abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:05:23 #151
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145560810
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 10:00 schreef KELDER het volgende:

[..]

Wanneer is er wat te zien?
Wanneer: Als je de player aanzet.
Wat: Een kort interview met Dick Steffens. Niet zo boeiend overigens.
Hier een directe link:
http://www.omroepwnl.nl/v(...)g-15-oktober__151014
pi_145560847
Vraag over de foto van Plinio. Die foto op de mirador die zo lijkt op die van Lisanne.
Op zijn FB staat 5 april. Is die foto op die dag genomen of alleen geplaatst?
Ik meen me te kunnen herinneren dat iemand zei dat de foto van 3 april was?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:15:13 #153
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145561051
Het was Israel! slotje.gif
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_145561145
Hier is de link van Vandaag de Dag, WNL:

6:13

http://www.npo.nl/vandaag-de-dag/15-10-2014/POW_00849067
pi_145562793
op deze pagina staat een lange lijst met vragen die er momenteel open staan voor de ouders van K:
Het is een soort OP, in verhaal vorm, en bevat werk van FOK kers! veel beeldmateriaal, en laatste nieuwsupdates enz. van Britt Vasarhelyi (schrijver uit Panama)

Plus een lange vragenlijst, wellicht kan die hier ook in de OP?

http://mostlymystery.com/

BONES
How is it that certain bones appear together on the banks of the river Culebre? Why so few bones and why mostly fragments? Where are the rest of them?
Why is there tissue attached to Lisanne’s bones but not to Kris’?
Why does the Prosecutor declare the girls died by dragging in the river when the pathologists say the bones show no sign of abrasion?
Why did the Prosecutor cite wild animals as a possible secondary cause when there were no signs of animal activity on the bones or clothes?
Why did Lisanne’s foot “break off” at the ankle — without trauma?
How did Kris’ bones come to have high levels of phosphorus? How were they “Chemically Treated?”
Why would the skeletons be completely smashed but cheap and fragile sunglasses remain undamaged?

BOOTS
Why was Lisanne’s foot, still in her boot, found behind a tree?
Was the boot rinsed between the time it was found and the time it was laid out on plastic near the scene, thus removing a possible crystalline crust on the bottom? (In the in situ picture the boot is dry; on plastic it is wet; both photos were presumably taken on the day Prosecutor Pitti and her team arrived at Altos Los Romeros. Hat tip: websleuths.com)
How can the second boot found (blue) be reconciled with the photos of Kris and Lisanne, who are shown wearing brown boots?

Why is there not a single “help me” marker — initials scraped into a tree, arrows, an SOS sign, etc?
Why are there no messages of any kind?

PHONES & CAMERA
Why the intervals in phone use? Why the specific pattern?
Why are there no stored text messages in the phone to their parents?
Why the 87 black photos? (Note: 90 pictures were taken the early morning of the 8th. The families have released two but there is a third that is believed to contain images. We do not know when or if this picture will be released.)
Why didn’t they document what happened to themselves in photos — i.e. there are no pictures of their route, injuries, threatening animals, etc. after 2 p.m.
What do the two nighttime pictures of stones mean, especially the red bags and sticks?

CLOTHES
Why did Kris take her shorts off?
Why were both bras of the girls taken off and put in the backpack?
Why have there been no other undergarments found?
Why are Kris’ shorts neatly laid out?

OTHER PERSONAL EFFECTS
If the backpack had been in the water, why weren’t the contents decayed and why were they in such good condition?
Was the backpack planted? Prosecutor Pitti calls such insinuations “Irresponsible” and “without foundation.” (Panama News)

MISCELLANEOUS (BUT IMPORTANT)
Why do the statements of all five witness contradict the photo evidence?
Why was there no contact for 11 days when the girls had to have come near habitations and other people (presuming they were not abducted)?
Why didn’t they turn back after they placed their 1st emergency call?
Since they got into trouble so early in the trip, as evidenced by their emergency calls, how could they have fallen into a river 12 hours away?
A French couple hiked the same trail the next day and were told by a guard they encountered that he had heard screams the day before. Have these people been questioned? Has the guard been?
———

And new in the last few days: what do the 34 fingerprints just found by the Dutch Forensic Institute mean? There are 13 on the backpack, 12 on the phones, 6 on a bra, and 3 on the camera. PanamaAmerica.com reports that no DNA samples were taken on any of these items but the backpack and now that they have been sent to the DFI, the evidence is considered contaminated.
There are still more questions, incongruities, and concerns, many more than can be addressed here. Mystery writers themselves could add dozens. But these are the main ones and still, six months later, they go unanswered.And they could stay that way as Prosecutor Pitti to date has refused all requests to reopen the case. However, because of a development that occurred just two days ago, the situation may be taken out of her hands. La Estrella is now reporting that “both families contemplate going to the international courts.” The reason given: “because the prosecution of Chiriqui has not ‘been able to resolve an issue that seems to have gone out of their hands.'” (La Estrella/Google Translate) Notwithstanding Google/Translate, I think we all know what that means.
The families continue to press the Panamanian Government to resume searching for more remains in the Rio Culebre area, now with the threat of involving international agencies. And the government keeps saying it will when it is safe to do so. Rainy season doesn’t officially end until January, though December is usually a mixed bag. Still some time to go.

[ Bericht 32% gewijzigd door Poekje01 op 15-10-2014 12:29:40 ]
pi_145563295
kan iemand dit naar het Nederlands vertalen?

Heb moeite met de moeilijke woorden als "tissue attached" "rinsed" enz

En idd Poekje01 in de OP ermee!
Zoals ik al tijden zeg, een vragenlijst met alle belangrijke vragen die er zijn. Dit is een goed begin.

En deze post geeft genoeg voer om te bespreken.

Klasse Poekje01!
pi_145563429
ik kan niks meer posten zonder Catcha check? Waarom is dat? hoe kan ik een moderator bereiken
vreemd .. oh, nou is het opeens opgelost na opnieuw weer eens inloggen...mm..
pi_145563503
6 vingerafdrukken op de bh's ?
Beide families gaan rechtzaak aanspannen?

En zoals ik zei "de getuigenissen kloppen allemaal niet!
pi_145563552
In het NL, courtesy: google translate.com

nb, de vertaling Engels - Nederlands van Google is soms een beetje krom.

BOTTEN
Hoe komt het dat bepaalde botten verschijnen samen op de oevers van de rivier Culebre? Waarom zo weinig botten en waarom meestal fragmenten? Waar zijn de rest?
Waarom is er weefsel gehecht aan Lisanne's botten, maar niet aan Kris '?
Waarom heeft de Aanklager verklaren de meisjes stierven door te slepen in de rivier toen de pathologen zeggen de botten vertonen geen tekenen van slijtage?
Waarom heeft de procureur-cite wilde dieren als een mogelijke secundaire oorzaak toen waren er geen tekenen van dierlijke activiteit op de botten of kleding?
Waarom heeft Lisanne voet "afbreken" op de enkel - zonder trauma?
Hoe heeft Kris 'botten komen om hoge niveaus van fosfor te hebben? Hoe werden ze 'chemisch behandeld? "
Waarom zou de skeletten volledig vernield, maar goedkoop en fragiel zonnebril onbeschadigd blijven?

LAARZEN
Waarom was Lisanne's voet, nog steeds in haar schoen gevonden achter een boom?
Werd de schoen aangespoeld tussen het moment dat het werd gevonden en de tijd die werd uitgevoerd op plastic gelegd in de buurt van de scène, waardoor het verwijderen van een mogelijke kristallijne korst op de bodem? (In de in situ foto van de laars droog is, op plastic het nat is, beide foto's zijn vermoedelijk genomen op de dag Aanklager Pitti en haar team aangekomen bij Altos Los Romeros Hat tip: websleuths.com.)
Hoe kan de tweede schoen gevonden (blauw) worden verzoend met de foto's van Kris en Lisanne, die worden weergegeven draagt ​​bruine laarzen?

Waarom is er niet een enkele "help me" marker - initialen geschraapt in een boom, pijlen, een SOS-teken, etc?
Waarom zijn er geen meldingen van welke aard dan ook?

TELEFOONS & CAMERA
Waarom de intervallen in de telefoon gebruik? Waarom het specifieke patroon?
Waarom zijn er geen opgeslagen SMS-berichten in de telefoon van hun ouders?
Waarom de 87 zwarte foto's? (Let op:.. 90 foto's werden de vroege ochtend van de 8e genomen De gezinnen hebben twee vrijgelaten, maar er is nog een derde die wordt verondersteld om afbeeldingen bevatten We weten niet of en wanneer deze foto zal worden vrijgegeven.)
Waarom hebben ze niet documenteren wat er zich in foto's - dat wil zeggen dat er geen foto's van hun route, verwondingen, bedreigende dieren, etc. na 02:00
Wat betekenen de twee 's nachts foto's van stenen betekenen, vooral de rode tassen en stokken?

KLEDING
Waarom heeft Kris neem haar broek uit?
Daarom werden beide bh's van de meisjes die uit en zet in de rugzak?
Waarom zijn er al geen andere onderkleding gevonden?
Waarom Kris 'shorts netjes aangelegd?

Andere artikelen voor persoonlijk
Als de rugzak in het water was geweest, waarom waren niet de inhoud vervallen en waarom waren ze in zo'n goede conditie?
Werd de rugzak geplant? Aanklager Pitti noemt zulke insinuaties "Onverantwoordelijk" en "ongegrond." (Panama News)

VARIA (maar belangrijke)
Waarom hebben de verklaringen van alle vijf getuigen in strijd met de foto bewijs?
Waarom was er geen contact is voor 11 dagen, wanneer de meisjes moesten komen in de buurt van woningen en andere mensen (ervan uitgaande dat ze niet ontvoerd)?
Waarom hebben ze niet terug te draaien nadat ze geplaatst hun 1e noodoproep?
Omdat ze in de problemen kwam zo vroeg in de reis, zoals blijkt uit hun noodoproepen, hoe konden zij zijn gevallen in een rivier 12 uur weg?
Een Frans koppel gewandeld hetzelfde parcours de volgende dag en werden verteld door een bewaker die ze tegenkwamen, dat hij schreeuwt de dag ervoor had gehoord. Hebben deze mensen in vraag gesteld? Heeft de bewaker geweest?

---
En nieuw is in de afgelopen dagen: wat doen de 34 vingerafdrukken net gevonden door het Nederlands Forensisch Instituut betekenen? Er zijn 13 op de rugzak, 12 op de telefoons, 6 op een beha, en 3 op de camera. PanamaAmerica.com meldt dat er geen DNA-monsters werden genomen op een van deze items, maar de rugzak en nu dat ze hebben op de DFI is verzonden, wordt het bewijs als besmet beschouwd.
Er zijn nog meer vragen, ongerijmdheden, en zorgen, veel meer dan kan hier worden aangepakt. Mystery schrijvers zich konden tientallen voegen. Maar dit zijn de belangrijkste zijn en nog steeds, zes maanden later, gaan ze unanswered.And konden ze op die manier te blijven als Aanklager Pitti tot op heden alle verzoeken om de zaak te heropenen, heeft geweigerd. Vanwege een ontwikkeling die twee dagen geleden plaatsvond, kan de situatie worden genomen uit haar handen. La Estrella meldt nu dat "beide families overwegen naar de internationale hoven." De reden gegeven: "omdat de vervolging van Chiriqui is niet 'in staat geweest om een kwestie die lijkt uit hun handen te zijn gegaan op te lossen.'" (La Estrella / Google Translate) Niettegenstaande Google / Translate, ik denk dat we allemaal weten wat dat betekent.
De families blijven aandringen op de Panamese regering om te zoeken naar een meer resten in de Rio Culebre gebied, nu met de dreiging van het betrekken van internationale organisaties. En de regering blijft zeggen het zal wanneer het veilig is om dat te doen. Regenseizoen officieel niet eindigt pas in januari, maar december is meestal een allegaartje. Nog wat tijd om te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 15-10-2014 12:45:11 ]
  woensdag 15 oktober 2014 @ 12:39:47 #160
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145563596
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:12 schreef Poekje01 het volgende:
op deze pagina staat een lange lijst met vragen die er momenteel open staan voor de ouders van K:
Het is een soort OP, in verhaal vorm, en bevat werk van FOK kers! veel beeldmateriaal, en laatste nieuwsupdates enz. van Britt Vasarhelyi (schrijver uit Panama)
Plus een lange vragenlijst, wellicht kan die hier ook in de OP?
Bedankt ^O^
Die blog was hier al eens voorbijgekomen, maar nu is er een lang verhaal over de zaak toegevoegd. Dat gaan we vanavond even rustig lezen.
pi_145563616
En het antwoord op al deze vragen weet ik!!

De meiden zijn vermoord :Y
pi_145563866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:40 schreef jackie12 het volgende:
Ongetwijfeld.
pi_145563873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:49 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
pi_145563885
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 12:40 schreef jackie12 het volgende:

daar kun je wel eens gelijk in hebben. Maar dan toch nog iets...alle getuigen kloppen niet....7a 8 personen hebben het fout of zou hun dit zijn ingefluisterd? Pianistapad daar was iedereen het over eens. Snap het niet en geloof ook niet dat ze ma. al de route zijn gaan verkennen.
pi_145564018

bedankt voor deze link Poekje01
pi_145564045
dubbel
pi_145564652
Ik ben wel erg benieuwd wat er op die derde nachtfoto te zien is.
Die is in het bezit van de familie, maar niet openbaar gemaakt.

"The families have released two but there is a third that is believed to contain images. "

[ Bericht 31% gewijzigd door agter op 15-10-2014 13:47:23 ]
Make my day!
pi_145564769
6 vingerafdrukken op een bh vind ik wel erg bijzonder. Volgens mij zit een vrouw alleen aan haar bh en verder niemand.

En deze informatie is nieuw voor me
pi_145565113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:18 schreef jackie12 het volgende:
6 vingerafdrukken op een bh vind ik wel erg bijzonder. Volgens mij zit een vrouw alleen aan haar bh en verder niemand.
En deze informatie is nieuw voor me
Ik denk gelijk aan de mensen die die bh's uit de rugzak gehaald hebben en deze toen gefotografeerd hebben, maar het kan ook een andere oorzaak hebben natuurlijk.
pi_145565638
In het artikel staat dat Arrocha zelf het hele pad tot aan de vindplaatsen van de botten is gaan hiken. Dat is 12 uur lopen vanaf de Mirador.
Wisten jullie dat?
Make my day!
pi_145565950
Tja ik wil alle opties openhouden maar word soms wel moe van de zwakke argumenten die de ouders en aanhang gebruiken.
-Er zijn geen sporen van geweld op de resten gevonden. Dat kan een misdaad niet uitsluiten want er is tenslotte maar zo weinig gevonden. Maar aan de andere kant wordt het zelfde argument wel gebruikt om roofdieren uit te sluiten, geen sporen op de gevonden resten dus geen roofdieren :?

De hele manier waarop deze vragenlijst vorm heeft is heel suggestief. Ik vind dat niet professioneel, het bewijst alleen maar dat de "onderzoekers" de blik op oneindig en het verstand op nul hebben.
Ik doel hiermee op de mensen die met het onderzoek bezig zijn, niet op mede users hoor ;)

Erg jammer want als er wel een misdrijf gepleegd is, is de kans dat met die benadering de waarheid achterhaald wordt erg klein.

[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 15-10-2014 14:00:27 ]
pi_145565957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:29 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Ik denk gelijk aan de mensen die die bh's uit de rugzak gehaald hebben en deze toen gefotografeerd hebben, maar het kan ook een andere oorzaak hebben natuurlijk.
Ja, helaas is alles wat gevonden is 'contaminated', besmet. Geen enkele vondst of plek is behandeld als een crime scène. Van de vindplaatsen met de resten zijn geen foto's gemaakt. De rugzak is opengemaakt, spullen er uit gehaald.
Heel onprofessioneel allemaal.
Make my day!
pi_145565990
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:18 schreef A_Fortiori het volgende:
Hier is de link van Vandaag de Dag, WNL:

6:13

http://www.npo.nl/vandaag-de-dag/15-10-2014/POW_00849067
bedankt voor deze link, vond de docu heel interessant! Mooi om te zien dat de oud rechercheur Steffens
een zeer integere indruk maakt. Ik wens hun particuliere recherchebureau en zijn 2 collega oud-rechercheurs veel S6.
pi_145566088
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:56 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
bedankt voor deze link, vond de docu heel interessant! Mooi om te zien dat de oud rechercheur Steffens
een zeer integere indruk maakt. Ik wens hun particuliere recherchebureau en zijn 2 collega oud-rechercheurs veel S6.
De vrouw van Steffens verdiend ook een dikke pluim, door haar man er op te wijzen serieus aandacht aan de vermissing van Kris en Lisanne te geven.
pi_145566136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:55 schreef Grijzemassa het volgende:
Tja ik wil alle opties openhouden maar word soms wel moe van de zwakke argumenten die de ouders en aanhang gebruiken.
-Er zijn geen sporen van geweld op de resten gevonden. Dat kan een misdaad niet uitsluiten want er is tenslotte
...

.....

Erg jammer want als er wel een misdrijf gepleegd is, is de kans dat met die benadering de waarheid achterhaald wordt erg klein.
maar deze lijst is toch ook niet van de onderzoekers? De Panamese schrijver Britt publiceert immers deze opsomming van vragen? Briit heeft m.i. voor een groot deel gewoon handig op Websleuth en FOK mee zitten lezen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')