Dat laatste zou ik eigenlijk ook moeten doen jaquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Grappig die sommetjes, maar wat een verschil met mijn cijfers! Bij mijn snelste 5 km kom ik op 189, maar verder hangt het zo rond de 160/170.
Ik heb gemerkt dat mijn tank na een km of 12/13 eigenlijk wel leeg is, dan valt er weinig meer te verbranden. Als ik 's avonds loop gaat dat beter, dan loop ik vrij moeiteloos 17 km. Ik ben dan ook de hele week aan het eten en slapen als voorbereiding op de HM in Amsterdam. Om nog een beetje brandstofreserve te hebben.
Full English is inderdaad echt veel te vet. Die proef je dan onderweg nog een paar keer...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh das wel lastig. Misschien als ontbijt een full english naar binnen werken voor de HM? Hoewel dat wel erg vet is natuurlijk.
Pannenkoeken dan? En tussendoor wat eten
Ik hoop dat je geen last krijgt.
Ik heb inderdaad gelletjes aangeschaft (en voorgeproefd). De dag ervoor ga ik pannenkoeken of muffins o.i.d bakken. Rozijntjes is ook een leuk idee!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Of een gelletje of wat rozijnen mee dan voor onderweg?
Of dadels...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:04 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad gelletjes aangeschaft (en voorgeproefd). De dag ervoor ga ik pannenkoeken of muffins o.i.d bakken. Rozijntjes is ook een leuk idee!
Het is een beetje als bij auto's, bij een klein licht wagentje kan een motor met wat minder vermogen nog hele snele prestaties leveren (bhp/tonne), daarom is totale Wattage eigenlijk niet interessant om te vergelijken, en is die Watt/kg beter voor vergelijking.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Grappig die sommetjes, maar wat een verschil met mijn cijfers! Bij mijn snelste 5 km kom ik op 189, maar verder hangt het zo rond de 160/170.
Mijn standaard marathonontbijt is Havermout met 50% water, 50% melk, rozijnen en kaneel. A la GotCquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:04 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad gelletjes aangeschaft (en voorgeproefd). De dag ervoor ga ik pannenkoeken of muffins o.i.d bakken. Rozijntjes is ook een leuk idee!
Bij mij ongeveer hetzelfde, alleen dan water ipv melkquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Mijn standaard marathonontbijt is Havermout met 50% water, 50% melk, rozijnen en kaneel. A la GotC
Nee vind ik niet? Gewoon lekker veel kaneel er doorheen. En ik zet het de avond van tevoren in de koelkast met het water en rozijnen en kaneel en een peertje of appel er doorheen, dan hoeft het 's ochtends alleen 2 minuten in de magnetron, dus het werk is het dan ook niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:11 schreef E.T. het volgende:
Havermout met water is toch hartstikke vies?? :x Ik eet bijna dagelijks havermout maar wel gewoon met melk (en wat zoetstof)
Dat heb ik allemaal in huis, ga ik snel nog even uittesten voor zondag. Banaantje erdoor lijkt me ook wel ok.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Mijn standaard marathonontbijt is Havermout met 50% water, 50% melk, rozijnen en kaneel. A la GotC
1.5 literquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:20 schreef Tarahumara het volgende:
Sojamelk in pannetje verwarmen, havermout toevoegen, beetje kaneel en twee bananen in plakjes. Top ontbijt (of lunch of s avonds na het lopen)
![]()
Maar meestal maak ik 1,5 liter groene smoothie als ontbijt. Heerlijk. Wel zeiken als een moeflon na een uur
Dat deed ik ook altijd, maar dat blijkt niet genoeg te zijn. Ten eerste blijf ik maar afvallen met al die lange trainingsloopjes van de laatste tijd en ten tweede ben ik laatst tijdens een 10 EM in Bergen volkomen opgebrand. De laatste 4 km heb ik op 2 bekers water, een dextrootje en de bezemfiets naast me uitgelopen. Ik kreeg wel een groot applaus en een kadootje omdat ik laatste was gewordenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:16 schreef Wolve000 het volgende:
Gewoon boterhammen met beleg. Werkt ook prima. Eventueel een banaan voor onderweg in de auto als we op pad zijn naar een langer loopje.
4/5 bananen, 2 sinaasappels, optioneel wat ander fruit, stukje verse gember, water en zo'n 200/300 groene bladgroente (spinazie, andijvie, boerenkool, bleekselderij, paksoi)quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
1.5 literhoeveel groente gaat er dan wel niet in?
Jeminee, zoveel bananenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:23 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
4/5 bananen, 2 sinaasappels, optioneel wat ander fruit, stukje verse gember, water en zo'n 200/300 groene bladgroente (spinazie, andijvie, boerenkool, bleekselderij, paksoi)
% zuivel laat ik afhangen van de starttijdquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij mij ongeveer hetzelfde, alleen dan water ipv melkzuivel doet het niet zo goed bij mij als ik moet rennen
Zal je zien dat het zulke bananen zijn:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jeminee, zoveel bananenMaar jij at sowieso bijna alleen maar groente en fruit toch?
Oh, weer wat geleerdquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:25 schreef GotC het volgende:
[..]
% zuivel laat ik afhangen van de starttijd![]()
Als hij binnen 2 uur start=100% water.
2-4 uur: 50% melk, 50% water.
>4 uur, 100% melk.
Jij eet wel wat je voorgeschoteld wordt, dat blijkt maar.quote:
En hoe vroeg gaan jullie opstaan zondagquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:25 schreef GotC het volgende:
[..]
% zuivel laat ik afhangen van de starttijd![]()
Als hij binnen 2 uur start=100% water.
2-4 uur: 50% melk, 50% water.
>4 uur, 100% melk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |