Of die man die constant probeert om de verslaggever aan te vallen maar tegengehouden wordt door de politie. Nog zo'n gek.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die vrouw zouden ze echt een psychisch moeten doorlichten. Die zit vol met haat en racisme. De woede straalt gewoon van haar gezicht af. En die gozer mag wel even 240 uur schoffelen plus een maand tot bezinning komen in de cel
Als Duitsers zich proberen te positioneren als slachtoffer van de Holocaust dan zou dat m.i. nogal ironisch zijn ja.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:41 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat is daar ironisch aan.
Duitsers mogen nooit meer actie voeren tegen nazisme?
Dat was ook wel duidelijk te zien aan die mepperquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of die man die constant probeert om de verslaggever aan te vallen maar tegengehouden wordt door de politie. Nog zo'n gek.
En die mepper schijnt een bekende te zijn. Iemand die schijnbaar niet helemaal 100% is.
Ach, beide kanten roepen wel meer, en uiteindelijk kopen ze er nog gewoon. Op een enkel gezin na.quote:
Want er waren geen Duitse slachtoffers van de Holocaust?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Duitsers zich proberen te positioneren als slachtoffer van de Holocaust dan zou dat m.i. nogal ironisch zijn ja.
Jezus ga even lekker mierenneuken over de details van WO-II zeg.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Want er waren geen Duitse slachtoffers van de Holocaust?
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Jezus ga even lekker mierenneuken over de details van WO-II zeg.![]()
Je bent een beetje aan het doorslaan nu.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Want er waren geen Duitse slachtoffers van de Holocaust?
Er is niks ironisch aan een Ghanees die tegen (IN ZIJN OGEN!!) artefacten van slavernij is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Jezus ga even lekker mierenneuken over de details van WO-II zeg.![]()
Ik als deels Duits weet zeker dat ik toen ook slachtoffer was geweest.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:50 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Je bent een beetje aan het doorslaan nu.
Meh....voordat Quincy en consorten op de proppen verscheen was "Zwarte Piet is racisme" ook al een thema:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:39 schreef Igen het volgende:
De "Zwarte Piet is Racisme"-campagne is mede opgezet door iemand van Ghanese afkomst. Ironisch hè.
Ik zal nooit zeggen het verleden vergeten. Al die blanke slaven uit Europa en slaven uit Afrika, Suriname etc etc, etc. Dat moeten we nooit meer willen door bedrijven nooit meer die macht te gunnen. Helaas is het zo dat in bepaalde werelddelen dit nog steeds speelt. Vooral veel Aziatische slachtoffers.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:49 schreef De_Guidance het volgende:
Doorgeslagen "natiestaat" denken dit.
Als een Turk genocide tegen Joden of Bosniërs afkeurt, is dat niet ironisch, alleen maar omdat ook in Turkije een genocide is gebeurd.
Ze staan daar in de eerste plaats als mens.
Lijkt me nogal logisch dat er ook Duitse slachtoffers waren in die tijd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik als deels Duits weet zeker dat ik toen ook slachtoffer was geweest.
Ja zo voel ik het ook.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:52 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Lijkt me nogal logisch dat er ook Duitse slachtoffers waren in die tijd.
Toch wel omdat juist de toenmalige Ghanezen de slavenverkopers waren en aldus verantwoordelijk voor de slavenhandel. Die anti-ZP aanstellers moeten in Ghana gaan demonstreren (en dan het liefst daar ook blijven).quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er is niks ironisch aan een Ghanees die tegen (IN ZIJN OGEN!!) artefacten van slavernij is.
Quincy doet dit ook al veel langer.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Meh....voordat Quincy op de proppen verscheen was "Zwarte Piet is racisme" ook al een thema:
Uit 2009:
http://www.geenstijl.nl/m(...)t_sinterklaas_i.html
Pannekoek-logica.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:53 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Toch wel omdat juist de toenmalige Ghanezen de slavenverkopers waren en aldus verantwoordelijk voor de slavenhandel. Die anti-ZP aanstellers moeten in Ghana gaan demonstreren (en dan het liefst daar ook blijven).
Sinterklaas komt uit Spanje. Die pro-ZP aanstellers moeten dus in Spanje gaan demonstreren (en dan het liefst daar ook blijven).quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:53 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Toch wel omdat juist de toenmalige Ghanezen de slavenverkopers waren en aldus verantwoordelijk voor de slavenhandel. Die anti-ZP aanstellers moeten in Ghana gaan demonstreren (en dan het liefst daar ook blijven).
Keiharde feiten die jij niet kunt weerleggen.quote:
Maar het gaat helemaal niet om Sinterklaas (nog afgezien van het feit dat er al veel zitten).quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Sinterklaas komt uit Spanje. Die pro-ZP aanstellers moeten dus in Spanje gaan demonstreren (en dan het liefst daar ook blijven).
Ik wist niet dat de VARA onderdeel van TMG was? Weer wat geleerd...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is opgeblazen door de Telegraaf Media Groep.
Wat een onzin. De publieke omroep dook er meteen op. TMG werd pas geïnteresseerd nadat het een belangrijk onderwerp was geworden. En in elke krant staat er sindsdien dagelijks nieuws over.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Quincy doet dit ook al veel langer.
Het gaat ook niet om Ghana.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:57 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Maar het gaat helemaal niet om Sinterklaas (nog afgezien van het feit dat er al veel zitten).
Nou toch wel hoor met de Kaaspiet en de Stroopwafel pietquote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het een beetje gevolgd hebt maar niemand in dit land laat lekker over zich heen lopen. De meningen zijn duidelijk en stellig.
Volgens de anti-ZP zeikerds toch wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om Ghana.
Theoretisch heb je met dat laatste helemaal gelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er is niks ironisch aan een Ghanees die tegen (IN ZIJN OGEN!!) artefacten van slavernij is.
Hij staat daar als mens. En inwoner van Nederland.
Bedacht door dezelfde gütmenschen als degenen die in een "ik ben een Marokkaan" shirt rondliepen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou toch wel hoor met de Kaaspiet en de Stroopwafel piet
Nee.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:59 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Volgens de anti-ZP zeikerds toch wel.
Dan mogen we de doodsbedreigingen richting Peter R. de Vries ook aanrekenen aan alle pro-pieten?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Theoretisch heb je met dat laatste helemaal gelijk.
Maar in de praktijk zie je dat het niet zo werkt en dat als één iemand iets zegt, dat gelijk op een hele groep wordt geprojecteerd.
Dus ik mag niet ageren tegen het slaverijverleden van, bijvoorbeeld, de VS omdat mijn Nederlandse voorouders ook bloed aan de handen hadden?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:53 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat gebeurt in de praktijk ook aan de lopende band ja.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan mogen we de doodsbedreigingen richting Peter R. de Vries ook aanrekenen aan alle pro-pieten?
Dat gebeurd al jammer genoeg.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan mogen we de doodsbedreigingen richting Peter R. de Vries ook aanrekenen aan alle pro-pieten?
Het is opgeblazen door zijn reacties. Waarom nu de schuld bij de media leggen? Of hebben die ook de macht over wat quinsy post op twitter of letterlijk zegt op openbare plekken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Quincy doet dit ook al veel langer.
Als Nederland niet eerst excuses voor het eigen handelen heeft aangeboden, dan zou dat wel een beetje misplaatst zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus ik mag niet ageren tegen het slaverijverleden van, bijvoorbeeld, de VS omdat mijn Nederlandse voorouders ook bloed aan de handen hadden?
Dus waarom geven wij dan de minderheid gehoor?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bedreigingen door malloten heb je aan beide zijden. Het verschil is alleen dat er duizenden anti-pieten zijn en miljoenen pro-pieten. Dat zet het wel in perspectief.
Wat heeft een schilderij van een vrouw op een paard en (vermoedelijk) een Marokkaan met ons koloniale verleden te maken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef WeertGeeIders het volgende:
Nee hoor.
Zwarte piet heeft niets met het koloniale verleden te maken hoor.
Totaal niet hoor.
[ afbeelding ]
Als jij een in de VS woonachtige Nederlander bent en jij stoort jij aan de manier waarop Amerikanen aankijken tegen hun slavernijverleden, dan mag jij daar best van wat zeggen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Nederland niet eerst excuses voor het eigen handelen heeft aangeboden, dan zou dat wel een beetje misplaatst zijn.
Afgezien daarvan zou ik me sowieso afvragen waarom je je überhaupt met het verleden van de VS zou bemoeien, als Nederlander. Dat lijkt me meer iets voor de direct betrokkenen zelf.
Frankrijk?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef WeertGeeIders het volgende:
Nee hoor.
Totaal niet hoor.
[ afbeelding ]
Dit soort schilderijen zijn in verschillende musea te vinden die een terugkijk geven hoe er werd omgegaan met de zwarte mens.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat heeft een schilderij van een man op een paard en (vermoedelijk) een Marokkaan met ons koloniale verleden te maken?
Dan verschillen wij duidelijk van mening.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij een in de VS woonachtige Nederlander bent en jij stoort jij aan de manier waarop Amerikanen aankijken tegen hun slavernijverleden, dan mag jij daar best van wat zeggen.
Natuurlijk zijn wij daar wel verantwoordelijk voor. Tenminste, voor zover onze voorouders niet zelf al excuses hebben aangeboden. Het kan niet zo zijn dat je als land eerst overal op de wereld rotzooi schopt, nooit excuses aanbiedt en dan later gewoon zegt van "ja dat waren mijn pa en ma, hun fout, maar die zijn nu dood, lekker pech gehad voor jullie".quote:Waarom zou je eerst moeten wachten op excuses van je eigen regering? Ik lees hier immers telkens dat wij niet verantwoordelijk zijn voor het slavernijverleden van ons land. Wat natuurlijk ook gewoon waar is.
Wat heeft een Russische keizerin met Nederland te maken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef WeertGeeIders het volgende:
Nee hoor.
Totaal niet hoor.
[ afbeelding ]
Ze hebben wel de macht om alleen de pro-Pieten een platform te geven, wat dus ook herhaaldelijk gebeurd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is opgeblazen door zijn reacties. Waarom nu de schuld bij de media leggen? Of hebben die ook de macht over wat quinsy post op twitter of letterlijk zegt op openbare plekken?
Ik zie op dit schilderij geen Zwarte Piet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef WeertGeeIders het volgende:
Nee hoor.
Totaal niet hoor.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:21 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Wat heeft een Russische keizerin met Nederland te maken?
http://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_I_of_Russia#Assessment
Het is een schilderij van een Russische keizerin. Rusland had helemaal geen kolonies in Afrika.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:14 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dit soort schilderijen zijn in verschillende musea te vinden die een terugkijk geven hoe er werd omgegaan met de zwarte mens.
De knecht van de Nederlander.
Ik ben zelf een pure Nederlander, maar schaam me voor het idee dat dit 1 van mijn voorouders had kunnen zijn.
De afbeelding die je gebruikte was uit Frankrijk?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:14 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dit soort schilderijen zijn in verschillende musea te vinden die een terugkijk geven hoe er werd omgegaan met de zwarte mens.
Ik ben zelf een pure Nederlander, maar schaam me voor het idee dat dit 1 van mijn voorouders had kunnen zijn.
Nog zo'n kneus, net als die andere gestoorde anti-ZP figuren waar duidelijk iets mis mee is maar denken dat de verbanning van ZP hun problemen zal oplossen.quote:donderdag 16 oktober 2014 15:09 schreef WeertGeeIders het volgende:[/b]
Nee hoor.
Totaal niet hoor.
[ afbeelding ]
Het gaat om het feit dat dit soort praktijken ook in Nederland aan de orde van de dag was.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:21 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Wat heeft een Russische keizerin met Nederland te maken?
http://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_I_of_Russia#Assessment
Man man, jij leeft ook in het verleden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat dit soort praktijken ook in Nederland aan de orde van de dag was.
De geschiedenisboeken en schilderijen staan er vol mee.
Hier een Nederlands schilderij wat er op de straten van Nederland gebeurde
[ afbeelding ]
Ahhhh nu komen de feiten aan het licht en leef ik in het verleden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Man man, jij leeft ook in het verleden.
Ik ben inderdaad niet verantwoordelijk voor de acties van anderen. En daar zou ik dus ook nooit excuses voor maken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan verschillen wij duidelijk van mening.
[..]
Natuurlijk zijn wij daar wel verantwoordelijk voor. Tenminste, voor zover onze voorouders niet zelf al excuses hebben aangeboden. Het kan niet zo zijn dat je als land eerst overal op de wereld rotzooi schopt, nooit excuses aanbiedt en dan later gewoon zegt van "ja dat waren mijn pa en ma, hun fout, maar die zijn nu dood, lekker pech gehad voor jullie".
Jij komt toch met plaatjes uit de middeleeuwenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:27 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Ahhhh nu komen de feiten aan het licht en leef ik in het verleden.
sterk argument man
Waarom wil jij je schamen voor je voorouders? Dat was een andere tijd, waar jij helemaal niets mee te maken hebt, en waar jij ook niets aan kan veranderen. Je leeft nu!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat dit soort praktijken ook in Nederland aan de orde van de dag was.
[ afbeelding ]
Dank u!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarom wil jij je schamen voor je voorouders? Dat was een andere tijd, waar jij helemaal niets mee te maken hebt, en waar jij ook niets aan kan veranderen. Je leeft nu!
Dat is dus een Moor. Geen zwarte uit Afrika-ten-zuiden-van-de-Sahara, geen slaaf die naar de Antillen of naar Suriname werd versleept.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
de 18/19e eeuw de middeleeuwen noemenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Jij komt toch met plaatjes uit de middeleeuwen
bron...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dus een Moor. Geen zwarte uit Afrika-ten-zuiden-van-de-Sahara, geen slaaf die naar de Antillen of naar Suriname werd versleept.
Het is niet alsof dat allemaal één pot nat is omdat de huidskleur in beide gevallen min of meer hetzelfde was.
Heb je nog plaatjes van Russen met negertjes, dombo?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
de 18/19e eeuw de middeleeuwen noemen![]()
En ook al zou het zo zijn is het niet iets om trots op te zijn
Absoluut!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarom wil jij je schamen voor je voorouders? Dat was een andere tijd, waar jij helemaal niets mee te maken hebt, en waar jij ook niets aan kan veranderen. Je leeft nu!
Niet op de inhoud kunnen reagerenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je nog plaatjes van Russen met negertjes, dombo?
Weet je hoe er om gegaan werd met blanke mensen? Ken jij de term horige en lijfeigene? Dat kinderen tot in de 19e eeuw zes dagen per week 14 uur per dag in de fabriek moesten werken? Dat fabriekseigenaren hun cijfers vervalsten in Engeland waaruit bleek dat kinderen wel nodig waren omdat ze anders failliet gingen? Waarom denk je dat er zoveel Zweden en Duitsers zijn geëmigreerd naar Amerika? Straatarme, feodale landen tot diep in de 19e eeuw.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:14 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Eh nee, edele dames zaten niet naakt op straat in Nederland. Dat is een allegorische voorstelling.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit bevestigd precies wat ik aangeef. Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat het een Surinamer of afrikaan wasquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:30 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)kindslaven~a3531694/
Dan zie ik nog niet hoe je hier zwarte piet in ziet tenzij je alle donkergekleurde mensen onder een tapijt wilt vegen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:26 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens sinterklaas wordt ons slavernij verleden niet gevierd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:31 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Absoluut!
Maar om dat verleden dan te vieren in december is een ander verhaal.
Met irrelevante plaatjes aan komen zettenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:32 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Niet op de inhoud kunnen reageren
Dat hoor je me niet ontkennen. Het gaat erom dat er een feest wordt gehouden ten aanzien van het verleden met zwarte pieten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weet je hoe er om gegaan werd met blanke mensen? Ken jij de term horige en lijfeigene? Dat kinderen tot in de 19e eeuw zes dagen per week 14 uur per dag in de fabriek moesten werken? Dat fabriekseigenaren hun cijfers vervalsten in Engeland waaruit bleek dat kinderen wel nodig waren omdat ze anders failliet gingen? Waarom denk je dat er zoveel Zweden en Duitsers zijn geëmigreerd naar Amerika? Straatarme, feodale landen tot diep in de 19e eeuw.
Man, het is een tekening uit het verleden.
En wéderom een anti-Piet aan het woord in de media.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:30 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)kindslaven~a3531694/
Wauw... Ben je echt zo dom of nog in de ontkenningsfasequote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:32 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Eh nee, edele dames zaten niet naakt op straat in Nederland. Dat is een allegorische voorstelling.
Misschien nog een irrelevant plaatje om het te verduidelijken, Weert?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:35 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dat hoor je me niet ontkennen. Het gaat erom dat er een feest wordt gehouden ten aanzien van het verleden met zwarte pieten.
tja..... Zijn we allemaal niet een klein beetje te ver doorgeslagen in deze discussie.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
En die mepper schijnt een bekende te zijn. Iemand die schijnbaar niet helemaal 100% is.
Je linkt het aan huidskleur. Maar dat lijkt me onzin.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:33 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dit bevestigd precies wat ik aangeef. Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat het een Surinamer of afrikaan was
Iets irrelevant noemen terwijl dit ook in Nederland gebeurdequote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met irrelevante plaatjes aan komen zetten
Feiten kerel... Feitenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
En wéderom een anti-Piet aan het woord in de media.
I rest my case......
Jouw commentaar op dat plaatje klonk vooral heel dom, eigenlijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:37 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Wauw... Ben je echt zo dom of nog in de ontkenningsfase
Ik zeg dat dit op de Nederlandse starten gebeurde en aan de orde van de dag was.
quote:Hier een Nederlands schilderij wat er op de straten van Nederland gebeurde
Dat plaatje van die Russische, hoe relevant is dat dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:38 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Iets irrelevant noemen terwijl dit ook in Nederland gebeurde
[ afbeelding ]
Feiten onderbouw je niet door met irrelevante plaatjes van andere landen te komen omdat dat bij jou verhaal past.quote:
De link met huidskleur lijkt me niet zo raar.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Je linkt het aan huidskleur. Maar dat lijkt me onzin.
In het artikel staat dat de Moorse page in de 16e eeuw ontstond als trend uit Spanje en Portugal.
Dat is niet zo lang na het einde van de reconquista. Zo'n duizend jaar geleden waren grote delen van het huidige Spanje en Portugal in handen van Moorse islamitische kalifaten. Het duurde tot 1492 voordat Spanje en Portugal door de Europeanen helemaal waren terugveroverd. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het wel leuk vonden, een verslagen Moortje als souvenir in huis. Maar dat heeft dan niet gelijk met huidskleur te maken, en al helemaal niet met de transatlantische slavenhandel waar het Quincy & co om te doen is.
Ik herstelde het met een Nederlandse schilderij dus aan de feiten verandert niets.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Jouw commentaar op dat plaatje klonk vooral heel dom, eigenlijk.
[..]
Misschien moet je even naar een historisch museum om de feiten onder ogen te komen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:40 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Feiten onderbouw je niet door met irrelevante plaatjes van andere landen te komen omdat dat bij jou verhaal past.
Zit ik die hele uitleg nou voor Jan met de korte achternaam te typen of wat?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:41 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
De link met huidskleur lijkt me niet zo raar.
De zwarte man die de schoenen poetst van de blanke heerser.
De kleur doet er wel toe. Moren waren niet blank.quote:Als de kleur er niet toe doet kunnen we de piet dus ook wit of blauw maken.
Dank u
Doen alsof zwarte piet alleen iets met Moren te maken zouden hebbenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Zit ik die hele uitleg nou voor Jan met de korte achternaam te typen of wat?
[..]
De kleur doet er wel toe. Moren waren niet blank.
Maar eigenlijk zou Piet dus in het ideale geval ook vijf keer per dag naar Mekka moeten bidden.
Ik denk dat die "pages" destijds zich verplicht moesten bekeren tot het christendom, eigenlijk.
Hebben ze daar veel Russische schilderijen, Weertje?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:44 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar een historisch museum om de feiten onder ogen te komen.
Je kan het jongen
Je hebt gelijk, ik heb het verhaal dat hij zwart is van de schoorsteen helemaal genegeerd. Sorry.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:47 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Doen alsof zwarte piet alleen iets met Moren te maken zouden hebben
Nee.. Wel veel Nederlandse schilderijen die het verleden pijnlijk weergevenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hebben ze daar veel Russische schilderijen, Weertje?
Jij bent degene die een Russische keizerin plaatst en doet alsof het uit Nederland komt. Misschien een idee voor jou om even wat meer onderzoek te doen voor je hier je "feiten" presenteert.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:44 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar een historisch museum om de feiten onder ogen te komen.
Je kan het jongen
Waarom wel een witte of blauwe slaaf maar geen zwarte? Als piet een slaaf is(wat hij overduidelijk niet is) dan moet hij helemaal weg.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 15:41 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
De link met huidskleur lijkt me niet zo raar.
De zwarte man die de schoenen poetst van de blanke heerser.
Als de kleur er niet toe doet kunnen we de piet dus ook wit of blauw maken.
Dank u
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |