Zorg:
Politiek bestuur:
Emancipatie:
Cultuur:
Onderwijs:
Defensie:
quote:Heeft wel tot gevolg dat er minder laagbetaalde banen zullen komen en daardoor meer mensen zonder werk.
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:32 schreef ghettoman het volgende:
Veiligheid:
[(Minimum)lonen omhoog.
quote:http://www.sp.nl
Op dinsdag 29 oktober 2002 09:15 schreef Sjwerver het volgende:
Stel hier in het kort jouw partijprogramma op!Waar ben je voor? Waar ben je tegen?
Ik laat een ander het werk doen.
quote:Nee, want de premies die werkgevers voor deze personen moeten betalen gaan omlaag en het heft elkaar dus op. De werknemer krijgt zeg maar die premie van de werkgever en dient zich daarmee te verzekeren voor ongevallen die niet op werk gebeuren.
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:46 schreef Napalm het volgende:[..]
Heeft wel tot gevolg dat er minder laagbetaalde banen zullen komen en daardoor meer mensen zonder werk.
quote:Ow, dat zou kunnen. blijft wel over dat je dan ergens geld vandaan moet halen als overheid. Of komt dat dan uit(bespaar je door) die verzekeringen paticulier te maken? Dan pak je de miniumloners hun koopkrachtstijging weer af. Vraag me trouwens af of die zich wel zo makkelijk particulier kunnen verzekeren. Wat miniumloners zijn denk ik een risicogroep.
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:11 schreef ghettoman het volgende:
Nee, want de premies die werkgevers voor deze personen moeten betalen gaan omlaag en het heft elkaar dus op. De werknemer krijgt zeg maar die premie van de werkgever en dient zich daarmee te verzekeren voor ongevallen die niet op werk gebeuren.
Partijnaam : Sociaal Rechts.
Aantal keypoints die de media wel zouden halen:
-Voor de doodstraf bij delicten die geen alternatief bieden (massamoordenaar, serieverkrachters, pedofielen etc)
-Distantieren van USA
-Invoer Dienstplicht, keuze uit Sociaal of Militair voor zowel man als vrouw, 9 maanden
-Invoeren minimum straffen.
-Hogere straffen
-Criminelen geen mogelijkheid geven misbruik te maken van justielefouten
-Zorg naar draagkracht
-aantal mensen in de WAO terugdringen
-Kwartje van kok direct terug
-meer aanleg van wegen
naja k kan nog wel even doorgaan.
quote:Jep, overheid krijgt niks meer, maar hoeft ook niks meer te betalen aan WAO.
Op woensdag 30 oktober 2002 09:48 schreef Napalm het volgende:[..]
Ow, dat zou kunnen. blijft wel over dat je dan ergens geld vandaan moet halen als overheid. Of komt dat dan uit(bespaar je door) die verzekeringen paticulier te maken?
quote:Macht van de overheid terugdringen.
Is me niet helemaal duidelijk waarom je het zo zou doen?
quote:Jouw ideeen kosten alleen maar geld, waar haal je dat vandaan?
Op woensdag 30 oktober 2002 11:05 schreef Keffo- het volgende:
Overall komt het neer op rechts behalve op sociale voorzieningen....
naja k kan nog wel even doorgaan.
Allemaal wel interresant maar waar niet wordt na gedacht is de slopende ecomnomie. Deze blijft zakken. Denk maar niet dat je dan zoveel nieuwe dingen kan ondernemen
. Maar ja... schijnbaar wordt gedacht dat er geld genoeg is om overal in te stoppen. Je moet toch ergens je keuze leggen....je kan en niet aan het milieu werken en defensie blijven aan moedigen etc etc..., je moet ook dingen minderen. De economie....
1. Milieu:
- Nederlandse regering moet niet te veel voorlopen met Europese regelgeving
- Stoppen met autootje pesten
- NS niet privatiseren, alle al verkochte aandelen weer kopen. NS reorganiseren
- Gebruik van zuinige brandstoffen voor gemotriseerde voertuigen stimuleren. Gebruik van "gewone" brandstoffen niet 'bestraffen' met hogere prijzen door hogere accijnen
2.Veiligheid:
- Meerdere criminelen in één cel.
- Burgermeester en gemeenteraad krijgen rechtstreeks zeggenschap over politie.
- Oorzaken jeudig crimineel gedrag onderzoeken en bestrijden.
- Zwaarder straffen, vooral recidive
- Agenten minder achter een computer werken, meer op straat.
- Cameratoezicht uitbreiden.
- Algemene legitimatieplicht
- Marechausse zelfde rechten als politie.
- Grenscontrole invoeren.
3. Sociaal-economisch beleid en Financiën
- Koopkracht behouden.
- Staatsschuld moet binnen 30 jaar zijn afgelost.
- Kwartje van Kok mag worden afgeschaft.
- Strengere controle WAO. Mensen mogen eventueel privé worden gecontroleerd, ookal schent dat de privacy.
- WAO niet vastblijvend, maar flexibel.
- Hyphoteekrente handhaven.
- Werklozen altijd verplichten tot zoeken van een baan, uitkering anders intrekken.
4. Zorg.
- Zorg reorganiseren
- Zorg korten op begroting. Er heerst een te grote bureaucratie.
- Meer zorgverlenders.
- Overbodige managers eruit.
- Huisartsen kunnen verligt met hun werk door zorgposten.
- Lonen in de zorg verhogen, eventueel ook uurloon naast het huidige loonsysteem.
- Er moet meer geluisterd worden naar de mensen in de zorg.
- Private zorgencentrums moeten vooral niet levensbedreigende zorg doen. Ziekenhuizen moeten zich concentreren op levenbedreigende zorg.
5. Onderwijs
- Studiehuis deels terugdraaien, beperkt zelfsstandig werken.
- Meer vrijheid voor onderwijzers.
- Hogere beurzen.
- Verplicht verspreiden allochtonen.
- Onderwijs reorganiseren en korten op begroting ter bestrijding bureaucratie
6. Bestuur en democratie
- Rechtstreeks gekozen burgermeester
- Rechtstreeks gekozen 'Stadhouder' voor elke provincie
- Rechtstreeks gekozen minister-president
- Staatshoofd laten kiezen door parlement
- Bindend/correctief of adviserend referendum invoeren indien 15% van de bevolking dat wil. Referenda met lage opkomstdrempel
- Mogelijkheid burgers voor wetsvoorstel, etc
- Tweede Kamer uitbreiden naar 240 zetels.
- Kiesstelcil: Elke provincie wordt een kiesdistrict. De winnende partij levert 10 zetels per provincie. De overige 120 zetels door voorkeurstemmen zoals het nu is. De drempel van de voorkeursstemmen wel verlagen.
- Eerste Kamer afschaffen.
- Klein kernkabinet.
- Rechter kan wetten toetsen aan grondwet.
- Politiek moet meer luisteren naar burgers.
Asielbeleid en integratie
- Grenscontrole weer invoeren.
- Geen asielzoeker aannemen.
- Buitenlanders die al in Nederland zijn verplichten tot integratie en leer Nederlandse taal.
- Extra zorg voor buitenlanders
- Emancipatie ook voor vrouwen van asielzoekers bevorderen.
- Gezinshereniging verbieden
- Criminele allochtonen uit het land zetten, na drie maal overtreden van de wet
7. Internationaal
- Geen federaal Europa
- Geen uitbreiding van de EU, tenzij het volk anders wil.
- Behoudt van eigen indentiteit.
- Europees parlement vervangen door afgevaardigden landelijke parlementen.
- minder bureaucratie
- hervorming landbouwbeleid
- Op ontwikkelingssamenwerking niet bezuiningen.
quote:Hmm ziet er goed uit, zowat mijn programma
Op woensdag 30 oktober 2002 21:47 schreef Pingguest het volgende:
Mijn programma:
quote:-WAO naar draagkracht -> Ofwel de rijkeren betalen de kosten voor de armeren.
Op woensdag 30 oktober 2002 18:42 schreef ghettoman het volgende:[..]
Jouw ideeen kosten alleen maar geld, waar haal je dat vandaan?
Veiligheid:
-Zero-tolerance beleid
-Extra bureaupersoneel voor de politie, zodat de agenten meer de straat op kunnen gaan
-Einde maken aan de positieve discriminatie als het gaat om het wervingsbeleid en aannamebeleid bij de politie
-Gevangenissen moeten eenvoudiger, en zonodig meerdere gevangenen in één cel. Door hard te werken in de gevangenissen en zich behoorlijk te gedragen kunnen gevangenen een luxere cel verdienen.
-Straffen omhoog. Criminelen financiëel aanpakken.
-Three strikes youre out als het gaat om zware mishandelingen of pogingen tot moord/doodslag.
-Doodstraf herinvoeren voor de ergste gevallen
-Iedereen die veroordeeld wordt tot een celstraf dient DNA af te staan. Dit kan in de toekomst dienen voor opheldering van misdrijven.
-Junks oppakken en in boerderijen buiten de stad zetten. Daar kunnen ze voorzien worden van drugs of afkicken en werken. Ook een kunstmatig aan te leggen eiland kan een optie zijn.
-Invoeren legitimatieplicht
-Toestaan preventief fouilleren
-Uitbreiden opsporingsmogelijkheden, ook al komt de privacy in het geding.
Verkeer:
-Straffen doorrijden na ongeval flink verhogen
-Meer controle op bumperkleven, asociaal rijgedrag, onnodig linksrijden in plaats van alleen maar op snelheid.
-Maximum snelheid aanpassen aan de drukte. Als er geen kip op de weg is, dan moet 140 km/h kunnen. Rijden mensen dan echter te hard, dan moeten ze een hogere boete krijgen dan nu het geval is bij 10 km/h te hard.
-Puntenrijbewijs invoeren. Dit kan dienen als norm voor de hoogte van de premie die verzekeringsmaatschappijen aanrekenen.
-Mensen die door eigen schuld betrokken zijn bij drie ongelukken zijn hun rijbewijs kwijt. Ze zijn immers niet capabel om een autovoertuig te besturen.
-Schoonveegacties in het OV. Uitdelen van stationverboden, en gediplomeerde beveiligingsmedewerkers meer bevoegdheden geven. Strengere straffen voor geweld in het OV.
-De NS terugkopen en grondig reorganiseren.
Sociale zekerheid en werkgelegenheid:
-Uitkeringen en sociale zekerheid kan gedaan worden door verzekeringsmaatschappijen.
-Melkertbanen uitfaseren
-In de WAO alleen mensen die helemaal niet in staat zijn om te werken
-Geen uitkeringen voor mensen die niet voldoende Nederlands spreken.
-Strengere controle
Zorg:
-Meer marktwerking in de zorg.
-Voor iedereen moet er een gelijke (betaalbare) basispremie komen. Voor degene die willen is bijverzekeren mogelijk.
Politiek bestuur:
-Monarchie in stand houden, maar slechts een symbolische functie voor de koningin.
-Het koningshuis moet zichzelf financiël kunnen bedruipen.
-Stopzetting subsidie aan anti-racisme-clubjes, milieu-activisten, etc. Als een club levensvatbaar is, dan moet die club zichzelf financiël kunnen bedruipen. Kunnen ze dat niet, dan is de club dus niet levensvatbaar en dus overbodig.
-Alle quotas (oa bij politie) worden afgeschaft. Er moet een einde komen aan de positieve discriminatie.
-De Antillen worden per direct onafhankelijk. Criminele Antillianen worden teruggezet naar de Antillen.
-Alleen gerichte hulp aan ontwikkelingslanden. Deze landen dienen wel een strenge voorwaarden te voldoen.
Integratie/Vreemdelingen:
-Terugsturen criminele allochtonen
-Allochtone jongeren die zich misdragen zullen hun tijd doorbrengen in een heropvoedingskamp. Dat dient dan ook meteen als laatste waarschuwing. Bij een volgend crimineel feit is het een enkeltje naar het land van afkomst.
-Geen uitkeringen voor mensen die geen of nauwelijks Nederlands spreken.
-De grenzen gaan per direct dicht. Opvang dient te gebeuren in de regio. Politieke vluchtelingen uit Europa zijn hier wel welkom.
-Mensen in een AZC de mogelijkheid geven om te werken.
Cultuur:
-Geen geld meer stoppen in de publieke tv-zenders en radio-omroepen. Ze zullen zichzelf moeten bedruipen en zullen dus efficiënter moeten werken. Het doel van de publieke netten moet zijn, het opvullen van de gaten van de commerciëlen.
-Streng controleren en beboeten van muziekzenders die geweldadige clips uitzenden op tijden dat er kinderen kijken. Na een x-aantal waarschuwingen kan de stekker eruit.
Onderwijs:
-Strengere regels op scholen. Scholen moeten weer veiliger worden zodat het beroep van leraar aantrekkelijker wordt. Te denken valt aan kledingvoorschriften.
-Einde maken aan de fusies. Persoonlijk contact tussen leraren en leerlingen is belangrijk.
Defensie:
-Herinvoeren van de grenscontroles
-Leger alleen inzetten voor eigen doeleinden en NAVO/VN-missies.
Overigen:
-Geestelijk gehandicapten wordt niet toegestaan zich voort te planten.
-Homosexuele paren wordt niet toegestaan een kind te adopteren of op te voeden.
- Abortus toestaan, maar mensen die 'zonder geldige reden' een kind laten weghalen dienen te worden bestraft.
quote:brrr....
Op vrijdag 1 november 2002 18:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Abortus toestaan, maar mensen die 'zonder geldige reden' een kind laten weghalen dienen te worden bestraft.
Een geldige reden? Wat is dat? Het is haar lijf waarin dat kind groeit, zij moet het eventueel gaan opvoeden. Daar heb je met je politieke opvatting geen zeggenschap over. De integriteit van het lichaam maakt onderdeel uit van de mensenrechten. Het lichaam van de vrouw in kwestie, daar heb je niets over te vertellen. Niets, al was het je vrouw/vriendin.
quote:En de integriteit van het kind? Moeilijke vraag, lijkt mij.
Op vrijdag 1 november 2002 21:04 schreef Madame het volgende:
Ik wordt heel eng van deze lijstjes maar:
[..]brrr....
Een geldige reden? Wat is dat? Het is haar lijf waarin dat kind groeit, zij moet het eventueel gaan opvoeden. Daar heb je met je politieke opvatting geen zeggenschap over. De integriteit van het lichaam maakt onderdeel uit van de mensenrechten. Het lichaam van de vrouw in kwestie, daar heb je niets over te vertellen. Niets, al was het je vrouw/vriendin.
quote:Er is geen politiek geldige reden om abortus toe te staan of te verbieden. De beslissing om abortus te plegen staat buiten de regeltjes die politici kunnen verzinnen. Een vrouw moeten ervoor kunnen kiezen een vrucht niet langer te willen dragen. Je kunt nog discussieren over de lengte van de periode voor de waarschijnlijke geboorte waarin afdrijving medisch nog verantwoord is. Maar een vrouw heeft het onvervreembaar recht om te kiezen. Niet de politiek, maar de keuze van de vrouw en in mindere mate de grenzen van de medicijnkunde zijn bepalend. (sorry dat ik even off-topic was)
Op vrijdag 1 november 2002 21:06 schreef tvlxd het volgende:[..]
En de integriteit van het kind? Moeilijke vraag, lijkt mij.
quote:Dan zouden die mensen ook geen premies hoeven te dokken.
Op vrijdag 1 november 2002 18:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lijst CMT:
-Geen uitkeringen voor mensen die niet voldoende Nederlands spreken.
quote:Tot aan de hoeveelste generatie?
Integratie/Vreemdelingen:
-Terugsturen criminele allochtonen
quote:En wat te doen bij autochtone crminele jongeren?
-Allochtone jongeren die zich misdragen zullen hun tijd doorbrengen in een heropvoedingskamp. Dat dient dan ook meteen als laatste waarschuwing. Bij een volgend crimineel feit is het een enkeltje naar het land van afkomst.
quote:Waarom niet? Hoe denk je dit uit te kunnen voeren?
-Overigen:
-Geestelijk gehandicapten wordt niet toegestaan zich voort te planten.
quote:Als El-Moumni dit zou zeggen stond er wel iemand van de FP-crew met met het schuim op z'n toetsenbord topics erover te openen, maar goed: Waarom niet?
-Homosexuele paren wordt niet toegestaan een kind te adopteren of op te voeden.
Wat ik was vergeten in mijn programma, de rechters moeten wetten aan de grondwet kunnen toetsen.
Loos gaan lopen blaten dat er meer agenten moeten komen kan ik ook. Zal overigens eens naar mijn stukje gaan zoeken, had er eens een geschreven.
Het begrip eigen verantwoordelijkheid moet de waarde weer terugkrijgen die het behoort te hebben, onder de voorwaarde van 1) bestrijding van mensonterende of levensbedreigende excessen en 2) het terugbrengen van mogelijkheden tot ontplooiing tot een dobbelsteen. Wat heeft dit tot gevolg?
Laten we beginnen bij het sociale stelsel. WW en WAO dienen geprivatiseerd te worden, alleen een bijstand voor een normaal eetpatroon en een huis groot genoeg om in te leven en andere eerste levensvoorwaarden voor iedereen plus een klein bedrag extra, ten alle tijde.. En that's it. Niks geen onzinnige huursubsidie bijvoorbeeld, waar dat ook voor bedoeld was.
Dit klinkt hard en ik ben me ervan bewust dat dat het ook is. Het moet dus ook voor iedere persoon mogelijk zijn om hierboven uit te stijgen. Dit moet te bereiken zijn door ontwikkeling voor iedereen open te stellen. Een precies financieel stelsel heb ik daar niet voor klaar liggen, maar voor de bijstandspersonen met bijstandskinderen moet het ook mogelijk zijn om het traject basisschool-Middelbare-Uni door te lopen, waar bijvoorbeeld iets als de basisschool geheel betaald wordt en de een gedeelte betaald wordt door de overheid en de rest kan tegen inflatie worden geleend. ZOiets is nu niet in termen van bedragen te zeggen, maar zo zie ik persoonlijk het principe.
Wat nou als iemand gewoon niet capabel is om het VWO/HAVO te doen, moeten we dat dan niet heel zielig vinden en hem wat extra's toestoppen? Nee, sowieso omdat ik heel erg veel moeite heb met het idee dat iemand incapabel zou zijn, simpelweg door bijvoorbeeld genetische aanleg. Zolang iemand maar genoeg studeert moet HAVO gewoon mogelijk zijn. Net zoals je spieren traint, zo kan je ook hersenen trainen. Dus hier komt het begrip eigen verantwoordelijkheid weer om de hoek kijken. Het is iemand's eigen verantwoordelijkheid (vanaf zijn zestiende) om zelf te bepalen of hij wil leren of niet. Voor die tijd is het de verantwoordelijkheid van de ouders (die zelf voor kinderen hebben gekozen).
Een punt om de opleiding te vergemakkelijken is waarschijnlijk een maatregel die recht tegen de huidige trend ingaat. Ik pleit voor minder vakken, maar met meer diepgang. Te vaak heb ik zelf gemerkt dat ik dingen geleerd krijg die misschien wel 'maatschappelijk verantwoord' zijn of goed voor 'de algemene ontwikkeling', maar het heeft mij van mijn andere taken afgehouden. Mensen moeten kunnen kiezen welke vakken ze willen volgen en er zijn genoeg vakken die simpelweg overbodig zijn. Discussieren en debatteren is leuk en grappig, maar als iemand dokter wil worden moet hij zich op biologie concentreren. Op deze manier haal je natuurlijk ook de druk van de leraren weg en maak je het vak als docent weer aantrekkelijker.
Dit natuurlijk onder begeleiding van de school: iemand moet niet lukraak een vak kiezen, want hij zit er nog lang aan vast.
Dat brengt me op een ander punt, de hervormingen in het ziekenfonds. Alles wat niet levensbedreigend of drastisch mensonterend is mag eruit. Dus dingen als de pil mogen eruit wat mij betreft, evenals het vergoeden van bevallingen (iemand moet immers zelf weten of hij kinderen neemt). De wachtlijsten kunnen opgelost worden door geld te steken wat vrijkomt van de andere maatregelen te besteden aan het vergroten van de opleidingsplaatsen voor artsen. Daarnaast dient er geluisterd te worden naar experts op dit gebied en meer marktwerking tussen de ziekenhuizen zou moeten zorgen voor efficiencyverandering. Dit valt misschien te bereiken door lonen van de directie van het ziekenhuis prestatie-afhankelijk te maken. Echter, dit is niet echt 'mijn gebied'.
Verder dient het gehele belastingstelsel zoveel mogelijk aftrekpost vrij te zijn om het geheel simpel te houden, echter, iemand moet er ivm de bijstand altijd op vooruit gaan. Dus dat impliceert de instandhouding van een belastingvrije voet, want het minimumloon wil ik afschaffen. Dit om de werkgelegenheid te doen toenemen. Minimumloon is namelijk een van de meest nutteloze maatregelen die je kan nemen. Het zorgt er niet voor dat mensen hogere lonen krijgen, maar dat bedrijven simpelweg minder mensen aannemen. Het idee dat bedrijven eenzelfde aantal mensen zouden houden en de winst gewoon zien krimpen is natuurlijk absurd simplistisch.
Verder wil ik de hypotheekrente-aftrek afschaffen, want ik zie het net als de huursubsidie: waarom is die er? Ik zie de logica er niet achter.
En natuurlijk marktwerking. MEER marktwerking, minder overheidsbemoeienis door regeltjes en dergelijke (die dienen om de markt te reguleren, milieu komt later). Er dient een gunstig investeringsklimaat geschapen te worden door lage belastingen en het afschaffen van regels die bijvoorbeeld een contract verplichten na zoveel maanden. Dit zal er namelijk niet voor zorgen dat er meer banen komen, alleen dat er minder snel mensen aangenomen&ontslagen worden. Dus de gemiddelde tijd dat men werkloos is zal afnemen door die maatregel af te schaffen.
Meer marktwerking houdt ook in dat subsidies in principe afgeschaft dienen te worden. Echter, bepaalde berekeningen hebben uitgewezen dat bepaalde subsidies gunstig zijn, zoals de subsidie op langdurig werklozen. Tja, waarom niet dan?
En zo ook met de landbouwsubsidies. Dit zal zorgen (zoals de praktijk heeft uitgewezen) dat allocatie van het kapitaal in Nederland efficienter zal worden. Productie van landbouwgoederen kunnen we beter overlaten aan de derde wereld. Dan verdienen zij eraan en kunnen wij meteen goederen of diensten maken die wij efficient kunnen maken.
Wat betreft ontwikkelingshulp vind ik dat we dan al klaar zijn in principe, daar de subsidies een veelvoud van die hulp zijn. Maar ze zullen er zeer zeker mee geholpen zijn.
Wat betreft het drugsbeleid ben ik duidelijk. Geheel vrijgeven, alleen accijns zijn hier toegestaan om de gezondsheidszorg te financieren. Sim-pel.
Wat betreft het milieu heb ik minder concrete ideeen. Ik ben voor kernenergie, ik vertrouw op de deskundigen daarin. Echter, het idee van milieuvervuiling is een lastig aan te pakken principe. Ik geloof niet in openbaar vervoer, dus om daar meer aandacht aan te besteden lijkt me nutteloos. Echter, dat een drastische verandering nodig is, is duidelijk. Het kyotoverdrag zou bijvoorbeeld te weinig uithalen. De concentratie die normaal in 2090 zou zijn gemeten, is met het verdrag pas in 2100 te meten (iets in die trand meen ik gelezen te hebben). Erg nuttig is dat dus niet. Onderzoek financieren naar koude fusie is misschien een optie, maar milieu is niet 'mijn ding'.
Referenda vind ik grote onzin. De democratie in de huidige vorm is er al een waar iedere idioot mee kan bepalen over de toekomst van een ander, maar gelukkig zijn er nog parlementsleden die ter verantwoording kunnen worden geroepen voor de ideeen die ze uiten. Persoonlijk zie ik echter wel wat in een stembewijs, vergelijkbaar met het rijbewijs, niet al te hoog niveau, maar een zekere basis. Dingen als maatschappijleer, integratieproblematiek,
economie
e.d. dienen uitgelegd te worden, bijvoorbeeld aan de hand van casi. Dit zal de mensen die werkelijk geen verstand hebben van hoe problemen in elkaar zitten weerhouden van het gaan naar de stembus. Want de kiezer heeft niet altijd gelijk en als 'de kiezer' niet echt weet waar hij mee bezig is, maar 'gaat stemmen voor de lol' (zoals een vriend van mij zei toen gevraagd waarom hij eigenlijk ging stemmen, nadat hij een beetje ondervraagd was over de LPF, zijn partij), laat hem dan lekker thuis blijven.
Ow, en integratieproblemen vind ik zelf al helemaal niet boeiend.
Verkeer
-OV gratis
-Afschaffen wegenbelasting/invoeren kilometerheffing.
-Sommige wegen worden tolwegen.
Buitenlandse zaken
-Afschaffen dubbele nationaliteit. Buitenlandse partner van een Nederlandse man/vrouw mag wel eigen nationaliteit behouden naast de Nederlandse.
(Kinderen krijgen dan wel alleen de Nederlandse nationaliteit)
-Opvang asielzoekers in eigen regio.
-Uitzettingen dienen vlotter te verlopen.
-Immigranten dienen binnen 3 jaar Nederlands te spreken en een inburgeringscursus te volgen om voor het Nederlanderschap in aanmerking te komen.
Binnenlandse zaken
-Herinvoering dienstplicht. Keuze uit militaire en/of sociale dienstplicht.
3 maanden krijgstucht, vervolgens tot 1 jaar volmaken naar keuze.
(Werken in de gezondheidszorg, pro-deo advocatuur, plantsoenendienst, etc kunnen worden aangemerkt als sociale dienstplicht)
Sociale zaken
-Afschaffen kinderbijslag. (Allerarmsten kunnen aanvullende bijstand krijgen)
-Afschaffen WAO en Bijstand voor niet-Nederlanders. (Hoeven dus ook geen premies hiervoor te betalen.)
Ik zal ongetwijfeld nog wel wat vergeten zijn, maar dit zijn wel de punten die voor mij belangrijk zijn bij de volgende verkiezingen.
quote:Dat recht moet ze inderdaad hebben, maar als ze 'zomaar' een abortus laat doen, zonder echte reden dan moet daar tegen worden opgetreden. Mensen moeten nadenken voor dat ze fokken.
Op vrijdag 1 november 2002 21:18 schreef Madame het volgende:[..]
Er is geen politiek geldige reden om abortus toe te staan of te verbieden. De beslissing om abortus te plegen staat buiten de regeltjes die politici kunnen verzinnen. Een vrouw moeten ervoor kunnen kiezen een vrucht niet langer te willen dragen. Je kunt nog discussieren over de lengte van de periode voor de waarschijnlijke geboorte waarin afdrijving medisch nog verantwoord is. Maar een vrouw heeft het onvervreembaar recht om te kiezen. Niet de politiek, maar de keuze van de vrouw en in mindere mate de grenzen van de medicijnkunde zijn bepalend. (sorry dat ik even off-topic was)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |