abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145642621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:35 schreef jackie12 het volgende:

Als ze waren gaan lopen vanaf het hostel dan hadden ze al om 8.45 uur moeten vertrekken vanaf het hostel. Hiervoor dus nog even muggespul halen, op de computer dingen uitzoeken en nog even relaxen in een hangmat terwijl de ander een kaart bekijkt...
Het is 1 uur en 43 minuten lopen vanaf 'Spanish by the river' tot aan het begin van het
Pianistapad (volgens Google maps routeplanner), dat zullen ze dus waarschijnlijk
niet gedaan hebben. Er stopt echter een bus om de hoek, die zal ongetwijfeld in Alto Boquete
stoppen, maar vanaf daar is het ook nog wel 45 minuten tot een uur lopen. Het lijkt mij dat
aangezien ze wisten dat ze al veel gingen lopen, ze een taxi hebben genomen of inderdaad
van iemand een lift hebben gekregen. Dat die persoon zich niet gemeld heeft is wel voor te
stellen, want dan zou de verdwijning met die persoon in verband gebracht kunnen worden.
Maar wel weer opmerkelijk dat niemand ze in een taxi of auto heeft zien stappen.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:49:51 #202
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145642634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:08 schreef jackie12 het volgende:
Misschien moet ik toch maar wat vaker op WS gaan koekeloeren.

http://s160.photobucket.c(...)zps3ad00bbb.jpg.html

En dan doet Kris haar broekje uit bij de 2e kabelbrug en loopt in haar blote toedeledokus naar de 3e kabelbrug zonder het hutje te zien of gezien te zijn door die mensen daar ?
Er zit bijna nooit iemand in zo'n hutje, denk ik.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:50:06 #203
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145642647
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:35 schreef jackie12 het volgende:
Als ze waren gaan lopen vanaf het hostel dan hadden ze al om 8.45 uur moeten vertrekken vanaf het hostel.
Waarom 8.45 uur? De afstand was toch maar 4 km of zoiets?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:52:03 #204
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145642710
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, het is een kilometer of 9 vanaf hun onderkomen in Alto Boquete. Daarom kunnen we lopen gerust uitsluiten.
pi_145642715
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is vanaf het hostel tot op de mirador ruim 4 uur lopen

Oh, Gorraay zegt net zelfs nog verder
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:54:22 #206
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145642779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:08 schreef jackie12 het volgende:
Misschien moet ik toch maar wat vaker op WS gaan koekeloeren.

http://s160.photobucket.c(...)zps3ad00bbb.jpg.html

En dan doet Kris haar broekje uit bij de 2e kabelbrug en loopt in haar blote toedeledokus naar de 3e kabelbrug zonder het hutje te zien of gezien te zijn door die mensen daar ?
Welke mensen? Dat kunnen toch gewoon lege hutten zijn.

En wat heeft haar toedeledokus te maken of ze wel of niet gezien zou zijn? Haar toedeledokus gaf toch geen licht ofzo?
pi_145642792
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:49 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Er zit bijna nooit iemand in zo'n hutje, denk ik.
Wel een plek om te blijven. En kijk hoe open het daar is.
Mooi kaartje wat weergeeft zoals ik vermoedde hoe het er daar uitziet.
Niks geen Amazoneachtig ondoordringbaar woud

Maar het belangrijkste: ze waren niet verdwaald want ze waren op het juiste pad!

(overigens: ze zijn hier nooit geweest hoor. Dat moeten we denken)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:02:34 #208
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145643012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar het belangrijkste: ze waren niet verdwaald want ze waren op het juiste pad!

Ik begrijp je redenering niet. Het is toch goed mogelijk dat ze zo'n hutje wel gevonden hebben en door ook enige tijd in gebivakkeerd hebben? Wellicht ook een foto van gemaakt die later is aangezien voor een boot. Alleen overleven was door niet mogelijk op lange termijn en hulp kwam er ook niet. Dus zijn ze na een paar dagen toch weer verder getrokken.
pi_145643074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Kaartje laat wel duidelijk zien dat er meerdere paden lopen.
Hoe kom je anders bij die hutten?
Make my day!
pi_145643352
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 16:36 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Zet er voortaan even een link bij. De tweede helft van een zin vertalen zonder context is vaak niet goed mogelijk. Juist daardoor is een Google-'vertaling' vaak wartaal.

"... maar dat er een onduidelijkheid in voorkomt [n.l. in het rapport van het NFI]: het lijkt alsof de batterij van een van de mobiele telefoons op 4 april leeg was, maar dat op 7 en op 11 april beide telefoons een signaal opvingen."

Oud nieuws volgens mij.
oud nieuws? Beide telefoons? De link had ik 1post daarvoor neergezet. En dat er botten van Lisanne zijn gevonden 3 september.
pi_145643360
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik begrijp je redenering niet. Het is toch goed mogelijk dat ze zo'n hutje wel gevonden hebben en door ook enige tijd in gebivakkeerd hebben? Wellicht ook een foto van gemaakt die later is aangezien voor een boot. Alleen overleven was door niet mogelijk op lange termijn en hulp kwam er ook niet. Dus zijn ze na een paar dagen toch weer verder getrokken.
Dat kan niet want Feliciano ging op 3 april al de hele trail lopen naar Bocas op zoek naar hen Hij had ze dan in dit hutje wel gevonden.
pi_145643435
Op de overzichtskaart van Geruisloos (in de OP) zie je in vakje I 10 een rivier ontspringen. Of is dat het vervolg van de rivier waar de Quabrada foto is gemaakt? Zouden ze deze rivier stroomafwaarts gevolgd kunnen zijn ipv doorgelopen tot de rivier met al die oversteken? Weet iemand of daar gezocht is?
pi_145643834
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 13:48 schreef danyoromijn het volgende:

Als de we kabel op jouw foto niet zien, heb je dan een andere waar hij wel te zien is?
Waarom zou daar een kabel moeten zijn, mensen kunnen zo door de rivier oversteken.
Ja die heb ik.

Goede vraag voor Baru: waarom is daar eigenlijk een kabel bij die steen terwijl je er ook zo de rivier kan oversteken?
pi_145644001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:17 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat kan niet want Feliciano ging op 3 april al de hele trail lopen naar Bocas op zoek naar hen Hij had ze dan in dit hutje wel gevonden.
Kun je zeker weten dat ze daar toen niet gevonden zijn dan?

Mijn horror-scenario, dat er op de ontsnapte(n) gejaagd werd door zowel good als bad guys en je niet weet wie wie is, is ook nog steeds mogelijk.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:06:54 #215
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145644602
quote:

[..]

Ik denk dat dat een misverstand is. Als ze het in Boquete over Bocas hebben, bedoelen ze doorgaans de provincie, niet dat plaatsje op een eiland voor de Caraïbische kust. De trail loopt ook niet naar het stadje Bocas. De provincie Bocas del Toro begint ongeveer bij de Mirador. (Maar ik sluit de andere mogelijkheid niet helemaal uit, die man heeft meer energie dan een paard.)
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:35:04 #216
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145645281
quote:

[..]

Zie jij een messiaanse figuur in Hem?

Ik heb nergens gelezen dat Hij alle hutjes heeft afgezocht, hoor.
pi_145646561
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zie jij een messiaanse figuur in Hem?

Ik heb nergens gelezen dat Hij alle hutjes heeft afgezocht, hoor.
Als je van de 2e naar de 3e kabelbrug loopt dan vind ik het ten eerste raar dat je het dichtgeknoopte spijkerbroekje niet vindt.

Ook vind ik het raar dat je van de tweede naar de derde kabelbrug loopt niet even gaat kijken in dat hutje daar.

Maar dat zal wel komen omdat ik te logisch denk
pi_145647208
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 19:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je van de 2e naar de 3e kabelbrug loopt dan vind ik het ten eerste raar dat je het dichtgeknoopte spijkerbroekje niet vindt.

Ook vind ik het raar dat je van de tweede naar de derde kabelbrug loopt niet even gaat kijken in dat hutje daar.

Volgens mij hadden ze wel in de hutjes gekeken maar waren K%L er toen niet. En ik denk ook niet dat het spijkerbroekje toen al in de struiken hing.
pi_145647345
Hing die korte broek direct aan het pad dan? Ik kan me voorstellen dat als dat een beetje van het pad af was en je mensen zoekt dat dat niet direct gezien wordt, de situatie was toen toch wel even anders!
pi_145647451
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 19:39 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze wel in de hutjes gekeken maar waren K%L er toen niet. En ik denk ook niet dat het spijkerbroekje toen al in de struiken hing.
het broekje is niet in de struiken gevonden maar was " netjes" op de grond achtergelaten met de knoop dicht. Zit mobiel en linken gaat niet maar heb het gelezen en er was ook een video waarin de vinder van dat broekje dat vertelde. Hij zei tevens dat ze meerdere kledingstukken hebben gevonden, meen ik. Daarover niets meer vernomen.
pi_145647602
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 19:46 schreef ToniB het volgende:

[..]

het broekje is niet in de struiken gevonden maar was " netjes" op de grond achtergelaten met de knoop dicht. Zit mobiel en linken gaat niet maar heb het gelezen en er was ook een video waarin de vinder van dat broekje dat vertelde. Hij zei tevens dat ze meerdere kledingstukken hebben gevonden, meen ik. Daarover niets meer vernomen.
O ik dacht dat het netjes in de struiken hing maar het lag op de grond dus. Maar het is maanden later pas gevonden dus dan denk ik niet dat het er op 3 april al lag. Dan zou het er niet meer zo netjes uitzien denk ik. Ik weet welke video je bedoelt maar ik heb daar niets in gehoord of gezien over meerdere kledingstukken.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:13:31 #222
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145648265
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 19:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Te onlogisch. Wanneer ging F. daar zoeken? Hoe weet je of K&L daar op dat moment al waren of geweest waren?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:14:44 #223
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145648296
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 19:46 schreef ToniB het volgende:

[..]

Er was toen wel een soort shirt gevonden, maar dat was 80 jaar oud werd vrij snel bekend.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:16:42 #224
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145648361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Kun je zeker weten dat ze daar toen niet gevonden zijn dan?

Mijn horror-scenario, dat er op de ontsnapte(n) gejaagd werd door zowel good als bad guys en je niet weet wie wie is, is ook nog steeds mogelijk.
Zeker-edit,-

[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 17-10-2014 20:23:17 ]
pi_145648580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 20:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Te onlogisch. Wanneer geen F. daar zoeken? Hoe weet je of K&L daar op dat moment al waren of geweest waren?
Op 3 april is ie gaan zoeken. Vanaf de Pianista, achter de mirador, bij de paddocks gekeken en op een stuk van de Bocas trail gezocht.

Helaas heeft ie ze niet gevonden en moet ie er qua afstand heel dichtbij zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')