Ah dat is dan wel weer dubbel. Ik heb ze nu gevonden van Avent en Medela. Die van Avent heten borstschelpenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 22:20 schreef WupWup het volgende:
Die lekschalen stimuleren de melkstroom door druk rond de tepel heb ik begrepen. De plastic kompressen (lilypads) hebben maar heel beperkte opvangmogelijkheid. Bij de hoeveelheid melk die jij beschrijft houden ze het in elk geval niet. Het wordt beter! Je zit nu net in de opstartfase. Vang het op en start je vriezervoorraad vast op. Heb je vast een keer profijt van
Zou goed kunnen dat het probleem dan inderdaad bij de tsr ligt, of eigenlijk dat je er maar 1 krijgt. Tijdens een live voeding heb je er vaak wel drie of vier. Syntocinon neusspray kan daarbij helpen. Ik weet dat daar een tekort aan was ongeveer 9 maanden geleden en daardoor zeer schaars, ik weet niet of dat ondertussen weer opgelost is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 09:57 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Ik kolf met de Ardo Calypso, op dit moment thuis als G slaapt, ong anderhalf uur na een voeding. Ik krijg slechts een toeschietreflex.
De spray gebruikte ik bij E. , maar ik kreeg het de h.a. assistente niet duidelijk wat het is toen ik van de week belde. Maandag probeer ik het opnieuw.
Thnx Wup, hier kan ik iets mee!quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:52 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het probleem dan inderdaad bij de tsr ligt, of eigenlijk dat je er maar 1 krijgt. Tijdens een live voeding heb je er vaak wel drie of vier. Syntocinon neusspray kan daarbij helpen. Ik weet dat daar een tekort aan was ongeveer 9 maanden geleden en daardoor zeer schaars, ik weet niet of dat ondertussen weer opgelost is.
Mocht je nou geen spray kunnen krijgen, zul je zelf moeten proberen een nieuwe tsr op te wekken. Ga dan terug naar de stimulatiefase en zorg dat je ontspant. Voor sommigen werkt het om filmpjes of foto's van baby te kijken, anderen moeten juist compleet afgeleid zijn. Omgevingstemperatuur moet natuurlijk prettig zijn, als je het koud hebt kun je het wel vergeten. Soms helpt het om gewoon het kolven even te stoppen, warmte(kompressen) op je borsten, borstmassage, en dan weer overnieuw beginnen.
In een ijsblokjesvorm in de koelkast bedoel je, om meerdere beetjes te verzamelen? Want je mag toch niet verse melk bij ingevroren melk toevoegen? Of omdat het aparte vormpjes zijn, komt het niet met elkaar in aanraking? En als ze bevroren zijn dus dan apart in een zakje.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:25 schreef Burdie het volgende:
Kleine beetjes doe ik in een silicone ijsblokjesvorm, om vervolgens de blokjes daaruit in een ziplockzakje te bewaren.
kan nog komen.. Ik had de eerste 2 maanden dat ook niet, het spoot er toch wel uit dus J heeft toen nooit een TSR aan moeten zuigen.. Hij zat daar in tegen al onder de melk voordat hij kon aanhappen. Inmiddels voel ik duidelijk een TSR en dan vooral in de borst waar hij dan niet aan drinktquote:Op zondag 19 oktober 2014 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merk bij live voeden helemaal niet of ik een tsr hebof komt dat nog?
Ik merkte eigenlijk vooral een tsr tijdens kolven. En toen kon ik met terugwerkende kracht wel beredeneren dat ik dat bij live voeden ook wel al had gevoeld. Maar ik las wel over heel pijnlijke tsr's en daar kon ik me echt helemaal niks bij voorstellen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Oh maar qua mengen, doe ik het dan wel goed, als ik een bakje in de koelkast heb en daar over 1 dag verspreid telkens de 'lekkagemelk' bij in doe, is er wel verschil van temperatuur...quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Als je kolft direct na een voeding, schroef je de productie op.
Kolven na een uurtje heeft dat effect veel minder.
Qua mengen, de melk moet idd dezelfde temperatuur hebben. Verschil qua dagen boeit minder / niet.
Qua tsr, die voelde ik vooral heel sterk tijdens het kolven. En nu nog steeds regelmatig als ik haar naar bed breng in alle rust.
Ik heb nog nooit een tsr gevoeldquote:Op zondag 19 oktober 2014 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ook. En vind het meestal tegen pijnlijk aan, voel t ook trekken vanuit mn oksel. Bij het voeden voel ik het alleen aan de kant waar ik niet voed. En meestal alleen de eerste tsr.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:25 schreef Amsel het volgende:
Ik voel de tsr vaak op momenten dat ik helemaal niet aan het voeden ben. Als baby in de draagdoek zit bijvoorbeeld (en dan kan ik het niet tegenhouden want ik kan er niet bij!) of als ik een willekeurig kind hoor huilenOf nu, gewoon alleen al omdat ik eraan denk.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:59 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Hij groeit zo goed, hij is nu al boven zijn geboortegewicht en dat door mijn melk en ondanks de enorme opstartproblemen wow![]()
![]()
Echt geweldigquote:Op zondag 19 oktober 2014 17:48 schreef JufMariska het volgende:
En ook hier is pukkie weer boven geboortegewichtGister 2 weken oud, oftewel 36+1 vandaag. Hiep hoi voor mooie bv-productie en kolfsucces!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |