abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145583198
P weet niet zeker of ze het wel waren maar F weet wel zeker dat ze het niet waren.
pi_145583273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:19 schreef 11en30 het volgende:
P weet niet zeker of ze het wel waren maar F weet wel zeker dat ze het niet waren.
Dat is dan weer niet zo vreemd, je stelt je toch aan elkaar voor als je met een gids gaat wandelen?
pi_145583734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je kan uit de zin niet opmaken of de wandelaar een paar dagen later mailde of dat het antwoord een paar dagen later kwam. Daarbij vind ik het opvallend dat hij dit een week geleden postte op boquete.ning
Opvallend, als hij het echt dacht. Dan zou een gang naar de politie om te getuigen logischer zijn.
De letterlijke tekst, wat die P zegt, valt die je misschien ook op? Mij wel:
" ...actually met the guide who discovered them missing with two other Dutch women (....)
At first I thought that they might have been the same ladies, but the guide confirmed via email to me a few days later that they were others

might have been: zou(den) wel eens kunnen.
confirmed: bevestigde.
Hij dacht (of wist) dus al, toen hij de mail kreeg, dat het anderen waren. Of is slecht in Engels, maar daar ziet het niet naar uit
Opvallend zou het zijn, als de man zijn twijfels uitte. Geen woord over gelijk uiterlijk, leeftijd, niks. Hij had even gedacht: zou wel eens kunnen. En vindt zichzelf interessant genoeg om te melden dat hij werkelijk waar (actually) die gids heus in het echt ontmoet heeft.

En die reactie is van belang, omdat opvalt, dat het in een plaatselijke krant staat. Ik ga maar eens namens de dader, of de familie Froon, en onderhand ook Kremers denk ik zo, zand in deze machine gooien, door reacties op zulke sites te zetten. "I actually met the killers, but they confirmed me that they had kidnapped, abused, and killed other girls"

[ Bericht 7% gewijzigd door JustinCase op 15-10-2014 21:40:20 ]
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:31:52 #254
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145583803
Nieuw artikel, uit Spanje deze keer. Over Jerome van Passel, de broer van Nikki, die ook vanaf het begin bij de zaak betrokken is:
http://www.laverdad.es/mu(...)0141015015933-v.html
- De rugzak was gevonden na oproepen van Jerome op de lokale radio, volgens dit artikel.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145584048
http://www.prensa.com/uho(...)as-comarca/408134?en

Deze 2 dames waren na 1 dag vermist te zijn in de bergen van Chiriqui al in belabberde staat maar wel levend gevonden
pi_145584286
quote:
The teachers were suffering from dehydration and shock, as well as early signs of hypothermia and exhaustion
Bij welke temperaturen?
pi_145584830
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:30 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Opvallend, als hij het echt dacht. Dan zou een gang naar de politie om te getuigen logischer zijn.
De letterlijke tekst, wat die P zegt, valt die je misschien ook op? Mij wel:
" ...actually met the guide who discovered them missing with two other Dutch women (....)
At first I thought that they might have been the same ladies, but the guide confirmed via email to me a few days later that they were others
might have been: zou(den) wel eens kunnen.
confirmed: bevestigde.
Hij dacht (of wist) dus al, toen hij de mail kreeg, dat het anderen waren. Of is slecht in Engels, maar daar ziet het niet naar uit
Opvallend zou het zijn, als de man zijn twijfels uitte. Geen woord over gelijk uiterlijk, leeftijd, niks. Hij had even gedacht: zou wel eens kunnen. En vindt zichzelf interessant genoeg om te melden dat hij werkelijk waar (actually) die gids heus in het echt ontmoet heeft.
En die reactie is van belang, omdat opvalt, dat het in een plaatselijke krant staat. Ik ga maar eens namens de dader, of de familie Froon, en onderhand ook Kremers denk ik zo, zand in deze machine gooien, door reacties op zulke sites te zetten. "I actually met the killers, but they confirmed me that they had kidnapped, abused, and killed other girls"
Nou je maakt er wel weer een legpuzzel van. Ik heb jaren in Engeland gewoond en de Engelse taal en het gebruik daarvan is me wel bekend. Het bericht kan op meerdere manieren bekeken worden.
Wat jij zegt kan zijn, maar hoeft niet perse zo te zijn. Waarom denkt iedereen zo snel dat een misdadiger alleen maar logische dingen doet? Ik denk dat het tegendeel vaak waar is. Noodsprongen maken, paniekreacties, of denken onaantastbaar te zijn. Dat zijn al enkele voorbeelden die een heel ander gedrag kunnen laten zien. Maar de kans dat het om K&L ging is heel klein, alleen dit is nou iets dat echt te controleren is door de wandelaar wat gerichte vragen te stellen. Waarom niet dan, zoals ik eerder zei, al is het alleen maar om iets uit te sluiten. En om er achter te komen of andere getuigen mss deze vrouwen gezien hebben ipv K&L op 1 april.
pi_145585889
Had iemand deze gedetailleerde kaart al gezien over de stroomgebieden van de rivieren bij Boquete, en over de CD heen? (Boquete en Palo Alto helemaal rechts op de kaart zichtbaar, boven de mirador ook rivieren en diverse Quebrada namen). Zocht Arrocha laatst niet een Quebrada naam, of wat was daar ook weer over te doen?

http://www.inbio.ac.cr/pi(...)Ecosistemas-PILA.jpg
pi_145586356
Mijn voorstel om tot nieuw bewijs te komen:

Wat zou zoiets kosten?
pi_145586553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:28 schreef Geruisloos het volgende:

[ afbeelding ]

Wat zou zoiets kosten?
even vragen aan mijn contact in Boquete:

http://s1371.photobucket.(...)zpse79d46db.jpg.html
pi_145586731
quote:
[ afbeelding ]
Wat zou zoiets kosten?
Als je denkt aan verdwalen dan is het misschien een goed idee om het op deze manier aan te pakken.

Ik denk aan een misdrijf en als ik mensen wilde laten geloven dat ze verdwaald waren en uiteindelijk aan een ongeluk/uitputting/ziekte or whatever zijn overleden dan zou ik ergens in het gebied waar het broekje en de rugzak zijn gevonden daar een foto maken.

Wat er namelijk gaat gebeuren als de locatie is gevonden: Zie je wel. ze zijn daar geweest!!!
Dus ja, ze waren verdwaald!!

Ik als doortrapte moordenaar zou dan lekker in mijn vuistje lachen en een lange neus trekken

Kort gezegd: ik betaal niet mee aan deze in mijn ogen zinloze actie :N
pi_145586815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:53 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nou je maakt er wel weer een legpuzzel van. Ik heb jaren in Engeland gewoond en de Engelse taal en het gebruik daarvan is me wel bekend. Het bericht kan op meerdere manieren bekeken worden.
Goed, ik lees verder:
quote:
Wat jij zegt kan zijn, maar hoeft niet perse zo te zijn. Waarom denkt iedereen zo snel dat een misdadiger alleen maar logische dingen doet? Ik denk dat het tegendeel vaak waar is. Noodsprongen maken, paniekreacties, of denken onaantastbaar te zijn. Dat zijn al enkele voorbeelden die een heel ander gedrag kunnen laten zien.
Ik denk niet, maar dat is een andere discussie. Erg problematisch, vooral voor wie denkt dat Kris en Lisanne dat wel deden. Want Of wie dan ook. En waardoor shit happens. Behalve, schijnbaar, bij het gespuis. de theorieën over criminelen met dwaalsporen, die dus blunders moeten wegpoetsen, veronderstellen een soort negatieve wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan, bij een crimineel, gaat toch goed.
quote:
Maar de kans dat het om K&L ging is heel klein, alleen dit is nou iets dat echt te controleren is door de wandelaar wat gerichte vragen te stellen. Waarom niet dan, zoals ik eerder zei, al is het alleen maar om iets uit te sluiten. En om er achter te komen of andere getuigen mss deze vrouwen gezien hebben ipv K&L op 1 april.
Geen woord over "I met the guide who (..) with other women", "might have been" of over "confirmed". Ik neem dus aan, dat ook jij snapt dat de schrijver een mail kreeg van de gids, waarin bevestigd werd, dat het inderdaad andere vrouwen waren.
Maar ga hem gerust op zijn nek zitten. Hij heeft erom gevraagd. Zo iemand mag je niet teleurstellen.

EDIT: En hij jullie ook niet, dus dat komt goed. Dwaalsporen moet je volgen, zelfs als ze door ijdeltuiten gemaakt zijn.
Hoewel... dat zeg ik nou, maar als dader zou ik zo'n reactie een ideaal dwaalspoor vinden om Fok!'ers te fucken. Want die zijn wel achterdochtig, maar niet wanneer ze menen iets zelf gevonden te hebben. Je kunt ze alles voeren, zolang het de ijdelheid van "zelf gevonden!" maar streelt.

Ga er maar vanuit, dat alles wat de komende maanden uit obscure bronnen wordt opgeduikeld, door mij daar is neergelegd. Niet om zand in de machine te gooien, maar in de zandbak. Waar het hoort. Tot aan Pasen 2015. Dan kap ik ermee, de Paashaas heeft de oudste rechten.

[ Bericht 7% gewijzigd door JustinCase op 15-10-2014 22:55:19 ]
pi_145586868
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je kan uit de zin niet opmaken of de wandelaar een paar dagen later mailde of dat het antwoord een paar dagen later kwam. Daarbij vind ik het opvallend dat hij dit een week geleden postte op boquete.ning
Ik zie dat dezelfde persoon afgelopen zaterdag nog het volgende schreef:
"The thought of having pepper spray occurred to me when my wife and I were hiking (hate to say it, but it was on El Pianista trail on the 29th of March this year), and two young men walked up from behind us very briskly. I turned around and saw that they both carried machetes. I turned sideways and got a good grip on my hiking pole...just in case. That's when Ann and I started talking about pepper spray and actually found some at Albrook Mall."
http://boquete.ning.com/f(...)5%3AComment%3A591261
Ik mag aannemen dat deze persoon dit al eerder ergens gemeld heeft, in het kader van de latere gebeurtenissen (al schijnt het niet ongewoon te zijn dat daar lieden met een machete rondlopen).
pi_145587177
Intussen, op WS: post 767

In the mean time, two female teachers have been found and rescued by Sinaproc and police, in the Nürüm district of Comarca Ngöbe Buglé. They were lost in the wild and phoned 911 at 17.30 hrs. Rescue teams found them at 03.00 hrs (dark!), after 7 hours of search. The teachers suffered from dehydration, bruises, hypothermia and exhaustion

http://infochiriqui.com/n(...)comarca-ngabe-bugle/
pi_145587283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Goed, ik lees verder:
[..]
Ik denk niet, maar dat is een andere discussie. Erg problematisch, vooral voor wie denkt dat Kris en Lisanne dat wel deden. Want Of wie dan ook. En waardoor shit happens. Behalve, schijnbaar, bij het gespuis. de theorieën over criminelen met dwaalsporen, die dus blunders moeten wegpoetsen, veronderstellen een soort negatieve wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan, bij een crimineel, gaat toch goed.
[..]
Geen woord over "I met the guide who (..) with other women", "might have been" of over "confirmed". Ik neem dus aan, dat ook jij snapt dat de schrijver een mail kreeg van de gids, waarin bevestigd werd, dat het inderdaad andere vrouwen waren.
Maar ga hem gerust op zijn nek zitten. Hij heeft erom gevraagd. Zo iemand mag je niet teleurstellen.
Bij voorbeeld zo;
Dear mr. F, I saw you with two Dutch women on the El Pianista Trail last saturday, we had a nice little chat. I suppose they were not the two women that went missing on april first?
Answer; No, no, they were different women.
So, this is confirmed. :)

In de Engelse taal wordt vaak deze ontkennende benadering gebruikt om niet aanvallend over te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 15-10-2014 23:05:47 ]
pi_145587344
quote:

In december schijnt er een zoektocht te komen (bron: NRC). Is dit je voorstel voor een invulling daarvan, of staat dit daar los van?
pi_145587430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:55 schreef BijDePinken het volgende:
[..]
In december schijnt er een zoektocht te komen (bron: NRC). Is dit je voorstel voor een invulling daarvan, of staat dit daar los van?
Dit staat er los van. Het is slechts mijn idee hoe zo'n zoektocht er uit zou kunnen zien. En als de nachtfoto's langs de rivier zijn genomen dan is naar mijn mening de kans groot dat je met dit plan die locatie zult achterhalen.
pi_145587710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dear mr. F, I saw you with two OTHER Dutch women on the El Pianista Trail last saturday, we had a nice little chat. I suppose they were not the two women that went missing on april first?
Aswer; No, no, they were different women, AS YOU ALREADY SUPPOSED. AND RIGHTFULLY SO. IN CASE OF DOUBT, GO TO THE POLICE! IF THAT FAILS, WRITE TO THE LOCAL PAPER, BUT PLEASE, PLEASE!! LEAVE ME ALONE
So, this is confirmed. :)
Toevallig heb ik het beleefde bedankje aan F. onderschept:

quote:
That goes without saying. Thanks for your kind attention, and for helping me become an interesting person.
pi_145587806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:05 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Toevallig heb ik het beleefde bedankje aan F. onderschept:
[..]
Zo zal het wel gegaan zijn :D
pi_145588829
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:37 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als je denkt aan verdwalen dan is het misschien een goed idee om het op deze manier aan te pakken.

Ik denk aan een misdrijf en als ik mensen wilde laten geloven dat ze verdwaald waren en uiteindelijk aan een ongeluk/uitputting/ziekte or whatever zijn overleden dan zou ik ergens in het gebied waar het broekje en de rugzak zijn gevonden daar een foto maken.

Wat er namelijk gaat gebeuren als de locatie is gevonden: Zie je wel. ze zijn daar geweest!!!
Dus ja, ze waren verdwaald!!

Ik als doortrapte moordenaar zou dan lekker in mijn vuistje lachen en een lange neus trekken

Kort gezegd: ik betaal niet mee aan deze in mijn ogen zinloze actie :N
Ik denk dat het belangrijk is, voor beide ouder-paren en voor iedereen die geīnteresseerd is in deze zaak, om zoveel mogelijk resten te vinden. Ongeacht in welk scenario je gelooft.
Make my day!
pi_145589032
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:34 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk dat het belangrijk is, voor beide ouder-paren en voor iedereen die geīnteresseerd is in deze zaak, om zoveel mogelijk resten te vinden. Ongeacht in welk scenario je gelooft.
Dat zou ik ook wel supporten maar Geruisloos had het er over om de nachtlocatie te vinden waar de nachtfoto's gemaakt zijn.
Daar achter komen voegt in mijn ogen niets toe.

Ik zou wel willen meefinancieren aan een bekwaam persoon die alle getuigen eens flink aan de tand gaat voelen en in kaart brengt wat ze hebben gedaan de eerste dagen
pi_145589119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:40 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel supporten maar Geruisloos had het er over om de nachtlocatie te vinden waar de nachtfoto's gemaakt zijn.
Daar achter komen voegt in mijn ogen niets toe.
Het geeft feitelijk enkel aan waar de camera geweest is, idd.
Make my day!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:07:25 #273
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145590053
quote:

[ afbeelding ]

Wat zou zoiets kosten?
Mijn complimenten, dit is kwaliteit. Zoiets zie ik een Steffens nog niet produceren.

Kostenschatting met 10 vrijwilligers (uit Nederland) die elk ¤5000 aan onkosten hebben, totaal ¤50.000.

Met 10 professionals (uit Panama) gedurende 7 dagen tegen ¤1000 per dag kom ik op ¤70.000.
pi_145590469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:37 schreef Grijzemassa het volgende:
http://www.prensa.com/uho(...)as-comarca/408134?en

Deze 2 dames waren na 1 dag vermist te zijn in de bergen van Chiriqui al in belabberde staat maar wel levend gevonden
Tjonge, zo kort vermist en er dan al zo beroerd aan toe zijn. Niet voor te stellen hoe dat over een dag of 5 moet zijn.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:25:21 #275
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145590542
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Tjonge, zo kort vermist en er dan al zo beroerd aan toe zijn. Niet voor te stellen hoe dat over een dag of 5 moet zijn.
Uitgemergeld en op de rand van waanzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')