Gefeliciteerd!! T. alweer 1 jaar, omg!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 08:49 schreef GotC het volgende:
Wat een boel felicitaties!Dank jullie wel!
Hij vindt z'n wishbonebike fantastisch (rijdt ermee rond terwijl hij 'm met z'n handen voortduwt), ook al is de fiets nog wat te groot.
Maar het was héél erg de moeite waard om de rijen slingers en tientallen ballonnen op te blazen: zijn gezicht was priceless
Fotospam volgt nog vandaagWij gaan aankleden, ontbijten en naar Ballorig
Ja, ik kan straks na de vroege middagvoeding even platquote:Op woensdag 15 oktober 2014 10:16 schreef Razztwizzle het volgende:
GotC gefeliciteerd met je dreumes! Ik moest de wishbonebike Googlen; ziet er tof uit.
SQ sterkte vandaagkun je een beetje bijslapen overdag of heb je al veel visite?
Zo eerste zwemdiploma alquote:Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Burdie het volgende:
Beterschap exode!
Kuiken heeft vanmorgen zijn eerste zwemdiploma gehaald![]()
Tip van flip: boven blijven! Niet je bed uit gaan voor visite. Ze komen maar even om het hoekje kijken en gaan dan wel beneden gezellig zitten doen met de kraam of met Blei. Jouw herstel gaat voor, en je herstelt het beste boven. Niet eigenwijs doen, gewoon luisteren naar tante Burdiequote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik kan straks na de vroege middagvoeding even platWe doen nu rondjes bezoekuur om 10:30 en om 15:30. En als de oma's komen kan ik daar gewoon schijt aan hebben en alsnog in bed kruipen
Zwemdiploma voor kuikenWelke skill level?
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 14:29 schreef GotC het volgende:
OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen deel 5
Deze reeks is wel fijn daarvoor exode
Klinkt als een lieve baby!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik aan moet haken
Allereerst gefeliciteerd GotC!
SQ, hoop dat je je rust genomen hebt vanmiddag!
Exode, jou ken ik ook van het USA topic of niet? Zit er een reis die kant in denk je, met baby?
Burdie, van harte gefeliciteerd met het diploma van je zoon. Examenfeestje ook?
Hier gaat het tot nu toe echt super goed. Van middag afscheid genomen van geweldige kraam () dus nu moeten we het zelf gaan rooien. Maar aan Suus zal het vooralsnog niet liggen. Ze huilt echt heel erg weinig, zelfs niet als ze bloot ligt na een badje oid. Alleen als ze honger heeft laat ze zich even horen. Heeft wel veel zuigbehoefte en we lijken zelfs al een vervroegde regeldag gehad te hebben. Onze kraam zou het niet verbazen omdat ze al 120 gram boven geboortegewicht zit en op dag 3 al een gele bv luier had. En een clusteravond achter de rug. 's nachts slaapt ze heel goed tussen de voedingen door, heerlijk. Echt een contrast met de eerste weken van mijn zoon, die huilde erg veel en kregen we maar moeilijk in slaap na de voedingen s nachts.
Ik vind het wel wennen om zo weinig aandacht aan Sillie te kunnen geven nu, wij waren de laatste maanden zo vaak met z'n tweetjes op pad, altijd samen, en nu heb ik het idee dat hij een beetje aan mij voorbij gaat ofzo. Maar dat zal in de komende weken ook wel beter worden.
SPEES!!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het wel wennen om zo weinig aandacht aan Sillie te kunnen geven nu, wij waren de laatste maanden zo vaak met z'n tweetjes op pad, altijd samen, en nu heb ik het idee dat hij een beetje aan mij voorbij gaat ofzo. Maar dat zal in de komende weken ook wel beter worden.
Wat een toffe fotocollage van jullie mooie T!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:17 schreef GotC het volgende:
Tijd om afscheid te nemen van dit topic. Bedankt voor de hulp en het aanhoren van mijn gezeik af en toe/vaak.
Geniet van jullie baby's en tot snel/over een tijdje!
[ afbeelding ]
Wat een mooie foto's! Tot het volgende topicquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:17 schreef GotC het volgende:
Tijd om afscheid te nemen van dit topic. Bedankt voor de hulp en het aanhoren van mijn gezeik af en toe/vaak.
[ afbeelding ]
Aaaw! Wat was hij mooi als pasgeboren baby!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:17 schreef GotC het volgende:
Ja en die maagjes zijn nog best klein, als ze dan zo'n stuwingsunit leeg drinkt vraag ik me echt af waar ze het laatquote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:06 schreef Stormqueen het volgende:
supermooie plaatjes van een supermooi kind, GotC!
Hi SpeesEn ik maar denken dat ik een makkelijk kint had. De jouwes wint
Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! En ja, de kraam ga ik ook echt ontzettend missen, ze is zo lief
Ik zit nu te nommen van en bord zuurkoolstamp die ze vanmiddag voor me heeft gemaakt. Mijn man lust dat niet![]()
Mijn baby was vanmiddag lekker hysterisch toen het aanhappen even niet lekker wilde. Gìllen! Auw!
Maar ze zit nu 70 gram onder geboortegewicht dus dat lijkt me ook zeer netjes voor dag 7. Ze eet goed en het fascineert me enorm dat mijn lichaam zulke hoeveelheden melk produceertHet is dat ik het uit d'r mondhoek zie lopen na het voeden, anders geloofde ik het niet
(nog geen lektet gezien.) En wat ze uitspuugt (soms een half mondje) is een soort roomboter, dus voedzaam zal het ook wel zijn. Ik ben zelf inmiddels wel tien kilo lichter
Maar wat zijn die kleintjes onverzadigbaar zeg, tjesses
Oh dit echt helemaal!quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:44 schreef Spees_Eend het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nieuwe stats! S,4 weken, 5125 bij 56 cm. Dat is 1 kg en 3 cm in 2 weken tijd
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow Soesa, was al dat drinken niet voor niks! 3 cm in twee weken, je zou toch zeggen dat je daar groeipijn van moet krijgen!
Ik kom mijn versie van S uze even showen. Want ze ziet er zo leuk uit
Succes met de tandensores, Exode
Ik hoop het! Samen later grapjes makenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:49 schreef Limone het volgende:
[..]![]()
Wat een bijdehand koppie! Die heeft vast heel veel humor!
Kikkers in je schoen verstoppen!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik hoop het! Samen later grapjes maken
Ja ik moet ook niet teveel op internet kijken, want daar heb ik me erg onzeker over gevoeld en ook een beetje opgejaagd. Ik MOET melk produceren, Ja, dat werkt ook niet bevorderendquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:36 schreef Moppert het volgende:
Maar die 6 voedignen zijn op 24 uur. ik neem aan dat je niet 24 uur weg bent?
Er zijn kinderen die drinken op een hele opvang dag maar 100 cc en ze zijn er ook die drinken 800
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
En wat je kolft staat ook niet gelijk aan wat je kindje uit je borst kan halen.
Dat zei ik ook maar volgens haar kon je dat snel ophogen naar een half potjequote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:39 schreef Tante_Soesa het volgende:
En wat je kolft staat ook niet gelijk aan wat je kindje uit je borst kan halen.
Vervelend, Chanty. Maar idd, ieder kindje z'n eigen lijntje! En van bijvoeding komen ze in het begin echt niet aan, die 3 happen wortel zet geen zoden aan de dijk
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat zei ik ook maar volgens haar kon je dat snel ophogen naar een half potje
Nou ja voorlopig nog niet en sowieso geen potje
Wat Soesa zegt! Lekker doorgaan, laat het cb maar kletsen - je kunt je kind moeilijk dwingen te groeienquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat zei ik ook maar volgens haar kon je dat snel ophogen naar een half potje
Nou ja voorlopig nog niet en sowieso geen potje
Waarom elke voeding kolvenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
ChantyKolf je wel eens? Zodat je kan zien of je wel genoeg melk produceert?
Ik ben nu sinds vorige week bijna elke voeding aan het kolven (behalve nacht en eerste ochtendvoeding) en ik zag dat ik te weinig had. Ik las ergens dat als baby 6 kilo is, dat baby ongeveer 150 ml x 6 voedingen op een dag moet binnenkrijgen. Ik kreeg (en krijg) die hoeveelheid echt niet uit mijn borsten. Ik kolf nu wat vaker en ik zie wel dat de productie wat verhoogd. Ik moet volgende week dinsdag. Ben benieuwd...
Maar wat die curve betreft, ze nemen natuurlijk het gemiddelde. Maar wat als het babietje lange ouders heeft of juist kleine, dan ist het toch normaal dat het gewicht en lengte van de curve kan afwijken? Toch?
Ik zou een consult boeken bij een LK ipv het aan het CB vragen, die hebben er meestal maar weinig verstand van.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Birdie, aanleggen is vaak een drama. Maakt niet uit hoe rugby of liggend, ze gaat na een paar minuten al schokkende beweginkjes maken en flink kreunen. Vaak oppakken en weer aanleggen om vervolgens weer hetzelfde liedje te zingen. Omdat zij waarschijnlijk last heeft van iets, is het voor mij ook niet leuk meer om bv te geven. Als ik de fles geef, heeft ze nergens last van... Volgende week toch maar aankaarten op cb.
Goede tip!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]. Mja, maar dan nog. Alsof groentenhapjes meer calorieën bevatten dan volvette borstvoeding?! Lekker veel aanleggen en over een maand weer wegen (zou ik doen dan). Aan de lengte kun je sowieso niks doen
, behalve natuurlijk elke avond even aan de armen en benen trekken
of een osteopaat, misschien ligt ze toch niet goed bij het voeden en heeft ze ergens last van?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou een consult boeken bij een LK ipv het aan het CB vragen, die hebben er meestal maar weinig verstand van.
Iedereen heeft het al gezegd, maar wat je ziet als je je kind observeert zegt veel meer dan die cijfertjes. Is hij helder, actief/levendig, ontwikkelt hij zich goed, etc. Dat was de vorige keer bij I zo, toen haar curve afboog: de verpleegkundige van het cb keek gewoon heel goed naar haar.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 14:32 schreef Chanty het volgende:
[..]
Goede tip!![]()
Fijn dat jullie er hetzelfde over denken. Ga inderdaad over een maand wel even wegen maar zolang hij gewoon aankomt en niet hongerig is, zie ik nog geen probleem.
Ik vond dit trouwens ook een apart advies. Omdat Lucas nog steeds niet veel slaapt overdag inbed had ze het over een soort hangmat in bed of de box maken. Kun je kopen maar kun je ook maken door een handdoek met de vier punten vast te knopen in de vier hoeken en daar dan de baby inleggen. Maar mijn gedachte was meteen dat hij dan toch in de komma-houding komt te liggen en dat is toch juist niet goed?
Wat een lieverd en wat een leuk pakje!!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow Soesa, was al dat drinken niet voor niks! 3 cm in twee weken, je zou toch zeggen dat je daar groeipijn van moet krijgen!
Ik kom mijn versie van S uze even showen. Want ze ziet er zo leuk uit
[ afbeelding ]
Succes met de tandensores, Exode
Gewoon zeggen: en nu slapen, want het is half 1 en toen sliep je gisteren ook.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:51 schreef Razztwizzle het volgende:
In het kader van niet slapen overdag.. Mag ik even heel erg lachen om de tips in de Nutricia-spam-mail over 'je baby van 4 weken oud':
[ afbeelding ]
Wie legt me uit hoe ik mijn kind "laat slapen". Het is haar vandaag niet gelukt, alleen in de draagdoek. En toen pappa thuiskwam natuurlijk wel bij hem in slaap vallen!
Ik werd echt zo onzeker van dat soort tips en adviezenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:51 schreef Razztwizzle het volgende:
In het kader van niet slapen overdag.. Mag ik even heel erg lachen om de tips in de Nutricia-spam-mail over 'je baby van 4 weken oud':
[ afbeelding ]
Wie legt me uit hoe ik mijn kind "laat slapen". Het is haar vandaag niet gelukt, alleen in de draagdoek. En toen pappa thuiskwam natuurlijk wel bij hem in slaap vallen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Oh dit is zo herkenbaar. Zo gaat het hier nog steeds. Soms lukt het, soms niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:40 schreef Chanty het volgende:
En de 3 R-en zijn ook niet echt aan mij besteed in die zin dat ik Lucas niet op gezette tijden in bed stop. Ik kijk gewoon of hij signalen afgeeft dat hij moe is en dan probeer ik wel of hij in bed wil gaan slapen. Soms lukt dat, vaak niet en dan slaapt hij wel bij mij aan de borst of in de draagdoek of zoals vandaag; was hij zo moe na het CB-bezoek dat hij in de wipper in slaap kukkelde
Hoezo?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:33 schreef Chanty het volgende:
En zo wordt stroopwafelpiet dus gemaakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
Pink of vinger werkt hier ook beter dan een speentje. Maar voor de nacht werkt een speen vaak wel eventjes. Als de bv goed op gang is en ze hapt goed aan, dan mag het toch? (Als je zou willen)quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:35 schreef Stormqueen het volgende:
Ik durf nog geen speen, daar ben ik te bang voor gemaakt door de borstvoedingsbrigademaar hier ook een enorme zuiger. Ik leg dus heul veul aan atm. Ze drinkt gelukkig wel goed en we hebben sinds gisteravond al drie outfits verschoond omdat ze zichzelf compleet had natgepist
En nu is ze weer Heel Wakker. Gelukkig hoeven we nergens naartoe
ja klopt, net nog even aan de vk gevraagd en dat mag, dus we gaan er straks eens 1 uitkoken als experimentquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Pink of vinger werkt hier ook beter dan een speentje. Maar voor de nacht werkt een speen vaak wel eventjes. Als de bv goed op gang is en ze hapt goed aan, dan mag het toch? (Als je zou willen)
En denk dan acuut aan schrikbeelden dat mijn kind hongerig aan die speen ligt te sabbelen en ondervoed raakt enzoquote:Als je in de eerste 4 tot 6 weken van de borstvoedingsperiode een fopspeen aan je kindje geeft, kan het zijn dat hij of zij last krijgt van tepel-speenverwarring. Verder kan het bij fanatieke fopspeenzuigers of duimzuigers gebeuren dat ze hun zuigbehoefte zo uitleven op de fop of de duim dat ze daardoor te weinig vragen om de borst. Dit kan tot gevolg hebben dat de melkproduktie terug gaat lopen (minder vraag leidt immers tot minder aanbod). Tenslotte kan het zijn dat je door het zuigen op de speen domweg niet ziet dat de baby honger heeft, wat met name bij 'voeden op verzoek' bezwaarlijk kan zijn.
Ik gebruik na twee maanden nog steeds een tepelhoedje omdat madam niet snapt hoe je moet happen en mijn tepels ook niet meewerken. Gaat prima, dus ik hou het gewoon zo. Maar toen ik me inde kraamweek afvroeg of een speentje wel een goed idee was ivm tepel/speen-verwarring zei de kraam dus "mens wat maak je je druk, ze drinkt nu ook niet aan je tepel maar aan een tepelhoedje, dan komt dat met die speen ook wel goed"quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:13 schreef Loj het volgende:
Ik wil ook stiekem hier heel graag de speen geven. Hij heeft ook hier heel veel zuigbehoefte. Maar ik voed nog met tepelhoedje, had al kloven en Js kon niet goed aanhappen zonder (dat zelfde probleem had ik met Ow). Ga proberen dit weekend zelf af te bouwen met tepelhoedje, anders maandag de lk bellen. Maar dus nog maar ff wachten met de speen
Ik ben geen pamper fan, maar als ik moet kiezen ga ik voor baby dry. Active fit meurt en is duurder, maar niet beter. Dus.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oeh getver vd buikgriep!
JJ sterkte met je meisje!
ladies met pampers in de grotere maat.... baby dry of active fit?
Hier ook best wat moedervlekken van beide kanten. L kreeg ze pas toen ze een jaar of 2 was. En nu ze 4 is heeft ze er een stuk of 6-7. Geen idee of dat de gemiddelde leeftijd voor het krijgen van moedervlekken is overigens.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:28 schreef Amsel het volgende:
Weten jullie wanneer kindjes moedervlekken krijgen? Ik heb er heel veel, mijn man ook, maar dochter heeft ze nog helemaal niet
Dat duurt bij de meeste baby's wel een paar jaar voordat de eerste moedervlekken gaan komen (vanaf 2 of 3 jaar dacht ik), het gebeurt maar heel soms dat ze die bij de geboorte al hebben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:28 schreef Amsel het volgende:
Weten jullie wanneer kindjes moedervlekken krijgen? Ik heb er heel veel, mijn man ook, maar dochter heeft ze nog helemaal niet
Bij Saar ligt ie op de huid. naja t kan geen kwaad en zij heeft er verder geen last van...quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:47 schreef Dyre het volgende:
Chanty een baan, gefeliciteerd!!Het is weer een stapje vooruit naar dat perfecte salaris natuurlijk
Gm, fijn dat jullie nu iets voor jullie meisje krijgen. Maar wat raar dat het er dinsdag pas is. Ik snap dat een apotheek nooit alles op voorraad kan hebben, maar reflux komt toch wel regelmatig bij kindjes voor dacht ik zo?
L heeft ook een hemangioom op haar rug, maar die zit in de huid (is glad). Is het bij Saar wel een 'bobbel'? Hopelijk niet vervelend met aan- en uitkleden? (en verder inderdaad gewoon afwachten tot 'ie vanzelf weg gaat)
[..]
Dat duurt bij de meeste baby's wel een paar jaar voordat de eerste moedervlekken gaan komen (vanaf 2 of 3 jaar dacht ik), het gebeurt maar heel soms dat ze die bij de geboorte al hebben.
Active fit gebruiken we pas nu ze loopt, minder bulk tussen de benen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
oeh getver vd buikgriep!
JJ sterkte met je meisje!
ladies met pampers in de grotere maat.... baby dry of active fit?
Is even wennen he? :-Dquote:
*boks*quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ging trouwens om 20:00 naar bed wegens totale uitputting en ik slaap nóg niet. Hoe overleven mensen dit? Ik ga er zélf gewoon van huilen
It gets betterquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ging trouwens om 20:00 naar bed wegens totale uitputting en ik slaap nóg niet. Hoe overleven mensen dit? Ik ga er zélf gewoon van huilen
ik had r om 23:40 naar beneden laten halen door papa en ik werd zojuist wakker omdat ze naast me lag te gillenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:48 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
*boks*
Wil ze constant drinken? Of kan je haar ook even aan blei geven zodat hij kan troosten?
Komt goed hoor. Zo'n eerste nacht met baby die jij toevallig al wat langer kent nu, maar toch ook weer niet is altijd een beetje onwennig. Dan kan nog wel even zo blijven, maar je zult vast merken dat je er over 1-2-3 dagen al heel amders in staat.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:28 schreef JufMariska het volgende:
Wij gaan de eerste nacht in met L thuis, ik ben heel benieuwd... Net nog gevoed, ik hoop dat hij 3u gaat slapen nu, ligt nu nog wat te pruttelen. Vind dit overweldigend ook weer, merk dat het vertrouwen dat ik het allemaal goed doe nog een beetje ver weg is..
Oef, dat laatstequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had r om 23:40 naar beneden laten halen door papa en ik werd zojuist wakker omdat ze naast me lag te gillen![]()
Naja, het waren 30 fantastische minuten. En papa zit zo te horen lekker in bad.
We gaan eerst van 2 voedingen aan de borst naar om en om borst & fles, dus 4 om 4, kijken hoe dat gaat en daarna evt weer uitbouwen. L meldde zich net keurig na bijna 3 uren, met gesmak en al, dit is een flesvoeding (voor papa, die ik moest wakkermaken om te vertellen dat z'n zoon pieptequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 02:43 schreef Burdie het volgende:
Juf, welkom thuis met L!ik zag in het andere topic al en schattige foto voorbij komen
. Lekker aan elkaar wennen nu! Kolf je nog, of krijgt hij alle voedingen nu 'live'?
Wat schattig.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 03:19 schreef JufMariska het volgende:
(voor papa, die ik moest wakkermaken om te vertellen dat z'n zoon piepte)
Neequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 03:55 schreef Stormqueen het volgende:
Thanksik wéét het ook wel, maar als je zo moe bent is het soms even lastig
Mariska, ik hoop dat het snel meer wordt! Al klinkt "deze is voor papa" ook wel goed ofzomisschien dat ik morgen bij de late avondmaaltijd de andere borst eens afkolf, kunnen we gaan oefenen met fles
Soesa, heeft ze het al ingehaald?
En Burdie, lekker, steaks
ah arme tetten!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 04:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nee. Slaapkopje is het dus ik heb straks een goede hoeveelheid te kolven
![]()
Heb jij al een beetje mogen slapen?
Ah Nikki.. wat rot! Sterkte
Wat fijn dat het zo goed gaat Mariska!
Dat van die luiers doe ik ook hoorquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 07:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ah arme tetten!![]()
Ja, heb toch wel weer 2x3 uur geslapen nu. Nu nog even ochtendvoeding geven en dan hopelijk nog twee uur er bij. En ik heb blei er steeds uit geschopt voor de luiers![]()
Mariska, wat goedgeeft vertrouwen he?
Nikki, beterschap!
Dat zou ik ook wel willen maar ze knalt echt uit haar plasluiers... Nu hebben we mt 2 gepakt, scheelt misschienquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Heel herkenbaar, althans bij mn eerste. Het wordt echt, echt beter! Je kunt zelf beter tegen minder slaap, je hormonen worden normaler, je baby wordt makkelijker en je bent straks de regeldagen voorbij. Oh en je man de nachtluiers opdragen of vragen of hij de baby aangeeft en weer teruglegt kan al zoveel schelen...
Overigens doen wij i.p. geen nachtluiers. Bij Sil deden we dat wel, deze kraam vond het onzin en veel belangrijker dat zowel baby als ouders minder uit hun nachtslaap gehaald worden. Ik vind dat echt een verademing. We verschonen nu bij de laatste voeding voor de nacht en de eerste van de ochtend. Tenzij we een mega poepluier vermoeden.
Hier hetzelfde. En niet omdat de kraam het zei, ik heb dat zelf zo bedacht. Vond onze nachtrust inderdaad meer prioriteit hebben en met de luiers van nu kan het ook. I had ook geen geïrriteerde billetjes.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Overigens doen wij i.p. geen nachtluiers. Bij Sil deden we dat wel, deze kraam vond het onzin en veel belangrijker dat zowel baby als ouders minder uit hun nachtslaap gehaald worden. Ik vind dat echt een verademing. We verschonen nu bij de laatste voeding voor de nacht en de eerste van de ochtend. Tenzij we een mega poepluier vermoeden.
Dat ja! Ik weet dat de kans dat ik ergens anders zoveel ga verdienen als bij de overheid, klein is (tenzij ik weer bij de overheid kom). Maar er zit nog wel iets tussen "een stap terug doen" en "meer dan de helft inleveren". Aan de andere kant; als ik over een tijd nog geen andere baan heb kunnen vinden, ben ik geneigd om alles aan te grijpen dat voorbij komt en dan toch liever een slecht betaalde baan die ik leuk vind en waarin ik me kan ontwikkelen, dan een beter betaalde baan waar ik me ongelukkig in voel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Maakte ik me net nog druk over L en S en de buikgriep. Guess what, heb ik het nu zelf.![]()
SQslaaptekort sucks, slaap gewoon wanneer het babytechnisch kan.
Chanty duidelijk. Ik snap nu dat je verder moet/wil zoeken. Wie weet vind je alsnog wat in je eigen vakgebied met meer salaris.
Voor mij zou dat denk ik ook best moeilijk worden, omdat ik nu best aardig verdien en de meeste bedrijven dat salaris bij lange na niet bieden. Gelukkig heeft mijn baan nog uitdaging genoeg en ben ik ook door het feit dat ik voor 3 kindjes moet zorgen (financieel gezien) niet van plan om mijn vaste contract op te geven voor een tijdelijk contract met alle onzekerheid die dat met zich meebrengt. Maar mocht het bijvoorbeeld nodig zijn door ontslag door de crisis bijvoorbeeld, dan wordt het nog best een uitdaging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beterschap Nikki! En voor je kleine man natuurlijk ook![]()
Oh wow, S uze plast al veel maar die redt het qua luier wel een nachtquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het omkleden van de baby omdat ze zichzelf helemaal onder heeft gezeken op dit moment nog net wat belastender dan ff een schone er tegenaan flatsen na het etenmaar ook dat zal beter worden
Fijn dat er herkenning is!
Nikki, hoe doe je dat?
ja, een keer gehad maar dat was niet echt grappig met zo'n loeiend alarm om 3 uur s nachts neequote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:36 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh wow, S uze plast al veel maar die redt het qua luier wel een nacht(als in 6-7 uur). Maar als t niet gaat kun je maar beter voorkomen dat je s nachts om moet kleden idd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijke foto's inderdaad van L, Dyre!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 13:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh my, ik lees nu mijn post van vanmorgen terug, maar ik ben niet in één keer met alle kindjes in de douche geweest hoor, gewoon om en om.Je bent echt een held als je met drie kinderen tegelijk onder de douche kan.
Dyre wat een lieve foto's van L.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
[ Bericht 5% gewijzigd door Mevr_Mus op 18-10-2014 19:49:16 ]Oude (on)bekende.
Ja man, al die kerels! Hubba!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:35 schreef Limone het volgende:
Aaaw wat gezellig!Zo te zien had M. van Skips de boiis voor het uitkiezen!
Helaas voor R. had ze alleen oog voor M. van Mabawaquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:35 schreef Limone het volgende:
Aaaw wat gezellig! Zo te zien had M. van Skips de boiis voor het uitkiezen!
Tsja, kleine huiskamer maar wel alle belangrijke mensen van het afgelopen jaar erbij willen hebben = drukquote:
Ebay!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 21:33 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh kindjes op het feestje! Zag ook al een schattig filmpje op FB voorbij komen.
Ik vind die kwijldoekjes/sjaaltjes zo leuk!! Waarrrrrr kan ik die kopen??
Awwww!quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Tsja, kleine huiskamer maar wel alle belangrijke mensen van het afgelopen jaar erbij willen hebben = druk.
Ahhww ik ben niet belangrijkquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Tsja, kleine huiskamer maar wel alle belangrijke mensen van het afgelopen jaar erbij willen hebben = druk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:35 schreef JufMariska het volgende:
Avondvoeding met bonuspoezel (en sfeerlicht, sorry) Ze is 5 maanden en kent me bijna alleen zwanger, lag altijd op/tegen/bij mijn zwangere buik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Avondvoeding met bonuspoezel (en sfeerlicht, sorry) Ze is 5 maanden en kent me bijna alleen zwanger, lag altijd op/tegen/bij mijn zwangere buik
Ook DAT ziet er knus uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Want Pax hè. Ik snap die GotC wel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:29 schreef Moppert het volgende:
En ze was heel streng hoor.. Zo was ik er wel maar Pax er ook niettjah niet belangrijk genoeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Met hem prima! Hij meldt zich netjes voor de voedingen, slaapt tussendoor bij een van ons of in een warm gemaakt nestje in de box of zijn wiegje in onze slaapkamer, afhankelijk van waar wij zijn, en lijkt zich prima te voelen. Wij gaan ook wel goed, maar hebben tot nu toe elke dag eind van de middag een dip qua vermoeidheid (J) en emo (ik), dan komen de tranen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
JM, wat lief! Mijn ene kat moest niets maar dan ook echt niets van me weten toen ik zwanger was. Hij negeerde mij gewoonOndertussen kon ik wel zijn voer en inenting betalen
Hoe gaat het nu met L. nu hij thuis is?
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 13:43:40 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en zet vooral je geluid niet te hard want iemand zit er doorheen te bleren![]()
[ Bericht 23% gewijzigd door Mabawa. op 19-10-2014 14:12:43 ]
Jup is normaal... mijn kraam legde dat uit: tijdens de zwangerschap is de navel/navelstreng n open verbinding, bij/na de geboorte klapt dat dicht maar blijft er nog iets bloed tussen klepje en klemmetje zitten en dat komt eruit.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje tussendoor; het navelstompje van M. is er op dag 6 af gevallen. Nu zat er een mooi korstje op het naveltje maar dat is een beetje los geschuurd langs de kleding. Nu komt er dus een pietsje bloed uit af en toe (echt heel minimaal hoor) Ik hou het uiteraard goed in de gaten, maar is dit iets normaals? Mijn moeder zei van wel, maar ja, onzekere kersverse moeder hier
(Uiteraard bel ik een arts als ik het niet vertrouw etc)
quote:
Ja die zag ik ookquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zag ook nog een hele hoop lieve kleine baby's voorbij komen. Blije Saaren knappe meneer M
en kleine prul A.
en het vrolijke humpie van sunshine
![]()
Yup, maar nog wel moe. 24 uur bevallen zonder slaap en dan daarna ook nog te eigenwijs zijn dutjes te doen met een kind die de hele nacht wakker is, is nogal rukquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
He Skittles! Hoe gaat het daar? Al een beetje bijgekomen?
En eenvoor jullie arme babietjes
ik heb al sinds mijn dertiende bovenmaatse kannen, ik weet niet beterquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:24 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe kan je in hemelsnaam slapen op je buik met die melkboobs?
Ik slaap nogsteeds niet op mijn buik
Wat fijn dat dat kan! Geniet van je rust. Dus nu stoppen met fokken lekker gaan slapen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
Arm suusje! Mijn baby ligt nog even beneden bij papa, en een flesje kolfsel staat klaar in de koelkast, dus ik mag nu slapen!
Een goede bv-bh is, als je denk langer te gaan voeden, echt heel fijnquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:31 schreef BlueEyes het volgende:
Ik stond ook niet achteraan bij het uitdelen. Maar sinds de zwangerschap is buikslapen een no go.
Ooit op een dag gaat het beter worden!![]()
Had vandeweek weer eens een 'normale' beha aan.
Oooh wat was dat heerlijk en moet nu toch echt na 15 weken bv maar eens een goeie bvbeha kopen.
nadeel: pijnlijke ploftiet en een nog niet verzadigd schrokmormelquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:26 schreef Stormqueen het volgende:
Arm suusje! Mijn baby ligt nog even beneden bij papa, en een flesje kolfsel staat klaar in de koelkast, dus ik mag nu slapen!
Beeeeetje jammer..quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nadeel: pijnlijke ploftiet en een nog niet verzadigd schrokmormeldus nu even aan het aftoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |