Als ze elke 45 minuten aan de borst hangt, kun je er vanuit gaan dat ze genoeg krijgt. Voedingen tellen is niet nodigquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe moet je eigenlijk omgaan met die 7-8 voedingen als je baby elke 45 minuten 2 minuten aan de borst wil?ze pakt er wel grotere voedingen tussendoor, maar met dit tempo ga ik de 8 niet halen als ik die snacks tussendoor niet meetel.
maar tel jij zo'n twee minuten sabbelsnack ook als voeding?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gebruik de app 'Samen Voeden' om toch een beetje overzicht te houden in voedingen en luiers.
Ik snap je behoefte naar controle en overzicht wel. Maar je mag vertrouwen op haar gedrag, als zij niet genoeg binnen krijgt dan laat ze zich wel horen joh. En zolang ze genoeg plast en lekker groeit, is er geen reden om de voedingsscore bij te houden. Niet dat ik je dat wil ontnemen hoor, als je daar veel aan hebt mag je van mijquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, ik hou elke voeding en luier nog bij in een boekje net als in de kraamweek. Misschien moet ik daar mee ophouden, al voelt het wel een beetje als houvast. Maar dat zit ook gewoon tussen mijn oren.
nou, ik vraag me dus af of het een positieve meerwaarde biedtquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik snap je behoefte naar controle en overzicht wel. Maar je mag vertrouwen op haar gedrag, als zij niet genoeg binnen krijgt dan laat ze zich wel horen joh. En zolang ze genoeg plast en lekker groeit, is er geen reden om de voedingsscore bij te houden. Niet dat ik je dat wil ontnemen hoor, als je daar veel aan hebt mag je van mij
So truequote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
je hebt helemaal gelijk, Wup!
Ik heb een nieuwe BH besteld
[ afbeelding ]
Vreselijk duur but totally worth it
Jaaa, die zijn geweldig he?! Ik ga ook voor een 2e hiervan, zoveel fijner dan Noppiesquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:39 schreef Stormqueen het volgende:
je hebt helemaal gelijk, Wup!
Ik heb een nieuwe BH besteld
[ afbeelding ]
Vreselijk duur but totally worth it
Ik kolf zelf bij benadering op de tijden dat mijn dochter drinkt op de opvang, dus zeg 10.30 en 15.00uur (heel ruim genomenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:06 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh en ook nog een vraagje; ik ben sinds deze week overgegaan op 2x kolven per werkdag. Die 3x werd ik eigenlijk een beetje zatIn hoeverre moet ik me druk maken of mijn productie om mijn vrije dagen nog genoeg is/blijft? Op de dagen dat ik thuis ben wil ik wel volledig bv geven
Jij voed ook met tepelhoedje toch? Is het niet slim om dat, en de overproductie es door een Laktatiekundige te laten beoordelen?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:06 schreef Hilmo het volgende:
Hmm dat herken ik, ik gebruik ook nog steeds mijn schriftje met de tijden en soort luiers en welke borst. Vind het ook nog fijn werken. R. laat er nu duidelijk steeds meer tijd tussen en we herkennen ook of het krampjes zijn of honger.
Vanochtend had hij wel ineens een beetje bloed overgegeven. Heb de VK gebeld. Kan misschien door de infacol komen of door iets in mijn tepel. 24 uur geen infacol geven en kijken hoe het gaat. Infacol hielp wel geweldig vannacht moet ik zeggen
Vanaf wanneer kan ik eigenlijk gaan bijkolven, zodat mijn man bijvoorbeeld de ochtendfles kan geven (als hij weer gaat werken, is hij er vroeg af, kan ik mooi even doorslapen). Ik heb nu nog overproductie, dus eerst kijken of dat afneemt? Voordat de boel nog erger wordt? Borsten voelen ook nog geregeld pijnlijk. Kraam zei, eerst niet kolven, dan stimuleer ik alleen nog maar meer melk.
Ik moet me nog helemaal verdiepen in dat geven van het flesje, want hoeveel moet je in hemelsnaam uit de vriezer halen voor 1 voeding??![]()
Prima toch?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
Kind net weer aangelegd, maar langer dan zes minuten lukt gewoon niet vandaagnu snurkt ze
*kuch*herkenbaar*kuch*quote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:10 schreef Fazzoletti het volgende:
Maar in het begin vond ik het eigenlijk wel heel fijn om het bij te houden en om urenlang de tijden te analyseren op zoek naar een ritme![]()
Dat had ik begrepen van de kraam. In het begin raadde ze ook aan om 1x per dag te kolven, 10 min. aan beide kanten, om de tepel te stimuleren en actief te houden. De volledige tepel dan wel te verstaan. Ik wou (krenterigquote:Op woensdag 22 oktober 2014 13:19 schreef Morretje het volgende:
Je productie "lijdt" onder het gebruik van een tepelhoedje, je borst wordt namelijk minder goed gestimuleerd. Het is een hulpmiddel, wat het liefste tijdelijk ingezet wordt. En heel vaak wordt het ingezet zonder dat het nodig is. En dat is zo zonde, want zonder voeden is veel makkelijker![]()
En ik voed niet met tepelhoedjes, maar elke dag uitkoken is wel ok idd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |