abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145578213
Schema met correcte tijd aardbeving:

pi_145578616
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik heb me juist heel veel verdiept in de misdaadcijfers van Chiriqui en Boquete in het speciaal. Ik lees al vanaf het begin de lokale website van de expats en heb hier ook verschillende keren gepost over de uit de hand lopende overvallen op woningen en restaurants, berovingen enz. Daarom denk ik dat een misdrijf ook zeker niet ondenkbaar is en heb dat ook altijd gezegd. Lees jij wel wat andere users posten, of alleen die op jou reageren? Ik vind alleen de aanpak van Steffens en co. gewoonweg treurig en op sensatie gericht. Loze kreten over van alles en nog wat, dingen die gewoon op meerdere manieren verklaard of uitgelegd kunnen worden. Een echt onderzoek zou moeten beginnen bij hun verblijf in Bocas del Toro, de contacten die ze daar gehad hebben. Daarna de eerste dagen in Boquete voor hun verdwijning, alles uitzoeken wat ze zaterdag, zondag en maandag gedaan hebben en wie ze gesproken hebben. Zo hebben ze bv. op zondagavond gegeten in een restaurant, een in Boquete wonende Nederlandse vrouw was daar ook en vertelde dat Kris en Lisanne toen uitgebreid met de ober gepraat hebben over hun vrijwilligerswerk, waarvan ze toen nog dachten dat ze dat maandag konden starten. Dat soort dingen hoor je niets meer van. Je kan beter daar beginnen met een onderzoek dan bij het einde, de resten in de jungle of beter gezegd het gebrek daar aan.
mee eens. Zeker wel. Sommige sla ik over. Wie zegt trouwens dat hij daar niet mee bezig is?
pi_145578965
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:33 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mee eens. Zeker wel. Sommige sla ik over. Wie zegt trouwens dat hij daar niet mee bezig is?
Dat zou geweldig zijn, is niet onmogelijk natuurlijk. Ik persoonlijk denk het niet maar kan het mis hebben. ;)
pi_145579292
Ik denk dat als je een groepje locals inhuurt voor een week om langs de rivieren naar de nachtlocatie te zoeken, dat je voor 5000 euro klaar bent en daarbij een grote kans maakt dat de locatie aan hand van de twee foto's geïdentificeerd kan worden.

De locatie zou best een doorbraak kunnen betekenen dus ik begrijp niet waarom dit nog niet is gedaan.
pi_145579919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:44 schreef Geruisloos het volgende:

De locatie zou best een doorbraak kunnen betekenen dus ik begrijp niet waarom dit nog niet is gedaan.
Of het is al lang bekend. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de gidsen in het verhaal gewoon netjes verteld hebben waar de nachtlokatie is. Hans K. vertelt toch niet voor niets in AFK waar deze stenen te vinden zijn. En het zou ook kunnen verklaren waarom hij omkeert na q1 ipv doorloopt richting de rivier.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:03:33 #231
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145580211
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 17:48 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ik reageerde hiermee op Poekje01 die schreef dat men in Panama wel aan hun theewater aanvoelden dat hier meer aan de hand was dan een simpele verdwaling, omdat het een onvrijwillige vrijheidsberoving genoemd werd. Dat gaat dus helemaal nergens over.
nou ja, het een hoeft het ander niet uit te sluiten
pi_145580310
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:44 schreef Geruisloos het volgende:
Ik denk dat als je een groepje locals inhuurt voor een week om langs de rivieren naar de nachtlocatie te zoeken, dat je voor 5000 euro klaar bent en daarbij een grote kans maakt dat de locatie aan hand van de twee foto's geïdentificeerd kan worden.
twee opmerkingen:

In je schema heb je de "dunne tijdstippen"weggehaald. Heb je dat Spaanstalige kaartje gebruikt voor dit schema? (en is dat het enige schema?)

En kun je ook aangeven wanneer welke telefoon uit is gezet? (of is dat niet bekend?)

Vergeet de eerste vraag maar ik zie t al
pi_145580405
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou ja, het een hoeft het ander niet uit te sluiten
Dat is zo alleen zullen de speurders die op de zaak gezet zijn met sterkere argumenten moeten komen want dit soort argumenten worden door de Panamezen zo van tafel geveegd.
pi_145580469
quote:
3s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Of het is al lang bekend. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de gidsen in het verhaal gewoon netjes verteld hebben waar de nachtlokatie is. Hans K. vertelt toch niet voor niets in AFK waar deze stenen te vinden zijn. En het zou ook kunnen verklaren waarom hij omkeert na q1 ipv doorloopt richting de rivier.
Hans zegt in de AFK video waar de nachtlocatie is? Dat is nieuw voor mij. Kun je aangeven waar hij dat precies zegt?
pi_145580526
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:09 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Hans zegt in de AFK video waar de nachtlocatie is? Dat is nieuw voor mij. Kun je aangeven waar hij dat precies zegt?
Nee dat zegt hij niet en dat schrijf ik ook niet.
pi_145580768
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee dat zegt hij niet en dat schrijf ik ook niet.
Ok, wat bedoel je precies dan? Kun je je nader verklaren? Hans keert om na Q1 omdat hij weet waar bepaalde stenen te vinden zijn? Wat bedoel je daarmee? En de gidsen weten waar de nachtlocatie is? Waarom denk je dat?
pi_145580985
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:14 schreef Grijzemassa het volgende:
Volgens dit artikel kwamen ze 's middags aan bij hun gastgezin. Als ik Steffens was zou ik die wandelaar eens bellen en vragen hoe laat hij F en de 2 Nederlandse meisjes tegenkwam op de Pianista op zaterdag. Al is het alleen maar om eea uit te sluiten.
http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete
Volgens bovenstaand artikel kwamen ze dus 's middags aan bij hun gastgezin. Dat kunnen we aannemen. In wezen is natuurlijk alles aanname. Het volgende ook:

Volgens onderstaand artikel trok de Panamese gids in het plaatsje Boquete op met K&L.
Hij leerde ze kennen tijdens hun verblijf aldaar.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)rgend-langzaam.dhtml

Dus meer dan alleen: Hola
pi_145581124
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:23 schreef ToniB het volgende:
[..]
eerst dacht ze dus dat het de meiden waren, zelfs gesprekje mee gemaakt, maar na email naar een zekere gids (alweer die ene) die zegt no no other girls...zou hij dat ook hebben gedaan bij andere getuigen? Zeggen no no andere tijd no no ze waren alleen?
Jammer dat we over al die details geen duidelijkheid hebben.
pi_145581292
Bedoelde fragment vanaf 19:16 maar aangezien H denkt dat er een verticale rotswand / een soort grot op de andere foto staat ga ik er toch maar vanuit dat de gidsen niet gezegd hebben waar de nachtlokatie is. Dat vind ik heel raar en misschien wel de sterkste aanwijzing voor een misdrijf. Kan me niet voorstellen dat ze het echt oprecht niet weten.
pi_145581548
..edit..
Make my day!
pi_145581622
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:38 schreef agter het volgende:
..edit..
Staat in kop van artikel, maar wordt nergens onderbouwd. Slecht artikel dus.
pi_145581671
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:40 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ben het met je eens. Maar het staat er wel.
Hecht er zelf niet zo'n waarde aan, aan die kop.
Make my day!
pi_145581718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:31 schreef 11en30 het volgende:
Bedoelde fragment vanaf 19:16 maar aangezien H denkt dat er een verticale rotswand / een soort grot op de andere foto staat ga ik er toch maar vanuit dat de gidsen niet gezegd hebben waar de nachtlokatie is. Dat vind ik heel raar en misschien wel de sterkste aanwijzing voor een misdrijf. Kan me niet voorstellen dat ze het echt oprecht niet weten.
Waarom zou een gids iedere plek van die omgeving moeten weten?

Als ik 's nachts een foto van een muur of een boom maak ergens in Manhatten, en ik vraag iemand die daar al 20 jaar woont waar dit is, dan is de kans toch gigantisch groot dat hij dit niet kan identificeren? Manhatten is overigens kleiner dan het vermissingsgebied.

Dus ik vind het helemaal niet gek dat Feliciano of een andere gids waarmee ze contact hebben gehad dit niet weet. Overigens kan het natuurlijk best zijn dat iemand in Boquete of in een van de indianendorpen de locatie wel kent, maar die moet dan wel de foto hebben gezien en moeten weten dat de familie naar die locatie op zoek is.
pi_145581728
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:40 schreef SAJ het volgende:
[..]
Erg veel duidelijkheid geeft het niet, ben ik met je eens.
pi_145582164
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:31 schreef 11en30 het volgende:
misschien heeft hij het over de foto die we nog niet gezien hebben...?
pi_145582246
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:23 schreef ToniB het volgende:
[..]
eerst dacht ze dus dat het de meiden waren, zelfs gesprekje mee gemaakt, maar na email naar een zekere gids (alweer die ene) die zegt no no other girls...zou hij dat ook hebben gedaan bij andere getuigen? Zeggen no no andere tijd no no ze waren alleen?
Gezien zijn met de latere slachtoffers van een misdrijf. En daarover liegen. Kan het nog dommer? Jazker: als iemand erover begint, eerst een paar dagen wachten voor je een antwoord mailt. Dat ze intussen bij de politie zitten. Wist die man wel hoe ze eruit zagen, toen hij dat mailtje stuurde?
pi_145582313
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:55 schreef ToniB het volgende:
[..]
misschien heeft hij het over de foto die we nog niet gezien hebben...?
Daar stond toch een boot op? :?
pi_145582664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:59 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daar stond toch een boot op? :?
Een boot als in schip?
Of een boot als in bergschoen?
Make my day!
pi_145582781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:58 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Gezien zijn met de latere slachtoffers van een misdrijf. En daarover liegen. Kan het nog dommer? Jazker: als iemand erover begint, eerst een paar dagen wachten voor je een antwoord mailt. Dat ze intussen bij de politie zitten. Wist die man wel hoe ze eruit zagen, toen hij dat mailtje stuurde?
Je kan uit de zin niet opmaken of de wandelaar een paar dagen later mailde of dat het antwoord een paar dagen later kwam. Daarbij vind ik het opvallend dat hij dit een week geleden postte op boquete.ning
pi_145582914
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:08 schreef agter het volgende:
[..]
Een boot als in schip?
Of een boot als in bergschoen?
Een boot met een wand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')