Buiten klinkt nog wat gejoel van omstanders.
Het wordt stil in de woonkamer, Koos loopt een rondje ijsberend door de tuin.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 27-10-2000 00:15]
LionHeart, zie jij iets op 3&4?
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 00:18]
quote:Groepje = alle vrouwelijke bewoners
Op 27 oktober 2000 00:13 schreef Sanne het volgende:
Er is een groepje naar de dagboekkamer vertrokken.
Laatste wat ik van Koos hoorde was dat hij Ed een ongeleid projectiel noemde. Het is nu heel stil in de woonkamer. Soms streams op tuin, gejoel van mensen buiten.
E: 'Ik denk dat ze teveel op m'n gevoelens speelt, en daar later grote problemen mee krijgt.'
G: 'Ik zou nu gewoon m'n spullen pakken, en door de deur gaan.'
E: 'Dat gebeurt dus niet.'
G: 'Ik hoop alleen dat de mensen hier geen hekel aan je gaan krijgen. En de mensen buiten.
F: 'En je gezin. Dat het geen negatieve gevolgen heeft voor je zoontje.'
F: 'Het werkt thuis ook door, dat is zeker.'
E: 'Weet je wat het is, ik kan nu niet meer terug. Dat wist ik op het moment dat ik dat zei. Ik ga er zeker vanavond niet uit. Maar het is wel heel moeilijk hoor. Dat had ik niet verwacht..'
G: 'Als je mijn mening wil, je hebt je punt gemaakt, je kunt nu het beste weggaan. Meer kan ik niet zeggen...
F: 'Dat vind ik ook.'
E: 'Wat jij zegt, dat hoor ik, ga ik doen, alleen niet vandaag. Dat is eigenlijk het enige.'
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 27-10-2000 00:20]
R: 'Dus we moesten koffie of thee maken, kost ons weer een muntje.'
D: 'Dat zeiden ze ook, hoe drukker wij ons maken, hoe meer tegengas jij gaat geven. Dat heeft ze nu voor elkaar dat ze dat niet meer doen.'
E: 'Ik wil geen valsspeler zijn, er hoeft niemand eruit voor mij of zo. Ik wil morgen gewoon nog even sporten met Robin. En als ze dan geen koffie van mij willen .. so what.'
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 27-10-2000 00:24]
G. denkt dat het toch niet uitmaakt wat ze nu zeggen, E. zegt dat hij nu niet meer terug kan, vanavond gaat hij er _zeker_ niet uit. E. vind het wel heel moeilijk, had ie niet helemaal verwacht. Er wordt van alle kanten op zijn gevoel gespeeld.
`G. hoopt dat de anderen geen dingen gaan zeggen door de emoties waar ze spijt van krijgen. G. vind dat E. zijn standpunt heeft waargemaakt en het het beste is als hij weggaat. E. zegt dat hij luistert en dat dit ook gaat gebeuren, maar niet vandaag.
De dames zijn weer terug. Desiree komt nu ook de slaapkamer in. D. denkt dat ze E. misschien iets meer begrijpt als de rest, vertelt dat de emoties hoog opgelopen zijn. D. is het niet met de beslissing van E. eens, maar ze begrijpt het wel.
In de woonkamer zitten H., B, A en K te praten, blijf nog even in de slaapkamer. D. en E. hebben het over wat H. heeft gezegd dat ze weggaat als hij blijft.E. vertelt dat hji eruit zou zijn gegaan als H. zou vertrekken. D. vertelt dat H. kalmer is na het dagboekkamer gesprek. E. wil geen valsspeler zijn, wil niet dat de anderen eronder lijden. E. wil alleen nog even blijven, morgen even sporten met R.
E. bevestigt F die zegt dat E. wil laten zien dat de regels wel doorbreekbaar zijn. D en F zijn het erover eens dat er geen security zal binnenvallen om hem te halen.
G.(of is het R in de deuropening?) en F. zeggen lacherig dat ze het ook zo gaan doen als ze eruit moeten.
E. vertelt dat hij zo moest lachen toen zijn vrouw zei 'dat dacht ik al'.
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 27-10-2000 00:32]
Annet: "Ik heb het gewoon gezegd."
Ferdi: "Wat"
Annet: "Nou de dingen die vanavond gezegd zijn"
Ferdi: "Ik zeg gewoon recht in zijn bek dat ie een klootzak is."
Hieke zegt dat ze gewoon even wilde optreden.
In de woonkamer zie ik Hieke, Bianca, Koos en Annet.
Ze zeggen dat ze erover ophouden. Gaan dan weer verder. Bi:'Ik hang aan bepaalde dingen, het maakt verder niet uit maar dit...Ik hang gewoon aan bepaalde dingen..'
Hieke legt uit dat ze veel kan hebben. Maar ze is het er niet mee eens. Bi is blij dat Hieke zich ook liet gelden. Hieke zegt dat ze het nog ff aankijken, nu gaat ze plassen. Koos noemt haar een kanjer. Dat valt wel mee zegt ze.
Annet gaat bij Koos vissen of ze haar eruit zouden willen als hij zoiets zou doen.
Ferdi komt erbij. Koos zegt dat Ed een heldenverering krijgt.
Geluid valt steeds weg
Slaapkamer:
Ed, ferdi, robin, george, desiree (ged)
desiree komt net uit de DBK waar alle vrouwen door Hummie naartoe zijn geroepen.
Desiree vertelt dat Hummie hun heeft gezegd dat ze rustig moeten blijven, als ze met Ed in discussie gaan werkt het allen maar averechts.
D: Er komt vannacht geen security. Dat heeft Hummie gezegd.
E: Hieke zei jij eruit of ik eruit. MAar als ik eruit ga om die reden dan krijgt Hieke daar later spijt van
Ferdi en Desiree in koor: nee hoor, dat denk ik niet
E: nee?
D: nee ,ze zal het rechrtvaardig vinden/
E: ik kan nu niet terug. Dat wist ik toen ik voor het eerst zei dat ik niet weg zou gaan/
E: Ik ga heus wel weg, maar nu niet. Dat kan niet. MOrgen even sporten met Robin en daarna kijk ik wel. ik ga morgen of overmorgen weg.
Weet je: de wereld is mijn toneel.
E: ik heb gisteren tegen robin gezegd dat ik er niet uit zou gaan
R: Ja! En ik meteen tegen hem: scherm je microfoon af eikel.
D: mijn vrouw zie: ik dacht wel dat we je er niet uit zouden krijgen, en daarna lachte ze en dat vind ik erg mooi om te horen.
Ed begint bijna weer te janken. D. slaat arm om hem heen.
E: ja ik moest erg huilen daarnet. Sjonge,...tja de spanningen , het is ook heftig dit hoor om te doen... maar: ik voel me goed.
Iedereen behalve R. zit nu rustig pinda's te eten. Ed vind het mooi dat het uitzenden doorgaat, Koos zegt dat de uitzending als gestopt is. Ed bedoelt dat ze doorgaan met filmen en het dus spannend is voor de kijkers.
00.34 F. vind het jammer dat hij niet heeft kunnen zwaaien naar de mensen bji de poort, vind het serieus het ergste van de avond dat dit niet kon. Ik zie Robin nu ook zitten.
Ed zegt dat hij niet over de gevolgen heeft nagedacht, geen idee. Ed krijgt een schouderklop van Robin. 'Het ging erom wat ze zei' zegt E. over de reactie van zijn vrouw.
00:40 uur
Ed: "Ik maak het wel goed". Fewrdi gooit het maar eens over een andere boeg en begint alvast herinneringen op te halen aan het bungee-jumpen. Ed wil daarover iets zeggen maar bedenkt zich. Hij wil zich toch nog wel enigzins aan de regels houden om niet over BB volgens de 'buitenwereld' te praten. Ed: "Gister was ik boos...". Fewrdi: "Onderhand weten we dat er 4 miljoen mensen kijken". Gelach.
00:45 uur
Ed: "Ik ben dus nu heel kalm, dat zei ik net ook in de dagboekkamer, maar gisteren...". Koos: "Jij verontschuldigt je nu wel naar ons, wat ik heel netjes vond, maar er gebeurt nu wel hetzelfde als met Rex en Miranda gebeurde". (?) Ed: "Ik loop niet meer weg". Koos: "Nee, dat heb je nu wel bewezen, dat je niet meer wegloopt". Georgie: "Ik heb het nog steeds helemaal te gek naar m'n zin". Ed: "Jongens, ik ben hier niet om het spelletje te verpesten, ik ga er echt wel uit, dan kunnen jullie gewoon doorgaan met het spelletje, hé Hiek". Hieke (nu ook wat bijgekomen van de emoties): "Jeetje man, je had nu bij de Mc Donalds kunnen zitten".
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 27-10-2000 00:48]
Hieke: "Ja wat zal ik erover zeggen."
Robin: "Nou laten we er maar niks meer over zeggen."
Ed: "Hé vertel eens over Nasty Nick."
Ferdi: "Het had je broer kunnen zijn."
Ruud met zijn stick
Ed: "Het zou mooi zijn als ik mijn verhaaltje 10, 12 keer zou kunnen herhalen."
Ferdi: "Nou morgen sta je in de Weekend en de Privé."
Ed: "Nee, ik bedoel meer iets als de Tweede Kamer."
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 27-10-2000 00:54]
00:55 uur
Robin ziet een uitnodiging door Barend en van Dorp zeker volgen. Ed: "Het zou mooi zijn als ik m'n verhaal nog eens 10-12 keer mag houden". Robin: "Dit wilde jij dus, dat ene zeesterretje". Ed: "Het was live, dat was belangrijk voor mij, dat ze niet konden knippen, en wat voor daad kon ik nou beter stellen. Ik had op kunnen staan en een verhaal houden, maar daar worden jullie alleen maar misselijk van, nietwaar Fewrdi?. Dus ik dacht 'ik ga een daad stellen'".
Ed tegen Annet: "Pak je koffer uit, trek je negligé aan, ga eens wat doen."
01.00 uur
(Bart is in ieder geval nog niet ontdekt)
Ed: "Ik heb vannachot ook niet veel kunnen slapen.
Bewoners (in koor): " En vannacht weer niet."
Robin: "Ik heb wat emoties zien loskomen vanavond, ik heb je zien janken als een klein kind, man."
(Robin is de enige die hem doorheeft)
Ferdi: "Ik heb vandaag zitten kijken en ik dacht, die spoort echt niet, daar is echt een kink in de kabel. Zooh."
Ze gaan een spelletje afmaken...
Ed: "Lekker belangrijk."
Ed: "O.k. hebben we een bal enzo?"
Bianca fluistert dat ze Ed wantrouwt van alle kanten. Ze hebben het nu over wie morgen waar gaat slapen. Ferdie komt er ook bij.
"We'll never forget you", zegt Annet.
E: Ik verbaas mezelf
F: Heel raar
E: Ik stond te pingpongen en er was niks aan de hand... Ik ga die dagboekkamer in, ik had dit ook niet verwacht...
R: Er kwamen wel emoties los... Je was echt niet rustig. je zei het wel, maar je hart ging vroeoeoemmm. Dat zag ik echt wel
...
F: ik dacht, nou die spoort echt niet. Er zit ergens een kink in de kabel
R: Maar Ed, zullen we dat wel ff afmaken
E: ...
Ed staat op en gaat pingpongen met ?
E: Okay, hebben we een bal?
D: Wat een avond
A: Ja, wel jammer dat we ...
Iemand: Hoorde je dat?
A: Ik wil niet weglopen, dat vind ik rude... Ik hoor "goor, goor, goor"... Zo supergaaf
D: Ik heb dat niet gehoord
A: Lalalalala schoffelen in de tent (Annet zingt iets wat ik niet volg; red.)
...
D: Misschien staan mijn ouders er ook, maar ik hoor ze niet. Misschien komen ze er niet boven uit, ik hoor mijn naam niet...
Annet en Dees zitten op de bank te klessebessen over Cindy. Ed en Robin zijn aan het pingpongen. Desiree zegt dat ze zag dat er veel spanning van Annet afviel.
Kim had nog tegen Annet gezegd van: "Kom eens hier, gestresste kip"
Dees vond het achterbaks om langs Annet te gaan zitten bij de uitzending, omdat zij haar punten had gegeven.
Annet gaat bij Dees zitten en knuffelt haar. Dees vond het echt achterbaks als ze dat had gedaan.
[stream 1 begeeft 't ff]
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 27-10-2000 01:07]
Desiree legt Annet nog een keer uit dat ze zag dat alle spanning in 1 keer weggleed bij Annet. Is ook niet zo gek, zegt ze.
[stream 2 begeeft 't ook / ff bufferen ofzo]
Ik kom terug in de DBK. Ed zit met Hummie te praten. Zij gaan bekijken of ze hem idd nog een kans moeten geven of niet. Hummie vraagt of de anderen nu ook rustig zijn. Ed zegt dat hij niet voor hen in kan staan. Hummie vraagt of Ed even de andere bewoners naar de DBK wil sturen. Hummie zal hen dan hetzelfde zeggen (Jammer dat ik er halverwege inviel, ik hoop dat er meerdere zitten te streamen; red.)
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 27-10-2000 01:13]
Stream is weer naar de tuin gegaan.
1:13 Ed is weer uit de DBK, nu worden de heren naar de DBK gevraagd.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 27-10-2000 01:13]
Hummie: "Nou Ed, daar ben ik dan weer,
Bb heeft een beslissing genomen, dat kom ik je mededelen..."
"Ik moet zeggen we hebben overlegd... morgen praten we verder... je mag deze nacht doorbrengen in het BB huis, en dat ga ik nu doorgeven aan de bewoners."
Hummie is er vannacht niet zelf, maar Boudewijn gelukkig wel.
Ed: "Ik wou nog zeggen dat ik het luisteren en het discussieren zeer waardeer."
Hummie: "Ik ga nu met de mannen praten, zou je ze naar de DBK willen sturen?"
(hijg, hijg)
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 27-10-2000 01:14]
ze lijkt wel op annet.
Ed zit nu met Desiree en Annet in de woonkamer. D. bevestigt dat Big Brother het netjes wil oplossen voor Ed, dit vinden ze beiden wel tof. Kim is erbij gaan zitten.
Cindy loopt buiten verschrikkelijk te mekkeren.
Geluid ff weg
Ed heeft gezegd dat het voor hem belangrijk was dat de mensen (de kijkers; red.) hem morgen nog ff bezig zien. Even sporten ofzo.
Annet komt erbij.
A: Blabla.. lekker belangrijk... Voel je je nu lekker? Eerlijk zeggen
Ed: Ik dacht van wel... Tja, alsof een vriendin het uitmaakt zeg maar. Mijn maag zit een beetje vast...
...
Ed: Nee, maar wel mevrouw Hummie.
A: Ik vind het een hele aardige, lieve..
D: Ik ook, heel prettig om daarmee te praten
...
Hieke komt nu ook in de zitkamer erbij.
Kim: Hé, Annetski, je mag je koffer wel weer uitpakken. Stresskip
Annet vertelt over schoenen die in de knoop zaten ofzo. Ze vertelt weer over het schoolfeestlied uit Goor wat ze daarstraks buiten zongen...
Annet, Kim en Hieke zitten nu in de woonkamer. De rest is plots pleitos ofzo.
Kim begint tegen Hieke over dat bed. Is wel gezellig, maar eerlijk zeggen...
Hieke versta ik niet... Kim: Ja, daarom.
Annet heeft het pasgeleden nog voorgesteld, zegt ze. kim heeft het over in slaap vallen en over Georgie.
Annet zei laatst toch: willen jullie niet bij elkaar slapen.
Kim: Ja, maar dat was anders. Nu is het wel wat duidelijker. Tenminste wat hier betreft.
Cmmercial!!
Bianca zit inmiddels ook op de bank. Ik zie niet precies wie allemaal, want het beeld is errug slacht. Ed zit in zijn eentje aan de keukentafel.
Kim heeft het met Bianca over het 2-persoonsbed.
B: Kijken wat Hieke vindt. Kijk, ik ga er niet op vooruit. Zal wel kouder zijn...
Kim: Is juist warmer, onder de verwarming.
B: Even kijken wat we kunnen doen... 2 douchemuntjes ofzo.
Kim lacht.
Er wordt helaas zacht gepraat dus ik versta niet alles.
Desiree is bij Ed aan de keukentafel gaan zitten.
D: Ik keur het ook niet goed, maar ik snap precies wat je bedoelt.
Ik hoor de mannen op de achtergrond. Ik denk dat ze nu pas uit de DBK komen.
F: We gaan bungyjumpen.. Grapje, ik ga plassen. (En dat hoor ik ook ; red.)
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 27-10-2000 01:27]
De rest zit in de woonkamer.
Enkele bewoners geven aan graag naar bed te willen, o.a. Hieke
Ze begrijpt hem zo goed.
Maar ze keurt niet goed wat hij doet.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 27-10-2000 01:30]
De mannen zitten in de woonkamer te vertellen wat ze hebben gehoord.
G: We moeten erover nadenken
R: Misschien is er wel meer
Iemand zegt volgens mij dat er nog actie te verwachten is. Zij (Hummie; red.) zei bungyjumpen. Was hoogstwaarschijnlijk grapje van haar.
Koos zou wel een kattepult willen, maar niet andersom.
...
G: Wat een slijmjurk
Koos: Ed, ik ben blij dat je er nog zit. Kom er ff bijzitten.
01:40 uur
Desiree wil zo naar bed: "Half twee". Ed speelt nog een potje (kaart?) met Robin en wil daarna ook naar bed.
Ed heeft er geen problemen mee om nu te gaan zitten, hij is klaarwakker. Georgie gaat meezitten. (Gaan ze weer aan de eieren red.)
Ed: Normaal wordt ik dan wel wakker.
G: Jammer dat Annet niet meer in de stress zit...
Annet zegt dat ze een die-hard is, geen probleem.
Ed gaat zometeen nog een keer de DBK in.
Doe Boudewijn de groeten, roepen de bewoners.
Koos zegt dat Hummie al weg is.
Ed wil ff kijken of ze iets zeggen over zijn vrouw. Misschien zeggen ze het wel niet, maar hij kan het proberen.
Ferdi zingt een parodie op het BBlied.
"Hier bij BB is het echt niet leuk, we eten pinda's en ..."
Nog een potje, vraagt ferdi. Hij gaat pingpongen, maar ik weet niet met wie.
Bianca: Dus morgen hebben we nog 2 ploegjes.
F: Damn, over 10 1/2 uur Koos.
B: Met wie moet ik morgen? Om half 11 moet ik toch?
Koos: Kim met Robin om half 11. Daarna Ferdi met Koos.
Bianca zit met haar handpop te spelen. Annet zit erbij.
Iemand vraagt of het wel zeker is dat ze gewekt worden.
Kim zegt dat het vanmorgen niet te horen was in de damesslaapkamer.
Georgie zegt dat als hij dat had geweten hij wel bij Kim in bed was gekropen.
De handpop is poppi op dit moment. Annet zit achter Koos met dat ding te zingen. (niet leuk; red.)
Koos zegt dat hij weer genoeg te schrijven heeft vanavond. "Zo zie je maar wat er gebeurt, hé"
Annet zingt lollipop, maar houdt snel op als er geen reactie op komt.
Koos zegt dat hij het wel leuk vond, de golden girls. Hoe ze hier nu op komen is me een raadsel.
Annet zit weer in haar koffer te rommelen. Haar zender maakt enorm lawaai
Robin (flarden van het gesprek): manipuleren - een verrassing
Ed begint tegen Koos: Ik wil dat echt niet hoor, morgen zien we wel weer. Niet zo geforceerd joh. Net als vanmiddag gaan we het doen, ik ga lekker slapen en morgen gaan we gewoon doen. Dat vindt ik een waardig afscheid
Koos: Dat gaan we doen
Annet gaat bij Hieke ziten. H: Ik zei het je hé A: Ik ben best wel vatbaar voor zulke dingen, weet je.
Robin toetert erdoorheen
[geluid ff weg]
Robin vraagt hoe het met Hieke is. Hieke zegt dat ze niet met hen (BB?) mee kan gaan.
R: Ja, als hij nu was gegaan was het "hi ha hondelul"
H: Ja, dat gun ik 'm niet, maar toch
R: Of ik het nu was ofzo, dan was het ook zo geweest.
Robin zegt dat na een kwartier buiten heel hard hondelul enzo werd geschreeuwt. Ja dan kun je niet meer gaan. Da's banaal.
Robin begint nu over het back to basic van BB en mij geluid valt weer weg
Lekker belangrijk zegt ze tegen Robin. Hij zegt:'En dat uit jouw mond..' Hij gaat uitleggen dat hij het wel belangrijk vindt. Iets over een zooitje hier Geluid weg
We gaan naar de tuin. Geen Bart.
Reclame...
Robin legt uit aan Koos dat buiten iedereen hondelul riep. Zo zou je Ed toch niet hebben laten gaan?
Geluid weg
R: Koos, dit zou je mij ook niet zien doen.
K: Ik heb bewondering voor zijn moed.
...
Koos dacht dat Ed tegen Dees heeft gezegd dat hij morgen eruit zou gaan.
R: Koos, hij gaat echt weg, maar wanneer. Misschien morgen, misschien over 2 dagen
Koos: Ja, als Hieke vrijwillig was opgestapt was bij mij ook de kogel door de kerk gegaan. ik dacht, ik ga ff naar de wc en dacht wat ga ik ermee doen. Dan was is ook meegegaan. Annet zegt dat zij het ook gedaan had.
Koos zegt dat ze er met zijn allen er wel uit komen
Robin: Tuurlijk komen we met zijn allen hier wel uit. Hieke begint tegen Robin dat hij het wel had moeten zeggen.
R: Ik ga daar geen aandacht aan geven, die kerel is oud en wijs genoeg om voor zich zelf te denken. Sympathie wil hij graag. Hij had verwacht dat we met zijn allen achter hem zouden staan. Het heeft geen zin om dat al tevoren te vertellen.
A: Dan hadden we erover na kunnen denken. Nu stonden we voor het blok.
R: Ik heb geen zin om voor Ed te gaan zeggen wat hij gaat doen. De sfeer is beladen, dat vind ik jammer. Ed heeft gezegd dat hij dit niet had gewilt en het ook niet had verwacht.
A: Ik heb tegen hem gezegd dat ik het moedig van hem vind. Ze haalt Rex en Miranda erbij. Ze kijkt meer naar de persoon opzich. Ze heeft hem voor himself genomineert, niet omdat hij nieuw was. Zo zit ze niet in elkaar.
Ze hebben het nog steeds over Ed.
Robin geeft Ed geen gelijk, wil hij wel ff zeggen.
Hieke gaat zo te horen naar bed. Annet en Robin gaan alles maar ff opruimen.
Zoals gewoonlijk, zegt Annet.
R: Ja
A: Lekker belangrijk
R: Vind ik wel, ja
Robin vraagt aan Koos of hij het shema voor het ei-zitten heeft aangepast. Koos vertelt wat hij heeft verandert.
Koos heeft het over koud. Robin zegt dat hij een enorme speklaag heeft. Het gaat over de temperatuur in de slaapkamer. Bij r in de slaapkamer is het nu koeler, wel lekker zegt ie. Koos zegt dat het bij hen erger is.
Robin verzamelt lege flesjes etc. Zo te zien is het wel een lekker rommeltje in de woonkamer op dit moment.
Koos loopt nog wat rond in zijn hempie.
Zometeen bedtijd, als de BBers plat gaan, ga ik mee
Annet en Robin denken erover om iets wel of niet binnen te zetten. Het is wel van plastic, zegt Annet. Doe maar wel.
Robin gaat naar zijn bedje toe. Annet en Hieke zitten nu aan de keukentafel.
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 27-10-2000 02:09]
Koos denkt dat Ed aan Hieke en Dees heeft beloofd dat hij morgen gaat. Hieke zegt van niet. Robin vraagt hoe Koos daar nu weer bij komt. Koos heeft het van Dees. Ze zei tegen Koos dat ze dat maar mooi voor elkaar had gekregen.
Geluid weg
Koos zegt dat hij het niet eens is met de heldenverering van Ed door Robin. Daar haakt Hieke op in. Robin had wel wat meer drukte mogen maken en iets over dat Ed al tegen Robin had gezegd dat hij dit zou doen.
Robin zegt dat Ed oud en wijs genoeg is om het zelf allemaal te bedenken. Dat hij geen zin had om zich er zo druk over te maken. Hij gaat ook niet praten over wat Ed hem vertelt heeft.
Hieke is inmiddels opgestaan, Koos ook.
Robin vindt duidelijk dat ze zich beter niet zo druk moeten maken. Hij vindt het jammer dat er nu mensen zijn met een rotgevoel. Dat was niet Ed zijn bedoeling. Hij praat met Annet. Ziet dat Hieke zich rot voelt, die heeft een klap gehad.
Hieke komt uit de badkamer denk ik en gaat naar bed. Robin en Annet ruimen wat op. Ze nemen het schema van eizitten door. Ed en Georgie eerst dan Robin met ?
Streams knallen eruit
Koos staat in zijn hemd in de woonkamer. Hij vindt het koud. Robin zegt dat je het met zo'n speklaag toch niet koud hoeft te hebben.
Koos gaat naar bed. Robin leegt zo te horen de asbakken.
Op de achtergrond hoor je Robin z'n tanden poetsen.
Hieke legt nog eens uit aan Annet hoe zij dit ziet. Ze vraagt zich af of dit het waard is om bv de bruiloft van haar vriendin te missen. Het zijn allemaal kleine dingetjes. Het gaat niet om Ed, nu niet meer.
Annet luistert aandachtig. Ze heeft het over het voornemen van Hieke om op te stappen. Hieke zegt dat alles wat Ed zegt haar ene oor in gaat en haar andere uit. Ze wilde Ed ook niet met een rotgevoel laten vertrekken, dat gunt ze niemand. Ze kan ook wel met hem door 1 deur.
Annet zegt iets over gezamelijk opstappen als Hieke gaat. Niet op een toon alsof ze dat ook echt van plan zijn btw.
Ze praten zacht. Annet gaat kijken of Robin en Ed het niet kunnen horen. Dat kan Hieke helemaal niet schelen. Annet gaat nu verder over Robin. Die zegt dingen die niet door de rest van de groep worden gedeeld. Dat je mag blijven als je op moet stappen. Zij zou ook mogen blijven van Robin als ze zoiets zou doen. Dat hoort toch niet.
Hieke zegt dat dat ook is waarom ze twijfelt nu. Annet begint over Ed. Hij kent de regels...
Hieke kan gewoon niet begrijpen dat er mensen zijn die erin meegaan. Als zij iets geks uit zou halen zou ze er ook op aangesproken worden. Daarom denkt ze wat doe ik hier.
Annet begint ook weer een wazig verhaal. Hieke zegt dat ze niet meer kan vertrouwen op de mensen hier. Ze waaien met alle winden mee. Normaal maakt ze zich niet druk, nooit. Maar ze moet het wel de moeite waard vinden om voor te vechten en dat is nu ff niet zo.
Ferdi komt aanlopen. 'Kan je niet slapen?' vraagt Hieke. Hij zegt iets en loopt de woonkamer in.
Hieke gaat verder over wanneer het de moeite waard is. Als je alles van je af kan zetten.
Reclame...
Hieke zit hier niet voor het geld. Annet snapt haar heel goed. Hieke had steeds een goed gevoel, maar nu niet meer.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 05:05]
A: Tja, toen je zei van dan stap ik op
H: Ja, dat meende ik op dat moment. Ik kijk er wel doorheen, wat hij zegt enzo. Het kon ook niet meer, dat snap ik ook wel. Maar dan zit ik daar en dan denk ik acheraf.. Dan vind ik er niks meer aan. En als ik dat vind dan ga ik mezelf niet gek zitten maken, zo simpel is het.
Annet is er stil van en weet denk ik niet precies hoe te reageren.
Hieke vraagt zich af waar het hem nu om gaat, zij hebben ook gevoel.
Hieke vraagt of Annet het snapt. Ja, zegt Annet.
Ed had gezegd tegen Annet dat hij het jammer vond dat Hieke er zo'n ophef over maakte. Dat had hij niet verwacht.
Annet heeft met Ed gepraat over de andere kant, als zij weg moest. Zij zat er tenslotte al 6 weken.
quote:Hieke heeft het ff moeilijk, denk over vanalles na, maar dat wil niet zeggen dat ze bij deze al half de deur uit is. Ze heeft nu voor het eerst twijfel over het hele gebeuren.
Op 27 oktober 2000 02:17 schreef KickDaBaby het volgende:
Nou op basis van het gesprek van Hieke en Annet kunnen we mogelijk rekenen op het verblijf van 'verzetstrijder' edje.... want BB gaat bij het mogelijke vertrek van Hieke (omdat ze er niets meer aan vindt) toch niet weer een nieuwe bewoner zoeken, of zouden ze dat lef wel hebben?
Hieke begrijpt niet dat er in dit geval (ed dus) zoveel mensen in meegaan en dat begrijpt ze niet. Er is voor minder moeilijk gedaan.
Het maakt niet uit wie wie nomineert, maar dat men met alle winden meewaait en daar houdt Hieke niet van.
Annet begint er weer over dat zij hem niet heeft genomineert omdat hij nieuw was. Hieke zegt dat ze het gevoel heeft dat ze niet meer van iedereen van opaan kan. Thuis wel. In de buitenwereld is dat ook niet altijd, weet ik wel. Maar het is gewoon zo. H vraagt zich af of ze het wel de moeite waard vindt. Als ze dat vind dan gaat ze er helemaal voor, maar ze weet op dit moment even niet of ze het wel de moeite waard vind. Ze heeft al zoveel gemist wat moet compenseren met hier.
Hieke vraagt zich af of ze zich in bepaalde mensen evrgist heeft. Ze zit hier niet voor het geld, dus dat maakt het makkelijker. Ze had tot nu toe steeds een goed gevoel in BB, maar nu ff niet.
Ze zegt nog een keer dat het voor haar alleen de moeite waard moet blijven, maar als dat niet meer zo is... tja.
Annet zegt dat het inderdaad zo is.
A geeft Hieke volkomen gelijk, maar ze zou het wel echt verschrikkelijk vinden.
H: Ja, als ze gaan zitten lallen van; als jij dat wilt blablabla zijn mening blablabla, toen dacht ik, jezus.
Nou heb ik er ff geen zin meer in.
Annet zag dat Hieke echt hardstikke kwaad was, misschien krijg je wel spijt van je woorden. Dat is jammer dan.
Hieke: Ik weet nu waarom, ik respecteer dat wel, maar dan toch.. Snap je?
A: Ja, ik snap je volkomen.
Annet zegt dat Ed al meer veroorzaakt heeft. hieke geeft aan dat er geen schuldige is, het is gewoon haar gevoel. Puur hoe ze zelf is. Het gevoel: waar je 6 weken voor vecht. Is het de moeite waard (Hoe vaak heb ik dat nu al ingetypt)
Hieke zegt dat Annet wel weet hoe ze is. Het is puur haar gevoel op dit moment. Het had misschien toch wel gekomen, maar vanavond kwam de ware aard van de mens wel naar boven. Er zijn er nu een aantal bij waarvan ik echt denk... Annet geeft haar gelijk.
Hieke houdt wel van mensen, maar er zijn er nu niet veel meer. Ed zegt wel waar het op staat en dat respecteer ik. Bianca doet het ook. Zo hoort het ook.
Annet zegt dat Hieke van haar misschien wel iets meer had verwacht, maar ze vond het wel heel moeilijk. Ach, dat komt morgen wel weer, ik ben er nog en dat wou ik graag.
Als de dames nog lang blijven zitten, kan Bart lang wachten met over de schutting klimmen
Er komt iemand door de keuken. Ferdieieie.
Hieke zegt dat ze ff aan het kletsen is met Annet. Over hoe ze zich voelt. Ferdi gaat erbij zitten aan tafel.
Hieke herhaalt wat ze tegen Annet heewft gezegd, over haar gevoel, thuis etc. Ze probeert het zo te zien van, thuis is het prima, maar als ik dan vanavond die mensen zie dan vraag ik me af waar ik nu voor zit te vechten. Ja, jesus mina. Dan weet je wel weer waar je staat.
F: Dan doel je op wat er vanavond was
H: Ja, iedereen was in paniek, niemand wist hoe het nu moest
F: Ik zei wel meteen dat hij een beorenlul was
H: Dat respecteer ik ook in je.
Koos komt voorbij.
In het gebeuren hoe BB het op dit moment doet kan ze wel in meegaan (ed nog 1 nachtje slapen ofzo)
F: Ik vind persoonlijk BB ook niet consequent.
H: Ja, die regels
F: Hij heeft de regels gelezen, hij tekent een contract, het publiek stemt je eruit en dan ga je. Ik had het niet zo verwacht. Misschien ook een stukje zwakheid van BB. Ferdi had liever gezien dat ze Ed aan zijn haren naar buiten zouden slepen. Is wel te begrijpen nu, voor de kijkcijfers, maar het klopt zo niet.
Koos komt langslopen op weg naar het toilet.
Ferdi zegt dat hij BB persoonlijk niet vindt kloppen. En het gaat weer over regels zijn regels, je hebt getekent en dan moet je eruit. Ze hadden niet verwacht dat BB zo zou reageren oid.
Moet weer ff weg
F: Het is wel makkelijk zo, te makkelijk.
Het gaat er nu ook over dat Robin niets heeft gezegd, toen hij het wist. Hieke zegt dat je het democratisch moet bekijken als groep, maar niet op deze manier. Koos zegt niets.
...
Ferdi: Als jij zegt dat dit zwart is dat zeg ik oranje.
Het gaat erook over dat je weet waar je staat, zegt Hieke.
H: Ik ben best makkelijk, dus ik stoor me niet snel aan iets.
F: Heb ik ook
Hieke lacht om de koppies van hen.
A: Ik respecteer Hiekes keuze, maar aan de andere kant moet je nu gaan slapen, want anders ben je morgen niet fit
H: Ik kan nu niet slapen, ik zit er vol van. Ik ga zo ie zo niet over 1 nacht ijs.
Koos vraagt nu iets onverstaanbaars. het zal 'm nu wel doordringen waar het gesprek over gaat.
Koos had gezien dat ze het daarstraks wel had gehad.
Koos zegt dat Ed hem gisteren uit bed heeft gehaald om iets te zeggen, maar hij had dit niet gedacht.
Hieke en Annet hadden wel wat van Ed verwacht, maar dit niet. Robin komt weer tersprakke. Hij had het moeten zeggen, zeggen ze. Annet haalt aan dat Robin tijdens de uitzending zei dat ed van hem mocht blijven.
F: Het gaat wel om het spelletje, de regels, het project.
H: Als ik iets tegen de regels doe heb ik gerommel
F: Ja, Koos maakt een ei-foutje en lkrijgt meteen straf en dit kan dan wel. Da's wel erg scheef.
Als hij nog een paar weken blijft dan is het voor ferdi over.
Koos vind voor 1 of 2 dagen het niet nodig heel moeilijk te doen, maar het klopt niet.
Hieke haalt een anedote op van de eerste dag van BB. Ze lacht weer. Koos dacht de 1e dag; wat een takkewijf over Hieke. BB had gevraagd wat er anders was dan de 1e indruk en toen had hij dat aangehaald. Niet dat hij het zo erg bedoelde, maar het verschil.
Sorry, ik ga mijn bedje opzoeken... Is er nog iemand wakker die het over wil nemen?
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 27-10-2000 03:00]
Koos is ondertussen ook aan tafel komen zitten.
Ferdi zegt dat dit een hele extreme actie. Zelfs de redaktie had dit niet verwacht. Ze waren perplex.
Koos zegt dat ze het wel wisten omdat hij 's nachts Koos uit bed had gehaald om te zeggen dat hij dit zou doen.
Hummie was ook verrast wordt er gezegd. Als zelfs Hummie het niet wist... Ze komen tot de conclusie dat BB niet gedacht had dat Ed het zou doen.
Hieke zegt weer iets over dat ze de hele nacht hadden moeten praten met Ed. Had niet geholpen denkt Koos.
Ferdi begint weer over de regels. Hieke vindt het erg dat zij wel gestraft wordt als ze de regels overtreedt en Ed niet. Die krijgt zelfs een beloning(?)
Annet denkt dat Ed het altijd al van plan was. Hij zei het meteen dattie bleef tot het einde.
Koos zegt dat Ed na 5 minuten nog weg had kunnen gaan. Hij heeft het te ver laten gaan. Dat is niet waar Hieke zich druk over maakt.
Reclame...
Qt, succes verder en welterusten voor strakjes, ik ga je alleen laten
03:05 uur
Het gesprek valt nu even stil. Hieke: "Ik moest wel lachen dat jij niet kon slapen". Koos: "Wie wel?". Fewrdi: "Ik zat te denken, wie zal ik nou weer eens nomineren?". Gelach. Koos: "Ik ben wel zo trouw aan de regels, want zoiets zou ik nou nooit doen, ik laat alles maar over me heenkomen, wat ben ik toch een lul he?". Hieke: "Dat is toch het mooie aan jou". Fewrdi: "Ik vind Ed een grotere klootzak". Daarna: "Kijk, ze moeten me niet kinderachtig gaan behandelen, maar ik ken wel regels". Koos: "Het stond mij effe niet aan toen ik bij dat bungee-jumpen vroeg of het kwaad kon voor m'n rib en een paar toen zeiden 'die koos vindt ook niet veel leuk he?', maar verder zit ik goed in m'n vel hoor, en dat wil ik graag zo houden".
03:10 uur
Fewrdi: "Waarom moet nou alles precies volgens de regeltjes? Hetis wel moedig van hem". Koos: "Dat weet ik niet, ik zit daar niet zo op te wachten. Ik ben gewoon zo'n lulletje die zich aan de regels houdt". Hieke: "Je komt hier alleen maar sterker uit". Koos: "Weet je dat ik trots ben op mezelf, dat ik de eerste 2 weken overleefd heb? Met hulp van de psycholoog weliswaar, maar toch. Ik zit hier nu toch maar". Fewrdi: "Ik ben ook blij dat ik het heb overleefd".
Ik lette ff niet op
De Stem vraagt iets aan Hieke. Ze zegt wat over batterijen. Koos was ff weg en komt weer terug. Het was Hans die stem. Klinkt altijd zo lekker rustig zegt Annet.
Ze zijn ff stil. Zuchten wat. Annet lijkt opgestaan van de tafel.
Ferdi zegt dat hij denkt wie hij nu weer zal nomineren. Koos moet lachen. Ferdi zegt dattie wel kan lachen maar daar denkt ie echt aan. Je moet het toch doen, kan je er beter vroeg over denken.
Koos zegt dat hij zo trouw bent aan de regels. Hij zou het nooit doen. Hij zou alles over zich heen laten komen.
Ferdi vindt Ed een grote klootzak. Bedoel je mij vraagt Koos. Nee, Ferdi bedoelt Ed.
Hieke vindt dat juist zo mooi van Koos. Koos noemt zichzelf een gehaktbal. Hoezo een gehaktbal vraagt Ferdi.
Koos vertelt iets over als een klein kind behandeld worden. Bij het bungeejumpen toen hij aan BB ging vragen over zijn rib.
Ferdi vindt dit wel sensatie. Leuk om te zien hoe iedereen reageert. Waarom moet alles volgens de regeltjes? Koos zit zo gewoon niet in elkaar. Hier leer je van vinden ze allemaal. Kom je sterker uit.
Koos is vreselijk trots op zichzelf dat hij de 1e weken overleefd had. Met alle ellende die hij toen had. Want hij had het zwaar hoor. Alle ellende met zijn maag die omkeerde van verdriet. Maar hij heeft het overleefd. Zit er nog steeds, wel met wat hulp van een psycholoog maar toch.
Douchemuntjes is het volgende onderwerp. Hieke verpatst er zaterdag weer 1 aan Koos.
Dan over hoeveel mensen bellen. Blijkbaar heeft het publiek Ed niet gewaardeerd. Dat valt Koos mee.
Ferdi zegt iets als:'Als Ed niet gaat dan ga ik..'
Ze worden moe. Koos zit te gapen en ze worden wat stiller.
Ferdi vraagt of Koos zaterdag ook voor de nachtelijke duik uit bed was gekomen. Koos was nog op toen zegt ie.
Annet vraagt of Ferdi echt niet kon slapen of is ie gevlucht voor de gesprekken van Ed. Nee dat was niet het geval, ze waren stil.
Annet bemoedert Koos. Begin je nu weer zeggen ze.
Koos begint over de nominaties volgende week. Dan gebeurt er altijd iets. Hieke:'En de andere week hoort er iemand uit te gaan!'
Het is 3 uur zegt Annet. Ze rekenen uit hoeveel shag er gekocht moet worden. Het was op en Hieke heeft een nieuw pakje aan moeten breken.
Koos vertelt iets over kaas. Ik kan het niet volgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 03:19]
03:20 uur
Annet (tegen Fewrdi): "Kon je echt niet slapen?". Fewrdi: "Nee". Koos: "En dan moet ik weer piesen, nee, nu niet". Koos: "Volgende week weer nomineren, tenminste weer rust in de tent. Met nomineren komt er altijd wat. Toen met Gordon". Annet zegt dat het al 3 uur is. Hieke: "We moeten er zo weer uit". Koos (tegen Annet): "Maar jij hebt tenminste geen eitje". Koos: "Nou, Annet, het boekje gaat weer in de tas, dat krijg je nog niet". Annet: "Waarom kreeg ik geen kaars?". Koos: "Omdat ik niet genoeg bij me heb, ik moet nu verdelen".
03:25 uur
Annet vertelt weer een verhaaltje uit de oude doos. Beetje vaag allemaal. Koos is aan 't schrijven. Annet: "Ik ben benieuwd naar de reacties van mensen die bellen". Hieke: "Volgens mij moeten ze alleen maar 1,2 of 3 intoetsen". (Dat klopt, alleen wordt dat minimaal een paar minuten opgerekt. Red.) Annet reutelt nog wat over hoe belangrijk een dagboek kan zijn. Fewrdi zit een beetje in te kakken.
Annet zegt iets over aan de ene kant kwaadheid aan de andere kant vreugde. Hieke zegt dat ze blij mag zijn, is toch mooi! Gaat over het feit dat Annet mag blijven. Annet doet iemand na die belt voor Annet met motivatie. Hieke zegt dat de bellers gewoon op een knopje moeten drukken en nix kunnen zeggen. Annet:'Oja?'
Ze hebben het over zo gaan slapen. Annet houdt in een agenda al vanaf 1976 een dagboek bij. Ze schrijft zo brieven aan zichzelf over wat haar dwars zit. Die kan je dan een paar maanden later weer lezen oid.
Ze heeft het over hoe tegengesteld de reakties van de bewoners zijn over het missen van hun familie. Ferdi zegt ook iets maar wij krijgen:
Reclame op stream 1 en 2 valt weg...
Gezellig Cynix!!
De bewoners praten op stream 1 over de eventuele rakties van hun familie op BB. Ik val helaas midden in het einde van het gesprek.
Koos zit te schrijven. Annet zegt dat ze de geit meeneemt als ze weggaat. Ferdi gaat zo naar bed zegt hij. Hieke gaapt ook. Annet adviseert Hieke er goed over na te denken vannacht.
Ferdi staat op. Hieke zegt dat ze jarig is in juni(?). Alle bewoners zijn uitgenodigd volgend jaar. Dat wist Annet nog niet. Hieke wil wel dat ze ook komt.
Annet vertelt over haar 30e verjaardag. Ik snap het ff niet. Maar ze heeft in elk geval de herinnering in haar plakboek.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 03:33]
03:30 uur
Annet zit, gezellig rokend, echt op haar praatstoel. Niet dat het ergens over gaat, maar daar zit ze zelf in ieder geval niet mee. Koos schrijft stoïcijns verder. Ze heeft het nog steeds over haar benieuwdheid naar reacties. Fewrdi: "Ik ga zo denk ik maar eens naar m'n bed". Hieke moet er spontaan van gapen. Annet wenst Fewrdi welterusten. Hij stapt op.
03:35 uur
De stiltes tussen de gesprekken worden langer. Annet veegt de tafel schoon. Annet wordt ineens stil. Hieke: "Wat is er?". Annet: "Ik hoorde een heel raar geluid". (Zit Bart soms in de tuin te ruften? Red.)
De Stem breekt in. Hij fluistert. Kan het niet verstaan. De bewoners fluisteren ook
Annet vertelt nogmaals dat het Hans is.
Hieke zegt over de kaarten:'Demm dat ziet er niet goed uit! Ooh my God...'
Ze gaat nu de kaart met oplossing pakken. Helaas kan ik de kaarten niet goed zien. Het klinkt alsof ze nog nooit de kaart heeft gelezen...
De hogepriester heeft ze nu. Ze heeft er een boek bij. Ze laat nu de betekenis van de kaart 'Maan' opzoeken. Annet leest het voor.
Hieke begrijpt het helemaal. Al heeft ze nog nooit gelezen wat de kaarten betekenen.
*Qt zit zich te ergeren
Zwaarden 8 nu. Dat was volgens Hieke wat er tegen spreekt. De maan was wat voor de situatie spreekt.
Annet leest de betekenis voor van zwaarden 8. Hieke en Annet giechelen. Zie je zegt Hieke, het klopt.. Ik kan zelf beslissen of ik eruit stap. Snap je het nu?
Hieke vindt het kloppen. Koos onderbreekt maar ze zijn nog niet klaar. Hieke vindt het wel raar. Annet vindt het een raar boekje. Nee zegt Hieke, het klopt.
Nu gaan ze kijken naar de oplossing, nee de beslissende factor. Dat is de kaart 'Kracht' Annet leest voor.
Koos onderbreekt weer. Annet zegt dat hij dat niet moet doen. Hieke moet zich concentreren.
Cynix, ze lezen de kaarten die Hieke net gelegd heeft Omdat Hieke geen kaarten kan lezen moet ze de betekenis door Annet laten voorlezen
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 04:03]
Ik weet niet of ik dit gezwets nog lang volhoudt. Afijn, nog eventjes aankijken maar.
De uiteindelijke uitkomst is pentakels 8(?)
Hieke vraagt wat pentakels ook alweer zijn? Staven toch? Ze zoekt de betekenis op. Helaas voor Hieke zijn pentakels geen staven Ze laat Annet nu de betekenis van staven 8 voorlezen.
Ze bedoelt dus dat ze de tekst uit het boekje niet begrijpt, niet de boodschap van de kaart.
Annet gaat de Magier voorlezen. Dat is dus de oplossing zegt Hieke.
Reclame...
Btw, jammer dat je geen e-mail of icq hebt, Qt, konden we wellicht wat afstemmen
04:10 uur
De dames lijken eindelijk uitgepraat. Ze gaan over op losse flarden.
Ik heb het eigenlijk wel zo'n beetje gezien voor vannacht. Maar wat een avond!. Welterusten Qt.
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 27-10-2000 04:10]
De dames lezen verder in het Tarotboek. Annet vraagt of Hieke hier kracht uit put. Een beetje wel zegt Hieke. Ze wijst een kaart aan en zegt dat die wel mooi is. Ze vindt het wel waar allemaal. Ze vraagt of Annet het ook niet gek vindt, dat het zo goed klopt.
Hieke vindt dat alle kaarten goed kloppen behalve 1. Die gaat ze nog eens opzoeken. Ze bedoelt waarschijnlijk de pentakels kaart die ze voor staven heeft aangezien. Gek genoeg snapt ze de betekenis nu wel terwijl ze nog steeds het verkeerde stukje leest
Hieke gaat niet over 1 nacht ijs. Annet heeft weer zin om er tegenaan te gaan. Ze lijken alweer vergeten dat ze naar bed moeten
CUL8R Cynix, ik stuur je zo wel een icqberichtje. Weet je mijn nummer bij de volgende keer streamen
Hieke gaat naar bed. De haan kraait en Annet ruimt nog iets op.
Ben ff 5 minuten weg
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 04:12]
Annet zegt nog iets onverstaanbaars over het inpakken van de spullen.
Ze gaan naar de slaapkamer. Het bed van Hieke kraakt. Annet ritst iets open of dicht. Georgie is ook wakker.
Hoop dat we wel gaan zien hoe Bart zijn tent opzet...
Reclame...
Digger zie jij ook stream 3&4 misschien?
8.15
Ed is wakker, trekt broek (boxer) aan. Loopt slaapkamer uit, maar regie slaapt. Volgt hem niet.
8.18
Ed komt slaapkamer weer binnen. Doe z'n ei in het zakje en doet dit om z'n nek.
Robin wordt wakker en loopt ook even naar de wc. Ed pakt nu z'n kleren en gaat zich aankleden zo te zien.
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 27-10-2000 08:19]
En Ed loopt de tuin in. Blijft verbaasd(?) staan in te deuropening.
Loopt dan de tuin in en verdwijnt uit beeld van de camera. Heel langzaam zwenkt de camera mee. Ik zie alleen het kippenhok. Ed is daar naar toe gelopen.
Geen Big Bart in de tuin. Stream 4 stond een hele tijd op een bankje, met wat als je snel keek daaronder een voet. Zou dat Bart zijn geweest?
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 27-10-2000 08:33]
Iets over oprechtheid van mensen... willen niet (Heb het niet helemaal mee gekregen)
8.43
Ed pakt een foto uit het hok
Ed: Ik heb gisteren je berichtje gekregen
Ik ook van jou
Zucht
Ed begint vervolgens te huilen
En loopt wat heen en weer te ijsberen en diep te zuchten
Ed: oh god
Ed gaat vervolgens naar buiten en praat tegen de kippen
Ed: Lekker he
Heerlijk
Ed gooit wat te eten neer en gaat vervolgens weer naar binnen
8.48
Ed loopt een slaapkamer binnen maar hier is niet te horen of hij wat zegt en gaat vervolgens weer terug de woonkamer in
Ed eet zijn bakje leeg en loopt ongeduldig door het huis heen te slenteren
Ed: Als ik nieuwe batterijen moet halen dan moet je het even zeggen (Ja graag dan is hij ook weer te verstaan)
Ed pakt vervolgens zijn jas en gaat weer naar buiten
Ed hoort Geogrie uit over wie er allemaal aangeslagen waren door zijn actie
Ed stond te pingpongen en dacht hoe het zou zijn om er uit te gaan en voelde zich goed in zijn vel
Het zat hem toch allemaal niet zo lekker blijkbaar
Hij heeft er vanacht nog eens goed over nagedacht en kwam tot de conclusie dat hij een daad wou stellen
Ed maakt zich al zorgen over het eten
Geogrie vindt dat er verkeerd eten wordt besteld en wil wel weer eens vlees eten en niet de kist appels die nu zijn besteld
[Dit bericht is gewijzigd door RedNax op 27-10-2000 09:28]
Dan knallen beide streams eruit en ik krijg geen verbinding meer
Ed bevestigend:'Jaaaaaa' Hij vertelt dat het bij Leo ook niet werkte toen Robin hem knul noemde. Robin kan het daarna ook niet goed uitleggen.
Georgie vond het wel super dat ie zijn excuses had aangeboden. Hij kan het zich wel voorstellen dat iemand Robin op zijn bek heeft geslagen. Robin stond ergens in een rij buiten te wachten. Deed ie vast ook bijdehand tegen die meisjes. Draait zo'n gozer zich om en boem...
Ed zegt dat Robin ook bij zijn eerste keer sparren een bloedneus oid werd geslagen. G:'Omdat ie gewoon agressie oproept'
Ze hebben het ff over de mentaliteit van sporters. Bijlevens en ?
Georgie vertelt dat agenten nog erger zijn. Moest ie eens tegen voetballen tegen de politie. Nou ze gingen bijna? op de vuist. Terwijl die gozer uit zijn team normaal nooit agressief is...
Streams weer weg...
Ed kan het zich niet voorstellen. Bij hockey waren ze ook fanatiek. Maar dan haalden ze je wel uit elkaar.
Georgie vertelt dat er geschopt en geslagen werd. Wie wie eerst sloeg.
Ed zegt dat bij hockey de scheids nooit meevecht. Georgie zegt hier dus wel. Het was ook gewoon 1 van de jongens die floot.
Ed zegt dat dat soort dingen ervoor zorgt dat je je kind niet meer op voetbal wil doen.
Georgie vertelt dat bij een andere voetbalwedstrijd van hem hekken gezet werden voor de veiligheid.
Ze gaan nog ff door over alle agressie in het voetbal. Allerlei stoere anekdotes van Georgie.
Ed vindt dat nog erger dan bij voetbal. Georgie zegt dat je je frustraties niet mee moet nemen naar de sport. Ed zegt dat je met een psych moet praten zodat die frustratie niet opbouwt. Georgie gaat Ed uitleggen wat voor mensen het zijn...
Ze doen nu een oproep aan mensen die op vrijdag gestressed zijn: 'Ga niet naar de voetbal mensen, of naar de golfbaan...'
Ed zegt dat je ook niet gefrustreerd in het verkeer moet zijn. G:'Als ik hard rij, rij ik hard' Het kan hem verder niet schelen, hij is heel relaxed in het verkeer, ook in de file. Dan belt ie ff. Begint over zijn ex, die zeurde dan altijd dat ie te laat was.
Ed had ook een vriendin vroeger in Laren. Zuipen voor de training. Dan een bespreking met eten. werd het 10 of 11 uur. En Ed zijn vriendinnetje maar wachten. Dan ging Ed zich haasten. Heeft ie een keer een bon gekregen omdat ie 190 reed. Nu denk je waarom eigenlijk, je kan je wel doodrijden. Moet je ook nooit doen.
Hoe laat zou het zijn vragen ze zich nu af. Toch wel handig zo'n klok?!
Georgie ziet dat Kim wakker is en begint zijn ritueel:'KIMMMMMMMIEEEEEEEEEE, KIMMMMMIEEEEE.
Reclame..
quote:Geen geluid?? Ik heb helemaal niets meer.
Op 27 oktober 2000 10:34 schreef bonnie het volgende:
Ben ik de enige die geen geluid heeft bij de streams
Kim is ook buiten. Kennelijk heeft BB de bewoners niet gewekt. Ed zegt dat de weekopdracht mislukt zou zijn als hij niet wakker geworden was. Hadden ze hem zeker in zijn schoenen willen schuiven... Ed heeft 4 uur geslapen.
Georgie gaat slapen. Robin is er inmiddels ook. Kim en Robin lossen de eizitters Georgie en Ed af.
De haan kraait enthousiast. Robin eet zo te horen iets.
Ed is bij Cindy. Hij vraagt of de geit bij Kim en Robin mag komen. Nee zegt Robin, die stinkt. Kim herhaalt dat wat verontwaardigd:'Stiiinkt???' Ed zegt dat dat absoluut zo is.
Kim en Robin proosten. Kim is klaar met dat rotei. Robin roept iets tegen Ed over sport.
Kim vertelt iets over herkauwen van de geit. Zegt dan dat haar brood vreemd smaakt. Robin legt het uit:'Je vriendje gooide water over de bakplaat en toen liep alle troep naar beneden over de broden' Kim:'Gatver'
Ed zegt dat Georgie een mooi verhaal vertelde over hoe hij niet in dienst wilde. Ze hadden hem bijna overgehaald doordat ze hem maanden lang gratis lieten sporten. Maar toen zag ie de soldaten gedrild worden en bedankte hij voor de eer. Dat laatste vond Ed het mooiste.
Robin vond het een mess in dienst. Ed vertelt weer dat hij de keuring heeft gemist. Een majoor belde hem uit bed bij zijn moeder. Toen ie die majoor hoorde schreeuwen dacht ie dat is nix voor mij. Hij moest een week later terugkomen. Heeft ie het op allergie gegooid. Hij kan heel allergisch zijn als het moet.
Kim herhaald dat zachtjes:'kan heel allergisch zijn...' Robin zegt ook zachtjes:'godverdomme'
Ed vertelt verder over hockey en de keuring voor dienst. Dat was puur toneel. Je zag dat ze meteen dachten lamaar toen ze allergie hoorden. Hij was blij dat hij wat toneel had gespeeld dat doen hun ook.
Kim vraagt naar Robin z'n dienst. Hij mocht na 2 maanden eruit. Zat in de wielerselectie voor het WK. Prachtig werk! Zo relaxed, eigenlijk was het geen werk. In dienst hielden ze er rekening mee. Hij mocht weg om te trainen in de opleiding. Daarna moest ie naar de domhout(?)kazerne bij Utrecht. Werken in de mess. Opscheppen, brood aanvullen.
Kim:'O, je was geen echte kok?'
Robin zegt dat ie bij het buffet stond.
Ed veegt ondertussen het stoepje. Zegt dat Robin onwijze mazzel heeft gehad. Omdat ie topsporter was zegt Robin. Hij gaat ook herinneringen uit dienst ophalen nu...
Ed zegt dat de geit niet van regen houdt. Robin gaat daarna weer verder over zijn diensttijd. Later zat hij in Soesterberg.
Ik haak ff af...
"de lichten gaan uit" wordt er gezegd.
Maar...waar is Bart????
desiree vertelt dat ze perfect geslapen heeft in haar slaapholletje
Kim speelde blokfluit. Staat op video.
Robin is eens weggelopen van school. Kim ook.
Robin vertelt verder over een leraar die verliefd was op de lerares. Kim gaapt en lacht dan haar giechellachje.
En die leraar Jaap schijnt laatst op tv geweest te zijn met kinderporno. Zijn broer had het gezien. Leek hem er geen type voor, of misschien ook wel een gladjanus.
Ed zegt dat Robin dus zijn schooltijd, diensttijd en wielrentijd leuk vond. Ja dat is inderdaad zo.
Ed vond school nix. Hij hield van hockey. Het liefst de hele dag. Ed hield niet van het keurslijf en droomde toen al van verre reizen. Robin:'Zie je. dat zat er toen al in.'
Ed vertelde dat hij wel veel ziek was. Zijn moeder verzorgde hem dan. Een dag of 2 a 3 lag ie dan in bed. Hij kon heel goed toneelspelen.
Stukkie gemist
Ed vertelt dattie altijd spijbelde bij Franse woordjes. Het interesseerde hem niet. Hij was ook goed in Frans. Leerde die woordjes easy. Maar had liever vrij het 1e uur op vrijdag. Nu over een hekel hebben aan huiswerk.
Yvonne, ik zie dat je weer geluid hebt. Dan stop ik er nu mee. Suc6 verder
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 11:18]
ed zegt dat hij heel goed toneel kan spelen
Kim deed wel haar best, had ook bijles, robin en Ed ook
Kim zei dat het wel hielp, maar ze vond het erg om dat te zeggen, "ik moet naar bijles"
Robin moest ook bijles, bij een particulier, maar hij snapte het nog steeds niet
Ed vertelt op een vraag van Robin over zijn vader in het verzet. Vertelt dat hij later heel close met zijn vader heeft gekregen. Naar aanleiding van een foto van zijn jonge vader liet deze hem plekken in A'dam zien. De plek waar hij piste terwijl de rest van de verzetsgroep was opgepakt door de Duitsers. Ze hebben het wel allemaal overleefd.
Hij vertelt iets over Vietnam, depressies en 30 jaar vastzitten. Dit heb ik niet gevolgd, iemand anders misschien die de clou kent?
Zijn vader leed kennelijk aan depressies. Dan over zijn ouders samen, zijn moeder heeft maar 5 goede jaren gehad met die vader. Hoog oplopende ruzies.
Robin zegt dat het ook niet goed is dat kinderen daarbij zitten. Kim denkt ook van niet.
Ed zegt dat zijn zus ook ruzie zocht met de vader. Die sloeg haar dan ook. Dat moet je niet te heftig zien. Robin begrijpt het, slaan is niet in elkaar slaan.
Ed heeft wel contact met zijn broer en zus. Ze zijn niet erg close. Hij houdt heel veel van zijn moeder, ze heeft veel voor hem gedaan. Ook voor zijn broer en zus, deze houden ook veel van haar. Zijn broer hield niet van zijn vader, Ed wel.
Een warme fijne familie zou leuk zijn. Dat heeft Ed dus niet. Zijn vrouw wel.
Robin is erg meelevend tijdens dit gesprek. Hij vindt zijn familie heel erg belangrijk. Ed zegt dat Bi en Ferdi hele onafhankelijke mensen zijn maar hun familie is wel heel belangrijk. Dat is je houvast zegt Kim.
Ed gaat nog ff door, ik heb het echter ff gehad en hoop dat er weer iemand beeld en geluid heeft.
.....en het geluid valt ook weg....
.... en we zijn er weer:
ook voor onafhankelijke mensen is familie superbelangrijk.
Als Eds vader binnen kwam in een foute bui, en je had iemand meegenomen, dan is de spanning te snijen. "Je mag nix fouts zeggen of de gefrustreerdheid barst eruit" (off topic: zo'n verzetsverleden is toch niet alles)
.... en het geluid is weg.....
Wisseling van de wacht
Koos komt zitten samen met Ferdie
[Dit bericht is gewijzigd door RedNax op 27-10-2000 12:05]
quote:Aha
Op 27 oktober 2000 11:57 schreef Joene het volgende:
Yvonne , voorruit dan maar je wilde dat ik me registreerde dus bij deze, ik zal proberen vanavond de streams bij te gaan houden en zo af en toe wel dan niet nuttelose informatie toevoegen
Excuses dat ik wat korter van stof wordt naarmate de uren verstrijken
De ruitenwisser maakt de camera schoon en de heren zwijgen nu.
Ik lette ff niet op..
Ferdi roept:'Top' En de heren verdwijnen naar binnen. Beeld nu van een lege tuin.
Dan de keuken zonder geluid. Hieke zit aan tafel met Annet(?) Kim komt ook zitten. Het wordt druk bij de tafel. Koos, Dees, iemand met een rode handdoek om het hoofd...
Robin ineens:'Lekker belangrijk, douchemuntje 1,50 belachelijk oid'
Koos heeft het over waspoeder.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 12:09]
Lekker belangrijk.....douchemuntjes 1.50.... goed gek
Ik vind het echt triest... lekker belangrijk...godverdomme....tjonge jong
Komt de ware aard van robin naar boven.... schijtzooi.....
Geluid nu van buiten met camera binnen
Ed zegt dat de geit in zijn hok zit omdat het regent. Ze zijn bezig met de oven. Robin zegt iets over BB en fluit dan heel hard.
*Qt geeft het stokje door aan RedNax
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 27-10-2000 12:15]
Geluid valt steeds weg
Geluid valt steeds weg
*geeft het stokje van Qt weer door aan Yvonne, sorry meid ik heb net vrij en heb weekend
[Dit bericht is gewijzigd door RedNax op 27-10-2000 12:23]
Net op stream 3/4: weekopdracht is geslaagd.
20 procent extra.
De stem: 'beste bewoners, hou er in de toekomst rekening mee dat er wel meer prijzen van artikelen zomaar kunnen stijgen.'
Dit n.a.v. de douchemuntjes, die nu plotseling 1,50 kosten, en het hout dat duurder is geworden.
Robin ging n.a.v. de prijsverhoging helemaal uit z'n plaat: "waar slaat dat verdomme op, hoge olieprijs. Als ze dat nou van te voren zeggen dan kun je extra hout inslaan. Jezus, dit slaat nergens op, kutzooi."
Daarna loopt hij kwaad naar buiten. Ed erachteraan: 'Joh Robin, dit heeft niets met de olieprijs te maken. Ze wouden gewoon Robin even kwaad hebben voor de camera's.'
Robin: "Nou dat kunnen ze GODVERDOMME krijgen ook!!! Slaat 't op man... KUTzooi!!"
Stream 3/4
De bewoners zitten allemaal aan de tafel, en zijn bezig met de boodschappenlijst. Alleen Georgie is er niet bij, die ligt in bed, en Ed loopt een beetje rond en bemoeit zich niet met de boodschappen.
In de aanbieding zijn 10 rookworsten voor een tientje.
Ook staan er halloween-verkleedspullen op de lijst.
Hierdoor ontploft Robin weer, hij is zeer opstandig vanochtend:
R: "Verkleedspullen? Daar gaan we niet voor betalen dus, opzouten met je verkleedspullen!! Als ze willen dat we ons verkleden dan gooien ze die zooi hier maar naar binnen! Ik ga er niet voor betalen om hier als een mongool door het huis te lopen.'
De rest negeert Robin. Behalve Ferdi, die ligt in een deuk.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 27-10-2000 12:50]
Definitie van een sekte weet ze niet meer. Georgie roept wat algemeenheden..
Nizo boeiend
Stream 3+4
Ze praten na over de tarot-kaarten van Hieke. Ed was diep onder de indruk. Ferdi ook: ik dacht 'ja hallo er is altij d wel een verhaaltje te verzinnen dat een beetje op iedereen slaat.' Maar een paar uur later pakte ik weer een kaart voor de grap: daar zat precies hetzelfde verhaal bij!! Scary shit!'
Ed voelde niets bij het kiezen van de kaart, maar toen hij een bepaalde kaart pakte, zei Hieke: ik dacht wel dat je die zou nemen.
E: 'En toen zag ik de tekening op de kaartm en ik werd helemaal stil. En het verhaal klopte precies'
Ed had de kelken-kaart. Een man in een rode cape loopt weg in de verte en op de voorgrond zie je zes (?) kelken staan.
ps weet iemand wat deze kaart inhoudt?
Hieke, Annet en Bianca tellen de boodschappenprijzen op. Ook Ferdi bemoeit zich ermee (de vorige keer was er immers een rekenfout gemaakt, ze zijn nu zeer zorgvuldig).
Koos is in de gootsteenkast aan het klooien.
Ed: kunt u de volgende keer niet na werktijd komen, nu moet ik weer een vrije dag nemen.
K: ja maar ik wil 's avonds ook graag bij mijn vrouw zijn.
E: ik belde je vrouw nog op, en die zei dat je hier om kwart over tien zou zijn. Het is nu 3 uur!
K: ja de route viel niet mee..
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 27-10-2000 13:16]
quote:Ik heb ook hetzelfde hier.Gelukkig hebben ze en nieuwe server ingezet!
Op 27 oktober 2000 13:34 schreef yvonne het volgende:
Ik krijg nu voor de 4e keer achter elkaar reklame en alles is weer eens op zwart, behalve de reklame, die komt wel goed door
A: nog even, dan gaat 'ie wel hoor.
D: ik begrijp ook wel dat Ed dit doet, zo is 'ie nu eenmaal. dat moeten we eigenlijk maar accepteren.
A: de meeste dromen zijn bedrog, want toen ik wakker werd was HIJ er nog.
Annet ruimt wat op en neuriet.
Ed bij het bad, kleedt zich om/aan.
Ed en Koos:
E: Ik ben helemaal niet zo'n aardige jongen!
K: Hmm, IK had het niet gered gisteravond.
E: Vanaf het moment dat ik het zei had ik kracht nodig. Ik zag bewondering, maar dat sloeg al snel om. Er werd op m'n gemoed gespeeld.
K: Ook door mij.
E: Dat was je goed recht. Toen caroline kwam, en ze had gejammerd dan was ik eruit gegaan. Het was wel live, misschien wilden ze het wel zo.
Jullie zeiden je hebt je punt duidelijk gemaakt dacht ik: ja! Maar op dat moment, m'n gevoel zei dat ik nog niet klaar was. Als ik toen was gegaan was het een uiting van zwakte geweest. Ik heb mezelf echt verbaasd! M'n vrouw en m'n kind zaten daar en ik ben niet gegaan!
Ik voelde kinderen die onrechtvaardig werden behandeld, mensen die op hun werk onrechtvaardig werden behandeld, mensen in verre landen, ik wilde een voorbeeld zijn voor mensen die onrechtvaardig werden behandeld. En hoe deed ik dat? Gewoon door te zeggen dat ik blijf.
(Ik tiep niet snel genoeg! Ze hebben het over de bridge over river kwai.
K: De commandant in die film was op het einde wel op.
E: iedereen wordt gek in de jungle. misschien ben ik ook wel gek
E: misschien is dit wel een beginnetje. Als ik straks wegga en het is weer live, misschien kan ik dan wel weer iets zeggen waar 400.000 mensen naar kijken! Ik ben nu eigenlijk niet meer in zo'n verrasbui.
K: ik wacht in spanning af.
Ed: Ken je James Dean? Rebel without a cause?
Annet: Ja?!
E: nou, soms heeft het dus geen zin..
A: Ik ga douchen.
[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 27-10-2000 14:19]
Koos en ed hebben een serieus gesprek gehad.
Over het vertrek van ed, Ed gaat echt wel, maar wil nog wel een statement houden als hij eruit gaat, het lijkt hem wel gaaf als er weer 4000.000 mensen kijken als hij z'n statement doet.
De gaan nu klagen over de muntjes, die zijn 100% duurder geworden. Iedereen loopt ene beetje zijn onvrede erover te uiten.
De gaan vervolgens wat brainstormen over hoe het moet met de boodschappen, wat nu wel en niet kan etc.
Nu noemen ze allemaal namen van artiesten/bands die ze graag zouden willen horen, Deep Purple, Guns N Roses, Phil Collins.
Ed zegt net dat de deal gesloten is over 2 minuten 'zendtijd'
Ed: 'er hangt wel een kaartje aan vast, en dat is dat ik morgenochtend voor 12 uur moet vertrekken, maar dat was ik toch al van plan'
Ed vindt dat BB alles netjes en beleefd gedaan heeft, en dat 'ze' netjes excuses gemaakt heeft. De anderen vinden het ook meevallen, zoals BB gehandeld heeft.
14.55: Ed: "Lief, morgen om 12 uur ben ik bij je' tegen zijn vrouw. Vrouw is emotioneel in de war zegt Ed (heeft ie van Hummie te horen gekregen). 'Ze heeft me gewoon nodig'
G. en Kim waren in de badkamer 'lief' aan het doen.
Korte opmerkingen over elkaar met veel gegrinnik van Kim.
Kim wilde daarna gaan slapen.
Probeerde dit, maar was al gauw weer in de woonkamer.
A. vertelde over een relatie waar ze 1 maand mee getrouwd was geweest.
Er ging veel fout zei ze.
Als voorbeeld gaf ze, dat ze naar een gala ging en volgens haar man foute kleding droeg, waarop haar man er in korte broek en met gympen er naar toe ging en daar werd geweigerd.
E. vindt een alles wat hij doet nu wel stoer zo te horen.
Hij zegt o.a. dat hij wel een t.v. programma zou willen presenteren dat op 'All you need is love' lijkt, maar dan zelf als presentator in een formule dat acteurs naspelen hoe kandidaten vertellen op wat voor manier ze elkaar voor het eerst ontmoet hebben.
Later zegt hij dat hij toch alles krijgt wat hij wil.
Kim, Koos, H. en G. zitten nu te kaarten.
Ferdi, Ed en Robin hebben het uitgebreid over borsten. Annet en Desiree zitten er maar een beetje bij, aardappels te schillen.
E: silliconen vind ik niks
R: ik kan me wel voorstellen dat een vrouw zich zekerder voelt met mooie borsten.
E: ja, als het er echt niet uitziet, ok, bijvoorbeeld na een bevalling ofzo. Maar er is niks mis met kleine borsten
F: ik hou wel van grote borsten
E: heb je weleens silliconenborsten gevoeld dan?
F en R: nee
E: nou het voelt niet lekker. En het ziet er niet uit. Bij mij voor de strandtent lag het er vol mee.
E: Zo jongens, vanaf morgen zijn jullie weer net zover als toen ik binnenkwam met het bungeejumpen.
F: ja , dan wordt het spannender
R: hoe bedoel je
F: nou, dan moeten er mensen uit de harde kern uit, die hier al zo lang zitten
E: maar Annet dacht ook dat ze er met één been uitlag, het gevoel kennen jullie wel..
Maar ik zal naar jullie kijken hoor!!!
Annet: nee je zult er staan elke donderdag als er iemand uitmoet!
Desiree: ja als ik er uit moet, dan moet je wel komen hoor!!
R: als ik er uit moet niet. (lacht)
E: die Beau bleef wel cool gisteren he.
R: ja maar hij werd duidelijk gesouffleerd. <doet Beau na> 'ED..... er zijn hier TWEE mensen SPECIAAL voor jou in de studio... ED..... kijk eens in de .. OGEN van je.. MEDEBEWONERS!!! ..... wat ZIE je DAN?? '
Iedereen lacht om Robin.
Ed: maar toch, hij bleef wel kalm. Hij ging er alleen niet op in toen ik zei dat ik een kennis heb die Bas heet.
R: wie is dat dan
E: Een jongen die ik ken, en het is een goede vriend van Beau. Maar hij ging er niet op in hè.. Misschien viel het kwartje niet.
Ed zit nu al enige tijd in de DBK, voor zijn speech die hij mag houden.
Bianca heeft een boekje met voetmassage, waarin genezende massages staan voor allerlei kwaaltjes. Hieke heeft holte-ontsteking denkt ze, en Bianca geeft haar nu de bijpassende massage..
Georgie ligt nog in bed te lezen. Kim was daar ook maar staat nu in de badkamer.
Annet heeft het over vanavond: we mochten toch muziek uitkiezen? Dan wil ik graag Bon Jovi hoor'n. "Laying in a bed of Roses. "
Ferdi is druk aan het timmeren in de hobbykamer. Robin ligt te soezen op de bank.
Annet: "Hup, hup, kom maar, kom maar."
Desiree is bezig het eten.
Desiree: "We gaan zo eten hoor!"
Koos: "Wat is zo?"
Desiree: "Over een half uur."
Koos: "Ooh, over een half uur."
Koos: "Gaat ie nog goed Robin?"
Robin: "Jahoor, <mompel, mompel>"
Ruud
Annet maakt zich druk om de kippen.
Ed komt polshoogte nemen en begeleidt Annet naar de kippen. Ik hoor wel geluid, zie geen beeld (Stream geeft Cindy)
Ed: "Zo, ik ga naar binnen."
Annet: "Ach nee, je laat me niet zo in de steek."
Ed: "Kijk, als die haan erin zit, krijg je die kippen ook wel naar binnen."
De kippen ontsnappen
Ed is pleite, laat Annet het alleen opknappen...
Ed komt terug, met een hoop getoktok probeert ie in het goede daglicht bij Annet te komen.
Annet: "Niet te geloven zeg."
Ed: "Is dat die ene brutale? Hier is er ook nog één hoor."
Annet: "Dat ik dit nog met JOU mee mag maken Ed."
Ed: "Ja, mooi he?"
Ed: "Hop kippetjes, ga er maar in, hoppekeetjes, hup, ga er maar in.... Zoooo."
Annet: "Hup, hup, hup."
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 27-10-2000 18:46]
Ikke nu ff tv kijken.
Ruudje, enz...
Ik hoop dat ze gauw een wat interessanter onderwerp vinden, of beter nog, gewooon wat gaan doen i.p.v. lamlendig aan die tafel te hangen.
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 27-10-2000 20:38]
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 27-10-2000 21:01]
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 27-10-2000 20:51]
21:00 uur
Ed: "Als de groep mij dat spontaan gevraagd had, maar dat kan nu dus niet meer...". Bianca: "Nu ga je ervan uit dat we je verhaal niet willen horen". Ed: "Nu word ik weer aangevallen en daar heb ik nu even geen zin in. Ik wil nu gewoon een gezellige avond hebben. Meer wil ik niet". Robin: "Je bedoelt dat je denkt dat wij je verhaal niet willen horen?". Ed: "Ik heb geen zin in een sfeer waarbij ik moet vertellen en jullie moeten luisteren. Ik wil gewoon lekker zitten en naar de muziek luisteren. Dus ik heb tegen de regie gezegd: 'kom maar op met je muziek'".
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 27-10-2000 21:01]
B is weg, en nu zegt ed, ja en dan zegt B weer dat het niet waar is, daar heb ik geen zin in.
A begint weer over een oude kwestie dat E vanmiddag zich onbeluisterd voelde en haar dat kwalijk nam.
E zegt dat hij hier niet is om mensen te veranderen of op te voeden, hij wil mensen alleen af en toe op iets wijzen.....
21:10 uur
Ed: "Laten we nu maar lekker naar de muziek luisteren en genieten". Ed: "Ik verwacht niks, en ik ben ook tevreden". Desiree luistert ademloos naar Ed. Ed: "Ik geniet ook van de gesprekken met de haringman". Ed: "Big Brother zei 'het is wel duidelijk dat de groep niet geïnteresseerd is in je verhaal'". Bianca: "Ik wil gewoon weten waarom, maar als je het niet wilt vertellen, dan niet". Ed: "Jullie horen 't nog wel na BB. Ferdi zei gisteren al 'ik word een beetje misselijk van je verhaal'en dat zegt mij genoeg". Fewrdi voelt zich nu toch een beetje schuldig en mompelt iets ter verdediging.
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 27-10-2000 21:14]
Ed heeft het er trouwens steeds over dat hij orakeld!! pfffff ohaad bedoeld hij zeker
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 27-10-2000 21:13]
Ik switch nu even van stream naar scream, oftewel ga ff Scream 1 zien. Later terug.
[Dit bericht is gewijzigd door cynix op 27-10-2000 21:49]
@: 'Het is een complot, en dat komt uit die slaapkamer daar. Daar hebben ze er over gepraat om mij te nomineren.'
R: 'Daar weet ik niks van, wil ik ook geen mening over hebben.'
@: 'Ik deel je het ook mee. Dat merk ik gewoon aan hoe ze reageren. Anders zouden ze nu wel normaler doen.'
Buiten zegt hij tegen R dat de mensen in de dagboekkamer tegen hem gelogen hebben, de mensen hadden in de slaapkamer besloten tot een afspraakje, koos hoort daar ook bij. R zegt dat hij daar niets van weet. E zegt dat hij zeker weet dat het zo is, anders zouden de mensen in de huiskamer wel anders tegen hem doen, in plaats zovan ga maar lekker op de blaren zitten.
De mensen die gebeld hebben vorige week zijn volgens E groeps "minded" en daarom hebben zij hem weggestemd.
Binnen praten ze alleen over alcohol.
Buiten luisterd robin min of meer serieus naar E, terwijl hij aan het vegen is. E loopt als een hondje achter hem aan.
Ze gaan bij de kachel zitten, die is koud hebben ze door.
E baalt dat de mensen binnen gewoon over gaan tot de orde van de dag, terwijl R hem wel het gevoel geeft dat het er allemaal toe doet. E snapt wel dat G nog slaperig is en daarom niet leuk tegen E doet.
E heeft in de 2 minuten toespraaak aan mensen gevraagt of ze elkaar met een opgestoken duim willen begroeten, of iemand bellen om er over te praten met iemand door de telefoon als ze het gaaf vinden wat ed heeft gedaan. Hij heeft nl een daad willen stellen voor iedereen. Hij hoopt dat er een paar mensen zullen zijn die dat ook zo zien.
Robin zegt dat hij het allemaal niet begrijpt, maar Ed vindt het mooi dat R wel even luisterd, terwijl andere mensen het allemaal niet boeit.
R zegt dat de mensen hier teveel met zichzelf bezig zijn.
Ja dat vindt E ook, dat heeft hij ook in de dagboekkamer gezegd.
R denkt dat mensen buiten E beter zullen begrijpen dan de mensen binnen
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 27-10-2000 23:02]
Geluid weg en reclame
E. verteld dat wanneer mensen elkaar bij de bakker tegenkomen elkaar een bepaald teken geven, dat ze het hebben begrepen
Kan niet zien wat voor teken, want het beeld staat te ver van R. en E. af.
>gaat dit over de 2 minuten ?<
E. : het gaat niet over de medebewoners.
R. : ik vind het wel mooi wat je gedaan hebt. Ook tof van BB dat dit kan.
E. : ik ben al geslaagd. Ik ben heel rustig nu. Ik verwacht niks. Geen verwijten ; ik begrijp het.
E. : ik geloof wat jij zegt dat zij oogkleppen op hebben. Ik was er ook helemaal niet op uit he vandaag.
E. : in de DK zeggen ze gaaf ; maar niet doen.
E. : ik ben zo vaak niet geaccepteerd. Sommige mensen gaan helemaal verstarren.
R. : mooi weer spelen.
E. : het is hier net zoals er buiten.
E. : de maatschappij is harder. Er zijn mensen van jou leeftijd die er nog nooit van gehoord hebben. 'Ik moet zorgen dat ik werk heb en een mooi huis moet hebben...' ; de maatschappij wordt steeds harder. Als je je gevoelens toont ben je zwak. Dat kan niet zo vaak. Ik zou het mooi vinden als mensen ook eens hun zwakke kant tonen.
E. : ik wil niet dat de mens gaat orakelen.
E. : als ze zeggen ; wat vindt jij nu van die Ed ?
A. komt erbij.
Zij is nog bij de DK geweest. De muziek komt over een half uur. Misschien een risico voor anderen die slapen willen. Met hapjes...
E. : voor mij hoeft het niet. Ik heb een prima dag gehad. Ik heb er een half uur gezeten, en er gebeurd helemaal niets. Is er een afspraak ?
R. : de mensen weten zich geen houding te geven.
E. : kom bij mij.
A. : ze zijn allemaal moe.
E. : ik hoef geen feestje. Gezellig...
Reclame
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 27-10-2000 23:35]
A. : morgen croisantjes bij het ontbijt.
R. : ik zit hier met jou en zij daar... Ik wilde ook gezelligheid. Ik wil er niet meer over praten.
E. : kom erbij als je dat wilt...
R. : laat ze die muziek maar aanzetten op de speakers.
Beeld binnen op de eettafel.
Daar kaarten mensen, en A. zegt dat ze het uitgepraat heeft.
Koos, Kim, B., en G. kaarten.
>Pauze<
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 27-10-2000 23:47]
E. weer over de DK en Koos... Dat alles o.k. was...
D. : ik sta er met R. alleen in. Er wordt zo geheimzinnig gedaan. H. ligt nu ook al op bed.
R. komt iets lekkers brengen.
E. juicht er van. Zo lekker !
E. weer over de afspraak in de DK, en een afspraak in een andere kamer.
D. : ik niet hoor !
E. : ze hebben iets afgesproken om mij eruit te nomineren en nu zijn zij helemaal in de beans.
E. : als blijkt dat er een stemmingafspraak is gemaakt. Moeten ze straks in de DK komen. Er hangen overal camera's en microfoons. Dan zetten ze mij terug. Maar, dan blijf ik thuis.
D. : kan het mij niet voorstellen.
E. moppert weer over B. Praat 2 tonen omhoog.
D. : H. ligt nu te janken. Ik word er niet goed van !
E. : wees blij dat jij een pilaar hebt gevonden, en jij je dip hebt gehad.
D. : R. is mijn pilaar. Als ik zie dat zij nu zit te janken...
E. : anders was ik jou pilaar geworden !
>wat een geslijm zeg !<
Ze krijgen iets uit de DK nu.
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 28-10-2000 00:08]
Koos tegen E. : je gaat toch geen misbruik maken van mijn openheid he ?
E. : welterusten Dees.
D. : welterusten Ed. Hihihihi....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |