abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145658473
Als Eileen geen Spaans sprak, lijkt het mij redelijk om te veronderstellen dat zij ook niet degene was die de tours voor de meiden had geboekt.

[ Bericht 95% gewijzigd door Poekje01 op 18-10-2014 01:05:15 ]
pi_145658823
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:46 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Van WS post 756 user Chiatos

Rectification to my post #14;
On April 3, Feliciano denounces their disappearance to Sinaproc and Boquete townhall. In the afternoon he does the same at the DIJ office. He was told by Eileen that they had gone hiking on El Pianista. He reported their disappearance because Eileen could not speak any Spanish.

Addition to post:
On April 5, he accompanies a DIJ search party on El Pianista trail.

http://www.prensa.com/imp(...)on-holandesas/333663
Het ging me om een bevestiging dat hij achter de mirador dus aan de Bocas kant heeft gezocht op die datum. Ik zie dat hier niet staan?
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:18:35 #253
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145659038
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het ging me om een bevestiging dat hij achter de mirador dus aan de Bocas kant heeft gezocht op die datum. Ik zie dat hier niet staan?
In de video van AFK:

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris
15:10
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145659123
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:46 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Van WS post 756 user Chiatos

Rectification to my post #14;
On April 3, Feliciano denounces their disappearance to Sinaproc and Boquete townhall. In the afternoon he does the same at the DIJ office. He was told by Eileen that they had gone hiking on El Pianista. He reported their disappearance because Eileen could not speak any Spanish.

Addition to post:
On April 5, he accompanies a DIJ search party on El Pianista trail.

Hahaha. Je was me voor...
Ik gaf mezelf vanavond eigenlijk een voorzetje die ik morgen zelf wilde inkoppen.

Die Feliciano is 's morgens om 7.30 uur bij Sinaporc om met zn tasje met fruit groepen in te delen voor een zoektocht.(maar niet mag)
Daarna gaat hij de Pianista, achter de mirado, de paddocks (waar geen voetafdrukken zijn..)EN een stuk van de Bocas trail aflopen om vervolgens aan het einde van de middag weer terug in Boquete te zijn...

Superman !!

pi_145659148
Ik las dat Jerome van Passel in Boquete afgelopen maand april in een radioprogramma waar Indianen naar luisteren de verdwijning van de meiden had gemeld. Zo wisten ze er van. Waardoor ze naderhand toen ze de rugzak zagen een verband met de zaak konden leggen, en wisten dat ze dat moesten melden.

Is er eigenlijk door een journalist of politieman / onderzoeker ooit verder moeite gedaan eens met de Indianen vd. Ngobe Bugle community te gaan praten? Zijn daar bronnen van?

Van een finca weet ik dat daar soms verbleven wordt, want in een interview met F. zie je hem daar koffie zetten, en een keukentje ed. Hoe zit het met de overige finca's? Wie wonen daar waar en wanneer? Wat gebeurt er precies? Wat is een finca eigenlijk? Een vakantiehuisje? Schuilplaats? Hut voor dieren, gereedschap en hooi? Overnachtingsplaats voor veedrijvers? Zijn ze hemelsbreed gezien en rekening houdend met het terrein, echt nergens zichtbaar vanaf de paden? Of toch wel? Is dat uit te tekenen met enkele lijnen?
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:26:43 #256
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145659150
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hahaha. Je was me voor...
Ik gaf mezelf vanavond eigenlijk een voorzetje die ik morgen zelf wilde inkoppen.

Die Feliciano is 's morgens om 7.30 uur bij Sinaporc om met zn tasje met fruit groepen in te delen voor een zoektocht.(maar niet mag)
Daarna gaat hij de Pianista, achter de mirado, de paddocks (waar geen voetafdrukken zijn..)EN een stuk van de Bocas trail aflopen om vervolgens aan het einde van de middag weer terug in Boquete te zijn...

Superman !!

Dat riekt naar smaad.
pi_145659160
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat riekt naar smaad.
Dat riekt naar keiharde leugens van Baru uhhh Feliciano
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:30:39 #258
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145659189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

dat riekt naar keiharde leugens van Baru uhhh Feliciano
Suggereer je dat Baru en Feliciano een en dezelfde persoon zijn?
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:31:24 #259
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145659198
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:48 schreef Poekje01 het volgende:
Als Eileen geen Spaans sprak, lijkt het mij redelijk om te veronderstellen dat zij ook niet degene was die de tours voor de meiden had geboekt.
Wat zou er van de toeristische sector in Panama overblijven als alleen mensen die het Spaans machtig zijn daar overnachtingen en tours konden boeken?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145659238
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Suggereer je dat Baru en Feliciano een en dezelfde persoon zijn?
Baru kan toch zo goed Duits?
Hoeveel gidsen in Boquete kunnen Duits?

F in ieder gevel wel want hij studeerde in Miesbach (Deutschland)

Kom je nu eindelijk bij ons op de trein zitten ?
pi_145659243
Todos sabemos salvó algunos que existió mano criminal y los primeros sospechosos son los cholos
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:18 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In de video van AFK:

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris
15:10
Die video loopt elke keer vast bij mij maar ging dat over 3 april?
pi_145659259
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat riekt naar keiharde leugens van Baru uhhh Feliciano
hij kan met zijn 4x4 naar- en van vlak onder de mirador rijden. Dat scheelt natuurlijk wel 2,5 uur omhoog, en 2,5 uur omlaag lopen. Op een dag 5 uur.
pi_145659260
Hier wordt enkel maar lovend over F gesproken.
http://www.tripadvisor.nl(...)iriqui_Province.html
pi_145659270
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:31 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Wat zou er van de toeristische sector in Panama overblijven als alleen mensen die het Spaans machtig zijn daar overnachtingen en tours konden boeken?
waarom zou een meisje van hun leeftijd die pas een paar dagen in Boquete is daar de excursies boeken?
Zou kunnen hoor maar het zou ook heel goed mogelijk dat K en L dat zelf hebben gedaan.
(en misschien pas op 1 april tenzij de ouders op 31 maart al wisten dat ze dat hadden geboekt)
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:36:48 #265
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145659286
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Baru kan toch zo goed Duits?
Hoeveel gidsen in Boquete kunnen Duits?

F in ieder gevel wel want hij studeerde in Miesbach (Deutschland)

Kom je nu eindelijk bij ons op de trein zitten ?
Ik blijf graag in mijn eigen helikoptertje, maar ik vlieg vlak boven jullie en blijf jullie ook in de gaten houden. Van wat grotere afstand zie je de dingen duidelijker.

Enfin, ook al is F. gelijk aan B., is hij daarmee dan ook gelijk verdacht?
pi_145659291
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:35 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

hij kan met zijn 4x4 naar- en van vlak onder de mirador rijden. Dat scheelt natuurlijk wel 2,5 uur omhoog, en 2,5 uur omlaag lopen. Op een dag 5 uur.
Niet als hij op zoek was naar hun. Dan zoek je de Pianista pad eerst af (het was 3 april nog niemand had dat gedaan )
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:39:32 #267
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145659320
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

waarom zou een meisje van hun leeftijd die pas een paar dagen in Boquete is daar de excursies boeken?
Zou kunnen hoor maar het zou ook heel goed mogelijk dat K en L dat zelf hebben gedaan.
(en misschien pas op 1 april tenzij de ouders op 31 maart al wisten dat ze dat hadden geboekt)
Daarvoor was ze aangenomen, in het kader van haar studie aan een toeristische opleiding in Breda. Overigens is een boekje Hoe en Wat in het Spaans al voldoende om eenvoudige dingen als het boeken van een tour tot een goed einde te brengen. Bovendien denk ik dat ze wel degelijk een elementaire kennis van het Spaans heeft. Dat schrijft ze meen ik ook in haar LinkedIn profiel.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145659372
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:35 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Je kunt de eerste 2 km van het Pianista pad met de auto. De 2,5 km daarna zul je moeten lopen.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:43:23 #269
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145659374
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:39 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Daarvoor was ze aangenomen, in het kader van haar studie aan een toeristische opleiding in Breda. Overigens is een boekje Hoe en Wat in het Spaans al voldoende om eenvoudige dingen als het boeken van een tour tot een goed einde te brengen. Bovendien denk ik dat ze wel degelijk een elementaire kennis van het Spaans heeft. Dat schrijft ze meen ik ook in haar LinkedIn profiel.
Heb ik ook. Una cerveza por favor! Dat is voldoende.
pi_145659378
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Todos sabemos salvó algunos que existió mano criminal y los primeros sospechosos son los cholos

[..]

Na 15 minuten zegt Hans Kremers:

"Feliciano zegt me net dat hij hier geweest is op donderdag 3 april maar niks heeft gezien. Ook geen voetstappen...enz"
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 01:45:49 #271
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145659414
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:34 schreef Grijzemassa het volgende:
:?
quote:
Ja. Op 3 april is hij doorgelopen tot dat punt, zegt Hans Kremers.
Edit: jackie12 was me voor ;)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145659450
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:31 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Juist. Maar F., die als van origine geboren Canadees die de talen Spaans, Duits en Engels - en een beetje Nederlands- spreekt, en bij wie de hele week toch leuke tochten waren geboekt met/voor/door de meiden, ziet ze, en zegt dan, volgens zijn eigen zeggen, op 1 april, alleen, 'ola'? Lisanne bekeek een kaart. En Kris lag in een hangmat.

Hoe wist hij eigenlijk dat zij het waren?

Hoe laat was dat ? Om 08:00u s' ochtends? Hoe laat ging de zon daar eigenlijk op? Kris en Lisanne zijn dus tussen 08:00u en 11:00u volgende gaan doen blijkbaar:
- naar taalschool lopen,
- computer bekijken
- in hangmat liggen
- naar dorp lopen, boodschappen doen
- pinnen
- Kris kreeg een massage in de beauty salon van een vriendin van I.L.
- terug naar kamer lopen/bus/taxi
- bergschoenen ophalen
- naar Alto Lino lopen of met bus/taxi

Zag F. ze bij de taalschool? Waarom dan daar? Iemand die hem wil boeken hoeft geen Spaans te spreken en kan hem toch gewoon bellen? En gasten haalt hij altijd op met zijn 4x4 bij hun hostel. Hij was die dag al volgeboekt dus blijkbaar, maar zegt niet naderhand:.... toen ik daar mijn twee klanten voor die dag kwam ophalen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 18-10-2014 02:12:51 ]
pi_145659514
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:48 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Juist. Maar F., die als van origine geboren Canadees die de talen Spaans, Duits en Engels - en een beetje Nederlands- spreekt, en bij wie de hele week toch leuke tochten waren geboekt met/voor/door de meiden, ziet ze, en zegt dan, volgens zijn eigen zeggen, op 1 april, alleen, 'ola'? Lisanne bekeek een kaart. En Kris lag in een hangmat.

Hoe wist hij eigenlijk dat zij het waren?

Hoe laat was dat ? Om 08:00u s' ochtends? Hoe laat ging de zon daar eigenlijk op? Kris en Lisanne zijn dus tussen 08:00u en 11:00u volgende gaan doen blijkbaar:
- naar taalschool lopen, computer bekijken
- naar dorp lopen, boodschappen doen
- pinnen
- Kris kreeg een massage in de beauty salon van een vriendin van I.L.
- terug naar kamer, bergschoenen ophalen

Zag F. ze bij de taalschool? Waarom dan daar? Iemand die hem wil boeken hoeft geen Spaans te spreken en kan hem toch gewoon bellen? En gasten haalt hij altijd op met zijn 4x4 bij hun hostel. Hij was die dag al volgeboekt dus blijkbaar, maar zegt niet naderhand: toen ik daar mijn twee klanten voor die dag kwam ophalen...

Kris kreeg helemaal geen massage die ochtend.
pi_145659534
Ook Boquete :D
Ngobe Indian men have a unique form of conflict resolution. Whenever a serious dispute arises, the men engage in an one-on-one fist fight, usually on top of broken shards of glass bottles, in an alleyway leading to the bar. The last man standing is the winner with the conflict resolved in his favor.
The winner also acquires the loser’s wife as a prize
http://www.yourlifeisatrip.com/home/boquete-wife-fights.html

En zo gaat dat dan

Tripadvisor heeft deze folklore vergeten te vermelden :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Grijzemassa op 18-10-2014 02:01:20 ]
pi_145659578
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 01:54 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Kris kreeg helemaal geen massage die ochtend.
oh? was dat op maandag dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')