abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145539397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:19 schreef Tayu het volgende:
[..]
Griekenland heeft lange tijd tot het Ottomaanse rijk behoort, maar andersom is dat toch nooit het geval geweest?
Myra behoorde in die tijd tot het Romeinse rijk en het Byzantijnse rijk behoorde tot het Oost-Romeinse rijk dat bestond tot de middeleeuwen.
pi_145539446
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:30 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Myra behoorde in die tijd tot het Romeinse rijk en het Byzantijnse rijk behoorde tot het Oost-Romeinse rijk dat bestond tot de middeleeuwen.
Het begin van de middeleeuwen bedoel je dan (rond het jaar 500).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145539456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tita Tovenaar heeft een grote sik, tussen zijn benen hangt een grote...pikken is verboden, pikken dat mag niet...
Dat niveau. Leuk en aardig, je wint er de lachers mee maar raakt het net zo de harten? Ik betwijfel het.
Het wat leuk voor de kinderen die niet meer geloofden, stoer taalgebruik.

En het is verziekt voor ouders en kinderen
Jeugdherinneringen zijn racistisch....we hebben nog net Anne Frank niet zelf in de Zak naar spanje gestopt als we Quinsy moeten geloven.

En al is het 100x niet waar om je heen wordt er afbreuk gedaan aan iets moois
Hema
AH ...Stroop Pieten .... Kaas Pieten...
Godverdegodverde
Zijn ze helemaal van de pot gepleurt
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_145539467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Papa, waarom loopt Pinky met haar handtasje daar naast Zwarte Piet?
Ja, eh, dit jaar heeft Sinterklaas besloten om naast Zwarte Piet ook Teletubbies in diens te nemen.
Waarom? Ja, eh, geen idee.
Waarom was dat vorig jaar niet en twee jaar geleden niet en nu wel? Ja, eh, ...
Succes ermee. :)
een kind van vier herinnert zich in detail de intocht van vorig jaar of het jaar daarvoor? Doe niet zo mal Bram _O-.

Maak je je druk om illusies begin dan over het feit dat er zoveel totaal verschillende Sinterklazen zijn, dat is veel verwarrender dan enige differentiatie in het Pietenuiterlijk, wat er toch al was.
pi_145539524
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:16 schreef Tayu het volgende:
Ik begrijp helemaal niets van het hele gedoe. Ik ken het verhaal niet anders, dan dat Sinterklaas de slaven zou hebben bevrijd, en dat die voormalige slaven vervolgens uit dankbaarheid en tegen betaling van een goed loon en uit vrije wil voor Sinterklaas wilden werken.
Daarbij is Sinterklaas een Turk, en had hij vast ook een tintje anders dan van de Spaanse zon. Misschien is hij door ouderdom wat bleek gaan zien?
Er zijn nu eenmaal blanke mensen, mensen met een tintje en wat donkerder gekleurde mensen. Maar paarse en goudgele mensen, die bestaan niet. Ik vind het juist racistisch om de donkere huidskleur te verbannen? Wat is er mis met een bruine of zwarte huid?
Wist je dat zwarte piet ook niet echt is? :o
pi_145539532
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myra
http://en.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas#Sinterklaas

PRINT DAT UIT OP FONT 32 QUINSY ROL HET OP EN STEEK OVERDWARSE IN DAT ZWARTE GAT VAN JE
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_145539552
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
een kind van vier herinnert zich in detail de intocht van vorig jaar of het jaar daarvoor? Doe niet zo mal Bram _O-.
Het is niet omdat jij zo'n slecht geheugen had dat dit daarom geldt voor alle kinderen van 4. Ik herinnerde me zeker de details, mijn broer eveneens. Vanaf 3 jaar.

quote:
Maak je je druk om illusies begin dan over het feit dat er zoveel totaal verschillende Sinterklazen zijn, dat is veel verwarrender dan enige differentiatie in het Pietenuiterlijk, wat er toch al was.
Daarom hebben we 1 nationale Sinterklaas en op provinciaal/gemeentelijk niveau Hulpsinterklazen. Dat valt nog wel uit te leggen. "Hij is de echte, de rest speelt toneel omdat het leuk is."
Hoe leg je uit dat ineens Teletubbies tussen de Zwarte Pieten lopen?
#NoDAPL
pi_145539692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is niet omdat jij zo'n slecht geheugen had dat dit daarom geldt voor alle kinderen van 4. Ik herinnerde me zeker de details, mijn broer eveneens. Vanaf 3 jaar.

[..]

Daarom hebben we 1 nationale Sinterklaas en op provinciaal/gemeentelijk niveau Hulpsinterklazen. Dat valt nog wel uit te leggen. "Hij is de echte, de rest speelt toneel omdat het leuk is."
Hoe leg je uit dat ineens Teletubbies tussen de Zwarte Pieten lopen?
Overschat het geheugen van een peuter aub niet. Je zet jezelf redelijk voor schut zo ;).

Gezien de grote variatie in uiterlijk van de Pieten is dat natuurlijk prima uit te leggen. Een vierjarige kan je bijna alles wijs maken en het leuke hulpje zijn van Sinterklaas is niet aan kleur gebonden natuurlijk.
pi_145539716
Ik heb niet het idee dat de meeste 4 jarigen het erg vinde als Piet opeens geel is, maar ik heb een gebrek aan empathie _O- en een hekel aan racisme roepers waar geen racisme is.
pi_145539763
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overschat het geheugen van een peuter aub niet. Je zet jezelf redelijk voor schut zo ;).
Nogmaals, alleen in mijn gezin waren er al twee die zich perfect alles herinnerden vanaf driejarige leeftijd. Waarom heb jij er zo'n moeite mee om te ervaren dat mensen sterk verschillen? Jij was wat later (de normale leeftijd), anderen zijn nog wat later en weer anderen zijn wat eerder. Net als dat de een ruim binnen het jaar kan lopen en de ander het na 1,5 jaar nog niet goed kan. /care
Mensen verschillen, leef er naar.
#NoDAPL
pi_145539826
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
en het leuke hulpje zijn van Sinterklaas is niet aan kleur gebonden natuurlijk.
Omdat het over Sinterklaas en Zwarte Piet gaat is het hulpje van Sinterklaas toevallig wél aan kleur gebonden, en die kleur is Zwart. En m.i. is er niets mis met de kleur Zwart, of vind jij soms van wel?

Zwarte Piet is Zwart. Er is geen enkele reden waarom we die kleur zouden moeten veranderen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145539849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb niet het idee dat de meeste 4 jarigen het erg vinde als Piet opeens geel is
We zullen het zien als multiculticorrect Nederland niet snel het licht gaat zien. Ik hoop ze hiermee niet het feest verpesten voor die kindjes maar het is in ieder geval al tragisch dat we er op deze manier achter zullen komen.

quote:
maar ik heb een gebrek aan empathie _O- en een hekel aan racisme roepers waar geen racisme is.
en die dan ook nog eens racistisch handelen door Zwarte Piet niet binnen te laten.

Het valt trouwens op dat juist multiculticorrecte Nederlanders niet in een multicultibuurt wonen. We kunnen met zijn allen raden waarom...
#NoDAPL
pi_145539853
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:30 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Ah ok! Thanx voor de info. Anyway, was die oude baas vast een beetje getint.
pi_145539874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:35 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Wist je dat zwarte piet ook niet echt is? :o
Het is een verhaal. De kerstman bestaat ook niet.
pi_145539907
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:41 schreef 99.999 het volgende:en het leuke hulpje zijn van Sinterklaas is niet aan kleur gebonden natuurlijk.
Het is slechts de helft van de naam, waar hebben we het over? Zwarte Piet die geel is, geen probleem hoor. Ach, dan veranderen we de naam toch. :')
Als we toch bezig zijn doe dan ook wat aan het rood van Sinterklaas, dat is beledigend voor de Indianen. Doe wat aan dat kruis, er zijn ook moslims, joden en budhisten. En dat witte paard, wij blanke (roze) mensen vinden dat niet leuk.

Of zullen we gewoon niet zeiken en het houden zoals het is? Flikker toch op dat met PC gedoe. :)
#NoDAPL
pi_145539928
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is slechts de helft van de naam, waar hebben we het over? Zwarte Piet die geel is, geen probleem hoor. Ach, dan veranderen we de naam toch. :')
Geile Piet?

(Das Haags ;) )
pi_145539933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, alleen in mijn gezin waren er al twee die zich perfect alles herinnerden vanaf driejarige leeftijd. Waarom heb jij er zo'n moeite mee om te ervaren dat mensen sterk verschillen? Jij was wat later (de normale leeftijd), anderen zijn nog wat later en weer anderen zijn wat eerder. Net als dat de een ruim binnen het jaar kan lopen en de ander het na 1,5 jaar nog niet goed kan. /care
Mensen verschillen, leef er naar.
Blijf dit vooral zelf geloven Bram. Een drie of vierjarige kan je bijna alles wijsmaken. En jou kunnen ze dit blijkbaar ook wijsmaken.
pi_145539953
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Omdat het over Sinterklaas en Zwarte Piet gaat is het hulpje van Sinterklaas toevallig wél aan kleur gebonden, en die kleur is Zwart. En m.i. is er niets mis met de kleur Zwart, of vind jij soms van wel?

Zwarte Piet is Zwart. Er is geen enkele reden waarom we die kleur zouden moeten veranderen.
Ik ben helemaal voor Zwarte Piet. Maar voor de kinderen maakt het natuurlijk niets uit. Dat was de discussie.
pi_145539954
Zelfs het jeugdjournaal heeft het er nu over :o
pi_145539983
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als we toch bezig zijn doe dan ook wat aan het rood van Sinterklaas, dat is beledigend voor de Indianen. Doe wat aan dat kruis, er zijn ook moslims, joden en budhisten. En dat witte paard, wij blanke (roze) mensen vinden dat niet leuk.

Of zullen we gewoon niet zeiken en het houden zoals het is? Flikker toch op dat met PC gedoe. :)
Ja, de PVV-lijn volgen en de kleur van Piet in de wet vastleggen is inderdaad stukken verstandiger. Juist je hysterie helpt bij het vermoorden van Piet, dat snap je toch wel?
pi_145539984
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijf dit vooral zelf geloven Bram. Een drie of vierjarige kan je bijna alles wijsmaken. En jou kunnen ze dit blijkbaar ook wijsmaken.
Tragisch dat jij niet kan accepteren dat er mensen zijn die al wat vroeger alles gaan onthouden dan dat bij jou het geval was. Jij hebt het blijkbaar hoog in jouw bol, maar dat wisten we al. Wat dat betreft pas jij prima bij D66: match made in heaven.
#NoDAPL
pi_145540078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tragisch dat jij niet kan accepteren dat er mensen zijn die al wat vroeger alles gaan onthouden dan dat bij jou het geval was. Jij hebt het blijkbaar hoog in jouw bol, maar dat wisten we al. Wat dat betreft pas jij prima bij D66: match made in heaven.
Blijf het vooral geloven Bram :). Ik heb de ervaring dat je ook zeer pientere drie en vierjarigen alles wijs kan maken. Dat jij gelooft de enige uitzondering te zijn is prima maar het gaat nergens over.
pi_145540392
Mijn nichtje heeft het vooral over cadeautjes. Niet over de kleur van Pietermans.

Maar goed, ZP mag van mij zwart blijven. Dat gaat blijkbaar alleen niet gebeuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145540517
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn nichtje heeft het vooral over cadeautjes. Niet over de kleur van Pietermans.
Maar goed, ZP mag van mij zwart blijven. Dat gaat blijkbaar alleen niet gebeuren.
We zullen zien of dat het volk het pikt. Ik verwacht van niet. Ik durf niet te voorspellen hoe het volk zich gaat verzetten maar als het volk het er niet mee eens is dan zal ZP weer heel erg snel terug zwart worden.
#NoDAPL
pi_145540672
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We zullen zien of dat het volk het pikt. Ik verwacht van niet. Ik durf niet te voorspellen hoe het volk zich gaat verzetten maar als het volk het er niet mee eens is dan zal ZP weer heel erg snel terug zwart worden.
Het sneue blijft alleen dat het de keuze is van de ouder om de nationale intocht te boycotten, en niet die van het kind.

In mijn herinnering was de intocht op televisie altijd een hoogtepunt. Om nou voor je kind te bepalen dat die geboycot gaat worden omdat jij boos bent vanwege de kleur van een handvol Pieten, gaat best ver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145540681
Ik snap eigenlijk niet waarom ZP tegwnwoordig donkerbruin ipv zwart wordt geschminkt. Dan kunnen ze wel die rode lippen, de oorbellen e.d. weghalen maar als je iemand donkerbruin schminkt is het toch ook een neger? En ik ben een voorstander van ZP maar iedereen moet toch inzien dat dit achterlijk is? Ik heb vaak het idee dat velen in het pro-kamp ook gewoon echt niet weten wat echt een essentieel onderdeel van het culturele fenomeen en wat niet.

Maak ZP weer pikzwart en verwijder alle 19e eeuwse aanpassingen van Schenkman (o.a. Schenkman heeft hem toentertijd wat moderner gemaakt en aan de tijdsgeest van toen aangepast wat je terugziet in o.a. alles waar de tegenstanders over klagen), maak mensen bewust van de ware oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet(alhoewel de Christenen het niet zo leuk zullen vinden alhoewel je dit ook met kerst hebt, is ook van heidense pre-christelijke oorsprong net zoals Allerheiligen, carnaval, pasen etc) en laat andere kleuren gewoon achterwege. Breken met de kleur is breken met een traditie van duizenden jaren oud.
pi_145540697
Privé zal Sinterklaas met Zwarte Piet altijd gevierd blijven worden, ik denk wel dat binnen een paar jaar alle intochten die een vergunning krijgen van de gemeente over gaan op gekleurde pieten. En de grote bedrijven ook.
pi_145540738
Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat zwarte piet aanpassen = traditie om zeep?
pi_145540928
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het sneue blijft alleen dat het de keuze is van de ouder om de nationale intocht te boycotten, en niet die van het kind.
We gaan er maar van uit dat die ouder doet waarvan hij/zij denkt dat dat het beste is voor het kind. Dat is helaas niet altijd zo maar wanneer dat wel is dan is dat rechtvaardigen (tenzij objectiveerbare waarheden worden genegeerd).

quote:
In mijn herinnering was de intocht op televisie altijd een hoogtepunt.
Ik vond dat wel enigszins leuk maar ik had ook direct door dat het een toneelspel was, voor mij was het hoogtepunt dat je samen was tijdens die donkere dagen en dat je al die rituelen had tijdens die dagen.
#NoDAPL
pi_145540979
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:11 schreef JanCees het volgende:
Zijn er daadwerkelijk mensen die denken dat zwarte piet aanpassen = traditie om zeep?
Het is een aanslag op de traditie, of dat je daarmee de traditie om zeep helpt zal moeten blijken, dat durf ik in ieder geval niet te voorspellen. Het is alsof de Kerstman ineens dun is en een pet op heeft in plaats van dat hij dik is en een muts op heeft.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')