abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145617796
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Geef nou eens aan: wat moet er volgens jou veranderen zodat je de garantie hebt dat de critici tevreden zijn en de discussie beëindigd kan worden?
Vervang Piet door Krampus ;) ?
Gaan de Christenen natuurlijk wel weer huilen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_145617878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het feit dat hier al weken/maanden eindeloos wordt geluld over Zwarte Piet, dat Peter R. de Vries wordt bedreigd, dat Quincy op mag komen draven in Pauw, dat Mathijs van Nieuwkerk zijn plasje erover mag doen, dat er een enquêtes worden gehouden over het onderwerp, dat Gouda besluit om de Pieten aan te passen, zegt wel genoeg, dunkt mij.

Het onderwerp gaat niet meer weg.
Ik heb MvN gemist (dit jaar nog maar 2 afleveringen van dwdd gezien). Linkje?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145617962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, een gevalletje hoog inzetten, heb ik het idee. Een compromis lijkt mij de beste oplossing.
Quincy heeft tot nu toe elke poging tot een compromis resoluut van tafel geveegd.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het onderwerp gaat niet meer weg.
Klopt. Wat je ook doet, de critici blijven ontevreden en blijven olie op het vuur gooien. Ja, tenzij je gewoon de hele traditie van Sint en Piet overboord gooit en overschakelt op de Coca-Cola-Kerstman of zoiets, zoals Verene Shepherd ook al voorstelde. Dat is het enige dat de critici tevreden kan stellen.

De vraag is: is dat dan de oplossing die we moeten kiezen?
pi_145618018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:27 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Vervang Piet door Krampus ;) ?
Dat zal ook wel als halfbakken non-oplossing worden afgedaan door de critici. Krampus is immers ook zwart hè.
pi_145618038
De Paus heeft ook Pieten:

Zou dat pagepakje van ZP daar vandaan komen?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_145618113
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zal ook wel als halfbakken non-oplossing worden afgedaan door de critici. Krampus is immers ook zwart hè.
Als er iets veranderd moet worden dan is het natuurlijk Piet en niet Zwarte. Het zwart hoort bij de midwinterfeesten waar Sinterklaas een deel van is. Het gaat immers om het licht dat de duisternis overwint. :Y
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_145618209
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoeft niet. Hij kan ook rood of wit zijn.
Voorbeeld:

Lijkt voor mij echt niet op een neger ;)
pi_145618391
quote:
11s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:31 schreef Prutzenberg het volgende:
[ afbeelding ]
Zou dat pagepakje van ZP daar vandaan komen?
Een van die twee Pieten moet wat afvallen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_145618434
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:35 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hoeft niet. Hij kan ook rood of wit zijn.
Voorbeeld:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lijkt voor mij echt niet op een neger ;)

Zwarte Piet moest de kindjes op het rechte pad houden, het was niet de bedoeling dat de kindjes een hartaanval kregen. :)
#NoDAPL
pi_145618526
De anti-pieten zullen blijven kankeren totdat Zwarte Piet helemaal verdwenen is, Quinsy's agenda is duidelijk.

De ophef over Zwarte Piet dient m.i. in een breder kader geplaatst te worden. De autochtonen zullen langzaamaan in de minderheid raken en steeds meer allochtonen, mensen van buiten Europa, zullen eisen dat we afstand nemen van de tradities zoals die hier nog gelden.

Je ziet het om je heen. Het is een grote discussie of we Sinterklaas en Zwarte Piet nog mogen vieren. Kerstbomen worden weggelaten op hogescholen (zelf meegemaakt). Er worden gescheiden gebedsruimtes geïnstalleerd op universiteiten en er is volop ruimte voor de ramadan en hoofddoekjes in de Nederlandse winkels. Het mag dan ook geen wonder heten dat het multiculturele linkse Amsterdam als eerste toegaf om Zwarte Piet te laten verdwijnen en te gaan werken met roetpieten.

Het eisen dat Zwarte Piet weg moet is makkelijk voor Gario, hij ziet het feest als een vijandig racistisch feest. Het feest wordt vooral gevierd door Nederlanders en mensen die een band met Nederland hebben. Mocht Gario zijn zin krijgen, dan verdwijnt het feest. Zwarte Piet hoort net zo goed zwart als dat Sinterklaas een baard hoort te hebben. Misschien dat links wel verder wil met een stroopwafelpiet of een witgeschminkte clown. Het blijft niet meer dan een opgewarmd lijk, een verminkt feest.
pi_145618548
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zwarte Piet moest de kindjes op het rechte pad houden, het was niet de bedoeling dat de kindjes een hartaanval kregen. :)
In Oostenrijk zijn ze anders dol op hem ;)

Maar Sinterklaas is altijd een feest vol engheid geweest. Pepernoten zijn bijvoorbeeld de vermalen resten van stoute kindertjes volgens de oorspronkelijke folklore.
pi_145618640
GuusKuijer twitterde op donderdag 16-10-2014 om 15:41:39 In mijn jeugd werd je nog door je ouders en onderwijzers geslagen. Het afschaffen van rare tradities heet beschaving. reageer retweet
Guus. _O_
pi_145618644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:41 schreef luxerobots het volgende:
De anti-pieten zullen blijven kankeren totdat Zwarte Piet helemaal verdwenen is, Quinsy's agenda is duidelijk.

De ophef over Zwarte Piet dient m.i. in een breder kader geplaatst te worden. De autochtonen zullen langzaamaan in de minderheid raken en steeds meer allochtonen, mensen van buiten Europa, zullen eisen dat we afstand nemen van de tradities zoals die hier nog gelden.
We hoeven niet bang te zijn dat we in de minderheid geraken maar het is inderdaad wel een feit dat het percentage van bepaalde groepen niet-westerse allochtonen verder zal stijgen. Elke latere generatie van die groepen krijgt minder kindjes totdat ze na X generaties op hetzelfde niveau zitten en volledig zijn geïntegreerd. Het is wel belangrijk om niet steeds nieuwe import te hebben (Marokkaanse jongens van de 3de generatie die daar een meisje van het platteland halen), anders blijf je opnieuw beginnen.

Inderdaad, met het stijgen van dat percentage zal onze weerbaarheid meer getest worden. Wanneer wij iets positiefs van die andere cultuur - waar zij geen onderdeel van uitmaken - overnemen dan vind ik het prima, wij moeten alleen niet de goede elementen van onze cultuur opofferen.
#NoDAPL
pi_145619429
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad, met het stijgen van dat percentage zal onze weerbaarheid meer getest worden. Wanneer wij iets positiefs van die andere cultuur - waar zij geen onderdeel van uitmaken - overnemen dan vind ik het prima, wij moeten alleen niet de goede elementen van onze cultuur opofferen.
Eens.

Maar menig ZP-criticus gaat uit van een asymmetrie. Bijvoorbeeld in dat stuk waar KoosVogels het zo roerend mee eens was:
quote:
Misverstand: 'Surinamers, Antillianen en ook Marokkanen zijn zelf de grootste racisten.' Dat zou zomaar waar kunnen zijn. Alleen heeft hun racisme niet dezelfde impact. Ze hebben geen machtspositie. Als Surinamers roepen dat ze voortaan de HEMA of Albert Heijn boycotten, wordt daar om gelachen. Wanneer Hollanders het aankondigen, raken de winkelketens in paniek.
Minderheden mogen blijkbaar wel racistisch zijn. Voor je het weet zijn hun racistische tradities zelfs onderdeel van een minderheidscultuur die beschermd moet worden. Maar als je autochtoon bent, dan is het ineens allemaal anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 22:02:24 ]
pi_145620503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:43 schreef Gramulanion het volgende:
GuusKuijer twitterde op donderdag 16-10-2014 om 15:41:39 In mijn jeugd werd je nog door je ouders en onderwijzers geslagen. Het afschaffen van rare tradities heet beschaving. reageer retweet
Guus. _O_
Arme man het heeft duidelijk zijn hersenen aangetast :(
pi_145620567
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:43 schreef Gramulanion het volgende:
Guus. _O_
Wijsheid komt met de jaren.
pi_145620828
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wijsheid komt met de jaren.
Dwaasheid eveneens. :)
#NoDAPL
pi_145621961
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dwaasheid eveneens. :)
3x raden wie vandaag gelijk heeft gekregen van de Rechter :W :W
pi_145622518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:51 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

3x raden wie vandaag gelijk heeft gekregen van de Rechter :W :W
Nog niemand
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_145622584
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:04 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Nog niemand
Quinsy Gario kerel ;)
Raad van state bevestigd het.

12 november de laatste kans in het hoger beroep.
Doei piet
pi_145622792
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:05 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Quinsy Gario kerel ;)
Raad van state bevestigd het.

12 november de laatste kans in het hoger beroep.
Doei piet
Van wat ik begrijp doet de raad van state pas 12 november uitspraak. Overigens voor als je het niet wist is de raad van state het hoogste rechtsorgaan in Nederland, een volgende stap zou het hof in strassburg moeten zijn. Dus hoger beroep in Nederland kan niet.
pi_145622888
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:10 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Van wat ik begrijp doet de raad van state pas 12 november uitspraak. Overigens voor als je het niet wist is de raad van state het hoogste rechtsorgaan in Nederland, een volgende stap zou het hof in strassburg moeten zijn. Dus hoger beroep in Nederland kan niet.
De raad van state heeft vandaag uitspraak gedaan in het voordeel van Gario.
De rechter heeft Gario eerder al gelijk gegeven.
12 november is de uitspraak in het hoger beroep.
Lijkt een formaliteit
pi_145623024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:12 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

De raad van state heeft vandaag uitspraak gedaan in het voordeel van Gario.
De rechter heeft Gario eerder al gelijk gegeven.
12 november is de uitspraak in het hoger beroep.
Lijkt een formaliteit
Zoals ook in het andere topic, de raad van state heeft nog geen uitspraak gedaan en er is geen hoger beroep op mogelijk.

Enkel tegen de gevolgde procedure kan cassatie plaatsvinden maar dan moeten er aantoonbaar fouten zijn gemaakt en dat is niet zo voor zover ik het kan beoordelen. Dus 12 november weet je het zeker.
pi_145623060
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:15 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Zoals ook in het andere topic, de raad van state heeft nog geen uitspraak gedaan en er is geen hoger beroep op mogelijk.

Enkel tegen de gevolgde procedure kan cassatie plaatsvinden maar dan moeten er aantoonbaar fouten zijn gemaakt en dat is niet zo voor zover ik het kan beoordelen. Dus 12 november weet je het zeker.
Oke ik troll een beetje sorry.
Maar we zullen zien de 12e
Kan niet wachten!
pi_145623125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:16 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Oke ik troll een beetje sorry.
Maar we zullen zien de 12e
Kan niet wachten!
Dat doe je wel vaker. Ach, als jouw dag daarmee goed is....
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:19:40 #276
155616 Proximo
For god, king & country
pi_145623176

Of voortaan zo.

Geeen zwarte pieten meer, die vervangen we door jeugdige flexwerkers, zo van ook de sint moet bezuinigen. Krijgen alle kinderen verplicht een huishoudboekje cadeau, zou geen kwaad doen
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_145623210
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat doe je wel vaker. Ach, als jouw dag daarmee goed is....
oke
pi_145623315
Die rechtszaak is helemaal niet zo interessant.

Als de aanklagers winnen, dan kan de gemeente bijv. in de vergunning zoiets schrijven van "Het gevoel van belediging bij enkele inwoners van onze gemeente weegt niet op tegen het plezier van een grote groep mensen, dus wij zien geen grond om de vergunning te weigeren" en dan is voldaan aan de formele voorwaarden waar het in deze zaak om gaat.

Het is vooral een bestuursrechtelijke principekwestie, namelijk of burgemeesters bij een vergunning gewoon moeten kijken of aan de regels over veiligheid / overlast is voldaan, of dat ze voortaan ook een afweging moeten gaan maken over de inhoud van evenementen, en dus voortaan verplicht worden om bepaalde evenementen evt. op grond van hun inhoud geen vergunning te verlenen.
pi_145623445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:20 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

oke
[ afbeelding ]
Weertje en zijn plaatjes.
pi_145623542
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Weertje en zijn plaatjes.
pi_145623613
Toevoeging van Igen is wel relevant, het gaat niet om zwarte piet zelf in deze zaak maar over de manier waarop de vergunning voor de intocht is verstrekt. Dus dat hoeft niet te betekenen dat als Quincy gelijk krijgt zwarte piet niet in Amsterdam mag verschijnen enkel dat de vergunning opnieuw beoordeeld moet worden.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 23:32:17 #282
155616 Proximo
For god, king & country
pi_145623730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:29 schreef ruudbackus het volgende:
Toevoeging van Igen is wel relevant, het gaat niet om zwarte piet zelf in deze zaak maar over de manier waarop de vergunning voor de intocht is verstrekt. Dus dat hoeft niet te betekenen dat als Quincy gelijk krijgt zwarte piet niet in Amsterdam mag verschijnen enkel dat de vergunning opnieuw beoordeeld moet worden.
Heb de indruk dat de juichende quincy aanhangers op tv dat niet weten
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_145623795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:32 schreef Proximo het volgende:

[..]

Heb de indruk dat de juichende quincy aanhangers op tv dat niet weten
Dat zijn dan ook niet bepaald de helderste lichten.
pi_145625148
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook niet bepaald de helderste lichten.
Bovendien zal het niets veranderen aan de manier waarop 99% van de Nederlandse gezinnen Sinterklaas viert, namelijk op de traditionele wijze en dus mét zwarte Piet. Hoe zeer o.a. de NOS capituleert en tot het "weg met ons-kamp" hoort...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145625153

Hier vecht ik met anti-ZP'ers.
pi_145625351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:10 schreef DrDentz het volgende:

Hier vecht ik met anti-ZP'ers.
Je hebt duidelijk nooit subsidie gehad voor fatsoenlijke bokslessen?
pi_145625408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:22 schreef Igen het volgende:

Als de aanklagers winnen, dan kan de gemeente bijv. in de vergunning zoiets schrijven van "Het gevoel van belediging bij enkele inwoners van onze gemeente weegt niet op tegen het plezier van een grote groep mensen, dus wij zien geen grond om de vergunning te weigeren" en dan is voldaan aan de formele voorwaarden waar het in deze zaak om gaat.

Het is vooral een bestuursrechtelijke principekwestie, namelijk of burgemeesters bij een vergunning gewoon moeten kijken of aan de regels over veiligheid / overlast is voldaan, of dat ze voortaan ook een afweging moeten gaan maken over de inhoud van evenementen, en dus voortaan verplicht worden om bepaalde evenementen evt. op grond van hun inhoud geen vergunning te verlenen.
Dit. Maar ach, gun die verongelijkte Zeurpieten ook even een hoogtepuntje in het leven O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145625420
Ik stel voor om die hele sinterklaas onzin af te schaffen en gelijk Kerstmis ook.
pi_145625433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:22 schreef Igen het volgende:

Dan lijkt het me juist belangrijk voor de precedentwerking. Als burgemeesters zich met de inhoud gaan bemoeien krijg je dus van die stompzinnige dingen als stroopwafelpieten. Denk dat de mensen die het al jaren organiseren het graag willen houden zoals het is.
pi_145625470
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:21 schreef luxerobots het volgende:

Denk dat de mensen die het al jaren organiseren het graag willen houden zoals het is.
Beunhaaspieten en hulpsinterklazen.
pi_145625532
quote:
11s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:31 schreef Prutzenberg het volgende:
[ afbeelding ]

Die is dan ook volkomen achterhaald en roept nog wat in de woestijn.
pi_145626231
De waanzin is inmiddels zo erg dat ik overweeg om mijn voornaam te veranderen.
pi_145626376
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 00:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
De waanzin is inmiddels zo erg dat ik overweeg om mijn voornaam te veranderen.
Hmm... Zwarte_Piraat? :+
pi_145626402
Piet kan er niets aan doen, die sinterklaas daar zit de oorsprong van het probleem.
pi_145626451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 01:10 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hmm... Zwarte_Piraat? :+
Deze functie is in onderhoud, later in de nacht is het weer mogelijk te registreren. Onze excuses voor het ongemak.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 02:16:37 #296
190104 Jareth
Such a pity...
pi_145626957
In Iran speelt de figuur Hajji Firuz een grote rol tijdens de festiviteiten. De zwartgeschminkte figuur met felrode lippen is gehuld in rode kleren. Hij speelt tamboerijn en zingt om kinderen en hun ouders te vermaken.Misschien piet dan maar veranderen in een soort Haji Firuz? Sinterklaas erbij en niemand heeft meer problemen want is beschermd feest door VN. Die VN waar mevrouw van zei dat ze vanuit VN sprak (loog)

Dat er wat gaat veranderen is wel duidelijk. Ik hoef alleen niet met vegen op mijn gezicht op mijn nichtjes en neefjes af te stappen. Hebben ze meteen door.

Je loopt tegen een muur van argwanende mensen aan die in elke blanke Nederlander een racist zien Verwijten de blanke Nederlanders zelfs de gruwelijke moorden van de indianen aan de andere kant van deze aardkloot dus die indoctrinatie is al vele jaren gaande dat een vrouw zoiets doms vol overtuiging roept.

Ik ken geen enkel Nederlands feest waar de organisatie alleen maar autochtoon en blank mag zijn. Afschaffen alle feesten welke maar een nationaliteit/achtergrond of kleur in de organisatie wil zien.Meer gemengd want er waren ook veel blanke slaven net als veel opzichters niet blank haren en vrije slaven ook slaven hadden.. Geen apart feest meer, Als Nederland besluit in zwarte piet dicriminatie te zien is het tijd voor een volgende verandering die gewoonweg discriminerend is en niet meer past in deze samenleviong.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_145627069
Het is 1 grote leugen, die goedheiligman met zijn stoomboot, schimmel en pieten.
Waarom maken we die onzin onze kinderen wijs?
pi_145627146
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 02:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is 1 grote leugen, die goedheiligman met zijn stoomboot, schimmel en pieten.
Waarom maken we die onzin onze kinderen wijs?
Ha, Sinterklaas bestaat echt hoor.
pi_145627166
Zwarte Piet gedoe. :')
pi_145627174
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 02:44 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ha, Sinterklaas bestaat echt hoor.
Nadat ik op mijn 3e getuige was van botsing op een kruising en er 2 sinterklazen en nog wat pieten met elkaar op de vuist gingen, geloofde ik er niets meer van maar je speelt het spelletje mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')