uh watquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef Elvi het volgende:
Ik ben dat weekend gewoon niet in Gouda. Echt fuck hetVolgens mij gaan er rellen komen en dan vooral vanuit het pro-pieten-kamp. Ik zag het alweer op Facebook... mensen willen als Zwarte Piet verkleed gaan rellen in de AH en op de markt. En roepen om een nieuwe burgeroorlog
Ik boek even een weekendje weg
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Piet aan lantaarnpaal blijkt stunt Leefbaar Rotterdam
linkje ?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:09 schreef Elvi het volgende:
Ik ben dat weekend gewoon niet in Gouda. Echt fuck hetVolgens mij gaan er rellen komen en dan vooral vanuit het pro-pieten-kamp. Ik zag het alweer op Facebook... mensen willen als Zwarte Piet verkleed gaan rellen in de AH en op de markt. En roepen om een nieuwe burgeroorlog
Ik boek even een weekendje weg
Door het raam sluipt opa neerslaat en cadeaus weghaalt is idd geloofwaardigerquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want een donkere man die cadeaus door schoorstenen in heel het land schuift in een avondje, daar is niets ongeloofwaardigs aan?
Deze discussie werd in de vorige eeuw ook al gevoerd, maar zoals vaker duurt het even voordat er verandering komt. In de jaren 50 van de vorige eeuw waren er ook mensen die de discussie over roken aanzwengelden, alleen duurde het nog een jaartje of 50 voordat er ook daadwerkelijk veranderingen kwamen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Waarom is deze discussie pas van de laatste jaren en niet 10 jaar geleden al?
Ik heb me inmiddels afgemeld, maar het was op de pagina "je bent een gouwenaar als..."quote:
Geniaalquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Ja want vroeger toen de slavernij....quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, prima zaak dus dat het afgeschaft wordt. Het is natuurlijk erg hypocriet om andere culturen achterlijk te noemen, maar zelf er een volksfeest met racistische trekjes op nahouden.
Ja, dat staat ook op het briefje aan zijn nek.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
Welk racistisch trekje?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, prima zaak dus dat het afgeschaft wordt. Het is natuurlijk erg hypocriet om andere culturen als achterlijk te bestempelen, maar zelf er een volksfeest met racistische trekjes op na te houden.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..] laten wij het vooral ook een kinderfeest houden
Waarom plaats je dan allemaal van die malle plaatjes en reageer je overal op? Je maakt er nogal een punt van.quote:, de volwassen mensen moeten hier niet zo`n punt van maken,
Dit komt mij bekend voor.quote:Robert Hughes beschrijft naast de politieke correctheid een tweede, even zo groot kwaad - in zijn geval in hedendaags Amerika. Hij noemt het de 'patriottische correctheid': diepe conservatieve angst voor menging van mensen en culturen die gepaard gaat met paranoïde overdrijving. Het kost weinig verbeeldingskracht om deze ook in Nederland te zien, en vooral in de media die ik eerder aanhaalde. Voor de patriottisch correcten zijn de moslims 'een vijfde colonne,' wordt Nederland kapot gemaakt door mensen met een 'getint uiterlijk' en vernachelen de 'negers' 'onze' cultuur. En elke (voorzichtige) criticus die vindt dat de problemen niet deze hysterische proporties hebben aangenomen is op zijn minst een 'wegkijker'.
Bron
Jouw misvatting is dat je gelooft dat het een kinderfeest is. Dat is het niet, het is een volksfeest, een traditie, een ritueel. Dergelijke feesten kunnen langzaam veranderen, als blijkt dat daar behoefte aan is. En ja, de behoefte is er.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja want vroeger toen de slavernij....
Mensen moeten eens stoppen om zielig te doen en in het verleden te blijven leven, wat hebben wij persoonlijk met ze allen te maken met de slavernij? Dat was eeuwen geleden, dit is gewoon een kinderfeest! Het gaat en draait om de kinderen, laten wij het vooral ook een kinderfeest houden, de volwassen mensen moeten hier niet zo`n punt van maken, neem een voorbeeld aan de kinderen.
Daarnaast geeft het de economie ook nog een boost, what is the fucking problem?
Maak alsjeblieft Sinterklaas dan Zwart, iedereen blij!
Nee, de mensen die willen dat Zwarte Piet verdwijnt maken er een punt van.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
[..]
Waarom plaats je dan allemaal van die malle plaatjes en reageer je overal op? Je maakt er nogal een punt van.
Oh, die alleen? En de hysterische reacties daarop? Dat is geen punt maken? Pietjes aan lantaarnpalen hangen is geen punt maken? Slechte plaatjes op facebook zetten is geen punt maken? ook allemaal door volwassen mensen.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, de mensen die willen dat Zwarte Piet verdwijnt maken er een punt van.
Voor 10% van de bevolking ja, moet je daarom het roer omgooien, nee.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jouw misvatting is dat je gelooft dat het een kinderfeest is. Dat is het niet, het is een volksfeest, een traditie, een ritueel. Dergelijke feesten kunnen langzaam veranderen, als blijkt dat daar behoefte aan is. En ja, de behoefte is er.
Het lijkt me nu zaak om alternatieven te overwegen: de piet met roetvegen of kleurenpiet. Daarmee zorg je ervoor dat je met een kleine aanpassing in één keer zeer veel mensen kunnen deelnemen aan dit volksfeest. En zeg nu zelf, wat is er nu mooier dan dat het complete volk kan deelnemen aan een volksfeest en niet slechts een deel daarvan?
Er is geen enkel volksfeest waar iedereen aan deel wilt nemen. Jij doet nu alsof het vanzelfsprekend is dat geen enkel persoon met een kleurtje er zelfs deel aan KAN nemen. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En zeg nu zelf, wat is er nu mooier dan dat het complete volk kan deelnemen aan een volksfeest en niet slechts een deel daarvan?
Tja, actie reactie krijg je dan.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 12:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, die alleen? En de hysterische reacties daarop? Dat is geen punt maken? Pietjes aan lantaarnpalen hangen is geen punt maken? Slechte plaatjes op facebook zetten is geen punt maken? ook allemaal door volwassen mensen.
Nou ja, je snapt mijn punt denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |