abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145809230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe moet je eigenlijk omgaan met die 7-8 voedingen als je baby elke 45 minuten 2 minuten aan de borst wil? :') ze pakt er wel grotere voedingen tussendoor, maar met dit tempo ga ik de 8 niet halen als ik die snacks tussendoor niet meetel.
Als ze elke 45 minuten aan de borst hangt, kun je er vanuit gaan dat ze genoeg krijgt. Voedingen tellen is niet nodig :)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:46:22 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_145809280
Mja, ik hou elke voeding en luier nog bij in een boekje net als in de kraamweek. Misschien moet ik daar mee ophouden, al voelt het wel een beetje als houvast. Maar dat zit ook gewoon tussen mijn oren.
disclaimer
pi_145809420
Je schreef toch een keer dat ze zich soms helemaal nat piest door de luier heen?
(ik lurk graag in het babytopic en Z&G)
Dan krijgt ze wel voldoende binnen.
En als je niet je boekje bijhoudt, heb je meer tijd om te knuffelen met je baby ;)
Trotse mama van 2 :)
pi_145809457
Ik gebruik de app 'Samen Voeden' om toch een beetje overzicht te houden in voedingen en luiers.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:54:06 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_145809479
Oh ja, ik twijfel daar ook eigenlijk niet aan, maar ja, kersverse moeder en 1357432 richtlijnen :') :@ je wil het graag heel goed doen enzo... Maar misschien tijd om het langzaamaan los te laten en meer op gevoel te gaan doen :)
disclaimer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:54:51 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_145809501
quote:
3s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gebruik de app 'Samen Voeden' om toch een beetje overzicht te houden in voedingen en luiers.
maar tel jij zo'n twee minuten sabbelsnack ook als voeding?
disclaimer
pi_145809515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, ik hou elke voeding en luier nog bij in een boekje net als in de kraamweek. Misschien moet ik daar mee ophouden, al voelt het wel een beetje als houvast. Maar dat zit ook gewoon tussen mijn oren.
Ik snap je behoefte naar controle en overzicht wel. Maar je mag vertrouwen op haar gedrag, als zij niet genoeg binnen krijgt dan laat ze zich wel horen joh. En zolang ze genoeg plast en lekker groeit, is er geen reden om de voedingsscore bij te houden. Niet dat ik je dat wil ontnemen hoor, als je daar veel aan hebt mag je van mij ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:03:23 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_145809724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:55 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik snap je behoefte naar controle en overzicht wel. Maar je mag vertrouwen op haar gedrag, als zij niet genoeg binnen krijgt dan laat ze zich wel horen joh. En zolang ze genoeg plast en lekker groeit, is er geen reden om de voedingsscore bij te houden. Niet dat ik je dat wil ontnemen hoor, als je daar veel aan hebt mag je van mij ;)
nou, ik vraag me dus af of het een positieve meerwaarde biedt :D en jullie hebben ook wel gelijk, ze plast goed en eet voldoende.

Ik moet voor mijn eigen bestwil ook een beetje waken dat het geen obsessie wordt net als met het schopjes tellen rond week 24 van de zwangerschap :@
disclaimer
pi_145811647
Joh, stop eens even gauw met je statistieken. Ze meldt zichzelf, ze groeit, ze plast en ze poept gele luiers. Je ziet aan de output dat er niks mis is met de input.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:39:52 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_145812753
je hebt helemaal gelijk, Wup!

Ik heb een nieuwe BH besteld O+

Vreselijk duur but totally worth it :9
disclaimer
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:42:57 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145812840
Wij gebruiken al sinds de kraamweek de app Feed Baby. Een vloek en een zegen. Het is een prachtige app met heel veel mogelijkheden, maar ik heb hem ook echt nodig en dat heb ik zelf gecreëerd door hem te gebruiken.
(Toch zou ik hem denk ik bij een evt tweede weer gebruiken :@).

Toch ook nog even een vraagje van mijn kant. Kuiken drinkt nog gemiddeld 4x per dag, soms maar redelijk kort. Kan ik er van uit gaan dat hij wel voldoende melk nog binnen krijgt? Hij krijgt afgezien van een bakje geitenyoghurt geen andere zuivel op een dag.

Ik vind het soms voor mijn gevoel een beetje weinig, en voel me ook niet meer zo... 'melkig' ( :? ) als eerder? Of is dit heel normaal bij 7,5 maanden? Hij eet me verder de oren van de kop aan vast voedsel. Ik ben een beetje bang voor mijn productie, want ik ben er de eerstkomende tien jaar nog niet aan toe om te stoppen :+ :').
KuikenGuppy
pi_145813425
Mooi SQ! O+

Burdie, kun je eerst voeden en dan vaste voeding geven? Persoonlijk vind ik 4 ook erg weinig, tot een jaar is melk de hoofdvoeding he..

Nooit apps gebruikt hier, had bij nr1 nog niet zo'n fancy telefoon :+ Heb het bij haar denk ik 6 weken bij gehouden, en toen dacht ik: waarom eigenlijk? Bij nr2 moest het van de 2e kraamverzorgster per se, en zoog ik het voor haar uit mn duim :6
Mocht er een nr 3 komen, begin ik er niet eens meer aan, kijk naar je baby en de luiers, dat zegt genoeg. Hoe meer je gaat tellen, hoe groter de kans dat het je overvalt hoe vaak ze willen drinken. En dan daar weer in gaat proberen te sturen. Hoeft allemaal niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145813451
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:39 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]

So true :Y Ik heb er 2 en ben er super blij mee!
pi_145813542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:39 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]

Jaaa, die zijn geweldig he?! Ik ga ook voor een 2e hiervan, zoveel fijner dan Noppies :) En :* voor controlebehoefte, heel herkenbaar (zeker na de start in het zkh, ik mis de monitor nog af en toe, wist ik tenminste zeker dat-ie het nog deed :@)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_145813547
Oh en ook nog een vraagje; ik ben sinds deze week overgegaan op 2x kolven per werkdag. Die 3x werd ik eigenlijk een beetje zat :@ In hoeverre moet ik me druk maken of mijn productie om mijn vrije dagen nog genoeg is/blijft? Op de dagen dat ik thuis ben wil ik wel volledig bv geven :)
pi_145813548
Hmm dat herken ik, ik gebruik ook nog steeds mijn schriftje met de tijden en soort luiers en welke borst. Vind het ook nog fijn werken. R. laat er nu duidelijk steeds meer tijd tussen en we herkennen ook of het krampjes zijn of honger.
Vanochtend had hij wel ineens een beetje bloed overgegeven. Heb de VK gebeld. Kan misschien door de infacol komen of door iets in mijn tepel. 24 uur geen infacol geven en kijken hoe het gaat. Infacol hielp wel geweldig vannacht moet ik zeggen :)

Vanaf wanneer kan ik eigenlijk gaan bijkolven, zodat mijn man bijvoorbeeld de ochtendfles kan geven (als hij weer gaat werken, is hij er vroeg af, kan ik mooi even doorslapen). Ik heb nu nog overproductie, dus eerst kijken of dat afneemt? Voordat de boel nog erger wordt? Borsten voelen ook nog geregeld pijnlijk. Kraam zei, eerst niet kolven, dan stimuleer ik alleen nog maar meer melk.

Ik moet me nog helemaal verdiepen in dat geven van het flesje, want hoeveel moet je in hemelsnaam uit de vriezer halen voor 1 voeding?? :?
pi_145813669
Ik heb ook intensief een app gebruikt (samen voeden), tot 3,5 maand. Toen waren we op vakantie, zonder wifi waardoor de app niet werkte... toen bleek ik eigenlijk best zonder te kunnen :+ daarna ook niet meer opgepakt :) Maar in het begin vond ik het eigenlijk wel heel fijn om het bij te houden en om urenlang de tijden te analyseren op zoek naar een ritme :')
pi_145813715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh en ook nog een vraagje; ik ben sinds deze week overgegaan op 2x kolven per werkdag. Die 3x werd ik eigenlijk een beetje zat :@ In hoeverre moet ik me druk maken of mijn productie om mijn vrije dagen nog genoeg is/blijft? Op de dagen dat ik thuis ben wil ik wel volledig bv geven :)
Ik kolf zelf bij benadering op de tijden dat mijn dochter drinkt op de opvang, dus zeg 10.30 en 15.00uur (heel ruim genomen ;)). Nu drie dagen in de week. Worden er uiteindelijk vier. Geen enkel probleem hier. (Kolf nog steeds meer dan ze drinkt; en dat vind ik dan weer een probleem...het is ook nooit goed).

Controlfreak meld zich: deze keer zonder lijstjes en bij voorkeur zonder op de klok te kijken en mee gaan in behoefte van J. Het lukt me echt al aardig vanaf het begin. Meisje doet het goed en geeft mij voldoende rust. Wat kan ik met al die statistieken? Eigenlijk helemaal niets. Echt iedere dsg gaat anders. Op de opvang hebben sommige leidsters daar meer moeite mee ;).
pi_145813725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:06 schreef Hilmo het volgende:
Hmm dat herken ik, ik gebruik ook nog steeds mijn schriftje met de tijden en soort luiers en welke borst. Vind het ook nog fijn werken. R. laat er nu duidelijk steeds meer tijd tussen en we herkennen ook of het krampjes zijn of honger.
Vanochtend had hij wel ineens een beetje bloed overgegeven. Heb de VK gebeld. Kan misschien door de infacol komen of door iets in mijn tepel. 24 uur geen infacol geven en kijken hoe het gaat. Infacol hielp wel geweldig vannacht moet ik zeggen :)

Vanaf wanneer kan ik eigenlijk gaan bijkolven, zodat mijn man bijvoorbeeld de ochtendfles kan geven (als hij weer gaat werken, is hij er vroeg af, kan ik mooi even doorslapen). Ik heb nu nog overproductie, dus eerst kijken of dat afneemt? Voordat de boel nog erger wordt? Borsten voelen ook nog geregeld pijnlijk. Kraam zei, eerst niet kolven, dan stimuleer ik alleen nog maar meer melk.

Ik moet me nog helemaal verdiepen in dat geven van het flesje, want hoeveel moet je in hemelsnaam uit de vriezer halen voor 1 voeding?? :?
Jij voed ook met tepelhoedje toch? Is het niet slim om dat, en de overproductie es door een Laktatiekundige te laten beoordelen?
pi_145813806
Klopt, tepelhoedje inderdaad (jij ook dus?). Ja dat is wel een idee, maar is het zo anders dan met een tepelhoedje dan gewoon voeden? Ik ben nog maar een week (echt) aan het voeden, dat moet zichzelf allemaal ook nog wat regelen ga ik vanuit?

Kook jij ook elke dag de tepelhoedjes uit? Ik heb dat nu zo geleerd van de kraam en ik volg het netjes op natuurlijk.
pi_145813902
Je productie "lijdt" onder het gebruik van een tepelhoedje, je borst wordt namelijk minder goed gestimuleerd. Het is een hulpmiddel, wat het liefste tijdelijk ingezet wordt. En heel vaak wordt het ingezet zonder dat het nodig is. En dat is zo zonde, want zonder voeden is veel makkelijker :+

En ik voed niet met tepelhoedjes, maar elke dag uitkoken is wel ok idd.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:22:10 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_145813979
Kind net weer aangelegd, maar langer dan zes minuten lukt gewoon niet vandaag :') nu snurkt ze :Y)
disclaimer
pi_145813997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
Kind net weer aangelegd, maar langer dan zes minuten lukt gewoon niet vandaag :') nu snurkt ze :Y)
Prima toch? ;)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:23:19 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_145814013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:22 schreef Morretje het volgende:

[..]

Prima toch? ;)
ja, ze zal wel moe zijn :P
disclaimer
pi_145814552
Ik gebruik al sinds Ellie's geboorte de FirstYear app en vul 'm nog steeds elke dag in! :D
Ik ben dol op statistieken en deze maakt ook hele mooie tabellen ervan O+. Ook ben ik een controlefreak en geeft het me juist rust om het bij te houden :Y. En ja, in het begin maakte ik me wel eens druk over de voedingen, maar dat trok ook bij doordat ik patronen ging zien.
Dus: kijk naar je baby, maar als je 't leuk vindt, houd het lekker bij! :D

Burd, 4 maar? Dat vind ik ook erg weinig. Wil hij niet vaker drinken?

Hilmo, ik zou idd een lk laten meekijken. En bloed spugen zou ik even goed in de gaten houen, want hoe dat door infacol zou komen :?...
Home is where the O+ is...
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:51:19 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145814798
@Cwen, kuiken is meestal te druk met alles om zich heen om te drinken. Dan is het *slokslok* hee daar loopt een hond, daar wil ik naartoe! *wriemelt zichzelf van mijn schoot af om naar de hond toe te kruipen*. 'Normaal' drinkt hij vier á vijf keer mooi lang per sessie (tussen 20 minuten en 40 minuten per keer), alleen de afgelopen paar dagen niet (dat kan ik dan weer mooi zien in die app :Y) ). Het loopt wel mooi gelijk met het schema wat we van het CB moeten aanhouden :+.
Nah, ik zal weer eens een keer extra aanbieden in de middag en dan even op een rustig plekje gaan zitten. Bedankt voor het meedenken (morretje ook ;)).
KuikenGuppy
pi_145815102
Heb je geen kloven Hilmo?
Hier had ik ook drie dagen een klein beetje bloed spugen, maar dat kwam dus door de kloven.

Die zijn nu eindelijk weg :D
Maar durf nog niet zonder tepelhoedje, trouwens lukt hem ook niet :(
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:03:00 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145815133
Oh wat gebruiken veel mensen die apps! :o Ik had dat ook bedacht, maar vergat constant om t bij te houden, en ik was na de kraamweek eigenlijk ook een beetje tureluus geworden van al die tijden en cc's :X

SQ, ik telde die 2 minutenslokjes niet mee als voeding hoor, maar rekende dat (in mn hoofd dus oO< ) gewoon nog tot de vorige voeding. Tot bijv een uur na die tijd ofzo.

Burdie, over een tijdje is ie ook wel weer wat minder afgeleid denk ik. Even op een rustig plekje laten drinken is altijd fijn natuurlijk, maar als ie die 4 keer goed drinkt zou ik me niet zo'n zorgen maken.
pi_145816947
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:10 schreef Fazzoletti het volgende:
Maar in het begin vond ik het eigenlijk wel heel fijn om het bij te houden en om urenlang de tijden te analyseren op zoek naar een ritme :')
*kuch*herkenbaar*kuch*
:@
pi_145817557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:19 schreef Morretje het volgende:
Je productie "lijdt" onder het gebruik van een tepelhoedje, je borst wordt namelijk minder goed gestimuleerd. Het is een hulpmiddel, wat het liefste tijdelijk ingezet wordt. En heel vaak wordt het ingezet zonder dat het nodig is. En dat is zo zonde, want zonder voeden is veel makkelijker :+

En ik voed niet met tepelhoedjes, maar elke dag uitkoken is wel ok idd.
Dat had ik begrepen van de kraam. In het begin raadde ze ook aan om 1x per dag te kolven, 10 min. aan beide kanten, om de tepel te stimuleren en actief te houden. De volledige tepel dan wel te verstaan. Ik wou (krenterig :') ) de laktatiekundige liefst pas inschakelen als ik grote problemen tegen zou komen, maar misschien is het wel verstandig om er eens goed naar te laten kijken. Zonder tepelhoedje ga ik nog wel proberen (rechts in elk geval, als hij hem eruit heeft getrokken) en heb ik ook al gedaan, soms gaat dat even goed, (doet wel veel meer pijn dan met tepelhoed) maar meestal raakt hij dan gefrustreerd.

Oh en kloven, geen idee. Hoe ziet dat eruit? Rechts deed bij het aanhappen wel wat meer pijn dan normaal, dus dat zou kunnen. Aan de buitenkant van de tepel zie ik zo niets, maar hij is ingetrokken, dus geen idee wat eronder zit. Ik zag in het hoedje niet iets van bloed.

Ik merk wel dat ik het ingewikkeld vind welke kant ik moet doen. Borst leeg laten drinken is belangrijk, maar ik weet niet precies wat leeg is en als de andere kant op knappen staat en daar komt hij niet aan toe of valt in slaap... Moeilijk hoor. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')