Als het niet opgelost is met een andere rom ligt het aan je hardware en zukl je hem moeten opsturen.quote:Op donderdag 11 december 2014 09:45 schreef bagpiper001 het volgende:
Zijn er hier mensen die ook (nog) last hebben van de random reboots? Ik wel, voor zover ik op de productfora van Google kan zien schijnt het in de hardware te zitten, maar puur uit nieuwsgierigheid: iemand een oplossing gevonden?
Ik heb eerst uiteraard een factory-reset gedaan, android teruggebracht naar de oorspronkelijke versie die meekomt (4.4 geloof ik), root eraf gehaald, bootloader gelocked. Deze oplossing van XDA geprobeerd etc. etc. Nu heb ik er CM op staan, waarbij in januari geloof ik de update naar Android 5 uitgerold zal gaan worden. Is het probleem gefixt met Android 5? (M.a.w. heeft het zin om CM eraf te halen, android 5 via OTA te ontvangen) of blijven de reboots komen?
Mijn kameraad had er ook last van. Totdat hij WIFI en GPS uit had gezet, toen nergens meer last van. Ook wil de greenify app wel helpen. Hij redt nu makkelijk een hele dag met intensief gebruik.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:01 schreef Koen66 het volgende:
Wat is momenteel de status van de issue dat batterijen snel leegtrekken als je lollipop draait?
Totdat dat is opgelost draai ik geen update. Updateberichten heb ik uitgezet
hmmmquote:Op donderdag 11 december 2014 17:27 schreef dimmak het volgende:
[..]
Mijn kameraad had er ook last van. Totdat hij WIFI en GPS uit had gezet, toen nergens meer last van. Ook wil de greenify app wel helpen. Hij redt nu makkelijk een hele dag met intensief gebruik.
Geen issue met batterij gehad hier. Hoewel mijn gps wel standaard uit staat en alleen aan gaat als ik hem nodig heb.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:01 schreef Koen66 het volgende:
Wat is momenteel de status van de issue dat batterijen snel leegtrekken als je lollipop draait?
quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:44 schreef Karstman het volgende:
[..]
Geen issue met batterij gehad hier. Hoewel mijn gps wel standaard uit staat en alleen aan gaat als ik hem nodig heb.
klopt, GPS vreet erg veel, maar ik gebruik GPS nu ook best veel onder 4.4.4, en vind het gebruik best mee vallen. Waarom is het onder 5 opeens een issue?quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:45 schreef dimmak het volgende:
GPS is gewoon in de meeste gevallen de boosdoener.
Jep, ik draai nog steeds 4.4.4quote:Op maandag 22 december 2014 12:11 schreef Karstman het volgende:
5.0.1? had ik vorige week donderdag volgens mij
Ik kon hem een forse tijd geleden al installeren maar heb berichten uitgezet, blijf nog ff stabiel op 4.4.4quote:Op maandag 22 december 2014 12:06 schreef dimmak het volgende:
Nog steeds geen update.Hoe zit dat bij jullie?
Dit is volgens mij geen veel voorkomend probleem maar ik heb wel eens iemand anders dezelfde problemen zien omschrijven. Daar werkte de microfoon wel als de telefoon op speakerstand werd gezet, kan je dat testen? Is het plots ontstaan, of na een software-update? Ik zou een factory reset doen om een softwareprobleem uit te sluiten en als de microfoon dan nog steeds niet werkt zal ie gerepareerd moeten worden.quote:Op maandag 22 december 2014 15:40 schreef Iemand91 het volgende:
Iemand anders problemen met het geluid op de Nexus?
M'n broer klaagt erover dat geluid beroerd is (men hoort zijn stem blijkbaar niet als hij iemand belt en ook andere geluidsproblemen)
Dat is geen issue, slechts een handvol mensen heeft last van 'wakelocks' waardoor de telefoon niet in slaapstand wil nadat het scherm is uitgezet. Eerder de schuld van slecht geprogrammeerde apps dan van Lollipop, al zou het mogelijk zijn dat zo'n foutje erin sluipt tijdens het updateproces. Ik merk dat mensen die 5.0 schoon installeren (of een factory reset doen) minder vaak zulke problemen ervaren dan mensen die de OTA er als het ware overheen flashen.quote:Op donderdag 11 december 2014 17:01 schreef Koen66 het volgende:
Raar, dan werkt het inderdaad.quote:Op maandag 22 december 2014 17:31 schreef n0ir het volgende:
Dit is volgens mij geen veel voorkomend probleem maar ik heb wel eens iemand anders dezelfde problemen zien omschrijven. Daar werkte de microfoon wel als de telefoon op speakerstand werd gezet, kan je dat testen?
Na software-update. Ik weet niet welke.quote:Is het plots ontstaan, of na een software-update?
Of mogelijk een vorige firmware erop flashen?quote:Ik zou een factory reset doen om een softwareprobleem uit te sluiten en als de microfoon dan nog steeds niet werkt zal ie gerepareerd moeten worden.
Ik denk dat tijdens het updateproces de audio-driver "in de war" is geraakt. Via google vind ik nu wel meer mensen die er last van hebben. Bij sommige mensen helpt het om een factory-reset te doen of een verse factory-image te flashen, maar bij anderen bleef zelfs dan het probleem aanhouden. Ik heb geen idee of je meer kans hebt door 4.4.4 te flashen dan wanneer je 5.0.1 flasht, maar ik wens je broer veel succesquote:Op maandag 22 december 2014 18:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Raar, dan werkt het inderdaad.
[..]
Na software-update. Ik weet niet welke.
[..]
Of mogelijk een vorige firmware erop flashen?
Hard-reset heeft niet echt geholpen. Probleem is even opgelost maar keert daarna weer terug.quote:Op maandag 22 december 2014 20:43 schreef n0ir het volgende:
[..]
Ik denk dat tijdens het updateproces de audio-driver "in de war" is geraakt. Via google vind ik nu wel meer mensen die er last van hebben. Bij sommige mensen helpt het om een factory-reset te doen of een verse factory-image te flashen, maar bij anderen bleef zelfs dan het probleem aanhouden. Ik heb geen idee of je meer kans hebt door 4.4.4 te flashen dan wanneer je 5.0.1 flasht, maar ik wens je broer veel succes
Google wacht naar verluidt op de 5.0.3 update om verder uit te rollen. Ik werk ook nog steeds met 4.4.4, een optie is om zelf te flashen..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:56 schreef FL_Freak het volgende:
Mijn telefoon is teruggekomen van reparatie alleen nu update hij niet meer vanaf 4.4.4
Weten jullie wat het probleem zou kunnen zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |