Ik zal nog wel even een verslagje posten van afgelopen zaterdag Down Under run in Nieuwegein.
Ik verwachtte er van te van te voren niet zo heel veel van, omdat het de eerste keer was dat er daar zoiets werd georganisseerd. Er was ook niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven, dus ik had niet verwacht dat er erg veel lopers op af zouden komen. Wat dus uiteindelijk ook het geval bleek. Zo'n 500 man deden mee.
Wij (een vriend en ik) moesten om 13.00 uur lopen. Er was een keuze tussen 6km of 12km. Maar omdat 12 twee keer het rondje van 6 was vonden we 6 meer dan genoeg. Ook moesten we de dag er na voetballen, dus zodoende. We zouden met een groepje van 40 tegelijk starten. Uiteraard was het geen wedstrijd, maar we wilden toch vrij vlot van start gaan, zodat we niet bij de obstakels hoefden te wachten op anderen. Net voor de start stonden we nog maar met 10 man, dat viel wel heel erg tegen. Gelukkig kwamen de overige 30 nog net op tijd aan lopen dus we konden met de volledige groep starten.
Wij liepen vanaf de start al meteen voorop dus we konden lekker op ons eigen tempo doorlopen zonder dat we hoefden te wachten. 6 km is natuurlijk zo voorbij, maar met 20 obstakels hebben we er toch zo'n 40 minuten over gedaan. De meeste obstakels waren vrij eenvoudig te nemen en in vergelijking met Mudmasters was dit vooral zwaar voor je benen en had je je armen maar af en toe nodig. Toch nog behoorlijk wat modder en water (wat vrij koud was). Na ongeveer 40 minuten kwamen wij dus als eerste van onze groep (Paars) aan. Na de finish kregen we meteen een red bull en een banaan. Daar stonden een paar hottubs met heerlijk warm water, dus daar maar even in gaan zitten.
Toen kwam er een vrouwtje met een fles wijn aan, wij waren dus eerste geworden, dus kregen we een flesje wijn. Erg leuk bedacht

In tegenstelling tot Mudmasters hadden ze hier wel douchejes, dus we hebben ons even gedoucht en opgefrist en zijn daarna ons satétje en biertje op gaan halen. Daarna nog even gebleven en nog wat meer biertjes gedronken en na de regen (net na dat wij finishten begon het te storten) zijn we richting huis gefietst.
Al met al een leuke geslaagde dag. Zeker voor herhaling vatbaar. Al hoop ik dat er een volgende keer komt, blijkbaar is er iemand bij de monkey bars weggegleden met zijn handen en in de hete kolen gevallen met zijn heup. Die lag maandag nog in Beverwijk met tweede en derdegraads brandwonden. Ik sprak zijn vrouw in de sportschool maandag en die wilde een schadeclaim in dienen. Mijn mening is dat deelname op eigen risico is en ik hoop niet dat dit gevolgen heeft voor het evenement.
Wat trouwens ook wel grappig was, was dat wij in dezelfde startserie zaten als Michael Mols. Oud voetballer van FC Utrecht en feyenoord onder andere.