieuwste alleen nog maar via iTunes te kopen is
Ja dat vind ik ook altijd zo'n bullshit. "O nu zijn ze commercieel. Nu vind ik t niks meer". Dat vind ik echt de hipster-ziekte hoor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
I know.
Hoor van Kluts vooral als het over muziek gaat dat ze niet van commercieel houdt (meestal) enzo. Dus vandaar de opmerking.
En hoe vaak hoor je wel niet dat men een nr / band niet meer leuk vindt nadat het 'bekend' is geworden en in die top lijsten staan.
De rode draad in mijn muzieksmaak is vaak dat t iets duister is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind techno ook heel vaak heel traag met weinig shifts en ups en downs anders hoorZEKER tijdens live sets. Maar, als ik eenmala in "de goede vibe" zit kan ik dat op zich nog wel waarderen. Anders niet. Dan ga ik me snel vervelen.
*zwengelt vanavond gesaffelstein nog maar eens aan*
Techno Noir. Lekker duister sexy geil.
En dat bedoel ik dus, alsof er andere dance is. Ja, die meuk die ik ooit op de pc heb gemaakt en nooit heb gedeeld.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:28 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oh ik heb t dan vooral over commerciële dance.
Commerciele dance klinkt in mijn oren vooral als muziek die voor veel mensen toegankelijk is om naar te luisteren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:28 schreef Kluts het volgende:
Oh ik heb t dan vooral over commerciële dance.
Ja schatjequote:
Tuurlijk. Maar ik denk dat er ook niet heeeeeeel veel artiesten zijn die t puur en alleen voor hun hobby en passie doen of blijven doen. Uiteindelijk willen ook die er hun brood mee verdienen. EN dus commercieel.quote:Alle artiesten die hun muziek uitbrengen en daar geld voor vragen, zijn commercieel.
Is dat zoiets als paars is voor homo's, dus iedereen met paars is een gaylord?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
De stelling: Alle muziek op CD is commercieel, betekent niet gelijk dat muziek nie top CD niet commercieel is he
Fever Ray? HEERLIJK duister!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:29 schreef Kluts het volgende:
[..]
De rode draad in mijn muzieksmaak is vaak dat t iets duister is.
Ik zie je nu zo staan: Wop wop, hier komt de Babsie mix uit de dop! *zwengelt schuifje omhoog*quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dat bedoel ik dus, alsof er andere dance is. Ja, die meuk die ik ooit op de pc heb gemaakt en nooit heb gedeeld.
Indeed!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is dat zoiets als paars is voor homo's, dus iedereen met paars is een gaylord?
Precies dat!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Commerciele dance klinkt in mijn oren vooral als muziek die voor veel mensen toegankelijk is om naar te luisteren.
In mijn redenatie hou jij dus meer van de hardere/vagere varianten?
(totaal niet bekend in de dance verder)
O shoo, go eat purple cucumbers!quote:
Dan ga je naar de verkeerde feestjes. In Eindhoven (waar?!) heb je bv LAB-1 waar ze echt super lekkere underground achtige techno draaien. Of t Stroomhuisje. Helaas zijn dat van die "moet je weten dat t er is" lokaties in oude vervallen fabrieken. En helaas zijn ze er daarom vaak maar tijdelijk. Maar boy o boy wat heb ik daar op trillende duistere basjes gesprongen zegquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
Precies dat!
Het is ook t gevoel. Vroeger naar hardcorefeestjes, dat je aan komt lopen en die bass al voelt, duistere geluidjes, met allemaal mensen die t net zo tof vinden als jij.
Feestjes tegenwoordig zijn meer voor t zien en gezien worden. Tenzij je zoals ik de takkeherrie opzoekt.
Die feestjes (duistere geluidjes) zijn er vast nog steeds. En zo niet, dan is er blijkbaar minder vraag naarquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:32 schreef Kluts het volgende:
Precies dat!
Het is ook t gevoel. Vroeger naar hardcorefeestjes, dat je aan komt lopen en die bass al voelt, duistere geluidjes, met allemaal mensen die t net zo tof vinden als jij.
Feestjes tegenwoordig zijn meer voor t zien en gezien worden. Tenzij je zoals ik de takkeherrie opzoekt.
Tss, dat je goed gepenetreerd mag worden door een eenhoorn zeg!quote:
Je bent wel echt gay he.. Een eenhoorn met glittersquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:39 schreef Ang3l het volgende:
Tss, dat je goed gepenetreerd mag worden door een eenhoorn zeg!![]()
Glitters uit al je gaten!
Ik zei ook "tenzij je zoals ik de takkeherrie opzoekt".quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan ga je naar de verkeerde feestjes. In Eindhoven (waar?!) heb je bv LAB-1 waar ze echt super lekkere underground achtige techno draaien. Of t Stroomhuisje. Helaas zijn dat van die "moet je weten dat t er is" lokaties in oude vervallen fabrieken. En helaas zijn ze er daarom vaak maar tijdelijk. Maar boy o boy wat heb ik daar op trillende duistere basjes gesprongen zegZwetend en stuiterend en zat en geil
Geheel afhankelijk hoe lang ie zo stondquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:44 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]. Faith in humanity, never had any really
.
Rant 2: petjesquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geheel afhankelijk hoe lang ie zo stond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik baal echt als een stekker dat de deuren na de DDW voorgoed dicht gaan
Het was zo lekker en leuk en ongedwongen daarGangen en stijlen en kamertjes. Eentje met een matras en allemaal retro atari en commodore 64 games
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
LAB-1 is te soft voor takkeherrie-labels denk ik.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:41 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zei ook "tenzij je zoals ik de takkeherrie opzoekt".
Zien en gezien worden is echt niet iets van de laatste jaren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Die feestjes (duistere geluidjes) zijn er vast nog steeds. En zo niet, dan is er blijkbaar minder vraag naar
Mbt feestjes meer voor het zien / gezien worden. Dat gaat vooral dat de samenleving verandert is en niet zozeer de muziek.
(dat er andere muziek gedraaid wordt, betekent gewoond at het een ander soort feestje is)
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je bent wel echt gay he.. Een eenhoorn met glitters
Maar nu wel meer into everybodys face. (facebook, instagram, foto's, blabla)quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:48 schreef stbabylon het volgende:
Zien en gezien worden is echt niet iets van de laatste jaren.
Ja dat wel. Maar op de feestjes zelf ging en gaat het nooit altijd alleen om de muziek. Dan kun je net zo goed thuis luisteren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar nu wel meer into everybodys face. (facebook, instagram, foto's, blabla)
Mwa. Soms.quote:
Tuurlijk niet, want een feestje met mensen om je heen en de dj live is heel wat anders dan thuis op de bank met de radio aanquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar op de feestjes zelf ging en gaat het nooit altijd alleen om de muziek. Dan kun je net zo goed thuis luisteren.
Ik kan er mee levenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mwa. Soms.
Maar van die "altijd-petjes" mensen zijn vaak gelinkt aan bontkraagjes en zoBlech.
Soms weigeren ze die bij clubs dan ook, petjes. Vind t slechts semi-terecht.
Ik heb er t hoofd niet voor. Wel een hoedje. Heel soms. Op festivals of zo, op de vette plakhaartjesquote:
Ik als het koud is en het regentquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:51 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb er t hoofd niet voor. Wel een hoedje. Heel soms. Op festivals of zo, op de vette plakhaartjes
Dat zijn dus meer redenen dan de muziekquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, want een feestje met mensen om je heen en de dj live is heel wat anders dan thuis op de bank met de radio aan
Ik ook, want ik heb er amper ooit een op.quote:
Bae?quote:
Natuurlijk, maar niet enkel het zien/gezien wordenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat zijn dus meer redenen dan de muziek
Ik hou van mijn petje. Heb ook wel eens een soort van vissershoedje op. Voornamelijk op festivals, maar heel af en toe ook wel gewoon. Zit lekker en ik vind het leuk. Wel mooi als je het vergelijkt met Amerika. Daar is het heel gewoon, daar kun je zelfs in een niet al te luxe restaurant met een petje op zitten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mwa. Soms.
Maar van die "altijd-petjes" mensen zijn vaak gelinkt aan bontkraagjes en zoBlech.
Soms weigeren ze die bij clubs dan ook, petjes. Vind t slechts semi-terecht.
bah.. wil dat eenrichtingsgeval nog wel eens voor zoetsappige dingen uitmaken maar dit is heel ergquote:
Ik snap het gewoon wel, procentueel zijn "petjes" het meest verantwoordelijk voor gezeik, dus stel je zo'n regel in. Je komt een sjieke tent ook niet binnen in je spijkerbroek, daar hoor je niemand over.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ook, want ik heb er amper ooit een op.
Maar een vriend van me had eens een keer een petje op, gewoon, stond leuk, bij de outfit.
En die kwam dus niet binnen. Verder totaal geen bontkraag type, heel rustig etc, maar ja... petje he. Wordt geassocieerd met. En dus afdoen en anders buiten blijven.
Ik weet nog dat je "vroegah" in de Danssalon niet eens met gympen binnen mocht. Nike air max tijd
Before Anything Else, als aanduiding voor je geliefde oid.quote:
Idd, dan staat de rest van de petjesbrigade gelijk "dizcriminatie" te scanderen buiten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je die nette jongen met een petje wel binnenlaat is je maatregel waardeloos.
Daarom. en hoe onterecht het ook is, als je niet voor jood wil worden aangezien moet je ook geen keppeltje op doen, hoe goed het ook staatquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Idd, dan staat de rest van de petjesbrigade gelijk "dizcriminatie" te scanderen buiten.
Hier dan juist niet, want de petjesdragers zijn de danskroegjongeren~20jarigen vaak. EN die willen ze dan niet binnen hebben, dus dan gana ze petjes weigeren of zoquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:55 schreef stbabylon het volgende:
Ik ga niet meer naar plekken waar je geen petje op mag hebben
Want dat zijn meestal kut danskroegen voor ~20 jarigen.
O is datw eer zo'n yolo jeuk kreet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Before Anything Else, als aanduiding voor je geliefde oid.
Ja precies, dus die kroegen waar ik geweigerd word, wil ik sowieso niet binnen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hier dan juist niet, want de petjesdragers zijn de danskroegjongeren~20jarigen vaak. EN die willen ze dan niet binnen hebben, dus dan gana ze petjes weigeren of zo
Vergelijkbaar kansloos idd.quote:
Ik wil die kroegen waar de petjes geweigerd worden juist WEL binnen, want daar zit dus juist die ~20j dansjeugd NIET. Zo bedoel ik 'm.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja precies, dus die kroegen waar ik geweigerd word, wil ik sowieso niet binnen.
is dat beter dan odol jeuk?quote:
Bleh. Doe'k niet aan mee.quote:
Is het mentale of fysieke jeuk?quote:
Hmm ok. Ja, dat is de andere kant, waar ik kom, zitten ze ook niet, maar zijn petjes niet verboden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wil die kroegen waar de petjes geweigerd worden juist WEL binnen, want daar zit dus juist die ~20j dansjeugd NIET. Zo bedoel ik 'm.
True, met de kanttekening dat ik dan al mijn hele leven oud benquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bleh. Doe'k niet aan mee.
We worden oud HW!
Ja je hebt natuurlijk ook kroegen waar ze uberhaubt al niet komen of binnen willen en dan dus ook niet hoeven te verbieden natuurlijkquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hmm ok. Ja, dat is de andere kant, waar ik kom, zitten ze ook niet, maar zijn petjes niet verboden.
Die kende ik idd nietquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, met de kanttekening dat ik dan al mijn hele leven oud ben. Ik heb altijd al een hekel aan dat soort debiele dingen gehad, van "wrede bok!!" tot #YOLO!!
* wrede bok was vast iets lokaals, was gewoon iets als "lekker voor je!!".
kan voor de eerste wel een zalfje gebruikenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Is het mentale of fysieke jeuk?
Voor die laatste heb je zalfjes.
Heel goed dat je hem even uitlegtquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:09 schreef HeatWave het volgende:
* wrede bok was vast iets lokaals, was gewoon iets als "lekker voor je!!".
Ligt ook aan de tent, mijn (ex) stamkroeg weigert geen petjes oid, maar het is dan ook een rocktent, daar is nooit gezeik.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja je hebt natuurlijk ook kroegen waar ze uberhaubt al niet komen of binnen willen en dan dus ook niet hoeven te verbieden natuurlijkDe bruine kroeg en dat soort dingen
Ja, ik weet wel als iets geen ABN isquote:
Dat hoor je idd best vaak. Toch mooiquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:10 schreef HeatWave het volgende:
maar het is dan ook een rocktent, daar is nooit gezeik.
Nietquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:11 schreef HeatWave het volgende:
De term van jou van gisteren was ook apart.
En de alto-kroeg. Ook niet verkeerd, en petjes toegestaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:09 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja je hebt natuurlijk ook kroegen waar ze uberhaubt al niet komen of binnen willen en dan dus ook niet hoeven te verbieden natuurlijkDe bruine kroeg en dat soort dingen
"en dat soort dingen". Niet dat de bruine kroeg, alto kroeg en rock kroeg hetzelfde zijn, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En de alto-kroeg. Ook niet verkeerd, en petjes toegestaan.
Dat begrijpen wij autisten niet. Bruine kroeg is bruine kroeg!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:24 schreef Ang3l het volgende:
[..]
"en dat soort dingen". Niet dat de bruine kroeg, alto kroeg en rock kroeg hetzelfde zijn, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.
*slaat je met een koekenpan*quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijpen wij autisten niet. Bruine kroeg is bruine kroeg!
paarse???quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:32 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben vandaag wel een beetje Cue aan t abusen zeg, met paarse komkommers, eenhoorn-hoorns en koekenpannen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |