abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145558707
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_145558938
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:49 schreef GotC het volgende:
Wat een boel felicitaties! O+ Dank jullie wel!
Hij vindt z'n wishbonebike fantastisch (rijdt ermee rond terwijl hij 'm met z'n handen voortduwt :')), ook al is de fiets nog wat te groot.
Maar het was héél erg de moeite waard om de rijen slingers en tientallen ballonnen op te blazen: zijn gezicht was priceless O+
Fotospam volgt nog vandaag :P Wij gaan aankleden, ontbijten en naar Ballorig *O*
Gefeliciteerd!! T. alweer 1 jaar, omg! *G* *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145559025
Gefeliciteerd GotC! *O* Wat een tof cadeau heeft hij gekregen!
pi_145559613
GotC gefeliciteerd met je dreumes! Ik moest de wishbonebike Googlen; ziet er tof uit O+ .

SQ sterkte vandaag :* kun je een beetje bijslapen overdag of heb je al veel visite?
pi_145559887
Gefeliciteerd GotC!!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:08:40 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145560891
Beterschap exode!

Kuiken heeft vanmorgen zijn eerste zwemdiploma gehaald O+ :D
KuikenGuppy
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:29:38 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_145563302
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:16 schreef Razztwizzle het volgende:
GotC gefeliciteerd met je dreumes! Ik moest de wishbonebike Googlen; ziet er tof uit O+ .
SQ sterkte vandaag :* kun je een beetje bijslapen overdag of heb je al veel visite?
Ja, ik kan straks na de vroege middagvoeding even plat :) We doen nu rondjes bezoekuur om 10:30 en om 15:30. En als de oma's komen kan ik daar gewoon schijt aan hebben en alsnog in bed kruipen :')

Zwemdiploma voor kuiken :D Welke skill level?
disclaimer
pi_145563483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:08 schreef Burdie het volgende:
Beterschap exode!
Kuiken heeft vanmorgen zijn eerste zwemdiploma gehaald O+ :D
Zo eerste zwemdiploma al :)

Ons mannetje is weer helemaal beter krijg ik van het thuisfront te horen. Gisteren de hele middag en avond aan ons geplakt en anders hard huilen maar nu weer netjes op 36,5 en lekker spelen oa met zijn vriendinnetje van 16 maanden. Jaja onze Don Juan valt op oudere vrouwen.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 13:49:09 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145565746
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, ik kan straks na de vroege middagvoeding even plat :) We doen nu rondjes bezoekuur om 10:30 en om 15:30. En als de oma's komen kan ik daar gewoon schijt aan hebben en alsnog in bed kruipen :')

Zwemdiploma voor kuiken :D Welke skill level?
Tip van flip: boven blijven! Niet je bed uit gaan voor visite. Ze komen maar even om het hoekje kijken en gaan dan wel beneden gezellig zitten doen met de kraam of met Blei. Jouw herstel gaat voor, en je herstelt het beste boven. Niet eigenwijs doen, gewoon luisteren naar tante Burdie ;) :*.

Het diploma is Guppy 1 8-).
KuikenGuppy
  woensdag 15 oktober 2014 @ 14:05:45 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145566259
Guppy 1 :D _O_

SQ, wat Burdie zegt! Lekker in bed blijven :)
pi_145566959
Wij zijn dol op reizen en op vakanties (wie niet) en ik zoek nu met die kleine man naar geschikte locaties, landen en andere tips. Is dit de plek om het te delen en tips te vragen of zal ik er een apart topic voor openen?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 14:29:46 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145567183
OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen deel 5
Deze reeks is wel fijn daarvoor exode ^O^
pi_145569502
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 14:29 schreef GotC het volgende:
OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen deel 5
Deze reeks is wel fijn daarvoor exode ^O^
:) Dank!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 15:44:08 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145569929
Ik weet niet zo goed waar ik aan moet haken :+

Allereerst gefeliciteerd GotC! *G*

SQ, hoop dat je je rust genomen hebt vanmiddag!

Exode, jou ken ik ook van het USA topic of niet? Zit er een reis die kant in denk je, met baby?

Burdie, van harte gefeliciteerd met het diploma van je zoon. Examenfeestje ook? *G*

Hier gaat het tot nu toe echt super goed. Van middag afscheid genomen van geweldige kraam ( ;() dus nu moeten we het zelf gaan rooien. Maar aan Suus zal het vooralsnog niet liggen. Ze huilt echt heel erg weinig, zelfs niet als ze bloot ligt na een badje oid. Alleen als ze honger heeft laat ze zich even horen. Heeft wel veel zuigbehoefte en we lijken zelfs al een vervroegde regeldag gehad te hebben. Onze kraam zou het niet verbazen omdat ze al 120 gram boven geboortegewicht zit en op dag 3 al een gele bv luier had. En een clusteravond achter de rug. 's nachts slaapt ze heel goed tussen de voedingen door, heerlijk. Echt een contrast met de eerste weken van mijn zoon, die huilde erg veel en kregen we maar moeilijk in slaap na de voedingen s nachts.

Ik vind het wel wennen om zo weinig aandacht aan Sillie te kunnen geven nu, wij waren de laatste maanden zo vaak met z'n tweetjes op pad, altijd samen, en nu heb ik het idee dat hij een beetje aan mij voorbij gaat ofzo. Maar dat zal in de komende weken ook wel beter worden.
pi_145570365
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet niet zo goed waar ik aan moet haken :+
Allereerst gefeliciteerd GotC! *G*
SQ, hoop dat je je rust genomen hebt vanmiddag!
Exode, jou ken ik ook van het USA topic of niet? Zit er een reis die kant in denk je, met baby?
Burdie, van harte gefeliciteerd met het diploma van je zoon. Examenfeestje ook? *G*
Hier gaat het tot nu toe echt super goed. Van middag afscheid genomen van geweldige kraam ( ;() dus nu moeten we het zelf gaan rooien. Maar aan Suus zal het vooralsnog niet liggen. Ze huilt echt heel erg weinig, zelfs niet als ze bloot ligt na een badje oid. Alleen als ze honger heeft laat ze zich even horen. Heeft wel veel zuigbehoefte en we lijken zelfs al een vervroegde regeldag gehad te hebben. Onze kraam zou het niet verbazen omdat ze al 120 gram boven geboortegewicht zit en op dag 3 al een gele bv luier had. En een clusteravond achter de rug. 's nachts slaapt ze heel goed tussen de voedingen door, heerlijk. Echt een contrast met de eerste weken van mijn zoon, die huilde erg veel en kregen we maar moeilijk in slaap na de voedingen s nachts.
Ik vind het wel wennen om zo weinig aandacht aan Sillie te kunnen geven nu, wij waren de laatste maanden zo vaak met z'n tweetjes op pad, altijd samen, en nu heb ik het idee dat hij een beetje aan mij voorbij gaat ofzo. Maar dat zal in de komende weken ook wel beter worden.
Klinkt als een lieve baby!

Klopt, Amerika is toch wel ons favoriete vakantieland. Ik ben onze kleine man al aan het drillen om Amerika te zeggen zodat zijn andere moeder overstag moet gaan :)

Wie weet volgend jaar in de zomervakantie, maar dan wel de oostkust, is minder ver vliegen. Ik zou het zo doen...zeker als hij zo makkelijk blijft. Met name New York lijkt me geweldig!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:49:02 #16
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_145572233
Klinkt positief spees! En meer tijd met S. komt vast ook weer snel, je bent pas net bevallen ;)

Net lekker door het bos gewandeld met Lucas in draagdoek O+ Echt wat een heerlijk weer zeg! En voor het eerst vanuit de draagdoek gevoed en opnieuw ingeknoopt in het bos. Ik ben best wel trots op mezelf dat ik dat gewoon kan ( :') ).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_145572317
quote:
SPEES!! O+ En Suus O+

Oh, dat laatste vond/vind ik ook lastig. Eerst in die volgorde, tegenwoordig andersom (heb soms het gevoel dat ik Tom 'te weinig' aandacht geef).
pi_145572637
Soms best moeilijk, die aandacht verdelen. Vooral omdat maxi, zodra ze hoort oid dat mini naar beneden komt of dat mini even getroost moet worden, meteen bij mij op schoot springt. Lief hummeltje. Begint nu pas een beetje jaloers te worden soms, maar is echt 9 van de 10 keer echt superlief voor jaar zusje O+
Tralalalaaa
pi_145573044
Spees, dat gevoel van het andere kindje tekort doen heb ik na 7 maanden nog steeds. Ik heb net als jij ook onwijs genoten van de laatste weken met alleen L tijdens mijn verlofperiode. Als ik foto's van die periode terugkijk stroom ik over van liefde. O+
Die momenten met L alleen zijn nu schaars, want de broers zijn eigenlijk altijd in de buurt en eisen best veel aandacht van mij op.
Volgende week donderdag heb ik weer een L-dag. Haar broers gaan naar het kdv en ik ga met L luchen in Leiden en naar de schouwburg om Klaas Vaak de musical te bekijken. Ik verheug me er nu al op. O+
  woensdag 15 oktober 2014 @ 17:17:11 #20
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145573424
Tijd om afscheid te nemen van dit topic. Bedankt voor de hulp en het aanhoren van mijn gezeik af en toe/vaak :P.

Geniet van jullie baby's en tot snel/over een tijdje! :*

pi_145579043
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:17 schreef GotC het volgende:
Tijd om afscheid te nemen van dit topic. Bedankt voor de hulp en het aanhoren van mijn gezeik af en toe/vaak :P.
[ afbeelding ]
Wat een toffe fotocollage van jullie mooie T! O+ Tot over een paar maanden in het andere topic. :W
pi_145579155
quote:
[ afbeelding ]
Wat een mooie foto's! Tot het volgende topic :)
pi_145579693
quote:

Aaaw! Wat was hij mooi als pasgeboren baby! O+ Nu nog steeds hoor, maar bij een pasgeborene vind ik dat wel uitzonderlijk ;)

En zo trouw die milestonekaarten!

Oh en dat over tweede kindjes en aandacht verdelen, negeer ik maar even. ;( :s)
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:06:41 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_145580337
supermooie plaatjes van een supermooi kind, GotC! O+

Hi Spees :W En ik maar denken dat ik een makkelijk kint had. De jouwes wint :D Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! En ja, de kraam ga ik ook echt ontzettend missen, ze is zo lief O+
Ik zit nu te nommen van en bord zuurkoolstamp die ze vanmiddag voor me heeft gemaakt. Mijn man lust dat niet :')

Mijn baby was vanmiddag lekker hysterisch toen het aanhappen even niet lekker wilde. Gìllen! Auw!
Maar ze zit nu 70 gram onder geboortegewicht dus dat lijkt me ook zeer netjes voor dag 7. Ze eet goed en het fascineert me enorm dat mijn lichaam zulke hoeveelheden melk produceert :+ Het is dat ik het uit d'r mondhoek zie lopen na het voeden, anders geloofde ik het niet :') (nog geen lektet gezien.) En wat ze uitspuugt (soms een half mondje) is een soort roomboter, dus voedzaam zal het ook wel zijn. Ik ben zelf inmiddels wel tien kilo lichter :9 Maar wat zijn die kleintjes onverzadigbaar zeg, tjesses _O-
disclaimer
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:52:22 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145582054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:06 schreef Stormqueen het volgende:
supermooie plaatjes van een supermooi kind, GotC! O+

Hi Spees :W En ik maar denken dat ik een makkelijk kint had. De jouwes wint :D Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! En ja, de kraam ga ik ook echt ontzettend missen, ze is zo lief O+
Ik zit nu te nommen van en bord zuurkoolstamp die ze vanmiddag voor me heeft gemaakt. Mijn man lust dat niet :')

Mijn baby was vanmiddag lekker hysterisch toen het aanhappen even niet lekker wilde. Gìllen! Auw!
Maar ze zit nu 70 gram onder geboortegewicht dus dat lijkt me ook zeer netjes voor dag 7. Ze eet goed en het fascineert me enorm dat mijn lichaam zulke hoeveelheden melk produceert :+ Het is dat ik het uit d'r mondhoek zie lopen na het voeden, anders geloofde ik het niet :') (nog geen lektet gezien.) En wat ze uitspuugt (soms een half mondje) is een soort roomboter, dus voedzaam zal het ook wel zijn. Ik ben zelf inmiddels wel tien kilo lichter :9 Maar wat zijn die kleintjes onverzadigbaar zeg, tjesses _O-
Ja en die maagjes zijn nog best klein, als ze dan zo'n stuwingsunit leeg drinkt vraag ik me echt af waar ze het laat :?

GotC wat heb je toch een prachtige zoon O+
pi_145582372
Leuke foto spam Gotc! :)

10kg al SQ, dat gaat snel :9

Kuikens zwemdiploma :D

Er is denk ik iets met F maar geen idee wat. Vandaag al 3 mega poepluiers (rug en al) en hij spuugt opeens heel veel melk uit. Hij heeft pas 4x gedronken vandaag terwijl we normaal op 6 per dag zitten :{
pi_145582496
Whaah, een kraam die zuurkoolstamp maakt! Die had ik ook moeten hebben. :o .

Klinkt allemaal super, Spees, maar kan me goed voorstellen dat je dan nu voor je gevoel je andere kindje tekort doet. Lijkt me ook echt lastig! Maar gelukkig zijn er veel figuurlijke reserves om op te teren. ;) .

Het is inderdaad bijzonder om mee te maken, SQ! Bij I hoorde je haar ook echt zo de melk wegklokken. Zat ik vol verbazing naar te luisteren.

Vandaag was mijn vriend de hele dag met I thuis. Kom ik thuis krijg ik een filmpje te zien waarop je ziet hoe ze zichzelf optrekt, op haar knieën gaat zitten en een poging tot staan doet! :o .

Oh, en dat allemaal omdat ze in de mand met lp's wilde kijken. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145582741
Welkom Spees! En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat ^O^
SQ, klinkt als een hele lieve kraamhulp O+ En 10 kg eraf, whoa! Ik zit nu op min 9 kilo na 4 weken. Moet er nog 3.
GotC mooie foto's zeg, wat een prachtig mannetje!
Kuiken met zwemdiploma :D Briljant! Kan 'ie ook al z'n veters strikken?
Gets Fazz, dat is niet leuk. Hopelijk trekt het snel weer bij.
Franny, wat goed van I *O* !

Wij hebben vandaag het eerste bezoek aan het consulatitebureau overleefd! A. is in vier weken gegroeid van 3340 naar 4450 gram en van 47 naar 55,5 cm :7 . Dat laatste lijkt mij wat overdreven, dus volgens mij klopt die eerste meting niet helemaal. Maar ik ben superblij dat ze het op mijn melk zo goed doet! Heb ineens ook weer helemaal zin om goed door te zetten met de BV.

De arts daar heeft me nog wel even even de stuipen op het lijf gejaagd. A. heeft achter haar anus een klein kuiltje zitten. De arts was hardop aan het nadenken en zei: "En nu gaan we even kijken of het dichtzit. Want als het niet dichtzit kan het misschien een open ruggetje zijn."

Ik dus meteen in paniek, want in beide families van mijn kant zitten open ruggetjes :{ . Maar gelukkig bleek het dicht te zitten. De arts schrok ook wel van mijn reactie want direct daarna vroeg ze of het wel ging, en legde ze uit dat er écht écht écht niets aan de hand is.

Zeg. Dan. Niks. }:| .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2014 21:11:02 ]
pi_145584154
Pfff, ja wat had ze dan gedacht? Dat jij daar dan heel relaxed bij blijft staan? Ja, tuurlijk, ach ja, joh. Open ruggetje, kan gebeuren. :|W .

Maar gelukkig niets aan de hand dus. En goed gegroeid!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:46:02 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145584441
Jemig Razz }:| .gelukkig alles ok en wat is ze goed gegroeid! Wij mogen morgen :)

Ik vraag me ook af waar Suus alles laat ja, onverzadigbaar soms! Vanavond heeft ze ineens weer wat rust gevonden na het geregel van de laatste dagen. Fijn dat ze nu gewoon lekker rustig bij me ligt te slapen ipv constant zoeken en headbangen als ze niet meteen de borst krijgt :')

Fijn dat het zo goed gaat bij jullie Spees en SQ! Hier ook een makkelijke baby O+. Oh, en jullie kraamhulpen klinken geweldig... Die van ons hebben we na 6 dagen weggestuurd. Wat een muf type

Hier -18 na 4 weken :o :')

Oh, Franny, wat knap van I! Mijn kraam noemde mij bij de naam van jouw dochter, op de 2e dag :D
pi_145587135
quote:

Oh dit echt helemaal!
Ow moest de eerste dagen ook niets van mij weten en ik heb t daar best wel moeilijk mee (gehad).
Maar komt vast allemaal goed.

Ik vind t trouwens nog ff lastig om alles bij te houden hier :')

Met Js gaat t ook goed. Heerlijk ventje met al een duidelijk eigen willetje O+
Maar hij drinkt nu super, slaapt 's nachts prima en komt maar 1 a 2x per nacht!
Maar hij kan best hard huilen als het niet naar z'n zin is ;) ik wist niet dat kleine baby's zo hard konden huilen ;)
pi_145587702
Wat fijn dat het met alle nieuwe mama's en baby's zo goed gaat! ^O^

Ik ga elke avond even bij T en S kijken voordat ik zelf naar bed ga. Nu slapen die twee zo licht dat ze soms wakker worden, alleen omdat ik de deur open. }:| Ik vind het best een lastige situatie, want aan de ene kant wil ik even kijken of ze goed liggen e.d., maar aan de andere kant heb ik er ook niets aan als ik ze wakker maak. Hoe doen jullie dat?
pi_145590812
Wij hebben een babyfoon met camera dus ik spiek regelmatig daarop. Maar voor het slapen gaan ga ik ook altijd even 'live' kijken, bij ons staat haar deur op een kier.

GotC nog van harte met zowel je eigen verjaardag als van je verse dreumes! Tot in het volgende topic!

Kuiken met een guppydiploma *O*

Hier hebben we na een goede vijf/zes weken ellende een soort van ritme. Inbakeren, medicatie en haar heel consequent uiterlijk een uur na het wakker worden weer te bed leggen doen het 'm *O*
Flessen gaan opeens leeg, poept goed en af en toe worden we getrakteerd op een brede glimlach en wat 'gebrabbel' O+
Zo'n verschil met de afgelopen weken! Kan nu eindelijk pas zeggen dat ook ik van mijn baby geniet :@
Vandaag toen oma o|O op kwam passen en haar uit de bakerdoeken in de box te slapen had gelegd(ze bedoelde het goed hoor en ik had ook geen duidelijke instructies gegeven) was ze gelijk van de leg. Maar voor mij wel een teken dat we op de goede weg zitten met de door het cb zo gepromote rust en regelmaat.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_145592936
Wat fijn dat het zo goed gaat Geppie! Geniet ervan!

Hier ook een camera Nikki. Ik controleer dreumes ook nog altijd voordat ik ga slapen. Hij werd ook telkens wakker als ik binnen ging checken. Als Js straks naar z'n eigen kamer gaat, gaat de camera naar hem toe.

En wat kan ik toch genieten van de tevreden glimlachjes van Js na de bv O+
jaja, ik weet het... Een baby van bijna 2 weken glimlacht nog niet, maar de mijne wel ja :P
pi_145593208
Ik ga morgen (straks) spijt hebben...
Ben nu al 24 uur wakker, onderweg naar huis na een avondje Melkweg (ADE) zometeen de kleine vent maar voeden en dan hoop ik wat te kunnen slapen. Ergens...
Gelukkig is mijn moeder er voor de entertainment van het ventje.
Ik word toch echt te oud voor dit soort doorhaalacties :')
pi_145593557
Oh, dat trek ik ook echt niet meer, Blue! Vroeger trouwens ook niet zo, want ik ben eigenlijk helemaal geen nachtbraker, maar dan deed ik het gewoon. Want ja, je bent jong en.. :P .

Nikki, het klinkt misschien gek (nee, ik ga niet het woord ontaard gebruiken }:| ), maar ik check niet bij I en we hebben ook geen camera. Toen ze eenmaal in haar eigen bedje sliep, heb ik me voorgenomen dat ik niet mezelf wil aanleren om altijd maar te willen gaan kijken maar gewoon erop vertrouwen dat als ik niks hoor het goed is. En dat bevalt me prima. Soms gaat mijn vriend wel even kijken trouwens.
pi_145594066
Aah Blue, jonge blom O+ Leuk!

Wij hebben geen camera, dat stond mijn man tegen. Ik ging eerst wel bij haar kijken, maar daar werd ze iedere keer wakker van en duurde het wel even voor ze sliep. Dus daar ben ik ook mee opgehouden ;) Dat gaat prima. Wel gaan kijken geeft natuurlijk ook geen garanties.

Ik had vannacht voor de verandering weer eens een baby op mij.. Negen kilo is toch wat anders dan vier.. :O
pi_145594198
Nikki, Sil heeft ook langdurig erg licht geslapen, ik keek toen ook nooit op zijn kamer omdat de kans zo groot was dat hij wakker werd (en dan was het drama). Pas toen hij tegen een jaar was ofzo werd dat minder. Nu ga ik altijd even kijken en kan ook een aai over z'n bolletje geven zonder dat hij wakker wordt.
pi_145594229
Ik doe het je niet na Blue!

Saar heeft van 0:30-7:30 geslapen! O+

Straks naar mn moeder, en dan vanmiddag mn zus ook. heb er wel zin in, maar weet ff niet zo goed wat ik moet:

niet qouten ajb.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_145594344
kut
sup?
pi_145594359
Haha!
pi_145594401
GM

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 09:00:58 #43
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145594432
eens met franny
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145594587
Komt wel redelijk overeen met wat ik zelf al dacht! thanks ladies! :*
S. 2014
J. 2016
pi_145594759
Wij denken dat mijnheer heeft besloten dat er ook al wel een 5e of zelfs 5e en 6e tandje bijkan. Zure poep, koortsig, jengelig, kwijlen en ALLES gaat de mond in.

Het is ook wel mooi om te zien dat hij steeds meer naar 1 van ons katten trekt en andersom. Betreffende kat was ook niet weg te slaan bij de dikke buik tijdens de zwangerschap. En hij is harstikke lief voor hem...al blijven we er wel bij 'je weet maar nooit'.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:19:57 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145595937
Nieuwe stats! S,4 weken, 5125 bij 56 cm O+. Dat is 1 kg en 3 cm in 2 weken tijd :o
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:23:40 #47
52229 Chanty
pi_145596030
Mooie fotocollage gotc!

Razz je dame is flink gegroeid! :D

Blue hier staat voor de 24e ook een avond uit op de planning. Zou eerst blijven slapen bij een vriendin maar vind toch dat ik dan te lang weg ben bij Lucas. Dus pak de auto maar ga wel een beetje op tijd naar huis zodat ik niet in slaap val achter het stuur. Benieuwd of ik die slaapachterstand nog ga inhalen dan :')

Gm ik zou er ook niks over zeggen. Snap je irritatie maar als dit werkt voor haar. Er zijn wel meer mensen die gek doen met hun dieren ;)
pi_145596053
Wow Soesa, was al dat drinken niet voor niks! 3 cm in twee weken, je zou toch zeggen dat je daar groeipijn van moet krijgen!

Ik kom mijn versie van S uze even showen. Want ze ziet er zo leuk uit O+

Succes met de tandensores, Exode -O-
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:24:42 #49
52229 Chanty
pi_145596054
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nieuwe stats! S,4 weken, 5125 bij 56 cm O+. Dat is 1 kg en 3 cm in 2 weken tijd :o
:o spekkie!

Wij moeten ook zo.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 10:26:32 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145596087
Nohh, Spees O+. Wat is ze leuk!

Ben benieuwd Chanty!
pi_145596283
Razz :( inderdaad, zeg dan niets! Wel goede stats voor A! :)

Soesa, dat is ook een goede spurt zeg :D

Sowieso fijn om te lezen dat de nieuwbakken baby's het allemaal zo goed doen O+

Blue, slaap lekker ;)

Nikki, hier een piepende deur bij de kamer, toch kijk ik altijd wel, zeker sinds hij met slaapzak en al door z'n wieg heen draait... Vorige week had hij, wel overdag dan, z'n dekens helemaal losgetrokken en half over z'n hoofd getrokken :X
pi_145596620
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Wow Soesa, was al dat drinken niet voor niks! 3 cm in twee weken, je zou toch zeggen dat je daar groeipijn van moet krijgen!

O+ :D Wat een bijdehand koppie! Die heeft vast heel veel humor!
pi_145597068
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:49 schreef Limone het volgende:

[..]

O+ :D Wat een bijdehand koppie! Die heeft vast heel veel humor!
Ik hoop het! Samen later grapjes maken 8-)
pi_145597260
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik hoop het! Samen later grapjes maken 8-)
Kikkers in je schoen verstoppen! O+
pi_145597524
Wat een leukerd Spees O+
  donderdag 16 oktober 2014 @ 11:59:12 #56
52229 Chanty
pi_145598742
Lucas is 300 gram aangekomen (weegt nu bijna 6300 gram) en 1 cm gegroeid (nu 62 cm lang) met bijna 4 maanden. Niet veel dus en ze vonden het wel iets om in de gaten te houden omdat hij ook in lengte niet veel is gegroeid.

Hij zit nu precies op de borstvoedingscurve maar daar mag hij dus niet onder komen. Ze begon over bijvoeding maar heb gezegd dat ik daar pas met 6 maanden mee wil starten tenzij hij eerder interesse toont of hij niet meer genoeg heeft aan de borstvoeding.

Ze raadde me dus aan om over een maand naar het weeguur te komen om te zien of Lucas weer goed gegroeid is anders moet er worden ingegrepen. Hij zou over een maand dus minimaal 3 cm gegroeid moeten zijn (THE PRESSURE!).

Nu voel ik me natuurlijk toch onzeker of mijn borstvoeding nog wel voldoende is. Op zich is Lucas altijd tevreden, een heel enkele keer lijkt het alsof hij meer wil en dat er niet meer is maar als we dan gewoon wat anders gaan doen is het ook weer goed.
pi_145599819
Chanty :* Kolf je wel eens? Zodat je kan zien of je wel genoeg melk produceert?

Ik ben nu sinds vorige week bijna elke voeding aan het kolven (behalve nacht en eerste ochtendvoeding) en ik zag dat ik te weinig had. Ik las ergens dat als baby 6 kilo is, dat baby ongeveer 150 ml x 6 voedingen op een dag moet binnenkrijgen. Ik kreeg (en krijg) die hoeveelheid echt niet uit mijn borsten. Ik kolf nu wat vaker en ik zie wel dat de productie wat verhoogd. Ik moet volgende week dinsdag. Ben benieuwd...

Maar wat die curve betreft, ze nemen natuurlijk het gemiddelde. Maar wat als het babietje lange ouders heeft of juist kleine, dan ist het toch normaal dat het gewicht en lengte van de curve kan afwijken? Toch?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:36:34 #58
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145599965
Maar die 6 voedignen zijn op 24 uur. ik neem aan dat je niet 24 uur weg bent?
Er zijn kinderen die drinken op een hele opvang dag maar 100 cc en ze zijn er ook die drinken 800 :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:39:14 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145600030
En wat je kolft staat ook niet gelijk aan wat je kindje uit je borst kan halen.

Vervelend, Chanty. Maar idd, ieder kindje z'n eigen lijntje! En van bijvoeding komen ze in het begin echt niet aan, die 3 happen wortel zet geen zoden aan de dijk :P
pi_145600059
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:36 schreef Moppert het volgende:
Maar die 6 voedignen zijn op 24 uur. ik neem aan dat je niet 24 uur weg bent?
Er zijn kinderen die drinken op een hele opvang dag maar 100 cc en ze zijn er ook die drinken 800 :D
Ja ik moet ook niet teveel op internet kijken, want daar heb ik me erg onzeker over gevoeld en ook een beetje opgejaagd. Ik MOET melk produceren, Ja, dat werkt ook niet bevorderend ;) Maar hier ook. N.ora geeft weinig hongersignalen, dus ik neem aan dat het voldoende is...
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:40:12 #61
52229 Chanty
pi_145600067
Ik kolf alleen voor wat melk om de medicatie in te doen. Vorige week wel een middagvoeding gekolfd na mijn sollicitatie en dat was met handkolf 160 ml. Neem daarbij mee dat hij eigenlijk altijd tevreden is dan lijkt het me wel dat ik genoeg producer :)

Hier is mama klein en papa lang. Wel beide licht. Zou gemiddeld moeten zijn dus :P
pi_145600076
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

:o Dat wist ik niet.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:44:21 #63
52229 Chanty
pi_145600196
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:39 schreef Tante_Soesa het volgende:

Vervelend, Chanty. Maar idd, ieder kindje z'n eigen lijntje! En van bijvoeding komen ze in het begin echt niet aan, die 3 happen wortel zet geen zoden aan de dijk :P
Dat zei ik ook maar volgens haar kon je dat snel ophogen naar een half potje :')
Nou ja voorlopig nog niet en sowieso geen potje
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:46:14 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145600270
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat zei ik ook maar volgens haar kon je dat snel ophogen naar een half potje :')
:D. Mja, maar dan nog. Alsof groentenhapjes meer calorieën bevatten dan volvette borstvoeding?! Lekker veel aanleggen en over een maand weer wegen (zou ik doen dan). Aan de lengte kun je sowieso niks doen :'), behalve natuurlijk elke avond even aan de armen en benen trekken ;)
pi_145600437
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat Soesa zegt! Lekker doorgaan, laat het cb maar kletsen - je kunt je kind moeilijk dwingen te groeien :D.
Home is where the O+ is...
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:52:44 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145600468
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Chanty :* Kolf je wel eens? Zodat je kan zien of je wel genoeg melk produceert?

Ik ben nu sinds vorige week bijna elke voeding aan het kolven (behalve nacht en eerste ochtendvoeding) en ik zag dat ik te weinig had. Ik las ergens dat als baby 6 kilo is, dat baby ongeveer 150 ml x 6 voedingen op een dag moet binnenkrijgen. Ik kreeg (en krijg) die hoeveelheid echt niet uit mijn borsten. Ik kolf nu wat vaker en ik zie wel dat de productie wat verhoogd. Ik moet volgende week dinsdag. Ben benieuwd...

Maar wat die curve betreft, ze nemen natuurlijk het gemiddelde. Maar wat als het babietje lange ouders heeft of juist kleine, dan ist het toch normaal dat het gewicht en lengte van de curve kan afwijken? Toch?
Waarom elke voeding kolven :? en wat Soesa al zei, wat je kolft is niet hetzelfde als wat je baby drinkt. Ik krijg er soms kolvend geen druppel meer uit, en meneer kan dan gewoon nog een kwartier luid slokkend liggen drinken :').

Chanty, ik zou me er niet al te veel zorgen over maken eigenlijk... als de curve echt heel erge uitschieters maakt, misschien wel, maar verder gewoon naar je kindje kijken.
KuikenGuppy
pi_145600658
Birdie, aanleggen is vaak een drama. Maakt niet uit hoe rugby of liggend, ze gaat na een paar minuten al schokkende beweginkjes maken en flink kreunen. Vaak oppakken en weer aanleggen om vervolgens weer hetzelfde liedje te zingen. Omdat zij waarschijnlijk last heeft van iets, is het voor mij ook niet leuk meer om bv te geven. Als ik de fles geef, heeft ze nergens last van... Volgende week toch maar aankaarten op cb.
pi_145600659
Nou dat Chanty, je kunt je kind echt niet dwingen om te groeien. Als je zelf twijfelt of je nog wel voldoende voeding hebt wordt het een ander verhaal. Maar zolang dat goed zit en je kindje tevreden is .. :? Ik zou inderdaad wel gaan wegen over een maand .. Gewoon om het een beetje in de gaten te houden.

Spees je meisje O+ .. Lijkt ze veel op Sillie? Ik weet het even niet meer :@

Gisteren ging papa samen met kleine broer en grote zus in bad. Een grote dolle bende was het O+ .. Zitten vast leuke foto's tussen.

GM dat vermenselijken van honden zie ik in mijn omgeving ook gebeuren. Ik ken toevallig 2 stellen die allebei kinderloos zijn .. weet niet of dit bewust of onvrijwillig is zeg maar. Maar daar zijn de honden ALLES voor hun. Wij hebben ook een heel goede band met onze viervoeter, maar toch blijft het bij ons HOND. Ik kan mij het enigszins wel voorstellen :Y .. Maar ikzelf zou zoiets dus nooit doen. Maar het kan dus wel en hoeft niet perse verkeerd te zijn. Alleen kan ik me voorstellen dat jij hier een beetje raar tegenaan kijkt omdat jij er heel andere gedachtes over hebt. Misschien komt bij hen de klap nog, misschien ook niet en is dit hun manier om toch vorm te geven aan hun kinderloze leven.

Ik wilde ene monsterpost maken maar mijn pauze is alweer voorbij. Ik mag weer in de schoolbanken :D .. Misschien straks nog een poging ;)
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:03:11 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145600815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Birdie, aanleggen is vaak een drama. Maakt niet uit hoe rugby of liggend, ze gaat na een paar minuten al schokkende beweginkjes maken en flink kreunen. Vaak oppakken en weer aanleggen om vervolgens weer hetzelfde liedje te zingen. Omdat zij waarschijnlijk last heeft van iets, is het voor mij ook niet leuk meer om bv te geven. Als ik de fles geef, heeft ze nergens last van... Volgende week toch maar aankaarten op cb.
Ik zou een consult boeken bij een LK ipv het aan het CB vragen, die hebben er meestal maar weinig verstand van.
KuikenGuppy
pi_145601062
Chanty -O- Ik kreeg vorige keer van het CB hetzelfde advies. Maar idd, alsof een paar happen groenten/fruit hem dan wel laten groeien :')

vwb kolven, dat het niet 1 op 1 is met wat je baby drinkt maakt het wel lastig vind ik. Zo was het wel even zoeken naar hoeveel melk ik mee moest geven naar de opvang want geen idee hoeveel hij nu eigenlijk dronk :+ Ik geef nu 3x 150 mee en dat is tot nog toe genoeg :)
pi_145601538
Wat is LK? :@ Laat maar, heb m al.:)
pi_145602881
He Chanty, lastig. Zeker vanwege bekende bv-dip bij 4 maanden die niet in de CB-curve zit. Vertrouw op jezelf en je jochie en kijk naar hoe hij het doet :*. Moeilijk, ik weet het. Genoeg gedoe mee gehad met de oudste.

Sun, al genoeg advies volgens mij. Kolven is niet live-drinken en het ene kind is het andere niet en sommigen drinken weinig op de opvang. Is echt zoeken....hier nu 2x180ml mee. En reserveflesjes in de vriezer op de crèche voor als het toch een keer anders gaat. Advies/tips voor aanhappen lijkt me wel handig voor je :*.

En wat een activiteit van de mama's van hele kleintjes! Mooie foto zag ik van mini-Spees. Wat gaat dat hele hele kleine er toch snel af he.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 14:32:50 #73
52229 Chanty
pi_145603456
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 12:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:D. Mja, maar dan nog. Alsof groentenhapjes meer calorieën bevatten dan volvette borstvoeding?! Lekker veel aanleggen en over een maand weer wegen (zou ik doen dan). Aan de lengte kun je sowieso niks doen :'), behalve natuurlijk elke avond even aan de armen en benen trekken ;)
Goede tip! ^O^ :+

Fijn dat jullie er hetzelfde over denken. Ga inderdaad over een maand wel even wegen maar zolang hij gewoon aankomt en niet hongerig is, zie ik nog geen probleem.

Ik vond dit trouwens ook een apart advies. Omdat Lucas nog steeds niet veel slaapt overdag inbed had ze het over een soort hangmat in bed of de box maken. Kun je kopen maar kun je ook maken door een handdoek met de vier punten vast te knopen in de vier hoeken en daar dan de baby inleggen. Maar mijn gedachte was meteen dat hij dan toch in de komma-houding komt te liggen en dat is toch juist niet goed?
pi_145605279
Oii Chanty, ook ik kreeg bij vijf maanden (toen bleek ze niet voldoende aangekomen te zijn) het advies om dan maar bij te voeden. Niet gedaan totdat ze zes maanden was. Natuurlijk moesten we wel op extra controle komen, toen was ze 6.5 maand, at ze groentenhapjes en... was ze afgevallen. :') Doe wat voor jou goed voelt!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:39:43 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_145609315
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zou een consult boeken bij een LK ipv het aan het CB vragen, die hebben er meestal maar weinig verstand van.
of een osteopaat, misschien ligt ze toch niet goed bij het voeden en heeft ze ergens last van?

Of hebben jullie hier geen disclaimer ;(

Soesa, wat een groei zeg _O_

Spees, wat een lekker bekkie :D

Nou, vandaag ook afscheid genomen van de kraam, lekker janken :') Maar we gaan het wel redden! Morgen komt de vk het kraambed nog afsluiten zoals dat heet. Maar mijn hechtingen gaan de goede kant op en verder loopt alles gesmeerd. Maar de gedachte dat ik al die lieve mensen nooit meer zie maakt me helemaal emo :')

Verder zijn we vandaag voor het eerst even naar buiten geweest :D Was heerlijk! En M. zit weer precies op geboortegewicht vandaag. Allemaal op melk uit mijn tieten al. Wajoo :o
disclaimer
pi_145611442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:32 schreef Chanty het volgende:

[..]

Goede tip! ^O^ :+

Fijn dat jullie er hetzelfde over denken. Ga inderdaad over een maand wel even wegen maar zolang hij gewoon aankomt en niet hongerig is, zie ik nog geen probleem.

Ik vond dit trouwens ook een apart advies. Omdat Lucas nog steeds niet veel slaapt overdag inbed had ze het over een soort hangmat in bed of de box maken. Kun je kopen maar kun je ook maken door een handdoek met de vier punten vast te knopen in de vier hoeken en daar dan de baby inleggen. Maar mijn gedachte was meteen dat hij dan toch in de komma-houding komt te liggen en dat is toch juist niet goed?
Iedereen heeft het al gezegd, maar wat je ziet als je je kind observeert zegt veel meer dan die cijfertjes. Is hij helder, actief/levendig, ontwikkelt hij zich goed, etc. Dat was de vorige keer bij I zo, toen haar curve afboog: de verpleegkundige van het cb keek gewoon heel goed naar haar.

Dat van de hangmat weet ik niet precies. Weet wel dat ze het op het kdv ook doen bij baby's. Niet met I trouwens want die vindt het niks als ze in zo'n hangmat niet om zich heen kan kijken. Voor haar werkt dat dus niet. Ze slaapt nu overdag wel heel goed in haar bedje (was de eerste zes maanden ook niet zo!).
pi_145613414
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:24 schreef Spees_Eend het volgende:

[ afbeelding ]

Wat een lieverd en wat een leuk pakje!!
pi_145613440
In het kader van niet slapen overdag.. Mag ik even heel erg lachen om de tips in de Nutricia-spam-mail over 'je baby van 4 weken oud':

Wie legt me uit hoe ik mijn kind "laat slapen" :') . Het is haar vandaag niet gelukt, alleen in de draagdoek. En toen pappa thuiskwam natuurlijk wel bij hem in slaap vallen!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 19:52:23 ]
pi_145613508
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:51 schreef Razztwizzle het volgende:
In het kader van niet slapen overdag.. Mag ik even heel erg lachen om de tips in de Nutricia-spam-mail over 'je baby van 4 weken oud':

[ afbeelding ]

Wie legt me uit hoe ik mijn kind "laat slapen" :') . Het is haar vandaag niet gelukt, alleen in de draagdoek. En toen pappa thuiskwam natuurlijk wel bij hem in slaap vallen!
Gewoon zeggen: en nu slapen, want het is half 1 en toen sliep je gisteren ook.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:55:51 #80
52229 Chanty
pi_145613596
Ik hoor het graag als je erachter bent hoe je je baby laat slapen :P

Maar dit is geloof ik gebaseerd op het idee van de drie R-en.
pi_145613621
Leuk al dat speelgoed (wat door zijn vriendinnetje van 17 maanden voor hem was neergelegd in een 'parcours') maar ik ga lekker met die lege eierdoos spelen....lachend....schaterend....15 minuten lang. O+

pi_145613683
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:51 schreef Razztwizzle het volgende:

[ afbeelding ]

Ik werd echt zo onzeker van dat soort tips en adviezen :( en mensen maar zeggen dat hij het echt wel moet leren hoor, zelf in slaap vallen. Sja, inmiddels lukt het nog steeds sporadisch, maar ik ben er toch echt wel achter dat het niet aan ons ligt. Als mijn 6 maanden oude baby alles te interessant vindt kan ik wel de hele middag in een donkere kamer gaan zitten met hem in de hoop dat hij in slaap valt, maar dat is voor ons beide niet leuk en als hij beneden gewoon lekker speelt is het toch prima.

Chanty :*
pi_145613824
Spees, lieve foto! En inderdaad ook een erg leuk pakje. O+ .

Geweldig, die lol met een eierdoos, exode. :D . Zo heerlijk om te zien.

Vandaag was voor het eerst dat I een beetje ging piepen toen ik vanochtend wegging bij het kdv. Maar dat duurde niet lang, want afleiding genoeg daar. En ze moest na het eten aan tafel erg lachen toen ik het hoedje dat ze op het kdv had gemaakt, opzette. Gewoon lekker nu al je moeder uitlachen. :) .
pi_145613828
Over dat slapen overdag, al die verschillende adviezen. Volgens mij wordt iedereen er gek van. Gordijn open, gordijn dicht, stil, juist lawaai, meteen op bed leggen bij eerste gaap, rekken, etc etc. Wij hebben er een weg in gevonden waardoor hij overdag goed slaapt en ook rustig in slaap valt. Dat was vooral heeeeel veeeel uitproberen en je hebt het snel genoeg door.

Van die standaard regels, die werken vaak toch niet. Zoals moe na het bad, ons jochie is juist hyper na het bad bijvoorbeeld.

Je baby geeft zelf heel goed aan wat ie wel en niet wil en kan. En als hij/zij daardoor minder of meer slaapt dan de gemiddelde baby....tja, gemiddeld is ook saai ;)
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:07:51 #85
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145613973
Slapen in de doek telt ook als slapen :Y razz

Chanty De 3 R-en :r en je kan pook een hangmat knopen van je doek. Je moet idd wel opletten dat er vrije ademmogelijkheid is en het kinnetje niet op de borst ligt. Maargoed dan kan je netzo goed dragen ofzo O+

Spees: Wat is het een knapperd!

Franny, ik vind dat het leukste wat er is, mijn kinderen die om mij moeten lachen O+

Ik was op stap vandaag met alle 3 en dat vind ik zo fijn O+
SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145614119
Precies, Dot. Volg echt je eigen gevoel hierin! Ik heb er ook wel mee geworsteld, maar kwam elke keer uit op dat: mijn gevoel zegt dit en dus volg ik dat gewoon, ongeacht wat andere mensen doen/zeggen.

Het beste is volgens mij: niet teveel al die adviezen en algemene richtlijnen lezen en bestuderen. Gewoon je eigen gangetje gaan met je kindje,. En het is jouw kindje, dus jij mag het lekker bepalen. :6 .

Tof, moppert, met alle drie. Dan barst je ook uit elkaar van geluk & trots.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:21:45 #87
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145614492
Met E hebben we ook heel wat overdagslaapstruggles gehad, ze sliep alleen in onze armen. Alles geprobeerd maar het lukte haar ècht niet. Met 5 maanden kon ze ineens wel zelf in slaap vallen en ze werd (en is nu nog) een heeeele makkelijke slaper.
Mijn kleine dame slaapt heel veel, de hele dag zo'n beetje. Ze valt vaak aan de borst in slaap en dan leg ik haar in de kinderwagenbak.
pi_145614643
Hier een baby van twee maanden die vanwege kramp echt heel veel tijd in de draagdoek heeft doorgebracht en daardoor niet snapt hoe je overdag zonder draagdoek in slaap moet vallen. Ik blijf het wel proberen, maar ze eindigt meestal toch in de doek. Daar heb ik eigenlijk niet zoveel problemen mee, maar ik vraag me af hoe dat dan straks bij de opvang moet? Wat is jullie ervaring met moeilijk duttende kindjes en het kdv?
pi_145614884
Amsel ook ik zag weleens beren op de weg. Maar uiteindelijk lossen de meeste dingen zichzelf op. Echt, ook dat slapen bij het kdv komt goed. Ik weet zeker dat de mensen daar er wel raad mee weten ;)
Ook zij moeten dadelijk jouw kindje leren kennen en ondervinden wanneer ze wat het beste kunnen doen.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:33:36 #90
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145614917
Mijn midi sliep niet zonder mij, of op mij of aan de borst of in de doek en sliep op het kdv echt heel goed.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 20:37:56 #91
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_145615090
E sliep op het kdv best prima, in een hangwiegje op de groep. Daar hadden ze al heel snel door wat voor haar werkte!
pi_145615585
Slapen op het KDV?
Neejoh!
Kindjes kijken!
(en strak van de slaapgebrek opgehaald worden :') )
pi_145618476
M slaapt op het kdv (of bij oma of ergens anders zonder dat ik er ben :') ) ook heel goed.
Vanaf het begin dat hij daarheen ging. Nou moet ik zeggen dat hij sindskort toch wel standaard 2 slaapjes doet overdag. 15 tot 40 minuten per keer!

Heerlijk stel heb je Moppert!

Speesbaby O+

En ik zag lol met een eierdoos! Geweldig!

Sprongetje at the moment dus de nachten zijn weer lekker drama. Huilen en drinken elke 30 tot 60 minuten ipv 2 tot 5 keer per nacht. Ben kapot :O En grote kans op koorts de komende dagen ivm 2 vaccinaties die hij afgelopen maandag heeft gekregen. Gele koorts en bmr

Volgens het kdv zegt hij 'ete' als hij in de eetstoel gaat om te eten O+ Volgens mijn moeder zegt hij possjj tegen de kat. Beetje jammer dat ik dat moet missen. -O- En thuis doet hij het niet.
Maar.... wijzen is tha bomb. Iedere keer smelt ik weer als hij zo vastberaden met dat garnalenvingertje wijst O+ Vaak icm 'tie'.
En tand nummer 5 is door!
Het is echt geen baby meer, hij wordt zo groot!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:40:07 #94
52229 Chanty
pi_145621427
Hahaha Exode herkenbaar. Hier kan hij de grootste lol hebben met zijn slabbetje of een spuugdoek. Zit ik daar met al mijn oh zo fantastische babyspeelgoed :D

Moppert mooi drietal! :Y

Ohhhh en natuurlijk nog Spees d'r frummel O+

En de 3 R-en zijn ook niet echt aan mij besteed in die zin dat ik Lucas niet op gezette tijden in bed stop. Ik kijk gewoon of hij signalen afgeeft dat hij moe is en dan probeer ik wel of hij in bed wil gaan slapen. Soms lukt dat, vaak niet en dan slaapt hij wel bij mij aan de borst of in de draagdoek of zoals vandaag; was hij zo moe na het CB-bezoek dat hij in de wipper in slaap kukkelde O+
pi_145621747
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 22:40 schreef Chanty het volgende:

En de 3 R-en zijn ook niet echt aan mij besteed in die zin dat ik Lucas niet op gezette tijden in bed stop. Ik kijk gewoon of hij signalen afgeeft dat hij moe is en dan probeer ik wel of hij in bed wil gaan slapen. Soms lukt dat, vaak niet en dan slaapt hij wel bij mij aan de borst of in de draagdoek of zoals vandaag; was hij zo moe na het CB-bezoek dat hij in de wipper in slaap kukkelde O+
Oh dit is zo herkenbaar. Zo gaat het hier nog steeds. Soms lukt het, soms niet.
M ligt hier trouwens regelmatig in de wipper te slapen. :@ ik kan m ook wel in bed leggen maar dan wordt hij vaak direct wakker. Soms heb ik 'zin' om het te proberen en soms niet.
pi_145622867
Mèh mijn laptop wil niet meewerken vanavond, dus dan maar even bijlezen op m'n mobiel.

Thanks voor de reacties op mijn vraag. Ik denk dat ik ook gewoon maar niet meer ga kijken 's avonds. Ze liggen zonder deken/laken en alleen in een 4-seizoenen slaapzak, dus ze kunnen nergens onder/tussen komen of iets dergelijks.

Mabawa een pratend kereltje. O+ Ik snap je gevoel met betrekking tot dingen missen helemaal. Soms is dat gewoon even k*t.

GM wat een lastige situatie. Maar een hond onder babyfoto's van S zetten zou mij ook wat te ver gaan eerlijkgezegd. Ik begrijp dat het enorm rot is voor haar dat jij wel hebt wat zij nooit zal krijgen en dat is heel lastig voor beide partijen, maar haar hondje is toch echt iets heel anders dan een mens. Hopelijk kun je er op een normale manier met haar over praten. :*

Chanty zoals de rest al aangaf, doe waar jij (en L) je goed bij voelt. Jouw kindje, jij kent hem het beste. :*

Moppert lieve foto's. En dat broekje van R met kruipsporen erop, heerlijk. O+

T heeft vandaag 4 keer gespuugd. -O- Vanmorgen spuugde hij in bed, maar dat gebeurt wel vaker, dus ik zocht er niets achter. Alleen had hij vandaag op het kdv nog 3 keer overgegeven. De juffen schreven in het boekje dat het wel een scène uit de exorsist leek na zijn kotspartij. :') Vanavond heeft hij 60ml gedronken van de normaal 180ml, maar dat is wel binnen gebleven gelukkig. Er heerst dus een buikgriep op het kdv. Op alle groepen zijn (bijna) alle kindjes aan de diarree. S heeft ook diarree alleen heeft T er dus ook nog overgeven bij. -O- We houden hem even goed in de gaten nu met drinken, want door de diarree gaat evt. uitdrogen extra snel.

Ik had vandaag een training op mijn werk waarin een filmpje werd getoond van een blinde man die met een bordje "I'm blind please help." op straat zat hij kreeg maar weinig geld totdat een vrouw wat dezelfde boodschap op het bordje zette maar in andere woorden: "It's a beautiful day and I can't see it". :'( #hormones Ik had het filmpje al eens eerder gezien, maar ik heb echt een zwak voor mensen die goede dingen voor elkaar doen. O+
pi_145625029
Dat filmpje ken ik ook nikki! Idd echt een goeie weekmaker O+
pi_145627490
Doe je goed SQ! En leuk hoor naar buiten :)

Minispees O+

Oja de RRR.. Was hem alweer bijna vergeten... Maar ik denk idd ook, doe wat goed voelt!
Ik probeer trouwens wel een dingetje echt qua slapen voor elkaar te krijgen en dat is dat Js rond 1 uur in z'n bedje slaapt. Dan slaapt de dreumes ook en heb ik ff een klein uurtje voor mezelf (lees: huishouden). Tot nu toe is het wel gelukt..

Ach Nikki, wat zielig!

Bijvoeding, doen wat goed voelt en naar je kind kijken :)

Trouwens over slapen, Js slaapt 's nachts echt zo 4 uur achter elkaar... Dat is dus maar 1 voeding per nacht! (Heb hem zelfs een paar keer ervoor wakker gemaakt!) Dat hoort toch niet :o
(Maarja poep en plasluiers in overvloed, dus zal wel goed zijn toch? )
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:00:49 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145628055
Klinkt goed hoor Loj :)

Mijn mini heeft vannacht geslapen van 21.30 tot nu :o!!! Ik heb vanmorgen wel een paar keer om het hoekje gekeken of hij het nog deed :') hij had zich helemaal omgedraaid in bed, dus met zijn hoofd naar het voeteneind. Hij lag met zijn wang op zijn wafeltjesdeken, dus nu heeft hij een stroopwafelsnoet :+.
KuikenGuppy
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:33:12 #100
52229 Chanty
pi_145629195
En zo wordt stroopwafelpiet dus gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')