abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145692970
Ik voed I dan altijd uit een borst (als ik wil kolven), de andere borst (die dan meestal aan het lekken is....) kan ik dan na de voeding leegkolven. Zeker 's ochtends levert dat dan een behoorlijke opbrengst op.

Ik voel me ook nog een n00b, SQ. Heb ook nog het idee dat ik maar wat aanklooi en dat het wonderbaarlijk genoeg allemaal gewoon loopt. :o .

Maar het kolven direct na de voeding.... naar mijn idee/gevoel triggerde dat mijn borsten om weer melk te maken. Daarnaast SQ, had ik vaak dat I na 2,5 - 3 uur ook weer wilde drinken dus dan wordt het ook lastig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145693087
Ik voed misschien 3 jaar maar ik ben een echte n00b...we doen gewoon maar wat en het werkt :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145694055
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:20 schreef WupWup het volgende:
Die lekschalen stimuleren de melkstroom door druk rond de tepel heb ik begrepen. De plastic kompressen (lilypads) hebben maar heel beperkte opvangmogelijkheid. Bij de hoeveelheid melk die jij beschrijft houden ze het in elk geval niet. Het wordt beter! Je zit nu net in de opstartfase. Vang het op en start je vriezervoorraad vast op. Heb je vast een keer profijt van :)
Ah dat is dan wel weer dubbel. Ik heb ze nu gevonden van Avent en Medela. Die van Avent heten borstschelpen
Medela heeft een opvang van 30 ml, staat op de site. Thuis kan ik inderdaad de vriezer dan vullen maar het is niet altijd even praktisch om nog een flesje onder mijn borst te houden.

Nog tips voor die kleine hoeveelheden? :) Bij elkaar gooien, alles van overdag? Voor grote hoeveelheden had ik gehoord van ijsblokjeshoudjes. We hebben nog van die bewaarbakjes en zipbags.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hilmo op 19-10-2014 11:50:40 ]
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:25:48 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145695050
Kleine beetjes doe ik in een silicone ijsblokjesvorm, om vervolgens de blokjes daaruit in een ziplockzakje te bewaren.
KuikenGuppy
pi_145695965
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 09:57 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Ik kolf met de Ardo Calypso, op dit moment thuis als G slaapt, ong anderhalf uur na een voeding. Ik krijg slechts een toeschietreflex.
De spray gebruikte ik bij E. , maar ik kreeg het de h.a. assistente niet duidelijk wat het is toen ik van de week belde. Maandag probeer ik het opnieuw.
Zou goed kunnen dat het probleem dan inderdaad bij de tsr ligt, of eigenlijk dat je er maar 1 krijgt. Tijdens een live voeding heb je er vaak wel drie of vier. Syntocinon neusspray kan daarbij helpen. Ik weet dat daar een tekort aan was ongeveer 9 maanden geleden en daardoor zeer schaars, ik weet niet of dat ondertussen weer opgelost is.
Mocht je nou geen spray kunnen krijgen, zul je zelf moeten proberen een nieuwe tsr op te wekken. Ga dan terug naar de stimulatiefase en zorg dat je ontspant. Voor sommigen werkt het om filmpjes of foto's van baby te kijken, anderen moeten juist compleet afgeleid zijn. Omgevingstemperatuur moet natuurlijk prettig zijn, als je het koud hebt kun je het wel vergeten. Soms helpt het om gewoon het kolven even te stoppen, warmte(kompressen) op je borsten, borstmassage, en dan weer overnieuw beginnen.
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:04:19 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_145696359
Ik merk bij live voeden helemaal niet of ik een tsr heb :@ of komt dat nog?
disclaimer
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:58:27 #157
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_145698256
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:52 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zou goed kunnen dat het probleem dan inderdaad bij de tsr ligt, of eigenlijk dat je er maar 1 krijgt. Tijdens een live voeding heb je er vaak wel drie of vier. Syntocinon neusspray kan daarbij helpen. Ik weet dat daar een tekort aan was ongeveer 9 maanden geleden en daardoor zeer schaars, ik weet niet of dat ondertussen weer opgelost is.
Mocht je nou geen spray kunnen krijgen, zul je zelf moeten proberen een nieuwe tsr op te wekken. Ga dan terug naar de stimulatiefase en zorg dat je ontspant. Voor sommigen werkt het om filmpjes of foto's van baby te kijken, anderen moeten juist compleet afgeleid zijn. Omgevingstemperatuur moet natuurlijk prettig zijn, als je het koud hebt kun je het wel vergeten. Soms helpt het om gewoon het kolven even te stoppen, warmte(kompressen) op je borsten, borstmassage, en dan weer overnieuw beginnen.
Thnx Wup, hier kan ik iets mee!
pi_145698278
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:25 schreef Burdie het volgende:
Kleine beetjes doe ik in een silicone ijsblokjesvorm, om vervolgens de blokjes daaruit in een ziplockzakje te bewaren.
In een ijsblokjesvorm in de koelkast bedoel je, om meerdere beetjes te verzamelen? Want je mag toch niet verse melk bij ingevroren melk toevoegen? Of omdat het aparte vormpjes zijn, komt het niet met elkaar in aanraking? En als ze bevroren zijn dus dan apart in een zakje.

Hij groeit zo goed, hij is nu al boven zijn geboortegewicht en dat door mijn melk en ondanks de enorme opstartproblemen wow :o O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Hilmo op 19-10-2014 14:06:47 ]
pi_145699031
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
kan nog komen.. Ik had de eerste 2 maanden dat ook niet, het spoot er toch wel uit dus J heeft toen nooit een TSR aan moeten zuigen.. Hij zat daar in tegen al onder de melk voordat hij kon aanhappen. Inmiddels voel ik duidelijk een TSR en dan vooral in de borst waar hij dan niet aan drinkt :)
♥ J & S
pi_145699063
Hilmo wat goed!! O+

oh en ik vind het leuk dat er zo veel nieuwe borstvoedingsbabys zijn O+ !
♥ J & S
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:56:24 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145699966
quote:
Ik merkte eigenlijk vooral een tsr tijdens kolven. En toen kon ik met terugwerkende kracht wel beredeneren dat ik dat bij live voeden ook wel al had gevoeld. Maar ik las wel over heel pijnlijke tsr's en daar kon ik me echt helemaal niks bij voorstellen.

Oh en Hilmo, wat een goed bericht joh!

Sowieso, nog gefeliciteerd alle nieuwe moeders! Ik ben een beetje een botte hork geweest geloof ik, sorry!! :')
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:59:22 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145700052
Als je kolft direct na een voeding, schroef je de productie op.
Kolven na een uurtje heeft dat effect veel minder.

Qua mengen, de melk moet idd dezelfde temperatuur hebben. Verschil qua dagen boeit minder / niet.

Qua tsr, die voelde ik vooral heel sterk tijdens het kolven. En nu nog steeds regelmatig als ik haar naar bed breng in alle rust.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_145700649
De tsr voelde ik als mijn borsten echt super vol waren...heeerlijk gevoel als de melk uit begint te stromen :D
Na 2 jaar voelde ik de tsr niet meer.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_145702388
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Als je kolft direct na een voeding, schroef je de productie op.
Kolven na een uurtje heeft dat effect veel minder.

Qua mengen, de melk moet idd dezelfde temperatuur hebben. Verschil qua dagen boeit minder / niet.

Qua tsr, die voelde ik vooral heel sterk tijdens het kolven. En nu nog steeds regelmatig als ik haar naar bed breng in alle rust.
Oh maar qua mengen, doe ik het dan wel goed, als ik een bakje in de koelkast heb en daar over 1 dag verspreid telkens de 'lekkagemelk' bij in doe, is er wel verschil van temperatuur...

We hebben namelijk nog niet zo'n ijsblokjeshouder, dus die moet ik nog even aanschaffen ;) Kwam op een site tegen waar ik toch die medela schelp wil gaan kopen, dat ze ook ijsstaafjeshouders hebben, van 20 ml per staafje.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hilmo op 19-10-2014 16:31:16 ]
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:25:36 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145702487
quote:
Ik heb nog nooit een tsr gevoeld :@

En Hilmo, gewoon meteen in de vriezer zetten, na een uur of twee is het wel bevroren en kan je ze overhevelen naar ziplock zakjes.
KuikenGuppy
pi_145702493
Ik voel de tsr vaak op momenten dat ik helemaal niet aan het voeden ben. Als baby in de draagdoek zit bijvoorbeeld (en dan kan ik het niet tegenhouden want ik kan er niet bij!) of als ik een willekeurig kind hoor huilen :') Of nu, gewoon alleen al omdat ik eraan denk.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:28:57 #167
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145702587
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:25 schreef Amsel het volgende:
Ik voel de tsr vaak op momenten dat ik helemaal niet aan het voeden ben. Als baby in de draagdoek zit bijvoorbeeld (en dan kan ik het niet tegenhouden want ik kan er niet bij!) of als ik een willekeurig kind hoor huilen :') Of nu, gewoon alleen al omdat ik eraan denk.
Ik ook. En vind het meestal tegen pijnlijk aan, voel t ook trekken vanuit mn oksel. Bij het voeden voel ik het alleen aan de kant waar ik niet voed. En meestal alleen de eerste tsr.
pi_145702955
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:59 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Hij groeit zo goed, hij is nu al boven zijn geboortegewicht en dat door mijn melk en ondanks de enorme opstartproblemen wow :o O+
O+ O+ Wat fijn!

Hier nog nooit een tsr gevoeld.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:43:07 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145703012

Melk-coma voor kleuters O+
Lego-world was erg spannend
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:29:17 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145704532
Och Davinia... O+ wat is ze dan ook eigenlijk nog klein he.
pi_145705068
En ook hier is pukkie weer boven geboortegewicht *O* Gister 2 weken oud, oftewel 36+1 vandaag. Hiep hoi voor mooie bv-productie en kolfsucces!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zondag 19 oktober 2014 @ 18:00:07 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_145705406
Wat fijn, Mariska! *O*
disclaimer
pi_145707310
Davina wat lief O+

JufMariska *O*
  zondag 19 oktober 2014 @ 20:56:10 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145712539
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:48 schreef JufMariska het volgende:
En ook hier is pukkie weer boven geboortegewicht *O* Gister 2 weken oud, oftewel 36+1 vandaag. Hiep hoi voor mooie bv-productie en kolfsucces!
Echt geweldig O+
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:26:17 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145714542
En hier lijkt echt een einde te komen aan 's avonds in slaap voeden :o Ze dronk soms maar 2 slokken, en echt vooral om lekker in slaap te vallen, maar nu tankt ze twee borsten leeg en ligt te vechten tegen dr slaap.... (en als ik te lang blijf zitten, resulteert dat dus in klieren }:| en bovendien een weer wakker kind)

Ze heeft laatst ergens een speen gevonden, en als ik haar in bed leg, het speentje en dr konijn geef en haar muziekpopje aanzet, dan gaat ze gewoon slapen :o _O_

Wel een mijlpaal-gevoel hoor, na 1,5 jaar.....
pi_145714699
Oh heerlijk LB O+
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:29:54 #177
73386 Fazz
onderweg
pi_145714766
Wat ontzettend fijn Hilmo & JM dat jullie mini's het ondanks een moeizame start al zo goed doen aan de borst O+

Fijn LB! :)

Tsr heb ik ook nog nooit gevoeld, heb ook geen idee wat ik zou kunnen voelen :) Nu ik weer werk kan ik niet meer naar het inloop weeguurtje bij het cb. Daarom maar even op de weegschaal thuis, vast iets minder nauwkeurig maar toch :+
F. is nu 2x zo zwaar als bij z'n geboorte, en dat op mijn melk :s) Daar ben ik toch wel trots op!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:24:55 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_145731189
Dat ziet er goed uit Fazz! ^O^ Maf idee he, twee keer zo zwaar!
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:48:10 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_145731948
JM, wat fijn dat de bv zo goed loopt! Dat scheelt al een hoop. :)

Fazz, mooie curve idd! Mooi he, dat ze groeien op jouw melk. O+
Dat vond ik iig erg bijzonder: kind onrustig, kind aan de borst, kind weer blij. En dat van mijn melk O+
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:41:39 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_145809173
Hoe moet je eigenlijk omgaan met die 7-8 voedingen als je baby elke 45 minuten 2 minuten aan de borst wil? :') ze pakt er wel grotere voedingen tussendoor, maar met dit tempo ga ik de 8 niet halen als ik die snacks tussendoor niet meetel.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')